Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Likumsakarīgā neveiksme: Latvijas izlases rūgtā 2024. gada vasara

Toms Mālmeisters
Toms Mālmeisters

Likumsakarīgā neveiksme: Latvijas izlases rūgtā 2024. gada vasara
Latvijas basketbola izlase. Foto: FIBA

7. jūlija vakarā Latvijas vīriešu basketbola izlase kļuva par vienīgo no četrām olimpisko kvalifikāciju turnīru mājiniecēm, kas neieguva ceļazīmi uz Parīzi. Ielaižot astoņus tālmetienus pirmo desmit minūšu laikā, pārliecinoši ar 69:94 tika atzīts Brazīlijas pārākums. Statistika pierāda, ka Latvija bija mazāk efektīva kā pirms gada, bet sasniegtais rezultāts dažādu apstākļu dēļ ir uzskatāms par likumsakarīgu.

Latvijas izlases nespēlēšana Parīzes olimpisko spēļu turnīrā ir likumsakarīgs rezultāts. Šajā vasarā tā bija tālu no snieguma, ar kuru trīs gadu garumā jau bija nedaudz izlutinājusi Latvijas izlases līdzjutējus un sporta veida sekotājus. No malas šķita, ka pēc garajām sezonām gan spēlētāju, gan arī treneru vidū jaušamas noguruma pazīmes. Vairākas reizes galvenais treneris Luka Banki akcentēja, ka veidot komandu pakāpeniski pirms klubu sezonas, kā tas bija 2023. gada vasarā ar Pasaules kausu, vai spēlēt izlases spēles neilgi pēc sezonas beigām ir divas dažādas lietas. ‘’Man aiz muguras ir 82 spēļu sezona,’’ pēc zaudējuma Brazīlijai teica izlases treneris. Diemžēl brīžiem to varēja just.

Varēja arī just, ka ne visi Latvijas izlases spēlētāji šo vasaru sagaidījuši labākajā sportiskajā formā. Kā uz paplātes varēja novērot izlases spēlētāju biežo apelēšanu pie tiesnešiem – soģu darbu olimpiskajā kvalifikācijā Rīgā tiešām var vērtēt kā diskutablu, taču vismaz šo rindu autors tik biežu runāšanu ar tiesnešiem Lukas Banki vadībā novēroja pirmo reizi. Šķietami no malas veidojās uzskats, ka runāšana ar tiesnešiem savā ziņā korelē ar ne pārāk labo sportisko formu, kā rezultātā ir jāmeklē citi kairinātāji. ‘’Šādā spēlē, kad trīs tiesneši ir visredzamākie cilvēki laukumā, tas ir nedaudz apkaunojoši šim sporta veidam,’’ pēc zaudējuma finālā teica Dāvis Bertāns. Spēlētājs, kurš ar tiesnešiem nevairījās runāt vai dažādos toņos diskutēt kopš pirmās pārbaudes spēles.

Rodions Kurucs pēc pirmās spēles pret Gruziju žurnālistiem vaļsirdīgi atzina, ka viņa potīte vēl nejūtoties pārāk labi. Rolands Šmits pēc garās un sarežģītās sezonas Lietuvā uz izlasi ieradās fiziski ne pārāk labā formā. Turnīra gaitā viņš gan ar katru spēli uzlaboja savu sniegumu, esot viens no tās vērtīgākajiem spēlētājiem laukumā. Artūrs Žagars pusi pagājušās sezonas izlaida ceļgala traumas dēļ, bet pret Gruziju iedzīvojās ikra muskuļa traumā. Gan pret Kamerūnu, gan Brazīliju viņš nespēlēja vairāk par 18 minūtēm. Rihards Lomažs pusi sezonas nespēlēja Itālijā, un, lai arī viņš centās, bija pamanāms spēļu prakses trūkums. Tomēr visvairāk izlasei pietrūka Andreja Gražuļa, nevis kāds no trīs pēdējiem atskaitītajiem. Pirmajā spēlē Gražuļa lomu sekmīgi uzņēmās Mareks Mejeris, bet turpinājumā šķita, ka izlases spēlē ir trūkstoši elementi. Visdrīzāk viņš būtu spējis atgriezties uz olimpiskajām spēlēm, kas gan vairs nav aktuāli.

Ar augstākminēto var secināt, ka šajā vasarā Latvijas vīriešu izlase nebija spējīga aizvadīt divas augsta vai laba līmeņa spēles pēc kārtas. Pēc +28 pret Gruziju nākamajā dienā sekoja -26 trešajā ceturtdaļā pret Filipīnām, nepareizi pieņemti lēmumi abos laukuma galos un kritiski vērtējams basketbols. Pēc +13 pret Kamerūnu pusfinālā sekoja ielaisti astoņi tālmetieni pirmajā ceturtdaļā pret Brazīliju, -23 un praktiski izkūpējušas gaisā cerības atgriezties spēlē. Izņemot Brunu Kabuklu metienu no savas laukuma puses, pārējos septiņos ielaistajos tālmetienos var saredzēt taktiski pieļautas kļūdas aizsardzībā. Kad šo rindu autors dienu pirms fināla gan Artūram Žagaram, gan Dairim Bertānam prasīja, vai pietiks spēks finālam, tas bija domāts ar zināmām bažām pēc novērotās tendences turnīra sākumā. Diemžēl šīs bažas piepildījās. Attiecībā par spēli jāpiekrīt Brazīlijas galvenajam trenerim Aleksandaram Perkovičam, kurš neko daudz par to komentēt nevēlējās. ‘’Par spēli viss skaidrs – trāpījām pirmos astoņus tālmetienus, ko gan te vēl piebilst?!’’

Ja kā mērauklu ņemam Latvijas izlases sniegumu 2023. gada Pasaules kausā, tad statistika runā pati par sevi. Pagājušajā vasarā spēlē izlase vidēji guva 89.3 punktus, kam pretī lika 76 punktus šovasar. Pasaules kausā Latvijai bija trešais augstākais metienu realizācijas procents (51.5%) iepretī šogad tikai 40%. Pirms gada divpunktu metieni tika izpildīti ar 61.1%, tālmetieni 42.1% un soda metieni 74.5% - šogad 50.4%, 30% un 81.3%. Gluži vienkārši pagājušā gada vasarā tika spēlēts augstas efektivitātes basketbols, kurā rezultātu deva augstā metienu precizitāte. Izņemot pret Gruziju, to nebija iespējams novērot 2024. gada olimpisko spēļu kvalifikācijā.

Latvijas izlases statistika

RādītājsPK2023OS kval 2024
Punkti spēlē89.376.0
Metienu %51.5%40%
2p%61.1%50.4%
3p%42.1%30%
1p%74.5%81.3%
Atl.bumbas32.336.5
Rez.piespēles24.418.5
Pārķ.bumbas6.36.3
Bloki2.82.8
Kļūdas9.810.5

Esot sestajā vietā FIBA rangā, Latvija uz papīra šo kvalifikāciju sagaidīja kā favorīte. Bija jāspēlē savu skatītāju priekšā, kas var dot zināmu spiedienu vai papildus apkārtējo gaidas. Publiski spēlētāji vienmēr norādīja, ka nav nekas labāks kā spēlēt savu fanu priekšā. Un tomēr – pēc zaudējuma pret Brazīliju Dairis Bertāns netieši apliecināja, ka laukumā vismaz finālā bijuši sasaistīti. ‘’Komandas ģērbtuvē atmosfēra nemainījās. Pret Brazīliju noskaņojāmies tāpat kā uz iepriekšējām spēlēm. Iespējams, pietrūka atbrīvotības sajūtas.’’ To, ka Latvijas izlases nometnē nav pati atbrīvotākā sajūta, varēja just visa turnīra garumā. Neielaišana treniņā FIBA noteikumu ietvaros (piecas minūtes pirms tā beigām), atsevišķu spēlētāju interviju atteikumi kolēģiem un FIBA noteikumu neievērošana, neizejot cauri mikszonai – neko tādu nevarēja novērot Latvijas izlases izpildījumā 2023. gada vasarā, kad uz turnīru tā devās bez jebkādām apkārtējo pastiprinātām gaidām.

‘’Turpmākie notikumi parādīs, kas mēs esam,’’ pēc rūgtā zaudējuma preses konferencē teica Dairis Bertāns, atbildot arī, ka ir gatavs turpināt karjeru Latvijas izlasē. ‘’Ja mani aicinās, spēlēšu. Mums jāpaliek uzticīgiem mūsu vērtībām. Nevaram spēlēt mīksti,’’ viņš teica. Komandas kapteinis nezināja teikt, vai kādam no izlases dalībniekiem šī vasara varētu būt bijusi pēdējā. Ar paškritiku daudz nodarboties nevēlējās galvenais treneris Luka Banki. ''Zaudējām finālā, taču šis joprojām ir labs brīdis Latvijas basketbolam. Rīgas arēna katrā spēlē bija izpārdota. Cilvēki izpirka biļetes dažās stundas. Spēlējot mājās, ir spiediens, atbildība, emocionālā saite. Neraugoties uz to – turiet galvas augšā!”

Lai arī finansiāli dārgs, taču organizatoriem ar Kristapu Janičenoku priekšgalā šis turnīrs kļuva kā ģenerālmēģinājums pirms nākamajā rudenī gaidāmā Eiropas čempionāta. Var teikt, ka no organizatoriskā viedokļa mēģinājums izturēts godam. Faniem bija daudz izklaižu iespēju ar Esplanādi kā galveno pulcēšanās vietu – uzvara finālā dotu mūziķa Dona priekšnesumu, kas gan pēc neveiksmes pret Brazīliju vairs nebija aktuāls. Tagad visiem iesaistītajiem priekšā garš secinājumu laiks.

Latvijas izlases statistika OS kvalifikācijā

SpēlētājsMinūtesPunktiAbRpPārķ.Bloki+/-Eff
Rihards Lomažs23.812.03.33.01.30.80.0-0.310.5
Dāvis Bertāns23.58.52.00.51.31.01.0-5.87.5
Rolands Šmits22.311.54.31.81.31.00.32.811.3
Rodions Kurucs22.05.53.80.81.00.30.5-2.35.0
Mareks Mejeris20.14.86.02.30.80.50.59.311.0
Dairis Bertāns16.93.31.51.00.30.00.0-1.83.0
Kristers Zoriks20.37.71.73.31.70.70.0-5.77.0
Artūrs Strautiņš14.89.03.30.00.81.00.04.89.3
Artūrs Žagars19.69.33.05.01.70.70.09.711.3
Jānis Strēlnieks13.95.01.03.00.30.30.33.76.7
Klāvs Čavars8.73.51.00.50.30.30.3-4.54.0
Jānis Timma7.51.51.80.30.80.30.00.82.3

  +1 [+] [-]

, 2024-07-08 20:17, pirms 3 mēnešiem
knaible rakstīja: Neticu, ka Banki būs gatavs eksperimentēt ar jaunajiem.Varbūt pēc šī turnīra, kad pārtrūka ''maģiskā'' uzvaru sērija, bet pārmaiņas ir nepieciešamas. Nedrīkst ņemt veterānus, kuri nevar paspēlēt vajadzīgajā līmenī. Neuzskaitīšu tos, jo nav jēgas atkārtoties.
Jaunajiem ir jāizcīna sev vieta izlasē un ar savu spēli un attieksmi jāparāda, ka viņi ir labāki par vecajiem. Nevienu neņems izlasē tikai tāpēc, ka jaunāks, un nevienam neatteiks vietu izlasē tikai tāpēc, ka vecāks. Marselinju Uertasam ir 41 gads un spēlēja izcili. Dairim Bertānam, kuri visi te noraksta, tikai 34.

  +5 [+] [-]

, 2024-07-08 20:22, pirms 3 mēnešiem
Neko nevar pārmest spēlētāmiem, ja spēli zaudē vaina jāuzņemas trenerim.
Nesaprotama spēlētāju komplektācija, neveiksmīgas maiņas.
Vissliktāk šim turnīram bija sagatavojies pats Bankī. Sēdēšana uz diviem krēsliem izrādījās neveiksmīga.

  +1 [+] [-]

, 2024-07-08 20:25, pirms 3 mēnešiem
otins rakstīja: Jaunajiem ir jāizcīna sev vieta izlasē un ar savu spēli un attieksmi jāparāda, ka viņi ir labāki par vecajiem. Nevienu neņems izlasē tikai tāpēc, ka jaunāks, un nevienam neatteiks vietu izlasē tikai tāpēc, ka vecāks. Marselinju Uertasam ir 41 gads un spēlēja izcili. Dairim Bertānam, kuri visi te noraksta, tikai 34.
Pilnīgi pareizi. Neviens izlases spēlētājs nav norakstāms gadu skaita dēļ. Un nezinām kādā formā un gatavībā katrs būs pēc gada.

  +2 [+] [-]

, 2024-07-08 20:41, pirms 3 mēnešiem
Ja jau "likumsakarīga" neveiksme - kurš apmaksās neveiksmei lemtās ballītes izdevumus, kas atņemti pedagogu algām no IZM budžeta??

  +3 [+] [-]

, 2024-07-08 20:43, pirms 3 mēnešiem
Tās visas ir atrunas. 90% atbildības ir jāuzņemas treneru korpusam. Spēlētāji bija pilnīgi nemotivēti bez uguntiņas acīs, un tas viss tik svarīgā turnīrā viena no svarīgākajiem spēlētāju karjerā. Ja kāds nespēja dēļ traumām spēlēt vai nevēlējās tad bija jāņem citi. Tāpat spēlētāju rotācija bija nesaprotama, par to ka izlase bija spēlētāji kuri pat nav vairs īsti profesionāli pat neizteikšos. Kādas vispār var būt atrunas par nogurumu ja galā mērķis ir olimpiskās spēles, negribi piepūlēties dod vietu citiem. Man ir kauns par šo komandu un treneriem. Cerams ka no kļūdām būs iegūta mācība un lai veicas turpmāk, bet bažas par nākotni paliek, un tas varēs izkliedēt tikai ar labu spēli. Veiksmi un uzvaras!!!

  +1 [+] [-]

, 2024-07-08 21:18, pirms 3 mēnešiem
Alus ari ira sula rakstīja: Ja jau "likumsakarīga" neveiksme - kurš apmaksās neveiksmei lemtās ballītes izdevumus, kas atņemti pedagogu algām no IZM budžeta??
Pedagogiem ir labas algas. Ja gribēji izspiest līdzjūtību, tad vajadzēja spiest uz apdalītajiem bērniem un sirmgalvjiem.

  +1 [+] [-]

, 2024-07-08 21:33, pirms 3 mēnešiem
Likumsakarīgs zaudējums. Ar tādu spēli olimpiādē nebūtu ko darīt. Diemžēl traumas laupīja mums olimpiskās spēles. Arī tie kas atgriezās pēc traumām nebija formā un tas ir saprotams. Žagars ne tuvu nebija PK Žagars. Šmits un Kurucs daudz maz bija ok, bet arī ne tādi kā PK. Lomažu marinē uz beņķa, Lāzers NBA beņķi sildīja. Pārējā pus komanda bija vasaras atvaļinājumā. Jau sen sezonas beigušās un diez vai daudz trenējās, kas arī ir saprotams. PK bija tieši pirms sezona, kad visi smagi trenējās, arī tie, kurus uz beņķa sezonā marinēja, jo viņi jau nezināja, ka tos sēdinās malā. Ļoti žēl un negribās pieņemt realitāti, bet ja iedziļinās, tad diemžēl tas bija neizbēgami

  +1 [+] [-]

, 2024-07-08 22:02, pirms 3 mēnešiem
Bobzix rakstīja: Likumsakarīgs zaudējums. Ar tādu spēli olimpiādē nebūtu ko darīt. Diemžēl traumas laupīja mums olimpiskās spēles. Arī tie kas atgriezās pēc traumām nebija formā un tas ir saprotams. Žagars ne tuvu nebija PK Žagars. Šmits un Kurucs daudz maz bija ok, bet arī ne tādi kā PK. Lomažu marinē uz beņķa, Lāzers NBA beņķi sildīja. Pārējā pus komanda bija vasaras atvaļinājumā. Jau sen sezonas beigušās un diez vai daudz trenējās, kas arī ir saprotams. PK bija tieši pirms sezona, kad visi smagi trenējās, arī tie, kurus uz beņķa sezonā marinēja, jo viņi jau nezināja, ka tos sēdinās malā. Ļoti žēl un negribās pieņemt realitāti, bet ja iedziļinās, tad diemžēl tas bija neizbēgami
Gandrīz visiem sezona bija beigusies jau laiciņu atpakaļ ,pietika laika arī traumas apārstēt. Un tādas problēmas bija visām komandām, kāds traumēts, kāds atsaka. Brazīlijai divi vadošie spēlētāji pat satraumējās turnīra gaitā.
Runa ir par četrgades nozīmīgāko turnīru, kam prestīža ziņā nestāv blakus Eiropas un pat pasaules čempionāts.
Diemžēl Bankī izrādījās pārstrādājies klubā un nespēja savākt komandu,izvēleties optimālo sastāvu un noskaņot komandu izšķirošai cīņai.
Pēdējā spēlē spēles vadība bija katastrofāla, dažus pat redzot, ka spēle galīgi neiet nemaina, citiem nedod spēles laiku vai iesaista novēloti. Spēli Brazīlijai atdeva bez nopietnas cīņas un tas bija apkaunojoši un lielākā vaina tieši trenerim. Pirmajā ceturtdaļā jau lie 0: 8 vajadzēja ņemt taimatu,varbūt pat drīz nomainīt visu piecnieku,iekrampēties, neļaut mest ar nesaudzīgu presingu,personīgām piezīmēm,vēlreiz ņemt taimautus, mēģināt izsist brazīliešus no ritma.Tās rupjības,ko mūsu spēletāji atļāvās spēles beigu daļā bija galīgi nevietā.

  +6 [+] [-]

, 2024-07-08 22:13, pirms 3 mēnešiem
Jau pirms turnīra bija skaidrs, ka uzvarai vajadzēs daudz sakritības un varenu veiksmmi. 2/3 o sastāva jau tad bija paredzami sliktā formā dēļ traumām vai dēļ gadiem un karjeras norieta. Var jau vārdos nesaukt, tāpat visiem skaidrs, un lieliski to varēja redzēt laukumā.
Tāpat arī komandā nebija stabils līderis, vai vismaz treneris nelikās ieinteresēts tādu atrast. Uzteikt var Žagaru, jo bez viņa laukumā spēle vispār bija nekāda, bet puisis vēl ne tuvu nav formā, pietrūkst spēļu prakses, daudz kļūdas. Vēl var uzteikt Lomažu, cilvēks vismaz radoši izcēlās, dažādoja spēli, saasināja situācijas.
Snaiperus gan nevienu nepamanīju. Un Kurucs lai cik centīgs, tik pat tups, jēgfa ir izcīnīt, apstādināt, apturēt, ja pēc divām minūtēm div tik lielus mēslus sataisa, un tā regulāri.
Par Centriem, jā Banki kļūda, ka nebija centru, bet vai tam bija jābūt Ap? Da vienalga, kaut Zaķi ņem, bet vajadzēja kādu, kas palīdz soda laukumā, saprotams, ka AP nav nevienam trenerim pirmā izvēle, bet tad ir jāatrod vēl kāds, tas, ka Šmits ir tālu no formas, tas tā kā ar bija paredzams.
Es teiktu, ka galvenie iemesli zaudējumam ir Treneris un viņa asistenti - neapmierinošs darbs.

     [+] [-]

, 2024-07-08 22:40, pirms 3 mēnešiem
otins rakstīja: Es neteiktu, ka turnīrs bija sarīkots labā līmenī, ja uz ne Latvijas spēlēm arēna bija gandrīz tukša un biļetes maksāja pāri 50 eiro. Būtu kaut mazajiem basketbolistiem padalījuši.
Dalīja nedēļu pirms turnīra. visi LJBL spēlētāji varēja dabūt pa vairākiem kanāliem bezmaksas biļetes uz jebkuru ne-Latvijas spēli

     [+] [-]

, 2024-07-08 22:57, pirms 3 mēnešiem
Jānis Derums rakstīja: Gandrīz visiem sezona bija beigusies jau laiciņu atpakaļ ,pietika laika arī traumas apārstēt. Un tādas problēmas bija visām komandām, kāds traumēts, kāds atsaka. Brazīlijai divi vadošie spēlētāji pat satraumējās turnīra gaitā.
Runa ir par četrgades nozīmīgāko turnīru, kam prestīža ziņā nestāv blakus Eiropas un pat pasaules čempionāts.
Diemžēl Bankī izrādījās pārstrādājies klubā un nespēja savākt komandu,izvēleties optimālo sastāvu un noskaņot komandu izšķirošai cīņai.
Pēdējā spēlē spēles vadība bija katastrofāla, dažus pat redzot, ka spēle galīgi neiet nemaina, citiem nedod spēles laiku vai iesaista novēloti. Spēli Brazīlijai atdeva bez nopietnas cīņas un tas bija apkaunojoši un lielākā vaina tieši trenerim. Pirmajā ceturtdaļā jau lie 0: 8 vajadzēja ņemt taimatu,varbūt pat drīz nomainīt visu piecnieku,iekrampēties, neļaut mest ar nesaudzīgu presingu,personīgām piezīmēm,vēlreiz ņemt taimautus, mēģināt izsist brazīliešus no ritma.Tās rupjības,ko mūsu spēletāji atļāvās spēles beigu daļā bija galīgi nevietā.
Atradis ko salīdzināt. Mums LV nav tik daudz meistarīgu spēlētāju. Ja visi ir pie dzīvības, tad mēs esam top 6 komanda pasaulē, ja izkrīt 2-3 labākie spēlētāji, tad tā ir katastrofa. Apārstēt traumas jau var, bet ja tu esi izsists no sezonas un mēnešiem tad diez vai tu vari atgriezties savā top līmenī pāris mēnešu laikā. Latvijas komanda nevar mētāties ar spēlētājiem. Ar Porziņģi un Gražuli labās formās pietiktu, pārējie pavilktos. Daudziem jau sen beidzās sezonas, domā viņi visu laiku trenējās? skaidrs, ka viņiem forma jāuzņem uz sezonas sākumu, lai pelnītu naudu. Nesaku, ka tas ir super pareizi, bet tā ir Latvija, kas domā katrs tikai par sevi. Tas, ka vairāk par pus komandu galīgi nebija gatavi gan fiziski gan tehniski ir skaidrs pat manai vecmammai.

  +1 [+] [-]

, 2024-07-08 23:08, pirms 3 mēnešiem
Bobzix rakstīja: Atradis ko salīdzināt. Mums LV nav tik daudz meistarīgu spēlētāju. Ja visi ir pie dzīvības, tad mēs esam top 6 komanda pasaulē, ja izkrīt 2-3 labākie spēlētāji, tad tā ir katastrofa. Apārstēt traumas jau var, bet ja tu esi izsists no sezonas un mēnešiem tad diez vai tu vari atgriezties savā top līmenī pāris mēnešu laikā. Latvijas komanda nevar mētāties ar spēlētājiem. Ar Porziņģi un Gražuli labās formās pietiktu, pārējie pavilktos. Daudziem jau sen beidzās sezonas, domā viņi visu laiku trenējās? skaidrs, ka viņiem forma jāuzņem uz sezonas sākumu, lai pelnītu naudu. Nesaku, ka tas ir super pareizi, bet tā ir Latvija, kas domā katrs tikai par sevi. Tas, ka vairāk par pus komandu galīgi nebija gatavi gan fiziski gan tehniski ir skaidrs pat manai vecmammai.
Bet par to, ka komanda nav gatava četrgades svarīgākam turnīram pilnīgi atbildīgs ir galvenais treneris ar savu komandu.

     [+] [-]

, 2024-07-08 23:15, pirms 3 mēnešiem
Alus ari ira sula rakstīja: Dalīja nedēļu pirms turnīra. visi LJBL spēlētāji varēja dabūt pa vairākiem kanāliem bezmaksas biļetes uz jebkuru ne-Latvijas spēli
Tad labi.

  +2 [+] [-]

, 2024-07-08 23:27, pirms 3 mēnešiem
Jānis Derums rakstīja: Bet par to, ka komanda nav gatava četrgades svarīgākam turnīram pilnīgi atbildīgs ir galvenais treneris ar savu komandu.
Trenerim arī sava atbildība jāuzņemās, bet par spēlētāju gatavību jau nu gan viņš nevar atbildēt. Nebūsim navi. Domā Dāvim Bertānam multimiljonāram, piemēram, tik ļoti ir svarīgas olimpiskās spēlēs? domju viņa dzīvē tas neko nemaina. Protams, gribēt jau grib. Arī mans vectēvs grib bet nevar. Ar gribēšanu vien nepietiek. Mēs nezinām ar ko nodarbojās mūsu basketbolsiti pēc sozonas beigām, bet nu neticu, ka ar cītīgu gatavošanos olipiskajām spēlēm. Vai nu pārcentās vai nu negatavojās pienācīgi, to varēja laukumā redzēt

  +1 [+] [-]

, 2024-07-09 09:27, pirms 3 mēnešiem
vienkārši Anatolijs rakstīja: Piekrītu autoram, bet...
Nevaru saprast:
1. brāļu Bertānu sniegumu- abiem sezona noslēdzas ļoti laicīgi, bija laiks atpūtai un saatavoties!
2. Mēs visi zinājam (arī treneri), ka pretiniekiem, izņemot Kamerūnu, stiprāka puse ir GARIE! Kāpēc paņemts Čavars nevis Pasečņiks? Nosauciet kaut vienu elementu kur Čavars ir labāks???
3. Kurucs Artūrs, manuprāt, būtu daudz noderīgāks aizsardzībā nekā Žorik...
4. Kas finālā notika ar Strēlnieku?
4. Trauma

     [+] [-]

, 2024-07-09 10:01, pirms 3 mēnešiem
[quote bobzix]
Atradis ko salīdzināt. Mums LV nav tik daudz meistarīgu spēlētāju. Ja visi ir pie dzīvības, tad mēs esam top 6 komanda pasaulē, ja izkrīt 2-3 labākie spēlētāji, tad tā ir katastrofa. Apārstēt traumas jau var, bet ja tu esi izsists no sezonas un mēnešiem tad diez vai tu vari atgriezties savā top līmenī pāris mēnešu laikā. Latvijas komanda nevar mētāties ar spēlētājiem. Ar Porziņģi un Gražuli labās formās pietiktu, pārējie pavilktos. Daudziem jau sen beidzās sezonas, domā viņi visu laiku trenējās? skaidrs, ka viņiem forma jāuzņem uz sezonas sākumu, lai pelnītu naudu. Nesaku, ka tas ir super pareizi, bet tā ir Latvija, kas domā katrs tikai par sevi. Tas, ka vairāk par pus komandu galīgi nebija gatavi gan fiziski gan tehniski ir skaidrs pat manai vecmammai.
[/quote
Ja panākumi basketbolā būtu atkarīgi no iedzīvotāju skaita, tad Indija un Ķīna visus sistu vienos vārtos.
Latvijā ir basketbola tradīcijas,panākumi,popularitāte, es pat teiktu, ka basketbolu pie mums mīl, viens otrs basktbolists ir
kā elks un ja kāds par viņu iedrošinās teikt kritisku vārdu,tiek noriets bez žēlastības.

     [+] [-]

, 2024-07-09 10:09, pirms 3 mēnešiem
Bankī galīgi šķērsām noniecināja mūsu basketbola vēsturi, it kā iepriekš Latvijā nekas nebija, atnāca Bankī un iecēla mūs saulītē.
Salīdzināšu tik vienu iepriekšējo paaudzi ar tagadējo Biedriņš, Kambala, Kristaps Valters....
Var diskutēt , kurai komandai bija lielāks potenciāls.
Arī pie Bagatska un Krauliņa Latvija spēlēja cienīgi.
Jā, līdz medaļām allaž kas pietrūcis.

  +1 [+] [-]

, 2024-07-09 11:35, pirms 3 mēnešiem
Kāpēc tik maz laida laukumā Janku Str., jau no 1.spēles marinēja uz soliņa.

  +1 [+] [-]

, 2024-07-09 11:38, pirms 3 mēnešiem
Subjektīvais rakstīja: Jau pirms turnīra bija skaidrs, ka uzvarai vajadzēs daudz sakritības un varenu veiksmmi. 2/3 o sastāva jau tad bija paredzami sliktā formā dēļ traumām vai dēļ gadiem un karjeras norieta. Var jau vārdos nesaukt, tāpat visiem skaidrs, un lieliski to varēja redzēt laukumā.
Tāpat arī komandā nebija stabils līderis, vai vismaz treneris nelikās ieinteresēts tādu atrast. Uzteikt var Žagaru, jo bez viņa laukumā spēle vispār bija nekāda, bet puisis vēl ne tuvu nav formā, pietrūkst spēļu prakses, daudz kļūdas. Vēl var uzteikt Lomažu, cilvēks vismaz radoši izcēlās, dažādoja spēli, saasināja situācijas.
Snaiperus gan nevienu nepamanīju. Un Kurucs lai cik centīgs, tik pat tups, jēgfa ir izcīnīt, apstādināt, apturēt, ja pēc divām minūtēm div tik lielus mēslus sataisa, un tā regulāri.
Par Centriem, jā Banki kļūda, ka nebija centru, bet vai tam bija jābūt Ap? Da vienalga, kaut Zaķi ņem, bet vajadzēja kādu, kas palīdz soda laukumā, saprotams, ka AP nav nevienam trenerim pirmā izvēle, bet tad ir jāatrod vēl kāds, tas, ka Šmits ir tālu no formas, tas tā kā ar bija paredzams.
Es teiktu, ka galvenie iemesli zaudējumam ir Treneris un viņa asistenti - neapmierinošs darbs.
Šoreiz treneris nebija līmenī. Vēl: nepatīk Pasečņiks - Zaķis lieti noderētu soda laukumā...

  +1 [+] [-]

, 2024-07-09 11:44, pirms 3 mēnešiem
LTpirags rakstīja: Joprojām meklēju atbildi uz 4.jautājumu,bet nekur neatradu,tiešām būsim palaiduši garām?
Atbilde - viņu par maz laida laukumā, Janka vienmēr ir vilcis, bet tagad, kad nevienam neiet, arī viņu marinē... Strautiņš izrādījās negatavs vairākam labām spelēm pēc kārtas - diemžēl.

  +1 [+] [-]

, 2024-07-09 13:36, pirms 3 mēnešiem
Man tomēr gribētos ticēt, ka komandā neviens netiek ņemts kādu pagātnes sasniegumu dēļ, bet gan izvērtējot katra spēlētāja vajadzību tieši notiekošajam turnīram. Ja Dairis tika sastāvā, tas nozīmē, ka pašlaik nav neviens, kas būtu labāks viņa pozīcijai un varētu sniegt lielāku pienesumu komandas kopējam panākumam. Nepiekrītu, ka jāņem kāds vecumā jaunāks tikai tāpēc, lai iegūtu pieredzi nākotnei. Lielajos turnīros ir jāspēlē uz to brīdi labākajiem, pat ja kādam no "vecajiem" sanāk vairāk sēdēt uz soliņa.
Jebkurā gadījumā, iemesls neveiksmei bija vairāku apstākļu kopumā, kas, manuprāt, diezgan labi arī uzskaitīti šajā rakstā.

     [+] [-]

, 2024-07-09 13:50, pirms 3 mēnešiem
Jānis Derums rakstīja: Bankī galīgi šķērsām noniecināja mūsu basketbola vēsturi, it kā iepriekš Latvijā nekas nebija, atnāca Bankī un iecēla mūs saulītē.
Salīdzināšu tik vienu iepriekšējo paaudzi ar tagadējo Biedriņš, Kambala, Kristaps Valters....
Var diskutēt , kurai komandai bija lielāks potenciāls.
Arī pie Bagatska un Krauliņa Latvija spēlēja cienīgi.
Jā, līdz medaļām allaž kas pietrūcis.
Pilnīgi piekrītu.
Nesaprotu kā viņš varēja Latviju nosaukt par izbijušu pastarīti basketbolā. Šajā gadsimtā vien, ja visi top spēlētāji ir bijuši ierindā mēs esam stabila top līmeņa Europas komanda vienmēr bijuši, kas to pašu Banki Itāliju jebkurā gadā, izlašu līmenī izmazgātu pa grīdu bez problēmām.
Klubu līmenī vai vietējā ĉempionāta līmenī, tur es piekrītu, ka esam ļoti vāji.

  +1 [+] [-]

, 2024-07-09 17:59, pirms 3 mēnešiem
Jānis Derums rakstīja: ...
Salīdzināšu tik vienu iepriekšējo paaudzi ar tagadējo Biedriņš, Kambala, Kristaps Valters....
Var diskutēt , kurai komandai bija lielāks potenciāls.
Arī pie Bagatska un Krauliņa Latvija spēlēja cienīgi.
1) Šī izlasei noteikti ir spēcīgāka, ko parāda sastāvs un rezultāti. Biedriņa, Kambalas laikos mēs varējām sapņot par to, ka mums Spānijā un Itālijā ir vairāki spēlētāji + NBA divi čaļi + Rodiks ar NBA pieredzi. Tolaik nevarēja iedomāties situāciju, ka izlases sastāvā uz kādu turnīru netiek iekļauts spēlētājs, kurš spēlē Spānijā.

2) Bagatskis lielā mērā ielika pamatu šai izlasei, kad pēc izgāšanās 2009.gadā pārņēma izlasi un vairāku gadu laikā izlase tika ievērojami atjaunota. 2017.gadā mums bija 5.vieta EČ, bet izlases kodolu veidoja tagadējie izlases līderi, kuri ir "apauguši" ar pieredzi, kas arī deva pirms gada mums 5.vietu PČ.

     [+] [-]

, 2024-07-09 20:48, pirms 3 mēnešiem
360 rakstīja: Pilnīgi piekrītu.
Nesaprotu kā viņš varēja Latviju nosaukt par izbijušu pastarīti basketbolā. Šajā gadsimtā vien, ja visi top spēlētāji ir bijuši ierindā mēs esam stabila top līmeņa Europas komanda vienmēr bijuši, kas to pašu Banki Itāliju jebkurā gadā, izlašu līmenī izmazgātu pa grīdu bez problēmām.
Klubu līmenī vai vietējā ĉempionāta līmenī, tur es piekrītu, ka esam ļoti vāji.
Nepiekrītu, līdz 21. gs.padsmito gadu nogalei bijām visai vidēja izlase ar atsevišķām spilgtām epizodēm... Līdz medaļām bija kā līdz mēnesim. Nekāds tops tur nebija.

     [+] [-]

, 2024-07-09 20:53, pirms 3 mēnešiem
Jānis Derums rakstīja: Bankī galīgi šķērsām noniecināja mūsu basketbola vēsturi, it kā iepriekš Latvijā nekas nebija, atnāca Bankī un iecēla mūs saulītē.
Salīdzināšu tik vienu iepriekšējo paaudzi ar tagadējo Biedriņš, Kambala, Kristaps Valters....
Var diskutēt , kurai komandai bija lielāks potenciāls.
Arī pie Bagatska un Krauliņa Latvija spēlēja cienīgi.
Jā, līdz medaļām allaž kas pietrūcis.
Lielāks potenciāls, protams, šai izlasei, visās līnijās. Vismaz pirms pāris gadiem, ja skatās, kad sasniedza potenciāla maksimumu. Biedriņš - labs karjeras sākums NBA, taču nekādi nevar salīdzināt ar KP karjeru, Kambala - atkal pāris spilgtas sezonas, pēc tam lejupslīde, tas pats Šmits jau vairāk sasniedzis būs (kopumā!), K.Valters... salīdzinām ar Strēlnieku zenītā... Tai paaudzei nebija tādi kruti un gari uzbrucēji, kā Gražulis, Dāvis, Šmits u.tt Augstākais panākums bija 8. vieta, i tad mūs uz beigām zāģi pie zāģa. Tikai 2 uzvaras turnīrā. Būsim adekvāti.

     [+] [-]

, 2024-07-15 09:20, pirms 3 mēnešiem
Galvenais treneris ar savu treneru korpusu savu nevarību uzsvērti parādīja izšķirošās spēles pašā sākumā!Vai tiešām bija plānots ka var atļaut pretiniekiem brīvi izmest trīnīšus un par segšanu saukt stāvēšanu no pretinieka vismaz 2 metru attālumā?Jāpiekrīt viedoklim-Bianki un palīgi ir komandas līmenim neatbilstoši!!!Viņi var darboties tikai tad ja paši spēlētāji spēj labi padarīt savu darbu bez treneru iejaukšanās!Pavisam dīvains bija izvēlētais sastāvs un vēl neloģiskāki gājieni ar Eiropas līmeņas spēlētāju neizmantošanu izšķirošajā spēlē