Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:129, Did:0, useCase: 3

Maikls Masi tiek atlaists no F1 sacīkšu direktora amata

Juris Grīns
Juris Grīns

Maikls Masi tiek atlaists no F1 sacīkšu direktora amata
Maikls Masi. Foto: FIA

Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) šodien paziņoja, ka Maikls Masi, kurš bija galvenais personāžs Abū Dabī F1 posma skandālā, zaudējis sacīkšu direktora amatu.

Pēc tam, kad Masi pagājušās sezonas izšķirošajā posmā pēdējos apļos pieņēma pretrunīgus lēmumus drošības mašīnas perioda laikā, viņš saņēma bargu kritiku, kamēr viena daļa viņa veikumu aizstāvēja. Jau kādu laiku FIA veica padziļinātu notikušā analīzi, tika ziņots, ka Masi arī turpmāk varētu pildīt līdzšinējos pienākumus, tomēr šodien paziņots, ka viņš šajā amatā šosezon vairs nestrādās.

Par jaunajiem F1 sacīkšu direktoriem iecelti Eduardo Freitass un Nīls Vitihs. Masi pienākumus pārņems viņi abi, bet šajā darbā viņiem palīgs būs Čārlija Vaitinga kādreizējais vietnieks Herbijs Blašs.

Savulaik kopā ar Berniju Eklstounu un Gordonu Mareju Blašs vadīja "Brabham" komandu, savukārt no 1995. līdz 2016. gadam pildīja F1 sacīkšu direktora vietnieka pienākumus. Pēdējos gados viņš strādāja kā konsultants "Yamaha" motosacīkšu nodaļā, savukārt šogad pildīs F1 sacīkšu direktoru konsultanta pienākumus. Freitass iepriekš sacīkšu direktora pienākumus pildīja izturības sacīkšu pasaules čempionātā (WEC), kamēr Vitihs strādājis šādā amatā strādāja Vācijas salonautomobiļu čempionātā (DTM).

FIA arī paziņojusi par sacīkšu kontroles sistēmas pilnveidošanu. Turpmāk būs pieejama virtuāla tiešā palīdzība no biroja, kas visticamāk atradīsies Cīrihē. Tāpat komandu vadītājiem vairs nebūs iespējas sazināties ar sacīkšu direktoru sacensību laikā, kā tas bija līdz šim.

Masi savus pienākumus sāka pildīt 2019. gadā, pēc Vaitinga negaidītās nāves. Tagad viņam piedāvāts cits amats FIA struktūrā, taču vēl nav zināms, vai Masi to pieņems.

Izmantotie resursi:
Motorsport.com: F1 News, MotoGP, NASCAR,...

  -2 [+] [-]

, 2022-02-17 18:09, pirms 3 gadiem
No vienas puses - prieks par uzlabojumiem.
No otras - vēmiens, ka tiek pūsts pa Hamiltona stabulei, lai princese nepamet F1.

Godīgi sakot, ja ne britu mediji un čīkstošie fani, tad jebkurai veselā saprāta balsij ir saprotams, ka 2021. gada sezonas laikā, t.sk. tajā pašā Abu Dabi GP pirmajos apļos, noteikumi daaaaudz savādāki izskatījās mašīnai ar nr.44 kā pārējiem braucējiem. Visu laiku cepās par to, ka FIA atvieglo noteikumus Hamim. Tagad atrada iemeslu, lai britu mediji atmazgātu savu princi.

P.s. lai gan arī es neesmu fans tam, kā noslēdzās GP, taču skaidrs, ka RB to būtu izdarījuši tāpat. Perez brauca ar pustukšu bāku un būtu apstājies (tāpēc tā mašīna tika retirota, lai nepaildzinātu SC).

  +1 [+] [-]

, 2022-02-17 18:14, pirms 3 gadiem
Skaidrs, ka pēc tik smagām kļūdām, kas pieļautas čempiontitula izšķiršanās brīdī, Masi galvai bija jāripo. Taču jāatzīst, ka arī jaunais risinājums nešķiet gana prātīgs.

  -1 [+] [-]

, 2022-02-17 18:27, pirms 3 gadiem
Hamiltons pacentās

  +1 [+] [-]

, 2022-02-17 18:52, pirms 3 gadiem
zata rakstīja: No vienas puses - prieks par uzlabojumiem.
No otras - vēmiens, ka tiek pūsts pa Hamiltona stabulei, lai princese nepamet F1.

Godīgi sakot, ja ne britu mediji un čīkstošie fani, tad jebkurai veselā saprāta balsij ir saprotams, ka 2021. gada sezonas laikā, t.sk. tajā pašā Abu Dabi GP pirmajos apļos, noteikumi daaaaudz savādāki izskatījās mašīnai ar nr.44 kā pārējiem braucējiem. Visu laiku cepās par to, ka FIA atvieglo noteikumus Hamim. Tagad atrada iemeslu, lai britu mediji atmazgātu savu princi.

P.s. lai gan arī es neesmu fans tam, kā noslēdzās GP, taču skaidrs, ka RB to būtu izdarījuši tāpat. Perez brauca ar pustukšu bāku un būtu apstājies (tāpēc tā mašīna tika retirota, lai nepaildzinātu SC).
Ļoti adekvāts viedoklis!

Noteikumi bija par labu Ham, ja?
Tad Saudi Arabia brake check no Max nebija ja? Citos gadījumos tas būtu automātisks DSQ braucējam. Pluss cik reizes vēl Max taja sacīkstē vienkārši rupji neizstūma Ham ārā no trases? No sērijas - vai nu dod vietu vai abi avarējam. (var paskatīties ar Brazil GP šī sakarā un Moncu)

Perez būtu tāpat izstājies?
Tātad RB jau pirms sacīkstes bija paredzējis, ka Max nolohosies startā ar softiem un palaidīs garām Ham?
Viņiem būtu izdevīgi, ja Max visu sacīksti būtu vadībā un pedējos apļos Checo izstātos?

Notika, kam bija jānotiek. Žēl, ka tikai Hamiltonam nevar atdot pelnīto titulu. Bet nu vismaz F1 atzinuši savas kļūdas.

     [+] [-]

, 2022-02-17 19:19, pirms 3 gadiem
S.T.A.T. rakstīja: Ļoti adekvāts viedoklis!

Noteikumi bija par labu Ham, ja?
Tad Saudi Arabia brake check no Max nebija ja? Citos gadījumos tas būtu automātisks DSQ braucējam. Pluss cik reizes vēl Max taja sacīkstē vienkārši rupji neizstūma Ham ārā no trases? No sērijas - vai nu dod vietu vai abi avarējam. (var paskatīties ar Brazil GP šī sakarā un Moncu)

Perez būtu tāpat izstājies?
Tātad RB jau pirms sacīkstes bija paredzējis, ka Max nolohosies startā ar softiem un palaidīs garām Ham?
Viņiem būtu izdevīgi, ja Max visu sacīksti būtu vadībā un pedējos apļos Checo izstātos?


Notika, kam bija jānotiek. Žēl, ka tikai Hamiltonam nevar atdot pelnīto titulu. Bet nu vismaz F1 atzinuši savas kļūdas.
Nepārdzīvo, drīz sāksies jaunā sezona un vecie kreņķi aizmirsīsies.

  -1 [+] [-]

, 2022-02-17 19:58, pirms 3 gadiem
MB iebrauktu boksos un Masi drošības mašīnu noturētu līdz sacīkšu beigām, tad noteikti arī šīs būtu vainīgs

  -1 [+] [-]

, 2022-02-17 20:07, pirms 3 gadiem
S.T.A.T. rakstīja: Ļoti adekvāts viedoklis!

Noteikumi bija par labu Ham, ja?
Tad Saudi Arabia brake check no Max nebija ja? Citos gadījumos tas būtu automātisks DSQ braucējam. Pluss cik reizes vēl Max taja sacīkstē vienkārši rupji neizstūma Ham ārā no trases? No sērijas - vai nu dod vietu vai abi avarējam. (var paskatīties ar Brazil GP šī sakarā un Moncu)

Perez būtu tāpat izstājies?
Tātad RB jau pirms sacīkstes bija paredzējis, ka Max nolohosies startā ar softiem un palaidīs garām Ham?
Viņiem būtu izdevīgi, ja Max visu sacīksti būtu vadībā un pedējos apļos Checo izstātos?


Notika, kam bija jānotiek. Žēl, ka tikai Hamiltonam nevar atdot pelnīto titulu. Bet nu vismaz F1 atzinuši savas kļūdas.
Break check bija nevietā, jā, taču nebija tā, ka Ham nebija visa kreisā trases puse, lai viņu apbrauktu - neliekas, ka Tavs varonis vienkārši negribēja atdot DRS?
Rupji izsūtma? Neapraudies!
Kāpec Abu Dabi visi!, kas bija apdzīšana iekļāvās trasē, bet Ham, lai gan Ver jau bija priekšā, izvēlejas aizbraukt pa taisni? Tajā sacīkstē daudz apdzīšanas tur notika, taču visi kaut kā ieklavās, bet sers nē.
Brazīlija? Tu sacīkstes gaidi, vai lai visi palaiž garām Ham?

Monca? Tu smieklīgs esi? Tas bija acīmredzami, ka Ham iemetās, izbraucot no boksiem ideālajā trajektorijā, zinot, ka Ver ātrumā metās turpat, kurā vietā tas ir atļauts? Tur acīm redzami Ham vietu neatstāja, bet Tu jau to neatzīsi.

Lielbritānijas GP - ja Tu tagad te raudi, ko tad teiktu, ja Ver butu Ham ielidinājis sienā? Acīm redzami, kur citi piloti (tas pats Leklērs, kad Ham lidoja) piebremzēja.

Ungārija? Kur pēkšņi Botas “nenovērtēja bremzes”?

Brazīlija? Kur, par nelegālu antisparnu, iedod sodu sprintā..

Tās ir tikai prāta paliekošākās epizodes. Viens bija smuki uzrakstījis visus Ham prikolus, par kuriem sods nesekoja, vai salīdzinoši minimāls, bet man slinkums meklēt.

Es nesaku, ka Ver ir tīrs braucējs, lai gan šogad jau bija salīdzinoši tīrs un smuki brauca, ņemot visas iespējas trasē un padarot tās sacīkstes interesantas. Atkal!

Mani fascinē, ka Ham fani ir pieradināti, ka svētā govs ar 1,5-2 sek. ātrāku auto riņķoja pa trasi un nedod dies kāds viņu aiztiks vai piebloķēs. Smieklīgi

  +2 [+] [-]

, 2022-02-17 20:27, pirms 3 gadiem
Laikam F1 esi sācis skatīties pēc tā parādīšanās Netflix.

Palabo mani, ja kļūdos, bet vai Bottas un Ham nedabūja sodus par Ungāriju un Silverstonu?

Moncā Hamiktons bija priekšā un viņam bija tiesības uz ideālo trajektoriju, bet Max izdomāja uzbraukt uz galvas par ko saņēma sodu. Kā te vispār var kaut ko citādāk redzēt?

Palasi pilotu komentārus pēc Brazil GP. Liekas, Leklērs bija tas, kurš teica, ka jāmaina braukšanas stils, jo Max atļauj tikt cauri ar šādām debīlām rīcībām līkumos. + vēl weaving uz taisnes.

Viņiem tas antispārns bija salūzis un bija 0.2mm nost no vajadzīgā regulējuma Tas sods vispār bija farss. Gribēja jau tad Maxim uzdāvināt titulu laikam.. Iepriekš RB tādā pat situācijā atļāva sataisīt antispārnu un nesekoja nekāds sods..

Protams, Max bija ļoti labā formā pagājušogad, taču nevar noliegt, ka pēdējās 4ās sacīkstēs viņš bija bikses pielicis un Ham izskoloja viņu. Ja ne Masi unikālie lēmumi, tad būtu 8ais tituls.

Mani fascinē cik ļoti var heitot Ham un nenovērtē viņa braukšanu.

  -1 [+] [-]

, 2022-02-18 05:05, pirms 3 gadiem
Hamiltona atriebība. Žēl, ka daudzi joprojām iz ceļiem gaida, ko nu viņu karalis pateiks. Jo viņš jau sen vairs nav tikai pilots, kā to mēģina pasniegt S.T.A.T. Viņa braukšanu novērtē, bet viņa ārpustrases aktivitātes arī nav neredzamas. Vismaz tiem,,kas grib redzēt lietu īsteno būtību.

  -1 [+] [-]

, 2022-02-18 09:37, pirms 3 gadiem
Ko jūs te perās ne Hamiltons, ne Verstapens nav nekādi svētie!
Hamiltons ir 6 kārtējs čempions un ar šo nastu nāk respekts no tiesnešiem, tā ir jebkurā sportā un otrā pusē gadījās tikpat liela ego un talantīgs jaunais gurķis. Rezultātu redzējām trasē, viens otru netīri stūma no trases un citus pigorus.
Man kā svētdienas F1 sekotājam sezona beidzās ideāli, es labāk noskatos kārtīgu cīņu līdz beigām nekā riņkošanu!

  +1 [+] [-]

, 2022-02-18 09:49, pirms 3 gadiem
Smieklīgi te lasīt tādu lietotāju kā denebs un zata viedokļus.

denebs jau sen parādīja, ka tīri emocionāli heito Hamiltonu. zata to izdarīja tāpat tieši tagad.

zata, pieminēji Lielbritāniju. Interesanti, ka Hamiltons visticamāk būtu iekļāvies trases robežās, ja nebūtu sanākusi avārija. Viņš saņēma 10 sekunžu sodu par to.

Tikmēr Brazīlijā Makss nolēma izspiest Hamiltonu no trases, pats izbrauca no trases kādu 5 formulu platumā un avārija nenotika tikai tādēļ, ka Hamiltons no tās izvairījās un izbrauca no trases. Vai tā ir tīra braukšana, tavuprāt. Lieki pieminēt, ka sods nesekoja.

Antispārns - tas 0,1mm, kas viņiem bija, neko nedeva. Visticamāk, ka tas ļoti nedaudz samazināja ātrumu, jo bija tikai vienā pusē, līdz ar to aerodinamiski neizdevīgi. Atcerēsimies, ka Luiss tur skoloja visus, Makss no viņa atpalika 0,4 sekundes, kas ir ļoti daudz. Tādēļ domāt, ka Mercedes to darīja speciāli, būtu muļķīgi (to pat tiesneši atzina).

Saūda Arābija - kādēļ Makss var spēlēties ar DRS? Kādēļ viņš var iegūt to priekšrocību, kad viņam pēc noteikumiem ir jāpalaiž Hamiltons garām? Makss tur arī debili brauca, pa labi, pa kreisi un tad - hops un pa bremzēm. Tīrs diskābelis. Tam, vai Hamiltons apbrauca vai neapbrauca, vairs nav nozīmes. Tu nekādā situācijā netaisi brake check.

Čalis dabūja nenozīmīgu 10 sekunžu sodu un viņš vēl apvainojies, bez maz vai asarām acīs aizskrēja prom no goda pjedestāla, kamēr Hamiltons Abu Dabī aizvadīja visu ceremoniju un apsveica Maksu pat pēc tām beigām, kas tur bija. Te kāds vēl grib saukt Hamiltonu par princesi...

Tie pirmā apļa notikumi Abu Dabī - es saprotu, kādēļ cilvēki ir neizpratnē, es arī domāju, ka būs jāatdod vieta, taču Makss uztaisīja tā saucamo divebomb un vispār neatstāja vietu Luisam. Hamiltonam lika samazināt ātrumu tik ļoti, lai Makss aiz viņa būtu tikpat tālu, cik pirms tā līkuma. Dīvains lēmums, bet ok.

Ņemot vērā, ka Makss iepriekšējos posmos saņēma sodus, kas neko neietekmēja (Saūda Arābija), kad sodiem vajadzēja būt lielākiem, vai vispār nesaņēma, kur tiem vajadzēja būt (Brazīlija), ir saprotams, ka sacīkšu direktors negribēja iesaistīties čempionu cīņā, pieņemot lēmumus par neskaidrām situācijām.

Bet pēc tādām beigām, kur viņš pieņēma lēmumus, izdomājot jaunus noteikumus un izmetot jebkādus sportiskos principus miskastē (Rikjardo un Saincs nevarēja cīnīties, jo nepalaida visus atpalicējus) tīri izrādei, viņš vairs nevarēja palikt šajā amatā. F1 ir izrāde, bet galvenokārt tas ir sports. Un tikai tad izrāde.

Un šie divi lietotāji nav vienīgie sportacentrā, kas pilnībā neloģiski heito Hamiltonu, izlasījuši pāris virsrakstus un neiedziļinoties situācijā. Dzīvo savā pasaulē, kur Hamiltons ir ļaunā princese. Nav viņš Dievs, bet nav viņš arī ļaunā princese.

Arī es nepiekrītu visam, ko viņš dara (vegānisms), bet, ja es heitošu ikvienu, kuram ir atšķirīgs viedoklis, tad man nāksies heitot visu pasauli.

     [+] [-]

, 2022-02-18 19:58, pirms 3 gadiem
Nepiekrītu FIA lēmumam.
M.Masi rīkojies savu pilnvaru ietvaros un nav pārkāpis nevienu no noteikumiem. Problēma ir "sacīkšu noteikumu grāmatā", kas būtu jāmaina, lai nav iespējams interpretēt konkrētus scenārijus. Kopš decembra lielā "izmeklēšana" beidzās ar to, ka M.Masi ir nomainīts, bet nav neviena paziņojuma, ka viņš būtu ko pārkāpis. Tas bija tas, ko gaida visi - saprast vai ir kas pārkāpts un kā to novērst, lai neveidotos nākotnē līdzvērtīgu situāciju. Šajā situācijā M.Masi atlaišana ir dažu emocionālu cilvēku nomierināšanas mēģinājums.

Lai vai kā, F1 par pagājušo sezonu var būt ļoti apmierināti, jo tik liela par interese par F1 nav bijusi nekad!

Tiem, kam vēl joprojām "sūrst" M.Verstapen apdzīšana. Viss ir ļoti vienkārši, tev nevarēs izpildīt "divebomb", ja aizsargāsies, bet paturot ideālo trajektoriju, tas ir jāgaida. Paskatoties M.Verstapen titula apdzīšanu L.Hamilton, skaidri redzams, ja priekšā braucošā mašīna nomainītu ideālo trajektoriju, tas nebūtu iespējams. Crack your nuts brainiacs.

     [+] [-]

, 2022-02-18 21:34, pirms 3 gadiem
VienTiesis rakstīja: Nepiekrītu FIA lēmumam.
M.Masi rīkojies savu pilnvaru ietvaros un nav pārkāpis nevienu no noteikumiem. Problēma ir "sacīkšu noteikumu grāmatā", kas būtu jāmaina, lai nav iespējams interpretēt konkrētus scenārijus. Kopš decembra lielā "izmeklēšana" beidzās ar to, ka M.Masi ir nomainīts, bet nav neviena paziņojuma, ka viņš būtu ko pārkāpis. Tas bija tas, ko gaida visi - saprast vai ir kas pārkāpts un kā to novērst, lai neveidotos nākotnē līdzvērtīgu situāciju. Šajā situācijā M.Masi atlaišana ir dažu emocionālu cilvēku nomierināšanas mēģinājums.

Lai vai kā, F1 par pagājušo sezonu var būt ļoti apmierināti, jo tik liela par interese par F1 nav bijusi nekad!

Tiem, kam vēl joprojām "sūrst" M.Verstapen apdzīšana. Viss ir ļoti vienkārši, tev nevarēs izpildīt "divebomb", ja aizsargāsies, bet paturot ideālo trajektoriju, tas ir jāgaida. Paskatoties M.Verstapen titula apdzīšanu L.Hamilton, skaidri redzams, ja priekšā braucošā mašīna nomainītu ideālo trajektoriju, tas nebūtu iespējams. Crack your nuts brainiacs.
Ja FIA to atzītu, tad tas jau izveidotu ļoti lielas problēmas viņiem. Viņi nevar atzīt, ka noteikumi ir bijuši pārkāpti, jo tas nozīmētu to, ka pēdējais aplis nedrīkst tikt skaitīts.

Ar to visu arī nāktu prese, kas radītu vēl lielākas problēmas.

     [+] [-]

, 2022-02-18 23:46, pirms 3 gadiem
esprets rakstīja: Ja FIA to atzītu, tad tas jau izveidotu ļoti lielas problēmas viņiem. Viņi nevar atzīt, ka noteikumi ir bijuši pārkāpti, jo tas nozīmētu to, ka pēdējais aplis nedrīkst tikt skaitīts.

Ar to visu arī nāktu prese, kas radītu vēl lielākas problēmas.
Tur jau tā lieta, ka M.Masi ir rīkojies savu pilnvaru robežās. Nepārzinu FIA F1 noteikumus, bet kā zinām no dzīves, katru lietu var interpretēt no dažādiem skata punktiem un atrast vienīgo pareizo risinājumu, reizēm nav pat iespējams. Abu Dabu situācijā ieguvējs ir F1, jo reitingi ir debesīs.
Saprotu M.Masi, jo arī viņš ir cilvēks, kam jāpieņem lēmumi milzīgā stresa un laika neesamības apstākļos:
-Latifi avārijas vietā bija tehnika, ar ko var ātri novākt mašīnu un attīrīt trasi no atlūzām (sarkanais karogs nav nepieciešams),
-Sākumā netika atļauts atpalicējiem apdzīt vadošos braucējus, lai visus sakoncentrētu vienā čupā, līdz ar to, ātrāk atbrīvot trasi sacīkstei un izdevīgāk no drošības viedokļa, trases apkalpojošajam personālam gan pilotiem,
-Kad trases atbrīvošana no atlūzām gāja uz beigām, atpalicējiem tika dota atļauja apdzīt līderus. Cik atpalicēji, to var noteikt sacīkšu direktors. Tika dota atļauja x skaitam (neatceros cik) atpalicēju sevi "unlap". Un atpalicējiem obligāti nav jānoķer vadošais peletons, kad drīkst atsākt sacīksti. Iespējams varētu piesieties, ka Starta/Finiša līniju nepaspēja laicīgi šķērsot tie, kam tika dota iespēja apdzīt, pirms drošības mašīnas, bet precīzi nemācēšu pateikt, jo par šo noteikumu dzirdēju no "vienas tantes",
-Tas, ka Mercedes sezonas garumā stratēģijā bieži kļūdījās ir fakts un nav M.Masi vaina. L.Hamiltons bija viegli ievainots atstāts cīnīties ar lauvu.

Papildus tas, ka nepārtraukti tiek saņemti zvani no komandām par viņuprāt, netaisnībām. Vismaz jaunajā sezonā tas nebūs un tas ir labi, lai gan kā līdzjutējam bija interesanti dzirdēt, kas notiek aizkadrā. Šis būs gads, kurā arī pats došos apmeklēt F1 posmu klātienē.

     [+] [-]

, 2022-02-19 09:30, pirms 3 gadiem
VienTiesis rakstīja: Tur jau tā lieta, ka M.Masi ir rīkojies savu pilnvaru robežās. Nepārzinu FIA F1 noteikumus, bet kā zinām no dzīves, katru lietu var interpretēt no dažādiem skata punktiem un atrast vienīgo pareizo risinājumu, reizēm nav pat iespējams. Abu Dabu situācijā ieguvējs ir F1, jo reitingi ir debesīs.
Saprotu M.Masi, jo arī viņš ir cilvēks, kam jāpieņem lēmumi milzīgā stresa un laika neesamības apstākļos:
-Latifi avārijas vietā bija tehnika, ar ko var ātri novākt mašīnu un attīrīt trasi no atlūzām (sarkanais karogs nav nepieciešams),
-Sākumā netika atļauts atpalicējiem apdzīt vadošos braucējus, lai visus sakoncentrētu vienā čupā, līdz ar to, ātrāk atbrīvot trasi sacīkstei un izdevīgāk no drošības viedokļa, trases apkalpojošajam personālam gan pilotiem,
-Kad trases atbrīvošana no atlūzām gāja uz beigām, atpalicējiem tika dota atļauja apdzīt līderus. Cik atpalicēji, to var noteikt sacīkšu direktors. Tika dota atļauja x skaitam (neatceros cik) atpalicēju sevi "unlap". Un atpalicējiem obligāti nav jānoķer vadošais peletons, kad drīkst atsākt sacīksti. Iespējams varētu piesieties, ka Starta/Finiša līniju nepaspēja laicīgi šķērsot tie, kam tika dota iespēja apdzīt, pirms drošības mašīnas, bet precīzi nemācēšu pateikt, jo par šo noteikumu dzirdēju no "vienas tantes",
-Tas, ka Mercedes sezonas garumā stratēģijā bieži kļūdījās ir fakts un nav M.Masi vaina. L.Hamiltons bija viegli ievainots atstāts cīnīties ar lauvu.

Papildus tas, ka nepārtraukti tiek saņemti zvani no komandām par viņuprāt, netaisnībām. Vismaz jaunajā sezonā tas nebūs un tas ir labi, lai gan kā līdzjutējam bija interesanti dzirdēt, kas notiek aizkadrā. Šis būs gads, kurā arī pats došos apmeklēt F1 posmu klātienē.
Masi nav pilnvaru izvēlēties, cik mašīnu var sevi unlappot. Vai nu visas, vai neviena. Citādāk viss iet pretēji sportiskajam principam.

Tur arī rodas problēma, jo Masi domāja, ka viņš to var darīt vai arī vienkārši spiediena rezultātā no RB to ātri izdomāja.

Mercedes stratēģija šajā posmā bija pareiza, viņi nevarēja paredzēt, ka sacīkšu direktors sacīkšu vidū izdomās jaunus noteikumus.

Ja Mercedes iebrauktu boksos, Makss tiktu atstāts ārā, un, ņemot vērā, ka RB retiroja Peresu, lai viņš gadījumā nepaildzinātu SC, pastāv iespēja, ka pie problēmas viņi liktu Peresam apstāties trases malā, lai būtu SC ilgāku laiku. Sacīkstes beigtos aiz SC ar Maksu pirmajā vietā.

Visumā, Masi nerīkojās savu pilnvaru robežās. Esmu izlasījis noteikumus - viņš nevar izvēlēties, cik mašīnas var sevi unlappot - vai nu visas, vai neviena. Viņš nevar mainīt drošības mašīnas noteikto protokolu. Tas punkts 15.3., kuru visi citēja, ka tas dodot viņam pilnībā izdomāt jaunus noteikumus, attiecas uz viņa un trases klerka rīkojumiem. Respektīvi, ja trases klerks pasaka, ka drošības mašīna brauks iekšā šajā aplī, sacīkšu direktors var pateikt - nē, tā paliks ārā vēl vienu apli. Sacīkšu direktora lēmums būs tas, kuram sekos.

Mercedes būtu gājuši uz tiesu, taču tas nozīmētu, ka viņi nevarētu startēt FIA rīkotajās sacensības uz tiesas laiku, un tas varētu aizņemt gadus.