Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:114, Did:0, useCase: 3

Uzvarēt grieķus tomēr neizdodas

Gundars Zaburdajevs
Gundars Zaburdajevs

Uzvarēt grieķus tomēr neizdodas
Māris Verpakovskis (pa kreisi) piedalījās Latvijas izlases vārtu guvumā
Foto: AFP/Scanpix

Šovakar "Skonto" stadionā 2012. gada Eiropas čempionāta atlases turnīra mačā Latvijas futbola izlase bija tuvu, lai izcīnītu uzvaru pret Grieķijas izlasi, tomēr mača beigu daļā minimālais pārsvars tika pazaudēts - 1:1. Tiesa, punktu atņemšana vienai no grupas labākajām komandām ir atzīstama par labu sasniegumu. Vārtus atkal guva Aleksandrs Cauņa.

Gan Latvija, gan Grieķija savu iepriekšējo maču pirms pāris dienām uzvarēja un laukumā varēja doties diezgan pozitīvā noskaņojumā. Jāpiebilst, ka grieķiem uzvara šovakar varēja nodrošināt vismaz otro vietu grupā. Mūsējiem pamatsastāvā diskvalificētā Kaspara Gorkša vietā laukumā gāja Pāvels Mihadjuks, savukārt Arti Lazdiņu aizstāja Oļegs Laizāns. Poznaņas "Lech" uzbrucējs Artjoms Rudņevs palika uz soliņa, gluži tāpat kā Edgars Gauračs.

Latvijai jau pēc pāris minūtēm izdevās tikt pie brīvsitiena – Cauņa izdarīja piespēli, pie soda laukuma to tālāk pārvirzīja Laizāns, taču vārtu priekšā līdz bumbai īsti neaizsniedzās Verpakovskis. Grieķi neatpalika un arī vairākas reizes spēja nogādāt bumbu Vaņina vārtu soda laukumā, taču gandrīz uzreiz to pazaudēja. 13. minūtē viesi pretuzbrukumā tika pie pirmās reālās iespējas – pēc Samarasa piespēles no teicamas pozīcijas vārtu priekšā nedaudz pāri sita Salpingidis. Pēc brīža grieķi tika pie standartsituācijas, un pēc Karaguņa sitiena spēlē iesaistījās Vaņins.

Tomēr vadībā tika Latvija – Verpakovskis atdeva bumbu Laizānam, kurš iegāja soda laukumā un paspēja piespēlēt Cauņam. Pussargs ar pirmo pieskārienu raidīja bumbu vārtos, 1:0! Grieķija atbildēja ar pāris uzbrukumiem, taču tad mūsējie bija spējīgi uz vairākām minūtēm iespiest viesus viņu soda laukuma tuvumā. Grieķi atguvās, un Makoss jau tuvāk puslaika beigām sita no soda laukuma robežas pretī vārtiem, taču glāba Vaņins. Tā bija pēdējā vārtu gūšanas iespēja pirms pārtraukuma – labi aizvadītu puslaiku Latvija noslēdza ar 1:0.

Otro puslaiku loģiski aktīvāk sāka grieķi – Salpingidis no paasa lenķa sita pāri, pēc tam sekoja vēl vairāki uzbrukumi. Latvija vairākas reizes mēģināja uzsākt pretuzbrukumus, tomēr visai ātri bumba tika pazaudēta. Pēc spēlētas nedaudz vairāk nekā stundas viens labs prettrieciens mūsējiem sanāca, taču Laizāna tālsitiens tika bloķēts. Nedaudz vēlāk iespēja grieķiem, taču ar galvu izdarītais Samarasa sitiens lidoja nedaudz pāri vārtiem. Mūsējo uzbrukumi pamazām atkal bija kļuvuši bīstamāki, turklāt ar svaigiem spēkiem laukumā devās Rudņevs.

Grieķi izdarīja vairākus sitienus, tomēr vai nu tie lidoja garām, vai arī bumbu ķēra Vaņins. Tomēr sešas minūtes pirms beigām viņam nācās kapitulēt – pēc stūra sitiena bumba atleca pie Papadopulosa, kurš šo veiksmīgo situāciju izmantoja pilnībā, panākot 1:1. Grieķija centās izraut arī uzvaru, tomēr Latvija nosargāja vienu punktu, kas ir atzīstams par labu rezultātu, lai arī uzvara nebija tālu. Starp citu, esam likuši grieķiem atkāpties uz otro vietu grupā.

"EURO 2012" kvalfikācijas turnīrs

Latvija – Grieķija 1:1

Vārti: Cauņa 19' – Papadopuloss 84'
Brīdinājumi: Laizāns 42'; Krjauklis 57'; Vaņins 64'; Rudņevs 87' – Zaradukass 45'+1; Papadopuloss 56'; Maniatis 89'
Latvija: Vaņins, Mihadjuks, Kļava, Krjauklis, Fertovs, Ivanovs, Laizāns, Cauņa, Verpakovskis (Rudņevs 68'), Višņakovs (Žigajevs 83'), Lukjanovs
Grieķija: Sifakis, Zaradukass, Makoss (Georgiadis 81'), Samarass, Liberopuloss, Karagunis, Vintra (Maniatis 72'), Salpingidis, Papastopuloss, Papadopuloss, Fetfacidis (Ciolis 46')

VKomandaSUNZVārtiP
1.Horvātija861116:519
2.Grieķija853010:418
3.Izraēla941411:1113
4.Gruzija92436:710
5.Latvija82247:108
6.Malta80174:171

  +5 [+] [-]

, 2011-09-06 23:45, pirms 13 gadiem
egils34 rakstīja: neviena Starkova komanda nekad nav pieturējusi bumbu, ja nu vienīgi, kad Starkovs trenēja Skonto iekš LV čempionāta, ja to tā varētu saukt taktika šodien bija 4-3-2-1 un ar šādu taktiku var spēlēt tikai tad, ja tev ir trīs izcili pusargi, bet mums tādu nav, protams, ka šodien pietrūka Kaspara, bet viens nav karotājs un vēl nav mums vajadzīgs treneris kas spēlētājiem pirms spēles iegalvo, ka pretinieki ir stiprāki.
Bumbas pieturēšana būs tad, kad izlasei būs lielāki meistari. Tam nav gandrīz nekāda sakara ar taktiku. Tu nevari pieturēt bumbu un mesties uz priekšu kā traks, ja tev trūkst fizuhas un/vai meistarības bumbas apstrādē. Ne jau velti, Džonsona laikā izlase kāsa pa riktīgo, bet tā saucamo "Starkova taktiku" piekopa arī Gilis, Džodžuašvilli un Andrejevs.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-09-06 23:46, pirms 13 gadiem
Nu pirmais puslaiks bija necerēti labs. Otrais tipisks mūsu stilā, bet kopumā šīs divas spēles ar pkus zīmi. Vienīgi jācer, ka pret Maltu tagad uz šī prieka fona nepaklupsim,.

     [+] [-]

, 2011-09-06 23:46, pirms 13 gadiem
pirmais puslaiks pierādīja, ka uzbrūkot var iesist golu un uzvarēt, bet otrajā atkal bija 10-0-0 taktika un jābrīnās ka mūsējie spēja noturēt niču.

  +2 [+] [-]

, 2011-09-06 23:46, pirms 13 gadiem
Cereju, ka Latvija atriebs par 2009, bet lidz galam neizdevaas.

  +3 [+] [-]

, 2011-09-06 23:47, pirms 13 gadiem
Malachi jaaciinaas par katru punktu lai uz naakamaa Eiropas chempja izlozi neesam kkaaadaa 5.grozaa atkal

iiisteniibaa shiii taktika (cik sapratu 4-2-3-1) izskataas tiiri ok, aizsardziibas tipa pussargi mums ir un ir labi, dereetu atrast kaadu aatru kursh pa malu vareetu aardiities, jo uz mainju tur nav ko iisti laist

Pirmais puslaiks bija super, bet otrajaa pietruuja speeki, zheel

  -2 [+] [-]

, 2011-09-06 23:47, pirms 13 gadiem
gatdzilla rakstīja: Latvija izskatījās labi tikai uz Grieķu slikti nospēlēto 1. puslaiku nevis tur baigās 1. un 2. pusalaika taktitkas
+gols tika ielaists no standartsituācijas nevis grieķiem pārraujot mūsu aizsardzību
Un jaunākajā FIFA rangā būs atzīmēts, ka Latvija pakāpusies, jo realizēja vienīgo iespēju pret Gruziju un Grieķija vienu puslaiku spēlēja sasietām kājām.
Bļin, cik var drukāt šitos murgus praktiski pie katras latvieša, vai Latvijas komandas sasnieguma. Tā jau ir tikai un vienīgi pretinieka problēma, ja nevar savākties un nokapāt visu maču uz 100%. Pie katras mūsu uzvaras futbolā, basketā, tenisā, hoķī utt. atradīsies kāds gudrinieks, kurš ievērojis, ka pretinieks nemaz necīnījās. Tak poooo!!!

  +2 [+] [-]

, 2011-09-06 23:47, pirms 13 gadiem
Tiesnesis laikam no augšas bija atkal dabūjis komandu, ka grieķiem jābrauc uz čempi, tapēc dalīja dzeltenās, lai mūsējie steigtos,!!! BAIGIE LAIKA VILCINĀTĀJI!

  -4 [+] [-]

, 2011-09-06 23:48, pirms 13 gadiem
Starkov paņem komandā kādu kurš var tālāk bumbu aizsist un stiprāk pa kājām uzplēst tad jau būs neizšķirts.Starkov a kur KAČANOVS?

  +5 [+] [-]

, 2011-09-06 23:51, pirms 13 gadiem
Biju šodien stadionā,mūsējos ļoti sakarīgi atbalstija daudz uz fanu sektoru sanākušie cilvēki,biju patīkami pārsteigts,pašam balss aizkritusi ))) bet bija vērts.Spēlēja gudri,ja nu Krjaukļa dibens būtu nedaudz cietāks un bumba atlektu nedaudz tālāk,tad viņa neuzkristu tieši pa sitienam grieķim!Viņiem paveicās,lai bučo Krjaukļa pakaļu viņa viņus izglāba

  -1 [+] [-]

, 2011-09-06 23:52, pirms 13 gadiem
Egils Broks rakstīja: šādā stilā spēlējot no viņa golus negaidīt, tik pat labi varēja kādu liekāku aizsargu viņa vietā uzlaist
Pilnibaa piekritu, kaa var prasit golus no vina vai ko tamlidzigu , ja LV izlase praktiski neuzbruk (Vins biezi iesit atlekusas bumbas, celienus), sitaas speeles vnk ir tizlas , zeel tos speletajus jo vini nav tik slikti lai sitaa speleetu, pie norm trenera butu ari normali rezultati.

  +9 [+] [-]

, 2011-09-06 23:53, pirms 13 gadiem
egils34 rakstīja: neviena Starkova komanda nekad nav pieturējusi bumbu, ja nu vienīgi, kad Starkovs trenēja Skonto iekš LV čempionāta, ja to tā varētu saukt taktika šodien bija 4-3-2-1 un ar šādu taktiku var spēlēt tikai tad, ja tev ir trīs izcili pusargi, bet mums tādu nav, protams, ka šodien pietrūka Kaspara, bet viens nav karotājs un vēl nav mums vajadzīgs treneris kas spēlētājiem pirms spēles iegalvo, ka pretinieki ir stiprāki.
Zini, gaumes jautājums, negribas strīdēties... Man personiski pieņemamāka ir Starkova pragmatiskā pieeja nekā kaut kādi Džonsona tipa varianti "neesam vājāki par skotiem un beļģiem" (un ar ko nu toreiz vēl spēlēja) un attiecīgiem rezultātiem. Un to, ka grieķi stiprāki, nevienam pirms spēles nav jāiegalvo, to visi tāpat saprot... Ja ar "bumbas pieturēšanu" saprot dominēšanu spēlē, tad to no Latvijas pret spēcīgām komandām sagaidīt ir naivi. Bet, ja ar to saprot prasmi noslāpēt pretinieka iniciatīvu un kontrolēt atsevišķus spēles posmus, tad to Starkova laikā esmu redzējis pietiekami daudz. (Negribas kļūt banālam, bet kaut vai Eiro 2004. Vai ne tik senajā spēlē Rīgā pret Šveici 2:2.) Piekrītu, šobrīd darāmā vēl daudz, bet tam ir vistiešākais sakars ar pieejamo spēlētāju kvalitāti.
Bet nu, kā jau sākumā teicu, katram ir tiesības uz savu viedokli. Šo rakstu, ne jau lai uzstātu uz savu, vienkārši tādas ir manas domas...

     [+] [-]

, 2011-09-06 23:55, pirms 13 gadiem
Stailer rakstīja: Pilnibaa piekritu, kaa var prasit golus no vina vai ko tamlidzigu , ja LV izlase praktiski neuzbruk (Vins biezi iesit atlekusas bumbas, celienus), sitaas speeles vnk ir tizlas , zeel tos speletajus jo vini nav tik slikti lai sitaa speleetu, pie norm trenera butu ari normali rezultati.
Spēlētāji nav slikti, bet... atzīsti, ka nekas īpašs jau nav pat uz Gruzijas fona. Izņemot Vaņinu, kas neapšaubāmi ir brīnišķīgs vārtsargs.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-09-06 23:58, pirms 13 gadiem
britiw_h-side rakstīja: Biju šodien stadionā,mūsējos ļoti sakarīgi atbalstija daudz uz fanu sektoru sanākušie cilvēki,biju patīkami pārsteigts,pašam balss aizkritusi ))) bet bija vērts.Spēlēja gudri,ja nu Krjaukļa dibens būtu nedaudz cietāks un bumba atlektu nedaudz tālāk,tad viņa neuzkristu tieši pa sitienam grieķim!Viņiem paveicās,lai bučo Krjaukļa pakaļu viņa viņus izglāba
Šodien skonto fani negāja liepājniekus sist??? Jeb nebija jūsējie 4reiz vairāk kā toreiz???

  +1 [+] [-]

, 2011-09-06 23:59, pirms 13 gadiem
Priecājos par to ka mūsu izlase pirmajā puslaikā nespēlēja no aizsardzības un kaut ko sakarīgu izveidoja.Jāatzīst ka grieķi pirmajā puslaikā slīnkoja,gaidot kas būs tālāk.Otrajā puslaikā mani prieki bēidzās,jo mūsu komandas spēle iegāja vecājās sliedēs,pie tā vēl grieķi aktivizējās.Pakritizēšu mūsu aizsardzību.Ļoti bieži atļāva grieķiem brīvi rīkoties mūsu soda laukumā,īpaši Samarasam.Gandrīz nevienu bumbu neizcinījām gaisā.Par pārējiem:Višņakovs nospēlēja vājāk nekā pret Gruziju,Verpakovskis otrādi,daudz labāk izskatījās nekā ieprekšajā mačā.Patika Laizāna sniegums,Vaņina,Cauņas.Rudņevam jādod vairāku spēlēšanas laiku,lai viņš iesit.Tad viņš sajūtīs golu garšu.Jā Polijā viņš sit golus un viņām uzticās,kāpēc tāpat nevarētu būt izlasē.Man jautājums Starkovam,kāpēc tad kad viss ir zāudēts,tu uzdrošinājies pēdējās divās spēlēt drošāk (šodien pirmajā puslaikā).Piekrītu Zakrševskim,ka spriežot pēc otrā puslaika ir jāpriecājās arī par neizšķirtu,ar ko arī apsveicu mūsu komandu.

     [+] [-]

, 2011-09-07 00:00, pirms 13 gadiem
Ervin rakstīja: musejie vairs tak nevar tikt talak??
NEVAR GAN

  -1 [+] [-]

, 2011-09-07 00:02, pirms 13 gadiem
Lakers-fans rakstīja: Šodien skonto fani negāja liepājniekus sist??? Jeb nebija jūsējie 4reiz vairāk kā toreiz???
nē šodien kopā plecs pie pleca atbalstijām izlasi ))
viņi jau zin par ko dabūja pa muti,tu jau redzi tik aisberga augšiņu un pēc tās arī visu spried
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2011-09-07 00:04, pirms 13 gadiem
nu ta beidzot bija ari ko skatities

  +2 [+] [-]

, 2011-09-07 00:06, pirms 13 gadiem
Dziedāšanā mēs uzvarējām sausā!!!

  +4 [+] [-]

, 2011-09-07 00:09, pirms 13 gadiem
Praktiski tikko atgriezos no spēles. Ļoti patika atmosfēra un tas, ka skatītāji bija kuplā skaitā un atbalstija izlasi. Spēle mūsu izpildijumā nebija slikta, itīpaši pirmajā puslaikā. Ja tauta nāks tik pat un vēl vairāk + atbalstīs kā šovakar un vēl vairāk, tad uzvaras arī nekur neizpaliks.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2011-09-07 00:12, pirms 13 gadiem
krapaalis rakstīja: Dziedāšanā mēs uzvarējām sausā!!!
vo vo kas ir tas ir!!

     [+] [-]

, 2011-09-07 00:12, pirms 13 gadiem
shkura rakstīja: Un vēl.. daudz runā, ka nav pussargu, kas pieturētu bumbu. Pēc šodien spēles ieteiktu apsvērt Māri izmantot kā uzbrūkošo pussargu, veidojot vidējās līnijas trio- Verpakovskis- Lukjanovs- Cauņa, bet priekšā Rudņevu un Gauraču.
ar tādu taktiku var pret Maltu spēlēt,bet ne jau pret augsta līmeņa komandām,iziesi ar tādu sastāvu pret Horvātiem vai Serbiem,dabūsi reāli iekšās

  +6 [+] [-]

, 2011-09-07 00:14, pirms 13 gadiem
Spēle laba, atmosfēra stadionā arī bija super. Jā, pārāk ātri iesēdāmies, bet tomēr ir kaut kas pozitivāks salīdzinot ar iepriekšējām spēlēm. Nu jau vairāk par 2 precīzām piespēlēm pēc kārtas varam atdot.

Teicami nospēlēja Ivanovs un Lukjanovs, pārējiem arī nav īpaši ko pārmest. Reizēm tiesneša lēmumi gan izraisīja smīnu.

  +3 [+] [-]

, 2011-09-07 00:16, pirms 13 gadiem
SuperMary rakstīja: te baigie gudrinieki savakushies par taktiku 10-0-0.. nu tad laujiet es jums kaut ko pateiksu - ta nav Starkova taktika, tas ir musu komandas limenis. Mes vienkarsi nevaram spelet atklato futbolu, pret speletajiem, kuru meistariba ir trisreiz lielaka par musu, un neviens izlases treneris sho neizlabos!
daa normāla mums komanda.ko jūs pie tā 10-0-0 piesējāties?ja dažās epizodēs arī ir tā,tad aizsardzībā arī jāmāk spēlēt ja kas!
Šodien grieķiem ļāvām izveidot 2-3 momentu,kas ir apsveicami

  -1 [+] [-]

, 2011-09-07 00:16, pirms 13 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Bumbas pieturēšana būs tad, kad izlasei būs lielāki meistari. Tam nav gandrīz nekāda sakara ar taktiku. Tu nevari pieturēt bumbu un mesties uz priekšu kā traks, ja tev trūkst fizuhas un/vai meistarības bumbas apstrādē. Ne jau velti, Džonsona laikā izlase kāsa pa riktīgo, bet tā saucamo "Starkova taktiku" piekopa arī Gilis, Džodžuašvilli un Andrejevs.
taktika bija līdzīga,tas jā,bet neviens izņemot Starkovu nelika sēdēt tikai aizsardzībā un uz priekšu pat neskatīties,vismaz bija kautkāda pretspēle nevis tikai aizsist bumbu tālāk un skriet atpakaļ ieņemt savu vietu pie sodalaukuma
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2011-09-07 00:18, pirms 13 gadiem
čoržovs rakstīja: Zini, gaumes jautājums, negribas strīdēties... Man personiski pieņemamāka ir Starkova pragmatiskā pieeja nekā kaut kādi Džonsona tipa varianti "neesam vājāki par skotiem un beļģiem" (un ar ko nu toreiz vēl spēlēja) un attiecīgiem rezultātiem. Un to, ka grieķi stiprāki, nevienam pirms spēles nav jāiegalvo, to visi tāpat saprot... Ja ar "bumbas pieturēšanu" saprot dominēšanu spēlē, tad to no Latvijas pret spēcīgām komandām sagaidīt ir naivi. Bet, ja ar to saprot prasmi noslāpēt pretinieka iniciatīvu un kontrolēt atsevišķus spēles posmus, tad to Starkova laikā esmu redzējis pietiekami daudz. (Negribas kļūt banālam, bet kaut vai Eiro 2004. Vai ne tik senajā spēlē Rīgā pret Šveici 2:2.) Piekrītu, šobrīd darāmā vēl daudz, bet tam ir vistiešākais sakars ar pieejamo spēlētāju kvalitāti.
Bet nu, kā jau sākumā teicu, katram ir tiesības uz savu viedokli. Šo rakstu, ne jau lai uzstātu uz savu, vienkārši tādas ir manas domas...
tiesi kaut ko lidzīgu rakstīju jau iepriekš, un pilnigi tev piekriītu, epizodiski pieturot bumbu musējie var radīt tiesham bistamas situācijas, vel patika ideja par Verpakovski, kā uzbrūkošo pussargu. Šodien, kā saspēles veidotājs viņš tiešām darbojās ļoti labi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2011-09-07 00:20, pirms 13 gadiem
NilsK rakstīja: taktika bija līdzīga,tas jā,bet neviens izņemot Starkovu nelika sēdēt tikai aizsardzībā un uz priekšu pat neskatīties,vismaz bija kautkāda pretspēle nevis tikai aizsist bumbu tālāk un skriet atpakaļ ieņemt savu vietu pie sodalaukuma
Atceries gruzīna ierakumus? Es domāju, ka viņš sita pušu Starkovu viens un divi. Pat karikatūrās par to iesmēja. Būtu puse pamatsastāva no vadošajām līgām, tad mēs, iespējams, spēlētu savādāk.

  -1 [+] [-]

, 2011-09-07 00:20, pirms 13 gadiem
pats galvenais ka dažreiz arī nezaudē atšķirībā no basketbolistiem