Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:5, Did:0, useCase: 3

Laikraksts: Romāns Vainšteins lietoja dopingu?

Agris Suveizda

Laikraksts: Romāns Vainšteins lietoja dopingu?
Romāns Vainšteins

Pasaules sportā nerimst riteņbraukšanas dopinga skandāls, un tiek uzzinātas arvien jaunas un jaunas detaļas. Nīderlandes laikraksts NRC Handelsblad publicējis materiālu, kurā ar dopinga karali Eufemiano Fuentesu saistīti vēl četri riteņbraucēji - starp viņiem arī Latvijas pārstāvis un 2000.gada pasaules čempions Romāns Vainšteins.

Spānijas policija sporta ārsta Eufemiano Fuentesa apartamentos atradusi dopinga shēmas, kurās sportisti tika dēvēti speciālos kodos - vienam tas bija suņa vārds, citam pseidonīms tika radīts no vārda vai uzvārda pirmajiem burtiem. Atšifrēti četri riteņbraucēji - itālieši Mario Pantāni un Mikele Bartoli, latvietis Romāns Vainšteins un Luksemburgas sportists Frenks Šleks.

"Kādēļ "VAINS" jau agrāk netika saistīts ar latvieša Romāna Vainšteina, 2000.gada pasaules čempiona, vārdu, ir mīkla. Arī VAINS saņēma veselu dopinga klāstu: EPO, augšanas hormonus asins pārliešanai un arī tā saukto "polvo", kas paredzēts urīna analīzei, lai manipulētu ar dopinga kontroli," teikts publicētajā rakstā. Shēmas ir saistītas ar 2003 un 2004.gadu - laiku, kad ritēja Vainšteina pēdējie karjeras gadi.

Vainšteina saistību ar dopingu apliecināja arī viņa komandas biedrs "Domo" komandā Davids Orvalho: "Vainšteinam tajā gadā bija resna pēcpuse, viņš netrenējās. Viņš devās pie ārsta, kas nestrādāja komandā. Dzirdēju no komandas biedriem [Marko] Milezi un [Enriko] Kasāni, ka Vainšteina rēķins pie ārsta bija lielāks nekā mana alga - 40 tūkstoši guldeņu [aptuveni 18 tūkstoši eiro]. Tie noteikti nebija multivitamīni."

Saskaņā ar rakstu, aiz segvārda Pantikosa slēpās 1998.gada "Tour de France" uzvarētājs Marko Pantāni. Viņa sarakstā esot bijis EPO, augšanas hormoni, asins pārliešana, insulīns, anaboliskie steroīdi, arī testosterons. Pantāni pirms vai pēc vakariņām vajadzēja iešļircināt attiecīgi trīs un septiņas iedaļas augšanas hormonu un insulīna. Atrastais grafiks pilnībā sakrītot ar Pantāni 2003.gada sacensību kalendāru.

Tikmēr divkārtējais "Giro d'Italia" uzvarētājs Mikele Bartoli slēpies zem sava suņa vārda Sansone. Viņa saistību ar Fuentesu tagad apstiprina jau divi neatkarīgi avoti. Sansones sarakstā bija EPO, steroīdi, kortizons, augšanas hormoni un asins pārliešana. Bet ceturtais atklātais braucējs ir Luksemburgas riteņbraucējs Frenks Šleks, kurš esot saukts par "Amigo de Birillo" (Biriljo draugs - Biriljo ir suņa vārds).

Spānijā notiek Fuentesa tiesas process, un bēdīgi slavenais sporta ārsts dopinga skandālu ziņā ir saistīts ne tikai ar riteņbraukšanu vien. Tā, piemēram, esot bijušas aizdomas, ka Fuentess esot konsultējis spāņu futbolistus, tostarp - ļoti pazīstamus futbolistus. Tomēr iespējamā dopinga klātbūtne futbolā neesot tiesas dienas kārtībā. Viens no klubiem, kas tika minēts starp iesaistītajiem, bija "Real Sociedad". Tā bijušais spēlētājs Šabi Alonso gan nesen izteicās, ka ne reizi klubā neesot sastapies vai redzējis dopingu.

Izmantotie resursi:
Snelle duiding bij het belangrijkste nieuws ::...
NOS.nl - Nieuws, Sport en Evenementen op Radio,...

  +6 [+] [-]

, 2013-02-16 23:43, pirms 12 gadiem
Es ne vienu vienreizi esmu paudis savu viedokli par profesionālo sportu. Ja jūs vēl lolojat cerības, ka lielas sacensības var novinnēt bez aizliegtajām vielām, tad Jūs dzīvojat iedomu pasaulē.

Neteiksim tagad, ka Romāns ir lielākais grēkāzis pasaulē. Rij iekšā visi. Kurš vairāk un kvalitatīvāk tas ir cits jautājums.

Es varu liekotroku uz sirds apgalvot, ka visi olimpiskie atlēti (ja, protams, atskaita tos ar zaļajām kartēm no 3. pasaules valstīm) vienā vai citā sagatavošanās posmā lieto ķīmiju un citus preparātus. Ja pats esat nodarbojies ar kādu sporta veitu, tad jāsejēdz, ka visi pasaules rekordi ir sasniegti "nelegāli". Zem lieliem sportistiem strādā veselas komandas ar ārstiem utt. Jāmāk ir lietotpareizos urīndzenošos preparātus, lai slēptu pēdas.

Pieņemiet to vai nē, bet tas ir profesionālais sports...

  +5 [+] [-]

, 2013-02-16 23:53, pirms 12 gadiem
Prometejs rakstīja: Es ne vienu vienreizi esmu paudis savu viedokli par profesionālo sportu. Ja jūs vēl lolojat cerības, ka lielas sacensības var novinnēt bez aizliegtajām vielām, tad Jūs dzīvojat iedomu pasaulē.

Neteiksim tagad, ka Romāns ir lielākais grēkāzis pasaulē. Rij iekšā visi. Kurš vairāk un kvalitatīvāk tas ir cits jautājums.

Es varu liekotroku uz sirds apgalvot, ka visi olimpiskie atlēti (ja, protams, atskaita tos ar zaļajām kartēm no 3. pasaules valstīm) vienā vai citā sagatavošanās posmā lieto ķīmiju un citus preparātus. Ja pats esat nodarbojies ar kādu sporta veitu, tad jāsejēdz, ka visi pasaules rekordi ir sasniegti "nelegāli". Zem lieliem sportistiem strādā veselas komandas ar ārstiem utt. Jāmāk ir lietotpareizos urīndzenošos preparātus, lai slēptu pēdas.

Pieņemiet to vai nē, bet tas ir profesionālais sports...
Ja pats Prometejs ir tā teicis, tad tā noteikti arī ir, Piekrītu!

  +1 [+] [-]

, 2013-02-17 00:03, pirms 12 gadiem
Es uz kachalku eju ito lietoju
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2013-02-17 00:04, pirms 12 gadiem
Lai legalizē dopingu un miers. Lai bojā savus orgānus, cik tīk.

  -1 [+] [-]

, 2013-02-17 00:10, pirms 12 gadiem
MachimoI rakstīja: Lai legalizē dopingu un miers. Lai bojā savus orgānus, cik tīk.
Par piemēru varam ņemt powerliftinga un bodybuildinga federācijas, kuras necenšas aizmālēt acis, jo apzinās ko cilvēks var sasniegt bez ķīmijas. Labi, patiesība nepatīk lielajiem sporta funkcionāriem un tapēc šie sportaveidi tuvākajās dekādēs nebūs olimpiskie.

Sports prasa upurus. Uzprasiet čempioniem no kā viņi atteiktos - no medaļām vai aizliegtajām vielām. Domāju, ka atbilde būs viennozīmīgi par labu medaļām un balvu naudām...

  +5 [+] [-]

, 2013-02-17 00:11, pirms 12 gadiem
essia rakstīja: busim reali? nu kura sporta veida tad nav dopinga? Neviena! A... Tikai Šahā
Dopings nav tikai ātrākai skriešanai. Kad kādreiz pamēģināsi maksimāli koncentrēties un intensīvi domāt vairākas stundas no vietas, vairākas dienas pēc kārtas (kā šaha turnīrā), tad jutīsi vajadzību pēc brīnumzālītes. Tīri fiziski jau neizturēsi,ja nebūsi formā, nemaz nerunājot par prāta skaidrību.

  +1 [+] [-]

, 2013-02-17 00:13, pirms 12 gadiem
.............. rakstīja: Ja pats Prometejs ir tā teicis, tad tā noteikti arī ir, Piekrītu!
Mani vienkārši brīžiem izbrīna sabiedrības naivums un "patiesības meklēšana". Pats esmu bijis sportā kā jau daudzi no jums un reāli redzu ko var fiziski cilvēks sasniegt ar multivitamīniem un ko nevar.

  +1 [+] [-]

, 2013-02-17 00:14, pirms 12 gadiem
Nu tad tagad jāreanimē tas sarunu šovs, kā viņ tur sauca "Aina" laikam bij, un jāaicina Vainšteins uz beņķa. Mums jau patīk darīt visu kā amīšiem - vot i tagad varam arī savu "Ārmstronga" epopeju uztaisīt Bet ja nopietni, tad ne reizi jau esmu teicis - jāliekas mierā un viss - tas bij tāds laiks riteņbraukšanā un viss.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2013-02-17 00:38, pirms 12 gadiem
Profesionāls riteņbraucējs = dopinga lietotājs!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2013-02-17 01:20, pirms 12 gadiem
blah rakstīja: Nja, latvju bāleliņi atkal izceļas ar komentāriem. Kad Ārmstrongs atzinās, tad visi rakstīja, lai liek cietumā, bet kad latvietis pieķerts, tad tas tas notika pirms 10 gadiem un vairs nav aktuāli... Bezmugurkaulnieki jūs esat.
Ja pieķerts, tad lai soda. Be klau, kur viņš ir pieķerts? Rakstīts "Vains"? nu un?
Un komandas biedrs bijušais saka, ka kaut ko dzirdējis no kaut kā....nu gan pierādījumi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-02-17 02:18, pirms 12 gadiem
anjo rakstīja: Meilutīti


Neticu!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2013-02-17 04:10, pirms 12 gadiem
Prometejs rakstīja: Es ne vienu vienreizi esmu paudis savu viedokli par profesionālo sportu. Ja jūs vēl lolojat cerības, ka lielas sacensības var novinnēt bez aizliegtajām vielām, tad Jūs dzīvojat iedomu pasaulē.

Neteiksim tagad, ka Romāns ir lielākais grēkāzis pasaulē. Rij iekšā visi. Kurš vairāk un kvalitatīvāk tas ir cits jautājums.

Es varu liekotroku uz sirds apgalvot, ka visi olimpiskie atlēti (ja, protams, atskaita tos ar zaļajām kartēm no 3. pasaules valstīm) vienā vai citā sagatavošanās posmā lieto ķīmiju un citus preparātus. Ja pats esat nodarbojies ar kādu sporta veitu, tad jāsejēdz, ka visi pasaules rekordi ir sasniegti "nelegāli". Zem lieliem sportistiem strādā veselas komandas ar ārstiem utt. Jāmāk ir lietotpareizos urīndzenošos preparātus, lai slēptu pēdas.

Pieņemiet to vai nē, bet tas ir profesionālais sports...
Tad pēc tava sacītā, M. Dukurs Supermena dopingotājs.....

  +5 [+] [-]

, 2013-02-17 05:55, pirms 12 gadiem
januseks88 rakstīja: Tad pēc tava sacītā, M. Dukurs Supermena dopingotājs.....
Martins varbūt nē,bet kamanas točna rij dopingu

  +2 [+] [-]

, 2013-02-17 05:57, pirms 12 gadiem
markkomartins rakstīja: Eu nu piz..da. Ko darīt tiem jaunajiem čaliem kas centās mīties. Tagad pierāda ka bez dopinga nevar neko sasniegt.
Nee, nu jau taa, ka jebkursh kas saaks miities, riisi dopingu, vinees tour de france!!! Viennkaarsi dopings dod nelielu handikapu - amatieri padara par profesionaalii, profisonaali paartaisa pasaules klases atleetaaa, bet pasaules klases atleetu padara par cempionu (tas iedaliijums ir veel siikaaks, bet nemaina lietas butiibu)! Bet tik un taa lai buutu virsotnee, kaut vai ar dopingu, tev ir jaaabuuut izcilam sportistam lai klutu par cempionu. Cita liet , ka tas ir negodiigi pret 2 un 3 vietas ieguveejiem, bet meees jau nezinam vai arii vinji nelieto. Armstrongs veel pagaishogd bija tiirs. kas zin kas uzpeldees nekamais

     [+] [-]

, 2013-02-17 07:59, pirms 12 gadiem
Tagad riteņbraukšanas mačos(nevienā posmā) neviens vairs negribēs būt tuvojoties finiša taisnej pirmajs,tas kurš nemācēs viss lēnākais būt un finišēs kā pirmais,jutīsies nelaimīgs,jo visi apkārt čukstēsies,ka lieto dopingu un noteikti nav tīrs!!!
Mazliet tāds kā menais humors no manas puses,bet nu jau par traku paliek ar to riteņbraukšanau.Varbūt necilājiet augšā 10-20gadu vecus notikumus,bet uzmanīgāk un kārtīgāk pētiet ,kas tagad notiek un protams ne tikai riteņbraukšanā,bet visos izturības sporta veidos,kā arī sprinta distancēs. Jo es nevaru iebraukt kā 15 gadīgs (bērns) var būt ātrāks par 20-30gadīgu sportistu un labot pat eiropas rekordu!!!

  +4 [+] [-]

, 2013-02-17 08:23, pirms 12 gadiem
Nē, Romāns, startējot vidē, kurā visi pārējie bija salietohušies uzvarēja vairākus Giro posmus un PČ absolūti tīrs... mhm, kā tad.

Es nezinu kādā ilūziju pasaulē ir jādzīvo, lai tam ticēt.

Vai tāpēc tagad Vainšteinu vajag "nolinčot"? Nē! Tie ir sporta veida "nerakstītie likumi", kurus atlētiem ir jāpieņem, lai viņi varētu daudz maz veiksmīgi startēt sacensībās.

  +2 [+] [-]

, 2013-02-17 08:27, pirms 12 gadiem
januseks88 rakstīja: Tad pēc tava sacītā, M. Dukurs Supermena dopingotājs.....
Sportā visas sarunas no sērijas "a tu lieto?" īstenībā ir nekorektas. Ir dopkontroles, kas arī nosaka to cik sportists ir tīrs. Ja kontrolēs nekas neuzrādās, tātad atlētam jautājumu nav. Ja ir - tad klasiskā procedūra.

Tajā pašā laikā nevajag uzreiz domāt, ka visi, kas ir izgājuši dopkontroli ir absolūti tīri un neko nav lietojuši.

     [+] [-]

, 2013-02-17 08:34, pirms 12 gadiem
Prieks, ka Latvijā pat "hokēja eksperti" zin, kas un kad riteņbraukšanā ir lietojis dopingu

     [+] [-]

, 2013-02-17 08:48, pirms 12 gadiem
Tad pēc tava sacītā, M. Dukurs Supermena dopingotājs.....

Protams, rij ripas uz nebēdu . Tagad dabūja 100 štukas un rīs ar bračku un vēl veco uzcienās. lai ledu skrāpē cītīgāk!

  +3 [+] [-]

, 2013-02-17 08:56, pirms 12 gadiem
bac05 rakstīja: Nee, nu jau taa, ka jebkursh kas saaks miities, riisi dopingu, vinees tour de france!!! Viennkaarsi dopings dod nelielu handikapu - amatieri padara par profesionaalii, profisonaali paartaisa pasaules klases atleetaaa, bet pasaules klases atleetu padara par cempionu (tas iedaliijums ir veel siikaaks, bet nemaina lietas butiibu)! Bet tik un taa lai buutu virsotnee, kaut vai ar dopingu, tev ir jaaabuuut izcilam sportistam lai klutu par cempionu. Cita liet , ka tas ir negodiigi pret 2 un 3 vietas ieguveejiem, bet meees jau nezinam vai arii vinji nelieto. Armstrongs veel pagaishogd bija tiirs. kas zin kas uzpeldees nekamais
Šitas saucas "veiksmīga tēla izveidošana par PRO sportu".

Dopings nedod nekādu handikapu, kur nu riteņbraukšanā. Dopings ir neatņemama sastāvdaļa, lai vismaz nokļūtu starp profiem (to pierāda dopinga lietotāju skaits starp amatieriem dažādos sporta veidos; par piemēru vari paņemt parastu "kačalku" un tad, saprotot cik daudzi tur lieto, padomā cik daudz lieto dopingu no tiem, kam tas ir reāls darbs un no rezultāta atkarīgs dzīves līmenis).

"Negodīgi pret 2. un 3. vietas ieguvēju" - lai viņi iečurā mēģenē ari un 4.-10. un 10.-100. vieta... un tad apskatās kurš ir patiesais "tīrais" uzvarētājs (ja šajā kompānijā tāds vispār atradīsies).

Ir jāsaprot, ka dopings nav nekāds brīnumlīdzeklis kā to rāda filmās - izdzer pilnīgs vājinieks zaļu šķidrumu un KĀ SĀK VICOT! Dopings ir tikai līdzeklis, kas ļauj sportistam strādāt vēl vairāk un kvalitatīvāk. Turklāt, lai lietotu dopingu, vajag JAU sasniegt kkādu līmeni.
Ja to sāks lietot cilvēki kam to nevajag, kas nezina kā to darīt vai nav gatavi tam, viņiem būs nevis dopinga lietošana, bet cīnīšanās ar blaknēm, ko šis dopings nes līdzi.

     [+] [-]

, 2013-02-17 09:13, pirms 12 gadiem
gunnars rakstīja: Leģendārais somu staieris Pāvo Nurmi (n-kārtējs olimpisko spēļu čempions) karjeras laikā arī bieži piestaigāja uz aptieku..... Varbūt jāveic kratīšana arī aptiekāru dzīvesvietās? Varbūt uzpeld kādi kodētie vārdi, kā Pāvo vai Nurms! Ja tiek drāzta riteņbraukšana, tad neaizmirstam vieglatlētiku!
Pie kam nevajag aizmirst Latvijas vieglatlētiku. Ne jau tikai čempioni lieto.... Kad dopkontrole ir redzēta Valmierā, Prezidenta kausos?

  -1 [+] [-]

, 2013-02-17 09:44, pirms 12 gadiem
Ja jau visi riteņbraucēji lieto, tad tas vairs nav dopings - visi ir vienādos apstākļos
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-02-17 10:28, pirms 12 gadiem
Kāpēc tik veci sūdi jāvelk ārā? Tajā laikā tak visi lietoja. Labāk lai tagadnē strādā un novērš dopinga lietošanu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-02-17 10:34, pirms 12 gadiem
Nebūtu slikti Jāni Lūsi pārbudīt

     [+] [-]

, 2013-02-17 10:54, pirms 12 gadiem
sandis444 rakstīja: Cik vairākus Giro posmus vinnēja Vainšteins??

Nosauc konkrēti..
Nu labi, uzvara bija 1 posmā + otrā vieta (1999. gadā). Tai pašā sezonā neslikts Tirreno-Adriatico + TOP 3 ap to laiku daudzās citās sacensībās.

     [+] [-]

, 2013-02-17 10:55, pirms 12 gadiem
sandis444 rakstīja: Dopkontrole?

Tu ņirgājies??

Armstrongam 7us gadus Tour de France neko neuzrādija un teica ka vinš ir tīrs, "pārbaudīts" 100ām reižu, bet nekā.. un Tu vel runā par kkādu dopinga kontroli kas visu uzrāda un pierāda ir sportists kko ēdis vai nav? Tu esi smieklīgs
Izlasi ko es rakstīju.