Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3
Autors: Armands Puče

Ārmstronga "jā"

Ārmstronga "jā"
Lenss Ārmstrongs vēl nav aptvēris, kādu kaitējumu viņš ir nodarījis visai riteņbraukšanas pasaulei...

Foto: AP/Scanpix

Pat savu atzīšanos Lens Ārmstrongs padarīja par cinisma paraugstundu, kas beidzot pieliek punktu viņa leģendai. Cilvēks, kas visus šos gadus bija tik pārliecinoši melojis, arī savā X stundā sevi atrādīja kā teicams manipulators un aktieris...

Septiņas reizes kļūstot par pasaulē prestižākā velobrauciena „Tour de France” uzvarētāju, amerikānis neapšaubāmi ierakstīja savu vārdu sporta vēsturē. Tomēr, šis nav viņa labākais sasniegums. Daudz iespaidīgāki ir bijuši meli, kas visus šos gadus tikuši no Ārmstronga puses tiražēti, pazemojot savus tuvākos, draugus, komandas biedrus – arī līdzjutējus. Tagad riteņbraucējs beidzot ir atzinies, ka visos gadījumos, kad Elizejas laukos piemērījis dzelteno krekliņu, viņš šī mērķa dēļ, lietojis aizliegtos medicīnas preperātus jeb dopingu. Visas septiņas reizes! Turklāt, kas zīmīgi – Ārmstrongs atzinās tikai pēc tam, kad faktiski bija piespiest pie sienas. Trīspadsmit gadus ASV Antidopinga aģentūra vāca pierādījumus, līdz beidzot tie sasniedza tādu apjomu, ka atlika vainīgajam pacelt rokas. Šajā laikā mēs dzirdējām tūkstošiem repliku par nevainību, simtiem negatīvu dopingu provju kā apliecinājumu viņa tīrībai un desmitiem tiesas prāvu, kurās Ārmstrongs nekautrējās savus apsūdzētājus saukt pie atbildības... Tagad tas viss ir mainījies. Pats antivaronis apgalvo, ka dienā, kad tika publiskoti apsūdzības materiāli, viņš esot tīrajā naudā uzreiz zaudējis apmēram 75 miljonus. Cik precīzs ir šis cilvēks, rēķinot... Tiesa, jau tagad var paredzēt, ka šie nebūs pēdējie miljoni un vēlāk arī tūkstoši, ko viņš zaudēs. Nav šaubu, ka Lensa Ārmstronga gadījums būs arī viens no lielākajiem finansu krahiem, ko jebkad piedzīvojis kāds no cilvēkiem, kurš bijis atdarināšanas vērts piemērs miljoniem visā pasaulē...

Savu publisko grēksūdzi Ārmstrongs iepakoja nevis paziņojumā, speciāli šim nolūkam sasauktā preses konferencē vai vienkārši – uz savas mājas sliekšņa, nolasot vēstuli visas pasaules riteņbraucējiem. Nē, to viņš izdarīja populārajā sarunu šovā, ko vada Opra Vinfrija... Jau nedēļu pirms bija zināms, ka šāda intervija ir notikusi, ka Ārmstrongs ir centies būt godīgs, ka viņš neko nav slēpis. Viss kā kapitālismā, kad produkts tiek iepakots ar mārketinga līdzekļiem, kad raidījuma reklāmas soļo pa priekšu, ka pati saruna tiek sadalīta vēl divās daļās – lai uzpumpētu reitingus... Opra to māk, ne jau viņai tagad ir jātaisnojas. Slikti, ka pats riteņbraucējs par savu mūža lielāko kļūdu paziņo kā realitātes izrādē, liekot vēl vairāk uzdot jautājumus par savu godīgumu un dzīves jēgas izpratni. Nav šaubu, ka kāds vai kādi viņam ieteica izmantot tieši šādu publiskās grēksūdzes formu un arī pašam sportistam neradās dīvainas sajūtas, ka tas notiek ar šādiem teatrāliem elementiem. Tāpat kā lietojot dopingu, arī tagad – tajā visā atzīstoties, Ārmstrongam bija vajadzīgi starpnieki, piespēlētāji, palīgi... Vienīgais, ko Opra no viņa neizspieda – bija asaras. To atzīst pat profesionāli režisori – asaras bija vajadzīgas, lai ir lielāks ticamības moments. Lenss bija par lepnu, lai tās spiestu, jo viņš arī šajā situācijā vēlējās nospēlēt nevis zaudētāja, bet varoņa lomu. Amerikāņu mediji pagaidām ieturēti valdās, neapjēdzot, ka patiesībā visu priekšā tagad sēž nevis varenais Ārmstrongs, kurš pārvarējis sevi, bet gan krāpnieks...

Vēlos, lai jūs atbildat ar – jā vai nē! Tā Opra sāka savu interviju... Viņa vaicāja krustu šķērsu, it kā konfrontējot Ārmstrongu ar delikātām situācijām, tomēr nebija nekas tāds, ko šis cilvēks nožēloja. Viņš teica – jā, bet piebilda – tāda bija riteņbraukšanas kultūra... Viņš atvainojās dažiem cilvēkiem, kurus bija vajājis, šantažējis par klusēšanu, tiesājis par taisnību, bet aizmirsa atvainoties tiem miljoniem, kam viņš bija paraugs – kas ticēja Lensa dzīvības un godīguma līnijai. Viņš teicās, ka jūtoties, it kā saņēmis nāves sodu, pie reizes diedelējot sešu mēnešu diskvalifikāciju, kas „citos gadījumos tiek piešķirta”. Ārmstrongs pat šajā situācijā neaptvēra, ka viņa meliem patiesībā ir nevis emocionāls, bet gan noziedzīgs raksturs, ka viņa negodīguma apmērs ievainoja un sāpināja paaudzes... Protams, diena, kurā viņu iedzina stūrī par dopinga lietošanu, nav salīdzināma ar to dienu, kad viņš 1996. gadā uzzināja par saslimšanu ar vēzi. Tā riteņbraucējs teica, liekot saprast, ka ir veicis prātam neaptveramu ceļu, lai savāktu sevi kā cilvēks, lai tiktu atpakaļ dzīvē un – arī sportā. Kas zīmīgi – lielais Lensa Ārmstronga triumfs pasaules veloceļos sākās tieši pēc atgriešanās no vēža klīnikām, kad viņš sāka rakstīt sava stāsta spilgtākās lappuses... Kad viņš katrai velosacīkšu komitejai iesniedza medikamentu sarakstu, kur bija atrādītas vielas, ko viņš šobrīd lieto... Bet, varbūt Oprai savā sarunu šovā vajadzēja uzdot vēl vienu jautājumu, kur prasījās atbilde ar – jā vai nē.
Vai, jūs, Lenss Ārmstrong, vispār esat slimojis ar vēzi?


, 2013-01-20 13:25, pirms 13 gadiem
Izcils raksts. Pilnībā piekrītu Pučes viedoklim
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2013-01-20 13:51, pirms 13 gadiem
Emm kāda starpība slimojis vai nē, viņš tāpat bija iedvesmojis cilvēkus, ka var cīnīties ar vēzi...
Vairāk palīdzējis nekā atņēmis kādam.
, 2013-01-20 13:52, pirms 13 gadiem
Paliek neizrunāts viens apstāklis - Niksona honorārs esot bijis $ 600 000, cik par šo atzīšanos saņēma Ārmstrongs.
, 2013-01-20 13:56, pirms 13 gadiem
Tas pēdējais jautājums ir labs! Bet diez vai par to vēzi kāds atzīsies, jo tad kristu galvas ļoti daudziem ietekmīgiem cilvēkiem gan velosportā, gan mediķu un farmaceitu rindās!
, 2013-01-20 13:58, pirms 13 gadiem
lonja rakstīja: Kāpēc nolikt vienu cilvēku un celt saulē citus,tādus pat rijējus.
Varbūt tāpēc ka citi neveido fondus un tomēr nožēlo izdarīto, atzīst savu vainu un kad ir pieķerti, nekliedz - "meli un provokācija", jo iekšā tomēr grauž
Ar Lensu ir savādāk...
, 2013-01-20 14:05, pirms 13 gadiem
Domāju, ka ja ar mūsdienu tehniku, zināšanām un iespējām pārbaudītu, teiksim, pēdējo 30 gadu olimpiskos čempionus, jebkurā sporta veidā, tad daudzus varoņus, iedvesmotājus un paraugus sportā mēs varētu nolikt blakus Lensam. Viņš vienkārši iekrita, a tas ka viņš visus šos gadus apvainojumus atspekoja un uzbruka oponentiem ir absolūti normāli un pašsaprotami. Šobrīd, jā, tas izskatās neētiski un pat necilvēciski.
, 2013-01-20 14:34, pirms 13 gadiem
Es domaju tomer,ka vins ir un paliks fenomenals cilveks!! Negribu pilniba piekrist Armandam. Tomer visa pamata bija ielikts smags darbs,kur daudziem nav un nebus pa spekam kaut ko tadu atkartot.Bet otra lieta,man radas iespaids,ka vins ka cilveks pa dzivi ir baigais kretins,riebigaks par riebigu.Tas ta,tikai manas domas....
, 2013-01-20 15:08, pirms 13 gadiem
Īstenībā ir piegriezies skatīties šos amerikāņu komēdiju šovus,jo viss sports ir pārvērsts par naudas pelnīšanas mašīnu. Vieglatlētiku vispār neskatos n tos gadus, jo tāpat ir tāda sajūta,kad pēc medaļu ceremonijām būs komēdiju šovi ar krokodila asarām. Atlicis futbols un hokejs,jo tur pagaidām komēdiju šovi ar atgrieztām medaļām nav bijuši.
, 2013-01-20 15:09, pirms 13 gadiem
Neatbalstu dopingu, bet citās intervijas Armstronga komandas biedrs Tyler Hamilton saka, ka lielāka daļa vadošo braucēju lietoja. Neuzvarētu Armstrongs uzvarētu cits kurš lieto. Lietoja tajā laikā un noteikti ka lieto arī tagad.
, 2013-01-20 15:22, pirms 13 gadiem
Priekš manis viņš ir lupata tagad un melis nožēlojams. Piekrītu Pučem.
, 2013-01-20 15:58, pirms 13 gadiem
Onslovs rakstīja: Emm kāda starpība slimojis vai nē, viņš tāpat bija iedvesmojis cilvēkus, ka var cīnīties ar vēzi...
Vairāk palīdzējis nekā atņēmis kādam.
pēdējais teikums-jautajums bija Pučes ironija par Armstronga melu apmēriem...
, 2013-01-20 16:08, pirms 13 gadiem
Cipanz rakstīja: Varbūt tāpēc ka citi neveido fondus un tomēr nožēlo izdarīto, atzīst savu vainu un kad ir pieķerti, nekliedz - "meli un provokācija", jo iekšā tomēr grauž
Ar Lensu ir savādāk...
tieši tā - publisku noķengāšanu nopelna vislielākie ciniķi
, 2013-01-20 17:20, pirms 13 gadiem
Stīvens Sigals rakstīja: Priekš manis viņš ir lupata tagad un melis nožēlojams. Piekrītu Pučem.
Priekš tevis lupata ir arī Zane Tamane, pēc tā, kad paziņoja par karjeras beigšanu LV izlases sastāvā....
, 2013-01-20 17:31, pirms 13 gadiem
Man gan te rodas cita veida pārdomas un jautājumi.

Teiksim, nu neba jau viens pats Lenss sēdēja savas mājas pagrabā, izdomāja viltīgo pašreklāmas plānu un to realizēja. Uz to brīdi riteņbraukšanā un pasaules sportā bija vajadzīgs stāsts un izmanīgi darboņi to piedāvāja un uzturēja.

Pašlaik, acīmredzot, "lielajiem onkuļiem" tas apnika un viņi ļāva Ārmstroga pretiniekiem savākt pietiekoši daudz info un pierādījumu, lai Lensu noraktu, kas, iespējams, arī ir ar domu, ka, redz, tagad viss būs citādi un atkal kāds ar to pelnīs naudu.

Dopings sportā bija ir un būs. Tā ir sistēma. Nevajag būt naiviem un cerēt, ka kāds, ēdot biezpienu un kartupeļus var noskriet 100 metrus zem 10 sekundēm vai pacelt 250+ kg.

Tikai ja kāds šajā sistēmā mēģina sevi nostādīt kā gudrāku utt., tad arī saņem pēc nopelniem.
, 2013-01-20 18:09, pirms 13 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Dopings sportā bija ir un būs.
Apsurds. Agrāk vai vēlāk visus noķers. Tāpat jau tagad ir ļoti daudz atlētu, kas uzvar "tīri" jeb "eksperta vārdiem runājot "ar maizi un kartupeļiem".
, 2013-01-20 18:28, pirms 13 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Apsurds. Agrāk vai vēlāk visus noķers. Tāpat jau tagad ir ļoti daudz atlētu, kas uzvar "tīri" jeb "eksperta vārdiem runājot "ar maizi un kartupeļiem".
Dopings ir tikpat sens un neatdalāms no lielā sporta kā pats sacensību gars...
jau izsenis atlēti ir izmantojuši dažādus uzlējumus, dabas līdzekļus lai iegūtu pārsvaru pār sāncensi. šodien tikai mainījušās tehnoloģijas un apmēri...
Tie tīrie uzvarētāji ?
Ilgu laiku par to pašu Ārmstrongu tāpat runāja .... Viss ir tik tīri un labi... līdz zināmam brīdim
, 2013-01-20 18:54, pirms 13 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Apsurds. Agrāk vai vēlāk visus noķers. Tāpat jau tagad ir ļoti daudz atlētu, kas uzvar "tīri" jeb "eksperta vārdiem runājot "ar maizi un kartupeļiem".
Kā jau vairākas reizes esmu rakstījis (arī pie Ārmstronga pēdējā laika rakstiem) - tas, ka sportists nav pieķerts dopinga lietošanā, nenozīmē, ka viņš ir tīrs. Viņa analīzes vienkārši nav uzrādījušas aizliegto vielu klātesamību organismā (dopings arī netiek lietots 24/7; 365, bet ciklos, risinot konkrētus uzdevumus). TOP atlētiem vienkārši ir pietiekoši gudri padomdevēji un gadu gaitā pārbaudītas shēmas, lai vajadzīgajā laikā un vietā iečurājot mēģenē viss būtu kārtībā.

Pie tam, dopinga kontrolieriem nemaz nav interesanti visus izķert. Vieni dopingu ražo un pelna, otri to atklāj un pelna tāpat. Neviens nekodīs rokā, kas viņus baro!

Atgādināšu, ka PRO sporta flagmaņi (Ziemeļamerikas čempionāti) nemaz tā nopietni ar dopingu necīnās. Tikai beisbolistiem apstākļi ir spieduši šim jautājumam pievērsties spēcīgāk. Pārējās līgās spēlētāju arodbiedrības ir bijušas tik stipras, ka dopinga kontroles ir pārvērtušās par formālu pasākumu, bet, piemēram, UFC vadība vispār apšauba dopinga kontroles jēgu.

Dopings nav "melno ļaundaru" brīnumlīdzeklis, lai "žiguļu sacensībās" piedalītos ar jaunu "Ferrari", daudzos sporta veidos (jā, ne visos) tā ir dzīves nepieciešamība, lai vispār tiktu pie starta šādās sacensībās.
, 2013-01-20 20:22, pirms 13 gadiem
Nav taisnība. Šobrīd dopinga kontrolētājiem ir pārāk plašas pilnvaras, lai sportists varētu netraucēti lietot dopingu. Pārbaude var notikt jebkurā dienā, jebkurā diennakts stundā.
Vairs jau neriskē tik daudz, kā kādreiz, dopinga ēras "uzplaukumā".
, 2013-01-20 21:53, pirms 13 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Nav taisnība. Šobrīd dopinga kontrolētājiem ir pārāk plašas pilnvaras, lai sportists varētu netraucēti lietot dopingu. Pārbaude var notikt jebkurā dienā, jebkurā diennakts stundā.
Vairs jau neriskē tik daudz, kā kādreiz, dopinga ēras "uzplaukumā".


Ir tāds ļoti labs teiciens (uzrakstīšu tikai latvisko variantu) - Jo mazāk zini, jo labāk guli.
, 2013-01-20 22:11, pirms 13 gadiem
Nu jā, Latvijā 2000šo gadu sākumā arī krita iekšā vesels bars ar sportistiem: Prūsis, Olijars, Ščerbatihs, un vēl vesela virkne redzamu sportistu, kopā kādi 7 vai 8. Bet tad pēkšņi kaut kā vairs ne. Interesanti, kādēļ tā?
, 2013-01-20 22:29, pirms 13 gadiem
negausis rakstīja: Nu jā, Latvijā 2000šo gadu sākumā arī krita iekšā vesels bars ar sportistiem: Prūsis, Olijars, Ščerbatihs, un vēl vesela virkne redzamu sportistu, kopā kādi 7 vai 8. Bet tad pēkšņi kaut kā vairs ne. Interesanti, kādēļ tā?
Pie tam, kas pavisam interesanti, tad (2000. un 2001. gadā) gan Reinholds (airētājs, kuru 2000. gada OS saķēra), gan Olijars, gan Ščerbatihs, gan Naudužs (riteņbraucējs), gan Prūsis, gan Čerkavskis iekrita uz nandrolonu (kas plašāk var būt pazīstam kā "deka")... sakritība? Nedomāju vis.
, 2013-01-20 22:55, pirms 13 gadiem
Ogļracis Feodosijs rakstīja: Dopings ir tikpat sens un neatdalāms no lielā sporta kā pats sacensību gars...
jau izsenis atlēti ir izmantojuši dažādus uzlējumus, dabas līdzekļus lai iegūtu pārsvaru pār sāncensi. šodien tikai mainījušās tehnoloģijas un apmēri...
Tie tīrie uzvarētāji ?
Ilgu laiku par to pašu Ārmstrongu tāpat runāja .... Viss ir tik tīri un labi... līdz zināmam brīdim
Bet tad jautājums ko mēs uzskatām par dopingu? Katru vielu, kas ļauj sportistam kļūt specīgākam, ātrākam u.t.t. vai tās vielas ko starptautiskā antidopinga aģentūra ir atzinusi par aizliegtām?
Varētu sarakstīt veselus memuārus ar fizisko spēju veicinošām vielām ko sportisti drīkst lietot. Tas, ka tu redzi, ka Bolts no trenera rokas saņem aizdomīgas tabletītes, nenozīmē, ka viņš lieto ko aizliegtu.
, 2013-01-20 23:07, pirms 13 gadiem
playthegame rakstīja: Bet tad jautājums ko mēs uzskatām par dopingu? Katru vielu, kas ļauj sportistam kļūt specīgākam, ātrākam u.t.t. vai tās vielas ko starptautiskā antidopinga aģentūra ir atzinusi par aizliegtām?
Varētu sarakstīt veselus memuārus ar fizisko spēju veicinošām vielām ko sportisti drīkst lietot. Tas, ka tu redzi, ka Bolts no trenera rokas saņem aizdomīgas tabletītes, nenozīmē, ka viņš lieto ko aizliegtu.
Nav "atļautā" un "aizliegtā" dopinga. Tas ir - vārds "dopings" sevī jau ietver to, ka vielas vai manipulācijas, kas tiek veiktas ir ārpus legālajām robežām.

Līdz ar to viss kas nav dopinga sarakstā ir legāls un šajā gadījumā netiek apspriests. Šādā līmenī strādājot cerēt uz augstiem rezultātiem var tikai novada lauksaimnieku spartakiādē (nu var būt arī valsts mēroga agronomu sporta dienā).
, 2013-01-20 23:09, pirms 13 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Pie tam, kas pavisam interesanti, tad (2000. un 2001. gadā) gan Reinholds (airētājs, kuru 2000. gada OS saķēra), gan Olijars, gan Ščerbatihs, gan Naudužs (riteņbraucējs), gan Prūsis, gan Čerkavskis iekrita uz nandrolonu (kas plašāk var būt pazīstam kā "deka")... sakritība? Nedomāju vis.
ar A.Reinholdu bija dīvaini. Atceros, ka viņa ārste stāstīja, ka nandralons AR organismā esot tikai 4x virs normas. Ja sportists grib, lai no tā būtu kāda jēga jālieto esot 2000x vairāk...dažiem cilvēkiem stresa situācijās šī viela izdalās un Reinholdam acīmredzot ir tāda fizioloģiska īpatnība, ka nedaudz pāršāva virs normas...
Tāpēc Andra Reinholda gadījumā domāju, ka viņš ir nevainīgs...par pārējiem gan nezinu...
, 2013-01-20 23:13, pirms 13 gadiem
Claudio Paul Caniggia rakstīja: ar A.Reinholdu bija dīvaini. Atceros, ka viņa ārste stāstīja, ka nandralons AR organismā esot tikai 4x virs normas. Ja sportists grib, lai no tā būtu kāda jēga jālieto esot 2000x vairāk...dažiem cilvēkiem stresa situācijās šī viela izdalās un Reinholdam acīmredzot ir tāda fizioloģiska īpatnība, ka nedaudz pāršāva virs normas...
Tāpēc Andra Reinholda gadījumā domāju, ka viņš ir nevainīgs...par pārējiem gan nezinu...
Jā, un Ščerbatiha komanda stāstīja, ka viņa organismā nandrolons parādījās dēļ tā, ka šams kreatīnu lietoja... .
, 2013-01-20 23:16, pirms 13 gadiem
Claudio Paul Caniggia rakstīja: ar A.Reinholdu bija dīvaini. Atceros, ka viņa ārste stāstīja, ka nandralons AR organismā esot tikai 4x virs normas. Ja sportists grib, lai no tā būtu kāda jēga jālieto esot 2000x vairāk...dažiem cilvēkiem stresa situācijās šī viela izdalās un Reinholdam acīmredzot ir tāda fizioloģiska īpatnība, ka nedaudz pāršāva virs normas...
Tāpēc Andra Reinholda gadījumā domāju, ka viņš ir nevainīgs...par pārējiem gan nezinu...
Jā, atceros, tajā laikā bija populārs "termins": organisma īpatnības. Ščerbatiham tās laikam arī bija. Un vēl dažiem. Ja nopietni, tad, kas to lai zin, kas tur notika. It kā tik dažādi, savstarpējo nesaistīti sportaveidi. Varbūt visus baroja no vienas un tās pašas farmācijas burkas. LOK?...
, 2013-01-20 23:51, pirms 13 gadiem
negausis rakstīja: Jā, atceros, tajā laikā bija populārs "termins": organisma īpatnības. Ščerbatiham tās laikam arī bija. Un vēl dažiem. Ja nopietni, tad, kas to lai zin, kas tur notika. It kā tik dažādi, savstarpējo nesaistīti sportaveidi. Varbūt visus baroja no vienas un tās pašas farmācijas burkas. LOK?...
terminu ''organisma īpatnības'' atceros tikai attiecībā uz Reinholdu - man viņš draugs nav, personiski arī nepazīstu, neaizstāvu, bet...padomā loģiski - ja tev uzrāda 4 vienības 2000 vajadzīgo vietā, tad...sorry, tas pats kas mēģinājums piedzerties no vienas lāses šņabja...
, 2013-01-20 23:55, pirms 13 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Jā, un Ščerbatiha komanda stāstīja, ka viņa organismā nandrolons parādījās dēļ tā, ka šams kreatīnu lietoja... .
atceros Ščerbatihs izteicās apmēram tā - jātur acis vaļā, jo nedraugi ir modri un tie ir visur...
, 2013-01-21 00:25, pirms 13 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Jā, un Ščerbatiha komanda stāstīja, ka viņa organismā nandrolons parādījās dēļ tā, ka šams kreatīnu lietoja... .
Un tāpat kā Kambala, kad kokaīnu bija gadiem šņaucis, domāja visu laiku, ka tas ir pulverītis pret muguras sāpēm!
Āksti
, 2013-01-21 07:24, pirms 13 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Kā jau vairākas reizes esmu rakstījis (arī pie Ārmstronga pēdējā laika rakstiem) - tas, ka sportists nav pieķerts dopinga lietošanā, nenozīmē, ka viņš ir tīrs. Viņa analīzes vienkārši nav uzrādījušas aizliegto vielu klātesamību organismā (dopings arī netiek lietots 24/7; 365, bet ciklos, risinot konkrētus uzdevumus). TOP atlētiem vienkārši ir pietiekoši gudri padomdevēji un gadu gaitā pārbaudītas shēmas, lai vajadzīgajā laikā un vietā iečurājot mēģenē viss būtu kārtībā.

Pie tam, dopinga kontrolieriem nemaz nav interesanti visus izķert. Vieni dopingu ražo un pelna, otri to atklāj un pelna tāpat. Neviens nekodīs rokā, kas viņus baro!

Atgādināšu, ka PRO sporta flagmaņi (Ziemeļamerikas čempionāti) nemaz tā nopietni ar dopingu necīnās. Tikai beisbolistiem apstākļi ir spieduši šim jautājumam pievērsties spēcīgāk. Pārējās līgās spēlētāju arodbiedrības ir bijušas tik stipras, ka dopinga kontroles ir pārvērtušās par formālu pasākumu, bet, piemēram, UFC vadība vispār apšauba dopinga kontroles jēgu.

Dopings nav "melno ļaundaru" brīnumlīdzeklis, lai "žiguļu sacensībās" piedalītos ar jaunu "Ferrari", daudzos sporta veidos (jā, ne visos) tā ir dzīves nepieciešamība, lai vispār tiktu pie starta šādās sacensībās.
Papildinot par tīrību, analīzēs ir kaut kādas(cik lielas neesmu llietas kursā) normas kuras ir atļautas. Tikai pārsniedzot tiek piemērots sods.
, 2013-01-21 07:45, pirms 13 gadiem
Claudio Paul Caniggia rakstīja: terminu ''organisma īpatnības'' atceros tikai attiecībā uz Reinholdu - man viņš draugs nav, personiski arī nepazīstu, neaizstāvu, bet...padomā loģiski - ja tev uzrāda 4 vienības 2000 vajadzīgo vietā, tad...sorry, tas pats kas mēģinājums piedzerties no vienas lāses šņabja...
Pirms OS visiem bija LOK organizētas pārbaudes un visi bija tīri - tā ir ofic. versija.
Reāli ir 2 varianti - vai nu nebija tā, ka visi ir tīri, bet bija cerības, ka visas nandrolona paliekas tiks izvadītas līdz startam.
Vai pēc analīzēm atlēts sāka mazās devās lietot, ar domu, ka "nedaudz jau neskaitās". Es vairāk domāju, ka ir pirmais.

Kas attiecas uz Latvijas atlētu analīzēm jāatceras, ka viņi visi bija LOK apgādībā, Olimpiskajā vienībā, ar LOK ārstiem... .
, 2013-01-21 08:48, pirms 13 gadiem
Tā pat viņš kalnā pirmais uzbrauca septiņas reizes...... tikai tagad skaidrs ka viņš nebija pārcilvēks, bet ēda "veselīgi" tā pat kā visi pārējie.
, 2013-01-21 10:06, pirms 13 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Pirms OS visiem bija LOK organizētas pārbaudes un visi bija tīri - tā ir ofic. versija.
Reāli ir 2 varianti - vai nu nebija tā, ka visi ir tīri, bet bija cerības, ka visas nandrolona paliekas tiks izvadītas līdz startam.
Vai pēc analīzēm atlēts sāka mazās devās lietot, ar domu, ka "nedaudz jau neskaitās". Es vairāk domāju, ka ir pirmais.

Kas attiecas uz Latvijas atlētu analīzēm jāatceras, ka viņi visi bija LOK apgādībā, Olimpiskajā vienībā, ar LOK ārstiem... .
viss ko Tu teici apstiprina 3. varianta lielu iespējamību - organisma īpatnības !
, 2013-01-21 10:10, pirms 13 gadiem
Claudio Paul Caniggia rakstīja: viss ko Tu teici apstiprina 3. varianta lielu iespējamību - organisma īpatnības !
Ja paklausās šitos īpašos organismus, tad viņiem ne sportā piedalīties, bet kā dabas unikumiem cirkā uzstāties.
, 2013-01-21 10:38, pirms 13 gadiem
Pec komentariem izskatas, ka par so temu raksts bija jaraksta Jurim Mininam, sanaktu sapratigaks, nevis Puces melnbaltais.
Interesanti ari tas, ka visi musu nevainigie (scerbatihs, Olijars, Prusis) tobrid radija savus labakos rezultatus, bet pec tam lielos vilcienos ...
Armstrongs precizi intervija pateica par krapsanos - gut prieksrocibu veida, ka citi nerikojas. Vins uzskata, ka nav krapies, jo ta ir cina, kas ietver dopingu ka neatnemamu sastavdalu un visi sai cina piedalas un to apzinas, ipasi ritenbrauksana. Vins sai cina speleja pec tadiem pasiem noteikumiem ka citi un uzvareja. Coms ritenbraucejs, kura uzvards nevienam neko neizteiks, saka, ka, lai vispar saktu sacensties, pat vinam vina limeni bija jasak ar dopingu...
, 2013-01-21 11:46, pirms 13 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Ja paklausās šitos īpašos organismus, tad viņiem ne sportā piedalīties, bet kā dabas unikumiem cirkā uzstāties.
Tu visu laiku ironizē, bet ja nopietni - visās lietās ir izņēmumi...

...uz brīdi iedomājies - bet ja nu Reinholds tiešām nelietoja apzināti dopingu (pazīmes rāda, ka šoreiz tā arī ir) , kā cilvēks jūtās kad viņu bāž vienā maisā ar ciniķiem un bezpreģeļščikiem ?!

P.S. gadās, kad nāvessodus izpilda ne tam kam vajag
, 2013-01-21 11:55, pirms 13 gadiem
Tante rakstīja: Vins uzskata, ka nav krapies, jo ta ir cina, kas ietver dopingu ka neatnemamu sastavdalu un visi sai cina piedalas un to apzinas
nē, ne visi...jo visi ir 100%.

...un tas apstāklis, ka pilnīgi visi dopingu nelieto jau cīņu padara negodīgu attiecībā pret tiem kuri dopingu nelieto...

...un tas, ka visiem (100%) dopings ir pieejams, nav arguments - tas ir stāsts par sirdsapziņām ...
, 2013-01-21 12:04, pirms 13 gadiem
Claudio Paul Caniggia rakstīja: Tu visu laiku ironizē, bet ja nopietni - visās lietās ir izņēmumi...

...uz brīdi iedomājies - bet ja nu Reinholds tiešām nelietoja apzināti dopingu (pazīmes rāda, ka šoreiz tā arī ir) , kā cilvēks jūtās kad viņu bāž vienā maisā ar ciniķiem un bezpreģeļščikiem ?!

P.S. gadās, kad nāvessodus izpilda ne tam kam vajag
Cilvēks, kuram ir piespriesta mūža diskvalifikācija var justies kā grib... . Ir jādomā ko, kad un kāpēc dari.

Kāpēc tad viņam šīs organisma īpatnības parādījās pēkšņi uz OS? Un kāpēc viņš, ja jau tādas īpatnības bija, pirms tam nerunāja... vismaz būtu paņēmis ārsta zīmi kkādu kā "astmātiķi" uz slēpēm to dara.
, 2013-01-21 12:54, pirms 13 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Cilvēks, kuram ir piespriesta mūža diskvalifikācija var justies kā grib... . Ir jādomā ko, kad un kāpēc dari.

Kāpēc tad viņam šīs organisma īpatnības parādījās pēkšņi uz OS? Un kāpēc viņš, ja jau tādas īpatnības bija, pirms tam nerunāja... vismaz būtu paņēmis ārsta zīmi kkādu kā "astmātiķi" uz slēpēm to dara.
...bet Tu nepieskāries pašam galvenajam jautājumam - kāpēc AR organismā aizliegtā viela uzrāda tikai 4 (vai 8) vienības lietderīgo 2000 vietā ?! Pēc būtības šis fakts netieši norāda, ka viņš ir nevainīgs un apsūdzēt AR var tikai formāli...

...ja manā teiktajā ir kaut neliels patiesības grauds, tad Tavam pirmajam teikumam nav jēgas

....P.P.S. nu jā un kas attiecās uz organisma īpatnībām - jo augstāka ranga sacensības, jo lielāks stress....tas taču ir saprotams ?!
, 2013-01-21 13:20, pirms 13 gadiem
Claudio Paul Caniggia rakstīja: ...bet Tu nepieskāries pašam galvenajam jautājumam - kāpēc AR organismā aizliegtā viela uzrāda tikai 4 (vai 8) vienības lietderīgo 2000 vietā ?! Pēc būtības šis fakts netieši norāda, ka viņš ir nevainīgs un apsūdzēt AR var tikai formāli...

...ja manā teiktajā ir kaut neliels patiesības grauds, tad Tavam pirmajam teikumam nav jēgas

....P.P.S. nu jā un kas attiecās uz organisma īpatnībām - jo augstāka ranga sacensības, jo lielāks stress....tas taču ir saprotams ?!
Nandrolona "strādājošā" deva ir 200 mg nedēļā (nevis 2000). Un dopkontrolē uz to var uzrauties pusotru gadu pēc lietošanas.

Manā pirmajā teikumā viss ir skaidrs - atlēts ir diskvalificēts, viela ko lietojis ir zināma. Kādi vēl var būt jautājumi 12,5 gadus pēc notikumiem?

Man tas atgādināja vienu jūtuba klipu, kur bija frāze - pacan k uspehu šol, ņefartanula.
, 2013-01-21 13:33, pirms 13 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Nandrolona "strādājošā" deva ir 200 mg nedēļā (nevis 2000). Un dopkontrolē uz to var uzrauties pusotru gadu pēc lietošanas.

Manā pirmajā teikumā viss ir skaidrs - atlēts ir diskvalificēts, viela ko lietojis ir zināma. Kādi vēl var būt jautājumi 12,5 gadus pēc notikumiem?

Man tas atgādināja vienu jūtuba klipu, kur bija frāze - pacan k uspehu šol, ņefartanula.
nu labi, ok, lai būtu 200 !!! Bet kāpēc Reinholdam uzrādīja 20 reizes mazāk ?!!! Ja viņš apzināti lietoja dopingu, kāda jēga no tās pilītes ?!!! ''Neizvēdinājās'' no iepriekšējās lietošanas ?
, 2013-01-21 13:39, pirms 13 gadiem
Claudio Paul Caniggia rakstīja: nu labi, ok, lai būtu 200 !!! Bet kāpēc Reinholdam uzrādīja 20 reizes mazāk ?!!! Ja viņš apzināti lietoja dopingu, kāda jēga no tās pilītes ?!!! ''Neizvēdinājās'' no iepriekšējās lietošanas ?
Tieši tā.
, 2013-01-21 14:00, pirms 13 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Tieši tā.
ok.,pierunāji...

...bet ja pirms OS bija LOK organizētas pārbaudes un ja - kā Tu saki - visvairāk ticams ir variants, ka bija cerības, ka visas nandrolona paliekas tiks izvadītas līdz startam, tad jau secinājums ir tāds, ka iepriekšējā lietošanas reize nebija tikai paša sportista iniciatīva - LOK ir līdzatbildīgs !!!
, 2013-01-21 14:02, pirms 13 gadiem
Par to, ka saistībā ar nandrolona gadījumiem tie nebija nejauši ir pilnīgi skaidrs, jo visi sportisti atradās LOV paspārnē, tai skaitā ārstu.
Ir vēl tāds L-jas personāžš kā dakteris Živago, kurš, laikā, kad Ārmstrongs guva panākumus strādāja Deutshe Telekom ar Ulrihu u.c., un arī viņam bija un ir cieša saikne ar LOV dakteriem un sportistiem, un tādēļ vien nekādas organisma īpatnības u.c. murgi neizskaidro kāpēc sportisti iekrita.
, 2013-01-21 14:05, pirms 13 gadiem
Claudio Paul Caniggia rakstīja: ok.,pierunāji...

...bet ja pirms OS bija LOK organizētas pārbaudes un ja - kā Tu saki - visvairāk ticams ir variants, ka bija cerības, ka visas nandrolona paliekas tiks izvadītas līdz startam, tad jau secinājums ir tāds, ka iepriekšējā lietošanas reize nebija tikai paša sportista iniciatīva - LOK ir līdzatbildīgs !!!
Un tu domā, ka sportisti, kas pārstāv valsti OS, PČ utt. paši uz savu galvu izdomā ko, kā un kad lietot?
, 2013-01-21 14:07, pirms 13 gadiem
masstrojani rakstīja: Par to, ka saistībā ar nandrolona gadījumiem tie nebija nejauši ir pilnīgi skaidrs, jo visi sportisti atradās LOV paspārnē, tai skaitā ārstu.
Ir vēl tāds L-jas personāžš kā dakteris Živago, kurš, laikā, kad Ārmstrongs guva panākumus strādāja Deutshe Telekom ar Ulrihu u.c., un arī viņam bija un ir cieša saikne ar LOV dakteriem un sportistiem, un tādēļ vien nekādas organisma īpatnības u.c. murgi neizskaidro kāpēc sportisti iekrita.
Kā redzi, daudzi vēl aizvien tic, ka vienam nandrolons pats izdalās, otrs no kreatīna piedevām to dabūjis...
, 2013-01-21 14:26, pirms 13 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Un tu domā, ka sportisti, kas pārstāv valsti OS, PČ utt. paši uz savu galvu izdomā ko, kā un kad lietot?
vispirms sportists pats lemj, vai lietot vispār - tas ir viņa spēkos pilnīgi noteikti - un ja jā, tad pēc tam arī kad, kā un cik daudz...

noteikti ir gadījumi, kad sportisti atsakās lietot
, 2013-01-21 14:46, pirms 13 gadiem
Ja nu kāds ir ļoti skeptisks par "dopingotāju" atklāšanu - iesaku apmeklēt mājas lapu SMVA Antidopinga nodaļa: Jaunumi , tur ir viss izklāstīts. No dopinga medniekiem "aizmukt" nav nemaz tik vienkārši.

Tas ir diezgan liels mīts tomēr, ka "visi lieto un tur neko nevar padarīt".
Arī šajos komentāros ar to saskaramies.

It sevišķi palasiet par ADAMS sistēmu, par metodēm, kādas tiek pielietotas, lai kontrolētu sportistu jebkurā diennakts laikā, jebkurā vietā.
, 2013-01-21 15:46, pirms 13 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Ja nu kāds ir ļoti skeptisks par "dopingotāju" atklāšanu - iesaku apmeklēt mājas lapu SMVA Antidopinga nodaļa: Jaunumi , tur ir viss izklāstīts. No dopinga medniekiem "aizmukt" nav nemaz tik vienkārši.

Tas ir diezgan liels mīts tomēr, ka "visi lieto un tur neko nevar padarīt".
Arī šajos komentāros ar to saskaramies.

It sevišķi palasiet par ADAMS sistēmu, par metodēm, kādas tiek pielietotas, lai kontrolētu sportistu jebkurā diennakts laikā, jebkurā vietā.
Lielākā vaina ir tajā, ja Tu uz šo jautājumu skaties caur oficiāli-teorētisko prizmu, bet citi - reāli-praktisko.
, 2013-01-21 15:54, pirms 13 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Lielākā vaina ir tajā, ja Tu uz šo jautājumu skaties caur oficiāli-teorētisko prizmu, bet citi - reāli-praktisko.
Kāda jēga mūsdienās ir šmaukties ar dopingu, ja dopinga "medniekiem" ir priekšrocības - viņi var apmeklēt sportistu gan treniņciklā, gan pirms, gan pēc sacensībām! Pēdējos gados tas vairs nav tik vienkārši - jebkurā brīdī "var klauvēt pie durvīm"!
Un tik tālu jau gan vēl zinātne nav attīstījusies, lai varētu perfekti uztaisīt savu doping štelli tā, lai nekad, nevienā periodā neuzrādītos dopinga pēdas analīzēs...
Secinājumi katram jāizdara - jo tuvāk spicei tu tiec, jo vairāk tevi kontrolēs.
Tieši mehanizatoru sporta spēlēs vēl var šmaukties ar dopingu, jo tur vēl neviens nekontrolē. Līdz ko tie ir valsts mēroga vai kontinenta mēroga vai vēl lielāki mači - tad paliek arvien grūtāk kaut ko noslēpt.
Kāda jēga ar dopingu pacelties līdz kontinenta līmeņa mačiem, ja tur vairs neko nevarēs lietot un nevarēs parādīt? Viņus visus, kas tiek līdz tam līmenim, iekļauj ADAMS sistēmā, kur ne soli pa labi, ne soli pa kreisi, tādas kā savdabīgas virtuālās važas, kad pilnībā kontrolē katra indivīda dzīvi!
, 2013-01-21 16:05, pirms 13 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Kāda jēga mūsdienās ir šmaukties ar dopingu, ja dopinga "medniekiem" ir priekšrocības - viņi var apmeklēt sportistu gan treniņciklā, gan pirms, gan pēc sacensībām! Pēdējos gados tas vairs nav tik vienkārši - jebkurā brīdī "var klauvēt pie durvīm"!
Un tik tālu jau gan vēl zinātne nav attīstījusies, lai varētu perfekti uztaisīt savu doping štelli tā, lai nekad, nevienā periodā neuzrādītos dopinga pēdas analīzēs...
Secinājumi katram jāizdara - jo tuvāk spicei tu tiec, jo vairāk tevi kontrolēs.
Tieši mehanizatoru sporta spēlēs vēl var šmaukties ar dopingu, jo tur vēl neviens nekontrolē. Līdz ko tie ir valsts mēroga vai kontinenta mēroga vai vēl lielāki mači - tad paliek arvien grūtāk kaut ko noslēpt.
Kāda jēga ar dopingu pacelties līdz kontinenta līmeņa mačiem, ja tur vairs neko nevarēs lietot un nevarēs parādīt? Viņus visus, kas tiek līdz tam līmenim, iekļauj ADAMS sistēmā, kur ne soli pa labi, ne soli pa kreisi, tādas kā savdabīgas virtuālās važas, kad pilnībā kontrolē katra indivīda dzīvi!
Labi. Lieldienu zaķis ir īsts un Ziemassvētkos salavecis arī nes dāvanas.
, 2013-01-21 22:04, pirms 13 gadiem
Dopings jau nav nekaads briinumlidzeklis,kas viduveeju vai sliktu sportistu pacels augstumos,taa pat apakshaa ir milziigs darbs,kas pa speekam lai uzvereetu 7reizes izraadiijaas tikai Armstrongam!Uzskatu ka musdienu ritenjbraukshana ir tadas slodzes ka sportisti vienkarshi ir spiesti lietot, lai kaut vai notureetos komanda,gluzhi vienkaarshi ja tu nelieto tu izkriti ara uz citu fona kas lieto dopingu!
, 2013-01-21 22:12, pirms 13 gadiem
jaaniits rakstīja: Dopings jau nav nekaads briinumlidzeklis,kas viduveeju vai sliktu sportistu pacels augstumos,taa pat apakshaa ir milziigs darbs,kas pa speekam lai uzvereetu 7reizes izraadiijaas tikai Armstrongam!Uzskatu ka musdienu ritenjbraukshana ir tadas slodzes ka sportisti vienkarshi ir spiesti lietot, lai kaut vai notureetos komanda,gluzhi vienkaarshi ja tu nelieto tu izkriti ara uz citu fona kas lieto dopingu!
Tur jau tā lieta, ka lielākā daļa domā, ka atlēts, kurš lieto kko no dopinga saraksta uzreiz kļūst nenormāli ātrs. Tb kkas līdzīgs kā auto gadījumā, kad tiek ieslēgts nitro.

Patiesībā dopings ir tikai līdzeklis, lai atlēts varētu strādāt vēl vairāk, kvalitatīvāk, ātrāk atjaunoties. Bez darba, NENORMĀLA DARBA, nekāds dopings nepalīdzēs, tb lietot jau var, taču gaidīto panākumu nebūs, bet blaknes no dažādiem preparātiem būs gan.
, 2013-01-22 18:41, pirms 13 gadiem
visi top līmeņa sportisti rij steroīdus. ja ne sezonā, tad starpsezonā, lai uzņemtu spēku un varētu intensīvi trenēties. Vieni sporta veidi ir tīrāki, citi netīrāki. Piemēram tajos kur pārsvarā visu izšķir spēles prasme/tehnika tā problēma ir mazāka, bet tur kur visu izšķir spēks, ātrums, izturība, es esmu pārliecināts 99% kaut ko rij. Mosties Armand pietiks būt naiviem! Sports ir viens netīrs bizness mūsdienās. $$$$$$$
, 2013-01-23 12:52, pirms 13 gadiem
Tagad zākāt Ārmstrongu ir kā sist guļošu. Mīksti. Ne katrs būtu spējīgs atzīties, to tomēr vajadzētu nedaudz cienīt.
, 2013-01-24 02:21, pirms 13 gadiem
Sanāk tā: šodien kaut kāds preparāts ir atļauts. Rīt tas varbūt būs jau aizliegts. Tātad šodien es vēl neesmu dopingotājs, ja lietoju jaunu, pagaidām vēl aizliegto vielu sarakstos neiekļautu vielu. Rīt varbūt jau būšu sliktais, ja turpināšu to darīt. Tāpat vakar bija atļautas tādas vielas, kas tagad ir aizliegtas. Tātad vakardienas čempioni, no šodienas viedokļa ir blēži? Nu, tā taču sanāk? Te daudz runāja par nandrolonu. neko no tā nejēdzu, bet pēc Reinholda gadījuma , lasīju, ka bija laiks, kad to vielu varēja lietot, nebija aizliegta. Tad kā vispār uztvert to lielo sportu?