Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:3029, Did:0, useCase: 3

Ekmanis: "Sporta veidu finansējuma jaunie kritēriji ir graujoši netaisnīgi"

Toms Mālmeisters
Toms Mālmeisters

Ekmanis: "Sporta veidu finansējuma jaunie kritēriji ir graujoši netaisnīgi"
Zintis Ekmanis. Foto: F64

Latvijas Bobsleja un skeletona federācijas ģenerālsekretārs Zintis Ekmanis intervijā raidījumam ''(Bez)maksas sports'' kritizēja jauno sporta finansēšanas kārtību, sakot, ka ar renes sportiem notiek izrēķināšanās, kā arī uzskaitot, cik reizes šie sporta veidi bijuši uz goda pjedestāliem.

Jaunajā ''(Bez)maksas sports'' raidījumā plašāk aplūkota sporta finansēšanas kārtība, kas 2023. gadā nonāca pārmaiņu varā. Tā rezultātā sporta veidiem, lai iekļūtu prioritāro sporta veidu vidū, kā nozīmīgākais kritērijs bija jāpierāda sava masveidība, īpaši bērnu un jauniešu sportā.

Šīm pārmaiņām ir atbalstītāji, kā, piemēram, komandu sporta spēļu federācijas, ieskaitot Latvijas Volejbola federāciju, taču, zaudējot prioritāro sporta veidu statusu, ir arī pretinieki, kā, piemēram, Latvijas Bobsleja un skeletona federācija. Sašutumu par veiktajām pārmaiņām plašākā saruna neslēpa organizācijas ģenerālsekretārs Zintis Ekmanis.

''Mums šķiet, ka ar renes sporta veidiem notiek kaut kāda izrēķināšanās, ko uzskatām par pilnīgi nepieņemamu,'' iesāk funkcionārs. Viņš uzskaita visus likvidētos kritērijus, kā rezultātā mazinājies finansējums renes sporta veidiem, pie reizes piebilstot, ka tieši šie ziemas sporti nesuši lielāko slavu Latvijai. ''Šie kritēriji, ņemot vērā mūsu sporta veida specifiku, ir graujoši netaisnīgi un nepamatoti. Kaut vai tādēļ, ka mums vispār nav sporta skolu, bet kritēriju punktos 37% sastāv sporta skolu audzēkņi līdz 18 gadiem. Tas uzreiz mūs nošķeļ nost, jo 37% no maksimuma nemaz nevaram iegūt." Domu par sporta skolu audzēkņiem vēlāk Ekmanis papildina, ka bobslejā jaunās paaudzes sportists skaitās līdz 26 gadiem, kura sporta skola ir Eiropas kausa posmi. Nepietiekamā finansējuma dēļ šajā sezonā Latvijas sportisti šajās sacensībās nestartē.

"Otrs moments - ir likvidēta kritērijos tāda aile kā darbs starptautiskajās organizācijās, kur mums ir milzīgs skaits pārstāvju. Un trešais - augsta sasnieguma rezultātu punkti ir samazināti par 20%. Bobslejs un skeletons Latvijai ir atnesis augstākā kaluma balvas - Eiropas un pasaules kausos, junioru sacensībās, Eiropas un pasaules čempionātos - 475 reizes. 475 reizes esam bijuši uz pjedestāla. Domāju, ka visas federācijas kopā nav Latvijai nesušas tik daudz slavas un goda, cik mēs.''

Ekmanis uzskaita, cik daudz renes sporti ar ikgadēju starptautisku sacensību rīkošanu Siguldā atnesis atpakaļ naudu nodokļos valstij, piebilstot, ka tie gan ir pirms Covid-19 pandēmijas dati. ''Paņemsim pirms Covid-19 datus. Pateicoties skeletona, bobsleja un kamaniņu aktivitātēm, mēs piesaistījām katru gadu vismaz četras līdz piecas starptautiskās sacensības. Lai šajā trasē normāli brauktu, ir jāatbrauc un jātrenējas. Tas rezultātā ir devis - Sigulda ir saskaitījusi un tas ir precīzs skaitlis - 16 tūkstošus naktis. Pēc LIAA kritērijiem katrs ārzemnieks tērē 206 eiro vienā dienā, kur 30% no summas apliek ar 12% nodokli kā viesmīlībai un pārējo summu apliek ar 21%. PVN vien ir pāri 600 tūkstošiem eiro, ko valsts saņem atpakaļ no mūsu aktivitātēm. Pirms Covid laikā Siguldas trase spēja atmaksāt atpakaļ valstij tikpat, cik tā dotēja. Sanāk, ka bobslejs un kamaniņu sports izmaksā tik daudz, cik valsts dotē, noņemot šos 600 tūkstošus, kas ir PVN, ko valsts saņem, neskaitot degvielu, lidmašīnas biļetes, auto īri un pārējo, kas atnāk atpakaļ valstij. Ja kamanas un bobslejs kopumā saņem 1.2 miljonus, tad, no tā atņemot 630 tūkstošus, valstij mēs, visi, izmaksājam 500 tūkstošus.''

Vai vispār bija nepieciešams domāt par jauniem kritērijiem valsts naudas sadalē? ''Kaut kādus kritērijus, iespējams, ka vajadzēja noteikt. Mūsu priekšlikums bija sporta veidus sadalīt grupās - piemēram, ziema atsevišķi, komandu sporta spēles atsevišķi, neolimpiskie sporta veidi atsevišķi, hobijsporti atsevišķi, kā arī tehniskie sporta veidi. Tad starp šiem blokiem izveidot attiecīgus kritērijus un sadalīt finansējumu, izejot no tā, kādi mērķi ir sasniedzami,'' savu priekšlikumu atklāj Ekmanis, norādot uz kārtību, kāda bija pirms finansējuma sadales kritēriju maiņas. ''Šādi agrāk LSFP dalīja naudu. Otru daļu dalīja LOK pēc izcilības kritērijiem. Tāpēc pirms tam neiebildām, kad vienu daļu dalīja pēc masveidības un bērnu un jauniešu sporta. Tur saņēmām daudz mazāk, taču bija otra daļa, kuru no LOK saņēmām par izcilību. Tagad papildus divi miljoni tiek sadalīti starp prioritārajiem sporta veidiem, nosakot tos pašus masveidības kritērijus. Mūsuprāt, tas ir nepareizi un pazemjoši pret to darbu, ko esam darījuši.''

''Ciparu izteiksmē vēl nezinu, taču domāju, ka 200 līdz 300 tūkstošus esam zaudējuši,'' uz jautājumu, cik aptuveni daudz naudas pazaudēta pārmaiņu dēļ, min Ekmanis. Lai arī bobslejam gadu gaitā izdevies piesaistīt arī privātos atbalstītājus, arī to ziedotās summas ir mazinājušās, tāpat kā Latvijas Olimpiskās vienības atbalsts. '' Pēc 2018. gada nodokļa reformas, kad tie parametri ziedošanai tika mainīti, summas, kuras atbalstītāji varēja dot, ir samazinājušās divas reizes. Zinu, ka citi teiks - jums ir olimpiskā vienība. Caur olimpisko vienību arī finansējums ir samazinājies, salīdzinot ar pāris gadiem atpakaļ par 35 līdz 40%. Tagad ir inflācija 20 % gadā, viss ir sadārdzinājies. Mums viss ir palicis mazāk, bet mēs spējam izdzīvot.'' Vairākus gadus gan vairs nedarbojas jaunatnes programma, kur katru gadu tika ieguldīti 100 tūkstoši eiro.

Tāpat Ekmanis nekautrējas pievērst uzmanību, kuram sporta veidam 2023. gadā bija augstākais sasniegums rezultāta izteiksmē. ''Šogad (2023. gadā. Saruna notika pagājušā gada izskaņā - aut.) mums ir augstākais sportiskais sasniegums Latvijā. Basketbolā un futbolā arī es esmu sestais spēlētājs, taču juridiski mums ir augstākais sasniegums - otrā vieta pasaulē. Citi saka - nišas sporta veidi, nišas sporta veidi. To jau ir vienkārši pateikt, bet atnāciet un izdariet to, ko mēs esam izdarījuši. Un galvenais - mums ir zināšanas, bet pārējiem, atvainojiet, ir tikai runāšana.''

Uz jautājumu, cik prioritārajiem sporta veidiem Latvijā būtu jābūt, Ekmanis min, ka apaļam ciparam - vai nu desmit, vai 20. ''Protams,'' bez šaubīšanās, vai renes sportiem jābūt to sarakstā, atbild funkcionārs. ''Bobslejs un skeletons atnes Latvijai vairāk slavas nekā visi pārējie kopā. Protams, ka futbols varētu daudz vairāk pastāstīt pasaulei par Latviju, taču ne ar 139. vietu ranga tabulā. Tāpat - kur ir mūsu peldētāji? Agrāk mums peldēšanā bija tradīcijas. Mums bija olimpiskās medaļas. Kur ir? Viss ir notrallināts, palaists pa vējam. Tagad aizbrauc un priecājas par 30. vietu.''

''Vēl gribētu pateikt - katram šādam lēmumam un izmaiņām ir vārds un uzvārds, un gribētu cerēt, ka kādreiz kāds nestu atbildību par šiem lēmumiem,'' sakāmo noslēdz bobsleja un skeletona federācijas ģenerālsekretārs.

 +11 [+] [-]

, 2024-01-03 14:23, pirms 11 mēnešiem
Pirmo zeltu Latvijai O.S.atnesa absolūti uz entuziāismu balstīts sporta veids - Vihrovs vingrošanā. To, ka naudas valstij pietrūkst visam un visur, izņemot Kariņa lidojumiem, zināms arī visiem, bet bērnu un jaunu cilvēku ar lieko svaru kļūst arvien vairāk...

  +4 [+] [-]

, 2024-01-03 14:23, pirms 11 mēnešiem
Nu jau, nu jau... Kā var salīdzināt tā paša basketbola PK rezonansi vai hokejā NHL un OS, un bobsleja OS vai PČ!? Divas dažādas svara kategorijas. Jā, man arī ir ļoti žēl, ka mums ir naudas tik, cik tās ir. Un, protams, bobslejs ir dāvājis fantastiskus pārdzīvojumus un lepnumu, bet, ja jāizdara izvēle starp naudu bērnu un jauniešu fiziskajām aktivitātēm vai profesionālo sportu, es balsošu par bērniem. Bet federācijām ir jāstrādā ar sponsoriem. Zinti, lai Jums izdodas!

P.S. Ja daži censoši var atrast naudu rallijam, kas arī ir mega dārgs pasākums, ticu, ka bobsleja federācija to miljonu arī varēs sakasīt...

  +5 [+] [-]

, 2024-01-03 14:37, pirms 11 mēnešiem
Un, cita starpā, kas liedz bobsleja federācijai izveidot savu sporta skolu? Lai nāk jaunieši, nodarbojas ar sportu, attīstot vispārējo fizisko sagatavotību. Ja kāds izšaus un aizies uz kamanām, skeletonu vai bobiem, jauki. Ja ne, Zintis varēs sist pie krūts, ka krietnu saujiņu bērnu un jauniešu ir izveidojis par fiziski veselīgiem cilvēkiem. Būs jums i sporta skola, i jaunieši, kas iesaistīti sporta aktivitātēs, i pašu sgatavots materiāls bobiem. Citādi sanāk, ka naudu topošajos bobslejistos iegulda vieglatlēti un citu sporta veidu savienības un federācijas, bet materiālu nosmeļ bobslejisti. Zinti, cepiet augšā sporta skolu, būs forši. Prozit!

  +2 [+] [-]

, 2024-01-03 15:07, pirms 11 mēnešiem
Beidzot izvirza valsts sev primāros sporta veidus,futbols,basketbols,hokejs!Bez pārējiem praktiski var izdzīvot,ir viņu vai nav,nejūt atšķirību pa lielam..

  +1 [+] [-]

, 2024-01-03 15:23, pirms 11 mēnešiem
Šindleru Jēkabs rakstīja: Un, cita starpā, kas liedz bobsleja federācijai izveidot savu sporta skolu? Lai nāk jaunieši, nodarbojas ar sportu, attīstot vispārējo fizisko sagatavotību. Ja kāds izšaus un aizies uz kamanām, skeletonu vai bobiem, jauki. Ja ne, Zintis varēs sist pie krūts, ka krietnu saujiņu bērnu un jauniešu ir izveidojis par fiziski veselīgiem cilvēkiem. Būs jums i sporta skola, i jaunieši, kas iesaistīti sporta aktivitātēs, i pašu sgatavots materiāls bobiem. Citādi sanāk, ka naudu topošajos bobslejistos iegulda vieglatlēti un citu sporta veidu savienības un federācijas, bet materiālu nosmeļ bobslejisti. Zinti, cepiet augšā sporta skolu, būs forši. Prozit!
Kāpēc prasa? Jo kāpēc gan meklēt pašiem, ja var paprasīt valstij. Tas gan attiecās uz jebkuru sporta veidu.

  +7 [+] [-]

, 2024-01-03 15:24, pirms 11 mēnešiem
Madzigais rakstīja: Beidzot izvirza valsts sev primāros sporta veidus,futbols,basketbols,hokejs!Bez pārējiem praktiski var izdzīvot,ir viņu vai nav,nejūt atšķirību pa lielam..
Aizmirsi vieglatlētiku, kas ir pamats gandrīz jebkuram sporta veidam - plastiku, pareizus treniņus, kustības utt. vairums sportistu iemācās tieši caur vieglatlētikas vingrinājumiem, vieglatlētika ir arī tā, kas nodrošina fiziskās aktivitātes utt.

  +2 [+] [-]

, 2024-01-03 15:52, pirms 11 mēnešiem
tas jau ir viens no federācijas uzdevumiem: meklēt finansējumu. Protams, daudz vieglāk ir spiegt ka sūd..a valdība, kas nedod naudu nekā parādīt sevi kā interesantu produktu un meklēt sponsorus

  -1 [+] [-]

, 2024-01-03 15:55, pirms 11 mēnešiem
Nē. Tie ir pat ļoti taisnīgi vai drīzāk... netaisnīgi. Daudzi renes čaļi varētu kapāt sporta veidos, kas paceļ Latvijas vārdu! Tā vietā viņi... sēžas kamanās

  +5 [+] [-]

, 2024-01-03 16:06, pirms 11 mēnešiem
Madzigais rakstīja: Beidzot izvirza valsts sev primāros sporta veidus,futbols,basketbols,hokejs!Bez pārējiem praktiski var izdzīvot,ir viņu vai nav,nejūt atšķirību pa lielam..
vieglatlētiku kā geralts minēja, arī ir jāvirza kā primārais sporta veids. jā, daudz tūristu, bet tas ir pamats visam un uzlabo sabiedrības veselību un gādā par fiziskām aktivitātēm

  +1 [+] [-]

, 2024-01-03 16:19, pirms 11 mēnešiem
Par vieglatlētiku piekrītu. Tas ir visa pamats. Bet ne jau rene, kas, starp citu, ņem sportistus tieši no viglatlētikas..

  +7 [+] [-]

, 2024-01-03 16:39, pirms 11 mēnešiem
Nekad neesmu sapratis to kritēriju - "nes Latvijas vārdu pasaulē". ok ar to varēja operēt 30 gadus atpakaļ, kad neviens izņemot kaimiņus Latviju nezināja. Vai arī kāds tiešām tic, ka kaut kāds japānis, kas nekad nav dzirdējis par Latviju, pēkšņi ieraugot olimpisko medaļu Latvijai Gangvonā izlems veikt investīcjas Latvijā kā biznesmenis vai tūrists? vai doma ir, ka medaļai ir milzu vērtība? Tad jau var rīkoties, kā Krievija, kurai vajadzēja "nozīmēties" Sočos, ka pat nopirka korejieti šorttrekā, lai savāktu medaļas....

  +1 [+] [-]

, 2024-01-03 16:57, pirms 11 mēnešiem
Bet Ekmaņa priekšlikumam, ka sporta veidus varētu dalīt grupās, gan piekrītu. Nu nevar salīdzināt p i mpi ar pirkstu.

  -1 [+] [-]

, 2024-01-03 16:59, pirms 11 mēnešiem
Ekmanis: "Vairākus gadus gan vairs nedarbojas jaunatnes programma, kur katru gadu tika ieguldīti 100 tūkstoši eiro."

Ja, diemžēl jau ir redzamas pazīmes, ka bobslejs iet par skuju taku. Tāpat kā aizgāja skeletons.

  +2 [+] [-]

, 2024-01-03 17:00, pirms 11 mēnešiem
Viens ārzemnieks dienā iztērē 206 eiro? Hm, citos avotos ir krietni mazāka summa (piemēram, viena tiešā runa 2023. gada beigās: "Ja Centrālā statistikas pārvalde rēķina, cik viens tūrists parasti vienā dienā Latvijā iztērē, ņemot vērā inflāciju, kas ir bijusi pēdējos gados, tad tie šobrīd varētu būt ap 60, 70 eiro. ("Swedbank" galvenā ekonomiste Latvijā Līva Zorgenfreija )".

It īpaši sportisti, kuru dienas režīms ir viesnīca-trase-viesnīca.

Strokšam rallijā arī cipari no fantastikas sērijas.

  +2 [+] [-]

, 2024-01-03 17:08, pirms 11 mēnešiem
ar renes sporta veidiem daudz maz nopietni nodarbojas 2 - 3 valstis, pārējie paši meklē sponsorus un finanses, Ekmaņa kungam lieliska iespēja izpausties un piesaistīt super vārdu pasaulē nesošam sporta veidam līdzekļus.

  +4 [+] [-]

, 2024-01-03 17:10, pirms 11 mēnešiem
Ja nebūtu Siguldas bobsleja un kamaniņu trase mantojumā no PSRS, tad visdrīzāk mums nebūtu šo sporta veidu pārstāvju un šādas diskusijas. Bet mums trase ir un panākumi arī. Vai vajag nogremdēt demitgadēm veidoto, tas ir galvenais jautājums jo izsaimniekot mēs mākam labāk par visiem. Radīt jaunu ne visai. Un naivi domāt ka pārējiem tiks vairāk. Netiks. Valdība un funkcionāri tāpat izsaimniekos šos līdzekļus.

  +3 [+] [-]

, 2024-01-03 17:12, pirms 11 mēnešiem
Kaut kā neesmu Siguldas sacensības novērojis tos milzīgos tūristu pūļus, kuri tā mētājās ar to naudu.

  +2 [+] [-]

, 2024-01-03 17:14, pirms 11 mēnešiem
Renei vispār valsts nauda nav jāpiešķir. Lai ieinteresētie paši atrod sponsorus. Valsts nauda jādod bērniem.

     [+] [-]

, 2024-01-03 17:33, pirms 11 mēnešiem
Damokla_zobens_23 rakstīja: Ekmanis: "Vairākus gadus gan vairs nedarbojas jaunatnes programma, kur katru gadu tika ieguldīti 100 tūkstoši eiro."

Ja, diemžēl jau ir redzamas pazīmes, ka bobslejs iet par skuju taku. Tāpat kā aizgāja skeletons.
Kuram ir žēl?

     [+] [-]

, 2024-01-03 17:38, pirms 11 mēnešiem
pie reizes piebilstot, ka tieši šie ziemas sporti nesuši lielāko slavu Latvijai

  +1 [+] [-]

, 2024-01-03 17:40, pirms 11 mēnešiem
Attēlā fonā slavenais Murjāņu sporta zāles stabs?

  +1 [+] [-]

, 2024-01-03 17:49, pirms 11 mēnešiem
Kāds tam jampampiņam Ekmanim var beidzot ieskaidrot,ka hobijam valstij nauda nav jādod!!! Vieglatlētikas atliekas aiziet pašļūkt pa reni nu lielie atlēti atradušies izsmiekls!!

  -1 [+] [-]

, 2024-01-03 17:52, pirms 11 mēnešiem
knaible rakstīja: Ja nebūtu Siguldas bobsleja un kamaniņu trase mantojumā no PSRS, tad visdrīzāk mums nebūtu šo sporta veidu pārstāvju un šādas diskusijas. Bet mums trase ir un panākumi arī. Vai vajag nogremdēt demitgadēm veidoto, tas ir galvenais jautājums jo izsaimniekot mēs mākam labāk par visiem. Radīt jaunu ne visai. Un naivi domāt ka pārējiem tiks vairāk. Netiks. Valdība un funkcionāri tāpat izsaimniekos šos līdzekļus.
Bet pienesums no tiem "lielajiem" panākumiem pilnīgi nekāds. Un cik tad viņi ir lieli? 30 gadu laikā viena medaļa OS no 14max dalībvalstīm no visas pasaules? daaamn vot tas ir sasniegums...

  +1 [+] [-]

, 2024-01-03 17:54, pirms 11 mēnešiem
HotābičsXIV rakstīja: Renei vispār valsts nauda nav jāpiešķir. Lai ieinteresētie paši atrod sponsorus. Valsts nauda jādod bērniem.
Ja piemēram Rīgas Zeļļi var,kpc šitie nevar? katru gadu viens un tas pats Ekmani pasauc uz interviju jau 20 gadus raud,ka viņam naudiņa nav nu tad dari kko vai vnk met mieru. ļoti reti kuram tu pietrūksi,sen jau zaibal tas kadrs..

     [+] [-]

, 2024-01-03 18:20, pirms 11 mēnešiem
Viens no lielākajiem demagogiem LV sporta funkcionāru vidū no laika gala. Nezin kādēļ nepieminēja ka pa skuju taku pamazām iet starptautiskais bobslejs ar šī brīža tā vadību.

  -1 [+] [-]

, 2024-01-03 18:58, pirms 11 mēnešiem
Slava Latvijai ? Atpazīstamība Latvijai ar bobsleju , skeletonu un kamanām? Ekmanis savā elementā. Absolūtas muļkības, nav jau jēgas skaitīt medaļas summā, kur vairākas disciplīnas un konkurence maza. Kas pasaulē zina ( ne no šīm aprindām) Martinu Dukuru, Melbārdi, Ķipuru vai Ekmani???
Es saprotu, ka nevar aizliegt sporta veidus, kāds mazs pabalstiņš ir jāiedod, tiešām bobslejā nav jauniešu un bērnu sports iespējams, bet nu viss ar saprātu. Cita lieta par sadali, nav jau teikts, ka noņemot renei tiks bērniem un citam sportam, varbūt funkcionāru algām.

P.S. Kas vispār ir nesuši Latvijas vārdu tā kārtīgi pasaulē( tagad par individuālajiem veidiem) - agrāk Lūsis, vēlāk Vainšteins, tad Gulbis, Sevastova un Ostapenko. Atvainojiet, vairāk arī nenāk prātā, nu tādi riktīgi lielie sportisti. Bricis, Maļuhins, Eiduka, Rastorgujevs utml. nu diegan labi savā veidā, bet ne jau ar pasaules atpazīstamību kopumā.

  -1 [+] [-]

, 2024-01-03 19:00, pirms 11 mēnešiem
Damokla_zobens_23 rakstīja: Viens ārzemnieks dienā iztērē 206 eiro? Hm, citos avotos ir krietni mazāka summa (piemēram, viena tiešā runa 2023. gada beigās: "Ja Centrālā statistikas pārvalde rēķina, cik viens tūrists parasti vienā dienā Latvijā iztērē, ņemot vērā inflāciju, kas ir bijusi pēdējos gados, tad tie šobrīd varētu būt ap 60, 70 eiro. ("Swedbank" galvenā ekonomiste Latvijā Līva Zorgenfreija )".

It īpaši sportisti, kuru dienas režīms ir viesnīca-trase-viesnīca.

Strokšam rallijā arī cipari no fantastikas sērijas.
Jā, 206 eiro Siguldā vidējais - nu nesmīdinat tautu ,tāpat kā Strokšs- Gruškevičs ar ralliju vai rallijkrosu...

  +1 [+] [-]

, 2024-01-03 19:02, pirms 11 mēnešiem
Dzimmiy rakstīja: Kaut kā neesmu Siguldas sacensības novērojis tos milzīgos tūristu pūļus, kuri tā mētājās ar to naudu.
Neviens nav ievērojis. Tie, kas varētu kaut ko iztērēt, tie ēd un dzer VIP par mūsu naudu. Tur tādu tikpat daudz cik dalībnieku,

  +1 [+] [-]

, 2024-01-03 19:50, pirms 11 mēnešiem
Ir pilnīgi skaidrs, ka Ekmanim svilst pakaļa, un viņš liek galdā pilnīgi jebkādus, nereti ārpus konteksta izvilktus skaitļus/apgalvojumus, kurus grūst sejā atbildīgajām institūcijām, cerībā uz ne tik milzīgu finanšu skābekļa piegriešanu. Un tā ir pavisam normāla reakcija no cilvēka, kas šajā sporta veidā ir pavadījis 40+ gadus; domāju, daudzi no komentatoriem tādā vai citādākā veidā protestētu pret valsts līdzekļu pārvirzīšanu no viņu sporta veida vai nozares.

Un nevar arī noliegt - ja mēs gribam attīstīt masveidīgākos sporta veidus, kādam nauda ir jāņem nost. Un rene ir tik šaurs un nepieejams sporta veids, kā arī tā ir atrauga no padomju laikiem.

Padomājat paši par tādu scenāriju, ja PSRS laikā nebūtu palaists bobslejs - vai kāds neatkarīgā Latvijā no jauna celtu Siguldas trasi? Mēs ļoti labi zinām, cik ļoti Latvijā (tfu, Rīgā) vajag futbola, hokeja, basketbola, vieglatlētikas zāles. Cik šajos gados ir nojaukts, un kas ir uzcelts?

Un, manuprāt, šādā laikmetā, kad nacionālās basketbola mājas vai futbola stadiona projekti 10+ gadus grimst plānošanas posmā, tad tādu "eksotisku" un nevienam nezināmu reni mēs sagaidītu ap to pašu laiku, kad LV regbija izlase iekļūtu PČ. Tas ir, atvainojos, nekad.

  +1 [+] [-]

, 2024-01-03 19:51, pirms 11 mēnešiem
Cerams pārtrauks hobijsportu finansēšanu !

  -1 [+] [-]

, 2024-01-03 19:53, pirms 11 mēnešiem
sjamba rakstīja: Pirmo zeltu Latvijai O.S.atnesa absolūti uz entuziāismu balstīts sporta veids - Vihrovs vingrošanā. To, ka naudas valstij pietrūkst visam un visur, izņemot Kariņa lidojumiem, zināms arī visiem, bet bērnu un jaunu cilvēku ar lieko svaru kļūst arvien vairāk...
tas ir būlciņu nopelns ! liekais svars ir pateicoties miltu produktiem , veikala saldumiem ! karoč sūdus rij !

  -1 [+] [-]

, 2024-01-03 19:54, pirms 11 mēnešiem
sjamba rakstīja: Pirmo zeltu Latvijai O.S.atnesa absolūti uz entuziāismu balstīts sporta veids - Vihrovs vingrošanā. To, ka naudas valstij pietrūkst visam un visur, izņemot Kariņa lidojumiem, zināms arī visiem, bet bērnu un jaunu cilvēku ar lieko svaru kļūst arvien vairāk...
sportam ar lieko svaru nav nekāda sakara !

  -2 [+] [-]

, 2024-01-03 19:59, pirms 11 mēnešiem
Tapirs rakstīja: Slava Latvijai ? Atpazīstamība Latvijai ar bobsleju , skeletonu un kamanām? Ekmanis savā elementā. Absolūtas muļkības, nav jau jēgas skaitīt medaļas summā, kur vairākas disciplīnas un konkurence maza. Kas pasaulē zina ( ne no šīm aprindām) Martinu Dukuru, Melbārdi, Ķipuru vai Ekmani???
Es saprotu, ka nevar aizliegt sporta veidus, kāds mazs pabalstiņš ir jāiedod, tiešām bobslejā nav jauniešu un bērnu sports iespējams, bet nu viss ar saprātu. Cita lieta par sadali, nav jau teikts, ka noņemot renei tiks bērniem un citam sportam, varbūt funkcionāru algām.

P.S. Kas vispār ir nesuši Latvijas vārdu tā kārtīgi pasaulē( tagad par individuālajiem veidiem) - agrāk Lūsis, vēlāk Vainšteins, tad Gulbis, Sevastova un Ostapenko. Atvainojiet, vairāk arī nenāk prātā, nu tādi riktīgi lielie sportisti. Bricis, Maļuhins, Eiduka, Rastorgujevs utml. nu diegan labi savā veidā, bet ne jau ar pasaules atpazīstamību kopumā.
Nu bet tur jau tā problēma,ka ind. veidus par maz izceļ..
Latvijas medijos tak arī vari tikai uzzināt visu par okupantu tenisu un ziemā par slēpošanām.. cita nekā vairs nav

  +2 [+] [-]

, 2024-01-03 20:41, pirms 11 mēnešiem
Damokla_zobens_23 rakstīja: Viens ārzemnieks dienā iztērē 206 eiro? Hm, citos avotos ir krietni mazāka summa (piemēram, viena tiešā runa 2023. gada beigās: "Ja Centrālā statistikas pārvalde rēķina, cik viens tūrists parasti vienā dienā Latvijā iztērē, ņemot vērā inflāciju, kas ir bijusi pēdējos gados, tad tie šobrīd varētu būt ap 60, 70 eiro. ("Swedbank" galvenā ekonomiste Latvijā Līva Zorgenfreija )".

It īpaši sportisti, kuru dienas režīms ir viesnīca-trase-viesnīca.

Strokšam rallijā arī cipari no fantastikas sērijas.
Vai zini cik maksā stunda trases īres? Tas ir tajos 209 eiro ieskaitīts.

     [+] [-]

, 2024-01-03 20:43, pirms 11 mēnešiem
sjamba rakstīja: Pirmo zeltu Latvijai O.S.atnesa absolūti uz entuziāismu balstīts sporta veids - Vihrovs vingrošanā. To, ka naudas valstij pietrūkst visam un visur, izņemot Kariņa lidojumiem, zināms arī visiem, bet bērnu un jaunu cilvēku ar lieko svaru kļūst arvien vairāk...
Nepiekrītu! Vingrošana ir sporta skolu programmā un arī Vihrovs ir trenējies sporta skolā no septiņu gadu vecuma.

     [+] [-]

, 2024-01-03 20:50, pirms 11 mēnešiem
būtu interesanti paskatīties sporta federāciju vadītāju un pietuvināto personu finansu deklarācijas... lai saprastu, cik būtiska ir valsts naudas "apgūšana" un "sadalīšana"...

  -1 [+] [-]

, 2024-01-03 21:17, pirms 11 mēnešiem
Nu tik atradis no bobsleja naudas lielo laimi parejam sportam, diezgan smiekligi. Ja tiek sasniegti rezultati PC un olimpiade, tad nav neviena logiska iemesla to nefinanset nemot vera, ka ir sava trase. Preteja gadijuma augstu sasniegumu sportu vispar veram ciet, nekadas premijas par sasniegumiem, tikai jauniesu sports un viss.

  +1 [+] [-]

, 2024-01-03 21:28, pirms 11 mēnešiem
Gatis rakstīja: būtu interesanti paskatīties sporta federāciju vadītāju un pietuvināto personu finansu deklarācijas... lai saprastu, cik būtiska ir valsts naudas "apgūšana" un "sadalīšana"...
...nu EKmanis un vēl tur vesela čupa ar juristiem,grāmatvežiem,menedžeriemun t.t ir piezīdušies pie fed.naudas..

     [+] [-]

, 2024-01-03 21:37, pirms 11 mēnešiem
cesinieks777 rakstīja: ...nu EKmanis un vēl tur vesela čupa ar juristiem,grāmatvežiem,menedžeriemun t.t ir piezīdušies pie fed.naudas..
lai padalās ar sportistiem... un izrādīsies, ka naudas ir pietiekoši visiem...

  -1 [+] [-]

, 2024-01-03 21:56, pirms 11 mēnešiem
Madzigais rakstīja: Beidzot izvirza valsts sev primāros sporta veidus,futbols,basketbols,hokejs!Bez pārējiem praktiski var izdzīvot,ir viņu vai nav,nejūt atšķirību pa lielam..
Jocīgs esi? Gāzt Valsts naudu futbolā būtu kā smelt jūru ar cauru ķipi. Ar FIFA naudu nepietiek, iedos Ļaškam vēl Valsts naudu un pēkšņi brauksim uz PK?

  +1 [+] [-]

, 2024-01-03 21:56, pirms 11 mēnešiem
Nemaz neieslīgstot par to vajag renes sportus atbalstīt vai nē, jāsaka, ka izvirzīt kritērijus, kurus pie labākās gribas viņi nevar izpildīt ir muļķīgi, tur nu Ekmanim taisnība.

     [+] [-]

, 2024-01-03 22:05, pirms 11 mēnešiem
kokkāpējs rakstīja: Vai zini cik maksā stunda trases īres? Tas ir tajos 209 eiro ieskaitīts.
Man tā tīri interesanti, cik tad stunda trases īres maksā?

  -1 [+] [-]

, 2024-01-03 22:17, pirms 11 mēnešiem
Tapirs rakstīja: Slava Latvijai ? Atpazīstamība Latvijai ar bobsleju , skeletonu un kamanām? Ekmanis savā elementā. Absolūtas muļkības, nav jau jēgas skaitīt medaļas summā, kur vairākas disciplīnas un konkurence maza. Kas pasaulē zina ( ne no šīm aprindām) Martinu Dukuru, Melbārdi, Ķipuru vai Ekmani???
Es saprotu, ka nevar aizliegt sporta veidus, kāds mazs pabalstiņš ir jāiedod, tiešām bobslejā nav jauniešu un bērnu sports iespējams, bet nu viss ar saprātu. Cita lieta par sadali, nav jau teikts, ka noņemot renei tiks bērniem un citam sportam, varbūt funkcionāru algām.

P.S. Kas vispār ir nesuši Latvijas vārdu tā kārtīgi pasaulē( tagad par individuālajiem veidiem) - agrāk Lūsis, vēlāk Vainšteins, tad Gulbis, Sevastova un Ostapenko. Atvainojiet, vairāk arī nenāk prātā, nu tādi riktīgi lielie sportisti. Bricis, Maļuhins, Eiduka, Rastorgujevs utml. nu diegan labi savā veidā, bet ne jau ar pasaules atpazīstamību kopumā.
Kādu vārdu? Katrs nes savu vārdu. KP varbūt tur ar LV kaut ko izspiež, bet visi pārējie - tikai bumbiņu dauzītāji. Nevienam neinteresē sveši lauri. Un pč hokeja popularitāte ir tieši tāda pati kā bobsleja pč.

  -3 [+] [-]

, 2024-01-03 22:35, pirms 11 mēnešiem
varonis rakstīja: Kādu vārdu? Katrs nes savu vārdu. KP varbūt tur ar LV kaut ko izspiež, bet visi pārējie - tikai bumbiņu dauzītāji. Nevienam neinteresē sveši lauri. Un pč hokeja popularitāte ir tieši tāda pati kā bobsleja pč.
Par KP jāpiekrīt - tagad daudzi NBA fani zina, ka ir tāda fu-cking Latvija.

  +1 [+] [-]

, 2024-01-03 23:43, pirms 11 mēnešiem
Kopumā, jaunie noteikumi ir postoši sportam kopumā.
Šeit daudzi uzēdušies uz renes, taču salīdzinot ar citiem nevajadzīgiem sportiem tie tērē mazāk nekā pārējie.

Renes sporta galvenā problēma ir tas, ka nav piramīdas, otra mega problēma ir piemēram bobsleja noteikumi, kuri uz papīra ir, taču ir redzams, ka tie nestrādā.

Kvai milzu Vāciešu dominance un piemēram, kad vēl startēja Krievija tie kamanas pa apvedceļiemtērējot pa 10 reiz lielāku summu nekā reāli jāmaksā kamanām un sliecēm bija topā. Bobsleja izmakasas ir milzīgas, kā rezultātā mūsu rezultāti kopumā ir izcili, medaļas un OS medaļas ir, panāktas ar lielu darbu.

Un es piekristu renei palielināt finansējumu, taču ar norunu, ka bobslejā tiek ieviesti naudas griesti, noteiktas slieču izmaksas, aizliegtas aero trubas u.c.izmaksas, bobiem būtu jābūt 70% standartizētiem, sliecēm tāpat, un tikai tad var cerēt uz šī sporta popularitātes atgriešanos uz vecajiem labajiem laikiem.

Un šeit man jautājums bobsleja federācijai un Ekmanim - Ko federācija (pierādāmi) ir darījusi, lai as notiktu? Kāpēc, kad bija iespēja jau sen pārbūvēt trasi, tas netika darīts. Bija, laiki, kad to minimālos apjomos varēja paveikt par ~300k. Ekmani, kas ir darīts? Vairākus gadus biju salīdzinoši tuvu no pazīstamiem cilvēkiem iekšā bobos, ja tā var teikt un ir daudz vēl citu jautājumu.

Skeletons, vai federācija izdarīja visu, lai Dukuri paliek un strādā ar jaunajiem jeb...bija citas intereses?

Respect Rubenim, lai attīstītos kamaniņas, kas tagad spēcīgas, bija liels darbs, kas bija paveikts.

Taču renei, kamanām, skeletoniem, jāpaliek standartizētiem, un tad būs interese tam sportam no jauniešu puses, jo tas finansiāli paliks pieejamāks, a finanses kas aiziet tehnikas izveidei, pētījumiem, aizies treniņu nometnēm u.t.t.

Runājot par futbolu tas ir tik dziļā miskastē, korupcija, totalizatori, iekšējie kari, krievijas nauda un daudz kas cits, TUR TAGAD iegūldot naudu, kas būs lielāka nekā renei 10tiem gadiem, tā tiks nolaista podā.

Nav normālas piramīdas futbolā, nav labu treneru, kas būti kcik apmācīti. Iesaku apbraukāt pa Rīgas treniņu vietām, paskatīties, kā trenē mazos, jauniešus, kauns skatīties arhaiskas metodes, padomju stilā kur katrs otrais ir lamu vārds. Kur bērnus dzen uz uzvaru, taču fiziskie rādītāji ir vāji, tehnika vāja. Futbolā rupji sakot vajag visu dzest un miskastē iekšā un sākt no baltas lapas, tikai tad šādai jaunai finansēšanai būs jēga.

Hokejs, arī, trūkst piramīdas, jauniešiem nav kur palikt, dēļ tā daļa pamet hokeju, nav skolu, nav bāžu. Treneru at pietiktu, daļa arī apzinīgi studē/mācās papildina treneru zināšanas. Taču pat tad tos vajadzētu vēlams vairāk.

Mūsu jaunieši bieži tieši fiziski atpaliek no konkurentiem un theniski. Ko dod, ja viņiem teiksim tā, uzzīmē taktiku, puiši gudri, saprot, dara, taču to dara par llēnu + trūkst tehnikas.

Ir daudz problēmu, kuras būtu jārisina.

  -1 [+] [-]

, 2024-01-04 00:44, pirms 11 mēnešiem
Ko jūs uztraucaties,pisukušies pie siles vai nē. Nu nospļausies tas Ekmanis,viņŝ taču jau pensijā,baigi vajag viņam to pakaļu plēst. Tāpat arī Prūsis,viņŝ drusku jaunāks. Aizbrauks,ja palūgs,uz citu valsti patrennēt. Nu un tā mums labi kultivētais aiziet pa pieskari. Nu tå jau bija arī ar Dukuriem. Vai tad nebija forši,kad mūsējie medaļas,man personīgi prieks. Visu jau var sa.irst ātri, bet ne atdzīvināt. Zinti,nepiņņā, skeletonam arī naudu nosūci ar savu atsauksmi. Redz kā dzīvē gadās! Ir jāatrod izeja.

  +1 [+] [-]

, 2024-01-04 02:17, pirms 11 mēnešiem
Es saprotu ka lielākā daļa atbalsta jauniešu sportu, bet uztaisīt dīvainus noteikumus un atdot naudu tupa masveida sporta veidiem, un atņemt to tiem kas gadiem ir izcīnījuši medeļas manuprāt pareizi nav. Paskatamies reāli bmx bija māris, visi fanoja jo bija pasaules top braucējs, nu kas ir tagad? Bija skeletonā dukuri, visi fanoja, kas ir tagad? Bija kadreiz biatlonā komanda, tagad viens rastijs un pēc viņa bedre un tukšums, bija mums pasaules divi top volejbola pāri, kas ir šobrĩd? Tā varētu turpināt, stāsts ir vienkārš Latvija ik pa dažiem gadiem un fanatiem izšauj kāds sporta veids kas mūs tur pie dzīvības, bet viņš dažu gadu griezumā nomirst, jo fanāti aziet, bet latvijas sporta sistēma ir sapuvusi visos līmeņos. Ja mēs paskatamies ar Ekmaņa acīm, tad viņam ir ļoti liela taisnĩba, jo bobslejā pedejos 20gadus ir nomainjušies entie sportisti, bet kā mēs vīlejot bobus sanda šķūnītī sitamies par medeļām tā sitamies, un bez šaubām šis ir viens no sporta veidiem kad spējis izdzīvot un nenomirt dabīgā nāvē un rast atkal jaunus fanātus. Vai tiešām atņemot tos 200-300k, mēs atdzīvināsim mirstošos sporta veidus, tā nauda izkusis, un rezultāts būs tam visam 0, vai negatīvs jo arī rene iespējams nosprags kā citi sporta veidi.

  +3 [+] [-]

, 2024-01-04 02:48, pirms 11 mēnešiem
otrs pirms mēs masveidā pārdalam naudu, varbūt vajag caurspīdīgus kritērijus kur tie masveidu sporta veidi futbols, basketbols, hokejs un citi atskaitās kā to naudu dalīs. Mēs te sapņojam par nākamajiem porziņğiem, krosbijiem, mesi un citiem talantiem, bet varbūt vajag sāk ar to ka berniem sporta skolās un turnīros ir opcija vismaz ieiet siltā dušā, vai aiziet uz wc kur ir toletes papīrs. Liekas smieklīgi, bet tas ir tikpat bēdīgi, jo puse zāles/halles ir nolaistas līdz kliņķim. Es pat nerunāšu par tādiem kritērijiem kā ventilāciju ieslegt halles, normālu apgaismojumu lietot utt.
Kamēr nebūs dzelžaini kritēriji un kāds to visu uzraudzīs, tikmēr mēs varam kaut liekus 100miljonus iedot jauniešu sportam, tāpat tas neko neiedos ilgtermiņā, jo mums vienkārši nav tāda domāša federacijam un sporta skolām.

  +4 [+] [-]

, 2024-01-04 08:05, pirms 11 mēnešiem
Graujoši netaisnīgi bija grūst tādu piķi pseido sportā, kur atsevišķa, izredzēta cilvēku grupa apgūst tādus valsts līdzekļus. Interesanti kādu tad godu un slavu ir nesusi šī ragavu stumšana no kalna…cik cilvēki pasaulē var nosaukt kaut vienu boslejistu piemēram?🧐🤯💁

  +2 [+] [-]

, 2024-01-04 09:09, pirms 11 mēnešiem
Par Ekmaņa adekvātumu viss kļuva skaidrs, kad viņš stāstīja par 60 miljonu TV auditoriju Siguldas gonkai

  -1 [+] [-]

, 2024-01-04 09:16, pirms 11 mēnešiem
dogshut rakstīja: cik cilvēki pasaulē var nosaukt kaut vienu boslejistu piemēram?🧐🤯💁
Ja ikdienā katru posmu skatās kādi 60 miljoni, tad vismaz vienu kamanās sēdētāju un to, ka Latvija ir bobsleja lielvalsts noteikti zinās minimums pusmiljards 😉💪

  +1 [+] [-]

, 2024-01-04 12:03, pirms 11 mēnešiem
Varbūt, kāds zin cik liela ir TV auditorija Pasaules kausa posmiem vai Pasaules čempionātam? Centos sameklēt, bet neko adekvātu neizdevās atrast

     [+] [-]

, 2024-01-04 13:58, pirms 11 mēnešiem
TinderDtae rakstīja: Varbūt, kāds zin cik liela ir TV auditorija Pasaules kausa posmiem vai Pasaules čempionātam? Centos sameklēt, bet neko adekvātu neizdevās atrast
Man ir vikipēdijas auditorija!
Protams šis cipars ir 10x reālais!

IBSF World Championships 2023 43,082

2023 IIHF World Championship 3,191,963

2023 FIBA Basketball World Cup 8,380,162

2022 FIFA World Cup 170,376,366

Tā kā esmu ļoti daudz dzirdējis, ka futbolu vērojuši +- 2 miljardi reālo iedzīvotāju, tad ja pareizina x 10 visus, tad jābūt ļoti tuvu reālai situācijai!

     [+] [-]

, 2024-01-04 14:22, pirms 11 mēnešiem
datmons rakstīja: Man ir vikipēdijas auditorija!
Protams šis cipars ir 10x reālais!

IBSF World Championships 2023 43,082

2023 IIHF World Championship 3,191,963

2023 FIBA Basketball World Cup 8,380,162

2022 FIFA World Cup 170,376,366


Tā kā esmu ļoti daudz dzirdējis, ka futbolu vērojuši +- 2 miljardi reālo iedzīvotāju, tad ja pareizina x 10 visus, tad jābūt ļoti tuvu reālai situācijai!
Tas ko es atradu arī bija vairāk vai mazāk viena kanāla Vācijā statistika, tāpēc neesmu drošs, cik tas ir gluži precīzs skaitlis.
Un tad jautājums, vai šis skaitlis ir no konkrētas sacensības vai visas dienas vai visu sacensību skatītāju skaits?

Interesanti, jau ka pats skatītākais notikums bobslejā ir no 2022. gada olimpiādes, sieviešu monobobos, kur gan viņiem noveicās, jo pārraide tika pārslēgta tieši pēc Superbola apbalvošanas

     [+] [-]

, 2024-01-04 14:42, pirms 11 mēnešiem
TinderDtae rakstīja: Tas ko es atradu arī bija vairāk vai mazāk viena kanāla Vācijā statistika, tāpēc neesmu drošs, cik tas ir gluži precīzs skaitlis.
Un tad jautājums, vai šis skaitlis ir no konkrētas sacensības vai visas dienas vai visu sacensību skatītāju skaits?

Interesanti, jau ka pats skatītākais notikums bobslejā ir no 2022. gada olimpiādes, sieviešu monobobos, kur gan viņiem noveicās, jo pārraide tika pārslēgta tieši pēc Superbola apbalvošanas
OS ir vienīgā iespēja- ļoti daudziem sporta veidiem parādītos plašākā apritē un pat tikt uzreiz aiz Super Bowl- kā raksti, bet cilvēkiem ir miljoniem izklaižu iespēju un izklaide ir tikai neliela daļa no cilvēka dzīves!

     [+] [-]

, 2024-01-04 15:56, pirms 11 mēnešiem
datmons rakstīja: OS ir vienīgā iespēja- ļoti daudziem sporta veidiem parādītos plašākā apritē un pat tikt uzreiz aiz Super Bowl- kā raksti, bet cilvēkiem ir miljoniem izklaižu iespēju un izklaide ir tikai neliela daļa no cilvēka dzīves!
Man gan arī Tevis teikto gribētos papildināt ar to ka blakusapstākļi bija ļoti pateicīgi, šādai auditorijai.

  -1 [+] [-]

, 2024-01-04 21:01, pirms 11 mēnešiem
Jēziņ kādu palagu viens te sarakstījis 😂 Paļubomu kādu stundu pajājis no dzīves, lai uzrakstītu glupu komentu.

  -1 [+] [-]

, 2024-01-04 22:35, pirms 11 mēnešiem
Tāda diena nekad nepienāks, kad Ekmanis neīdēs par naudas trūkumu, nožēlojams egoists....

     [+] [-]

, 2024-01-04 22:36, pirms 11 mēnešiem
Nebūtu volejbols principā entuziastu līmenī, varētu uzspiest uz sieviešu voleju, vai individuāli atbalstīt perspektīvos vieglatlētus.

  +1 [+] [-]

, 2024-01-04 23:31, pirms 11 mēnešiem
Daži šeit nesaprot galveno lietu, pat ja reni noņems visu naudu, un piem.iegūldīs visu futbolā, tas futbola attīstībai nedos pat 5 % pieaugumu. Nu nav renei tik daudz tās naudas. Lielu daļu viņi paši sakasa no spnsoriem.

     [+] [-]

, 2024-01-05 15:02, pirms 11 mēnešiem
backtofire rakstīja: Daži šeit nesaprot galveno lietu, pat ja reni noņems visu naudu, un piem.iegūldīs visu futbolā, tas futbola attīstībai nedos pat 5 % pieaugumu. Nu nav renei tik daudz tās naudas. Lielu daļu viņi paši sakasa no spnsoriem.
Arī tas, bet galvenā lietā ir tā, ka renes sporta veidi ir Latvijas sporta lepnums - tie ir atnesuši visvairāk medaļu visaugstākā līmeņa sacensībās. Nevienā citā sporta veidā latvieši nevar līdzvērtīgi sacensties un regulāri uzvarēt konkurentus no tādām lielvalstīm kā Vācija, ASV, Lielbritānija, Francija u.c. Tas viss ir panākts ar smagu darbu daudzu gadu laikā. Piekrītu Ekmanim, ka ziemas sporta veidi būtu jāvērtē atsevišķi no pārējiem, jo mums nevienā ziemas sporta veidā nav masveidības.

     [+] [-]

, 2024-01-05 15:09, pirms 11 mēnešiem
backtofire rakstīja: Daži šeit nesaprot galveno lietu, pat ja reni noņems visu naudu, un piem.iegūldīs visu futbolā, tas futbola attīstībai nedos pat 5 % pieaugumu. Nu nav renei tik daudz tās naudas. Lielu daļu viņi paši sakasa no spnsoriem.
Pierēķini visādas prēmijas vēl par bezjēdzīgiem panākumiem plus trase! Sigulda tak var to trasi uzturēt,ja nes tādu pienesumu no tūrismiem.

     [+] [-]

, 2024-01-05 15:59, pirms 11 mēnešiem
otins rakstīja: Arī tas, bet galvenā lietā ir tā, ka renes sporta veidi ir Latvijas sporta lepnums - tie ir atnesuši visvairāk medaļu visaugstākā līmeņa sacensībās. Nevienā citā sporta veidā latvieši nevar līdzvērtīgi sacensties un regulāri uzvarēt konkurentus no tādām lielvalstīm kā Vācija, ASV, Lielbritānija, Francija u.c. Tas viss ir panākts ar smagu darbu daudzu gadu laikā. Piekrītu Ekmanim, ka ziemas sporta veidi būtu jāvērtē atsevišķi no pārējiem, jo mums nevienā ziemas sporta veidā nav masveidības.
Tieši tā.

Vēl ir viena lieta par ko nerunā publiski, bet tā kā tur vairs nestrādā man personīgi zināmi cilvēki varu pateikt. Daudzus gadus, kad Ekamnis pats palaida garām iespēju salīdzinoši lēti pārtaisīt siguldu par derīgu arī četriniekiem, tālāk sekoja no valsts nesmuka rīcība, baroja ar solījumiem un teikšu paratiem vārdiem -> Jūs tur pagaidām uzturat varbūt sponsori var palīdzēt, vēlāk kaut ko izdomāsim... paskaidroju maksimāli PRASTI. Manuprāt tā nav pareiza attieksme, jo rene nes medaļas regulāri un vismaz Vācijā, Itālijā, Šveicē mūsu bobslejistus zin. Ok, ne gluži tā uz ielas, bet sporta aprindās zin.

     [+] [-]

, 2024-01-05 16:03, pirms 11 mēnešiem
shmopsis rakstīja: Pierēķini visādas prēmijas vēl par bezjēdzīgiem panākumiem plus trase! Sigulda tak var to trasi uzturēt,ja nes tādu pienesumu no tūrismiem.
Uz tā fona, ko saņem citi sporta veidi, to cik noēd fubols ar visām prēmijām , renē ieguldījums ir kapeikas/centi/sanctīmi kā saka visām paaudzēm saprotami.

Tāpēc par to, ka čikst ka rene daudz naudas atņem mani uzjautrina. Ar to cilvēki pasaka, ka neko nesaprot no finansējuma sportam.

Tas pats fubols, arēnas, laukmi u.t.t.saistītais ar to, pret to, ko fubols ir sasniedzis nes tikai zaudējumus. Labi varētu teikt nu nes zaudējumus, toties masveida sports, NU TIK ĻOTI MASVEIDA, ka attīstība futbolā iet ar mīnusu, korupcija, toto, izlase ir izsmiekls, klubos bērni lielākoties izsitās tikai caur pazīšanos. Vieni vienīgi mīnusi.

Ja mēs tiešām vēlamies veikt sporta finansēšanā pārmaiņas, jāsāk ar visas piramīdas sakārtošanu. Futbolā tas nozīmē sākt visu pilnībā no jauna, citādi nauda būs nolaista podā, rezultāts būs 0...un tas paraus uz 0 tos sportus, kas mums dod vismaz kādas medaļas.

     [+] [-]

, 2024-01-05 16:07, pirms 11 mēnešiem
shmopsis rakstīja: Pierēķini visādas prēmijas vēl par bezjēdzīgiem panākumiem plus trase! Sigulda tak var to trasi uzturēt,ja nes tādu pienesumu no tūrismiem.
Piebilde par tūrismu, diemžēl, ja neattīstīs Siguldas trasi, tai klāt nepievienos kādu izklaidi, atpūtu, u.c.tūristi tikai kritīsies.

Mana pretenzija ir tikai par to, ka pats renes sports pasaulē jāpārtaisa, lai tas pieejams finansiāli. Plus mīnus standartizēta tehnika, slieces visiem. Noteikt maksimālo summu cik var maksāt kamanas, un tad nu dien būs interesanti.

Lai saprastu, kāda tā ir problēma pietiek ar to, ka pat Vācijas renes sportā tiek runāts par izmaksām, arī Šveicē.