Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:129, Did:0, useCase: 3

"Red Bull" īpašnieks: "Formula 1 vairs nav autosacīkstes"

Juris Grīns
Juris Grīns

"Red Bull" īpašnieks: "Formula 1 vairs nav autosacīkstes"
Spānijas GP Fetels palika bez pjedestāla
Foto: SCANPIX SWEDEN

Aizvadīto trīs F1 sezonu čempionvienība "Red Bull" atklāti paudusi neapmierinātību ar šobrīd sacīkstēs izmantotajām riepām.

Tas, ka "Red Bull" komanda slikti pratusi pielāgoties strauji dilstosājām "Pirelli" riepām, nav noslēpums jau ilgāku laiku. Aizkulisēs pat parādījusies informācija, ka "Red Bull" pamazām zaudē interesi par autosacīkstēm un tuvākajā nākotnē varētu pamest F1. Šo informāciju neviens no komandas vadības neapstiprina, tomēr naktī uz pirmdienu "Red Bull" īpašniekam bijusi 45 minūtes gara personīga saruna ar F1 bosu Berniju Eklstounu, kurā viņš paudis savu neapmierinātību ar šobrīd notiekošo.

"Visiem ir redzams, kas šobrīd notiek," portālam "autosport.com" pēc tikšanās sacīja Matešics. "Šeit notiekošajam vairs nav nekāda sakara ar autosacīkstēm. Tagad norisinās cīņa par riepu sataupīšanu. Un šādā veidā mēs nevaram parādīt, uz ko ir spējīgas mūsu mašīnas un mūsu braucēji. Arī kvalifikāciju braucienos vairs nenotiek īsta cīņa par "pole position", jo visi taupa riepas sacensībām. Ja mēs uzdrīkstētos braukt tik ātri, cik spējam, sacīkstes laikā mums būtu jāveic astoņi līdz desmit boksu apmeklējumi, atkarībā no trases."

"Red Bull" pilots Sebastians Fetels šobrīd gan ir vadībā čempionāta kopvērtējumā, taču svētdien Spānijas GP viņš nespēja tikt uz pjedestāla un finišēja ceturtais.

"Domāju, ka mums pat par to jābūt priecīgiem," sacīja Fetels. "Pirmās trīs mašīnas vienkārši bija pārāk ātras un viņi paveica labāku darbu, taupot riepas. Mana mašīna ir ātra, bet mums kaut kas jādara, lai riepas nediltu tik strauji. Tāpat domāju, ka mēs pārāk ilgi gaidījām, līdz nolēmām mainīt trīs pitstopu stratēģiju pret četriem boksu apmeklējumiem. Pārāk vēlu sapratām, ka ar trim riepu nomaiņām nepietiks."

Tas ir rezultāts F1 vadības norādījumiem, lai "Pirelli" izgatavo dilstošākas riepas. Matešics piekrīt, ka ideja padarīt sacensības skatāmākas nav slikta, tomēr situācija šobrīd vienkārši ir aizgājusi pārāk tālu. Svētdienas vakarā "Red Bull" pat atcēla tradicionālo tikšanos ar preses pārstāvjiem un tas tikai apliecina komandas neapmierinātību ar F1 notiekošo.

Komandas konsultants Helmuts Marko izteicies, ka šobrīd "Pirelli" riepas ir pārāk bīstamas, lai tiktu izmantotas sacīkstēs: "Kā no mums var prasīt to, lai mēs saviem pilotiem visu laiku liekam braukt piesardzīgi un taupīt riepas? Tagad mašīna ir īpaši jāpielāgo tikai riepām vien. Es brīnos, kad tad beidzot šīs riepas kļūs par iemeslu nopietnām avārijām? Un tas notiks! Labākais, ko varam darīt, ir brīdināt "Pirelli" par to."

Izmantotie resursi:
Eurosport.com - Sports News | Sports Scores |...
autosport.com - the authority on Formula One,...

  +4 [+] [-]

, 2013-05-13 19:26, pirms 12 gadiem
čīkstuļi.

Ņemot vēra to, ka Ferrari rullē un kamēr F1 un FIA vadītāji būs esošie, riepas netiks mainitas, jo Ferrari būs pret.
Jo daudzus gadus daudz kas ir darits priekš Ferrari (it sevišķi no 1996. līdz 2008.)

  -2 [+] [-]

, 2013-05-13 19:35, pirms 12 gadiem
archdevil rakstīja: čīkstuļi.

Ņemot vēra to, ka Ferrari rullē un kamēr F1 un FIA vadītāji būs esošie, riepas netiks mainitas, jo Ferrari būs pret.
Jo daudzus gadus daudz kas ir darits priekš Ferrari (it sevišķi no 1996. līdz 2008.)
bla,bla,bla.

  +3 [+] [-]

, 2013-05-13 20:53, pirms 12 gadiem
No vienas puses piekrītu, F1 būtu jāļauj pilotiem rādīt labāko iespējamo sniegumu, tomēr no otras puses spēles noteikumi visiem ir vienādi un šī Red Bull čīkstēšana atgādina viņu protežē Fetela uzvedību, kad kaut kas nav viņam pa prātam.
Visi sāka no vienādām pozīcijām, visiem ir vienādas riepas, visiem ir vieni noteikumi. Tas, ka Red Bull uzmet lūpu, jo viņiem neiet tik labi kā Ferrari un Lotus neko labu neliecina par komandu.
buļļi vēl var priecāties, ka viņi vēl kaut kā spēj tik līdz galam. Ko teikt mercedes komandai, kurai riepu nodilums vispār ir prātam neaptverams? Tie vismaz pačīkst un liekas mierā, lien atpakaļ rūpnīcā un strādā lai lietu labotu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2013-05-13 23:03, pirms 12 gadiem
Džeki jūs te nejaucat čīkstēšanu ar fakta konstatēšanu? VIss ko viņš saka ir tas, ka f1 vairs nav mērķsi izspiest maksimālo ātrumu, bet gan saglabāt riepas un tas ir fakts.. Ko vērta ir vien Niko Rosberga saruna ar Mercedes komandtiltiņu (bild.de bija ziņa par to) - komadtiltiņš viņam vairākas reizes desmit apļu garumā visu laiku teica- vrauc lēnāk.. brauc vēl lēnāk - taupi riepas, ... ātrums arvien ir par lielu baruc lēnāk.. un Biegās ROsbergs izmisumā iesaucās - ES VAIRS LĒNĀK NEVARU!

Tas ir sacīkšu gars???? Common

Man f1 patiesībā kopš Šumahera aiziešanas ir pie kājas.. Man Fetels ir pie kājas.. no visiem pilotiem man vēl Kimi liekas kārtīgs vecis.. Bte tas nemaina būtību, ka no malas tas viss izkstās pēc cirka un māžošanas ar riepām nevis sacīkstes Tak esiet objektīvi... kāda vēl čīkstēšnaa!??? Jā visiem noteikumi ir vienādi! Bet tas tak nemaina būtību, ka visiem tie ir vienlīs absurdi un stulbi

p.s. starp citu Pirelli it kā uz Lielbritāniju sola uzlabojumus - vairs nebūšot tik traki!

  -2 [+] [-]

, 2013-05-13 23:32, pirms 12 gadiem
playthegame rakstīja: No vienas puses piekrītu, F1 būtu jāļauj pilotiem rādīt labāko iespējamo sniegumu, tomēr no otras puses spēles noteikumi visiem ir vienādi un šī Red Bull čīkstēšana atgādina viņu protežē Fetela uzvedību, kad kaut kas nav viņam pa prātam.
Visi sāka no vienādām pozīcijām, visiem ir vienādas riepas, visiem ir vieni noteikumi. Tas, ka Red Bull uzmet lūpu, jo viņiem neiet tik labi kā Ferrari un Lotus neko labu neliecina par komandu.
buļļi vēl var priecāties, ka viņi vēl kaut kā spēj tik līdz galam. Ko teikt mercedes komandai, kurai riepu nodilums vispār ir prātam neaptverams? Tie vismaz pačīkst un liekas mierā, lien atpakaļ rūpnīcā un strādā lai lietu labotu.
Nu nevarētu jau teikt, ka šiem tur baigi švaki iet - vadība gan KK, gan pilotu ieskaitē. Es piekrītu, ka ir par traku - jā, apdzīšanas ir daudz, bet ko tas dod? Cik ir īstu cīņu? Pārsvarā visas tās apdzīšanas ir ar arvērtu spārnu, labākām riepām panesās priekšā esošajam garām tā kā atpalicējam pa apli. Tas pats Raikonens saka, ka nebij jēgas mēģināt aizstāvēt pozīciju, lai gan tīrais ātrums formulai to ļautu. Nav arī normāla situācija, ka bruc teiksim 3. un 4. vieta apmēram vienādos apļa laikos un ēkšņi vienā brīdī viens paliek par 2,5s aplī lēnāks, jo viņam izbeidzas riepas

  -3 [+] [-]

, 2013-05-14 15:55, pirms 12 gadiem
Pilnībā piekrītu, ar braukšanu vispār nav nekāda sakara, ir tikai riepu taupīšana!!!! Tas, ka jātaupa riepas un tehnika ir bijis vienmēr, bet agrāk tas tā neietekmēja rezultātu kā tagad.

  +2 [+] [-]

, 2013-05-14 18:01, pirms 12 gadiem
oscarsq rakstīja: Džeki jūs te nejaucat čīkstēšanu ar fakta konstatēšanu? VIss ko viņš saka ir tas, ka f1 vairs nav mērķsi izspiest maksimālo ātrumu, bet gan saglabāt riepas un tas ir fakts.. Ko vērta ir vien Niko Rosberga saruna ar Mercedes komandtiltiņu (bild.de bija ziņa par to) - komadtiltiņš viņam vairākas reizes desmit apļu garumā visu laiku teica- vrauc lēnāk.. brauc vēl lēnāk - taupi riepas, ... ātrums arvien ir par lielu baruc lēnāk.. un Biegās ROsbergs izmisumā iesaucās - ES VAIRS LĒNĀK NEVARU!

Tas ir sacīkšu gars???? Common

Man f1 patiesībā kopš Šumahera aiziešanas ir pie kājas.. Man Fetels ir pie kājas.. no visiem pilotiem man vēl Kimi liekas kārtīgs vecis.. Bte tas nemaina būtību, ka no malas tas viss izkstās pēc cirka un māžošanas ar riepām nevis sacīkstes Tak esiet objektīvi... kāda vēl čīkstēšnaa!??? Jā visiem noteikumi ir vienādi! Bet tas tak nemaina būtību, ka visiem tie ir vienlīs absurdi un stulbi

p.s. starp citu Pirelli it kā uz Lielbritāniju sola uzlabojumus - vairs nebūšot tik traki!
itkaa dzineeja tilpuma un cilindru skaita samazinaashana vairaakas sezonas "ljautu" attiistiit max aatrumu. ko tad ne4iiksteejaat???

  -2 [+] [-]

, 2013-05-15 10:54, pirms 12 gadiem
ExBaRaDa rakstīja: itkaa dzineeja tilpuma un cilindru skaita samazinaashana vairaakas sezonas "ljautu" attiistiit max aatrumu. ko tad ne4iiksteejaat???
Zapiņam uzskrūvēsi sūdīgas riepas un arī būs jautaupa, nevarēs braukt kā grib.

Nav nekāda starpība cik motora tilpums un cik cilindri, bet cik ātri vari pabraukt ar to kas tev ir. Agrāk kvalifikācijā sitās par pole position līdz pēdējam, tagad pat neizbrauc pēdējā sesijā reizēm, lai paliktu riepu uzvēles opcija un lai saudzētu riepas - vai tas ir autosports.

Tad jau teiksim basketbolā arī jādod spēlētājiem ātri plīstošas botas un kuram saplīst, tas nedrīkst spēlēt - tie, kuri agresīvāk spēlē, tiem ātrāk izjuks, tas šos piebremzētu un liktu domāt par taktiku, būtu daudz interesantāk, tas līdzsvarotu spēku samēru un piešķirtu vēl papildus intrigu

  +3 [+] [-]

, 2013-05-15 15:20, pirms 12 gadiem
Kad riepas 2011.g. ideāli derēja tikai Fetelim, tad Red Bull nečīkstēja. Kauns Red Bull, kauns!