Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:4, Did:0, useCase: 3

Ministrija atsaka prēmijas Eiropas čempioniem vieglatlētikā

Kārlis Evertovskis
Kārlis Evertovskis

Ministrija atsaka prēmijas Eiropas čempioniem vieglatlētikā
Madara Palameika
Foto: AFP

12. augustā Latvijas Vieglatlētikas savienība (LVS) oficiālā vēstulē no Izglītības un zinātnes ministrijas saņēma atteikumu lūgumam piešķirt Latvijas vieglatlētiem prēmijas par izciliem sasniegumiem sportā.

Šogad Eiropas U-23 čempionātā vieglatlētikā Kauņā Latvijas sportisti spēja izcīnīt trīs zelta medaļas. To paveica Aiga Grabuste septiņcīņā un Madara Palameika šķēpa mešanā, turklāt abas sasniedza jaunus valsts rekordus un ar saviem rezultātiem spēja kvalificēties pasaules čempionātam. Vēl pie zelta medaļas ar jaunu personisko rekordu tika tāllēcējs Jānis Leitis, kuram ir tikai 20 gadu.

Pēc Ministru kabineta noteikumiem Nr.787 "Noteikumi par kārtību, kādā piešķiramas naudas balvas par izciliem sasniegumiem sportā, un naudas balvu apmēru" paredzēts, ka par pirmo vietu pienākas prēmija līdz 6000 latiem. Tomēr uz LVS lūgumu ministrija, pamatojoties uz pašreizējo ekonomisko stāvokli, atbildēja noraidošu un sportistiem prēmijas netiks izmaksātas. Vēstulē tiek norādīts, ka ".. "Balvas par izciliem sasniegumiem sportā" nav paredzēti finanšu līdzekļi naudas balvu par izciliem sasniegumiem sportā izmaksai."

Jānis Leitis atzina, ka īsti neredz jēgu palikt Latvijā, jo treniņapstākļi ir tālu no vēlamā, kā arī nav nekāda valsts atbalsta. Nopietni tiek apsvērta doma sekot citu Latvijas vieglatlētu piemēram un turpmāk studēt un trenēties kādā no ASV universitātēm. Par zelta medaļu izcīnīšanu Latvijas vieglatlēti saņēmuši atzinības rakstus no Ministru prezidenta Valda Dombrovska, kā arī nākošajā gadā būs iekļauti Latvijas Olimpiskajā vienībā (LOV).

Ar vēstules saturu varat iepazīties šeit: Vēstule no LR Izglītības un Zinātnes Ministrijas

Izmantotie resursi:
lat-athletics.lv

1 2 46 komentāri

  +9 [+] [-]

, 2009-08-19 19:33, pirms 15 gadiem
nav ko briiniities taa tak muusu miilaa,jaukaa valdiiba....
nevienaa citaa valstii taa nav,tas ir tikai sheit...un tad kad kaads kautko sasniedz--tad tik visi baigie sporta fani,aicina uz pienemshanaam un sola zelta kalnus....

  +9 [+] [-]

, 2009-08-19 19:34, pirms 15 gadiem
idiotisms

  +9 [+] [-]

, 2009-08-19 19:37, pirms 15 gadiem
Vieglatlētika diemžēl ir pabērna lomā! Vienīgais sporta veids, pareizāk klubs, kas turās virs ūdens ar krievu naudu ir Dinamo !

 +10 [+] [-]

, 2009-08-19 19:41, pirms 15 gadiem
...tie dombrovska papīriņi neder pat tualetē....un jaunajiem vieglatlētiem jau steidzīgi jādomā par pilsonības maiņu....
Slēpts komentārs: ZhanisVimba
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2009-08-19 19:46, pirms 15 gadiem
Palūgšu ar sapratni uzņemt ziņas par sportistu vēlmi ņemt citu pilsonību...

Sportot neejiet - atbalsta nebūs. Slimojiet un sprāgstiet tauta, jo ārstēties tā pat drīz vairs nebūs kur.

Skarbi, bet arvien vairāk nevaru ar sapratni uzņemt 100 gudro lēmumus

  +6 [+] [-]

, 2009-08-19 19:46, pirms 15 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Lai nu kā sporta līdzjutēji un sportisti gānīsies, tas ir pareizākais lēmums. Diemžēl daudzi vēl nav aptvēruši situācijas nopietnību.
Kādu situāciju? Dižķibeles nopietnību? Strādāt vajag, tad nebūs nekādas ķibeles!

  +8 [+] [-]

, 2009-08-19 19:48, pirms 15 gadiem
ZhanisVimba rakstīja: Piekrītu, ka nevajag prēmijas. Vismaz ne šobrīd. Sports absolūti nav prioritāte. Bērnu sports - gan. Prēmijām vajadzētu būt tikai par PČ, OS, EČ, bet nevis par U- čempionātiem.
Bet kur tad lai rod motivāciju, ja līdz kaut kādam tur vecumam uz palīdzību vari necerēt? Kā tad lai tiek pie tām prēmijām PČ, OS EČ ja nebūs normālu treniņapstākļu?

  +8 [+] [-]

, 2009-08-19 19:48, pirms 15 gadiem
Nav pareizi!Tie nekaunīgie ministri labāk lai paši par velti pastrādā!Meitenes godam nesa Latvijas vārdu,tik šo ministru un deputātu dēļ Latvijas vārds ir neslavas apņemts ...Kauns!

  +5 [+] [-]

, 2009-08-19 19:51, pirms 15 gadiem
ZhanisVimba rakstīja: Piekrītu, ka nevajag prēmijas. Vismaz ne šobrīd. Sports absolūti nav prioritāte. Bērnu sports - gan. Prēmijām vajadzētu būt tikai par PČ, OS, EČ, bet nevis par U- čempionātiem.
Es gan nepiekrītu. Prēmijas vajag! Šie sportisti starptautiska mēroga sacensībās lika trīs reizes skanēt valsts himnai. Varbūt ja ne katram pa 6000 latiem, tad vismaz uz visiem trijiem kopā varēja atvēlēt šādu summu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2009-08-19 19:53, pirms 15 gadiem
Tas ir tas pats, kas nesamaksāt algu par padarītu darbu. Varētu saprast, ja par 20 vai cik tur procentiem mazāk, bet tā...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2009-08-19 19:57, pirms 15 gadiem
Es neticu, ka nav iespējams atrast šādu summu trim cilvēkiem. Lai nogriež kādam joprojām siltā vietiņā sēdošam resnim ar kādu 8000 latu algu. Tas badā, cerams, nenosprāgs.

  +6 [+] [-]

, 2009-08-19 19:59, pirms 15 gadiem
Un vēl kas: šādus lēmumus nedrīkst attiecināt uz jau nopelnītām prēmijām. Varbūt šie vieglatlēti gāja tieši uz šo zeltu zinot, ka par to būs nauda, par ko trenēties līdz nākošajam gadam.

Kā pati Koķe justos, ja pēc nostrādāta mēneša Valdis pateiktu - par pagājušo mēnesi algu un bonusiņus nedabūsi, jo mums te redz krīzīte ibio... Nošaujiet, bet tas ir tieši tas pats. tik kaut kāds sūda līgums pietrūkst

  +3 [+] [-]

, 2009-08-19 20:00, pirms 15 gadiem
ZhanisVimba rakstīja: Piekrītu, ka nevajag prēmijas. Vismaz ne šobrīd. Sports absolūti nav prioritāte. Bērnu sports - gan. Prēmijām vajadzētu būt tikai par PČ, OS, EČ, bet nevis par U- čempionātiem.
toties deputātu vai ministru atkāpšanās no amatiem un nereāli lielu kompensāciju saņemšana par to, ka darbs ir zaudēts LABPRĀTĪGI naudu atrast ir prioritāte???

Labāk tad jau lai sportistiem maksā.... tie vismaz kaut kādu prieciņu sagādā....

  -2 [+] [-]

, 2009-08-19 20:02, pirms 15 gadiem
Kārlis Evertovskis rakstīja: Es gan nepiekrītu. Prēmijas vajag! Šie sportisti starptautiska mēroga sacensībās lika trīs reizes skanēt valsts himnai. Varbūt ja ne katram pa 6000 latiem, tad vismaz uz visiem trijiem kopā varēja atvēlēt šādu summu.
Un kāds gan valstij labums no šiem panākumiem? Vai kāds tādēļ brauks uz Latviju un tērēs savu naudu šeit? Tajā sabiedrībā tāpat visi zin, kas ir Latvija. Ar dažādiem un ne pārāk veiksmīgiem lēmumiem, esam nonākuši situācijā, ka Latvijā sportam ir jābalstās uz masu - ja dod naudu sportam, tad tikai bērnu sportam. Naudu var arī dot dažādiem sabiedriskiem pasākumiem - tautas braucieniem, skrējieniem u.t.t. Bet citādi par profesionāļiem ir jāaizmirst. Pats arī kādreiz uzskatīju, ka ir jādod nauda sportam un tagad arī tā uzskatu, bet ne šajā brīdi, kad ekonomika ir ļoti zemu un, ka gaidāmā ziema grasās būt ļoti grūta.

  +5 [+] [-]

, 2009-08-19 20:03, pirms 15 gadiem
Krīze ne krīze, šeit runa iet par valsts mērogā smieklīgām summām. Neviens taču neprasa vieglatlētikai tādu naudu, kā sagrūda Parex bankā vai taisās grūst AirBaltic.

  -2 [+] [-]

, 2009-08-19 20:04, pirms 15 gadiem
xineon rakstīja: toties deputātu vai ministru atkāpšanās no amatiem un nereāli lielu kompensāciju saņemšana par to, ka darbs ir zaudēts LABPRĀTĪGI naudu atrast ir prioritāte???

Labāk tad jau lai sportistiem maksā.... tie vismaz kaut kādu prieciņu sagādā....
Par to mēs tagad nerunājam, jo ja mēs sāktu.. mēs atrastu 100 000 skabarkas, kur nauda tiek izmantota nelietderīgi. Bet šeit ir runa par sportu un konkrētām lietām - un izskan arī konkrētas atbildes.

  +2 [+] [-]

, 2009-08-19 20:05, pirms 15 gadiem
Pirms pusgada bija līdzīga diskusija - Latvija gribēja atteikties no basketbola čempionāta rīkošanas. Toreiz veselais saprāts ņēma virsroku...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-08-19 20:14, pirms 15 gadiem
ZhanisVimba rakstīja: Naudu var arī dot dažādiem sabiedriskiem pasākumiem - tautas braucieniem, skrējieniem u.t.t.
Tu zini daudzus tautas sporta pasākumus, ko atbalstītu valsts? Cik man sanākusi darīšana, šie pasākumi pamatā turas uz dalības maksām, kaut ko varbūt piemet attiecīgā sporta veida federācija vai vietējā pašvaldība.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2009-08-19 20:22, pirms 15 gadiem
Vāks!Fui valdībai!

  +2 [+] [-]

, 2009-08-19 20:52, pirms 15 gadiem
dombrovskis un marsietis jau var rezervēt naudu killeriem un izvarotājiem. pridurki

  +2 [+] [-]

, 2009-08-19 20:54, pirms 15 gadiem
Ienīstu šo "valsti" ar katru dienu vairāk un vairāk......

  +2 [+] [-]

, 2009-08-19 20:59, pirms 15 gadiem
Ok, kādreiz no krīzes izkulsimies, bet tad laikam Latvijā būs palikuši pāris tūkstoši iedzīvotāju...

  +1 [+] [-]

, 2009-08-19 21:00, pirms 15 gadiem
lopi! prom uz Roņu salu!

  +1 [+] [-]

, 2009-08-19 21:00, pirms 15 gadiem
ZhanisVimba rakstīja: Piekrītu, ka nevajag prēmijas. Vismaz ne šobrīd. Sports absolūti nav prioritāte. Bērnu sports - gan. Prēmijām vajadzētu būt tikai par PČ, OS, EČ, bet nevis par U- čempionātiem.
eu nu tā nevar...... kaut piešķirtu mazākas prēmijas... Te jāiejaucas premjeram būtu...

  +1 [+] [-]

, 2009-08-19 21:07, pirms 15 gadiem
Reiz Latvijas popularizēšanas reklāmas rullītis ar govīm un Kaupera balsī dziedošiem māju ornamentiem izmaksāja daudzus desmitus tūkstošus.....ko mums tas ir devis???? ....NEKO..... hehehehe.....bet "nothing special "(SLAKTERA) intervija izmaksāja vēl vairāk.......bet U-23 pasaules čempionātā 3 reizes tika atskaņota Latvijas himna...pelnīti un par godu Latvijas sportistu sasniegumiem. Lūk ,veids kā jāpopularizē VALSTS.

  +2 [+] [-]

, 2009-08-19 21:11, pirms 15 gadiem
pid.a.r.a.s.i.s.m.s

  -3 [+] [-]

, 2009-08-19 21:13, pirms 15 gadiem
Protams, ja iedotu nebuutu slikti, bet tas radiitu precedentus, ka ari citu sportu veidu junioru cempioni saaktu prasiit pikjiiti. Kaa saka, ja nevienam, tad nevienam LOV vieniibaa vinji ir iekljauti un taa jau arii ir sava veida valsts preemija par labiem sasniegumiem.

  +2 [+] [-]

, 2009-08-19 21:36, pirms 15 gadiem
Skumji...
Žēl mūsu valsts, ka tai tāda situācija, un žēl šo talantīgo un centīgo sportistu, ka tādā dzīvo...

  +1 [+] [-]

, 2009-08-19 21:40, pirms 15 gadiem
Adalberto rakstīja: Protams, ja iedotu nebuutu slikti, bet tas radiitu precedentus, ka ari citu sportu veidu junioru cempioni saaktu prasiit pikjiiti. Kaa saka, ja nevienam, tad nevienam LOV vieniibaa vinji ir iekljauti un taa jau arii ir sava veida valsts preemija par labiem sasniegumiem.
Man gan liekas, ka šī pirmā reize, kad vispār NEIEDOD pelnīto prēmiju par medaļu. Vienmēr visos sporta veidos ir saņēmuši prēmijas un bumbiņspēlēm dod pat par kvalificēšanos ......
1 2 46 komentāri