Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:122, Did:0, useCase: 3

Ronaldu meistarklase nodrošina "Real" uzvaru Madrides derbijā

Agris Suveizda

Ronaldu meistarklase nodrošina "Real" uzvaru Madrides derbijā
Krištianu Ronaldu saņem komandas biedru apsveikumus
Foto: AFP/Scanpix

Smagu, bet rezultāta ziņā pārliecinošu uzvaru Madrides derbijā izcīnīja Spānijas futbola čempionāta līdere "Real", kas ar 4:1 viesos sagrāva "Atletico". Trīs vārtus karaliskā kluba labā guva Krištianu Ronaldu, kuram šosezon visos turnīros jau ir 52 precīzi sitieni un kurš "La Liga" ietvaros ar 40 vārtiem labāko bombardieru sarakstā apsteidza Lionelu Mesi. Ronaldu, rezultatīvi asistēdams Hosē Kaljehonam, piedalījās arī ceturto vārtu guvumā. "Real" panākums ļāva atjaunot četru punktu pārsvaru pār tuvāko sekotāju "Barcelona".

"Atletico" ilgus gadus nebija spējis kārtīgi pacīnīties ar "Real" – pēdējā uzvara bija gūta vēl pagājušajā gadsimtā -, tomēr šoreiz Madrides derbijs tika uzskatīts kā viens no reālākajiem mačiem, kurā Žozē Mourinju vīri varētu zaudēt punktus. Kopš argentīnieša Djego Simeones stāšanās pie "Atletico" stūres, Madrides klubs krietni progresējis spēles satura ziņā. Tiesa, pēc veiksmīgajiem pirmajiem mēnešiem "Atletico" nedaudz piebremzējis, pēdējās piecās spēlēs piedzīvojot trīs zaudējumus un pakāpeniski zaudējot cerības uz iekļūšanu Čempionu līgā. Mājiniekiem laukumā tomēr varēja doties uzbrucēji Radamels Falkao un Adrjans Lopess, kuri bija apslimuši, savukārt Mourinju nolēma rezervē atstāt Mesutu Ezilu un Gonsalo Igvainu, bet pat pieteikumā nebija Marselu, kura vietā darbojās Fabiu Koentrau.

Abas komandas iesāka ļoti aktīvi, un vairāk momentu bija pie viesu vārtiem – "Atletico" izdarīja vairākus bīstamus centrējumus, bet Ikeram Kasiljasam nācās iesaistīties spēlē pēc Falkao raidījuma. Tomēr spēcīgais "Atletico" sākums neatspoguļojās rezultāta tablo, pie tam 25.minūtē vadībā izvirzījās "Real". Krištianu Ronaldu izpildīja tālu tiešo brīvsitienu un ieraidīja bumbu precīzi vārtu stūrī – Tibo Kurtuā vārtu vidū pat nepakustējās (1:0). "Atletico" nesabruka un turpināja doties uzbrukumā. Mājinieki vairāk kontrolēja bumbu, bet "Real" sekmīgi aizsargājās un izveidoja vairākas iespējas otrā laukuma pusē. Vislabākā bija Karimam Benzemā, bet franču uzbrucējs pēc centrējuma ar galvu sita pavisam nedaudz garām vārtu stūrim.

Ko "Atletico" neizdevās paveikt pirmajā puslaikā, to izdevās izdarīt 10.minūtē pēc pārtraukuma. Adrjans centrēja soda laukumā, Serhio Ramoss neaizsniedzās līdz bumbai, un Falkao sev tipiskā stilā ar galvu pārspēja Kasiljasu (1:1). "Real" metās atgūt vadību, un 68.minūtē viesiem tas arī izdevās. Ronaldu saņēma bumbu pie soda laukuma stūra, nolika bumbu sev pa sitienam un pārcēla apaļo priekšmetu nedaudz no vārtiem izgājušajam augumā raženajam Kurtuā (2:1). Pēc deviņām minūtēm Falkao bija ļoti līdzīgs moments kā pirmajos vārtos, bet šoreiz kolumbietis sita nedaudz pāri. Mača 82.minūtē "Atletico" cerības uz neizšķirtu praktiski izzuda. Djego Godins muļķīgi no aizmugures nogāza Igvainu, un Ronaldu no 11 metru atzīmes noformēja sev hat-trick (3:1).

Vēl pamatlaika izskaņā uz maiņu iznākušais Hosē Kaljehons guva ceturtos vārtus, un atkal izcēlās Ronaldu, kurš šoreiz bija piespēlētāja lomā. Pat pie šāda rezultāta mājinieki nepārstāja doties uzbrukumā, un "Real" pēc Djēgu sitiena glāba stabs. "Real" izcīnīja uzvaru un atjaunoja četru punktu pārsvaru pār tuvāko sekotāju "Barcelona". Šajā nedēļas nogalē "Real" mājās uzņems Hihonas "Sporting", savukārt jau nākamnedēļ El Clasico viesosies pie "Barcelona".

La Liga, 2011/12

SpēleRezultātsVārtu guvēji
Osasuna – Espanyol2:0 (0:0)Garsija 53'68'
Real Sociedad – Real Betis1:1 (0:0)Vela 55' – Martins 70'
Barcelona - Getafe4:0 (2:0)Sančess 13'73' Mesi 44' Rodrigess 75'
Granada – Athletic2:2 (1:0)Romero 2' Heijo 74' – Jorente 81' Laskurains 87'
Gijon - Levante3:2 (1:1)Treho 22' Lora 74' Sangojs 84' – Valdo 16' Konē 64'
Valencia – Rayo Vallecano4:1 (1:0)Žonass 41'77'(11m) Alba 70' Ernandess 88' – Kosta 72'
Atletico – Real Madrid1:4 (0:1)Falkao 55' - Ronaldu 25'68'83'(11m) Kaljehons 88'
Villarreal – Malaga21:00
Racing - Mallorca22:00
Sevilla - Zaragoza23:00

Turnīra tabula

VKlubsSUNZVārtiP
1.Real Madrid322642104:2882
2.Barcelona32246294:2378
3.Valencia321410850:3852
4.Malaga311551147:4350
5.Levante321461246:4448
6.Osasuna321113837:5246
7.Atletico Madrid321191243:4142
8.Sevilla311191136:3342
9.Espanyol321191241:4542
10.Getafe311191135:4142
11.Athletic Bilbao3210121047:4441
12.Rayo Vallecano321241656:5740
13.Real Betis321161539:4539
14.Real Sociedad321081441:5038
15.Real Mallorca319101232:4037
16.Granada321061630:4836
17.Villarreal317111331:4532
18.Real Zaragoza31771728:5628
19.Sporting Gijon32771832:6228
20.Racing Santander314131423:4825

Rezultatīvākie spēlētāji

VSpēlētājsKomandaSk
1.Krištianu RonalduReal Madrid40
2.Lionels MesiBarcelona39
3.Radamels FalkaoAtletico21
4.Gonsalo IgvainsReal Madrid20
5.Karims BenzemāReal Madrid17
6.Roverto SoldadoValencia16
Fernando JorenteAthletic16
8.MičuRayo Vallecano15
9.Ruvens KastroReal Betis12
Aruna KonēLevante12

Izmantotie resursi:
LigaBBVA.com - Página oficial de la mejor liga...

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2012-04-12 08:28, pirms 13 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Nu nav viņš Kūmans Kad Ronaldu mēģina sist īpaši spēcīgi, tad precizitāte samazinās radikāli. Bet tas ir tikai loģiski. Palnējošiem sitieniem trajektorija prasti ir īpatnējāka (gluži kā Žuninju gadījumā).
tas tev liekas vienkārši kad sitiens nav spēcīgs, vajag paintresēties vairāk par ronaldo viņam nav pat jāsit spēcīgi jo viņš vienīgais māk tādu trajektoriju uzstādīt sitienā, kad pēdējā sekundē bumba maina virzienu un tas ir atkarīgs no stājas, sitiena soļiem un daudz kā vēl un visi tā tagad mēģina bet nevienam nesanāk, takā nestāsti te niekus!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-04-12 09:55, pirms 13 gadiem
intriga nomira nemaz nepiedzimusi. tresho reizi RM fanus ar chempiona titulu gan veel neapsveikshu

  -3 [+] [-]

, 2012-04-12 10:06, pirms 13 gadiem
Viss pašu rokās, var atļauties zaudēt tikai vienu spēli.
Paskatoties top 10 vārtu guvējus La Līgā tad skaidri redzams, ka Barsa tīri iziet uz Messi...ir tak biku dīvaini, ka līgas līderu komandai tikai Messi ticis top 10 tabulā, nav jau slikti ka var paļauties uz vienu bombardieri, bet bail iedomāties kas notiks ar Barsu ja Messi gūs savainojumu uz kādu mēnesi... par ČL titulu stabili varētu aizmirst.

  +1 [+] [-]

, 2012-04-12 10:19, pirms 13 gadiem
Sandriz rakstīja: Kamon Hose beidz, nu nav nekāds gluži haļavšiks tas ronaldo, tā viņs vārtus blietē jau gadiem, paskaties uz top 2 goalscorers līgā, viņi abi ir vnk 2 stāvus virs pārējiem La līgā ar milzīgiem talantiem un spējām, un teikt, ka šie 2 ronaldo sitieni ir vāji ir diezgan muļķīgi, jā pendele, bija ne visai , bet..
Es neteicu, ka tās bija "haļavas", bet gan kritizēju vārtsargu, kurš vismaz otrajā reizē nospēlēja izcili vāji, jo priekš cilvēka ar tādu augumu palēciens bija stipri par švaku, tāpēc arī neaizsniedza bumbu. Un piekrīti, ka ir starpība starp Roberto Karlosa sitienu un vakardienas Ronaldu sitieniem. Nevajag nepareizi interpretēt manis teikto. Es neteicu, ka Ronaldu sita vāji.

  +1 [+] [-]

, 2012-04-12 10:32, pirms 13 gadiem
It's all about #23 rakstīja: Kas attiecas par Ronaldo goliem ..... Pilnīgi un noteikti nevar vainot vārsargu. Pirmajā vārtu gadījumā, neņemams sitiens. Otrajā epizodē, ļoti ātrs un pretīgu trajektoriju vārtsargam, kad bumba ir iegriezta plus nāk no augšas uz leju. Tas varbūt izskatās viegli ņemams sitiens, bet gluži tā nemaz nav. Un par 11m - tur nekā, vainot var tikai Atletico aizsargu par dumju pārkāpumu.
Paskaties vēlreiz atkārtojumus! Pirmajos vārtos Ronaldu sitiens nebija nekāda Karlosa lielgabala lode (pats Ronaldu parasti sit ātrākus sitienus, tikai no mazāka attāluma). Atliek paskatīties kaut vai uz sitiena tehnisko izpildījumu. Bumbai ieplanēja ne jau kaut kur "devītniekā", tāpēc tik garam vārtsargam bija kaut kādas iespējas vismaz aizskart bumbu, ja vien viņš nebūtu noraustījies. Šī saminstināšanās arī visu izšķīra.
Ok, otrajos vārtos sitiens varbūt arī bija nedaudz spēcīgāks, nekā man likās pirmajā brīdī, un tomēr. Un tomēr Kurtuā, lai arī bija neaudz izgājis no vārtiem, varēja bumbu aizskart, ja vien būtu pietiekoši palēcies. Arī komentētājs norādīja, ka beļģa lēciens nekam nederēja, jo vārtsargam ar tādu augumu šādas bumbas būtu vismaz jāaizskar. Nekas neņemams jau tur nebija, vismaz ne priekš 1,98 m gara cilvēka. Atkārtojumā varēja redzēt, ka līdz bumbai Kurutā pietrūka tieši normāla palēciena tiesa. Tomēr arī šoreiz viņš noraustījās un saminstinājās, tāpēc pat lāgā neizlēca. Iespējams, pieredzes trūkums, kas 19 gados varētu būt piedodams.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-04-12 11:28, pirms 13 gadiem
Tieši skatījos to translāciju krievu valodā, un jau paši komentētāji brīnījās par Kurtuā sastingšanu. Un es piekrītu viņiem, ka Ronaldu sitieni varbūt reizēm ir "baisi", bet ne jau tik lielā mērā (turklāt no tādas distances), lai būtu jāsastingst kā sālsstabam. Un nepiekrītu Tev, uzskatot ka bumbu beļģis ieraudzīja laicīgi, tikai saminstinājās. Vienkārši esmu pilnīgi pārliecināts, ka, piemēram, De Hea viņa vietā būtu vismaz pacenties sitienu atvairīt. Es pat neapgalvoju, ka beļģis sitienu varēja atvairīt, tikai saku, ka viņš neizdarīja pat minimumu.

Un šķiet Tev taisnība par to pozīciju. Tāpēc likās nedaudz dīvaini, kā Kurtuā pārvietojās sitiena brīdī. Tomēr arī šajā gadījumā esmu pārliecināts, ka vārtsargam būtu iespēja bumbu aizskart, ja vien viņš būtu nedaudz augstāk palēcies. Bet Kurtuā šķiet nepareizi aprēķināja bumbas lidojuma trajektoriju un pat tā īsti nepalecās.

P.S.- Komentētāji manuprāt visu pateica daudz maz objektīvi. Vismaz šie komentētāji parasti jūt līdzi tieši "Real". Un mana kritika bija beļģa, nevis portugāļa virzienā, tāpēc ar "heitošanu" šeit nav nekāda sakara. Sitieni bija lieliski, to būtu muļķīgi neatzīt.

     [+] [-]

, 2012-04-12 15:20, pirms 13 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Nu nav viņš Kūmans Kad Ronaldu mēģina sist īpaši spēcīgi, tad precizitāte samazinās radikāli. Bet tas ir tikai loģiski. Palnējošiem sitieniem trajektorija prasti ir īpatnējāka (gluži kā Žuninju gadījumā).
Spēcīgi planējoši sitieni ir daudz bīstamāki pateicoties gaisa turbulences ietekmei. Bumba trajektoriju var mainiit pedejā bridī. Turpretīm iegrieztai bumbai gaisa tubulancei ietekmes uz trajektoriju nav.
Kkad skatījos video analīzi kapēci tieši pēc C.R. sitieniem tik daudzi vārtusargi šķietami nemākulīgi bumbu nevar noķert un atsit to vārtu priekšā, vai nenoķer vispār. No malas varbūt šī minemālā trajektorijas maiņa nav redzama. Bet stāvot vārtos stāsts ir pavisam cits.

     [+] [-]

, 2012-04-12 17:24, pirms 13 gadiem
pele rakstīja: Ronaldo un Messi ir klasi augstāki par visiem pārējiem planētas futbolistiem. Citreiz tā vien liekas, ka sit iekšā tad, kad pašiem sagribās.
Da lab.Nav tā ja viņi spēlētu EPL tgd viņi būtu vienā limeni ar EPL vadošajiem spēlētājiem!

  +2 [+] [-]

, 2012-04-12 17:27, pirms 13 gadiem
lino88 rakstīja: Da lab.Nav tā ja viņi spēlētu EPL tgd viņi būtu vienā limeni ar EPL vadošajiem spēlētājiem!
Vsp Ronaldo jau paspēja pierādīt pretējo.
Ja Messi tiktu pie iespējas, viņs izdarītu tieši to pašu.

     [+] [-]

, 2012-04-12 22:00, pirms 13 gadiem
edijs7 rakstīja: Spēcīgi planējoši sitieni ir daudz bīstamāki pateicoties gaisa turbulences ietekmei. Bumba trajektoriju var mainiit pedejā bridī. Turpretīm iegrieztai bumbai gaisa tubulancei ietekmes uz trajektoriju nav.
Kkad skatījos video analīzi kapēci tieši pēc C.R. sitieniem tik daudzi vārtusargi šķietami nemākulīgi bumbu nevar noķert un atsit to vārtu priekšā, vai nenoķer vispār. No malas varbūt šī minemālā trajektorijas maiņa nav redzama. Bet stāvot vārtos stāsts ir pavisam cits.
Interesants temats diskusijai.
Es maz esmu stāvējis lielajos vārtos (vairāk futzāla vārtos), bet pietiekami, lai saprastu, ka liela nozīme ir gan fizikai, gan laika apstākļiem (vējam utt.).
Šie konkrēti sitieni nebija no klasiskā Ronaldu arsenāla. Kad viņš sit "direct-drive", tad arī vārtsargiem ir lielākas problēmas. Bet šoreiz vairāk vainotu tieši vārtsarga pieredzes trūkumu. Interesanta bija "Lyon" līdera Žuninju tehnika. Tieši dēļ šī īpašā futbolista man toreiz ļoti simpatizēja Lionas klubs. Pēc viņa tālsitieniem vārtsargs varēja aizlēkt pat uz pretējo pusi.

     [+] [-]

, 2012-04-12 22:21, pirms 13 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Interesants temats diskusijai.
Es maz esmu stāvējis lielajos vārtos (vairāk futzāla vārtos), bet pietiekami, lai saprastu, ka liela nozīme ir gan fizikai, gan laika apstākļiem (vējam utt.).
Šie konkrēti sitieni nebija no klasiskā Ronaldu arsenāla. Kad viņš sit "direct-drive", tad arī vārtsargiem ir lielākas problēmas. Bet šoreiz vairāk vainotu tieši vārtsarga pieredzes trūkumu. Interesanta bija "Lyon" līdera Žuninju tehnika. Tieši dēļ šī īpašā futbolista man toreiz ļoti simpatizēja Lionas klubs. Pēc viņa tālsitieniem vārtsargs varēja aizlēkt pat uz pretējo pusi.
Nepārproti, es nebiju domājis konkrēti šīs spēles vārtus, bet runāju vispārīgi par spēcīgiem planējošiem sitieniem. Jāpiekrīt, ka vārtusargs varēja nospēlēt labāk. Vai varēja izvilkt pirmos? Šaubos. Otros noteikti varēja aizķert un ar to arī pietiktu.