Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:114, Did:0, useCase: 3

Ļašenko: "Stadionam Lucavsalā vajag 25 miljonus, pusi nodrošinātu UEFA"

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

Ļašenko: "Stadionam Lucavsalā vajag 25 miljonus, pusi nodrošinātu UEFA"
Vadims Ļašenko. Foto: F64

Lai Rīgā, Lucavsalā, uzbūvētu nacionālo stadionu, būtu nepieciešami 25 miljoni eiro, un pusi no summas nodrošinātu UEFA, pirmdien, viesojoties LTV raidījumā "Rīta Panorāma", teica Latvijas Futbola federācijas (LFF) prezidents Vadims Ļašenko.

Latvijas futbola izlase ceturtdien UEFA Nāciju līgas mājas spēli pret Moldovu aizvadīs "Skonto" stadionā, bet pirms tam valstsvienība mājas rada "Daugavas" stadionā.

Kā norādīja LFF prezidents, tad "Skonto" stadions pieder krievu uzņēmējiem, kuru nākotnes plāni nav zināmi, kamēr "Daugavas" stadionam nav augstākās kategorijas. "Latvijai jādomā par to, kur rīkot augta līmeņa sacensības. Mums vajag savu māju, lai augstā līmenī organizētu labas spēles," teica Vadims Ļašenko.

Ļašenko norādīja, ka risina sarunas par nacionālo stadionu Lucavsalā, kas reizē kļūtu par LFF mājvietu, un projektā tiktu iekļauts arī futbola muzejs. Stadionā plānoti 13,5 tūkstoši sēdvietu, un tas būtu paredzēts ne tikai futbolam, bet arī kultūras aktivitātēm – koncertiem un Dziesmu un deju svētkiem.

Pēc divām dienām Latvijā viesosies UEFA prezidents Aleksanders Čeferins, lai tiktos ar amatpersonām – Ministru prezidentu Krišjāni Kariņu un Rīgas mēru Mārtiņu Staķi.

Izmantotie resursi:
https://www.lsm.lv/raksts/sports/fu...

     [+] [-]

, 2022-09-19 17:05, pirms 2 gadiem
huy rakstīja: praktiski jebkura normāla valsts var uzturēt Nacionālo stadionu, Latvija ar to nebūtu jābūt problēmai, ja mēs varam Siguldas šļūkatuvi, tad šis ir kā 2 pirkstus
Valsts/pašvaldība pavisam noteikti neko neuzturēs, ja nu vienīgi ik pa laikam iedos kādu finanšu piešprici, jo tādam stadionam noteikti būs Nacionālās sporta būves statuss.
Manuprāt, vienīgais reālais variants, šis stadions jāpārdod kādam privātam investoram, kā tas ir ar daudzām līdzīgām sporta būvēm pasaulē. Piemēram, Minhenes ''Allianz Arena'', kur apdrošināšanas un aktīvu pārvaldības kompānija ''Allianz'' nopirka stadiona nosaukumu uz 30 gadiem.

  +1 [+] [-]

, 2022-09-19 17:05, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Patiesībā tā nebūtu nekāda jaunā ideja, jo jau K. Ulmanis XX. gadsimta 30-tos gados Uzvaras laukumā gribēja būvēt milzīgu stadionu-amfiteātri, kurā aizvadīt sporta un kultūras pasākumus. Bija pat projekts izstrādāts, kuru, ja ļoti gribētu, varētu izcelt no arhīviem.
mūsdienās vajag projektu ar ļoti lielu alus trubu un hotdogu restorāniem, šaubos vai tai projektā kas tāds ir.

     [+] [-]

, 2022-09-19 17:07, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Valsts/pašvaldība pavisam noteikti neko neuzturēs, ja nu vienīgi ik pa laikam iedos kādu finanšu piešprici, jo tādam stadionam noteikti būs Nacionālās sporta būves statuss.
Manuprāt, vienīgais reālais variants, šis stadions jāpārdod kādam privātam investoram, kā tas ir ar daudzām līdzīgām sporta būvēm pasaulē. Piemēram, Minhenes ''Allianz Arena'', kur apdrošināšanas un aktīvu pārvaldības kompānija ''Allianz'' nopirka stadiona nosaukumu uz 30 gadiem.
Es vnk saku ka var, to rāda pasaules prakse. Kādā veidā to realizē, lai lemj tie kam jālemj.

  -1 [+] [-]

, 2022-09-19 17:07, pirms 2 gadiem
huy rakstīja: mūsdienās vajag projektu ar ļoti lielu alus trubu un hotdogu restorāniem, šaubos vai tai projektā kas tāds ir.
Visu ir iespējams niansēs pārprojektēt!

     [+] [-]

, 2022-09-19 17:10, pirms 2 gadiem
huy rakstīja: Es vnk saku ka var, to rāda pasaules prakse. Kādā veidā to realizē, lai lemj tie kam jālemj.
Nenoliedzami! Vienīgi negribētos, lai to visu pilnībā uzgrūstu uz valsts/pašvaldības pleciem, jo, pirmkārt, tad tur būtu pamatīgs bardaks, kā tas ir vienmēr, kad kaut kas nonāk ierēdņu rokās, un, otrkārt, valstij/pašvaldībai vienmēr būs kur naudu ieguldīt daudz lietderīgāk.

     [+] [-]

, 2022-09-19 17:21, pirms 2 gadiem
huy rakstīja: Lietuvā ir divi stadioni pa 15tk, ja ko baigi nejaucu.
Un es labi atceros kā eksperti paredzēja Arēnai sapūšanu pēc PČ2006, jo Rīgā tak nekas gandrīz nenotiekot.
Biezajos gados arēnā bija ASK un Barons. Kā sākās krīze tā šie klubi pazuda un dincis parādījās, bet nu arī kolhoza ērai gals.
Tagad pa lielam arēnā nekas arī nenotiek, neskaitot dažus koncertus un dažas basketa kvaļa spēles..

  +1 [+] [-]

, 2022-09-19 17:23, pirms 2 gadiem
Priekssedetajs rakstīja: Biezajos gados arēnā bija ASK un Barons. Kā sākās krīze tā šie klubi pazuda un dincis parādījās, bet nu arī kolhoza ērai gals.
Tagad pa lielam arēnā nekas arī nenotiek, neskaitot dažus koncertus un dažas basketa kvaļa spēles..
Atver acis, dzīve notiek arī arpus sporta:https://arenariga.com/en/
katru otro dienu koncerts, dzīve notiek

     [+] [-]

, 2022-09-19 17:24, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Nenoliedzami! Vienīgi negribētos, lai to visu pilnībā uzgrūstu uz valsts/pašvaldības pleciem, jo, pirmkārt, tad tur būtu pamatīgs bardaks, kā tas ir vienmēr, kad kaut kas nonāk ierēdņu rokās, un, otrkārt, valstij/pašvaldībai vienmēr būs kur naudu ieguldīt daudz lietderīgāk.
Nu viens variants būtu to nac. stadionu noīrēt tādai Riga FC, tie jau skontā labi saimnieko. Bet ar tādām Riga FC ir tāds risks, ka šodien viņa ir a parīt viņas jau var nebūt...

  -1 [+] [-]

, 2022-09-19 17:26, pirms 2 gadiem
dafs rakstīja: Atver acis, dzīve notiek arī arpus sporta:https://arenariga.com/en/
katru otro dienu koncerts, dzīve notiek
Oktobrī tikai 8 pasākumi sanāk atskaitot atceltos. Nu labi, nav tā ka nekas nenotiek, bet vai ar to pietiek...

  -1 [+] [-]

, 2022-09-19 17:31, pirms 2 gadiem
Priekssedetajs rakstīja: Nu viens variants būtu to nac. stadionu noīrēt tādai Riga FC, tie jau skontā labi saimnieko. Bet ar tādām Riga FC ir tāds risks, ka šodien viņa ir a parīt viņas jau var nebūt...
Hm, man gan šķiet, ka tāds FC Riga projekts 1-2 gad(a)iem būs beidzis eksistēt, ja vien strauji nemainīs Rusņas īpašnieku.

     [+] [-]

, 2022-09-19 17:35, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Hm, man gan šķiet, ka tāds FC Riga projekts 1-2 gad(a)iem būs beidzis eksistēt, ja vien strauji nemainīs Rusņas īpašnieku.
Es nebrīnītos ja tur jau tagad nav lelle ielikta kā īpašnieks(ce). Lomakinam sieva esot Latvijas pilsone, tā kaut kur lasiju.

  -1 [+] [-]

, 2022-09-19 17:35, pirms 2 gadiem
Priekssedetajs rakstīja: Es nebrīnītos ja tur jau tagad nav lelle ielikta kā īpašnieks(ce). Lomakinam sieva esot latviete, tā kaut kur lasiju.
Kas šai gadījumā ir-lelle?

     [+] [-]

, 2022-09-19 17:36, pirms 2 gadiem
intars128 rakstīja: Nu nevajadzētu sevi tik lielīt... 2 minūte paklausījos.... un pa šo īso laiku tik jau sev sasniegumu velta..... nu jautājums cik no tiem sasniegumiem ir viņa????? un vispār....
kad cilvēks atdod visu sevi darbam.... tad pašam nav sevi jāliela.... lai darbi par viņu runā.... cilvēki, kuri sasnieguši lielus panākumus, parasti ar sevi nelielās....
Lai viss izdodas un LV futbols paceļas jaunā līmenī... to arī novēlu!!!
Vai viņš ko sameloja?

  +1 [+] [-]

, 2022-09-19 17:43, pirms 2 gadiem
Ideāls variants ir tāds, kā Amsterdamā. Tur ir arēna, zem kuras atrodas vairāku stāvu autostāvieta.

     [+] [-]

, 2022-09-19 17:51, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Kas šai gadījumā ir-lelle?
Nezinu, visādi var būt. Radinieks, draugs, biznesa partneris. Cilvēks, kuram uztic savas funkcijas.

     [+] [-]

, 2022-09-19 17:54, pirms 2 gadiem
Gacha rakstīja: Ideāls variants ir tāds, kā Amsterdamā. Tur ir arēna, zem kuras atrodas vairāku stāvu autostāvieta.
Lūcavsalā tas nebūs aktuāli, zem Daugavas nesāks rakt..

     [+] [-]

, 2022-09-19 18:01, pirms 2 gadiem
Priekssedetajs rakstīja: Lūcavsalā tas nebūs aktuāli, zem Daugavas nesāks rakt..
Vairāk biju domājis Uzvaras parka variantu, jo Lucavsalā ar stāvvietām nevajadzētu būt problēmām.

  -4 [+] [-]

, 2022-09-19 18:03, pirms 2 gadiem
Būba rakstīja: Kad stadionā būs koncerti, tad tiks aizpildīts arī futbola laukums (ar skatuvi un klausītājiem). 30k stadions jau nu toč būs bezcerīgi mīnusi dienu no dienas. Un pat ja uz laukuma cilvēki netiktu laisti, cik gadā ir tādi koncerti, uz kuriem atnāks 30k? Max kādi 5-8.
Da kādi te mega koncerti...
Visi lielie vārdi brauc uz Tallinu

     [+] [-]

, 2022-09-19 18:20, pirms 2 gadiem
Ja valsts uztur padupseņu šļūkātājus Siguldā, tad bez nacionālā futbola stadiona mēs esam tikai baskāji.

  +1 [+] [-]

, 2022-09-19 18:23, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Patiesībā tā nebūtu nekāda jaunā ideja, jo jau K. Ulmanis XX. gadsimta 30-tos gados Uzvaras laukumā gribēja būvēt milzīgu stadionu-amfiteātri, kurā aizvadīt sporta un kultūras pasākumus. Bija pat projekts izstrādāts, kuru, ja ļoti gribētu, varētu izcelt no arhīviem.
Tik pat lielu stadionu kā Kauņā 15 000 sēdvietām , teritorijā ap uzvaras parku varētu izsludināt konkursu lielveikalam , kino zālēm , viesnīcai utt,
Kapēc Ļašenko virza Lucavsalu visi saprot slikta vieta , bet ne uzvaras parku tapēc ka krievs savējie bez sāls apēdīs !!!

  +4 [+] [-]

, 2022-09-19 18:29, pirms 2 gadiem
Priekssedetajs rakstīja: Kategoriski nepiekrītu. Stadions ir jāauztur, tās ir lielas izmaksas. Jau tagad 12,5k stadionam šaubos vai sagrabinās kapeikas, kāds vēl 20k stadions. Man pēdējā desmitgadē nenāk prātā neviens sporta notikums, kurā 20k stadinos būtu izpārdots.
12,5k man šķiet arī padaudz, mierīgi pietiktu ar 8k. Varbūt tādam izdotos arī salasīt naudiņu.
Var ņemt piemēru no Valmieras, jaunajā stadionā ir arī hotelis/hostelis. Ja to būvētu Pārdaugavā, Uzvaras parkā, to būtu iespējams regulāri piepildīt un pat pelnīt. Vasarās būtu sporta nometnes jauniešu komandām (tāda līmeņa stadionam noteikti būs obligātie treniņlaukumi) turklāt, uzturēšanas izmaksu atšķirība 15 tūkstošu stadionam un 20 tūkstošu stadionam ir minimāla. Tikai ne Lucavsala, kur, pieņemu, kāds no Domes vai LNK jau sapircies zemes gabalus un gribēs uzvārīties...

  -3 [+] [-]

, 2022-09-19 19:22, pirms 2 gadiem
juings rakstīja: Tik pat lielu stadionu kā Kauņā 15 000 sēdvietām , teritorijā ap uzvaras parku varētu izsludināt konkursu lielveikalam , kino zālēm , viesnīcai utt,
Kapēc Ļašenko virza Lucavsalu visi saprot slikta vieta , bet ne uzvaras parku tapēc ka krievs savējie bez sāls apēdīs !!!
Nedomāju, ka Ļašenko te vietas noteikšanai ir kāda teikšana. Neesmu pētījis Rīgas detālplānojumu, bet ir pamats domāt, ka tajā ir noteikts, ka šādu sporta infrastruktūru var būvēt tikai Lucavsalā.

  -3 [+] [-]

, 2022-09-19 19:28, pirms 2 gadiem
Priekssedetajs rakstīja: Nezinu, visādi var būt. Radinieks, draugs, biznesa partneris. Cilvēks, kuram uztic savas funkcijas.
Jebkurā variantā FID mierīgi var izsekot finanšu plūsmām.

  +1 [+] [-]

, 2022-09-19 19:29, pirms 2 gadiem
Ja kāds spētu šādu projektu novest līdz galam bez tāme x2, tad tikai Indriksons vai Lipmans.

  -3 [+] [-]

, 2022-09-19 19:30, pirms 2 gadiem
Zemessargs rakstīja: Var ņemt piemēru no Valmieras, jaunajā stadionā ir arī hotelis/hostelis. Ja to būvētu Pārdaugavā, Uzvaras parkā, to būtu iespējams regulāri piepildīt un pat pelnīt. Vasarās būtu sporta nometnes jauniešu komandām (tāda līmeņa stadionam noteikti būs obligātie treniņlaukumi) turklāt, uzturēšanas izmaksu atšķirība 15 tūkstošu stadionam un 20 tūkstošu stadionam ir minimāla. Tikai ne Lucavsala, kur, pieņemu, kāds no Domes vai LNK jau sapircies zemes gabalus un gribēs uzvārīties...
Nedomāju, ka te varētu būt kaut kādas biznesa shēmas, jo te ir liela UEFA nauda iesaistīta.

  +2 [+] [-]

, 2022-09-19 19:31, pirms 2 gadiem
Uzvaras parkā stadionu un visiem būs labi.Latvieši un krievi nāks skatīties futbolu un visi aizmirsīs kas tur bijis.Laba vieta priekš atpūtas.Ja nebūs stadiona atkal uzceps kādu tirzniecības centru vai kaut ko līdzīgu kas būtu galīgi garām.

     [+] [-]

, 2022-09-19 19:34, pirms 2 gadiem
Varbūt futbolam ir parādījušās jaunas vēsmas, bet tas neliecina ar LV futbolu viss ir kārtībā. Kaut kāds pacēlums ir, bet vai tas būs stabils, nenokritīsim atkal savā bedrē, nezinu vai. Šai vai tā, bet mums nav pat vidus mēra futbola zvaigznes LV, salīdzinot ar teju 20.g pagātni (Verpakovskis, Pahars, Laizāns, Rubins, Astafjevs, utt), kuriem nopietnāki ieraksti CV ar Anglijas klubiem, Spānijas klubiem, utt. Mums nav pašu futbolistu resursa, un taisamies celt stadionu, nu nezinu, nezinu.

Izlašu sakarā neko tā īsti arī neesam uzvarējuši no vidusmēra komandām, jā pundurvalstis knapi uzvaram.

Runājot par RFS, forši-malači par nokļūšanu tik tālu. Protams liela veiksmi šur tur ir uzsmaidījusi, jo tik augstvērtīgs futbola sniegums komandai kā tādai pieklibo. Ja, sniegumu pielabo, un sastāvu vēl uzlabo, var labas lietas sasniegt jā.

Runājot par 13,5 tūkstoši sēdvietu, laikam teiktu nē, jo Ja taisam, tad taisam, reāli stadionu-ilgai un jēgpilnai nākotnei, nu LV griezti jau būtu 20 000 sēdvietu, tad būtu par šo projektu, un nebūtu kauns uzņemt Eiropas lielās izlases, uz mačiem, kas dažkārt kvalifikācijas, pārbaudes spēlēs iekrīt (Vācija, Portugāle, Polija), skatoties komentārus pēc viņu apmeklējumiem, ne visai sevišķi liela sajūsma bijusi-zvaigznēm par infrastruktūru. Tātad ir kur augt un tiekties.

     [+] [-]

, 2022-09-19 19:36, pirms 2 gadiem
Priekssedetajs rakstīja: Un?
Laikam nekad nedzirdeji par tādu valsti kā luxemburga?

  +3 [+] [-]

, 2022-09-19 19:57, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Nedomāju, ka te varētu būt kaut kādas biznesa shēmas, jo te ir liela UEFA nauda iesaistīta.
protams.
UEFA ir kristāldzidra organizācija

     [+] [-]

, 2022-09-19 20:00, pirms 2 gadiem
Priekssedetajs rakstīja: Kategoriski nepiekrītu. Stadions ir jāauztur, tās ir lielas izmaksas. Jau tagad 12,5k stadionam šaubos vai sagrabinās kapeikas, kāds vēl 20k stadions. Man pēdējā desmitgadē nenāk prātā neviens sporta notikums, kurā 20k stadinos būtu izpārdots.
12,5k man šķiet arī padaudz, mierīgi pietiktu ar 8k. Varbūt tādam izdotos arī salasīt naudiņu.
Diezgan loģiski, ka tev kas tāds nenāk prātā, jo mums nav kur salasīt 20 pakas.

  +1 [+] [-]

, 2022-09-19 20:04, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Nedomāju, ka te varētu būt kaut kādas biznesa shēmas, jo te ir liela UEFA nauda iesaistīta.
Un līdz šim nav bijušas shēmas ar Uefa naudu? Nemaz nerunājot par pašu FIFA un UEFA

  -2 [+] [-]

, 2022-09-19 20:04, pirms 2 gadiem
zaipis rakstīja: protams.
UEFA ir kristāldzidra organizācija
Protams, ka nē, bet viņu auditu dienests nopietni seko naudas plūsmām.
Minos, ka savulaik bija virkne nopietnu skandālu Ukrainā, kur UEFA arī ieguldīja naudu stadionu celtniecībā priekš EČ.

  -1 [+] [-]

, 2022-09-19 20:09, pirms 2 gadiem
Geralt of Rivia rakstīja: Un līdz šim nav bijušas shēmas ar Uefa naudu? Nemaz nerunājot par pašu FIFA un UEFA
Vienīgais, kas dzirdēts par shēmošanu ar UEFA naudu Latvijā ir saistībā ar SIA Latvijas Futbola federācijas mācību un treniņu centru “Staicele”, bet arī tur nav īsti skaidrs cik bija UEFA, un cik LFF nauda.
Slēpts komentārs: Zombijs

  +1 [+] [-]

, 2022-09-19 21:27, pirms 2 gadiem
Zombijs rakstīja: Kam amatieriem ir vajadzīgs šāds stadions?
piekrītu, ka amatieriem tāds stadions nebūtu vajadzīgs, bet te runa ir par ko citu.