Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Likumsakarīgā neveiksme: Latvijas izlases rūgtā 2024. gada vasara

Toms Mālmeisters
Toms Mālmeisters

Likumsakarīgā neveiksme: Latvijas izlases rūgtā 2024. gada vasara
Latvijas basketbola izlase. Foto: FIBA

7. jūlija vakarā Latvijas vīriešu basketbola izlase kļuva par vienīgo no četrām olimpisko kvalifikāciju turnīru mājiniecēm, kas neieguva ceļazīmi uz Parīzi. Ielaižot astoņus tālmetienus pirmo desmit minūšu laikā, pārliecinoši ar 69:94 tika atzīts Brazīlijas pārākums. Statistika pierāda, ka Latvija bija mazāk efektīva kā pirms gada, bet sasniegtais rezultāts dažādu apstākļu dēļ ir uzskatāms par likumsakarīgu.

Latvijas izlases nespēlēšana Parīzes olimpisko spēļu turnīrā ir likumsakarīgs rezultāts. Šajā vasarā tā bija tālu no snieguma, ar kuru trīs gadu garumā jau bija nedaudz izlutinājusi Latvijas izlases līdzjutējus un sporta veida sekotājus. No malas šķita, ka pēc garajām sezonām gan spēlētāju, gan arī treneru vidū jaušamas noguruma pazīmes. Vairākas reizes galvenais treneris Luka Banki akcentēja, ka veidot komandu pakāpeniski pirms klubu sezonas, kā tas bija 2023. gada vasarā ar Pasaules kausu, vai spēlēt izlases spēles neilgi pēc sezonas beigām ir divas dažādas lietas. ‘’Man aiz muguras ir 82 spēļu sezona,’’ pēc zaudējuma Brazīlijai teica izlases treneris. Diemžēl brīžiem to varēja just.

Varēja arī just, ka ne visi Latvijas izlases spēlētāji šo vasaru sagaidījuši labākajā sportiskajā formā. Kā uz paplātes varēja novērot izlases spēlētāju biežo apelēšanu pie tiesnešiem – soģu darbu olimpiskajā kvalifikācijā Rīgā tiešām var vērtēt kā diskutablu, taču vismaz šo rindu autors tik biežu runāšanu ar tiesnešiem Lukas Banki vadībā novēroja pirmo reizi. Šķietami no malas veidojās uzskats, ka runāšana ar tiesnešiem savā ziņā korelē ar ne pārāk labo sportisko formu, kā rezultātā ir jāmeklē citi kairinātāji. ‘’Šādā spēlē, kad trīs tiesneši ir visredzamākie cilvēki laukumā, tas ir nedaudz apkaunojoši šim sporta veidam,’’ pēc zaudējuma finālā teica Dāvis Bertāns. Spēlētājs, kurš ar tiesnešiem nevairījās runāt vai dažādos toņos diskutēt kopš pirmās pārbaudes spēles.

Rodions Kurucs pēc pirmās spēles pret Gruziju žurnālistiem vaļsirdīgi atzina, ka viņa potīte vēl nejūtoties pārāk labi. Rolands Šmits pēc garās un sarežģītās sezonas Lietuvā uz izlasi ieradās fiziski ne pārāk labā formā. Turnīra gaitā viņš gan ar katru spēli uzlaboja savu sniegumu, esot viens no tās vērtīgākajiem spēlētājiem laukumā. Artūrs Žagars pusi pagājušās sezonas izlaida ceļgala traumas dēļ, bet pret Gruziju iedzīvojās ikra muskuļa traumā. Gan pret Kamerūnu, gan Brazīliju viņš nespēlēja vairāk par 18 minūtēm. Rihards Lomažs pusi sezonas nespēlēja Itālijā, un, lai arī viņš centās, bija pamanāms spēļu prakses trūkums. Tomēr visvairāk izlasei pietrūka Andreja Gražuļa, nevis kāds no trīs pēdējiem atskaitītajiem. Pirmajā spēlē Gražuļa lomu sekmīgi uzņēmās Mareks Mejeris, bet turpinājumā šķita, ka izlases spēlē ir trūkstoši elementi. Visdrīzāk viņš būtu spējis atgriezties uz olimpiskajām spēlēm, kas gan vairs nav aktuāli.

Ar augstākminēto var secināt, ka šajā vasarā Latvijas vīriešu izlase nebija spējīga aizvadīt divas augsta vai laba līmeņa spēles pēc kārtas. Pēc +28 pret Gruziju nākamajā dienā sekoja -26 trešajā ceturtdaļā pret Filipīnām, nepareizi pieņemti lēmumi abos laukuma galos un kritiski vērtējams basketbols. Pēc +13 pret Kamerūnu pusfinālā sekoja ielaisti astoņi tālmetieni pirmajā ceturtdaļā pret Brazīliju, -23 un praktiski izkūpējušas gaisā cerības atgriezties spēlē. Izņemot Brunu Kabuklu metienu no savas laukuma puses, pārējos septiņos ielaistajos tālmetienos var saredzēt taktiski pieļautas kļūdas aizsardzībā. Kad šo rindu autors dienu pirms fināla gan Artūram Žagaram, gan Dairim Bertānam prasīja, vai pietiks spēks finālam, tas bija domāts ar zināmām bažām pēc novērotās tendences turnīra sākumā. Diemžēl šīs bažas piepildījās. Attiecībā par spēli jāpiekrīt Brazīlijas galvenajam trenerim Aleksandaram Perkovičam, kurš neko daudz par to komentēt nevēlējās. ‘’Par spēli viss skaidrs – trāpījām pirmos astoņus tālmetienus, ko gan te vēl piebilst?!’’

Ja kā mērauklu ņemam Latvijas izlases sniegumu 2023. gada Pasaules kausā, tad statistika runā pati par sevi. Pagājušajā vasarā spēlē izlase vidēji guva 89.3 punktus, kam pretī lika 76 punktus šovasar. Pasaules kausā Latvijai bija trešais augstākais metienu realizācijas procents (51.5%) iepretī šogad tikai 40%. Pirms gada divpunktu metieni tika izpildīti ar 61.1%, tālmetieni 42.1% un soda metieni 74.5% - šogad 50.4%, 30% un 81.3%. Gluži vienkārši pagājušā gada vasarā tika spēlēts augstas efektivitātes basketbols, kurā rezultātu deva augstā metienu precizitāte. Izņemot pret Gruziju, to nebija iespējams novērot 2024. gada olimpisko spēļu kvalifikācijā.

Latvijas izlases statistika

RādītājsPK2023OS kval 2024
Punkti spēlē89.376.0
Metienu %51.5%40%
2p%61.1%50.4%
3p%42.1%30%
1p%74.5%81.3%
Atl.bumbas32.336.5
Rez.piespēles24.418.5
Pārķ.bumbas6.36.3
Bloki2.82.8
Kļūdas9.810.5

Esot sestajā vietā FIBA rangā, Latvija uz papīra šo kvalifikāciju sagaidīja kā favorīte. Bija jāspēlē savu skatītāju priekšā, kas var dot zināmu spiedienu vai papildus apkārtējo gaidas. Publiski spēlētāji vienmēr norādīja, ka nav nekas labāks kā spēlēt savu fanu priekšā. Un tomēr – pēc zaudējuma pret Brazīliju Dairis Bertāns netieši apliecināja, ka laukumā vismaz finālā bijuši sasaistīti. ‘’Komandas ģērbtuvē atmosfēra nemainījās. Pret Brazīliju noskaņojāmies tāpat kā uz iepriekšējām spēlēm. Iespējams, pietrūka atbrīvotības sajūtas.’’ To, ka Latvijas izlases nometnē nav pati atbrīvotākā sajūta, varēja just visa turnīra garumā. Neielaišana treniņā FIBA noteikumu ietvaros (piecas minūtes pirms tā beigām), atsevišķu spēlētāju interviju atteikumi kolēģiem un FIBA noteikumu neievērošana, neizejot cauri mikszonai – neko tādu nevarēja novērot Latvijas izlases izpildījumā 2023. gada vasarā, kad uz turnīru tā devās bez jebkādām apkārtējo pastiprinātām gaidām.

‘’Turpmākie notikumi parādīs, kas mēs esam,’’ pēc rūgtā zaudējuma preses konferencē teica Dairis Bertāns, atbildot arī, ka ir gatavs turpināt karjeru Latvijas izlasē. ‘’Ja mani aicinās, spēlēšu. Mums jāpaliek uzticīgiem mūsu vērtībām. Nevaram spēlēt mīksti,’’ viņš teica. Komandas kapteinis nezināja teikt, vai kādam no izlases dalībniekiem šī vasara varētu būt bijusi pēdējā. Ar paškritiku daudz nodarboties nevēlējās galvenais treneris Luka Banki. ''Zaudējām finālā, taču šis joprojām ir labs brīdis Latvijas basketbolam. Rīgas arēna katrā spēlē bija izpārdota. Cilvēki izpirka biļetes dažās stundas. Spēlējot mājās, ir spiediens, atbildība, emocionālā saite. Neraugoties uz to – turiet galvas augšā!”

Lai arī finansiāli dārgs, taču organizatoriem ar Kristapu Janičenoku priekšgalā šis turnīrs kļuva kā ģenerālmēģinājums pirms nākamajā rudenī gaidāmā Eiropas čempionāta. Var teikt, ka no organizatoriskā viedokļa mēģinājums izturēts godam. Faniem bija daudz izklaižu iespēju ar Esplanādi kā galveno pulcēšanās vietu – uzvara finālā dotu mūziķa Dona priekšnesumu, kas gan pēc neveiksmes pret Brazīliju vairs nebija aktuāls. Tagad visiem iesaistītajiem priekšā garš secinājumu laiks.

Latvijas izlases statistika OS kvalifikācijā

SpēlētājsMinūtesPunktiAbRpPārķ.Bloki+/-Eff
Rihards Lomažs23.812.03.33.01.30.80.0-0.310.5
Dāvis Bertāns23.58.52.00.51.31.01.0-5.87.5
Rolands Šmits22.311.54.31.81.31.00.32.811.3
Rodions Kurucs22.05.53.80.81.00.30.5-2.35.0
Mareks Mejeris20.14.86.02.30.80.50.59.311.0
Dairis Bertāns16.93.31.51.00.30.00.0-1.83.0
Kristers Zoriks20.37.71.73.31.70.70.0-5.77.0
Artūrs Strautiņš14.89.03.30.00.81.00.04.89.3
Artūrs Žagars19.69.33.05.01.70.70.09.711.3
Jānis Strēlnieks13.95.01.03.00.30.30.33.76.7
Klāvs Čavars8.73.51.00.50.30.30.3-4.54.0
Jānis Timma7.51.51.80.30.80.30.00.82.3

  +8 [+] [-]

, 2024-07-08 12:36, pirms 10 mēnešiem
Piekrītu autoram, bet...
Nevaru saprast:
1. brāļu Bertānu sniegumu- abiem sezona noslēdzas ļoti laicīgi, bija laiks atpūtai un saatavoties!
2. Mēs visi zinājam (arī treneri), ka pretiniekiem, izņemot Kamerūnu, stiprāka puse ir GARIE! Kāpēc paņemts Čavars nevis Pasečņiks? Nosauciet kaut vienu elementu kur Čavars ir labāks???
3. Kurucs Artūrs, manuprāt, būtu daudz noderīgāks aizsardzībā nekā Žorik...
4. Kas finālā notika ar Strēlnieku?

  +1 [+] [-]

, 2024-07-08 12:58, pirms 10 mēnešiem
Laba un pareiza analīze un, galvenais, atzinums - ka likumsakarīga neveiksme! Lūdzu, visi izlases "nokakātāji", šo piefiksējat, ka likumsakarīgi. Sportā tā gadās, te Tu esi augšā, te lejā, te veicas, te ne. Un šoreiz gan spēlētāju "negatavība" spēlēm, gan veiksme nebija mūsu sabiedrotā, tāpēc zaudējums.
Un, laba atziņa, šis turnīrs bija lieliska platforma kā ģenerālmēģinājums pirms nākošā gada Eiropas čempionāta Rīgā. Paņemam to kā mācību, lai labāk sagatavotos nākošā gada rudenim!
P.S. Ļoti aktuāls jautājums būs turpmākā gada laikā par izlases sastāvu, jo, skaidrs kā diena, daži kungi ir savas labākās spēlēs izlasē aizvadījuši, un tagad būs jālemj, kuram kā "goda spēlētājam" vēl dot to iespēju izbaudīt Eiropas čempionātu savā Arēnā, bet tāds var būt tikai viens no šiem "pieredzes bagātajiem", ne vairāk!
Par Lielu Latviju!

  +3 [+] [-]

, 2024-07-08 13:00, pirms 10 mēnešiem
Par to Banki paškritiku vajadzēja elaborēt vairāk, laikam nevienam mute neveras uz to, jo tikām līdz finālam. - 25 pret Braziliju ir kauns (un 70 pt nesasniegšanu), bet ne trenerim, tātad nebija arī ekspektāciju, bez emocijām uz laukuma, salīdzinot ar iepriekšējām spēlēm.

 +11 [+] [-]

, 2024-07-08 13:06, pirms 10 mēnešiem
Visvairāk pietrūka Gražulis. Gražulis vienmēr bija vilcējs tādās spēlēs, kad liekas, kad nevienam "nekrīt". Tā stabilitāte, kas bija Gražulim PK ir vienkārši nenovērtējama.

 +11 [+] [-]

, 2024-07-08 13:35, pirms 10 mēnešiem
Ne treneriem, ne spēlētājiem paškritikas nekādas - tiem krita, mums nē, tiesnešī slikti..... Mēs kopumā malači.

Sportacentram arī laiks būtu beigt Bertānu ( īpaši jaunākā) glorificēšanu un maksimālu pasniegšanu tikai no pozītīvās puse. Nav šaubu, viņi ir malači, daudz devuši LV basketbolam, bet nu laiks ir pienācis nedaudz spogulī paskatīties. Tas sen jau vairs nav lāzera metienu procents....... Meistari iemet tad kad tieši vajag, nevis tikai tad kad uzkrīt.
Čavars / Pasečniks - skaidrs, Banki kļūda, bet tas nebija ne tuvu izsšķirosši.

Nobeigumā - LBL varbūt padalīsies, cik tad euro par šo prieku nodedzinājām ?

  +2 [+] [-]

, 2024-07-08 13:38, pirms 10 mēnešiem
Vakar laukumā bija vecā un labi pazīstamā LV izlase. Daudz labu spēlētāju, kuriem grūti sadalīt minūtes. Neatraisāmies, baidāmies uzbrukt, neatbloķējam pretspēlētājus, neejam pēc bumbām.

Tam ir daudz objektīvu iemeslu. Taču domāju, ka treneri kļūdījās, ņemot sastāvā Mejeri un citus principā meistarīgus un izlasei lojālus veterānus. Jo viņu izlases karjeras laikā jau piedzīvojuši NESKAITĀMUS līdzīgus zaudējumus un nav pieraduši plēsties par uzvarām!

  +4 [+] [-]

, 2024-07-08 13:46, pirms 10 mēnešiem
ar so sastavu,ja,likumsakarigs iznakums,bet tas itala laucina...

  +9 [+] [-]

, 2024-07-08 13:48, pirms 10 mēnešiem
Samaksājām 5+ mio EUR un dabūjām Brazīlijas vaksāciju... sūri.

  +8 [+] [-]

, 2024-07-08 13:48, pirms 10 mēnešiem
Šis bija likumsakarīgi! Cerēju, ka cīņa būs līdzvērtīgāka, bet brazīļiem trejači krita tā, kā mums toreiz pret lietuviešiem Pasaules kausā. Būtībā viņiem salikās pilnīgi viss, bet mums nekas. Ja finālā būtu tomēr tikušas Filipīnas, nevis Brazīlija, tad varbūt mūsējie izmantotu revanša iespēju, kā papildu stimulu. Bet nu nebija mūsējie šovasar ne tuvu gatavi mēroties Olimpiādē ar Vāciju un Franciju vienā grupā. Ne tuvu.

  +5 [+] [-]

, 2024-07-08 13:52, pirms 10 mēnešiem
Paldies autoram. Cerams, ka ieturēs cieņpilnu kritiku arī turpmāk, lai nav tā, kā tas bija pagājušogad ar LTV žurnālistu, ko izmeta no treniņa. Taču tādai neveiksmei, kaut likumsakarīgai, ir cēloņi, un mēs, sabiedrība, vēlam komandai tikai labu - tāpēc arī vajag mācīties no kļūdām, lai kļūtu stiprākiem!
Svarīgs aspekts ir psiholoģija - mūsdienu basketbolā var atspēlēties no lieliem plusiem, ja tie iegūti sākumā. Arī pati izlase to pierādīja PK. Tagad uzreiz sašļuka, daudz strīdu ar tiesnešiem (tā tiesā visu turnīru...)... Žurnālisti redzēja, ka nez kāpēc spēlētāji atteica intervijas - kas tad nu? LBS ar šo jātiek galā. Pārāk daudz tikšanās ar faniem? Neskaidri. Uz EČ jāizdara viss, lai spēlētāji nejustu diskomfortu, bet nedrīkst pieļaut, lai viņiem būtu augstprātība. Citos sporta veidos tādām komandām neveicas, un, kad atklājas šādas lietas par attieksmi, uzreiz viss saliekas pa plauktiem.

 +12 [+] [-]

, 2024-07-08 13:53, pirms 10 mēnešiem
Es neteiktu, ka turnīrs bija sarīkots labā līmenī, ja uz ne Latvijas spēlēm arēna bija gandrīz tukša un biļetes maksāja pāri 50 eiro. Būtu kaut mazajiem basketbolistiem padalījuši.

  +5 [+] [-]

, 2024-07-08 14:01, pirms 10 mēnešiem
Jā, zaudējums droši vien tiešām likumsakarīgs, bet tiesāšana bija tiešām briesmīga (ne tikai mūsu grupā, bet arī pārējās). Droši vien arī trenerim vajadzētu atzīt savas kļūdas t.sk. sastāvā ( Pasečņiks, Strēlnieka nenovērtēšana). Nu un palika iespaids, ka izlases trenera un kluba trenera darba savienošana izlasei nāca tikai par sliktu.

  +4 [+] [-]

, 2024-07-08 14:07, pirms 10 mēnešiem
Nu Banki es tikai varu pārmest netrāpīšanu ar sastāvu, jo atskaitītos mierīgi varēja ņemt Timmas, Daira un Čavara vietā, un vēl liels jautājums par Strēlnieku.
Spēlētāji nebija gatavi vispār, nezinu kāpēc bet pārliecības nebija, 30% 3pt metieni ir izsmiekls un rezultāts patiesībā ir fantastisks jo ar 50% divpunktniekiem un 30% trīspunktniekiem tikām līdz finālam, metienu precizitāte ir psiholoģija un pārliecība, kaut kas ar galvām nav labi.
Un te mēs nonākam pie tā ka ir vismaz 3 spēlētājiem jāsaka ardievas un lai izlasē spēlē jaunie, nav pilnīgi nekādas jēgas ņemt vecos vairs un viņi pierādīja ka jēgas no viņiem nav kad komandai iet sūdīgi līdz ar to papildus balasts tikai.

  +3 [+] [-]

, 2024-07-08 14:10, pirms 10 mēnešiem
Raitis dzo rakstīja: Ne treneriem, ne spēlētājiem paškritikas nekādas - tiem krita, mums nē, tiesnešī slikti..... Mēs kopumā malači.

Sportacentram arī laiks būtu beigt Bertānu ( īpaši jaunākā) glorificēšanu un maksimālu pasniegšanu tikai no pozītīvās puse. Nav šaubu, viņi ir malači, daudz devuši LV basketbolam, bet nu laiks ir pienācis nedaudz spogulī paskatīties. Tas sen jau vairs nav lāzera metienu procents....... Meistari iemet tad kad tieši vajag, nevis tikai tad kad uzkrīt.
Čavars / Pasečniks - skaidrs, Banki kļūda, bet tas nebija ne tuvu izsšķirosši.

Nobeigumā - LBL varbūt padalīsies, cik tad euro par šo prieku nodedzinājām ?
LBS nevis LBL. LBL naudu izlasei nedod

  +4 [+] [-]

, 2024-07-08 14:15, pirms 10 mēnešiem
vienkārši Anatolijs rakstīja: Piekrītu autoram, bet...
Nevaru saprast:
1. brāļu Bertānu sniegumu- abiem sezona noslēdzas ļoti laicīgi, bija laiks atpūtai un saatavoties!
2. Mēs visi zinājam (arī treneri), ka pretiniekiem, izņemot Kamerūnu, stiprāka puse ir GARIE! Kāpēc paņemts Čavars nevis Pasečņiks? Nosauciet kaut vienu elementu kur Čavars ir labāks???
3. Kurucs Artūrs, manuprāt, būtu daudz noderīgāks aizsardzībā nekā Žorik...
4. Kas finālā notika ar Strēlnieku?
Joprojām meklēju atbildi uz 4.jautājumu,bet nekur neatradu,tiešām būsim palaiduši garām?

  +5 [+] [-]

, 2024-07-08 14:20, pirms 10 mēnešiem
Spēlēt olimpiādē reta izdevība, kad vēl būs tā? Pēc 4 gadiem. Puse no šīs komandas var vēl cerēt. Protams daudz atkarīgs no Porziņģa faktora.
Ja viņš vēl spēlēs NBI ,tad maz cerību viņu redzēt izlasē. Viņam būs 32, vēl nav seniora gadi, bet vidādi var gadīties.
Skaidrs, ka bez centra cerēt uz nopietnu panākumu bezcerīgi. Kas notika itāļa galvā, ka pirņēma tik dīvainu, kļūdīgu lēmumu.
Mūsu žurnālistiem jābūt daudz aktīvākiem, nav jābaidās uzdot konkrētus,asus, aktuālus jautājumus yrenerim, funkcionāriem,arī spēlētājiem.

  +5 [+] [-]

, 2024-07-08 14:21, pirms 10 mēnešiem
LTpirags rakstīja: Joprojām meklēju atbildi uz 4.jautājumu,bet nekur neatradu,tiešām būsim palaiduši garām?
Tak nekas nenotika! Trenerius katru spēli izvēlējās spēlēt ar 2 PG un trešais visu spēli sedēja.

  +8 [+] [-]

, 2024-07-08 14:32, pirms 10 mēnešiem
[quote furijs]
Šis bija likumsakarīgi! Cerēju, ka cīņa būs līdzvērtīgāka, bet brazīļiem trejači krita tā, kā mums toreiz pret lietuviešiem Pasaules kausā. Būtībā viņiem salikās pilnīgi viss, bet mums nekas. Ja finālā būtu tomēr tikušas Filipīnas, nevis Brazīlija, tad varbūt mūsējie izmantotu revanša iespēju, kā papildu stimulu. Bet nu nebija mūsējie šovasar ne tuvu gatavi
mēroties Olimpiādē ar Vāciju un Franciju vienā grupā. Ne tuvu.

Sastāva galīgi nepareizā komplektācija , tā vien liekas ka sastāvs sastādīts kādā kabinetā nevis skatoties pēc parādītā snieguma .
Rodions, varēja redzēt nav atpūties atguvies pēc smagās sezona + neliela trauma , man liekas viņam pirmo reizi tik gara sezona . Centās darīja ko varēja bet galīgi nebij savā labākajā formā .
Artūrs Žagars , nav atguvies pēc traumas dabiski bailīgs un piesardzīgs , ka tik kaut kas nenotiek .
Rolands Šmits, kaut arī spēlēja ar traumu , kaut arī sezona gara smaga , noguris vienalga līderis paldies , ne pa velti spēlē eirolīga labos klubos
Klāvs Čavars , viņam nevajadzēja šeit atrasties !
Jānis Strēlnieks , kapēc aicināt un nedot spēlēt ??? Vai nu dodat spēlēt vai viņa vietā aicināt kādu jauniņo lai aposta gaisu !
Dāvis Bertāns , Vilšanās . Bija daudz laika lai sagatavotos sezona beidzās agri , spēlējot NBA par ļoti labu aldziņu , bet sniegums tādā pašā līmenī kā bračkam , kas nāk no LAT-EST līgas .
Dairis Bertāns , Tāpat kā Čavaram viņam nevajadzēja būt komandas sastāvā . Te jau visi kas vēlējušies par viņa kvalitātēm izteikušies neatkārtošo , daudzam piekrītu .
Rihards Lomažs , Alka būt par komandas līderi un vilcēju , varēja tāds arī būt , vien mums nezināmu apstākļu dēļ Banki viņam nedeva kļūt par tādu . Viens no retajiem kam dodu + zīmi par aizvadīto turnīru .
Mareks Mejeris , aizsardzībā cīnās aktīvi agresīvi , ļoti labi . Aizejot uzbrukumā tā agresivitāte cīņasspars pazūd kā nebijis , bailīgs , neizlēmīgs , nedrošs nezinu kaut kādi kompeksi no bērnības . Vai vajag
Kristers Zoriks , arī daudz laika lai sagatavotos , bet ne fiziskā ,ne agresivitātes švaks uzbrukumā , aizsardzībā ar nekāds laikam jau - atzīme
Artūrs Strautiņš , laikam vienīgajam iedošu neitrālu vērtēju vai pat maziņu , maziņu + apmēram to ko gaidīju no Strautiņa arī sagaidīju Labas epizodes mijās ar neveiksmīgām gribētos lai būtu tuvāk komandas līderu pulciņam , bet pagaidām kaut kas pietrūkst !
Jānis Timma , kapēc ņemt izlasē un nedot spēlēt nav skaidrs nevienam .
Tad labāk būtu Dāvidu Vīksni paņēmuši lai aposta gaisu varētu nākotnē spēlēt izlasē .
Domāju komadu uz EURO - 2025 jāveido apkārt Šmitam , Žagaram , Lomažam un Gražulim

  +3 [+] [-]

, 2024-07-08 14:52, pirms 10 mēnešiem
Šī gada izlase PK izlasei zaudētu ar vismaz 30 punktiem. Ko tad te Banki varēja izdarīt, ja puse komandas nopietnā līmenī vispār gadu nav spēlējuši, un otra puse... taka noguruši, taka viss apnicis, taka - mēs te visus ar kreiso roku...?
Ja par finālu - ok, brazīļiem 8/8, reti, bet gadās. Bet mēs pretī nolikām nabaga 11 punktiņus... Būtu iemetuši savus 20-24 - viss kārtībā, kapājam tālāk. Bet uzbrukuma jau nebija ne pirms turnīra, ne turnīra laikā.
Slēpts komentārs: dinamoRIGA2000

  +2 [+] [-]

, 2024-07-08 15:06, pirms 10 mēnešiem
Tālmetienus ielaida, jo noskatījās, nepiesedz. Nebija cīņa laukumā.

  +8 [+] [-]

, 2024-07-08 15:10, pirms 10 mēnešiem
dinamoRIGA2000 rakstīja: 2025 EC sastāvs. Zagars A Kurucs Zoriks Dairis Lomiks R Kurucs Dāvis Strautiņš Šteinbergs Šmits Gražulis KP
Izbeidz glorificēt Dairi! Savu viņš izlasē ir padarījis, bet ar to arī viss - paldies!

     [+] [-]

, 2024-07-08 15:58, pirms 10 mēnešiem
Viena problēma ja Dairis un Strelnieks beigs spēlēt tad mums labi līmeņa izlases aizsargi paliek tikai 5 Žagars, A.Kurucs , Šķēle , Lomažš un Zoriks ja kāds notraumējas tad labu resursu šajās pozīcijās pagaidām paplānas.

  +7 [+] [-]

, 2024-07-08 15:59, pirms 10 mēnešiem
Pagājušajā gadā pasaules kausā pāris vajadzīgās spēlēs veiksme (kuru, protams, paši spēlētāji arī ar savu darbu pelnīja) bija mūsu pusē - atspēlēšanas pret Franciju, kur gan vajadzīgajos mirkļos sakrita metieni, gan arī viņu pēdējais metiens neiekrita. Pret Spāniju atspēlējāmies, pret Itāliju Gražulis nevarēja aizmest garām. Šoreiz finālā izšāva Brazīlijas izlase, otreiz 100% no 3pt līnijas, tajā skaitā no otra laukuma gala vairs tā nemestu.

Ja par fināla spēli, tad 4 lietas, kas bija pamanāmas:
- Mareks vispār neskatījās uz groza pusi
- Lomaža nosēdināša 3.cet sākumā, kad bija labi aizvadījis otrā puslaika beigas
- Strēlnieks kāpēc nespēlēja vispār? Vai tad tieši tāpēc netiek ņemti veterāni, lai spēlē, kur citiem roka raustās mest pa grozu, to izdarītu pieredzējušie?
- Banki nepieprasīja skatīties atkārtojumus tiesnešiem (viena epizode atmiņā palikusi, kur bumba aizgāja no Brazīlijas izlases spēlētāja, bet atdeva bumbu viņiem. Tiesneši tikai aizgāja paskatīties, cik laiks palicis uzbrukumā).

  +3 [+] [-]

, 2024-07-08 16:12, pirms 10 mēnešiem
Witslenamitea rakstīja: Viena problēma ja Dairis un Strelnieks beigs spēlēt tad mums labi līmeņa izlases aizsargi paliek tikai 5 Žagars, A.Kurucs , Šķēle , Lomažš un Zoriks ja kāds notraumējas tad labu resursu šajās pozīcijās pagaidām paplānas.
Agrāk, jau arī tā ir bijis, beigs tas vai šitas spēlēt , nebūs kas spēlē .
Atrodas un kā redzam nespēlē sliktāk kā pirms tam iepriekšējie līderi .
Tapēc, jau es saku komentāros jāiesaista jaunie uz katru turnīru jāņem kāds jaunais perspektīvais lai aposta gaisu tiek laukumā uz 2 min un tas jau ir ļoti labi , jāsagatavo jaunā maiņa . Paši vainīgi ka ņemam ''vecos'' kas jau vairs nevelk.

  +4 [+] [-]

, 2024-07-08 16:16, pirms 10 mēnešiem
dinamoRIGA2000 rakstīja: 2025 EC sastāvs. Zagars A Kurucs Zoriks Dairis Lomiks R Kurucs Dāvis Strautiņš Šteinbergs Šmits Gražulis KP
Pilnīgi bezjēdzīgs komentārs no nejēgas ģenerālmenedžera, kuram uzdevums slavēt Bertānus.

  +3 [+] [-]

, 2024-07-08 16:35, pirms 10 mēnešiem
Witslenamitea rakstīja: Viena problēma ja Dairis un Strelnieks beigs spēlēt tad mums labi līmeņa izlases aizsargi paliek tikai 5 Žagars, A.Kurucs , Šķēle , Lomažš un Zoriks ja kāds notraumējas tad labu resursu šajās pozīcijās pagaidām paplānas.
Varēja Daira vietā kā jauniņo 12. spēlētāju paņemt Blūmu jr. , lai uzspēlē mačos kur viss izšķirts beigās 2-3 min , lai saprot , sajūt, kas tas ir izlasē spēlēt piepildītā arēnā , tas nav tas pats kas klubā spēlēt . Skatoties nākotnē tas būtu daudz lietderīgāk .

  +4 [+] [-]

, 2024-07-08 16:36, pirms 10 mēnešiem
Acīs iekrita tāda sīka nianse. Nevienā spēlē sākot spēli Latvija centra izspēlē neieguva bumbu. Ko var gribēt,ja Bankī sadomāja spēlēt bez centriem.
Es pat nezinu tādu gadījumu, kad kāda komanda sastāvā neiekļauj normālu centru.

  -2 [+] [-]

, 2024-07-08 16:44, pirms 10 mēnešiem
juings rakstīja: Varēja Daira vietā kā jauniņo 12. spēlētāju paņemt Blūmu jr. , lai uzspēlē mačos kur viss izšķirts beigās 2-3 min , lai saprot , sajūt, kas tas ir izlasē spēlēt piepildītā arēnā , tas nav tas pats kas klubā spēlēt . Skatoties nākotnē tas būtu daudz lietderīgāk .

Mums šajā turnīrā tikai viena spēle bija, kur viss bija droši izšķirts jau 2-3min pirms beigām.

  +4 [+] [-]

, 2024-07-08 16:46, pirms 10 mēnešiem
autins rakstīja: Mums šajā turnīrā tikai viena spēle bija, kur viss bija droši izšķirts jau 2-3min pirms beigām.
Divas gan

     [+] [-]

, 2024-07-08 16:52, pirms 10 mēnešiem
Strēlnieks cik izskatijās bija traumēts, jo lielāko daļu spēles pavadija uz riteņa pie komandas soliņa un ik pa laikam ar kādu no treneriem apsprieda kaut ko

  +2 [+] [-]

, 2024-07-08 17:02, pirms 10 mēnešiem
Kopumā ņemot visus minētos argumentus jāpiekrīt, ka patiešām likumsakarīgs rezultāts. Man pirms fināla visu laiku galvā sēdēja tā doma par to, ka neviens no šo kvalifikācijas turnīru rīkotājiem līdz šim nebija uzvarējis. Atceros cik sāpīgi Lietuviešiem ar visu Saboni un Valančūnu sastāvā bija zaudēt Dončičam savās mājās, kaut ko līdzīgu arī mums sanāca piedzīvot, bet šoreiz sanāca ka vienīgie no mājiniekiem netikām, kas vēl nepatīkamāk. Un žēl ka arī leiši netika

Jebkurā gadijumā jāpiekrīt arī tam, ka mūs jau nedaudz izlutināja tā garā uzvaru sērija un iespējams daļai sāka jau galvā sakāpt, ka visi jāuzvar bez ierunām, bet kā redzam, kad esi praktiski neiespējamo paveicis pēdējos 3 gados uztaisot brīnumus ar 5 vietu PK, pirmo NBA čempionu, arī prasības attiecīgi pieaugušas. Fakts, ka skatītāji praktiski negāja prom un turpināja atbalstīt mūsu izlasi, parāda, ka arī grūtajos brīžos varam atbalstīt un nenovērsties no komandas, kas pēdējos 3 gados tik daudz patīkamu pārsteigumu sagādājuši.

Tik tiešām tagad redzēsim, kas būs tālāk, vai tas bija nejaušība PK rezultāts, vai tomēr likumsakarīga izaugsme, kur reizēm gadīsies arī kāds nepatīkamāks brīdis kā vakardienas spēle. Galvenais turpinam ticēt un atbalstīt, jo kā mums šī izlase parādija, valsts ar pusotru miljonu var daudz ko paveikt arī basketbolā pret izlasēm ar daudzajiem miljoniem iedzīvotāju. Brazīlijā vien 200+ miljonu, ir no kā izvēlēties talantus.

  +5 [+] [-]

, 2024-07-08 17:14, pirms 10 mēnešiem
Neticu, ka Banki būs gatavs eksperimentēt ar jaunajiem.Varbūt pēc šī turnīra, kad pārtrūka ''maģiskā'' uzvaru sērija, bet pārmaiņas ir nepieciešamas. Nedrīkst ņemt veterānus, kuri nevar paspēlēt vajadzīgajā līmenī. Neuzskaitīšu tos, jo nav jēgas atkārtoties.

     [+] [-]

, 2024-07-08 17:58, pirms 10 mēnešiem
dinamoRIGA2000 rakstīja: 2025 EC sastāvs. Zagars A Kurucs Zoriks Dairis Lomiks R Kurucs Dāvis Strautiņš Šteinbergs Šmits Gražulis KP
Varbūt A. Kuruca vietā D. Ozers, jo taču no Valmieras...

  +2 [+] [-]

, 2024-07-08 20:00, pirms 9 mēnešiem
atskaite 2024 ?

  +1 [+] [-]

, 2024-07-08 20:17, pirms 9 mēnešiem
knaible rakstīja: Neticu, ka Banki būs gatavs eksperimentēt ar jaunajiem.Varbūt pēc šī turnīra, kad pārtrūka ''maģiskā'' uzvaru sērija, bet pārmaiņas ir nepieciešamas. Nedrīkst ņemt veterānus, kuri nevar paspēlēt vajadzīgajā līmenī. Neuzskaitīšu tos, jo nav jēgas atkārtoties.
Jaunajiem ir jāizcīna sev vieta izlasē un ar savu spēli un attieksmi jāparāda, ka viņi ir labāki par vecajiem. Nevienu neņems izlasē tikai tāpēc, ka jaunāks, un nevienam neatteiks vietu izlasē tikai tāpēc, ka vecāks. Marselinju Uertasam ir 41 gads un spēlēja izcili. Dairim Bertānam, kuri visi te noraksta, tikai 34.

  +5 [+] [-]

, 2024-07-08 20:22, pirms 9 mēnešiem
Neko nevar pārmest spēlētāmiem, ja spēli zaudē vaina jāuzņemas trenerim.
Nesaprotama spēlētāju komplektācija, neveiksmīgas maiņas.
Vissliktāk šim turnīram bija sagatavojies pats Bankī. Sēdēšana uz diviem krēsliem izrādījās neveiksmīga.

  +1 [+] [-]

, 2024-07-08 20:25, pirms 9 mēnešiem
otins rakstīja: Jaunajiem ir jāizcīna sev vieta izlasē un ar savu spēli un attieksmi jāparāda, ka viņi ir labāki par vecajiem. Nevienu neņems izlasē tikai tāpēc, ka jaunāks, un nevienam neatteiks vietu izlasē tikai tāpēc, ka vecāks. Marselinju Uertasam ir 41 gads un spēlēja izcili. Dairim Bertānam, kuri visi te noraksta, tikai 34.
Pilnīgi pareizi. Neviens izlases spēlētājs nav norakstāms gadu skaita dēļ. Un nezinām kādā formā un gatavībā katrs būs pēc gada.

  +2 [+] [-]

, 2024-07-08 20:41, pirms 9 mēnešiem
Ja jau "likumsakarīga" neveiksme - kurš apmaksās neveiksmei lemtās ballītes izdevumus, kas atņemti pedagogu algām no IZM budžeta??

  +3 [+] [-]

, 2024-07-08 20:43, pirms 9 mēnešiem
Tās visas ir atrunas. 90% atbildības ir jāuzņemas treneru korpusam. Spēlētāji bija pilnīgi nemotivēti bez uguntiņas acīs, un tas viss tik svarīgā turnīrā viena no svarīgākajiem spēlētāju karjerā. Ja kāds nespēja dēļ traumām spēlēt vai nevēlējās tad bija jāņem citi. Tāpat spēlētāju rotācija bija nesaprotama, par to ka izlase bija spēlētāji kuri pat nav vairs īsti profesionāli pat neizteikšos. Kādas vispār var būt atrunas par nogurumu ja galā mērķis ir olimpiskās spēles, negribi piepūlēties dod vietu citiem. Man ir kauns par šo komandu un treneriem. Cerams ka no kļūdām būs iegūta mācība un lai veicas turpmāk, bet bažas par nākotni paliek, un tas varēs izkliedēt tikai ar labu spēli. Veiksmi un uzvaras!!!

  +1 [+] [-]

, 2024-07-08 21:18, pirms 9 mēnešiem
Alus ari ira sula rakstīja: Ja jau "likumsakarīga" neveiksme - kurš apmaksās neveiksmei lemtās ballītes izdevumus, kas atņemti pedagogu algām no IZM budžeta??
Pedagogiem ir labas algas. Ja gribēji izspiest līdzjūtību, tad vajadzēja spiest uz apdalītajiem bērniem un sirmgalvjiem.

  +1 [+] [-]

, 2024-07-08 21:33, pirms 9 mēnešiem
Likumsakarīgs zaudējums. Ar tādu spēli olimpiādē nebūtu ko darīt. Diemžēl traumas laupīja mums olimpiskās spēles. Arī tie kas atgriezās pēc traumām nebija formā un tas ir saprotams. Žagars ne tuvu nebija PK Žagars. Šmits un Kurucs daudz maz bija ok, bet arī ne tādi kā PK. Lomažu marinē uz beņķa, Lāzers NBA beņķi sildīja. Pārējā pus komanda bija vasaras atvaļinājumā. Jau sen sezonas beigušās un diez vai daudz trenējās, kas arī ir saprotams. PK bija tieši pirms sezona, kad visi smagi trenējās, arī tie, kurus uz beņķa sezonā marinēja, jo viņi jau nezināja, ka tos sēdinās malā. Ļoti žēl un negribās pieņemt realitāti, bet ja iedziļinās, tad diemžēl tas bija neizbēgami

  +1 [+] [-]

, 2024-07-08 22:02, pirms 9 mēnešiem
Bobzix rakstīja: Likumsakarīgs zaudējums. Ar tādu spēli olimpiādē nebūtu ko darīt. Diemžēl traumas laupīja mums olimpiskās spēles. Arī tie kas atgriezās pēc traumām nebija formā un tas ir saprotams. Žagars ne tuvu nebija PK Žagars. Šmits un Kurucs daudz maz bija ok, bet arī ne tādi kā PK. Lomažu marinē uz beņķa, Lāzers NBA beņķi sildīja. Pārējā pus komanda bija vasaras atvaļinājumā. Jau sen sezonas beigušās un diez vai daudz trenējās, kas arī ir saprotams. PK bija tieši pirms sezona, kad visi smagi trenējās, arī tie, kurus uz beņķa sezonā marinēja, jo viņi jau nezināja, ka tos sēdinās malā. Ļoti žēl un negribās pieņemt realitāti, bet ja iedziļinās, tad diemžēl tas bija neizbēgami
Gandrīz visiem sezona bija beigusies jau laiciņu atpakaļ ,pietika laika arī traumas apārstēt. Un tādas problēmas bija visām komandām, kāds traumēts, kāds atsaka. Brazīlijai divi vadošie spēlētāji pat satraumējās turnīra gaitā.
Runa ir par četrgades nozīmīgāko turnīru, kam prestīža ziņā nestāv blakus Eiropas un pat pasaules čempionāts.
Diemžēl Bankī izrādījās pārstrādājies klubā un nespēja savākt komandu,izvēleties optimālo sastāvu un noskaņot komandu izšķirošai cīņai.
Pēdējā spēlē spēles vadība bija katastrofāla, dažus pat redzot, ka spēle galīgi neiet nemaina, citiem nedod spēles laiku vai iesaista novēloti. Spēli Brazīlijai atdeva bez nopietnas cīņas un tas bija apkaunojoši un lielākā vaina tieši trenerim. Pirmajā ceturtdaļā jau lie 0: 8 vajadzēja ņemt taimatu,varbūt pat drīz nomainīt visu piecnieku,iekrampēties, neļaut mest ar nesaudzīgu presingu,personīgām piezīmēm,vēlreiz ņemt taimautus, mēģināt izsist brazīliešus no ritma.Tās rupjības,ko mūsu spēletāji atļāvās spēles beigu daļā bija galīgi nevietā.

  +6 [+] [-]

, 2024-07-08 22:13, pirms 9 mēnešiem
Jau pirms turnīra bija skaidrs, ka uzvarai vajadzēs daudz sakritības un varenu veiksmmi. 2/3 o sastāva jau tad bija paredzami sliktā formā dēļ traumām vai dēļ gadiem un karjeras norieta. Var jau vārdos nesaukt, tāpat visiem skaidrs, un lieliski to varēja redzēt laukumā.
Tāpat arī komandā nebija stabils līderis, vai vismaz treneris nelikās ieinteresēts tādu atrast. Uzteikt var Žagaru, jo bez viņa laukumā spēle vispār bija nekāda, bet puisis vēl ne tuvu nav formā, pietrūkst spēļu prakses, daudz kļūdas. Vēl var uzteikt Lomažu, cilvēks vismaz radoši izcēlās, dažādoja spēli, saasināja situācijas.
Snaiperus gan nevienu nepamanīju. Un Kurucs lai cik centīgs, tik pat tups, jēgfa ir izcīnīt, apstādināt, apturēt, ja pēc divām minūtēm div tik lielus mēslus sataisa, un tā regulāri.
Par Centriem, jā Banki kļūda, ka nebija centru, bet vai tam bija jābūt Ap? Da vienalga, kaut Zaķi ņem, bet vajadzēja kādu, kas palīdz soda laukumā, saprotams, ka AP nav nevienam trenerim pirmā izvēle, bet tad ir jāatrod vēl kāds, tas, ka Šmits ir tālu no formas, tas tā kā ar bija paredzams.
Es teiktu, ka galvenie iemesli zaudējumam ir Treneris un viņa asistenti - neapmierinošs darbs.

     [+] [-]

, 2024-07-08 22:40, pirms 9 mēnešiem
otins rakstīja: Es neteiktu, ka turnīrs bija sarīkots labā līmenī, ja uz ne Latvijas spēlēm arēna bija gandrīz tukša un biļetes maksāja pāri 50 eiro. Būtu kaut mazajiem basketbolistiem padalījuši.
Dalīja nedēļu pirms turnīra. visi LJBL spēlētāji varēja dabūt pa vairākiem kanāliem bezmaksas biļetes uz jebkuru ne-Latvijas spēli

     [+] [-]

, 2024-07-08 22:57, pirms 9 mēnešiem
Jānis Derums rakstīja: Gandrīz visiem sezona bija beigusies jau laiciņu atpakaļ ,pietika laika arī traumas apārstēt. Un tādas problēmas bija visām komandām, kāds traumēts, kāds atsaka. Brazīlijai divi vadošie spēlētāji pat satraumējās turnīra gaitā.
Runa ir par četrgades nozīmīgāko turnīru, kam prestīža ziņā nestāv blakus Eiropas un pat pasaules čempionāts.
Diemžēl Bankī izrādījās pārstrādājies klubā un nespēja savākt komandu,izvēleties optimālo sastāvu un noskaņot komandu izšķirošai cīņai.
Pēdējā spēlē spēles vadība bija katastrofāla, dažus pat redzot, ka spēle galīgi neiet nemaina, citiem nedod spēles laiku vai iesaista novēloti. Spēli Brazīlijai atdeva bez nopietnas cīņas un tas bija apkaunojoši un lielākā vaina tieši trenerim. Pirmajā ceturtdaļā jau lie 0: 8 vajadzēja ņemt taimatu,varbūt pat drīz nomainīt visu piecnieku,iekrampēties, neļaut mest ar nesaudzīgu presingu,personīgām piezīmēm,vēlreiz ņemt taimautus, mēģināt izsist brazīliešus no ritma.Tās rupjības,ko mūsu spēletāji atļāvās spēles beigu daļā bija galīgi nevietā.
Atradis ko salīdzināt. Mums LV nav tik daudz meistarīgu spēlētāju. Ja visi ir pie dzīvības, tad mēs esam top 6 komanda pasaulē, ja izkrīt 2-3 labākie spēlētāji, tad tā ir katastrofa. Apārstēt traumas jau var, bet ja tu esi izsists no sezonas un mēnešiem tad diez vai tu vari atgriezties savā top līmenī pāris mēnešu laikā. Latvijas komanda nevar mētāties ar spēlētājiem. Ar Porziņģi un Gražuli labās formās pietiktu, pārējie pavilktos. Daudziem jau sen beidzās sezonas, domā viņi visu laiku trenējās? skaidrs, ka viņiem forma jāuzņem uz sezonas sākumu, lai pelnītu naudu. Nesaku, ka tas ir super pareizi, bet tā ir Latvija, kas domā katrs tikai par sevi. Tas, ka vairāk par pus komandu galīgi nebija gatavi gan fiziski gan tehniski ir skaidrs pat manai vecmammai.

  +1 [+] [-]

, 2024-07-08 23:08, pirms 9 mēnešiem
Bobzix rakstīja: Atradis ko salīdzināt. Mums LV nav tik daudz meistarīgu spēlētāju. Ja visi ir pie dzīvības, tad mēs esam top 6 komanda pasaulē, ja izkrīt 2-3 labākie spēlētāji, tad tā ir katastrofa. Apārstēt traumas jau var, bet ja tu esi izsists no sezonas un mēnešiem tad diez vai tu vari atgriezties savā top līmenī pāris mēnešu laikā. Latvijas komanda nevar mētāties ar spēlētājiem. Ar Porziņģi un Gražuli labās formās pietiktu, pārējie pavilktos. Daudziem jau sen beidzās sezonas, domā viņi visu laiku trenējās? skaidrs, ka viņiem forma jāuzņem uz sezonas sākumu, lai pelnītu naudu. Nesaku, ka tas ir super pareizi, bet tā ir Latvija, kas domā katrs tikai par sevi. Tas, ka vairāk par pus komandu galīgi nebija gatavi gan fiziski gan tehniski ir skaidrs pat manai vecmammai.
Bet par to, ka komanda nav gatava četrgades svarīgākam turnīram pilnīgi atbildīgs ir galvenais treneris ar savu komandu.

     [+] [-]

, 2024-07-08 23:15, pirms 9 mēnešiem
Alus ari ira sula rakstīja: Dalīja nedēļu pirms turnīra. visi LJBL spēlētāji varēja dabūt pa vairākiem kanāliem bezmaksas biļetes uz jebkuru ne-Latvijas spēli
Tad labi.

  +2 [+] [-]

, 2024-07-08 23:27, pirms 9 mēnešiem
Jānis Derums rakstīja: Bet par to, ka komanda nav gatava četrgades svarīgākam turnīram pilnīgi atbildīgs ir galvenais treneris ar savu komandu.
Trenerim arī sava atbildība jāuzņemās, bet par spēlētāju gatavību jau nu gan viņš nevar atbildēt. Nebūsim navi. Domā Dāvim Bertānam multimiljonāram, piemēram, tik ļoti ir svarīgas olimpiskās spēlēs? domju viņa dzīvē tas neko nemaina. Protams, gribēt jau grib. Arī mans vectēvs grib bet nevar. Ar gribēšanu vien nepietiek. Mēs nezinām ar ko nodarbojās mūsu basketbolsiti pēc sozonas beigām, bet nu neticu, ka ar cītīgu gatavošanos olipiskajām spēlēm. Vai nu pārcentās vai nu negatavojās pienācīgi, to varēja laukumā redzēt

  +1 [+] [-]

, 2024-07-09 09:27, pirms 9 mēnešiem
vienkārši Anatolijs rakstīja: Piekrītu autoram, bet...
Nevaru saprast:
1. brāļu Bertānu sniegumu- abiem sezona noslēdzas ļoti laicīgi, bija laiks atpūtai un saatavoties!
2. Mēs visi zinājam (arī treneri), ka pretiniekiem, izņemot Kamerūnu, stiprāka puse ir GARIE! Kāpēc paņemts Čavars nevis Pasečņiks? Nosauciet kaut vienu elementu kur Čavars ir labāks???
3. Kurucs Artūrs, manuprāt, būtu daudz noderīgāks aizsardzībā nekā Žorik...
4. Kas finālā notika ar Strēlnieku?
4. Trauma

     [+] [-]

, 2024-07-09 10:01, pirms 9 mēnešiem
[quote bobzix]
Atradis ko salīdzināt. Mums LV nav tik daudz meistarīgu spēlētāju. Ja visi ir pie dzīvības, tad mēs esam top 6 komanda pasaulē, ja izkrīt 2-3 labākie spēlētāji, tad tā ir katastrofa. Apārstēt traumas jau var, bet ja tu esi izsists no sezonas un mēnešiem tad diez vai tu vari atgriezties savā top līmenī pāris mēnešu laikā. Latvijas komanda nevar mētāties ar spēlētājiem. Ar Porziņģi un Gražuli labās formās pietiktu, pārējie pavilktos. Daudziem jau sen beidzās sezonas, domā viņi visu laiku trenējās? skaidrs, ka viņiem forma jāuzņem uz sezonas sākumu, lai pelnītu naudu. Nesaku, ka tas ir super pareizi, bet tā ir Latvija, kas domā katrs tikai par sevi. Tas, ka vairāk par pus komandu galīgi nebija gatavi gan fiziski gan tehniski ir skaidrs pat manai vecmammai.
[/quote
Ja panākumi basketbolā būtu atkarīgi no iedzīvotāju skaita, tad Indija un Ķīna visus sistu vienos vārtos.
Latvijā ir basketbola tradīcijas,panākumi,popularitāte, es pat teiktu, ka basketbolu pie mums mīl, viens otrs basktbolists ir
kā elks un ja kāds par viņu iedrošinās teikt kritisku vārdu,tiek noriets bez žēlastības.

     [+] [-]

, 2024-07-09 10:09, pirms 9 mēnešiem
Bankī galīgi šķērsām noniecināja mūsu basketbola vēsturi, it kā iepriekš Latvijā nekas nebija, atnāca Bankī un iecēla mūs saulītē.
Salīdzināšu tik vienu iepriekšējo paaudzi ar tagadējo Biedriņš, Kambala, Kristaps Valters....
Var diskutēt , kurai komandai bija lielāks potenciāls.
Arī pie Bagatska un Krauliņa Latvija spēlēja cienīgi.
Jā, līdz medaļām allaž kas pietrūcis.

  +1 [+] [-]

, 2024-07-09 11:35, pirms 9 mēnešiem
Kāpēc tik maz laida laukumā Janku Str., jau no 1.spēles marinēja uz soliņa.

  +1 [+] [-]

, 2024-07-09 11:38, pirms 9 mēnešiem
Subjektīvais rakstīja: Jau pirms turnīra bija skaidrs, ka uzvarai vajadzēs daudz sakritības un varenu veiksmmi. 2/3 o sastāva jau tad bija paredzami sliktā formā dēļ traumām vai dēļ gadiem un karjeras norieta. Var jau vārdos nesaukt, tāpat visiem skaidrs, un lieliski to varēja redzēt laukumā.
Tāpat arī komandā nebija stabils līderis, vai vismaz treneris nelikās ieinteresēts tādu atrast. Uzteikt var Žagaru, jo bez viņa laukumā spēle vispār bija nekāda, bet puisis vēl ne tuvu nav formā, pietrūkst spēļu prakses, daudz kļūdas. Vēl var uzteikt Lomažu, cilvēks vismaz radoši izcēlās, dažādoja spēli, saasināja situācijas.
Snaiperus gan nevienu nepamanīju. Un Kurucs lai cik centīgs, tik pat tups, jēgfa ir izcīnīt, apstādināt, apturēt, ja pēc divām minūtēm div tik lielus mēslus sataisa, un tā regulāri.
Par Centriem, jā Banki kļūda, ka nebija centru, bet vai tam bija jābūt Ap? Da vienalga, kaut Zaķi ņem, bet vajadzēja kādu, kas palīdz soda laukumā, saprotams, ka AP nav nevienam trenerim pirmā izvēle, bet tad ir jāatrod vēl kāds, tas, ka Šmits ir tālu no formas, tas tā kā ar bija paredzams.
Es teiktu, ka galvenie iemesli zaudējumam ir Treneris un viņa asistenti - neapmierinošs darbs.
Šoreiz treneris nebija līmenī. Vēl: nepatīk Pasečņiks - Zaķis lieti noderētu soda laukumā...

  +1 [+] [-]

, 2024-07-09 11:44, pirms 9 mēnešiem
LTpirags rakstīja: Joprojām meklēju atbildi uz 4.jautājumu,bet nekur neatradu,tiešām būsim palaiduši garām?
Atbilde - viņu par maz laida laukumā, Janka vienmēr ir vilcis, bet tagad, kad nevienam neiet, arī viņu marinē... Strautiņš izrādījās negatavs vairākam labām spelēm pēc kārtas - diemžēl.

  +1 [+] [-]

, 2024-07-09 13:36, pirms 9 mēnešiem
Man tomēr gribētos ticēt, ka komandā neviens netiek ņemts kādu pagātnes sasniegumu dēļ, bet gan izvērtējot katra spēlētāja vajadzību tieši notiekošajam turnīram. Ja Dairis tika sastāvā, tas nozīmē, ka pašlaik nav neviens, kas būtu labāks viņa pozīcijai un varētu sniegt lielāku pienesumu komandas kopējam panākumam. Nepiekrītu, ka jāņem kāds vecumā jaunāks tikai tāpēc, lai iegūtu pieredzi nākotnei. Lielajos turnīros ir jāspēlē uz to brīdi labākajiem, pat ja kādam no "vecajiem" sanāk vairāk sēdēt uz soliņa.
Jebkurā gadījumā, iemesls neveiksmei bija vairāku apstākļu kopumā, kas, manuprāt, diezgan labi arī uzskaitīti šajā rakstā.

     [+] [-]

, 2024-07-09 13:50, pirms 9 mēnešiem
Jānis Derums rakstīja: Bankī galīgi šķērsām noniecināja mūsu basketbola vēsturi, it kā iepriekš Latvijā nekas nebija, atnāca Bankī un iecēla mūs saulītē.
Salīdzināšu tik vienu iepriekšējo paaudzi ar tagadējo Biedriņš, Kambala, Kristaps Valters....
Var diskutēt , kurai komandai bija lielāks potenciāls.
Arī pie Bagatska un Krauliņa Latvija spēlēja cienīgi.
Jā, līdz medaļām allaž kas pietrūcis.
Pilnīgi piekrītu.
Nesaprotu kā viņš varēja Latviju nosaukt par izbijušu pastarīti basketbolā. Šajā gadsimtā vien, ja visi top spēlētāji ir bijuši ierindā mēs esam stabila top līmeņa Europas komanda vienmēr bijuši, kas to pašu Banki Itāliju jebkurā gadā, izlašu līmenī izmazgātu pa grīdu bez problēmām.
Klubu līmenī vai vietējā ĉempionāta līmenī, tur es piekrītu, ka esam ļoti vāji.

  +1 [+] [-]

, 2024-07-09 17:59, pirms 9 mēnešiem
Jānis Derums rakstīja: ...
Salīdzināšu tik vienu iepriekšējo paaudzi ar tagadējo Biedriņš, Kambala, Kristaps Valters....
Var diskutēt , kurai komandai bija lielāks potenciāls.
Arī pie Bagatska un Krauliņa Latvija spēlēja cienīgi.
1) Šī izlasei noteikti ir spēcīgāka, ko parāda sastāvs un rezultāti. Biedriņa, Kambalas laikos mēs varējām sapņot par to, ka mums Spānijā un Itālijā ir vairāki spēlētāji + NBA divi čaļi + Rodiks ar NBA pieredzi. Tolaik nevarēja iedomāties situāciju, ka izlases sastāvā uz kādu turnīru netiek iekļauts spēlētājs, kurš spēlē Spānijā.

2) Bagatskis lielā mērā ielika pamatu šai izlasei, kad pēc izgāšanās 2009.gadā pārņēma izlasi un vairāku gadu laikā izlase tika ievērojami atjaunota. 2017.gadā mums bija 5.vieta EČ, bet izlases kodolu veidoja tagadējie izlases līderi, kuri ir "apauguši" ar pieredzi, kas arī deva pirms gada mums 5.vietu PČ.

     [+] [-]

, 2024-07-09 20:48, pirms 9 mēnešiem
360 rakstīja: Pilnīgi piekrītu.
Nesaprotu kā viņš varēja Latviju nosaukt par izbijušu pastarīti basketbolā. Šajā gadsimtā vien, ja visi top spēlētāji ir bijuši ierindā mēs esam stabila top līmeņa Europas komanda vienmēr bijuši, kas to pašu Banki Itāliju jebkurā gadā, izlašu līmenī izmazgātu pa grīdu bez problēmām.
Klubu līmenī vai vietējā ĉempionāta līmenī, tur es piekrītu, ka esam ļoti vāji.
Nepiekrītu, līdz 21. gs.padsmito gadu nogalei bijām visai vidēja izlase ar atsevišķām spilgtām epizodēm... Līdz medaļām bija kā līdz mēnesim. Nekāds tops tur nebija.

     [+] [-]

, 2024-07-09 20:53, pirms 9 mēnešiem
Jānis Derums rakstīja: Bankī galīgi šķērsām noniecināja mūsu basketbola vēsturi, it kā iepriekš Latvijā nekas nebija, atnāca Bankī un iecēla mūs saulītē.
Salīdzināšu tik vienu iepriekšējo paaudzi ar tagadējo Biedriņš, Kambala, Kristaps Valters....
Var diskutēt , kurai komandai bija lielāks potenciāls.
Arī pie Bagatska un Krauliņa Latvija spēlēja cienīgi.
Jā, līdz medaļām allaž kas pietrūcis.
Lielāks potenciāls, protams, šai izlasei, visās līnijās. Vismaz pirms pāris gadiem, ja skatās, kad sasniedza potenciāla maksimumu. Biedriņš - labs karjeras sākums NBA, taču nekādi nevar salīdzināt ar KP karjeru, Kambala - atkal pāris spilgtas sezonas, pēc tam lejupslīde, tas pats Šmits jau vairāk sasniedzis būs (kopumā!), K.Valters... salīdzinām ar Strēlnieku zenītā... Tai paaudzei nebija tādi kruti un gari uzbrucēji, kā Gražulis, Dāvis, Šmits u.tt Augstākais panākums bija 8. vieta, i tad mūs uz beigām zāģi pie zāģa. Tikai 2 uzvaras turnīrā. Būsim adekvāti.

     [+] [-]

, 2024-07-15 09:20, pirms 9 mēnešiem
Galvenais treneris ar savu treneru korpusu savu nevarību uzsvērti parādīja izšķirošās spēles pašā sākumā!Vai tiešām bija plānots ka var atļaut pretiniekiem brīvi izmest trīnīšus un par segšanu saukt stāvēšanu no pretinieka vismaz 2 metru attālumā?Jāpiekrīt viedoklim-Bianki un palīgi ir komandas līmenim neatbilstoši!!!Viņi var darboties tikai tad ja paši spēlētāji spēj labi padarīt savu darbu bez treneru iejaukšanās!Pavisam dīvains bija izvēlētais sastāvs un vēl neloģiskāki gājieni ar Eiropas līmeņas spēlētāju neizmantošanu izšķirošajā spēlē