Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:115, Did:0, useCase: 3

Malnačs: "100.vieta futbolā vērtējama kā 10.vieta basketbolā vai hokejā"

Malnačs: "100.vieta futbolā vērtējama kā 10.vieta basketbolā vai hokejā"
Normunds Malnačs
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Pēc veiktās Latvijas Futbola federācijas (LFF) restrukturizācijas kā atsevišķa struktūrvienība izveidota LFF mārketinga un komunikāciju nodaļa, bet par tās vadītāju apstiprināts Normunds Malnačs, kurš iepriekšējās divas sezonas strādāja par biedrības "Latvijas Futbola virslīga” izpilddirektoru. LFF.lv piedāvā interviju, kurā Normunds Malnačs atskatās uz paveikto biedrībā "Latvijas Futbola virslīga” un iezīmē prioritātes jaunajā darbā Latvijas Futbola federācijā.

LFF.lv: "Apsveicam ar jauno darbu! Pastāstiet, kāpēc no biedrības "Latvijas Futbola virslīga” pārgājāt strādāt uz Latvijas Futbola federāciju!"

Normunds Malnačs: "Paldies. Virslīgā nostrādāju divas sezonas. No pilnīgi tukšas vietas izdevās radīt darbojošos organizāciju ar finansiālu pamatu. Ņemot vērā visus apstākļus, uzskatu, ka izdevās izdarīt daudz. Protams, ne viss gāja gludi, bet noteikts un paliekošs progress Virslīgas attīstībā tika veikts.

Viens no iemesliem laikam bija tas, ka biju drusku noguris no darbības faktiski vienatnē, un fiziski gribējās piederēt lielākai organizācijai ar lielākām iespējām un perspektīvām. Otrs iemesls – patīkamā un konstruktīvā sadarbība ar LFF darbiniekiem.

Būšu godīgs, uzsākot darbu Virslīgā, nācu ar pārliecību, ka federācija nestrādā pietiekoši labi. Tomēr laika gaitā pārliecinājos, ka, skatoties sistēmiski uz Latvijas futbola saimniecību - futbolisti, treneri, tiesneši, infrastruktūra, klubi, masu mediji, futbola funkcionāri, pēdējie nav vājākais posms futbola sistēmā. Vismaz šobrīd. Nezinu, kā tas bija agrāk. Šodienas Latvijas futbola līmenis ir iepriekšminēto faktoru mijiedarbības rezultāts.”

LFF.lv: "Vai nebija žēl pamest darbu Virslīgā?"

Normunds Malnačs: "Protams, nedaudz jau bija žēl pamest iesāktos darbus. Ar lielāko daļu klubu man bija un ir labas attiecības. Virslīga ir pati par sevi ļoti interesants turnīrs, un, manā skatījumā, Virslīgai ir jābūt vienai no galvenajām Latvijas futbola prioritātēm. Tomēr nekur tālu no Virslīgas nebūšu. Nešaubos, ka mums izveidosies laba sadarbība ar Virslīgu un būs daudz kopīgu projektu.

Manuprāt, Emīls Latkovskis ir laba kandidatūra izpilddirektora amatam un, ja viņš saņems klubu atbalstu, viņam izdosies veiksmīgi turpināt manis iesāktos projektus un veiksmīgi attīstīt Virslīgu tālāk."

LFF.lv: "Kādi būs Jūsu tuvākie darbi LFF?"

Normunds Malnačs: "Kā tuvākās prioritātes redzu Baltijas kausa un 1.līgas turnīru publicitātes līmeņu palielināšanu. Kā jaunus produktus vēlos attīstīt elektronisku mēneša futbola žurnālu, LFF gadagrāmatu, un dokumentālo filmu par „EURO 2004”. Protams, jāmeklē sponsori un atbalstītāji, jāuzraksta LFF Komunikāciju un Marketinga stratēģija. Darba ir pietiekoši – LFF tēls ir nepelnīti nepietiekoši labs un ir jāiemācās pārādīt savi labie darbi un veiktās reformas.”

LFF.lv: "Kādu Jūs redzat Latvijas futbola nākotni?"

Normunds Malnačs: "Tuvākie gadi nebūs viegli. Valsts tikai atgūstas no milzīgas ekonomiskas krīzes - nepieciešamas apjomīgas investīcijas sporta infrastruktūrā, ap 200 000 iedzīvotāju pametuši valsti – tie ir mūsu potenciālie līdzjūtēji, sponsori, futbolisti... Godīgi sakot, izlašu kontekstā, būtu labi, ja mēs paliktu, kur esam un nekristu zemāk. Marianam Paharam priekšā ir ļoti grūts uzdevums...

Angļiem ir laba, bet grūti iztulkojama koncepcija “Nomenedžēt rezultātu cerības” (Manage expectations – angļu valodā). Mums Latvijā ir jāsaprot, ka, ņemot vērā fundamentālos valsts futbola līmeņa ietekmējošos faktorus – iedzīvotāju skaitu, klimatu, valsts pārticību, futbola infrastruktūru, valsts prioritātes, šodien esam tieši tur, kur mums jābūt. Un, lai mēs nekristu vēl zemāk, mums ir vajadzīga vienotība un atbalsts gan no masu mediju, gan valsts puses.

Neizprotot sporta veidu hierarhiju pasaulē, Latvijā mūsu futbolistu panākumus nepamatoti nenovērtē, salīdzinot ar citu sporta veidu sportistu panākumiem. Futbols ir neapšaubāms līderis absolūti lielākajā daļā pasaules valstu – panākumu sasniegšanā visur tiek investēti astronomiski cilvēku un finanšu resursi. Piemēram 100. vieta pasaulē futbolā no sportiskā viedokļa būtu vērtējama tā pat kā 10. vieta, teiksim, basketbolā vai hokejā. Neapšaubāmi, Latvijas nacionālās futbola izlases kvalificēšanās UEFA Eiropas čempionāta finālturnīram Portugālē 2004.gadā ir lielākais Latvijas otrās neatkarības sporta sasniegums, kuru būs ļoti grūti atkārtot.”

Izmantotie resursi:
LFF: JAUNUMI | LATVIJAS FUTBOLA FEDERĀCIJA

  -1 [+] [-]

, 2014-01-06 17:51, pirms 10 gadiem
MachimoI rakstīja: Tātad maksimālais iespējamo spēļu skaits ir sasniegts un maksimālais iespējamais skatītāju skaits tiek atspoguļots statistikā.
Un kāpēc hokejā nav 100% apmeklējums? Tātad tur arī ir sasniegts maksimālais skatītāju skaits
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2014-01-06 17:54, pirms 10 gadiem
MachimoI rakstīja: Kas liedz palielināt spēļu skaitu?
WOW, nu šitie teksti man patīk. Uzraksti Premjerlīgas vadībai un dod padomu

  +3 [+] [-]

, 2014-01-06 17:55, pirms 10 gadiem
frutto1 rakstīja: tu vel pasaki,ka Dukurs trenejas 10x smagak kaa videjs futbola,basketbola,hokeja spielers
Varu ar 99% pārliecību apgalvot, ka Martins spēka/ātruma kontroltestos izjāj visu LV futbola izlasi!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2014-01-06 17:56, pirms 10 gadiem
Ir redzeti petijumi, kur visu izsaka koeficientos(ja nemaldos, tad tieshi sportu salidzinashana, vai sportistu sniegumu salidzinashana)
Izsakam koeficientos un tad varam salidzinat
Futbols- 1, Basketbols- 2,5, Hokejs-5.

Piemeram top16 futbolaa, tad butu top6 basketbolaaa vai top3 Eiropaa(hokejaa).

  +1 [+] [-]

, 2014-01-06 17:56, pirms 10 gadiem
Ruck&Maul rakstīja: Absolūts provinciālisms tā spriežot. Tātad štrunts par to, kādi mums panākumi atzītos un pasaulē populāros sporta veidos - galvenais, ka mums izauguši, piemēram, daudzi labi blakusvāģu braucēji, divi skeletonisti un ir pat basketbolisti Spānijā - sporta veidā, kas netiek celts uz vākiem nevienā no turienes ikdienas sporta avīzēm, lai gan skaitās spēcīgākais nacionālais bbola čempionāts Eiropā
Spānijā basketbols starpcitu ir ļoti populārs, protams, pirmais tur ir futbols. Basketbols ir 2. populārākais. Tu protams nekad neesi bijis Spānijā, nekad neesi skatījies neko citu, izņemot futbolu, bet gudri mēģini spriest .
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2014-01-06 17:56, pirms 10 gadiem
flipsider rakstīja: Ir redzeti petijumi, kur visu izsaka koeficientos(ja nemaldos, tad tieshi sportu salidzinashana, vai sportistu sniegumu salidzinashana)
Izsakam koeficientos un tad varam salidzinat
Futbols- 1, Basketbols- 2,5, Hokejs-5.

Piemeram top16 futbolaa, tad butu top6 basketbolaaa vai top3 Eiropaa(hokejaa).
beidz dzert.

     [+] [-]

, 2014-01-06 17:56, pirms 10 gadiem
frutto1 rakstīja: nu jaa lai celj debeskrapja augstuma stadionus,kur ietilpt varetu ap 300-400k un pasas augstakajas vietas rautu vemt,nevis skatities futbolu
viņš vēl nav pieminējis winter classic ar 100+ štukām.

     [+] [-]

, 2014-01-06 17:57, pirms 10 gadiem
Paraleela_linija rakstīja: beidz dzert.
Tiec ar sevi galaa un tad maaci citus...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2014-01-06 17:57, pirms 10 gadiem
One Man Show! rakstīja: Ir tāds teiciens - neviens nav kļuvis liels, norādot uz to, cik mazs ir kāds cits.


Tad nu tā Malnač, smagi Tu kļūdies. FIBA rangā ir par 4 valstīm vairāk kā FIFA rangā. Viss. Paldies.
Piekrītu. Reāli jau Malnačam daudz maz ir taisnība ar to sporta veidu salīdzināšanu, bet tāpēc mums visiem nevajadzētu noniecināt hokeju. Hokejs ir foršs, futbols arī, bet tikai tāpēc, ka visi pasaulē skrien pakaļ futbolam, mums nevajadzētu to obligāti darīt (lai gan kā futbola līdzjutējs vēlētos lielāku futbola masveidību un popularitāti Latvijā). Tā būtu laikam tāda sevis necienīšana.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2014-01-06 17:59, pirms 10 gadiem
frutto1 rakstīja: Tur puse infrastrukturas jaaparveido tajas vietas,kur celtu stadionus uz 200k un vairak,ej aarsteties
Nu un? Ja tas būtu rentabli, tas tiktu izdarīts.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2014-01-06 17:59, pirms 10 gadiem
frutto1 rakstīja: pfff,starta aatrums varbut vinjam ir labs,bet futbola liela tempa vinjs neizturetu pat puslaiku
Tāpat arī Martins nesašūtu uz pusi tik daudz drēbju 5 minūšu laikā, cik skroderis Vilis.

     [+] [-]

, 2014-01-06 18:00, pirms 10 gadiem
frutto1 rakstīja: pfff,starta aatrums varbut vinjam ir labs,bet futbola liela tempa vinjs neizturetu pat puslaiku
pfff vai ne pfff, bet sprinta īpašības futbolā nav mazsvarīgas un nevari būt labs futbolists, ja ir liekais svars kā siņeļņikovam. Bet tas tādam netraucē spēlēt LV izlasē, kas arī parāda mūsu futbola nožēlojamo stāvokli.

     [+] [-]

, 2014-01-06 18:00, pirms 10 gadiem
Agrāk zāle bija zaļāka, tāpēc visi gāja uz futbolu...

     [+] [-]

, 2014-01-06 18:00, pirms 10 gadiem
MachimoI rakstīja: Nu un? Ja tas būtu rentabli, tas tiktu izdarīts.
Un hokeja halles ar 50tk neceļ nevis tāpēc, ka nav rentabli, bet tāpēc, ka negrib, ne?

  -1 [+] [-]

, 2014-01-06 18:00, pirms 10 gadiem
anjo rakstīja: Un kāpēc hokejā nav 100% apmeklējums? Tātad tur arī ir sasniegts maksimālais skatītāju skaits
Vispār, ja kāds te vēl ir tik vecs, lai atcerētos, ka Daugavas sporta un Sporta pils bija stāvgrūdām pilna, kad 80-tajos spēlēja VEF. Un vēl lieku biļeti medīja. Tā kā 5-6 tk normālā veidā būtu adekvāts basketa apmeklējums pat bez visiem Rīgas Dinamo mārketinga trikiem. Vienlaicīgi pagājušajā sezonā RD apmeklētība otrajā sezonas pusē bija apmēram tikpat. Vairums no viņiem: apmaksātu fanu (bez biļetes) un abonementu īpašnieku.

     [+] [-]

, 2014-01-06 18:00, pirms 10 gadiem
zaipis rakstīja: Mačimol lai ko tu neteiktu, šajā sadaļā es par tevi
nav laika lasīt visu šito herņu...
parasti futbolā nelienu, bet uzbraukt tā hokejam virsrakstā....
p.s. bija doma ko pateikt, bet lai nu paliek tie futbolisti.....
Tas ir vnk kolosāli, ka no šāda virsraksta pirmais, ko spēj izlobīt, ir uzbrauciens HOKEJAM!
Hallo! Tur uz vienas līnijas nolikta 10.vieta basītī un hokejā!!! Un tu esi sašutis par uzbraucienu HOKEJAM!??
Bet par futbolu - kas tur ko sašust. Katrā Āfrikas ciematā sīkie spārda bumbu, jūs ko iedomājaties!?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2014-01-06 18:02, pirms 10 gadiem
Swordsman rakstīja: Tas ir vnk kolosāli, ka no šāda virsraksta pirmais, ko spēj izlobīt, ir uzbrauciens HOKEJAM!
Hallo! Tur uz vienas līnijas nolikta 10.vieta basītī un hokejā!!! Un tu esi sašutis par uzbraucienu HOKEJAM!??
Bet par futbolu - kas tur ko sašust. Katrā Āfrikas ciematā sīkie spārda bumbu, jūs ko iedomājaties!?
Jā katrs sīkais spārda bumbu, bet mūsu prof. nespēj iedot vairāk par 2 precīzām piespēlēm.

  -2 [+] [-]

, 2014-01-06 18:02, pirms 10 gadiem
Par hokeju diemžēl gandrīz jāpiekrīt ,bet par basīti gan nē,jo to arī spēlē praktiski visas valstis.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2014-01-06 18:03, pirms 10 gadiem
Gaskoins rakstīja: Anglijas 2. spēcīgākās līgas Championship apmeklējums bija 9,8 miljoni. Skaiti klāt. 53 miljonu Anglijas futbola apmeklējums ir lielāks nekā visas Ziemeļamerikas hokeja.
Bet kas no tas maina LV iedzīvotājam?

  -2 [+] [-]

, 2014-01-06 18:04, pirms 10 gadiem
Deportivo rakstīja: Piekrītu. Reāli jau Malnačam daudz maz ir taisnība ar to sporta veidu salīdzināšanu, bet tāpēc mums visiem nevajadzētu noniecināt hokeju. Hokejs ir foršs, futbols arī, bet tikai tāpēc, ka visi pasaulē skrien pakaļ futbolam, mums nevajadzētu to obligāti darīt (lai gan kā futbola līdzjutējs vēlētos lielāku futbola masveidību un popularitāti Latvijā). Tā būtu laikam tāda sevis necienīšana.
Ir jāsaprot, ka 100. vieta nav panākums, arī 40. vieta tāda nav. Panākums ir kkā izcīnīšana vai vismaz mūsu mērogos - tikšana Eiropas čempionātā.

Futbols ir pats nepateicīgākais sporta veids, jo konkurence ir milzīga, bet hokejs ir par dārgu, jo, lai augtu talanti, vajag masveidību, kuras nav, jo izmaksas bērnu vecumos ir lielas.

Basketbols ir ideals mūsu apstākļos, jo ir normāla konkurence ar lielām izaugsmes iespējām un gandrīz nekādām izmaksām. Kedas un nekas vairāk.

Ir tā, ka tikšana teiksim OS hokejistiem, tikšana EČ basketbolistiem būs reizes 1000 vērtīgāka nekā 100ā, kaut 60tā vieta futbola rangā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2014-01-06 18:04, pirms 10 gadiem
Starp citu, arī uz Lainera un Bonusa, kur nu vēk Bonus-Broču finālspēli 90-tajos nevarēja nopirkt biļeti.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2014-01-06 18:05, pirms 10 gadiem
pēc šādas loģikas 200. vieta (ANO-apm.195 valstis, reitingā- mazāk) būtu vērtējama kā 20. vieta citās kolektīvās sporta spēlēs ar bumbu vai ripu. Absurdu neanalizēju, tik atgādinu: nav vīzijas un mērķu- nebūs arī rezultātu tik vien kā "cīņa" par iekļūšanu 1.simtā...

     [+] [-]

, 2014-01-06 18:05, pirms 10 gadiem
aigars076 rakstīja: pfff vai ne pfff, bet sprinta īpašības futbolā nav mazsvarīgas un nevari būt labs futbolists, ja ir liekais svars kā siņeļņikovam. Bet tas tādam netraucē spēlēt LV izlasē, kas arī parāda mūsu futbola nožēlojamo stāvokli.
Es tev varētu nosaukt kaudzi liela mēroga zvaigžņu ,kuriem liekais svars sportā netraucē[ja],sāksim ar Maradonu,hokejā kanādiešu aizsargam Kārlailam tas vienmēr bija virs normas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja