Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:129, Did:0, useCase: 3

Raikonens salamājas ar komandu, bet vainīgs nejūtas (+audio)

Juris Grīns
Juris Grīns

Raikonens salamājas ar komandu, bet vainīgs nejūtas (+audio)
Kimi Raikonens
Foto: LaPresse/Scanpix

"Lotus" komanda Indijas "Grand Prix" laikā veica visai skarbu vārdu apmaiņu ar savu pilotu Kimi Raikonenu, kurš, aizstāvot trešo pozīciju, gandrīz izraisīja sadursmi ar Romēnu Grožānu. Komnda Abū Dabī šajā sakarā ar abiem pilotiem veiks pārrunas.

Raikonena mašīnas riepas bija strauji nolietojušās un aizmugurē braucošais komandas biedrs Grožāns tobrīd bija vairākas sekundes aplī ātrāks. Tomēr ar pirmo mēģinājumu francūzis garām netika, jo Raikonens viņu izstūma ārpus trases. Izmantojot tradicionālākos angļu valodas lamu vārdus, komanda pavēlēja Raikonenam "vākties nost no ceļa", uz ko pilots atbildēja, lai "beidz uz viņu kliegt".

"Tas ir normāli, ja dod ceļu komandas biedram, taču to nedrīkst darīt ātrā līkumā," attaisnojas Raikonens.

Drīz pēc tam Grožāns tika viņam garām un izcīnīja trešo vietu, neskatoties uz to, ka startēja tikai no 17. pozīcijas. Viņš atzīst, ka, pēc pieļautās stratēģijas kļūdas kvalifikācijā, uz pjedestālu nav cerējis. Tomēr viņa gadījumā viena pitstopa stratēģija nostrādāja.

"Lielu cerību nebija," saka Grožāns. "Dators aprēķināja, ka labākā iespējamā stratēģija dotu ceturto vietu. Sacīkstēs mans ātrums bija lielisks un izmantojām drosmīgu stratēģiju. Šis nebija tas mirklis, kad varam atļauties neriskēt. Tas atmaksājās un nokļuvām uz pjedestāla."

Raikonens beigās tomēr bija spiests veikt vēl vienu pitstopu un finišēja septītais, lai gan pirms tam kādu laiku atradās pat otrajā vietā. Soms atzīst, ka jau sacīkšu sākumā bijušas problēmas ar mašīnu.

"Pirmos 20 apļus veicu ar nepilnīgām bremzēm," stāsta Raikonens. "Tās pamatīgi mēdza pārkarst, tiklīdz noķēru kādu no priekšā braucošajām mašīnām. Beigās sabojājām arī riepas. Sarūgtinoši."

Izmantotie resursi:
autosport.com - the authority on Formula One,...

  +6 [+] [-]

, 2013-10-28 09:00, pirms 11 gadiem
Normālas attiecības komandā.

  +3 [+] [-]

, 2013-10-28 09:05, pirms 11 gadiem
Kimi ir kārtīgs Vecis!

  +1 [+] [-]

, 2013-10-28 09:14, pirms 11 gadiem
Nav jau pirmā reize, kad viņam attieksmes problēmas, kad vairs nav motivācijas braukt.

  -1 [+] [-]

, 2013-10-28 09:51, pirms 11 gadiem
ferrari varēs nākamgad mocīties ar karsto somu

     [+] [-]

, 2013-10-28 09:56, pirms 11 gadiem
Kimi pēdējā laikā komandai ir kā tautā saka, izbesijis
Kimi bez motivācijas ir kā skabarga paka*ā, Ferrari ar viņu cīnījās tik ilgi līdz paši samaksāja lai viņš tinās prom, Lotus arī šķiet vairs nevar izturēt viņa vieglprātību un nenopietno attieksmi.
Katrā gadījumā vecais itāļu ērzelis smagi riskēja paņemot Kimi atpakaļ. Ja šamais ātri zaudēs cerības uz titulu, tad atkal būs šīs te pašas problēmas.

  +4 [+] [-]

, 2013-10-28 09:57, pirms 11 gadiem
Protams, ka Kimi bija jālaiž Grožāns. Bet nu no otras puses - kāda suņa pēc Raikonens netika iesaukts pitos pēc jaunām gumijām jau ātrāk?!

     [+] [-]

, 2013-10-28 09:59, pirms 11 gadiem
karliss rakstīja: Nav jau pirmā reize, kad viņam attieksmes problēmas, kad vairs nav motivācijas braukt.
attieksmes problēmas..., nav motivācijas braukt...
Uhh, kādi mēs naski uz kliedzošu secinājumu izdarīšanu.
Tik daudz patiesu un atmaskojošu sekspertu komentāru, ka galva griežas.

     [+] [-]

, 2013-10-28 10:09, pirms 11 gadiem
shis ir labs....ferraari un Alo....varees ciiniities netikai ar Vettelu,bet arii ar Kimiiii...

  +1 [+] [-]

, 2013-10-28 10:11, pirms 11 gadiem
Kimii ir motivaacija...vienkaarshi chalis izklaideejaas...labi,ka vinjsh veel pa radio nepateica,lai shie samaksaa algu

  -2 [+] [-]

, 2013-10-28 10:30, pirms 11 gadiem
Kimi ir karotājs un ir viens no retajiem, kurš pats ar saviem spēkiem cīnās par uzvaru katrā posmā, tāpēc arī RedBull viņu nevar paņemt, jo liks nikolaju uz komandas pavēlēm - nevarēs pateikt kā weberam Indijā, ka nedrīkst trakot (jo tādā veidā var tikt apdraudēta feteļa iespējas uzvarēt), vai vēl stulbāk McLaren pateica Peresam - mēs cīnāmies par ko citu! Ja braucējs necīnās par uzvaru, viņš vairāk nav sacīkšu braucējs.

  -1 [+] [-]

, 2013-10-28 11:48, pirms 11 gadiem
Georgs17 rakstīja: attieksmes problēmas..., nav motivācijas braukt...
Uhh, kādi mēs naski uz kliedzošu secinājumu izdarīšanu.
Tu F1 pirms pāris gadiem sāki skatīties? Cik zinu viņš jau projām ir vienīgais pasaules čempions, kuram maksāja par to, lai viņš nebrauktu F1.
Noārdījās Makos, dabūja piķi, titulu un sāka luni laist. Skaties, mošk ka atkal iekasēs no Ferrari, Alonso paņems šo priekšā, pakaļā un sezonas vidū Luka varēs meklēt sev jaunu pilotu un Kimis otrreiz mierīgi dosies pensijā.

  +2 [+] [-]

, 2013-10-28 12:11, pirms 11 gadiem
karliss rakstīja: Tu F1 pirms pāris gadiem sāki skatīties? Cik zinu viņš jau projām ir vienīgais pasaules čempions, kuram maksāja par to, lai viņš nebrauktu F1.
Noārdījās Makos, dabūja piķi, titulu un sāka luni laist. Skaties, mošk ka atkal iekasēs no Ferrari, Alonso paņems šo priekšā, pakaļā un sezonas vidū Luka varēs meklēt sev jaunu pilotu un Kimis otrreiz mierīgi dosies pensijā.
Vispār jau nē, jo arī Prostam krietni labi samaksāja, lai viņš vienu sezonu nebrauktu F1 čempionāta.

  +4 [+] [-]

, 2013-10-28 12:12, pirms 11 gadiem
Tiklīdz Raikonens pateica kā pāries uz Ferrari, tā ar komandu sākās problēmas! Pirms tam līda, kā vien varēja ielīst Raikonenam!

  -3 [+] [-]

, 2013-10-28 12:14, pirms 11 gadiem
archdevil rakstīja: Kimi ir karotājs un ir viens no retajiem, kurš pats ar saviem spēkiem cīnās par uzvaru katrā posmā, tāpēc arī RedBull viņu nevar paņemt, jo liks nikolaju uz komandas pavēlēm - nevarēs pateikt kā weberam Indijā, ka nedrīkst trakot (jo tādā veidā var tikt apdraudēta feteļa iespējas uzvarēt), vai vēl stulbāk McLaren pateica Peresam - mēs cīnāmies par ko citu! Ja braucējs necīnās par uzvaru, viņš vairāk nav sacīkšu braucējs.

Stulbākais komentārs ko esmu lasījis iekš F1 sadaļas.
Katrā līgumā ir skaidri apraktīts ko pilots drīkst un ko nedrīkst. Ja tur ir rakstīts, ka Raiko jāpakļaujas komandas pavēlēm, tad tas viņam būs jādara patīk vai nepatīk. Pretējā gadījumā viņš tiks izmests no komandas, un F1 viņa karjera būs beigusies.

     [+] [-]

, 2013-10-28 12:18, pirms 11 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Vispār jau nē, jo arī Prostam krietni labi samaksāja, lai viņš vienu sezonu nebrauktu F1 čempionāta.
Taisnība Mošk būs pirmais, kuram maksās 2x.

  +3 [+] [-]

, 2013-10-28 12:24, pirms 11 gadiem
karliss rakstīja: Tu F1 pirms pāris gadiem sāki skatīties? Cik zinu viņš jau projām ir vienīgais pasaules čempions, kuram maksāja par to, lai viņš nebrauktu F1.
Noārdījās Makos, dabūja piķi, titulu un sāka luni laist. Skaties, mošk ka atkal iekasēs no Ferrari, Alonso paņems šo priekšā, pakaļā un sezonas vidū Luka varēs meklēt sev jaunu pilotu un Kimis otrreiz mierīgi dosies pensijā.
Viņam maksāja par Ferrari atstāšanu, nevis par nebraukšanu F1.

  +1 [+] [-]

, 2013-10-28 12:28, pirms 11 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja:
Stulbākais komentārs ko esmu lasījis iekš F1 sadaļas.
Katrā līgumā ir skaidri apraktīts ko pilots drīkst un ko nedrīkst. Ja tur ir rakstīts, ka Raiko jāpakļaujas komandas pavēlēm, tad tas viņam būs jādara patīk vai nepatīk. Pretējā gadījumā viņš tiks izmests no komandas, un F1 viņa karjera būs beigusies.
Tu esi to līgumu redzējis, vai kā?
Kā zināms, KImi bija praktiski beznosacījumu līgums, ja vien Lotus maksās viņam algu. Ko starp citu, viņi īsti nedara
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-10-28 12:46, pirms 11 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja:
Stulbākais komentārs ko esmu lasījis iekš F1 sadaļas.
Katrā līgumā ir skaidri apraktīts ko pilots drīkst un ko nedrīkst. Ja tur ir rakstīts, ka Raiko jāpakļaujas komandas pavēlēm, tad tas viņam būs jādara patīk vai nepatīk. Pretējā gadījumā viņš tiks izmests no komandas, un F1 viņa karjera būs beigusies.
Rakonenam līgums sastāv no 3 rindiņām - ka brauc Lotus komandā 2013.gadā, ka alga ir tik un tik naudiņas, un ka nepiedalās nekādās Lotus aktivitātēs.
Citus līgumus viņš neparaksta, jo tas traucē cīņai par čempionu titulu. Raikonenam svarīgi ir uzvaras un čempionu tituls nevis komandu pavēles, uz kurām viņš liek mīksto un pat uzbrauc pretī par pavēlēm.

     [+] [-]

, 2013-10-28 12:50, pirms 11 gadiem
Pilots ir algots darbinieks, tāpat kā visi tie kas strādā rūpnīcā. Ja Tu nepildi saistības, vai neklausi priekšniecībai, tad no Tevi tiek vaļā. Vienalga cik Tev tituli vai kāda alga. Īpaši, ja tā ir kāda no lielajām komandām.

     [+] [-]

, 2013-10-28 13:07, pirms 11 gadiem
archdevil rakstīja: Rakonenam līgums sastāv no 3 rindiņām - ka brauc Lotus komandā 2013.gadā, ka alga ir tik un tik naudiņas, un ka nepiedalās nekādās Lotus aktivitātēs.
Citus līgumus viņš neparaksta, jo tas traucē cīņai par čempionu titulu. Raikonenam svarīgi ir uzvaras un čempionu tituls nevis komandu pavēles, uz kurām viņš liek mīksto un pat uzbrauc pretī par pavēlēm.
Varētu padomāt ka Tu to līgumu esi lasījis.
Par cik Ferārī ļoti labi pārzin Raiko, tad iespējams, ka jaunais līgums ar viņu ir vel smalkāk izanalizēts, nekā tas ir parasti.
Kaut arī man Raiko simpatizē kā pilots, tomēr nevajag viņu pataisīt par neaizstājamu F1 karali. Uz viņu attiecas visi tie paši F1 noteikumi, kas attiecās uz visiem F1 pilotiem u.t.i. jāievēro zināmi noteikumi komunicējot ar presi, jāpilda komandas prasības u.t.t..

     [+] [-]

, 2013-10-28 13:08, pirms 11 gadiem
karliss rakstīja: Pilots ir algots darbinieks, tāpat kā visi tie kas strādā rūpnīcā. Ja Tu nepildi saistības, vai neklausi priekšniecībai, tad no Tevi tiek vaļā. Vienalga cik Tev tituli vai kāda alga. Īpaši, ja tā ir kāda no lielajām komandām.
Tieši tā, bet izskatās, ka dažam labam (piem. archdevil) ir sarežģīti izprast elementāras lietas

     [+] [-]

, 2013-10-28 13:10, pirms 11 gadiem
karliss rakstīja: Pilots ir algots darbinieks, tāpat kā visi tie kas strādā rūpnīcā. Ja Tu nepildi saistības, vai neklausi priekšniecībai, tad no Tevi tiek vaļā. Vienalga cik Tev tituli vai kāda alga. Īpaši, ja tā ir kāda no lielajām komandām.
Nu gluži tā arī nav. Piemēram multi21 skandāliņa sakarā jau es uzreiz teicu, ka Fetelam tur nekas nebūs, lai gan šeit komentāros kopumā valdīja uzskats, ka nu Fetelam bezmazvai kirdik, jo nav paklausījis komandai...Šajā gadījumā arī ja Raikonenam būtu līgums kabatā ar Lotus uz nākošo sezonu - nekādu probzu nebūtu - atsēdinātu Grožānu un viss. Tāpat ja piemēram Alonso kko tur ne tā pret Masu tagad izdarīs - domā kāds tur Ferrari kaut pirkstu pakratīs alonso virzienā? Protams, visam ir savas robežas, bet nu kopumā skatoties piloti, kuri nodrošina komandai panākumus utt. vienmēr ir priviliģētākā statusā kā otrie piloti un visādi izlēcieni tiek piedoti...

     [+] [-]

, 2013-10-28 13:16, pirms 11 gadiem
killo2000 rakstīja: Nu gluži tā arī nav. Piemēram multi21 skandāliņa sakarā jau es uzreiz teicu, ka Fetelam tur nekas nebūs, lai gan šeit komentāros kopumā valdīja uzskats, ka nu Fetelam bezmazvai kirdik, jo nav paklausījis komandai...Šajā gadījumā arī ja Raikonenam būtu līgums kabatā ar Lotus uz nākošo sezonu - nekādu probzu nebūtu - atsēdinātu Grožānu un viss. Tāpat ja piemēram Alonso kko tur ne tā pret Masu tagad izdarīs - domā kāds tur Ferrari kaut pirkstu pakratīs alonso virzienā? Protams, visam ir savas robežas, bet nu kopumā skatoties piloti, kuri nodrošina komandai panākumus utt. vienmēr ir priviliģētākā statusā kā otrie piloti un visādi izlēcieni tiek piedoti...
Tev ir taisnība-pasaulē ir pietiekami daudz cilvēku, kuriem ir atļauts daudz vairāk nekā citiem.
Un Raiko tieši ar to ir ieberzies, jo Alonso Ferārī būs atļauts vairāk nekā viņam. Tas ir atceroties, ka Raiko vel būs sevi un savu motivāciju vel jāpierāda.

     [+] [-]

, 2013-10-28 13:54, pirms 11 gadiem
killo2000 rakstīja: Tāpat ja piemēram Alonso kko tur ne tā pret Masu tagad izdarīs - domā kāds tur Ferrari kaut pirkstu pakratīs alonso virzienā?
Jau pakratīja pirkstu viņa virzienā, ja Alonso ignorētu klaju komandas pavēli, nešaubos, ka būtu sankcijas viņa virzienā. Mošk arī izmestu, kā jau te tika minēts vēsturiski Ferrari ar pilotiem neauklējas.
Ne velti kad vecais āzis vēl bija dzīvs pēc avārijās, kad pilots aizgāja bojā pirmais jautājums bija vai ar formulu viss kārtībā.

  +1 [+] [-]

, 2013-10-28 15:15, pirms 11 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Tieši tā, bet izskatās, ka dažam labam (piem. archdevil) ir sarežģīti izprast elementāras lietas
Čaiņiku domāšana.
Šodienās pat bērnam ir skaidrs, ka neviens nekur sezonas laikā netiks izmests, jo F1 ir lielas naudas bizness. Zaudējumi ir pārāk lieli, lai kādu no top 9 komandām izmestu ārā.

Ja gada vidū no komandas tiek kāds atlaists, tad komandai rodas milzīgi zaudējumi - pilota līguma izpilde + jaunais pilots brauks pa pēdējām vietām un nedos komandai punktus.
Piemērs - Ferrari ar Massas negadījumu ungārijā praktiski zaudēja otro formulu, kura neguva nevienu punktu, kā rezultātā konstruktora kausā palika 4.vietā (kas $ izteiksmē ir ap 30 mio zaudējumi).
Tas pats bija ar Sauber un Renault - izmeta otro pilotu, paņēma Villinēvu, kuram bija milzīgas problēmas vispār atrast normālu saskaņu ar formulu, un komandas zaudē otru formulu un nav punkti.

Un Raikonenam ir pilnīgi pie kājas, ko grib komanda - Pat Ferrari prezentācijā tā vietā lai pavilktu sedziņu no jaunās mašīnas viņš krāca savā mašīnā.

  -2 [+] [-]

, 2013-10-28 15:21, pirms 11 gadiem
archdevil rakstīja: Čaiņiku domāšana.
Šodienās pat bērnam ir skaidrs, ka neviens nekur sezonas laikā netiks izmests, jo F1 ir lielas naudas bizness. Zaudējumi ir pārāk lieli, lai kādu no top 9 komandām izmestu ārā.

Ja gada vidū no komandas tiek kāds atlaists, tad komandai rodas milzīgi zaudējumi - pilota līguma izpilde + jaunais pilots brauks pa pēdējām vietām un nedos komandai punktus.
Piemērs - Ferrari ar Massas negadījumu ungārijā praktiski zaudēja otro formulu, kura neguva nevienu punktu, kā rezultātā konstruktora kausā palika 4.vietā (kas $ izteiksmē ir ap 30 mio zaudējumi).
Tas pats bija ar Sauber un Renault - izmeta otro pilotu, paņēma Villinēvu, kuram bija milzīgas problēmas vispār atrast normālu saskaņu ar formulu, un komandas zaudē otru formulu un nav punkti.

Un Raikonenam ir pilnīgi pie kājas, ko grib komanda - Pat Ferrari prezentācijā tā vietā lai pavilktu sedziņu no jaunās mašīnas viņš krāca savā mašīnā.
Nevajag uzdot vēlamo par faktisko.

  -1 [+] [-]

, 2013-10-28 15:31, pirms 11 gadiem
army1005 rakstīja: a ko viņam justies vainīgam, kāpēc riepas bija tik nodilušas, kas pie velna tā bija par stratēģiju. un par viņa motivāciju datorkrēslos sēdošie laikam zina vislabāk, ko...
Stratēģiju jau izstrādā inženieris kopā ar pilotu, ja Kimi būtu iebildumi, tad tā viss nenotiktu!

Bet attiecības redzami ir pasliktinājušās starp viņu un Komandu!

     [+] [-]

, 2013-10-28 15:38, pirms 11 gadiem
killo2000 rakstīja: Nu gluži tā arī nav. Piemēram multi21 skandāliņa sakarā jau es uzreiz teicu, ka Fetelam tur nekas nebūs, lai gan šeit komentāros kopumā valdīja uzskats, ka nu Fetelam bezmazvai kirdik, jo nav paklausījis komandai...Šajā gadījumā arī ja Raikonenam būtu līgums kabatā ar Lotus uz nākošo sezonu - nekādu probzu nebūtu - atsēdinātu Grožānu un viss. Tāpat ja piemēram Alonso kko tur ne tā pret Masu tagad izdarīs - domā kāds tur Ferrari kaut pirkstu pakratīs alonso virzienā? Protams, visam ir savas robežas, bet nu kopumā skatoties piloti, kuri nodrošina komandai panākumus utt. vienmēr ir priviliģētākā statusā kā otrie piloti un visādi izlēcieni tiek piedoti...
Izlēcieni ne izlēcieni, bet Kimi nebija nemazāko cerību noturēt Grožānu aiz sevis. Un tomēr viņš par titulu vairs necīnījās, tur svarīgi bija komandas punkti, ja būtu notikusi sadursme starp abiem?!

  +1 [+] [-]

, 2013-10-28 16:31, pirms 11 gadiem
KobeB24 rakstīja: Stratēģiju jau izstrādā inženieris kopā ar pilotu, ja Kimi būtu iebildumi, tad tā viss nenotiktu!

Bet attiecības redzami ir pasliktinājušās starp viņu un Komandu!
Ta tāpat jau visiem skaidrs kāpēc pēkšņi tās attiecības ir "pasliktinājušās". Lotus jūtas uzmesti un vairs neizklājas priekšā, pakaļā Raikonenam, savukārt Raikonenam, kuram jau tā par visu tāda pofigiska uztvere, zinot, ka šis nākošgad iet uz citu komandu un esošā naudu algu arī nemaksā, vispār pajāt uz visu...

     [+] [-]

, 2013-10-28 19:02, pirms 11 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Tev ir taisnība-pasaulē ir pietiekami daudz cilvēku, kuriem ir atļauts daudz vairāk nekā citiem.
Un Raiko tieši ar to ir ieberzies, jo Alonso Ferārī būs atļauts vairāk nekā viņam. Tas ir atceroties, ka Raiko vel būs sevi un savu motivāciju vel jāpierāda.
Beidz te komentēt. Tu vispār neko sakarīgu neesi pateici. Un vēl teksts, ka Kimi būs otrais pilots ir idiotisma kalngals.

     [+] [-]

, 2013-10-29 16:53, pirms 11 gadiem
LA-BOS antifans rakstīja: Beidz te komentēt. Tu vispār neko sakarīgu neesi pateici. Un vēl teksts, ka Kimi būs otrais pilots ir idiotisma kalngals.
Izskatās, ka tu kaut ko esi pateicis ne tā, jo brīdinājums jau ir tev

Bet Kimi būs otrais pilots, vismaz sezonas sākumā. Ja cīnīsies par titulu, tad cita lieta! Viņš būs tikpat vienlīdzīgs, kā Webers un Rosbergs Lai arī komandas saka, ka pilotiem ir atļauts cīnīties, bet visi taču redz, kuri ir pirmie numuri.

     [+] [-]

, 2013-10-29 17:47, pirms 11 gadiem
KobeB24 rakstīja: Izskatās, ka tu kaut ko esi pateicis ne tā, jo brīdinājums jau ir tev

Bet Kimi būs otrais pilots, vismaz sezonas sākumā. Ja cīnīsies par titulu, tad cita lieta! Viņš būs tikpat vienlīdzīgs, kā Webers un Rosbergs Lai arī komandas saka, ka pilotiem ir atļauts cīnīties, bet visi taču redz, kuri ir pirmie numuri.
Rosbergs ar Hamiltonu cīnās katru sacīksti , tur nav nekādu komandas pavēļu