Kāpēc eSports 2020.gadā kļuvis populārāks?
Sakarā ar to, ka šobrīd pandēmijas uzliesmojuma dēļ ir atcelti lielākā daļa sporta notikumu, pieaug cilvēku interese par eSportu. Viens no pasaules spilgtākajiem eSporta notikumiem bija Dota2 turnīrs 2019.gadā, kurā kopējais balvu fonds tika lēsts 34 miljonu ASV dolāru apjomā. Komandas spēlētāji, kuri šajā turnīrā ieguva pirmo vietu, savā īpašumā ieguva 15,6 miljonus ASV dolāru. Iespaidīgi, ne tā? Ar ko saistāma šī sporta veida pieaugošā popularitāte?
Uz eSportu iespējams veikt likmes
Gluži tāpat kā uz citiem sporta veidiem, piemēram, futbolu, basketbolu, arī uz eSporta notikumiem iespējams veikt likmes un saņemt par to naudu līdztekus dažādām populārām spēlēm, kā, piemēram, acīte. Par to iespējams vairāk izlasīt vietnē Smart Casino. Šobrīd, kad pasaulē atcelti visi sporta pasākumi un nav zināms, kad tie varētu atkal kļūt pieejami, šī ir laba alternatīva laika pavadīšanai.
eSports kļūst par profesionālu sporta veidu
eSports kļūst arvien populārāks saistībā ar to, ka šobrīd atcelti visi sporta pasākumi pasaulē, savukārt, lai piedalītos eSportā, nav nepieciešams atrasties ārpus mājas, un katrs spēlētājs sacensībās piedalās pie sava datora. Mūsdienās tiek veidotas organizācijas, kurā tiek pulcēti profesionāli sportisti, kā arī treneri, analītiķi un pat dietologi, kuri rūpējas par to, lai spēlētāji būtu izcilā fiziskā un emocionālā formā. Gluži tāpat kā tradicionālajos sporta veidos, arī eSporta dalībniekus bieži vien mēģina piesaistīt konkurentu komandas, piesolot lielāku atalgojumu.
eSporta tiešraides kļūst arvien populārākas
eSporta tiešraides mūsdienās ir kļuvušas tikpat populāras kā NHL un NBA spēļu tiešraides. Piemēram, 2018.gadā tiek lēsts, ka eSporta tiešraides skatījās aptuveni 65 miljoni skatītāju. Salīdzinājumā, piemēram, ar NBA pasaules līmeņa basketbola līgu – skatītāju skaits bija 52 miljoni. Tiek lēsts, ka šis skaitlis turpinās augt un eSporta tiešraides kļūs arvien populārākas.
Kā notiek eSports?
eSporta popularitātes pieaugums lielā mērā ir saistāms ar to, ka tajā ir iespējams trenēties daudz ērtāk nekā tradicionālajos sporta veidos, piemēram, basketbolā vai futbolā. Lai trenētos eSportā, ir nepieciešams jaudīgs dators, un tas arī viss. Lēnām, praktizējoties, ir iespējams uzlabot savas prasmes un kļūt atpazīstamam. Noteikti esat pamanījuši, ka mūsdienās strīmošanas platformā Twitch ļoti liels cilvēku skaits veido tiešraides, kā viņi spēlē dažādas spēles, tādā veidā nopelnot arī naudu. Piedalīties eSportā ir iespējams no jebkuras vietas pasaulē, tāpēc tas kļūst arvien populārāks.
Lai gan daudzi cilvēki uzskata, ka eSports ir jauniešu sports, tomēr, kā atklājies statistikā, tā nemaz nav. Bloomberg ziņo, ka vidējais videospēļu spēlmanis mūsdienās esot 34 gadus jauns cilvēks, kas nozīmē, ka tādam cilvēkam ir arī lielāka pirktspēja nekā pusaudžiem, kuram šim hobijam nepieciešams prasīt naudu vecākiem.
2014.gadā Amazon par 842 miljoniem ASV dolāru iegādājās tiešsaistes straumēšanas uzņēmumu Twitch. Kā tiek lēst, 2018.gadā šīs platformas ienākumi bijuši 400 miljoni ASV dolāri. Kā redzams, šī industrija kļūst arvien populārāka un apjomīgāka, un nav nekādu pazīmju, ka tas varētu nākotnē mainīties. Twitch straumēšanas platformā lietotāji mēģina nopelnīt ar ziedojumu palīdzību no skatītājiem. Protams, Twitch vietnei ir arī konkurenti, piemēram, Alphabet ar YouTube Gaming un Microsoft ar Mixer, kā arī Facebook ar Gaming platformu.
Gan eSports, gan arī videospēļu industrija mūsdienās ir kļuvusi ļoti populāra. Arvien lielāks cilvēku skaits gan spēlē šīs spēles, gan arī skatās, tādā veidā kļūstot arvien populārāks.