Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:12, Did:0, useCase: 3

Nesamērīga atalgojuma dēļ karjeru beidz arī vadošais pilots Cipulis

Agris Suveizda

Nesamērīga atalgojuma dēļ karjeru beidz arī vadošais pilots Cipulis
Emīls Cipulis. Foto: Robert Michael/Scanpix

Stūmēju Dāvja Spriņģa un Krista Lindenblata pēdās sekojis arī Latvijas vadošais bobsleja pilots Emīls Cipulis, kurš nolēmis beigt sportista karjeru, jau oficiāli ir izslēgts no Latvijas Olimpiskās vienības un pametis darbu arī Iekšlietu ministrijā, ziņo portāls MVP.

Jau jūnija vidū MVP ziņoja par Spriņģa un Lindenblata lēmumu un arī Cipuļa un titulētā stūmēja Matīsa Mikņa neierašanos uz treniņnometni. Ja Miknis pēc sarunas ar galveno treneri Sandi Prūsi tomēr pārdomājis, tad Cipulis gan bobslejista karjeru ir noslēdzis. Cipulis MVP apstiprinājis, ka lēmums saistīts ar, viņaprāt, nesamērīgo atalgojumu – nākamsezon viņam LOV būtu pienākušies 1400 eiro mēnesī, kamēr Miknis saņemtu gandrīz 2000. Spriņģa un Lindenblata atalgojums būtu bijis vēl mazāks par Cipuļa. No Iekšlietu ministrijas struktūrām sportistiem gan būtu pienākušies vēl pa 860 eiro.

"Gribot negribot ekipāžā es esmu tas, kuram visi līdz finišam jāaizved dzīvi…," Cipulis sacīja MVP, uzsverot, ka neesot juties novērtēts kā izlases vadošais pilots. Viņš cerējis, ka atalgojuma struktūra varētu mainīties, tomēr tas nenotika. Atalgojuma apmērus nosaka Latvijas Bobsleja un skeletona federācija, kas iepriekš skaidroja, ka Mikņa summa ir vislielākā viņa lielākās pieredzes dēļ.

28 gadus vecā Cipuļa pilotētais četrinieks aizvadītajā sezonā ieguva otro vietu Pasaules kausa kopvērtējumā, tika pie Eiropas čempionāta bronzas un pasaules čempionāta ceturtās vietas. Cipuļa divniekam savukārt bija piektā vieta sezonas kopvērtējumā un sestā vieta pasaules čempionātā. No Latvijas vadošā četrinieka tādējādi aktīvu karjeru turpina vienīgi Miknis, par jauno vadošo pilotu acīmredzot kļūs 22 gadus vecais Jēkabs Kalenda.

Izmantotie resursi:
https://www.delfi.lv/mvp/51891089/p...

     [+] [-]

, 2024-07-05 17:43, pirms 5 mēnešiem
coldasice rakstīja: Nezinu par papīriem neko ,bruto alga neinteresē, ja uz rokas tie 2200, parādi, kur tik viegli to var nopelnīt? Tieši nopelnīt nevsis saņemt. Par to, ka viņi sevi netapelna, tas jau ir cits jautājums, jo ja bobslējs nestu prļņu būtu arī atbalstītāji un naudas netrūktu.
arī tagad nesaņem 2200 uz rokas, bet uz papīra, kas ir ~1.5k uz rokas. Un tādu darbu, ja esi fiziski vesels un galva ir kam vairāk kā cepures nēsāšanai, var atrast.

  +1 [+] [-]

, 2024-07-05 17:50, pirms 5 mēnešiem
Cipanz rakstīja: arī tagad nesaņem 2200 uz rokas, bet uz papīra, kas ir ~1.5k uz rokas. Un tādu darbu, ja esi fiziski vesels un galva ir kam vairāk kā cepures nēsāšanai, var atrast.
Es, nē, jo neviens negribu normālu algu maksāt, ar privātajiem čakarēties nevēlos, bet strādājot kādā sia vairāk par 70-80 eiro dienā neviens negrib maksāt, ja maksā, tad aploksnē un to vairs nevēlos, gribi ko piedāvāt?

  +1 [+] [-]

, 2024-07-05 17:54, pirms 5 mēnešiem
karlitisd rakstīja: Ekmanis varēs pats atsākt karjeru.
...ekmanis piezīdies pie liela atalgojuma,sēdēs ,tā ,ka ar traktoru neizviksi no federācijas..federācijas štati uzpūzti..bobslejistu ir mazāk..

  +1 [+] [-]

, 2024-07-05 17:55, pirms 5 mēnešiem
coldasice rakstīja: Es, nē, jo neviens negribu normālu algu maksāt, ar privātajiem čakarēties nevēlos, bet strādājot kādā sia vairāk par 70-80 eiro dienā neviens negrib maksāt, ja maksā, tad aploksnē un to vairs nevēlos, gribi ko piedāvāt?
par privātajiem piekrītu ! biju ielīdis uz 2 mēneši ! puikam pamatīgas mentālas problēmas ! tad es labāk sia !

  -1 [+] [-]

, 2024-07-05 18:00, pirms 5 mēnešiem
Un pandoras lāde nu ir vērta, kā te daži centīgi diskutē, pūšās, gaužās, kāds priecājās.

Tad, kad Miņina laikā bija skandāls, un viņš aizgāja, bija šī problēma, kad to pacēlu gaisā, cik gan samazgas saņēmu savā virzienā, pārmetumus, kā Jūs te Miņinu nolikāt, no kura sponsoriem varēja gatavot slieces, bobus un maksāt algas, lai tās būtu stūmējiem līdzīgas tad Jums visiem viņš bija sliktais, jo redz brauca glābt situāciju, ko bobu federātions sačakarēja... Nu, tas viss izlīda laukā, papildus tam apgraizītais finansējums .

Žēl, ka tur nekas nav mainījies, taču par šo es biju runājis un brīdinājis.

  +1 [+] [-]

, 2024-07-05 18:07, pirms 5 mēnešiem
Kopumā bobsleju var glābt un popularizēt tad, ja tiek vienkāršoti boni, to izgatavošana un vairāk kā puse detaļu visiem vienādas.
Zinu pat Vācijā, lai arī naudu atrod taču tās izmaksas ir mežonīgas, ja vēl rēķinam sezonas garumu, posmu daudzumu.
Kopumā interesants sporta veids, bet to bojā bobselja federācija (tagad nav runa par LV). Pat Šveicē nevēlās tērēt tik lielas naudas summas, popularitāte ir nosacīta, tiešraides atsevišķos posmos labi sevi parāda un klātienē var teikt līdzīgi.
Dalībnieku arī salīdzinoši maz un galvenokārt tieši dēļ izmaksām, turklāt arī tāpēc, ka bobu pirkšana nav atvērta visiem, ir ražotāji, kuri tirgo tikai Vāciešiem u.t.t., tāpēc tas nav pievilcīgi.

     [+] [-]

, 2024-07-05 18:08, pirms 5 mēnešiem
..viduvējība ikaunieks vai Cipulis,kurš ir ieguvis medaļas eiropā,pasaulē..?...salidziniet algas..

  +2 [+] [-]

, 2024-07-05 18:23, pirms 5 mēnešiem
Te var uzskatāmi redzēt, pie kà jau novedīs un turpina novest pirms vairākiem gadiem sačakarētā sporta sponsorēšanas sistēma. Reālās naudas paliek arvien mazāk, vispirms tiek apdalīti sportisti, pēdējie pie seifa noteikti pal8ks funkcionāri...

  +1 [+] [-]

, 2024-07-05 18:33, pirms 5 mēnešiem
wolmar rakstīja: Te var uzskatāmi redzēt, pie kà jau novedīs un turpina novest pirms vairākiem gadiem sačakarētā sporta sponsorēšanas sistēma. Reālās naudas paliek arvien mazāk, vispirms tiek apdalīti sportisti, pēdējie pie seifa noteikti pal8ks funkcionāri...
Par spnsorēšanu var teikt tā, jā sponsorēšanas sistēma ir bojāta, nav divu domu, tikai aizveda pie šīs situācijas vairāku sporta funkcionāru/komandu un sponsoru "tīrās"darbības, šīs sistēma sizbojāšana ir viņu pašu darbs. Otrs komandu un federāciju vadītāji, kuri no sponsoriem šo to grib arī sev...kā arī sponsoru naudu, kuru ne vienmēr izmanto paredzētajiem mērķiem.

     [+] [-]

, 2024-07-05 18:36, pirms 5 mēnešiem
man patīk šļūkt pa reni

  -1 [+] [-]

, 2024-07-05 18:49, pirms 5 mēnešiem
erty rakstīja: Kāds vēl režīms!? Šis dumjais termins parādījās covid 19 laikā. Ja kas, tad JV nebūtu tikusi pie varas (knapi tika Saeimā), ja kādi alternatīvie būtu piekrituši menedžēt notikumus valstī krīzes apstākļos. Kuri piekrita? Visi ielika asti kājstarpē, kritizēja un vēroja no malas. Tagad visi tēlo gudros valsts vadītājus.
Nesaku, ka "režīms" ir kaut ko ļoti sakārtojis valstī un dzīvojam stipri labāk, bet JV piekrita mēģināt rīkoties, nevis kritizēt. Mums ir tikai labo laiku politiķi un JV, kuri riskēt iet pie varas visās krīzēs. Neaizstāvu nevienu, jo viņi visi ir pār vienu kārti metami. Jauno arī nav. Tad vairs paliek vien "režīms"!
Pasaki par ko reāli balsot!?
100% atbalstu tavu viedokli un tas ir labākais komentārs šajā miskastē.

  -2 [+] [-]

, 2024-07-05 18:54, pirms 5 mēnešiem
Man ir jautājums tavs mērķis ir OS medaļa trūkst naudiņas,tad kādēļ tu pats sev nemeklē sponsorus.

     [+] [-]

, 2024-07-05 19:19, pirms 5 mēnešiem
kristaps199021 rakstīja: par privātajiem piekrītu ! biju ielīdis uz 2 mēneši ! puikam pamatīgas mentālas problēmas ! tad es labāk sia !
Mazāk galva sāp. uz veikaliem nav jābraukā, ar pasūtītāju reti kad jākomunicē utt. Naudas mazāk nekā pa tiešo, bet ar cilvēkiem runāt, it īpaši tiem, kuri lidinās mākoņos negribu, ir kādreiz kāda haltūra taisīta, bet ar tām neņemos, nav vēlmes. Ja kāds lielu apjomu piedāvātu iekšdarbiem, tad domātu, bet tā nē, paldies. Gribās arī visas sociālās garantijas, kas LV reti kurš ir gatavs apmaksāt vai sia , vai privātais, kā saki cena plus pvn, tā pazūd..

  +1 [+] [-]

, 2024-07-05 19:21, pirms 5 mēnešiem
Tie, kas uzskata, ka normāla alga, nesaprot, ka Cipulis ir pasaules līmeņa atlēts nevis krāvējs Maximā. Viņš ir savas algas cienīgs. Kāpēc Spānijā spēlējošie basketbolisti var pelnīt 10 pakas mēnesī bet Cipulis būdams top 5 pasaulē nevar?

  +1 [+] [-]

, 2024-07-05 19:34, pirms 5 mēnešiem
cobham rakstīja: Tie, kas uzskata, ka normāla alga, nesaprot, ka Cipulis ir pasaules līmeņa atlēts nevis krāvējs Maximā. Viņš ir savas algas cienīgs. Kāpēc Spānijā spēlējošie basketbolisti var pelnīt 10 pakas mēnesī bet Cipulis būdams top 5 pasaulē nevar?
kāpēc Cipulis nespēlē Spānijā bobsleju? vakar paskatījos galda hokeju - tur arī bija sabraukuši pasaules klases atlēti. bobslejs ir amatieru sports, jo to dotē.

  -1 [+] [-]

, 2024-07-05 20:08, pirms 5 mēnešiem
Te nu tiešām jāsaka, pasaka ir galā! Domāju ka Prūsim arī diez vai stāv uz izlasi..

  -1 [+] [-]

, 2024-07-05 20:22, pirms 5 mēnešiem
cobham rakstīja: Tie, kas uzskata, ka normāla alga, nesaprot, ka Cipulis ir pasaules līmeņa atlēts nevis krāvējs Maximā. Viņš ir savas algas cienīgs. Kāpēc Spānijā spēlējošie basketbolisti var pelnīt 10 pakas mēnesī bet Cipulis būdams top 5 pasaulē nevar?

     [+] [-]

, 2024-07-06 01:39, pirms 5 mēnešiem
varonis rakstīja: kāpēc Cipulis nespēlē Spānijā bobsleju? vakar paskatījos galda hokeju - tur arī bija sabraukuši pasaules klases atlēti. bobslejs ir amatieru sports, jo to dotē.
Latvijā visus sporta veidus dotē, tikai atšķiras atdeve. No bobsleja tā bija laba.

     [+] [-]

, 2024-07-06 10:40, pirms 5 mēnešiem
Alga ir viens jautājums. Kā ar bonusiem, piemaksām, citiem maksājumiem, komandējuma naudām un iespējamiem vinnestiem? Interesētu arī federācijas algu apmērs.
Uzskatu, ka algai jābūt vidējai, bet prēmijām par labiem sasniegumiem “garšīgām”. Lai būtu motivācija censties. Nereti sportisti no nepopulārajiem sporta veidiem startē izlasē, lai nopelnītu no privātajiem sponsoriem un līgumiem.

Pārāk maz publiskas informācijas par šo tēmu, lai varētu nostāties vienā vai otrā pusē!

     [+] [-]

, 2024-07-06 12:36, pirms 5 mēnešiem
erty rakstīja: Stāsts ir ļoti vienkāršs. Renes sports ir profesionāls sportistu ieguldījuma un nepieciešamās attieksmes ziņā. Finansiālā ziņā diemžēl renes sports nav profesionāls, jo ir līdz kaulam atkarīgs no valsts finansējuma un atsevišķiem (retiem) sponsoriem.
Līdz ar to sadalāmais finansējums ir ļoti ierobežots pilnīgi visās valstīs. Tāda Vācijas 3. un 4. ekipāža jau arī nevar lepoties ar lielu turību un nākotnes nodrošināšanu. Viņiem sportisti tiek piesaistīti aizsardzības struktūrām, lai nodrošinātu stabilus regulāros ienākumus.
Latvija ir retā ne bagātā valsts, kura uztur visus renes sportus, pateicoties Siguldas trasei. Loģiski, ka arī sportistu vēlme atdot sevi renes sportam ir saistīta ar blakus ienākumu apjomu dzīves nodrošināšabai (piemēram, Aperjodiem ir turīga ģimene) un/vai patrotisma līmeni. Tādēļ Cipuļa lēmums gan jau ir izsvērts no visiem aspektiem un to ir jāpieņem!