Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:4, Did:0, useCase: 3

Kuzņecova: "Skriešana ir daļa no manas dzīves, tagad šī daļa ir sagrauta"

Kuzņecova: "Skriešana ir daļa no manas dzīves, tagad šī daļa ir sagrauta"
Kristīne Kuzņecova
Foto: Ekrānuzņēmums

Gandrīz gadu pēc tam, kad sporta pasauli satricināja mildronāta skandāls, tas pa īstam sasniedzis arī Latviju. Skriešanas entuziastei Kristīnei Kuzņecovai liktenīga izrādījās uzvara Valmieras maratonā, kas vienlaikus bija arī Latvijas čempionāts. Tādēļ Latvijas Vieglatlētikas savienība viņai piespriedusi četru gadu diskvalifikāciju. Kamēr Kuzņecova nenoliedz vainu, tomēr apelē pie amatieres statusa, LVS prezidents Guntis Zālītis ir kategorisks - nav tāda amatieru vai profesionālā sporta, ir tikai sports.

"Protams, situācija ir diezgan dramatiska. Lai gan esmu amatiere, skriešana ir daļa no manas dzīves un tagad šī dzīves daļa ir sagrauta. Nezinu, ko darīt, sods šķiet pārāk skarbs,” atzīst 33 gadus vecā Kuzņecova.

„Ziņu virsraksti par to, ka esmu pieķerta dopinga lietošanā man ir bijis pamatīgs cirtiens. LVS sēdē jau mēģināju skaidrot – dariet, kas jums jādara – paziņojiet mājaslapā, anulējiet rezultātus utml., bet iespēju robežās cenšaties izvairīties no skandāla. Tas taču var mest ēnu arī uz manu pamatdarbu,” saka skriešanas entuziaste un augstskolas pasniedzēja. „Ne uz Valmieras maratonu, ne pirms tam nebraucu ar domu, lai kādu apmānītu un tādā veidā noskrietu ātrāk. Esmu amatiere un mildronātu lietoju tikai veselības dēļ. Skrienu arī es tikai sava prieka pēc.”

„Protams, biju dzirdējusi par mildronāta skandālu, taču neasociēju to ar sevi, jo neuzskatu sevi par profesionālu sportisti. Esmu par tīru sportu, profesionāļiem ir ārsti, kas kontrolē, ko viņi lieto. Bet es trenējos pati par sevi, man līdzās nav sporta ārsta. Mildronāts bija izrakstīts manam bērnam un ārsts teica, ka arī man nekaitētu to lietot veselības nolūkos.”

„Valmieras maratonam pieteicos tikai pāris dienu pirms starta, jo pēc tam plānoju piedalīties arī „Stirnu buka” skrējienā. Iegūtais Latvijas čempiones tituls bija mulsinošs, jo mulsinošs bija arī mans uzvarētājas rezultāts – trīs stundas un deviņas minūtes. Uzvarētājas parasti skrien zem trim stundām, ap divām stundām un 40 minūtēm. Mana uzvara bija sagadīšanās, tikai pusdistancē sapratu, ka skrienu visām pa priekšu,” stāsta Kristīne.

„Došos pie LVS prezidenta Zālīša, lai precizētu, kādos mačos turpmāk man būs atļauts piedalīties. Skaidrs, ka Latvijas čempionātā maratonā un pusmaratonā nevarēšu startēt. Ceru, ka varēšu skriet „Stirnu bukā” vai kādos pagasta mačos. Piedalīšanās sacensībās vismaz ir kaut kāda motivācija treniņiem. Jānoskaidro, kādas ir iespējas samazināt diskvalifikācijas ilgumu. Jau no paša sākuma atzinu, ka esmu lietojusi mildronātu, un neko nemēģināju slēpt.”

„Diskvalifikācija nav skarba,” norāda LVS prezidents Guntis Zālītis. „Skarba tā būtu tad, ja piespriestu mūža diskvalifikāciju. Agrāk minimālā diskvalifikācija bija divi gadi, bet tagad tā ir četri gadi. Neatkarīgi no sacensību līmeņa. Nav svarīgi, vai tas noticis Latvijas čempionāta vai pasaules čempionāta laikā.”

„Nav tāda amatiera vai profesionāļa. Atšķirība ir tikai tajā, kā tu gatavojies mačiem. Nav starpības, vai tā ir Jeļena Prokopčuka vai kāda cita skrējēja. Piemēram, ar ko atšķiras „Triobet” amatieru basketbola līgas spēlētājs no Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) spēlētāja? Kāds spēlētājs arī „Triobet” līgā saņemt 25-30 eiro par spēli, bet NBA saņem 25-30 miljonus.”

Vaicāts par to, kur Kuzņecova turpmāk varētu startēt, Zālītis atbild lakoniski – nekur. „Pagaidām viņa vēl varētu skriet „Stirnu bukā”, bet tiklīdz „Engures sportam” kļūs par LVS biedru, tā viņa nedrīkstēs startēt arī šajos mačos. Teiksim tā – ja sacensības būs iekļautas LVS kalendārā, tad tajās viņai būs liegts piedalīties.”

Tāpat Zālītis norāda, ka Kuzņecovai nav iespēju samazināt piešķirtās diskvalifikācijas termiņu. „To var tikai pagarināt, ja noskaidrosies, ka diskvalifikācijas laikā viņa ir piedalījusies kādos mačos.”

LVS prezidents piebilst, ka viņš neatceras citu gadījumu, kad Latvijas vieglatlēts būtu saņēmis diskvalifikāciju. Jā, 2001. Gadā bija Staņislava Olijara lieta, taču barjersprinteris toreiz tika attaisnots. „Kopš tā laika nekas nebija bijis. Diemžēl šī baltā vēsture tagad ir nedaudz sabojāta.”

Slēpts komentārs: toms_kranihs_104137610074211

  +7 [+] [-]

, 2016-11-21 16:31, pirms 8 gadiem
Tīri emocionāli esmu pilnīgi sportistes pusē. Kurš no mums kādreiz ir piedalījies niecīga mēroga amatieru sacensībās, dažas dienas pirms tam lietojot klepus sīrupu? Nu, lūk, tā ir automātiska 4 gadu diskvalifikācija. Tā? Bet praktiski neviens to nedabū. Kāpēc? Jo tas būtu absolūti smieklīgi! Bet kas ir tīri formālais iemesls? Jo testēt ir dārgi un testi vienkāŗši nenotiek. Bet pēc likuma burta "vajadzētu".
Slēpts komentārs: chubaki
Slēpts komentārs: toms_kranihs_104137610074211

  -3 [+] [-]

, 2016-11-21 16:33, pirms 8 gadiem
Te sodam vajadzētu būt citādam. Piemēram, saglabāt rezultātu un arī atstāt medaļu, bet nepiešķirt Latvijas čempiones titulu un tiesības kaut kur pārstāvēt valsti kā čempionei. Un noteikti nediskvalificēt uz 4 gadiem. Ja ielidos starptautiskajos startos - tad gan.

  +7 [+] [-]

, 2016-11-21 16:46, pirms 8 gadiem
Zālītis ar NBA un amatieru līgas salīdzināšanu kārtējo teizi apliecina savu ğenialitāti..

Tieši tā! Kāda starpība Lebrons Džeimss no NBA vai Jānis Pipcāns no Latvijas amatieru basketbola līgas?

     [+] [-]

, 2016-11-21 16:47, pirms 8 gadiem
tāda sajūta ka viņai kāds kājas būtu salauzis bļin velns pa rāvis skrien cik vēlies brivajā laikā bet tagat kad dopingā pieķeta un nevari profesionāli piedalīties tā nu lūk ir viņās pašas vaina

 +13 [+] [-]

, 2016-11-21 16:49, pirms 8 gadiem
Ar Mildronātu īstenībā ir baigā dilemma attiecībā uz amatieru (arī veterānu) un profu sprota robežas novilkšanu.
Tavai veselībai tas nenodara nekādu ļaunumu, drīzāk otrādi - pasargā sirdi no pārslodzes. Bet kā rezultātu stimulators, manuprāt tas absolūti nedarbojas - pirms aizlieguma arī ir lietots, nejūt absolūti nekādu efektu - nulle. Tas, ko toč varēja just - ja pēc kādas spēles vairāk sanāca iedzert, tad nākamais rīts bija vieglāks, ja iepriekšējā vakarā pirms spēles bija Mildronāts.
Ja profiem ir apkārt mediķi, kas uzrauga, tad amatieris ir pats par sevi - pats sev treneris un ārsts. Līdz ar to ieteikums lietot Mildronātu amatieriem, manuprāt, pat ir ļoti ok. Kā to juridiski izstumt cauri, nav ne jausmas. Emocionāli, protams, šo sportisti var saprast, un arī pats veterānos dzeru Mildronātu, jo sirdi jāpasargā no pārslodzes. Bet diez vai tad būtu jāpiedalās mačos, kas ir Latvijas čempionāts, jāsaprot risks, te nu federācijai grūti kaut ko pārmest.

  +5 [+] [-]

, 2016-11-21 16:52, pirms 8 gadiem
Katrs gadījums ir individuāls, bet amatieru sportā... ar lielu uzsvaru AMATIERU sportā, kurā nozīmē, ka cilvēks nesaņem naudu par to, ka kaut ko dara, bet lielākoties, tieši otrādi, pats piemaksā par to, ka nesēž uz dīvāna un neaudzē riepu, veselības lietas būtu jāastāj paša entuziasta rokās. Pats amatieru līmenī padzenāju ripu un tur jaunieši uz ledus ar sirdi krīt ar apbrīnojamu regularitāti (1-2 džeki pa gadu). Labāk būtu Mildronātu ēduši un pilnīgi vienalga, ka par pussekundi ātrāk skrietu.

Tas pats Sušakovs - nu arī nebūtu nokritis, ja būtu Mildronātu ieēdis...
Viena lieta ir PRO līmenis, pavisam cita - amatieru sports. Absolūti nepiekrītu Zālīša kunga argumentiem!

  +4 [+] [-]

, 2016-11-21 16:55, pirms 8 gadiem
Pilnīgs absurds!
LVS vadībai vajadzētu likt lietā savas smadzenes (ja tādas ir), lai godam izietu no situācijas un netraucētu cilvēkam dzīvot.

Daudzi amatieri ārstniecības nolūkos lieto mildronātu, sanāk, ka viņi visi jādzen prom no amatieru sacensībām?

  +2 [+] [-]

, 2016-11-21 16:56, pirms 8 gadiem
Zālītis izklausās pēc kapitālākā birokrāta! Fantastiska pieeja lietai...tāpēc aŗi esam tur, kur esam. Smadzenes vispār vairs nestrādā.

     [+] [-]

, 2016-11-21 16:57, pirms 8 gadiem
Meža_briesmonis rakstīja: Pilnīgs absurds!
LVS vadībai vajadzētu likt lietā savas smadzenes (ja tādas ir), lai godam izietu no situācijas un netraucētu cilvēkam dzīvot.

Daudzi amatieri ārstniecības nolūkos lieto mildronātu, sanāk, ka viņi visi jādzen prom no amatieru sacensībām?
Nē, nav jādzen, kamēr tu neuzvari, tāda laikam ir loģika

  -1 [+] [-]

, 2016-11-21 16:58, pirms 8 gadiem
Nesaprotu, par ko štelle. Kristīne tak var turpināt skriet, prieka pēc. Nevar tikai sacensībās startēt. Sods ir pamatots. Kāpēc citiem amatieriem būtu jāskrien bez mildronāta, un viņa drīkst lietot?

     [+] [-]

, 2016-11-21 17:01, pirms 8 gadiem
Neticami, ka pasniedzējai tik primitīvs viedoklis..

Un ja amatiere - kas tur sagrauts - meži ceļi tavā rīcībā - skrien cik vēlies!

     [+] [-]

, 2016-11-21 17:20, pirms 8 gadiem
Tas, ka ir 4 gadu DSQ par aizliegtās vielas lietošanu, ir pilnīgi pareizi, kaut šajā gadījumā situācija ir izveidojusies visai kurioza. Reāli vismaz 10 skrējējas Latvijā var noskriet ātrāk maratonu, arī konkrētajai vielai nav nekāda sakara ar rezultātu uzlabošanos virs savām spējām. Tas, ka Zālītis baida, ka jebkuru var pārbaudīt, kas startē LVS biedru mačos, gan liekas absolūts blefs, jo tās izmaksas par provi ir ap 500EUR, un nav lielas jēgas pārbaudīt zemāka līmeņa skrējējus. Nekur jau tas netiek publiskots, bet domāju, ka tas pārbaužu skaits vieglatlētikā pēdējos gados ir tuvu 0, neskaitot tos, kas startē lielajos mačos un ir LOV sastāvā.
Neesmu jurists, bet tās jau nu gan ir muļķības, ka šī dāma nedrīkstētu nekur startēt. Ir jābūt Latvijā pietiekoši daudz sacensībām, kurām nav nekāda sakara ar LVS. Un Lietuvā/Igaunijā arī pilns ar sacensībām, kurās LVS nu nekādi nevar aizliegt piedalīties. Domāju, ka Kuzņocovai atrast mačus, kur regulāri skriet, nebūs nekādu problēmu.

     [+] [-]

, 2016-11-21 17:23, pirms 8 gadiem
Meža_briesmonis rakstīja: Daudzi amatieri ārstniecības nolūkos lieto mildronātu, sanāk, ka viņi visi jādzen prom no amatieru sacensībām?
Ja ārstnieciskos nolūkos un var pamatot, ka tiešām šādos nolūkos, tad jau, ja antidopinga aģentūra izsniedz atļauju, tad var lietot meldoniju noteiktās devās. Šai gadījumā, cik es saprotu, tika lietots tikai tīri profilaksei.

  +7 [+] [-]

, 2016-11-21 17:35, pirms 8 gadiem
Šeit skaidri var redzēt, kuri komentētāji paši sporto un kuri ir ļoti tālu no tā. Paņemiet jebkuras lielākas sacensības, kurās piedalās lieāks dalībnieku skaits - Rīgas maratonu, SEB velo maratonu utt, un uzteisiet analīzes sportistiem no kādas 10. līdz 100. vietai. Domāju rezultāti jūs šokēs. Tie ir cilvēki, kuri no darba brīvajā laikā sporto un neseko vielu sastāvam savos uztura bagātinātājos vai zālēs. Viņi nepretendē uz uzvarām un cīnās vairāk ar sevi nekā ar citiem. Tas nav augstu sasniegumu sports, bet entuziasms un nosodīt sportisti šajā gadījumā ir diezgan greizi. Es teiktu, šī ir neveiksmīga apstākļu sakritība, kur amatiere-enuziaste uzvarēja Latvijas čempionātā (tas laikam liecina par šo sacensību prestižu un līmeni), bet arī LVF šeit nav vietas manevriem. Diskvalifikācijas termiņi ir stingri noteikti un viņi neizgudro tos paši. Un viņi nevar publiski pateikt - ai, šir ir gadījums, kur mēs pievērsim acis. Novēlu sportistei atrast sev jaunu motivāciju sportot un atrast sacensības, kurās piedalīties turpmāk. Domāju, ka ārpus Latvijas ar to nebūs problēmu.

  +5 [+] [-]

, 2016-11-21 17:52, pirms 8 gadiem
Es nesaredzu problēmu notikušajā. Arī es esmu amatieris skriešanā un man patīk skriet - kādā gan veidā kaut kāda man svešu cilvēku izziņota diskvalifikācija var "sagraut" manu skrējēja-amatiera dzīvesveidu?! Neviens taču neaizliedz un nevar aizliegt skriet!
Tādā ziņā manī vienmēr smaidu izraisījuši tie ļaudis, kas būdami amatieri, tomēr par visām varītēm speras uz kaut kādiem organizētiem maratoniem. Vai tad vajag tūkstoš cilvēku apkārt, lai varētu skriet? Vai tad vajag medaļu par piedalīšanos, lai varētu skriet? Vai vajag visu to haju? ...nu, ja to kādam vajag, tad viņš vairs savā uztverē nav amatieris un automātiski būs arī visādi noteikumi, ierobežojumi utt.
Es Kuzņecovai iesaku turpināt darīt to, kas viņai patīk - SKRIET. Skriet kaut katru dienu - amatiera līmenī un amatieru režīmā. Nekas nav sagrauts un sūds ar visu mildronātu. Skrien!

  +3 [+] [-]

, 2016-11-21 17:54, pirms 8 gadiem
Daniel rakstīja: Neticami, ka pasniedzējai tik primitīvs viedoklis..

Un ja amatiere - kas tur sagrauts - meži ceļi tavā rīcībā - skrien cik vēlies!
Diemžēl nebiju pamanījis Tavu komentāru pirms rakstīju savējo. Varētu aiztaupīt sev laiku Pilnīgi piekrītu Tavam viedoklim! Dzer mildronātu un skrien cik uziet - kurš AMATIERIM un pat profesionālim to var aizliegt?! Pat maratonos var turpināt skriet. Vai tad to skārda medāli vajag?!

     [+] [-]

, 2016-11-21 18:06, pirms 8 gadiem
Šos aizstāvjus es nevaru saprast. Par ko aizstāvēt?

Ir aizliegta viela, ir pozitīvs tests, ir sods. Viss ļoti vienkārši. Nezināšana neatbrīvo no atbildības.

Te kāds runāja par pārbaudīšanu skrējēju... kad tie skrējēji publiski konsultējas par dopinga pielietošanu (uzvārdus nesaukšu), tad, piedodiet, bet man nāk smiekli par visām tām Sportacentra kepku replikām, ka vini jau netīšām, nezinot.

     [+] [-]

, 2016-11-21 18:19, pirms 8 gadiem
Ja jau skrien prieka pēc, tad kur ir problēma?

     [+] [-]

, 2016-11-21 19:33, pirms 8 gadiem
Limpompo rakstīja: Es nesaredzu problēmu notikušajā. Arī es esmu amatieris skriešanā un man patīk skriet - kādā gan veidā kaut kāda man svešu cilvēku izziņota diskvalifikācija var "sagraut" manu skrējēja-amatiera dzīvesveidu?! Neviens taču neaizliedz un nevar aizliegt skriet!
Tādā ziņā manī vienmēr smaidu izraisījuši tie ļaudis, kas būdami amatieri, tomēr par visām varītēm speras uz kaut kādiem organizētiem maratoniem. Vai tad vajag tūkstoš cilvēku apkārt, lai varētu skriet? Vai tad vajag medaļu par piedalīšanos, lai varētu skriet? Vai vajag visu to haju? ...nu, ja to kādam vajag, tad viņš vairs savā uztverē nav amatieris un automātiski būs arī visādi noteikumi, ierobežojumi utt.
Es Kuzņecovai iesaku turpināt darīt to, kas viņai patīk - SKRIET. Skriet kaut katru dienu - amatiera līmenī un amatieru režīmā. Nekas nav sagrauts un sūds ar visu mildronātu. Skrien!
Tev varbūt vienam skraidīt ir dikti aizraujoši, bet daudziem, tostarp man, vajag ārējo motivātoru, šajā gadījumā sacensties ar citiem. Ome vakarā būs kaut kādu zālīšu novārījumu pret klepu iedevusi,bet pēc pārs dienām man par to aizliegums 4 gadus startēt sacensībās iemests pastkastē. Kurš ierindas cilvēks vispār to aizliegto vielu sarakstu saprast var. Varbūt kotletē ar tur kaut kāds 1-androstenediol (5α-androst-1-ene-3β,17β-diol);
1-androstendione (5α-androst-1-ene-3,17-dione);
1-testosterone (17β-hydroxy-5α-androst-1-en-3-one) vai citas tā saraksta nesaprotamās lietas ir. Un tagad par to, ka to nezinu, man profesionālam dīvāna sildītājam uzliek sodu, ka pie omes par biežu braucu

     [+] [-]

, 2016-11-21 20:30, pirms 8 gadiem
Nu par tām sacensībām es te dažiem komentētājiem nepiekrītu. Arī pilnīgiem amatieriem (kaut vai tādiem, kas skrien 5km 25min) sacensības var kalpot kā motivācija turpināt skriet, progresēt utt. Esam dažādi un ir cilvēki, kam tas sacensību gars tomēr ir vajadzīgs. Protams, gan jau Kuzņecova turpinās skriet, jo tā tomēr liela daļa no dzīves un gan jau atradīs arī kādus kaktu mačus, kur paskriet tīri sacensību garam.
Bet tā kopumā te tiešām ir vienkārši izveidojusies debīla situācija, ka Latvijas čempionātā uzvar amatieris. Tas vien parāda, ka Latvijas čempionātam nav nekāds prestižs, ka pat valsts labākās skrējējas negrib uz tādu braukt. Akmens LVS dārziņā. Bet tas nu tā - nav nekas jauns Zālīša saimniecībā. Starp citu neticu, ka tomēr vietējām federācijām nav nekādu juridisku sviru (ņemt vērā vainu mīkstinošus apstākļus utt.), kas ļautu šāda līmeņa sportistiem samazināt diskvalifikācijas apjomu. T.i. pat ja ne uzreiz oficiāli, tad gan jau mēģinot šo lietu aizbīdīt augstākos līmeņos (nezinu - IAAF, WADA, whatever), būtu varējuši panākt, ka nevienam nav iebildums, ka sodu samazina teiksim līdz 1 gadam. Bet nu acīmredzot nav bijusi vēlme pakustināt pakaļu un panākt sportistam kādu solīti pretī..

     [+] [-]

, 2016-11-21 20:34, pirms 8 gadiem
Kapēc gan tagad būtu kāds javaino pie tā ka viņa tika diskvalificeta!? Kapēc gan kads būtu javaino pie tā ka viņa ir lietojusi mildronatu labi zinot ka tas ir aizliegts? Kapēc gan, lai viņa būtu izņēmums un tiktu sveikā cauri? Par šo preperatu skaļi runā jau 2 gadus! Un pat katrs neprofesionals sportists kurš skrien vai dara ko citu zin ka tas ir aizliegts oficialās sacencībās!

     [+] [-]

, 2016-11-21 20:35, pirms 8 gadiem
Nu jā, izskatās tāds diskutabls temats.. Pats piedalījos šī gada OCR pasaules čempionātā- tur jau laicīgi tika pateikts, ka tiks veiktas dopinga analīzes. Arī šajās sacensībās kopā startē gan amatieri, gan profesionāļi. Tā kā jebkuram varētu gadīties dopinga kontrole.
Arī amatierim jāzina, ka ir iespēja tikt nokontrolētam. Ja Kuzņecova nezināja, ka Meldonijs ir iekļauts aizliegto vielu sarakstā, tad sorry..

  +3 [+] [-]

, 2016-11-21 21:11, pirms 8 gadiem
Izlasīju Zālīša argumentus. Diemžēl tie ir tik vāji, ka ir patiešām kauns, ka mums ir tāds LVS prezidents. Ko vispār nozīmē šie teikumi: "Piemēram, ar ko atšķiras „Triobet” amatieru basketbola līgas spēlētājs no Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) spēlētāja? Kāds spēlētājs arī „Triobet” līgā saņemt 25-30 eiro par spēli, bet NBA saņem 25-30 miljonus". Tas skaitās noformulēts arguments, vai?

Manuprāt, šie teksti liecina par neatbilstību ieņemamajam amatam. Iesaku viņam sevi diskvalificēt uz četriem gadiem. Ja vēlas būt skarbs, var arī uz mūžu.

  +1 [+] [-]

, 2016-11-21 21:15, pirms 8 gadiem
"„Diskvalifikācija nav skarba,”

Diskvalifikācija ir ļoti skarba. Nav taču lietoti steroīdi vai EPO. Ja ir kaut niecīga iespēja piešķirt pusgada DSQ, tad tā noteikti, noteikti ir jāizmanto, ja vien LVS prezidents spētu redzēt kaut mazliet tālāk par likuma burtu un aizskatīties līdz likuma garam.

"Skarba tā būtu tad, ja piespriestu mūža diskvalifikāciju."

Nē, tad tā noteikti nebūtu skarba, bet gan kaut kas pilnīgi debils, maigi izsakoties.

  +3 [+] [-]

, 2016-11-21 21:21, pirms 8 gadiem
Vispār šī lieta ļoti sadusmo.
Vieglatētika ir novesta tik tālu, ka Latvijas čempionātā (!) maratonā uzvar galīgā amatiere ar laiku virs trim stundām, un tad tā saucamais prezidents, lai izskatītos, ka kaut kas tiek darīts, vēl ņem un šo amatieri diskvalificē uz četriem gadiem, plus vēl tēlojot bargo tēti un piebilstot, ka turpmāk vairs nedrīkstēs startēt nekur!

Būtu kaut ko darījis lietas labā, lai meitenes, kas spējīgas uz konkurētspējīgiem rezultātiem, būtu ieintersētas piedalīties LV čempionātā, nevis biedējis entuziastus, kas lieto vitamīnus.

  +1 [+] [-]

, 2016-11-21 21:38, pirms 8 gadiem
Cilvēki, aizdomājieties, ko rakstāt komentāros.
1. Par mildronātu kā dopingu, ja to nezina augstskolas pasniedzēja, garo distanču skrējēja, kurai skriešana ir dzīves veids nu tad, ko viņa zina.
2. Valmieras maratons bija Latvijas čempionāts, tātad dopinga kontrole ne tikai iespējama, bet arī obligāta.
3. Tātad, ja Tu zini, ka skrien visiem pa priekšu, zini, ka lieto mildronātu un vienalga uzvari, piedod tas nav gudri!
4. Beidzam te dalīt, profesionālis neprofesinālis. Var sasniegt augstus rezultātus strādājot un trenējoties. Protams tam ir vajadzīgi daudzi faktori. Arī Latvijas čempions maratonā Anatolijs Macuks ir amatieris, jo strādā policijā. Ticiet man trenējas viņš tā, kā neviens Jēkabpils profesionālās komandas basketbolists netrenējas. Ar cieņu Justs Lūkins

  -1 [+] [-]

, 2016-11-21 21:41, pirms 8 gadiem
kokkāpējs rakstīja: Cilvēki, aizdomājieties, ko rakstāt komentāros.
1. Par mildronātu kā dopingu, ja to nezina augstskolas pasniedzēja, garo distanču skrējēja, kurai skriešana ir dzīves veids nu tad, ko viņa zina.
2. Valmieras maratons bija Latvijas čempionāts, tātad dopinga kontrole ne tikai iespējama, bet arī obligāta.
3. Tātad, ja Tu zini, ka skrien visiem pa priekšu, zini, ka lieto mildronātu un vienalga uzvari, piedod tas nav gudri!
4. Beidzam te dalīt, profesionālis neprofesinālis. Var sasniegt augstus rezultātus strādājot un trenējoties. Protams tam ir vajadzīgi daudzi faktori. Arī Latvijas čempions maratonā Anatolijs Macuks ir amatieris, jo strādā policijā. Ticiet man trenējas viņš tā, kā neviens Jēkabpils profesionālās komandas basketbolists netrenējas. Ar cieņu Justs Lūkins
Nē, ja dopings, tad to lieto tikai sliktie, Latvijas sportisti ir muļķīši, kas neko nezina un dopings viņiem organismā nonāk tikai pārpratumu un nezināšanas dēļ. Tā tas bija, ir un būs! Vismaz tā to mēģinās pasniegt un muļķīši tam ticēs. Freibergam krievi sazīmējuši steroīdus, Pavlovam Dinamo ārsts vainīgs, vēl citiem - neesot izlasījuši ub burku sastāvus utt.

Un, jā, tie kas murgo par mazāku sodu kā 4 gadi vispār nesaprot visu kārtību. 4 gadi ir STANDARTA sods (pirms gada vai diviem bija tikai 2 gadi). Visas samazinātās diskvalifikācijas ir vē jāpanāk, t.i., ir jāstrādā spēcīgai juristu komandai. Vai kas tāds ir darīts?

  +3 [+] [-]

, 2016-11-21 21:51, pirms 8 gadiem
Tonna rakstīja: Un, jā, tie kas murgo par mazāku sodu kā 4 gadi vispār nesaprot visu kārtību. 4 gadi ir STANDARTA sods (pirms gada vai diviem bija tikai 2 gadi). Visas samazinātās diskvalifikācijas ir vē jāpanāk, t.i., ir jāstrādā spēcīgai juristu komandai. Vai kas tāds ir darīts?
Spēcīgai juristu komandai? T.i. kam pret ko jācīnās? Kuzņecovai pret LVS? Vai šajā gadījumā, ņemot vērā visus apstākļus (sportistes statusu, rezultāta līmeni, izmantotās vielas 'kaitīgumu' u.c.) nebūtu labais tonis, ja LVS paši būtu darījuši maksimāli visu, lai sportistei soda mērogs tiktu samazināts? Neizskatās, ka kas tāds noticis. Iebliezuši pa maksimumu un tagad baigi lepojas ar to.

  +6 [+] [-]

, 2016-11-21 21:52, pirms 8 gadiem
Situācija ir vienkārši nožèlojama. Reāli sportiste-amatiere ir situācijas ķìlnieks. Bet LVS vadības attieksme un argumentācija ir nožēlojama. Ja ar 3h09 amatiere var kļūt par LV čempioni, turklāt prestižā olimpiskajā disciplīnā, tad skaidrs, kāds ir organizēšanas līmenis un ka tāda vadība no vieglatlētikas jātur pa gabalu.

  -1 [+] [-]

, 2016-11-21 22:01, pirms 8 gadiem
Hmm... rakstīja: Spēcīgai juristu komandai? T.i. kam pret ko jācīnās? Kuzņecovai pret LVS? Vai šajā gadījumā, ņemot vērā visus apstākļus (sportistes statusu, rezultāta līmeni, izmantotās vielas 'kaitīgumu' u.c.) nebūtu labais tonis, ja LVS paši būtu darījuši maksimāli visu, lai sportistei soda mērogs tiktu samazināts? Neizskatās, ka kas tāds noticis. Iebliezuši pa maksimumu un tagad baigi lepojas ar to.
Kāpēc LVS būtu jācīnās par sportisti? Tie ir super-dublutie standarti. Tu piedāvā, lai LVS mēģina attaisnot (nu tas ideālā gadījumā, bet, ja nē, tad vismaz mazāku sodu) dopingu lietojušu sportisti? Ar ko tas ir labāks par Krievijas vieglatlētikas pieeju?

Vēlreiz atkārtošos - 4 gadi ir STANDARTA DISKVALIFIKĀCIJA par pirmo lietošanas gadījumu. Meldonijs vai testosterons, vienalga. 4 gadi. Ja sportiste var pierādīt, ka viņas organismā dopings ir nonācis neapzināti, ko arī atrunā antidopinga noteikumi, tas ir jāpierāda. Juristiem. Cīņa ir pret LVS un IAAF.

  +3 [+] [-]

, 2016-11-21 22:04, pirms 8 gadiem
Es esmu skriešanas amatieris. Mildronātu nelietoju. Bet apsveru. Veselības, ne rezultātu dēļ.

Skrienu sacensībās, un tas mani ļoti motivē. Lielākajās sacensībās noskrienu ap trīsdesmito vietu. Eju katru vakaru pēc darba ārā un stundu, pusotru skrienu, lai nākamajās būtu jau divdesmit devītais.

Un es esmu Kuzņecovas līmeņa skrējējs - amatieris. Un kam tieši būtu izdevīgi, ja, piemēram, mani diskvalificētu uz četriem gadiem un es turpmāk sēdētu vakarā dīvānā un dzertu alu, nevis piekoptu veselīgu dzīvesveidu? LVS? Dusmīgajam Zālītim? Kas tieši ir panākts?

Es, protams, ceru, ka Kristīne nav tāda kā es un sportiskais azarts nav vienīgais motivātors skriet un sevi attīstīt.

  +2 [+] [-]

, 2016-11-21 22:10, pirms 8 gadiem
Tonna rakstīja: Ar ko tas ir labāks par Krievijas vieglatlētikas pieeju?
Ar to, ka netiek algots drošības dienas, kurš palīdz slēpt un viltot rezultātus? (pirmā lieta, kas iešaujas prātā, ja salīdzina nesalīdzināmo)

     [+] [-]

, 2016-11-21 22:11, pirms 8 gadiem
tomtoms rakstīja: Es esmu skriešanas amatieris. Mildronātu nelietoju. Bet apsveru. Veselības, ne rezultātu dēļ.

Skrienu sacensībās, un tas mani ļoti motivē. Lielākajās sacensībās noskrienu ap trīsdesmito vietu. Eju katru vakaru pēc darba ārā un stundu, pusotru skrienu, lai nākamajās būtu jau divdesmit devītais.

Un es esmu Kuzņecovas līmeņa skrējējs - amatieris. Un kam tieši būtu izdevīgi, ja, piemēram, mani diskvalificētu uz četriem gadiem un es turpmāk sēdētu vakarā dīvānā un dzertu alu, nevis piekoptu veselīgu dzīvesveidu? LVS? Dusmīgajam Zālītim? Kas tieši ir panākts?

Es, protams, ceru, ka Kristīne nav tāda kā es un sportiskais azarts nav vienīgais motivātors skriet un sevi attīstīt.
Tad, tavuprāt, amatieru sacensībās dopinga kontrole nav jāveic? Tādējādi ļaujot cilvēkiem, kas vispār nedomā par augsto sasniegumu sportu lietot visu ko vien viņi iedomājas? TIEŠĀM?

     [+] [-]

, 2016-11-21 22:13, pirms 8 gadiem
tomtoms rakstīja: Ar to, ka netiek algots drošības dienas, kurš palīdz slēpt un viltot rezultātus? (pirmā lieta, kas iešaujas prātā, ja salīdzina nesalīdzināmo)
Tas arī ir vienīgais arguments (un drīzāk dēļ resursu ierobežotības, nevis augstākiem morāles principiem). Viss pārējais - savu sportistu "izvilkšana" no dopinga lietotājiem piemērotajiem sodiem, tāds pats.

Šajā gadījumā LVS un IAAF ir tie, kas SODA sportistu, nevis mēģina vinu attaisnot.

  +1 [+] [-]

, 2016-11-21 22:23, pirms 8 gadiem
tomtomspirms 12 min.
Es esmu skriešanas amatieris. Mildronātu nelietoju. Bet apsveru. Veselības, ne rezultātu dēļ.

Skrienu sacensībās, un tas mani ļoti motivē. Lielākajās sacensībās noskrienu ap trīsdesmito vietu. Eju katru vakaru pēc darba ārā un stundu, pusotru skrienu, lai nākamajās būtu jau divdesmit devītais.

Un es esmu Kuzņecovas līmeņa skrējējs - amatieris. Un kam tieši būtu izdevīgi, ja, piemēram, mani diskvalificētu uz četriem gadiem un es turpmāk sēdētu vakarā dīvānā un dzertu alu, nevis piekoptu veselīgu dzīvesveidu? LVS? Dusmīgajam Zālītim? Kas tieši ir panākts?

Es, protams, ceru, ka Kristīne nav tāda kā es un sportiskais azarts nav vienīgais motivātors skriet un sevi attīstīt

Atvaino, es arī esmu amatieris, skrienu ļoti labā līmenī- arī ap TOP 25 šosejā Latvijā, Stirnu bukā pa TOP 10, bet es labi saprotu, ka nevaru lietot meldoniju, ja arī ļoti gribētu pasargāt sirdi. Un nevaru vainot ne LVS, ne IAFF, ne kādu citu, ja tie ir aizlieguši kādu vielu. Ja pēc 5 gadiem šie izdomās, ka arì burkānu sula ir dopings, tad es to nelietošu. Ar kaut ko vienmēr būs jārēķinās. Bet ir iespējams sasniegt augstus rezultātis nelietojot neko, pa vitamīnus ne. Man tas izdevās.

  +1 [+] [-]

, 2016-11-21 22:24, pirms 8 gadiem
Tonna rakstīja: Tad, tavuprāt, amatieru sacensībās dopinga kontrole nav jāveic? Tādējādi ļaujot cilvēkiem, kas vispār nedomā par augsto sasniegumu sportu lietot visu ko vien viņi iedomājas? TIEŠĀM?
Nezinu, vai IR jāveic, bet noteikti var veikt.
Nē, ne visu, ko iedomājas. Un arī par Mildronātu būtu jādiskvalificē.

BET amatierei četri gadi par mildronātu ir stulbi. Turklāt tonis un argumenti, ar kādiem šeit parādās Zālītis, ļauj labāk saprast, kāpēc, piemēram, LČ 10km stadionā labākākie skrējēji skrien treniņa režīmā un kāpēc LV vieglatētikas prestižs ir tur, kur nu viņš šobrīd ir.

Es negribu ar Tevi strīdēties Tonna. Man tikai šķiet, ka Tu neklausies, ka te nav iebildumu par sodu, bet par samērīgumu.

Līdzīgi man šķistu apsurdi, ja te pieminātās Triobet līgas pēdējais rezervists tiktu diskvalificēts uz 4 gadiem par mildronātu no visiem tautas strītboliem. Vienkārši par traku, turklāt vēl ar to te tēlot varoni, tai pat laikā daudz disciplīnu LČ līmenis ir zem katas kritikas. Būtu strādājis pie tā.

     [+] [-]

, 2016-11-21 22:26, pirms 8 gadiem
a-aigars rakstīja: Katrs gadījums ir individuāls, bet amatieru sportā... ar lielu uzsvaru AMATIERU sportā, kurā nozīmē, ka cilvēks nesaņem naudu par to, ka kaut ko dara, bet lielākoties, tieši otrādi, pats piemaksā par to, ka nesēž uz dīvāna un neaudzē riepu, veselības lietas būtu jāastāj paša entuziasta rokās. Pats amatieru līmenī padzenāju ripu un tur jaunieši uz ledus ar sirdi krīt ar apbrīnojamu regularitāti (1-2 džeki pa gadu). Labāk būtu Mildronātu ēduši un pilnīgi vienalga, ka par pussekundi ātrāk skrietu.

Tas pats Sušakovs - nu arī nebūtu nokritis, ja būtu Mildronātu ieēdis...
Viena lieta ir PRO līmenis, pavisam cita - amatieru sports. Absolūti nepiekrītu Zālīša kunga argumentiem!
Ja nezini nerunā.. konkrētajās sacensībās kurās pieķēra maksā prēmijas par labām vietām.. un tādas sacensības kur šādi "amatieri" piedalaš Lv ir pie 20... labākie ar to pelna, jā tas varbūt nav pamatdarbs bet zināmi ienāumi no tā ir..

  +1 [+] [-]

, 2016-11-21 22:30, pirms 8 gadiem
TF77 rakstīja: Atvaino, es arī esmu amatieris, skrienu ļoti labā līmenī- arī ap TOP 25 šosejā Latvijā, Stirnu bukā pa TOP 10, bet es labi saprotu, ka nevaru lietot meldoniju, ja arī ļoti gribētu pasargāt sirdi. Un nevaru vainot ne LVS, ne IAFF, ne kādu citu, ja tie ir aizlieguši kādu vielu. Ja pēc 5 gadiem šie izdomās, ka arì burkānu sula ir dopings, tad es to nelietošu. Ar kaut ko vienmēr būs jārēķinās. Bet ir iespējams sasniegt augstus rezultātis nelietojot neko, pa vitamīnus ne. Man tas izdevās.
Es piekrītu. Tāpat kā iepriekšējām komentētājam, arī Tev vēlos pateikt, ka uzskatu, ka ir jādod DSQ.
Tomēr samērīgums šķiet apsurds (sportistes statuss, rezultāts, aizliegtās vielas diskutablais kaitīgums). Un Zālīša tonis aizvainojošs, bet argumenti, piedodiet, pastulbi. Ja rūpīgi izlasa tekstu, tad LVS prezidents izklausās pēc kaut kāda čaļa pirtī, kurš iedzēris ar Tevi strīdas. Tāds līmenis. Diemžēl

  -1 [+] [-]

, 2016-11-21 22:31, pirms 8 gadiem
tomtoms rakstīja: Nezinu, vai IR jāveic, bet noteikti var veikt.
Nē, ne visu, ko iedomājas. Un arī par Mildronātu būtu jādiskvalificē.

BET amatierei četri gadi par mildronātu ir stulbi. Turklāt tonis un argumenti, ar kādiem šeit parādās Zālītis, ļauj labāk saprast, kāpēc, piemēram, LČ 10km stadionā labākākie skrējēji skrien treniņa režīmā un kāpēc LV vieglatētikas prestižs ir tur, kur nu viņš šobrīd ir.

Es negribu ar Tevi strīdēties Tonna. Man tikai šķiet, ka Tu neklausies, ka te nav iebildumu par sodu, bet par samērīgumu.

Līdzīgi man šķistu apsurdi, ja te pieminātās Triobet līgas pēdējais rezervists tiktu diskvalificēts uz 4 gadiem par mildronātu no visiem tautas strītboliem. Vienkārši par traku, turklāt vēl ar to te tēlot varoni, tai pat laikā daudz disciplīnu LČ līmenis ir zem katas kritikas. Būtu strādājis pie tā.
Es arī negribu strīdēties, jo tas ko piedāvā tu ir kosmoss, t.i., atteikties no WADA antidopinga noteikumiem un izdomāt savus. To var darīt, tikai jārēķinās, ka tad LVS tiek diskvalificēta no starptautiskajiem startiem, tāpat kā Krievija.

LVS ir uzņēmusies saistības pildīt WADA noteikumus un tur viss ir skaidri un gaiši aprakstīts. Viņi, bez atzītu institūciju lēmuma, nevar paši uz savu galvu mazināt sodus tikai tāpēc, ka skrējēja, nabadzīte, ir amatiere un lietoja pie mums ražotas sirdszāles.

Ja gribi plašāk uzzināt kā notiek diskvalifikāciju piešķiršana, droši raksti, pastāstīšu, jo lasīt tos dzejoļus, kas te ir sarakstīti par tēmu "varēja jau mazāk iedot", tici man, ir pieriebies.

Lai sods būtu mazāks, sportistei ir jāiziet konkrēta procedūra, kas ietver sevī arī tiesu, kur jāpierāda tas, ka organismā meldonijs nonāca absolūti neapzināti un iepriekš to nekādā veidā nevarēja paredzēt un novērst. Tad, jā, sodu var mazināt. Ja tas nav izdarīts - par ko tagad bimbāt?

  +1 [+] [-]

, 2016-11-21 22:39, pirms 8 gadiem
Visi kuri so sporta veidu te Lv nosauc par totalo amatieru sportu... zinat kadas premijas ir labakajiem katros macos? zinat cik trenejas sie amatieri?

  +1 [+] [-]

, 2016-11-21 22:39, pirms 8 gadiem
Paldies, Tonna, par skaidrojumu, es tiešām neparzīnu šīs lietas, jo man tas nav aktuāli.

Tas, ko piedāvāju es, galīgi nav kosmoss. Nu, varbūt LVS kontekstā ir, bet jebkurā normālā organizācijā gan nē.

T.i., normāla komunikācija no LVS puses. Piem., "diemžēl noteikumi ir visiem vienādi un mums tādu un tādu iemeslu dēļ nav iespēja piemērot mazāku diskvalifikāciju, jo minimums ir 4 gadi, pat ja daudziem tā šķiet nesamērīga" [acīmredzot daudziem tā tiešām šķiet]

"Ieteikums visiem amatiriem, kas piedalās LVS sacensībās, ielūkoties tur un tur, lai šādas mums visiem nepatīkamas situācijas neatkārtotos. Ja rodas jautājumi, laipni lūdgti sazināties ar LVS pa tādu un tādu tālruni, vai rakstot uz tādu un tādu epastu".

Utt. Vai kaut kas no tā visa ir Zālīša tekstā?

     [+] [-]

, 2016-11-21 22:44, pirms 8 gadiem
tomtoms rakstīja: Paldies, Tonna, par skaidrojumu, es tiešām neparzīnu šīs lietas, jo man tas nav aktuāli.

Tas, ko piedāvāju es, galīgi nav kosmoss. Nu, varbūt LVS kontekstā ir, bet jebkurā normālā organizācijā gan nē.

T.i., normāla komunikācija no LVS puses. Piem., "diemžēl noteikumi ir visiem vienādi un mums tādu un tādu iemeslu dēļ nav iespēja piemērot mazāku diskvalifikāciju, jo minimums ir 4 gadi, pat ja daudziem tā šķiet nesamērīga" [acīmredzot daudziem tā tiešām šķiet]

"Ieteikums visiem amatiriem, kas piedalās LVS sacensībās, ielūkoties tur un tur, lai šādas mums visiem nepatīkamas situācijas neatkārtotos. Ja rodas jautājumi, laipni lūdgti sazināties ar LVS pa tādu un tādu tālruni, vai rakstot uz tādu un tādu epastu".

Utt. Vai kaut kas no tā visa ir Zālīša tekstā?
Tad, atvainojos, mēs runājam par soda samērīgumu vai konkrētas organizācijas vadītāja slikto komunikācju?

     [+] [-]

, 2016-11-21 22:54, pirms 8 gadiem
Es runāju par soda samērīgumu. Uzskatu, ka tas ir pilnīgi neadekvāts šai situācijai. Cita lieta, ka es saprotu, ka var nebūt iespējas piemērot mazāku, ja tādi ir likumi.

Un es runāju par LVS neadekvāto komunikāciju, kuriem šī brutālā soda piemērošana būtu cilvēcīgi jākomunicē. Tas ir viņu pienākums.

     [+] [-]

, 2016-11-21 22:54, pirms 8 gadiem
Tas, ka LVS vadības komunikācijas stils patiešam nav līmenī, ir fakts. Net arī amatieriem/ profesionāļiem ar sekām jārēkinās. Izskatās, ka Zālītis LVS priekšgalā ir kā Kira bija LHF

     [+] [-]

, 2016-11-21 23:12, pirms 8 gadiem
Te tā sāku domāt (varbūt daļēji ne pa tēmu, bet tomēr) - vai vispār tāds Latvijas čempionāts vieglatlētikā pastāv? Nu tāds, nedēļu no vietas, kur tiek noskaidroti visi labākie - gan stadionā visi metēji, lēcēji, skrējēji utt., gan šosejā soļotāji un garo gabalu (tsk. maratona) skrējēji. Tie būtu mači, kuros nu katram muļķim skaidrs - piedalās sportiski kam ir kaut kādas ambīcijas un par kaut kādu aizliegto vielu (t.sk. meldonija) lietošanu nedrīkst būt ne runas. Tad nu arī maratonā - visiem dalībniekiem (pat ja tie būtu tikai 20-30) būtu spēles noteikumi skaidri. Citādi pašreiz sanāk, ka Latvijas čempionāts maratonā ir vienlaikus kopā ar veselu jūru amatieriem - kas notiktu, ja tur pēkšņi TOP 10 labākām skrējējām saindēšanās ar ēdienu, pļutka, mazspēja vai kas cits un beigās nejauši uzvar vispār kaut kāda Natālija no Zilupes (šad un tad iešauj mildronātu veselībai), kam atkal tajā dienā sakritušas visas zvaigznes, atvērusies otrā čakra un viņā uzlabo savu personīgo rekordu par 15 minūtēm un uzvar (lai arī citas reizes līdzīgos mačos augstāk par 30-40 vietu nav tikusi). Hipotētiski crazy scenārijs, bet nekas neticams (nu ja ņem vērā, ka uzvarai LV čempī izrādās nevajag īpaši augstvērtīgu rezultātu). Arī diskvalificēs? Tad jau ir jāņem priekšā randomizētā kārtībā visi šie Latvijas Čempionāta dalībnieki un jādiskvalificē arī 150., 345. , 1021. vietas utt. ja viņu organismā atklāsies kas aizliegts (mildronāts, zālīte, kāds antidepresants utt.). Šķiet absurdi, manuprāt. Drīzāk sāku domāt, ka ir jābūt normālam Latvijas čempim maratonā, kurā nekādi amatieri (vai vismaz tādi, kas grib par tādiem uzdoties) nedrīkst piedalīties. Vai ja arī piedalās - tad spēles noteikumi ir skaidri, ka tas jau vairs nav sētu mačs, bet valsts čempionāts, kur attieksme pret dopingu ir WADA līmenī pēc stingrākajiem noteikumiem. Zālītim slabo noorganizēt ko tādu?

  +2 [+] [-]

, 2016-11-21 23:13, pirms 8 gadiem
Drausmīgi! Kristīne noteikti nevarēja iedomāties, ka ar savu rezultātu var uzvarēt un par atļautiem vai neatļautiem preperātiem pat nav domājusi. Tad jau Zālīt vajadzētu pārbaudīt visus Maratona dalībniekus, arī tos kas skrien pa 5h!! Vai vispār publiski ir kur pieejams aizliegto vielu saraksts un vai nebūtu ārsts jāsauc pie atbildības. Jā medaļu un rezultātu vajag atņemt, bet ne DSQ pēc pilnas programmas, tas varētu būt MAX 1/2gads, vai 4 gadi nosacīti ( kas stājas spēkā pie atkārtota gadījuma) !
Te komentāros saka- lai skrien tāpat, tad to var teikt tikai tāds kurš nekad nav nopietni trenējies maratonam. pirmkārt jau amatieri trenējas un skrien prieka pēc, bet sacensības un rezultāts ir vienīgā motivācija, jo cīnās jau par savu rezultātu nevis par to ka Tev kāds maksā! Neticu, ka Pasaulē vai Eiropā ir līdzīgs kāds gadījums! Amatieriem , kā jau te viens otrs minēja, pat ir vēlams lietot Mildronātu! Iespējams kāds labs advokāts te varētu ko līdzēt! Vieksmi un izturību Tev Kristīne!

  +1 [+] [-]

, 2016-11-21 23:25, pirms 8 gadiem
Hmm... doma ir pareiza! drusku par daudz izpušķota, bet patiesība. Negribu noniecināt Kristīnes rezultātu, bet kad ieraudzīju to ziņu slejās, kā reiz padomāju, ka nav startējušas vismaz top6 Latvijas skrējējas un palaimējies Kuzņecovai, bet izrādās tas ir nebijis precedents! Te noteikti būtu jābūt kādai citai alternatīvai. Interesanti, ka pirms 3 gadiem kad skreju maratonu Amsterdamā man viens ārsts kā reiz rekomendēja pamēģināt Mildronātu ( nedeļu pirms starta un lielu devu iepriekšējā vakarā un starta rītā laikam -isti neatceros) -man jau šķita, ka neko nedeva, bet iespējams tad izskrietu sliktāk. noskrēju 3h01min, bet tad vel Mildronāts nebija "dopings" Pieļauju, ka Kuzņecova nemaz nezināja , ka tas ir aizliegts.

  +3 [+] [-]

, 2016-11-21 23:33, pirms 8 gadiem
Tātad, tā kā šeit turpinās dzejas vakars, stāstu:

1. WADA aizliegto vielu saraksts ir publiski pieejams ikvienam, kā arī to regulāri atjauno, par ko visi tiek informēti. 2017. gada aizliegto vielu un metožu saraksts: https://wada-main-prod.s3.amazonaws...

2. Visos antidopinga noteikumos ir pieņemta viena fundamentāla atziņa/likums - TIKAI UN VIENĪGI PATS SPORTISTS atbild par to ko atrod viņa organismā. Ne ārsts, ne treneris un ne kaimiņu Janka ar kuru iepriekšējā vakarā ir "kulturāli pasēdēts". SPORTISTS!

3. LVS, lai tā saņemtu atļauju startēt starptautiskos mačos, ir jāpieņem visi starptautiskie noteikumi, tajā sakaitā antidopinga noteikumi, kuru ievērošanu pārrauga WADA. Tieši šī organizācija veic testus un kopā ar SOK un pārējo darba grupu izstrādā noteikumus, kas attiecināms uz diskvalifikāciju ilgumiem.

4. Ja sportists ir pārbaudīts un viņa organismā ir konstatēts dopings, tad šī informācija tiek sūtīta sporta veida starptautiskajai federācijai (analīzes pārbauda WADA akreditētās laboratorijās, kuras arī ievēro savu procedūru, tāpēc "sarunāšana" beidzas apmēram tā kā beidzās Maskavā), kas pēc tam informē arī nacionālo federāciju, kuru pārstāv sportists.

4.1. Paši pārbaudes noteikumi arī ir WADA noteikti. Klasiski tie ir pirmo trīs vietu ieguvēji vai tikai uzvarētājs + nejaušas izvēles kārtībā izvēlēti sportisti (to skaits arī ir tikai dopinga pārbaudītāju ziņā, pēc viņu plāniem). Nav svarīgi vai tu esi profs vai amatieris ar vāju rezultātu. Vispaŗ nekas nav svarīgi! Ja piedalies LVS rīkotās sacensībās, ir jābūt gatavam, ka tevi palūgs iečurāt mēģenē. Pat, ja būsi, piemēram, 379. vietā.

5. Ja pēc visām procesuālajām darbībām (ja nepieciešams, B proves attaisīšana, iespējams arī tiesāšanās) sportista vaina apstiprinās, tad FEDERĀCIJA (Starptautiskā) piešķir sodu, bet nacionālajai federācijai ir tas jāpieņam un jāveic jau konkrētas darbības uz vietas.

Par sportistu cīnīties federācija var tikai pastarpināti, jo, pat ja viss nonāk līdz starptautiskajiem tiesas procesiem, sportists pārstāv pats sevi, nevis federācija un sportists cīnās pret starptautisko federāciju.

6. Sods, neatkarīgi no lietotās vielas uz šo brīdi ir 4 gadu diskvalifikācija. Vēl pavisam nesen bija 2 gadi, bet tagad noteikumi ir kļuvuši stingrāki. Nacionālās federācijas, kas šajā gadījumā ir LOV, pašas neko nevar izdomāt.

VISS!
Tāpēc, lūdzu, nevajag rakstīt dzejoļus un meklēt kādus, kas bez pašas sportistes te būtu vainīgi. Pati lietoja, pati iekrita, pati vainīga!

     [+] [-]

, 2016-11-21 23:36, pirms 8 gadiem
sandza rakstīja: Hmm... doma ir pareiza! drusku par daudz izpušķota, bet patiesība. Negribu noniecināt Kristīnes rezultātu, bet kad ieraudzīju to ziņu slejās, kā reiz padomāju, ka nav startējušas vismaz top6 Latvijas skrējējas un palaimējies Kuzņecovai, bet izrādās tas ir nebijis precedents! Te noteikti būtu jābūt kādai citai alternatīvai. Interesanti, ka pirms 3 gadiem kad skreju maratonu Amsterdamā man viens ārsts kā reiz rekomendēja pamēģināt Mildronātu ( nedeļu pirms starta un lielu devu iepriekšējā vakarā un starta rītā laikam -isti neatceros) -man jau šķita, ka neko nedeva, bet iespējams tad izskrietu sliktāk. noskrēju 3h01min, bet tad vel Mildronāts nebija "dopings" Pieļauju, ka Kuzņecova nemaz nezināja , ka tas ir aizliegts.
Tev ir ļoti greiza sapratne par to kas ir dopings un kā tas darbojas. Tikai no ļoti mazas daļas aizliegto vielu sarakstos iekļautajiem preparātiem sniedz ātru/tūlītēju rezultātu.

Lielākā daļa, tāpat kā meldonijs (Mildronāta aktīvā sastāvdaļa) ir atjaunošanos veicinoši preparāti. Arī tie paši anaboliskie steroīdi tādi ir.

  -1 [+] [-]

, 2016-11-22 00:47, pirms 8 gadiem
Tonna rakstīja: Tev ir ļoti greiza sapratne par to kas ir dopings un kā tas darbojas. Tikai no ļoti mazas daļas aizliegto vielu sarakstos iekļautajiem preparātiem sniedz ātru/tūlītēju rezultātu.

Lielākā daļa, tāpat kā meldonijs (Mildronāta aktīvā sastāvdaļa) ir atjaunošanos veicinoši preparāti. Arī tie paši anaboliskie steroīdi tādi ir.
Miņin, tas Tu?

     [+] [-]

, 2016-11-22 05:12, pirms 8 gadiem
''Piemēram, ar ko atšķiras „Triobet” amatieru basketbola līgas spēlētājs no Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) spēlētāja?'' Nopietni?

     [+] [-]

, 2016-11-22 08:13, pirms 8 gadiem
Hmm... rakstīja: Miņin, tas Tu?
Pēc šādiem jautājumiem pat pasē jāpaskatās bija. Nē, man tur rakstīts kaut kas cits.

     [+] [-]

, 2016-11-22 08:24, pirms 8 gadiem
Tonna rakstīja: Pēc šādiem jautājumiem pat pasē jāpaskatās bija. Nē, man tur rakstīts kaut kas cits.
Vai tik tu neesi tas kristāltīrais izbijušais diedzējs Zālītis, kurš nekad dzīvē neko aizliegtu nav mutē bāzis?

     [+] [-]

, 2016-11-22 08:46, pirms 8 gadiem
Caune JM rakstīja: Vai tik tu neesi tas kristāltīrais izbijušais diedzējs Zālītis, kurš nekad dzīvē neko aizliegtu nav mutē bāzis?
Es izskatos pēc skrējēja? Nu labi.

     [+] [-]

, 2016-11-22 08:58, pirms 8 gadiem
Vinja sitos tekstus raudaja arii pirms tableti mutee baaza?

  +1 [+] [-]

, 2016-11-22 09:22, pirms 8 gadiem
Četri gadi ir skarbi. Tomēr zinot, ka mildronāts ir auzliegts un to lietojot līst LVS mačos arī nav īsti prātīgi. Nevjag stāstīt niekus, ka mildronāts neko nedod. Mildronāts ir tikai veselībai, bet veselība dod iespēju vairāk trennēties. Ja vari vairāk trennēties, tad arī rezultāts ir labāks. Papildus vēl ir pārliecība, ka motoru var griezt vairāk. Aizliegtu preperātu lietošana amatieru sportā tomēr ir spļāviens citu dalībnieku virzienā.

     [+] [-]

, 2016-11-22 09:43, pirms 8 gadiem
tagad ir iespeeja pieraadiit savu juridisko izgliitiibu lai atspeekotu nedopingoshanu...

     [+] [-]

, 2016-11-22 09:54, pirms 8 gadiem
Un vispar par kadam 2.40 parastu uzvaretajas laiku vinja runaa? Paskatijos pedejo 5 gadu rezultatus un neviena gada uzvaretaja nav skrejusi 2.40 robezas.. pat zem 2.50 nav skrejusas...

     [+] [-]

, 2016-11-22 09:56, pirms 8 gadiem
visbiezak uzvaretajas skrejusas ap 3h robezu.. taka 3.09 uzvaretajas laiks nevajadzetu but kautkladam parsteigumam vai nejausibai... plika attaisnosahnaas man skatijumaa balstoties uz nerealiem faktiem

     [+] [-]

, 2016-11-22 09:58, pirms 8 gadiem
Vai vispar maratona rekords ir pie 2.40 ... slinkums meklet

     [+] [-]

, 2016-11-22 10:00, pirms 8 gadiem
izskataas ka maratona rekords ir 2.50 robezas

     [+] [-]

, 2016-11-22 10:05, pirms 8 gadiem
Varees MLS vai AHL mochiit

     [+] [-]

, 2016-11-22 10:24, pirms 8 gadiem
"Iegūtais Latvijas čempiones tituls bija mulsinošs, jo mulsinošs bija arī mans uzvarētājas rezultāts – trīs stundas un deviņas minūtes. Uzvarētājas parasti skrien zem trim stundām, ap divām stundām un 40 minūtēm."- saka sportiste.
Te arī atbilde - tās uzvarētājas, kas parasti skrēja zem trim stundām dopinga atšifrēšanas dēļ ir spiestas palikt malā, ja nelieto- nevar paskriet, ja lieto - atkodīs.

     [+] [-]

, 2016-11-22 10:53, pirms 8 gadiem
Cilvēcīgi - Kristīni žēl, veiksmīga sezona šogad, lielisks sniegums Stirnu Bukā. Vienalga, ja ripinam tēmu amatieris/profesionālis jebkurš, tas, kurš var noskriet maratonu 3 stundu robežās, ir ieguldījis MILZĪGU darbu. Tādēļ arī jūtu līdzi. Nepiekrītu argumentam, ka nezināja par meldoniju utt., - 1)tik plaša rezonanse mēdijos vairāku gadu garumā(?!); 2) LIELA, ļoti liela daļa amatieri zin, kas ir/nav kaitīgs. Un arī amatieris mildronātu lietos,ne tikai sirds veselības stiprināšanai, bet pieļaus domu, ja nu pāris minūtes no pusītes nometu, būtu naivi ticēt, ka Mildronāts tika lietots TIKAI vienam mērķim. BET - man nav skaidrs, kāds sakars skriešanas seriālam "Skrien Latvija", kura mērķis ir "Popularizēt veselīgu dzīvesveidu un kustību prieku Latvijas iedzīvotāju vidū", kur viens posms var būt vienlaicīgi Latvijas čempionāts. Vai Latvijas čempionātam nevajadzētu būt atsevišķi rīkotām sacensībām? Vai arī LVF zem šī skriešanas seriāla veiksmīgi nomaskē savu nespēju noorganizēt atsevišķu čempionātu?! Bet tas jau laikam ir cits stāsts - morāli un fiziski novecojušie - manēža un Daugavas stadions ,kura rekonstrukciju plāno pabeigt līdz 2023. gadam TIKAI,pateicoties Deju svētku koncertam, nevis LVF izmisuma kliedzienam.

     [+] [-]

, 2016-11-22 10:54, pirms 8 gadiem
kokkāpējs rakstīja: Cilvēki, aizdomājieties, ko rakstāt komentāros.
1. Par mildronātu kā dopingu, ja to nezina augstskolas pasniedzēja, garo distanču skrējēja, kurai skriešana ir dzīves veids nu tad, ko viņa zina.
2. Valmieras maratons bija Latvijas čempionāts, tātad dopinga kontrole ne tikai iespējama, bet arī obligāta.
3. Tātad, ja Tu zini, ka skrien visiem pa priekšu, zini, ka lieto mildronātu un vienalga uzvari, piedod tas nav gudri!
4. Beidzam te dalīt, profesionālis neprofesinālis. Var sasniegt augstus rezultātus strādājot un trenējoties. Protams tam ir vajadzīgi daudzi faktori. Arī Latvijas čempions maratonā Anatolijs Macuks ir amatieris, jo strādā policijā. Ticiet man trenējas viņš tā, kā neviens Jēkabpils profesionālās komandas basketbolists netrenējas. Ar cieņu Justs Lūkins
Kad būsi iepriekšējā dienā iedzēris klepus sīrupu un pēc tam Tavā amatieru basketbola līgā pēc spēles paņems asins analīzes (ar ko principā Zālītis draudēja) un Tev tur tiks atklātas aizliegtās vielas un Tevi diskvalificēs uz 4 gadiem, tad citi arī varēs teikt - bet vari tak savā amatieru līmenī spēlēt savu basketbolu pēc darba draugu lokā, jo piedalīties organizētās līgās tak nevajag...

  +1 [+] [-]

, 2016-11-22 11:01, pirms 8 gadiem
Startēt jau būs kur - dažādi tautas skrējieni, LSC mači, Valmieras skriešanas seriāls utt.

  +1 [+] [-]

, 2016-11-22 11:02, pirms 8 gadiem
nu nav mildronāts dopings... esmu sportistes pusē un varu arī nomierināt - ja jau esi amatiere, tad jau vari skriet arī turpmāk, neviens taču nevar aizliegt skriet...

     [+] [-]

, 2016-11-22 12:55, pirms 8 gadiem
ramiism rakstīja: Kad būsi iepriekšējā dienā iedzēris klepus sīrupu un pēc tam Tavā amatieru basketbola līgā pēc spēles paņems asins analīzes (ar ko principā Zālītis draudēja) un Tev tur tiks atklātas aizliegtās vielas un Tevi diskvalificēs uz 4 gadiem, tad citi arī varēs teikt - bet vari tak savā amatieru līmenī spēlēt savu basketbolu pēc darba draugu lokā, jo piedalīties organizētās līgās tak nevajag...
Vismaz izlasi interviju pirms atbildi man. "Mildronāts bija izrakstīts manam bērnam un ārsts teica, ka arī man nekaitētu to lietot veselības nolūkos.” Citāts no intervijas. Ja startēju Latvijas basketbola savienības rīkotās sacensībās dopinga kodekss jāievēro, ja amatieru līgās, ko rīko privātpersonas katra sirdsapziņas jautājums.

  +1 [+] [-]

, 2016-11-22 14:01, pirms 8 gadiem
Kristīne droši var sūdzēt tiesā, jo Bigbank skrien Latvija nolikumā NEKAS nav rakstīts par dopingu un iespēju tikt diskvalificētam.

"ja sacensības būs iekļautas LVS kalendārā, tad tajās viņai būs liegts piedalīties" a baigi kādu inteeresē, kas ir iekļauts LVS kalendārā? Un kurš tad to čekos? Zālītis ar žagariņu stāvēs pie ieejas startā? Problēma varētu būt tikai ja atkal uzraujies būt pirmā Un arī tad - nu neiedos tev balvu, bet tāpat zināsi, ka esi pirmā

Galvenais, Kristīn', nezaudē ticību labajam, turpini skriet! Laj WADA un Zālītis iet bekot.

     [+] [-]

, 2016-11-22 14:26, pirms 8 gadiem
Nu slikti , ka LVS prezidents danco pēc "pindosu stabules". Mildronātu par dopingu neuzskatu. Būtu labāk uzpasējis treneru kurpusu, lai aizbraucot uz ārzemju mačiem, piem Eiropas komandu kausiem, tie mazāk dzerstītos , un nedarītu kaunu Latvijas valstij.

     [+] [-]

, 2016-11-22 15:07, pirms 8 gadiem
ario rakstīja: Kristīne droši var sūdzēt tiesā, jo Bigbank skrien Latvija nolikumā NEKAS nav rakstīts par dopingu un iespēju tikt diskvalificētam.

"ja sacensības būs iekļautas LVS kalendārā, tad tajās viņai būs liegts piedalīties" a baigi kādu inteeresē, kas ir iekļauts LVS kalendārā? Un kurš tad to čekos? Zālītis ar žagariņu stāvēs pie ieejas startā? Problēma varētu būt tikai ja atkal uzraujies būt pirmā Un arī tad - nu neiedos tev balvu, bet tāpat zināsi, ka esi pirmā

Galvenais, Kristīn', nezaudē ticību labajam, turpini skriet! Laj WADA un Zālītis iet bekot.
saksim ar to ka sis bigbank posms maratona distance bija reize ari lv cempis.. un par dopingu info attiecigi butu jamekle nejau bigbank nolikumaa....
tu jau vat nelikties ne zinis kur var un kur nevar vairs satrte bet tad rekinie sari ar sekaam...

     [+] [-]

, 2016-11-22 21:03, pirms 8 gadiem
Lai cik absurdi tas liktos, tomēr sods piešķirts pamatoti - lai skrien prieka pēc, uzvarēja Latvijas čempionātā, lietojot aizliegtās vielas, bet... Tas faqin mildronāts! Kādēļ tik šausmīgi bargi sodi par vitamīniem? Vai tad par visādiem epo, steroīdiem un kokaīniem nedod nieka 2gadus pat visaugstākā pasaules līmeņa sacensībās?

     [+] [-]

, 2016-11-22 22:02, pirms 8 gadiem
Kristīnei iesaku neņemt galvā. Iesaku pasūtīt negatīvās domas trīs mājas tālāk. Tajā skaitā G.Zālīti utml. Ja vēlies skriet, tad tik skrieni. Nav jau obligāti pierādīt sevi visai pasaulei, bet ja tas ir dzīvesveids (skriešana), tad tā jāturpina. Mildronāts nav dopings, to zinu pats, jo man ģimenes ārste kādreiz arī ieteica. Padzēru dažus mēnešus, manas problēmas pazuda. Nu lai dēļ tā justu kaut ko fizuhā - nu nē. Kā ripoju ar ričāgu, tā ripoju. Ne ātrāk, ne lēnāk.

     [+] [-]

, 2016-11-22 22:15, pirms 8 gadiem
tommy90 rakstīja: Lai cik absurdi tas liktos, tomēr sods piešķirts pamatoti - lai skrien prieka pēc, uzvarēja Latvijas čempionātā, lietojot aizliegtās vielas, bet... Tas faqin mildronāts! Kādēļ tik šausmīgi bargi sodi par vitamīniem? Vai tad par visādiem epo, steroīdiem un kokaīniem nedod nieka 2gadus pat visaugstākā pasaules līmeņa sacensībās?
Nevajag dzīvot pagātnē! 2 gadu sods par 1. iekrišanu dopinga pārbaudēs, ko rīko WADA bija pirms dažiem gadiem, pašlaik ir 4 gadi.

     [+] [-]

, 2016-11-22 22:16, pirms 8 gadiem
zens rakstīja: Kristīnei iesaku neņemt galvā. Iesaku pasūtīt negatīvās domas trīs mājas tālāk. Tajā skaitā G.Zālīti utml. Ja vēlies skriet, tad tik skrieni. Nav jau obligāti pierādīt sevi visai pasaulei, bet ja tas ir dzīvesveids (skriešana), tad tā jāturpina. Mildronāts nav dopings, to zinu pats, jo man ģimenes ārste kādreiz arī ieteica. Padzēru dažus mēnešus, manas problēmas pazuda. Nu lai dēļ tā justu kaut ko fizuhā - nu nē. Kā ripoju ar ričāgu, tā ripoju. Ne ātrāk, ne lēnāk.
Zini, ja sāksi ēst metandienonu minimālajās profilaktiskās devās, tad arī neko baigi nejutīsi un riposi tāpat, bet būsi lietojis anaboliskos steroīdus.

     [+] [-]

, 2016-11-23 09:28, pirms 8 gadiem
kokkāpējs rakstīja: Cilvēki, aizdomājieties, ko rakstāt komentāros.
1. Par mildronātu kā dopingu, ja to nezina augstskolas pasniedzēja, garo distanču skrējēja, kurai skriešana ir dzīves veids nu tad, ko viņa zina.
2. Valmieras maratons bija Latvijas čempionāts, tātad dopinga kontrole ne tikai iespējama, bet arī obligāta.
3. Tātad, ja Tu zini, ka skrien visiem pa priekšu, zini, ka lieto mildronātu un vienalga uzvari, piedod tas nav gudri!
4. Beidzam te dalīt, profesionālis neprofesinālis. Var sasniegt augstus rezultātus strādājot un trenējoties. Protams tam ir vajadzīgi daudzi faktori. Arī Latvijas čempions maratonā Anatolijs Macuks ir amatieris, jo strādā policijā. Ticiet man trenējas viņš tā, kā neviens Jēkabpils profesionālās komandas basketbolists netrenējas. Ar cieņu Justs Lūkins
Nu slikti, ja augstskolas pasniedzēja pusdistancē saprot, ka pirmā, bet nesaprot pārējo
„Protams, biju dzirdējusi par mildronāta skandālu, taču neasociēju to ar sevi, jo neuzskatu sevi par profesionālu sportisti...."