Layout: current: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:467, Did:0, useCase: 3

Talantīgais HK "Rīga" un nenovīdīgie latvieši

Jānis Matulis
Jānis Matulis

Talantīgais HK "Rīga" un nenovīdīgie latvieši
2009. gada U-20 izlases kapteinis Jānis Straupe bija/ir talantīgāks par jebkuru HK "Rīga" uzbrucēju.
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Viņdien pēc video intervijas ar Juri Klodānu, kur centāmies izprast HK "Rīga" spēku/vājumu, dabūjām daudz virtuālo dunku. Vai mums žēl, ka jaunie rīdzinieki tik labi spēlē Krievijas jaunatnes līgā? Abi gudrie vervelētāji maz zinot un vēl mazāk saprotot.

Vai mums žēl, ka HK "Rīga'' ir Krievijā augstās vietās un daudz uzvar? Pasarg, dies! Tikai prieks. Bet ko darīt, ja atmiņa laba un atceros šādus talantīgos/nenovērtētos gadus? Klusēt? Vai varbūt aicināt visus - arī puišu vecākus, radus un draugus - paskatīties, vai karalis nav kails? Vai arī puskails/pusapģērbts? Atbildi gan sniegs tikai laiks, un tas var notikt/nenotikt arī pēc pieciem gadiem. Taču katram cilvēkam ir kaut kāda pieredze, kas ļauj salīdzināt vakardienu ar šodienu un prognozēt rītdienu.

Par kādiem tik talantiem 30 gadu laikā nav dzirdēts! "Dinamo-81" (pirms tam "Daugava") esot tik talantīgs, ka kāds noteikti spēlēšot Monreālā. "LB/Essamikas-82" sakarā par Kanādu nemurgoja, bet čaļi - nu ļoti ļoti perspektīvi. "Aisberga-91" vadoņi vienubrīd pat meklēja sakarus ar Amerikas/Kanādas latviešiem, lai visa komanda varētu spēlēt Kanādas junioru līgā...

1988. gada komanda tiešām bija laba un ne velti uzvarēja Rīgā 1. divīzijas pasaule čempionātos U-18 un U-20 vecumā. Šai komandai labākie spēki jau spēlēja ārpus Latvijas - Kulda, Daugaviņš, A. Džeriņš, A. Ozoliņš... Tāpat kā šī gada U-20 izlasei - Pelšs, R. Freibergs, Ķēniņš, Vīgners, arī Hvorostiņins un varbūt pat Girgensons. Nav man rokās perspektivitātes bīdmēra, tāpēc piedāvāju, ko Latvijas U-20 šī gadsimta pirmo maiņu spēlētāji sasnieguši. Akcentējot 1980./1981. gadu un to Znaroka brīnumkomandu, kas pirmā izcīnīja tiesības spēlēt junioru elites grupā.

2010. Ermičs - hokeju nespēlē, studē Dānijā; R. Freibergs (ASV, U-20 izlases kandidāts) - Iliško (Zviedrija, D-3), Cinks (mēģina tikt "KS", MHL) - Ķēniņš (Šveice, U-20 izlases kandidāts) - Bukarts ("Dinamo");
Kauss beidzis spēlēt, Uļeščenko mokās Minskas "Junostj"

2009. Ermičs; Enkuzens - trenējas "Sāgā" un gaida izsaukumu uz ASV; Iliško - R. Freibergs, J. Ozoliņš ("Monarch", Latvija) - Straupe (Francija, D-2) - Jekimovs (Somija, D-2)

2008. Enkuzens, Pizāns ("Monarch", Latvija) - Kulda (AHL/NHL), Daugaviņš (AHL) - A. Džeriņš ("Dinamo") - A. Ozoliņš (Zviedrija, D-3);
Un otrā maiņa. Cibuļskis ("Dinamo") - Iliško, Gricinskis ("Hermes", Somija, D-3) - Skuška (nespēlē) - Zembergs ("Hanza/Prizma", Latvija)

2007. Stiģis (SMS Credit, Latvija), Kulda - Bārtulis (NHL/AHL), Gricinskis - A. Džeriņš - A. Ozoliņš

2006. Avotiņš (pērn HK "Ogre"), Bārtulis - Galviņš ("Dinamo"), Kļujevskis ("SMS Credit", Latvija) - Karsums ("Dinamo") - Saulietis (Somija, D-1)

2005. Raitums (Kazahstāna, D-1), Māris Jass (Slovākija, D-1) - Bārtulis, G. Džeriņš (profesionāli nespēlē, "Sāga, Rīga) - Dārziņš ('Dinamo") - Karsums;
Avotiņš;
Valters (nespēlē, it kā Amerikā) - Galviņš, Saulietis - Feoktistovs - Kļujevskis (abi SMS Credit, Latvija);
Andersons (Liepāja) - Šancovojs, Eniks - Pētersons (visi SMS Credit, Latvija) - Rutkis (?);
Demiters (Liepāja), Jemeļjaņenko (labs hokeja tiesnesis) - Bullītis ("Latgale", Latvija) - Želubovskis (Francija, D-3)

2004. Muštukovs (Anglija, D-1), Bārtulis - Jerofejevs (Krievija, KHL), Koreškovs (Francija, D-1) - Daniličs (Francija, D-2) - M. Rēdlihs ("Dinamo")

2003. Jaunzems ("Kurbads", Rīga), Sprincis ("Hanza/Prizma", Latvija, Rīga) - Škarstāns, Adoņevs (abi - "Hanza/Prizma", Rīga), Siļčonoks (treneris Liepājā) - M. Rēdlihs

2002. Legzda ("Hanza/Prizma", Rīga), J. Rēdlihs ("Dinamo") - M. Širokovs (Zviedrija, D-3), Štāls (Liepāja/"Dinamo") - Sprukts ("Dinamo") - Gredzens (pēdējie pieci gadi Zviedrijas D-3)

2001. pirmais piecnieks rakstos nav saglabājies.

2000. pirmais piecnieks rakstos nav saglabājies.
1980. gads - Cipulis, Masaļskis (abi Krievija, KHL), Mamonovs, Žabotinskis (abi Liepāja), Durdins (šobrīd "Monarch", Latvija), Dilevka (treneris, pēdējais klubs kā spēlētājam - "Vilki", 2002.), Aleksandrs Kudinovs ("Vilki", 2002., 1 spēle), Maslovs ("Rīga 2000", 2001., Latvija);
1981. - A. Širokovs (Somija, D-1), Bļinovs, Grāvītis (abi Liepāja), G. Pujāts (jau pasen treneris Liepājā), Serdjukovs (Īrijā), Dzirvinskis (ASK, 2006., Īrijā), Apončiks, Durnovs (abi "Big Team", NAHL), Storožuks, Vorožcovs, Ponomarjovs (NAHL ?);
1982. - Saviels (Itālija, D-1), Sprukts

  -4 [+] [-]

, 2010-11-16 08:10, pirms 14 gadiem
Latvieši nav nenovīdīgāki par jebkuru citu mazo etnisko tautiņu, bet ar izteiktu lielummāniju gan letiņi izteikti slimo.
Tas neattiecas uz raksta autoru personiski.

  -1 [+] [-]

, 2010-11-16 08:32, pirms 14 gadiem
Kā lai nebūtu lielummānija? Mēs ilgu laiku dzīvojām PSRS un ja izlasē tika kāds latvitis, tas bija zvaigzne un gandrīz vienmēr dabūja medaļu. Tagad ja spēlē Latvijas izlase mēs arī pēc ieraduma gaidām medaļas, bet ne vienmēr tā ir jo Latvijas izlasei tomēr nav PSRS izlases iespējas un resursi.

     [+] [-]

, 2010-11-16 08:41, pirms 14 gadiem
maris777 rakstīja: Kā lai nebūtu lielummānija? Mēs ilgu laiku dzīvojām PSRS un ja izlasē tika kāds latvitis, tas bija zvaigzne un gandrīz vienmēr dabūja medaļu. Tagad ja spēlē Latvijas izlase mēs arī pēc ieraduma gaidām medaļas, bet ne vienmēr tā ir jo Latvijas izlasei tomēr nav PSRS izlases iespējas un resursi.
Ne tikai resursi un iespējas.
Lai tiktu PSRS izlasē bija jabūt tiešām augsta līmeņa sportistam, kas automātiski nozīmēja arī daudz vairāk darba sportistiem treniņos. Diemžēl,bet tajā laikā ne vienmēr šīs treniņu metodes bija tīras, bet smagas gan. Ko nozīmēja vecā RD hokejistiem treniņnometnes Kandavā domāju,ka nevienam nav jastāsta.
Vai tagad arī sportisti sevi pilnībā ziedo sportam?
Vislabāko atbildi sniedz LV basketbola izlases modelis 2009.

  +1 [+] [-]

, 2010-11-16 08:44, pirms 14 gadiem
daudziem no šiem HK Rīga hokejistiem perspektīvā ir gaidāmas problēmas ar kluba atrašanu pēc 20 gadu sliekšņa sasnieģšanas. Dinamo tiks labi ja viens vai divi un Hk rīga viņi vairs nebūs derīgi, bet aiz HK Rīga Latvijā vairs laba līmeņa klubu nava kur turpināt karjeru pietiekami augstā līmenī, ja nu vēl Liepāja

  +3 [+] [-]

, 2010-11-16 09:02, pirms 14 gadiem
Gena@Traktors rakstīja: Latvieši nav nenovīdīgāki par jebkuru citu mazo etnisko tautiņu, bet ar izteiktu lielummāniju gan letiņi izteikti slimo.
Tas neattiecas uz raksta autoru personiski.
Tieši tā. Mēs neesam nenovīdīgāki par citiem, tāpēc nevaru ciest šādus virsrakstus un vispār apgalvojumus, kas ir mūs pašus klaji noniecinoši. Vecos laikos bija tāds labs latviešu teiciens: saki visu laiku cilvēkam, ka vinš ir cūka, un viņš sāks rukšķēt...
Vēl gribētu piezīmēt, ka droši vien jebkurā valstī varētu atrast kaudzēm talantīgu un perspektīvu hokejistu, kuri beigu beigās tā arī neko nesasniedz.

     [+] [-]

, 2010-11-16 09:05, pirms 14 gadiem
ar so te bija jasaprot, ka mes tikai iedomajamies, ka musejie ir talantigi puikas?
Tu esi paverojis kads procents talantigo kanadiesu, zviedu, krievu, somu u.t.t. kuriem bernu dienas un junioru vecuma paredz lielu nakotni vispar nonak lidz lielajam hokejam?
pats vienmer stasti, ka norma ir ja no katras komandas lielaja hokeja paliek tikai dazi jaunie hokejisti
tas, ka kads perspektivs jaunais ta ari paliek muzigi perspektivs vai ari klust par perspektivu kraveju rimi nenozime, ka vins ir bijis parvertets

  +6 [+] [-]

, 2010-11-16 09:20, pirms 14 gadiem
Kad mācījos maģistros LU, man apmaiņas programmā bija viens džeks no Kanādas, kas arī līdz 13 vai 14 gadu vecumam spēlēja hokeju. Viņš stāstīja tādu lietu, (nezinu vai ticēt vai nē), bet pie viņiem katrā hallē ģērbtuvē pie sienas ir uzraksts, ka profesionāli hokejista karjeru turpinās tikai 1-2% bērnu, kas sāk trenēties hokejā un viņiem jau 13-14 gadu vecumā pasaka, kad ir jāsāk meklēt nopietnāka darba vieta nevis ripas dzenāšana.

  +2 [+] [-]

, 2010-11-16 09:47, pirms 14 gadiem
Gena@Traktors rakstīja: Latvieši nav nenovīdīgāki par jebkuru citu mazo etnisko tautiņu, bet ar izteiktu lielummāniju gan letiņi izteikti slimo.
Tas neattiecas uz raksta autoru personiski.
labāk lielummānija, nekā mazvērtības kompleksi..
ir jabūt uzvarētāju psiholoģijai, nevis pret katru pretinieku jaiziet ar nolemtību..
ja nesanāk tad nesanāk... bet tomēr jaiet ir uzvarēt..

  -1 [+] [-]

, 2010-11-16 09:53, pirms 14 gadiem
Kidd rakstīja: labāk lielummānija, nekā mazvērtības kompleksi..
ir jabūt uzvarētāju psiholoģijai, nevis pret katru pretinieku jaiziet ar nolemtību..
ja nesanāk tad nesanāk... bet tomēr jaiet ir uzvarēt..
Sevis pārvērtēšana arī nekādus pozitīvos rezultātus nedod.
Ir jaciena savs pretinieks, bet tajā pašā laika japrot izmantot viņu katru kļūdu.

     [+] [-]

, 2010-11-16 09:54, pirms 14 gadiem
belluschi rakstīja: Kad mācījos maģistros LU, man apmaiņas programmā bija viens džeks no Kanādas, kas arī līdz 13 vai 14 gadu vecumam spēlēja hokeju. Viņš stāstīja tādu lietu, (nezinu vai ticēt vai nē), bet pie viņiem katrā hallē ģērbtuvē pie sienas ir uzraksts, ka profesionāli hokejista karjeru turpinās tikai 1-2% bērnu, kas sāk trenēties hokejā un viņiem jau 13-14 gadu vecumā pasaka, kad ir jāsāk meklēt nopietnāka darba vieta nevis ripas dzenāšana.
Par to jau šeit SA+ Matuļa k-gs ir rakstijis.

  +1 [+] [-]

, 2010-11-16 10:06, pirms 14 gadiem
sveiks Jāni.

viss jau ir atkarīgs, kā un no kuras puses uz lietām skatās. nav jau nekā nepareiza tajā, ko saki.

var ievērtēt notiekošo no skatpunkta "atkal" un tad ir nepārtraukta "nepietiek" sajūta. jo ir skaidrs, ka no jebkura "hokeja gada" katru gadu "atsijājas" noteikts daudzums līdz paliek 0. un laiku pa laikam var secināt, ka šajā gadā nav bijis Balderis.

otra versija - skatīties vairāk vai mazāk rozā brillēm no leņķa "labi ka ir". patiesība droši vien ir pa vidu. taču ar optimismu tomēr var noķert vairāk prieka no tā, kas notiek ledus laukumos. protams, pesimisti (kas sevi sauc par reālistiem) mēģina savu emocionālo stāvokli glābt ar nepātraukto gatavību uz sliktāko.

bet atbildi uz jautājumu - kādēļ pastāv hokejs un gala beigās sports kā tāds? kad būsi uz to atbildējis, tad "HK Rīga" šo atbildi izpilda tīri labi.

     [+] [-]

, 2010-11-16 10:15, pirms 14 gadiem
Mani gan vairāk interesē, kāds cits jautājums, zinu n-tos basketbolistus, kuri mierīgi savieno basketbolu ar studijām. Hokejistiem, kaut kā tā ir ķīniešu ābece. Labi es piekrītu, ka studijas mediķos, ķīmiķos un vēl dažās specialitātēs ir grūti savienot, taču lielāko daļu studiju, jau nu gan var apvienot mierīgi.

Tāpat šeit daudz ir apspriests Šveices modelis, kur neviens vien spēlētājs tajā pašā NLB no rītā trenējas, pa dienu strādā uz pusslodzi kādu algotu darbu un vakarā atkal trenējas.

     [+] [-]

, 2010-11-16 10:22, pirms 14 gadiem
Edgars rakstīja: Tāpat šeit daudz ir apspriests Šveices modelis, kur neviens vien spēlētājs tajā pašā NLB no rītā trenējas, pa dienu strādā uz pusslodzi kādu algotu darbu un vakarā atkal trenējas.
To pašu jau Ābols teica par Dāniju - ka dažai tādi pat pamanoties vēl uzspēlēt Dānijas izlasē.

     [+] [-]

, 2010-11-16 10:35, pirms 14 gadiem
Taads jautaajums- kaapeec par Kuldu rakstiits NHL/AHL, bet par Daugavinju tikai AHL ? Kautkaadas liiguma nianses vai subjektiivs viedoklis par katra speeleetaaaja vareejumu ?

     [+] [-]

, 2010-11-16 10:48, pirms 14 gadiem
Piekrītu matulim, bet to vajadzētu saprast arī krieviem, jo ko nu runāt par to, ko darīs mūsu spēlētāji pēc tam pāraugs vecuma barjeru, tādā gadījumā kur likties krieviem, kurus mūsējie patstāvīgi uzvar? Mani vairāk interesē kā skauti vērtē MHL, jo it kā jau vairākiem statistikas līderiem vajadzētu tikt draftētiem, protams, ja līgu viņu uztver nopietni.

     [+] [-]

, 2010-11-16 11:02, pirms 14 gadiem
kalibubs rakstīja: Piekrītu matulim, bet to vajadzētu saprast arī krieviem, jo ko nu runāt par to, ko darīs mūsu spēlētāji pēc tam pāraugs vecuma barjeru, tādā gadījumā kur likties krieviem, kurus mūsējie patstāvīgi uzvar? Mani vairāk interesē kā skauti vērtē MHL, jo it kā jau vairākiem statistikas līderiem vajadzētu tikt draftētiem, protams, ja līgu viņu uztver nopietni.
jā - skauti rūpīgi vērtē 1993.g.dz. - piemēram, Šalunovs no MHL pat pretendē (pretendēja - jo ļoti bāli nospēlēja World Junior Challenge) uz NHL 2011.g. draftu. Ja Kurmis sevi parādīs, tad arī viņš būs draftā
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-11-16 12:06, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: jā - skauti rūpīgi vērtē 1993.g.dz. - piemēram, Šalunovs no MHL pat pretendē (pretendēja - jo ļoti bāli nospēlēja World Junior Challenge) uz NHL 2011.g. draftu. Ja Kurmis sevi parādīs, tad arī viņš būs draftā
Tādā gadījumā vai divi spēlētāji no 93.gada nav par maz? Jo ja pieņemam, ka lielākā daļa ir pārauguši drafta vecumu un Z-Amerikas variants maz ticams, atliek vien cerības tikt RD un tur labākajā gadījumā pēc šīs sezonas tiks divi. Pārējie spēlēs citās Eiropas līgās un maz ticams, ka augstākajās un tas jau nebūs sevišķi liels ieguvums ne Latvijas izlasei, ne valsts hokeja saimniecībai.

No otras puses privāts klubs un ar jaunāku sastāvu visticamāk neatrastos tik augstās vietās, kaut gan Latvijas U18 gan jau, ka arī kaunu nedarītu un ja tiek runāts, ka HK Rīga ir faktiski puse no Latvijas U20, tad varbūt tiešām der nedaudz jaunāku sastāvu, Latvijas hokejam tas tomēr varētu būt lielāks devums. Būtu jau jauki, ja HK Rīga būtu labs atspēriens uz Z-Ameriku, vai vismaz Eiropas labākajām līgām.

     [+] [-]

, 2010-11-16 12:20, pirms 14 gadiem
kalibubs rakstīja: Tādā gadījumā vai divi spēlētāji no 93.gada nav par maz? Jo ja pieņemam, ka lielākā daļa ir pārauguši drafta vecumu un Z-Amerikas variants maz ticams, atliek vien cerības tikt RD un tur labākajā gadījumā pēc šīs sezonas tiks divi. Pārējie spēlēs citās Eiropas līgās un maz ticams, ka augstākajās un tas jau nebūs sevišķi liels ieguvums ne Latvijas izlasei, ne valsts hokeja saimniecībai.

No otras puses privāts klubs un ar jaunāku sastāvu visticamāk neatrastos tik augstās vietās, kaut gan Latvijas U18 gan jau, ka arī kaunu nedarītu un ja tiek runāts, ka HK Rīga ir faktiski puse no Latvijas U20, tad varbūt tiešām der nedaudz jaunāku sastāvu, Latvijas hokejam tas tomēr varētu būt lielāks devums. Būtu jau jauki, ja HK Rīga būtu labs atspēriens uz Z-Ameriku, vai vismaz Eiropas labākajām līgām.
HK RIGA si ir pirma sezona,tapec bija daudz nezinama,lidz ar to izskaidrojams tik specigs sastavs.otr kart kamer RD nebus normals farms,tad tadiem hokejistiem ka Vilkoits Upitis, Bicevskis nau citur pienaciga limeni spelet un jamalas pa junioriem.Suplers kaut ka negrib sogad uzticeties jaunajiem.

  +1 [+] [-]

, 2010-11-16 12:24, pirms 14 gadiem
zaroks rakstīja: HK RIGA si ir pirma sezona,tapec bija daudz nezinama,lidz ar to izskaidrojams tik specigs sastavs.otr kart kamer RD nebus normals farms,tad tadiem hokejistiem ka Vilkoits Upitis, Bicevskis nau citur pienaciga limeni spelet un jamalas pa junioriem.Suplers kaut ka negrib sogad uzticeties jaunajiem.
Tieši tā.
Ja būtu saglabājuši RDJ BAČ,tad no šīs komandas būtu daudz lielāka jēga.

     [+] [-]

, 2010-11-16 12:37, pirms 14 gadiem
Nu tad visu savelkot kopā, RD ir nepieciešama komanda BAČ, tikai, protams, viss beidzas ar naudas trūkumu...Kaut gan ja LHF un valsts vairāk atbalstītu HK Rīga, kas būtu diezgan loģiski, tad RD parādītos zināmi līdzekļi kārtiga fārmkluba izveidei. Tas viss jau būtu diezgan loģiski, jo RD pēc būtības joprojām nav fārmkluba...Cik diez komandas uzturēšana BAČ aptuveni izmaksā?

  +1 [+] [-]

, 2010-11-16 13:08, pirms 14 gadiem
Kā ir Kanādā ar junioru komandām, kuras ir NHL klubu sistēmā? Viņas uztur tikai klubs, vai arī valsts piešķir līdzekļus?

     [+] [-]

, 2010-11-16 13:27, pirms 14 gadiem
2001 Bļinovs - Širokovs - Dzirvinskis

     [+] [-]

, 2010-11-16 13:27, pirms 14 gadiem
Gena@Traktors rakstīja: Tieši tā.
Ja būtu saglabājuši RDJ BAČ,tad no šīs komandas būtu daudz lielāka jēga.
piekritu

     [+] [-]

, 2010-12-11 22:44, pirms 14 gadiem
Rutkis- Tukums (UHL)