Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:129, Did:0, useCase: 3

Hamiltons īsi pirms finiša uzskatījis, ka Abū Dabī posms bijis manipulēts

Toms Mālmeisters
Toms Mālmeisters

Hamiltons īsi pirms finiša uzskatījis, ka Abū Dabī posms bijis manipulēts
Lūiss Hamiltons. Foto: imago images/PanoramiC/Scanpix

''Mercedes'' F1 pilots Lūiss Hamiltons, kurš zaudēja titulu pēdējā aplī pret Maksu Verstapenu, dažus līkumus pirms beigām savai komandai paziņojis, ka, viņaprāt, sacensības ir manipulētas.

Svētdien intriģējošā veidā pēdējā F1 posmā Abū Dabī uzvaru pēdējā aplī pār sīvāko konkurentu Lūisu Hamiltonu izcīnīja ''Red Bull'' pilots Makss Verstapens, tādējādi pirmo reizi karjerā kļūstot par F1 čempionu.

Posmā 54. aplī visu mainīja Nikolā Latifi avārija, pēc kuras trasē devās drošības mašīna. Pastāvēja iespēja, ka ar drošības mašīnu visi varētu finišēt, tādējādi par čempionu kļūstot Lūisam Hamiltonam, taču priekšpēdējā aplī F1 lēma, ka tā beigās drošības mašīna pabrauks malā un tas pavēru ceļu Verstapenam un Hamiltonam savstarpējā cīņā noteikt čempionu. Tajā labāks izrādījās Verstapens, kurš brauca ar svaigākām riepām.

Pēc sacīkstes ''Mercedes'' iesniedza oficiālu protestu, kuru gan FIA noraidīja. Protests tika balstīts uz diviem pārkāpumiem. Viens punkts aizliedz pilotiem veikt apdzīšanu laikā, kad trasē ir drošības mašīna, un to var darīt tikai pēc tam, kad pārbraukta starta līnija. Pēdējos līkumos pirms pēdējā apļa sākuma Hamiltons un Verstapens abi bija ļoti samazinājuši ātrumu, un dažbrīd Verstapens bija tieši blakus Hamiltonam. Savukārt otrs reglamenta punkts paredz, ka visām formulām, kas apdzītas par apli, pirms drošības mašīnas nobraukšanas malā ir jāpabrauc garām tai, kas šoreiz nenotika.

Medijiem daudz komentējis pēdējo posmu nav Hamiltons, kurš uzreiz pēc finišēšanas sniedza vienu interviju. ''Vispirms apsveicu Maksu un viņa komandu. Uzskatu, ka šogad paveicām lielisku darbu. Visa komanda šogad strādājusi ļoti smagi, jo šī bija ļoti sarežģīta sezona. Esmu lepns par viņiem un pateicīgs būt daļai no komandas. Pēdējos sezonas posmos atdevām pilnīgi visu, nevienā brīdī nepadodoties. Vēlos visiem novēlēt priecīgus Ziemassvētkus un palikt veseliem, jo joprojām pasaule dzīvo Covid-19 pandēmijā,'' pēc sacīkstes teica Hamiltons.

Citādāk Hamiltons teicis radio savai komandai dažus līkumus pirms finiša, sakot, ka sacensības ir manipulētas.

Izmantotie resursi:
https://www.skysports.com/f1/news/1...

  +6 [+] [-]

, 2021-12-14 11:26, pirms 3 gadiem
Sezonā kopumā MV bija labāks, vairāk uzvaru, 1. starta vietas utt.

Vienīgais uz ko Merši noturējās līdzi bija Maksa izsišana trases.

  -4 [+] [-]

, 2021-12-14 11:49, pirms 3 gadiem
..un kur tad runas par rasismu? BLM nebūs?

     [+] [-]

, 2021-12-14 12:10, pirms 3 gadiem
Zaudēt arī jāprot

     [+] [-]

, 2021-12-14 12:25, pirms 3 gadiem
norcha 172 , 11:49, pirms 33 minūtēm
..un kur tad runas par rasismu? BLM nebūs?

No viņa puses nav,bet ir aktieris Samuels Lī Džeksons, kurš jau izteicies ka vienīgais tumšādainais braucējs ir apzagts

  +6 [+] [-]

, 2021-12-14 12:27, pirms 3 gadiem
Neesmu LH fans, bet viņš vienīgais mācēja zaudēt. Lielākie bābas bija Toto un Mercedes.
Bet te jau dažas stundas vēlāk Toto priecīgs
https://www.youtube.com/watch?v=C4t...

  +7 [+] [-]

, 2021-12-14 12:34, pirms 3 gadiem
Neesmu Hamiltona fans, bet no viņa tieši būtu jāpamācās kā zaudēt ar godu - apsveica Verstapenu, pateicās faniem un komandai. Īsts čempions. Bet uzcept rakstu par emociju uzpluduma izteikto piezīmi ir jāmāk. Sporta portālos nebūtu jāstrādā cilvēkiem, kuri no mušas uzpūš ziloni, tam mums ir privāta dzīvē utml žurnāli.

  +3 [+] [-]

, 2021-12-14 12:48, pirms 3 gadiem
Teiksim tā, varbūt ne apzināti manipulēts, bet pēc šādu tiesnešu lēmumu pieņemšanas var arī teikt, ka sacensības tika manipulētas. Izsmiekls, ne sacensība ar tiesneša paraugstundu, kā var ietekmēt sacensības rezultātus vienā vai otrā virzienā!!!
Un jāsaka, ka Botass ar nepalīdzēja Hamim. Kārtējo gonku bija savā līmenī. Neesmu redzējis,ka Botass kādreiz būtu cīnījies, kā Peress. Būtu Botass bijis trešais tuvu aiz Verstapena, diezin vai Verstapens tad brauktu boksos.

  +7 [+] [-]

, 2021-12-14 13:16, pirms 3 gadiem
Dinamo'1988 rakstīja: Zaudēt arī jāprot
Nu emociju karstumā pie stūres taču var būt visādi izteicieni, ne? Pēc sacensībām Hamis, manuprāt, bija ļoti korekts un pieņēma zaudējumu kā džentelbeņķis - intervijās nelamājās, apsveica VER utt. Tā ka Tavs pārmetums par to, ka Hamis ķipa 'zaudēt nemāk', manuprāt, ir nevietā. Esošajā saspringatjā situācijā Hamis tieši parādīja, ka prot zaudēt, ne?

  +5 [+] [-]

, 2021-12-14 13:16, pirms 3 gadiem
Es skatos F1 kopš 1994. gada un tik negodīgu sacīksti neatceros. Man nepatīk Hamiltons (BLM, Big Pharma, Geju tiesības), ļoti gribēju lai uzvar Verstapens. Nebija nekāda prieka beigās. Tiesneši Hamiltonam atņēma iespēju uzvarēt, jo tas, ka Max būs garām ar soft riepām nebija skaidrs tikai tam, kurš pirmoreiz skatījās. Liberty Media pārvērš autosporta karali par šovu. Nedomāju, ka tas ir pareizais virziens šim seriālam.

  -3 [+] [-]

, 2021-12-14 14:29, pirms 3 gadiem
Šajā situācijā atbildīgajiem par sacensībām bija tikai viens variants. Vismaz pēdējā aplī sacensībām bija jānotiek par katru cenu. Ja sacīkstes beigtos aiz drošības mašīnas, skandāls būtu nesalīdzināmi lielāks. Hamiltons to labi saprata, tāpēc vēlāk arī izturējās ļoti korekti.

     [+] [-]

, 2021-12-14 14:42, pirms 3 gadiem
9one rakstīja: Es skatos F1 kopš 1994. gada un tik negodīgu sacīksti neatceros. Man nepatīk Hamiltons (BLM, Big Pharma, Geju tiesības), ļoti gribēju lai uzvar Verstapens. Nebija nekāda prieka beigās. Tiesneši Hamiltonam atņēma iespēju uzvarēt, jo tas, ka Max būs garām ar soft riepām nebija skaidrs tikai tam, kurš pirmoreiz skatījās. Liberty Media pārvērš autosporta karali par šovu. Nedomāju, ka tas ir pareizais virziens šim seriālam.
Formula nav tikai tehnoloģiju un braukšanas prasmju sacensība. Hamiltons (viņa komanda) varēja tajā brīdī izvēlēties arī citu stratēģiju - braukt boksos. Tad būtu divi varianti - Verstapens arī brauc boksos un Hamiltons paliek kā pirmais ar jaunām riepām; Verstapens tur nebrauc un Hamiltons ar Verstapenu ir mainītās lomās ar iespēju pēdējā aplī apdzīt.

  +4 [+] [-]

, 2021-12-14 14:46, pirms 3 gadiem
didzuks rakstīja: Šajā situācijā atbildīgajiem par sacensībām bija tikai viens variants. Vismaz pēdējā aplī sacensībām bija jānotiek par katru cenu. Ja sacīkstes beigtos aiz drošības mašīnas, skandāls būtu nesalīdzināmi lielāks. Hamiltons to labi saprata, tāpēc vēlāk arī izturējās ļoti korekti.
Kāpēc lai skandāls būtu lielāks? Visi taču redzēja, ka Hamiltons bija iekrājis pietiekamu pārsvaru un diezgan negodīgi, ka pēdējā aplī viss jāsāk atkal no nulles, visas sacīkstes padarītais darbs pēkšņi vējā. Pats vairāk biju parVerstapebu, bet ne jau šādā veidā, daudz normālāk liktos ja ļautu tā arī finišēt aiz drošības mašīnas.

  +2 [+] [-]

, 2021-12-14 14:57, pirms 3 gadiem
didzuks rakstīja: Formula nav tikai tehnoloģiju un braukšanas prasmju sacensība. Hamiltons (viņa komanda) varēja tajā brīdī izvēlēties arī citu stratēģiju - braukt boksos. Tad būtu divi varianti - Verstapens arī brauc boksos un Hamiltons paliek kā pirmais ar jaunām riepām; Verstapens tur nebrauc un Hamiltons ar Verstapenu ir mainītās lomās ar iespēju pēdējā aplī apdzīt.
Mercedess jau nezināja, ka sacensību tiesneši priekš pēdējā apļa, pēdējā brīdī mainīs sacensību noteikumus un atļaus turpināties sacensībām. Ja palasa braucēju komentārus, neviens īsti nesaprata, kas īsti notiek un kas ir jādara iepriekšpēdējā aplī, un kā viņi brauks pēdējo apli.
Es gribēju, lai uzvarētājs noskaidrojas sacensībā, nevis FIA inscinētā marazmā!

  -1 [+] [-]

, 2021-12-14 14:58, pirms 3 gadiem
Puertoriko rakstīja: Kāpēc lai skandāls būtu lielāks? Visi taču redzēja, ka Hamiltons bija iekrājis pietiekamu pārsvaru un diezgan negodīgi, ka pēdējā aplī viss jāsāk atkal no nulles, visas sacīkstes padarītais darbs pēkšņi vējā. Pats vairāk biju parVerstapebu, bet ne jau šādā veidā, daudz normālāk liktos ja ļautu tā arī finišēt aiz drošības mašīnas.
Formulā tā nenotiek. Tur ir arī liels nejaušības faktors. Tikai tas sacensības padara saistošas. Šeit bija nejaušība un maz būtu tādu, kas, beidzot sacīkstes aiz drošības mašinas, apgalvotu, ka Verstapenam nekāda iespēja nebūtu jādod.

  +1 [+] [-]

, 2021-12-14 15:19, pirms 3 gadiem
Puertoriko rakstīja: Kāpēc lai skandāls būtu lielāks? Visi taču redzēja, ka Hamiltons bija iekrājis pietiekamu pārsvaru un diezgan negodīgi, ka pēdējā aplī viss jāsāk atkal no nulles, visas sacīkstes padarītais darbs pēkšņi vējā. Pats vairāk biju parVerstapebu, bet ne jau šādā veidā, daudz normālāk liktos ja ļautu tā arī finišēt aiz drošības mašīnas.
Nu tak beidziet. Tas tagad tā liekas. Iedomājaties situāciju, ka visi tā arī finišētu aiz drošības mašīnas. Vairums skaļi bļautu, ka tas nav godīgi (domāju, ka būtu godīgi), bija jābūt cīņai, lai ir saistošas sacīkstes (tas tā arī ir).

  +4 [+] [-]

, 2021-12-14 15:21, pirms 3 gadiem
didzuks rakstīja: Formula nav tikai tehnoloģiju un braukšanas prasmju sacensība. Hamiltons (viņa komanda) varēja tajā brīdī izvēlēties arī citu stratēģiju - braukt boksos. Tad būtu divi varianti - Verstapens arī brauc boksos un Hamiltons paliek kā pirmais ar jaunām riepām; Verstapens tur nebrauc un Hamiltons ar Verstapenu ir mainītās lomās ar iespēju pēdējā aplī apdzīt.
Nu vai arī 3. variants - sacensības noslēdzas zem drošības mašīnas (kā to teorētiski varēja prognozēt? jo nu nebija jau arī zināms cik ilgi ies Latifi auto drupatu salasīšana u.c.) un tad HAM ar braukšanu boksos (ja tas notiktu situācijā, kad tā dēļ tiek zaudēta pozīcija VER) zaudētu čempi. Nav tik vienkārši patiekt - a kāpēc nebrauca pats boksos?

     [+] [-]

, 2021-12-14 15:26, pirms 3 gadiem
hmm rakstīja: Nu vai arī 3. variants - sacensības noslēdzas zem drošības mašīnas (kā to teorētiski varēja prognozēt? jo nu nebija jau arī zināms cik ilgi ies Latifi auto drupatu salasīšana u.c.) un tad HAM ar braukšanu boksos (ja tas notiktu situācijā, kad tā dēļ tiek zaudēta pozīcija VER) zaudētu čempi. Nav tik vienkārši patiekt - a kāpēc nebrauca pats boksos?
Vienkārši tas nav. Vienkārša nav arī izvēle braukt boksos, lai uzliktu lietus riepas vai nē. Citiem tas izdodas veiksmīgi, citiem nē.

  -1 [+] [-]

, 2021-12-14 15:32, pirms 3 gadiem
hmm rakstīja: Nu vai arī 3. variants - sacensības noslēdzas zem drošības mašīnas (kā to teorētiski varēja prognozēt? jo nu nebija jau arī zināms cik ilgi ies Latifi auto drupatu salasīšana u.c.) un tad HAM ar braukšanu boksos (ja tas notiktu situācijā, kad tā dēļ tiek zaudēta pozīcija VER) zaudētu čempi. Nav tik vienkārši patiekt - a kāpēc nebrauca pats boksos?
Varēja gan prognozēt, ka sacīkšu vadība darīs visu iespējamo, lai sacīkstes atsāktos. Gandrīz visi, kas bija pie TV un klātienē, to gaidīja. Šajā gadījumā sacīkšu neatsākšana, visticamāk, maksātu miljardus nevis kaut kādus miljonus (runājot par F1 ienākumiem nākotnē).

  +2 [+] [-]

, 2021-12-14 15:41, pirms 3 gadiem
didzuks rakstīja: Varēja gan prognozēt, ka sacīkšu vadība darīs visu iespējamo, lai sacīkstes atsāktos. Gandrīz visi, kas bija pie TV un klātienē, to gaidīja. Šajā gadījumā sacīkšu neatsākšana, visticamāk, maksātu miljardus nevis kaut kādus miljonus (runājot par F1 ienākumiem nākotnē).
Ja gribēja 'šovu' nevis godīgas sacīkstes, tas vajadzēja sarkanos karogus (ja jau atkāpjas no noteikumiem, tad jau šo arī varēja), lai gan HAM, gan VER nomaina riepas un vienādos apstākļos pēdējos 4 apļos noskaidro kurš tad ir čempions. Lūk, ka tas gan F1 reitingus un potenciālo peļņu palielinātu, tam es ticu. Izcils sezonas noslēgums.

Bet nu esošajā variantā uzvara tika vienkārši atdāvināta VER (nevis kādu ārēju apstākļu dēļ, bet apzināta secensību direktora lēmuma dēļ) - jo nu viens ar svaigām S riepām, otrs ar nobrauktiem H... Neiespējami HAM to bija noturēt, lai arī kāds braucējs viņš nebūtu. Šāds noslēgums noteikti atstās negatīvas sekas uz F1 prestižu (ok, piekrītu, ka 'casual' faniem, kas neiedziļinas sportā varbūt vienalga) - nu kā minimums, lai 'glābtu ādu' mēs redzēsim Masi atstādināšanu, varbūt arī kādas noteikumu izmaiņas.

Ok, VER, protams, arī ir pelnījis titulu - visu cieņu, izcila sezona. Bet nu tās beigas atstāj tomēr 'rūgtu piegaršu', vilksies visu laiku līdzi eksperti un komentātori, kas gribēs viņa titulam zvaigznīti* pielikt, ka nu tāds 'shady' tituls, ne īsti godīgs, bla bla bla.

     [+] [-]

, 2021-12-14 15:44, pirms 3 gadiem
hmm rakstīja: Ja gribēja 'šovu' nevis godīgas sacīkstes, tas vajadzēja sarkanos karogus (ja jau atkāpjas no noteikumiem, tad jau šo arī varēja), lai gan HAM, gan VER nomaina riepas un vienādos apstākļos pēdējos 4 apļos noskaidro kurš tad ir čempions. Lūk, ka tas gan F1 reitingus un potenciālo peļņu palielinātu, tam es ticu. Izcils sezonas noslēgums.

Bet nu esošajā variantā uzvara tika vienkārši atdāvināta VER (nevis kādu ārēju apstākļu dēļ, bet apzināta secensību direktora lēmuma dēļ) - jo nu viens ar svaigām S riepām, otrs ar nobrauktiem H... Neiespējami HAM to bija noturēt, lai arī kāds braucējs viņš nebūtu. Šāds noslēgums noteikti atstās negatīvas sekas uz F1 prestižu (ok, piekrītu, ka 'casual' faniem, kas neiedziļinas sportā varbūt vienalga) - nu kā minimums, lai 'glābtu ādu' mēs redzēsim Masi atstādināšanu, varbūt arī kādas noteikumu izmaiņas.

Ok, VER, protams, arī ir pelnījis titulu - visu cieņu, izcila sezona. Bet nu tās beigas atstāj tomēr 'rūgtu piegaršu', vilksies visu laiku līdzi eksperti un komentātori, kas gribēs viņa titulam zvaigznīti* pielikt, ka nu tāds 'shady' tituls, ne īsti godīgs, bla bla bla.
Nu F1 reti kad kas ir bijis godīgi. Tiesnešu lēmumi daudzās sacīkstēs nav bijuši adekvāti. Tomēr tiesnešu lēmums deva iespēju, taču tā vēl ir jāizmanto. Vairumā gadījumu tādas iespējas tomēr izmantot nespēj.

  +3 [+] [-]

, 2021-12-14 15:57, pirms 3 gadiem
[quote hmm]
Ja gribēja 'šovu' nevis godīgas sacīkstes, tas vajadzēja sarkanos karogus (ja jau atkāpjas no noteikumiem, tad jau šo arī varēja), lai gan HAM, gan VER nomaina riepas un vienādos apstākļos pēdējos 4 apļos noskaidro kurš tad ir čempions. Lūk, ka tas gan F1 reitingus un potenciālo peļņu palielinātu, tam es ticu. Izcils sezonas noslēgums.

Tieši šāds variants izskanēja kaut kādos sportistu vai komentētāju komentāros un es domāju, tas būtu bijis pareizākais variants, ja protams nefinišē aiz drošības mašīnas, kā tam pēc noteikumiem
vajadzēja notikt. Būtu bijusi cīņa pēdējos četros apļos ar vienādiem nosacījumiem visiem braucējiem.

     [+] [-]

, 2021-12-14 16:30, pirms 3 gadiem
Saraknos karogus nevar kārt ārā pie jebkuras avārijas.

  +3 [+] [-]

, 2021-12-14 17:02, pirms 3 gadiem
Vienviet jau rakstīju, ka līdz šim pārsvarā gadījumos strīdi ir bijuši par incidentu traktējumiem, kas vienmēr būs subjektīvi.
te lielākais tracis ir par reglamenta punktu interpretēšanu, kuriem būtu jābūt konsekventiem.. jo Mersis nevēršas pret Redbulu, (nu tas par apdzīšanu dzeltenajos karogos ), bet pret Masī lēmumiem.. un izrādās, ka FIA jau ir nozīmējusi džeku kurš turpmāk uzraudzīs stjuartus.. jo kopš 2019, kad nomira Charlie Whiting, tāds nav bijis.
Un joks ir tajā ka netika aizvākti atpalicēji starp Verstapenu un Sainsu.. un Viņš nevarēja uzbrukt Verstapenam... tātad pilnīgi nesaprotama situācija, kurā tikai Verstapens iegūst priekšrocības, viņam nav jāaizsargājas, viņš var mierīgi uzbrukt..

     [+] [-]

, 2021-12-14 18:15, pirms 3 gadiem
Ja ari pietiesaja tad pelniti, par nelikumigu antisparnu pagatne vai ko citu, FIA neies pirkstu bast seja, izdaris to klusam.

  +1 [+] [-]

, 2021-12-15 10:11, pirms 3 gadiem
Domāju, ka viņš diezgan pamatoti var justies tā, ka sacīkste ir manipulēta.
Pieņemot lēmumu palaist viņus pēdējā aplī ar izņemtiem atpalicējiem starp viņiem abiem, bet atstātiem atpalicējiem līdz trešajai vietai, zinot, kādas kuram ir riepas un attiecīgās ātruma atšķirības, Masi bija par 90% zināms sacensību iznākums. Viņš principā varēja piemērot vismaz 4 dažādus scenārijus un izvēlējās vienīgo, kas par 90% garantēja Verstapena uzvaru.
Brīnos, ka citi braucēji par apelācijām nerunā, jo, beigās jau vēl arī Sainz varēja izmantot situāciju, ka priekšā divi cīnās un pacelties par kādu vietu, ja viņam priekšā nebūtu atpalicēji, tagad bija tā diezgan skaidri viss salikts. Lomas tika sadalītas viņu vietā.

     [+] [-]

, 2021-12-15 10:40, pirms 3 gadiem
drag rakstīja: Domāju, ka viņš diezgan pamatoti var justies tā, ka sacīkste ir manipulēta.
Pieņemot lēmumu palaist viņus pēdējā aplī ar izņemtiem atpalicējiem starp viņiem abiem, bet atstātiem atpalicējiem līdz trešajai vietai, zinot, kādas kuram ir riepas un attiecīgās ātruma atšķirības, Masi bija par 90% zināms sacensību iznākums. Viņš principā varēja piemērot vismaz 4 dažādus scenārijus un izvēlējās vienīgo, kas par 90% garantēja Verstapena uzvaru.
Brīnos, ka citi braucēji par apelācijām nerunā, jo, beigās jau vēl arī Sainz varēja izmantot situāciju, ka priekšā divi cīnās un pacelties par kādu vietu, ja viņam priekšā nebūtu atpalicēji, tagad bija tā diezgan skaidri viss salikts. Lomas tika sadalītas viņu vietā.
Finišs aiz drošības mašīnas domāju būtu vislabākais variants, jo tiktu ievēroti visi noteikumi drošības mašīnas laikā. Diemžēl F1 rīkotājiem šāds scenārijs nederēja jo nebija holivudas filmu cienīgs.