Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:128, Did:0, useCase: 3

papildināts Vengers: "Tiesnesis pats nekad nav spēlējis futbolu"

Valdis Bērziņš
Valdis Bērziņš

Vengers: "Tiesnesis pats nekad nav spēlējis futbolu"
Robins van Persijs tiek aizsūtīts uz ģērbtuvēm
Foto: EEE/Scanpix

Londonas „Arsenal” vakar pēc zaudējuma UEFA Čempionu līgas astotdaļfinālā pret „Barcelona” (3:4 divu maču summā) bija sašutusi par tiesnešu kļūdām. Komandas galvenais treneris Arsēns Vengers paziņoja, mača galvenais arbitrs Masimo Buzaka nepamatoti noraidījis Robinu van Persiju.

„Arsenal” nometnē vakar bija pamats būt dusmīgiem uz mača tiesnešiem ar šveicieti Masimo Buzaku priekšgalā. Minētais arbitrs otrajā puslaikā par sitienu pēc svilpes noraidīja londoniešu uzbrucēju Robinu van Persiju (Nīderlandes futbolistam tā bija otrā dzeltenā kartīte spēlē), atstājot viesus mazākumā un, pēc viņu domām, liedzot pacīnīties par neizšķirtu, ar ko būtu pieticis iekļūšanai ceturtdaļfinālā.

„Domāju, ka sarkanā kartīte pamatīgi ietekmēja spēles iznākumu. Uzskatu, ka tas bija joks – kā es varu 95 000 skaļu fanu klātbūtnē dzirdēt tiesneša svilpi? Vēlāk man pateica, ka starp Buzakas svilpi un manu sitienu bija tikai viena sekunde. Tas visu padara vēl sliktāku, nespēju saprast tiesneša domu gājienu. Ja būtu četras, piecas vai vairāk sekundes, saprastu, jo tad tiesnesim būtu laiks noskaidrot to, vai bija aizmugure, bet viena sekunde... tas ir joks. Centos izskaidrot viņam, ka lielajā troksnī nedzirdēju. Jūtamies piekrāpti, jo pie 1:1 bijām spēlē. Uzskatu, ka tiesnesis to „nogalināja”,” teica van Persijs.

„Arsenal” galvenais treneris Arsēns Vengers slavēja „Barcelona” spēli un kritizēja tiesnesi: „Zaudējām lieliskai komandai, noteikti labākajai Eiropā. Pirmajā puslaikā spējām izturēt spiedienu, bet otrajā puslaikā varēja izvērsties interesanta cīņa, ja būtu palikuši pilnā sastāvā. Pēc mača ir ļoti daudz lietu, ko nožēlojam. Spēles tiesnesis acīmredzot nekad nav pats spēlējis futbolu tik lielos mačos, kur ir milzīgs troksnis. Neredzu nevienu iemeslu, kāpēc bija jādod otrā dzeltenā kartīte. Buzaka nekad nav spēlējis futbolu...”

Lai arī „Arsenal” pārstāvjiem ir pamats būt dusmīgiem par tiesāšanu, der piebilst, ka Londonas komanda šajā spēlē neizdarīja nevienu sitienu – ne pa vārtiem, ne garām, tā liecina spēles oficiālā statistika. Vienīgos vārtus „Arsenal” labā guva „Barcelona” spēlētājs Serhio Busketss...

„Barcelona” galvenais treneris Peps Gvardiola: „Neļāvām „Arsenal” izdarīt vairāk par trim piespēlēm pēc kārtas, bet paši izveidojām ļoti daudz vārtu gūšanas momentu. Pēc pirmās spēles zinājām, ka varam tik tālāk, to arī paveicām, neļaujot viņiem spēlēt. Var izcelt Lionela Mesi pirmos vārtus vai Andresa Injestas piespēles, taču nedrīkst nenovērtēt Havjēra Masčerano ieguldījumu, pārtraucot viņu uzbrukumus. Esam priecīgi par savu spēli un jūtamies pelnījuši tikt tālāk.”

UEFA paziņojusi, ka tā izpētīs gan mača tiesneša Buzakas, gan spēles oficiālā delegāta Danes Josta (Slovēnija) iesniegtos ziņojumus par maču, pirms pieņems lēmumu par „Arsenal” sodīšanu. Vengers pēc spēles esot laukuma malā verbāli uzbrucis Buzakam, pēcāk tiesnesim savu nepatiku izrādot arī stadiona tunelī. Gan Vengeram, gan van Persijam draud soda sankcijas par spēles tiesnešu kritizēšanu presē.

Vakar ceturtdaļfinālu sasniedza arī Doņeckas „Shakthar”, kas divu maču summā ar 6:2 sagrāva „Roma” komandu. Izbraukumā gūtajai uzvarai ar 3:2 vakar ogļrači savā laukumā pievienoja vēl pārliecinošāku uzvaru ar 3:0. Ukrainas kluba galvenais treneris Mirča Lučesku: „Spēles sākumā mums bija problēmas, jo „Roma” spēlēja ļoti labi, taču mēs organizēti aizsargājāmies un spējām izvairīties no kļūdām. Uzbrukām labi, bet pēc pirmajiem vārtiem vairs nedomājām par pretinieku, jo mūsu sniegums bija daudz labāks par viņu.”

Tikmēr Itālijas galvaspilsētas komandas treneris Vinčenco Montella, neskatoties uz zaudējumu, bija apmierināts ar redzēto: „Pirms mača spēlētājiem bija lūgums pierādīt to, ka progresējam. Esmu apmierināts ar to, ko nodemonstrējām, spēlējot 11 pret 11. Pēc tam tika noraidīts Filips Meksess, bet šādā līmenī spēlēt mazākumā ir grūti, it īpaši pret tādu komandu kā Doņecka, kas labi pietur bumbu, izmantojot visu laukuma plašumu.”

Izmantotie resursi:
The official website for European football –...
Sky Sports | Sport News

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-03-09 11:08, pirms 14 gadiem
tāds nu diemžēl ir futbols....neapšaubāmi Barsa ir ļoti laba,to var noliegt tik galīgs oluhs,bet šoreiz nav runa par to,okei ,parasti saka ka veiksme stāv klāt stiprākajam,šoreiz tās veiksmes vietā bij tiesneša ne visai veiksmīgais lēmums noraidīd vPersiju,un ar to bij kompensēta Barsas ne visai veiksmīgā darbība uzbrukumā,kas bij ļoti nospiedoša,bet bez veiksmīga noslēguma.....vienkārši tika futbola skatītājiem atņemta intriga

     [+] [-]

, 2011-03-09 11:10, pirms 14 gadiem
Pascual Raul Velasco rakstīja: Jā, aiz rīkles paķēra tā, ka tur jādod sarkanā? Tu futbolu skaties, cik tādu saķeršanos nav, bet līdz šim maksimums ir parasti bijusi dzeltenā. Tas viss notika pēc svilpes un barā.
Bet spēles situācijā, kur jāspēle ar bumbu nevis ar rokām, tas ir pavisam kas cits. Jā Abidalam vajadzēja piešķirt dzelteno, bet tajā pašā situācijā vajadzēja arī RvP. Nepiešķīra nevienam .. Viss oke.
Tur jau tā lieta, ka vajadzēja piešķirt, bet nepiešķīra un tā bija kā zaļā gaisma nervozai spēlei turpmāk! Nezinu kādas spēles tu esi skatījies, bet es esmu redzējis, ka arī pēc svilpes starptautiskās spēlēs par tādiem gājieniem dod sarkano bez vilcināšanās, jo zināmā mērā tas ir apdraudējums dzīvībai! Barā ne barā, bet priekš tam ir asistenti, kas seko līdzi notiekošajam un informē par to galveno tiesnesi, ja viņš nav kaut ko redzējis!

     [+] [-]

, 2011-03-09 11:12, pirms 14 gadiem
Bronsons rakstīja: tāds nu diemžēl ir futbols....neapšaubāmi Barsa ir ļoti laba,to var noliegt tik galīgs oluhs,bet šoreiz nav runa par to,okei ,parasti saka ka veiksme stāv klāt stiprākajam,šoreiz tās veiksmes vietā bij tiesneša ne visai veiksmīgais lēmums noraidīd vPersiju,un ar to bij kompensēta Barsas ne visai veiksmīgā darbība uzbrukumā,kas bij ļoti nospiedoša,bet bez veiksmīga noslēguma.....vienkārši tika futbola skatītājiem atņemta intriga
Intrigu skatiitaajiem uzdaavinaaja Buskets

  +2 [+] [-]

, 2011-03-09 11:13, pirms 14 gadiem
gravitons rakstīja: Bet ja nedzird, un taadaa situaacijaa nav laika skatiities uz tiesnesi.. Visi te piesauc noteikumu graamatu, peec graamatas tiesnesis var dot sarkanaas pec katra paarkaapuma.
noskatījos vēlreiz to pārkāpumu:
1. ja jau nedzidēja svilpi, kapēc tik ļoti pavirši sita pa vārtiem?
2. parasti pēc tādām "neveiksmēm" spēlētāji mēdz pārdzīvot, ka izniekojuši tādas iespējas

Secinājumi: dzirdēja gan svilpi
Slēpts komentārs: conti

  +1 [+] [-]

, 2011-03-09 11:19, pirms 14 gadiem
mister_negative_2 rakstīja: nu tad treneris ir pilnīgs pajols,cerot nostāvēt 90min pret barsu aizsardzībā
ja nemaldos carling cup pret Gunāriem spēlēja Ipsviča un ar visu spēli ar vienu uzbrucēju kas sēdēja pie centra līniju un gaidīja iespēju aizmukt pretuzbrukumā,un tas viņam izdevās 89 min (Priškins)un gunāri visu spēli bombardēja un neko neiesita.....kāpēc ti domā ka šāda stratēģija būtu neiespējama pret Barsu,zinot ka Gunāriem pat nebij obligāti jāgūst vārti?

  -2 [+] [-]

, 2011-03-09 11:22, pirms 14 gadiem
tasesmues rakstīja: Intrigu skatiitaajiem uzdaavinaaja Buskets
jā viņš tā prosta pieskrēja pie saviem vārtiem un iesita
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2011-03-09 11:41, pirms 14 gadiem
arī vienādos sastāvos Barca būtu paņēmusi Arsenal, lai gan nevar zinā kā būtu bijis, bet Arsenal vairāk par 2-4 piespēlēm nevarēja padot arī spēlētjot 11 vs 11, sitienu uz Barcas vārtiem vispār nebija. protams, tiesnesis bija varbūt pārāk bargs pret RvP,sakarā ar otro dzelteno, bet savā ziņā viss bija pareizi- sitiens pēc svilpes-dzeltenā. EPL tiesnesis iespējams pažēlotu RvP, tikai aizrādītu, bet šī ir Eiropa.

  -1 [+] [-]

, 2011-03-09 11:57, pirms 14 gadiem
Snikers007 rakstīja: Ja nezināji, Arsenal spēli uzsāka ar vienu uzbrucēju, un to pašu noraidīja no laukuma.
un taapeeck a nebij uzbruceeju nebij ne viens sitiens vai? ko tad nez pussargi dariija

  +2 [+] [-]

, 2011-03-09 11:59, pirms 14 gadiem
machumbi rakstīja: Mazie Arsenal faneļi ņaud te tikai vien. Lielie eksperti atradušies, paši ar sportu nav nodarbojušies, futbola noteikumus nezin, bet ņaud un ņaud..
ooooo mums te viens ahujenijs sportists uzradies varbūt padalīsies ar saviem panākumiem savā profesionālajā sportista karjerā,nešaubos noteikti esi kāds EČons,vai pat PČons
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-03-09 12:11, pirms 14 gadiem
Nekad nekas nav bijis pret Vengeru, bet šoreiz gribas teikt: "Beidz nu Arsēn "pļutīt", jo vakar Arsenal laukumā varēja būt kaut 15 spēlētāji, ar tadu spēli Arsenal apkaunoja EPL, spēlēja apmērm tā kā Rēzēknes Blāzma pret Bayern. Pirmo reizi redzēju, ka tāda līmeņa klubs kā Arsenal situ bumbu bezjēgā tālāk no saviem vārtiem bez kaut kādas jēgas, ka tik talāk. 0 sitieni pa vārtiem, 11 cilvēki aizsardzībā.

     [+] [-]

, 2011-03-09 12:18, pirms 14 gadiem
Piekrītu, ka pendele un Persija otrā dzeltenā bija puspārkāpumi, par kuriem abiem kopā varēja piešķirt tikai vienu no abiem sodiem. Bet tikpat labi var būt, ka tiesnesim atmiņā bija citi puspārkāpumi, kurus viņš pirms tam nesodīja. Lai nu kā - uzvarēja stiprākais, un tā tam ir jābūt.

     [+] [-]

, 2011-03-09 12:20, pirms 14 gadiem
St_Germain rakstīja: Nekad nekas nav bijis pret Vengeru, bet šoreiz gribas teikt: "Beidz nu Arsēn "pļutīt", jo vakar Arsenal laukumā varēja būt kaut 15 spēlētāji, ar tadu spēli Arsenal apkaunoja EPL, spēlēja apmērm tā kā Rēzēknes Blāzma pret Bayern. Pirmo reizi redzēju, ka tāda līmeņa klubs kā Arsenal situ bumbu bezjēgā tālāk no saviem vārtiem bez kaut kādas jēgas, ka tik talāk. 0 sitieni pa vārtiem, 11 cilvēki aizsardzībā.
un Inter arī apkaunoja visu Pasaules futbolu,kad pagājšgad līdzīgā manierē sakapāja Barsu? futbolā arī pastāv taktika, nevis, kā tev un vairumam meiteņu liekas - kas tad tas futbols tāds ir? 22 vīri nēsājas pa laukumu un dzenā apaļu priekšmetu.

     [+] [-]

, 2011-03-09 12:27, pirms 14 gadiem
machumbi rakstīja: Neraudi takš puika, ej labāk mācīties tālāk skolā. Sportā man ir noteikti vairāk sasniegumi kā tev pašam. Tu laikam vairāk pārdzīvo to zaudējumu kā paši Arsenal spēlētāji. Viņi vienkārši nebija pelnījuši uzvarēt.. ja, jau no pirmās sek aizsardzībā iesēdās. ablom.!
galīgi nē,jo fanoju par citu EPL komandu

  +1 [+] [-]

, 2011-03-09 12:29, pirms 14 gadiem
Teiksim tā, Tiesnesis ir laizis

  -3 [+] [-]

, 2011-03-09 12:32, pirms 14 gadiem
Emirates rakstīja: Teiksim tā, Tiesnesis ir laizis
nedirs, tiesnes ir normals chuvaks, ko tu vispar saproti no futrbola, pats vispar esi kadreiz spelejios? ? ? ?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2011-03-09 12:33, pirms 14 gadiem
par taadu parkamupu nekad nedod otro dzeltano kartinu,taka speeles likteni izleema tiesneshu kompaanija!

ROBERT NERAKSTI NEKO

     [+] [-]

, 2011-03-09 12:33, pirms 14 gadiem
korratek rakstīja: nedirs, tiesnes ir normals chuvaks, ko tu vispar saproti no futrbola, pats vispar esi kadreiz spelejios? ? ? ?
kāpēc tu basto latv. val. stundas?

     [+] [-]

, 2011-03-09 12:35, pirms 14 gadiem
Lai gan patīk man abas komandas, bet šajā pārī biju par Barcu. Patika viens komentārs youtube zem vienas spēlēs hailaitiem par to, ka nu nedrīkst publiskot internetā "izvarošanu". Tīri labs apzīmējums. Barca pelnīti dodas tālāk Čempionu līgā

  +1 [+] [-]

, 2011-03-09 12:47, pirms 14 gadiem
Vengers pats ir mudaks, Persijs bija kapitāli uzvilcies jau 1.puslaikā, vajadzēja laicīgi nomainīt.

  +2 [+] [-]

, 2011-03-09 12:50, pirms 14 gadiem
puslaiks rakstīja: un Inter arī apkaunoja visu Pasaules futbolu,kad pagājšgad līdzīgā manierē sakapāja Barsu? futbolā arī pastāv taktika, nevis, kā tev un vairumam meiteņu liekas - kas tad tas futbols tāds ir? 22 vīri nēsājas pa laukumu un dzenā apaļu priekšmetu.
kas tā par taktiku - aiztaisi acis un sit bumbu uz priekšu. Tavuprāt Arsenal taktika bija izdarīt 0 sitienu pa vārtiem? Taktika bija neiet pāri centram? Spēlēs shema bija 11 aizsargi 0 pussargi, 0 uzbrucēji? Un nepiesienies man kā visiem citiem te, par to, ka neko nesaprotu no futbola, jo pats neesmu spēlējis. Latvija esmu spēlējis visās līgās Virsligu ieskaitot. Vecīt vajag skatīties objektīvi, Arsenal bija nulles.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2011-03-09 13:23, pirms 14 gadiem
Sarkanajai kartītei es nepiekrītu, bet mani smīdina šīs replikas "tiesnesis pats nekad nav spēlējis futbolu". Nu un ka viņš nopietnā līmenī to nav darījis? Vengers toties nekad nopietnā līmenī nav tiesājis, līdz ar to viņam nevar būt nekādas nojausmas, kā tas ir tiesāt tādu spēli.

     [+] [-]

, 2011-03-09 13:23, pirms 14 gadiem
Vispār tiesnesis izlaida spēli no rokām jau pirmajā pusstundā, kad vairākas reizes bija tādas sadursmes, kur tika tiesāts samērā nekonsekventi. Bet arī Barca jau vienmēr spēlē uzvilkti, ja vēl būtu ambālis Pique, tad gan jau būtu arī kāda sarkanā. Vispār Barcelona bija spēcīgāka un Xavi... Eh, ja vien būtu kādā citā klubā, viņa spēle vienmēr ir patikusi. Barcā ir krietni platāks laukums, nekā Emirātos, piemēram, kā vispār Spānijā. Arsenal jau nemēģināja izdomāt nekādu velosipēdu, mēģināja aizsargāties šauri un samērā tuvu vārtiem, taču šoreiz nesanāca.

  -1 [+] [-]

, 2011-03-09 13:24, pirms 14 gadiem
ABa rakstīja: Varēja pilnīgi mierīgi iedot dzelteno par rupju spēli tam pašam Alvesam par netīro spēli pret Nasri! Lai nu te nestāsta, ka viņš izsitot bumbu pēc tam tā netīšām gandrīz izlauza kājas!
Kad pat nenosvilpa par šito preteklību, es jau sapratu, uz kuru pusi spēlē svilps. Bet loģiski, ka pēc tam pats Alvess pāris reizes dabūja atrauties - lai pielec, ka šitādi gājieni neies cauri.
Enivei, Barca vinnēja jo bija labāki, un pelnīti, ko tur vairs. Jāspēlē tā, lai var uzvarēt tā, ka pat nerodas pamats runāt par to, ka tiesnesis būtu ietekmējis spēli.

  +1 [+] [-]

, 2011-03-09 13:25, pirms 14 gadiem
St_Germain rakstīja: kas tā par taktiku - aiztaisi acis un sit bumbu uz priekšu. Tavuprāt Arsenal taktika bija izdarīt 0 sitienu pa vārtiem? Taktika bija neiet pāri centram? Spēlēs shema bija 11 aizsargi 0 pussargi, 0 uzbrucēji? Un nepiesienies man kā visiem citiem te, par to, ka neko nesaprotu no futbola, jo pats neesmu spēlējis. Latvija esmu spēlējis visās līgās Virsligu ieskaitot. Vecīt vajag skatīties objektīvi, Arsenal bija nulles.
Arsenal bija pilnīgi normāla taktika. Kādēļ viņiem Barselonā bija jāuzbrūk un jāgūst vārti? Nepieciešamā uzvara tika izcīnīta mājās, viesos vēsā mierā varēja sēdēt aizsardzībā. Vairāk vai mazāk ļoti līdzīgu taktiku pirms gada Barselonā izmantoja arī Inter, taču, protams, viņiem bija gan lielāks pārsvars, gan tādai taktikai krietni atbilstošāki izpildītāji. Šajā situācijā sliktākais ir tas, ka sarkanās kartītes dēļ Arsenal ir patiešām reāls attaisnojums, maigi izsakoties, vārgajai spēlei uzbrukumā - kā Arsenal spēlētu uzbrukumā, ja tiešām būtu tāda vajadzība (otrā puslaika pirmās 8min ir pārāk īss laiks, lai izdarītu tālejošus secinājumus), to nekad tā arī neuzzināsim. Esmu diezgan drošs, ka pa lielam nekas nemainītos un Barsas uzvara summā būtu tikai laika jautājums, taču noraidījuma dēļ to nekad neuzzināsim.

  -1 [+] [-]

, 2011-03-09 13:28, pirms 14 gadiem
march_2k rakstīja: Kad pat nenosvilpa par šito preteklību, es jau sapratu, uz kuru pusi spēlē svilps. Bet loģiski, ka pēc tam pats Alvess pāris reizes dabūja atrauties - lai pielec, ka šitādi gājieni neies cauri.
Enivei, Barca vinnēja jo bija labāki, un pelnīti, ko tur vairs. Jāspēlē tā, lai var uzvarēt tā, ka pat nerodas pamats runāt par to, ka tiesnesis būtu ietekmējis spēli.
Arī Arsenal vairākas reizes pirmajā puslaikā tika pažēlota - gan kartīšu ziņā, gan arī vienas pendeles ziņā. Stipri šaubos, ka Buzaka tiesāja kādam par labu, vienkārši viņš netiesāja labi. Tā kā Barselonai bija milzīgs pārsvars, tad tikai loģiski, ka vairāk aso momentu bija pret mājiniekiem un vairāk iespēju iedot dzelteno bija Arsenal spēlētājiem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja