Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1599, Did:0, useCase: 3

Skandāls Londonā: diskvalificē astoņas badmintonistes

Jānis Pārums

Skandāls Londonā: diskvalificē astoņas badmintonistes
Ju Janga un Vanga Sjaoli
Foto: AP/Scanpix

Četri sieviešu badmintona dubultspēļu pāri trešdien saņēmuši diskvalifikāciju Londonas olimpisko spēļu badmintona turnīra pēc tam, kad dienu iepriekš apzināti zaudējušas savām oponentēm.

Šādi badmintonistes rīkojušās, lai turnīra ceturtdaļfinālā iegūtu pēc iespējas parocīgākas pretinieces. Starp diskvalificētajām ir arī esošās pasaules čempiones, ķīnietes Ju Janga un Vanga Sjaoli. Viņas apzināti zaudēja, lai ceturtdaļfinālā nebūtu jācīnās ar tautietēm, kas arī ir pretendentes uz medaļām. Diskvalificēti arī divi Dienvidkorejas un viens Indonēzijas duets.

Par diskvalifikāciju trešdien paziņoja Pasaules Badmintona federācija. Sportistēm pārmests, ka viņas otrdien apzināti nav demonstrējušas savu labāko sniegumu. Janga jau iepriekš izteicās, ka neredz jēgu lieki tērēt spēkus, ņemot vērā, ka iekļūšana ceturtdaļfinālā jau bija nodrošināta.

Visiem četriem pāriem trešdienas vakarā sākot no plkst. 19:00 pēc Latvijas laika bija jāpiedalās turnīra ceturtdaļfinālā.

Izmantotie resursi:
Telegraph.co.uk - Telegraph online, Daily...

  +2 [+] [-]

, 2012-08-01 16:49, pirms 12 gadiem
KristsT rakstīja: Vispār varētu pastrīdēties, kas ir cīņa par uzvaru.
Vai tas, ka sportiste dara visu, lai viņai būtu lielākas iespējas izcīnīt medaļas vai pat uzvaru olimpiādē, līdzīgi kā diskvalificētās?
Vai tas, ka sportiste uzvar to vienu cīņu, kaut gan lieliski apzinās, ka tas viņām samazina izredzes izcīnīt medaļas un uzvarēt olimpiādē?
Es uzskatu, ka pirmais variants. Jātiecas būtu nevis uz uzvaru konkrētā spēlē, bet uz iespējami augstāku vietu beigās.
Kas ir vairāk pelnījis uzvaru OS komanda ar bilanci piemēram,4-4 vai tomēr 8-0??? Otrkārt, sportistu zvērests attiecas katrā spēlē.

Matemātiķiem ir Matemātikas olimpiādes, tur lai arī startē.

  +2 [+] [-]

, 2012-08-01 16:50, pirms 12 gadiem
Esportists rakstīja: Vai tu redzeeji to speeli kur korejietes un man shkjiet kjiinietes vienkaarshi viena peec otras serveeja tiiklinjaa????... es nezinu vai tu shitaa teiktu ja buutu nopircis biljetes pa teju 100ls lai skatiitos kaa pasaules liimenja sportistes servee vienu servi peec otras tiiklaa.... Es atbalstu federaacijas riiciibu, es redzeeju to speeli un tas bija nozheelojami, nekaada sakara ar speeku taupiishanu, VNK apzinaata speele uz zaudi....
Piekrītu. Servēt tādā veidā ir nožēlojami, un DSQ ir pilnīgi pareiza!

  -1 [+] [-]

, 2012-08-01 16:52, pirms 12 gadiem
Vai taktika, nav daļa no sporta!? Tas ir pilnīgi aplami,tā ir katra sportista paša izvēle,kapēc ir jāatdod pēdējie spēki,lai pretī dabūtu spēcīgakus pretiniekus!? Pasēdēs un padomās,ka darīja visu,lai nodrošinātu dev medaļās vismaz,bet kādam tas nav izdevīgi.
Skudriniekss rakstīja: Pareizi darīja, padošanās - tas vairs nav sports! Lai tagad pasēž un padomā!

  +1 [+] [-]

, 2012-08-01 16:53, pirms 12 gadiem
andrzej rakstīja: No portāla DELFI:
Pasaules badmintona federācija uzsvēra, ka spēlētājas pārkāpušas badmintona kodeksa punktu "pielikt visas pūles, lai uzvarētu maču", tādējādi "acīmredzami kaitējot šim sporta veidam." Tāpēc sekoja šo sportistu diskvalifikācija.
fufelis tas kodekss, neviens vinu nepilda, visi sportisti maksimalas pules pieliek tikai tad kad to patiesam vajag, galvenokart finalos, tad kad nevajag tad neraujas.

     [+] [-]

, 2012-08-01 16:55, pirms 12 gadiem
kemrausis rakstīja: Kas ir vairāk pelnījis uzvaru OS komanda ar bilanci piemēram,4-4 vai tomēr 8-0??? Otrkārt, sportistu zvērests attiecas katrā spēlē.


Matemātiķiem ir Matemātikas olimpiādes, tur lai arī startē.
Mana atbilde - vairāk pelnījusi uzvaru ir komanda, kas uzvar pēdējā izslēgšanas spēlē, neatkarīgi no priekšsacīkšu rezultātiem. Nevis tā komanda, kas rāda labu sniegumu priekšsacīkstēs, bet zaudē pirmajā izslēgšanas kārtā.
Un tā nav nekāda augstākā matemātika, bet domāšana ar galvu.
Kā tu sauktu ģenerāli, kas pa katru cenu censtos uzvarēt kauju, kaut gan apzinoties, kā tā dēļ visticamāk zaudēs karu? Es sauktu par idiotu. Līdzīgi ir arī ar sportu.

  +5 [+] [-]

, 2012-08-01 16:55, pirms 12 gadiem
TAK VINAS SPECIALI TIKLAM PARI NESERVEJA.....TA PAT NEBIJA SPELEE, NIRGASHANAAS!!

  +1 [+] [-]

, 2012-08-01 16:55, pirms 12 gadiem
KristsT rakstīja: Vispār varētu pastrīdēties, kas ir cīņa par uzvaru.
Vai tas, ka sportiste dara visu, lai viņai būtu lielākas iespējas izcīnīt medaļas vai pat uzvaru olimpiādē, līdzīgi kā diskvalificētās?
Vai tas, ka sportiste uzvar to vienu cīņu, kaut gan lieliski apzinās, ka tas viņām samazina izredzes izcīnīt medaļas un uzvarēt olimpiādē?
Es uzskatu, ka pirmais variants. Jātiecas būtu nevis uz uzvaru konkrētā spēlē, bet uz iespējami augstāku vietu beigās.
manuprāt, tu sāc nodarboties ar tukšu muldēšanu bez reāla pamata, lai tik aizstāvētu savu nostāju, ka sportisti var izvēloties pretinieku speciāli zaudēt...
viss jau būtu labi, bet ir jāizv;elas veids kā to darīt...tad jau jāaatbalsta arī totalizatoru jautājums, lai dotu iespēju spelētājam/ sportistam nopelnīt un ar acīmredzamu nevēlēšanos vai neloģiskām darbībām ietekmētu vēlamo rezultātu... ir sportiski principi, dazviet arī to nosaka likumi(piem toto). negribi ievērot, sēdi mājās.
šeit jau tas būtu bezmaz kā sist futbolā pašam savos vārtos.... Futbolā vismaz nav līdz tādam marasmam aizgājuši, tie vismaz uzliek vairāk rezervistus spēlēt un tad, cenšas netaisīt skandālus ar slikto pašatdevi...

  +1 [+] [-]

, 2012-08-01 16:56, pirms 12 gadiem
klints rakstīja: Vai taktika, nav daļa no sporta!? Tas ir pilnīgi aplami,tā ir katra sportista paša izvēle,kapēc ir jāatdod pēdējie spēki,lai pretī dabūtu spēcīgakus pretiniekus!? Pasēdēs un padomās,ka darīja visu,lai nodrošinātu dev medaļās vismaz,bet kādam tas nav izdevīgi.
Padomā arī par to, ka sportisti spēlē priekš skatītājiem, kas atnāk un grib redzēt normālu spēli, nevis tīšu padošanos!

  +2 [+] [-]

, 2012-08-01 16:57, pirms 12 gadiem
Badmintona federaacija pati vainiiga, ka izveidojusi nolikumu, kas stimulee shaadas izdariibas. Nav ko tagad vainot sportistes.

  -1 [+] [-]

, 2012-08-01 16:57, pirms 12 gadiem
Tvaika ielas doktorants rakstīja: Kārtējā nožēlojamā britu un to pavadā esošo federāciju rīcība, tad jau jādiskvalificē arī Bolts un citi līdzīgi, kas apzināti skrien lēnāk, tipa taupās nākamajiem skrējieniem un pat palaiž uzvarēt priekšskrējienā kādam citam.Un tā visos sportos.
Skaidrs ir tas, ka briti un amerikāņi ir devuši pavēli diskvalificēt galvenās favorītes ķīnietes, jo Ķīna pašlaik ir līdere izcīnīto zeltu ziņā.
Tiesneši OS ir no dažādām valstīm. ASV tāpat uzvarēs medaļu ziņā. GO USA

  +3 [+] [-]

, 2012-08-01 16:57, pirms 12 gadiem
Olimpiskā devīze badmintonā:'' Jāprot ne tikai uzvarēt, bet arī zaudēt!''

  -1 [+] [-]

, 2012-08-01 16:58, pirms 12 gadiem
Ogļracis Feodosijs rakstīja: manuprāt, tu sāc nodarboties ar tukšu muldēšanu bez reāla pamata, lai tik aizstāvētu savu nostāju, ka sportisti var izvēloties pretinieku speciāli zaudēt...
viss jau būtu labi, bet ir jāizv;elas veids kā to darīt...tad jau jāaatbalsta arī totalizatoru jautājums, lai dotu iespēju spelētājam/ sportistam nopelnīt un ar acīmredzamu nevēlēšanos vai neloģiskām darbībām ietekmētu vēlamo rezultātu... ir sportiski principi, dazviet arī to nosaka likumi(piem toto). negribi ievērot, sēdi mājās.
šeit jau tas būtu bezmaz kā sist futbolā pašam savos vārtos.... Futbolā vismaz nav līdz tādam marasmam aizgājuši, tie vismaz uzliek vairāk rezervistus spēlēt un tad, cenšas netaisīt skandālus ar slikto pašatdevi...
Tāds ir mans viedoklis, nevis tukša muldēšana.
Spēlējot totalizatorus, spēlētāji necīnās par uzvaru turnīrā, bet to apzināti zaudē, lai piepildītu savus makus. Apzināti zaudējot spēli, lai iegūtu labāku pretinieku nākamajā kārtā, spēlētājas cīnās par uzvaru turnīru.

  -2 [+] [-]

, 2012-08-01 16:59, pirms 12 gadiem
Krokodils rakstīja: Tur taču jābūt variantam iesniegt apelāciju, ja Ķīnas badmintona federācija necīnīsies par šo visaugstākajā līmenī, tad viņi ir nožēlojami. Jebkurš tiešām labs advokāts varētu šo verdiktu iz*rāzt bez jebkādām problēmām, jo argumenti ir ļoti vāji.
Ķīna tāpat ir noželojama, tāpat kā Ziemeļkoreja u.tml

  -1 [+] [-]

, 2012-08-01 16:59, pirms 12 gadiem
Armanda līķis rakstīja: Atņēma ķīnietēm medaļas ! Tik nožēlojamas OS sen nav redzētas.
Vel nzelojamaks ir tikai tavs NIKS.

  +2 [+] [-]

, 2012-08-01 16:59, pirms 12 gadiem
Te laikam 90% neatšķir taktiku, spēku taupīšanu no apzinātas nespēlēšanas....
Tad jau varam attaisnot zaudējumus, kuri piedzīvoti totalizatoru dēļ. Jo lūk sportistam kārtējais rēķins jāmaksā...

  +6 [+] [-]

, 2012-08-01 17:01, pirms 12 gadiem
no Tvneta, kur protams ka vienmer raksts ir daudz plasaks un izsmelosaks

Otrdien notikušajos mačos no laukuma pēc zaudējumiem ar svilpieniem tika pavadīti četri sieviešu dubultspēļu turnīra pāri - viens no Ķīnas, viens no Indonēzijas un divi no Dienvidkorejas.

Spēlētājas uzkrītoši bieži servēja volānus tīklā vai raidīja tos ārpus laukuma robežām, kā arī acīmredzami vilka laiku.


Tas ir OS, nevis kadas komercsacensibas. Ta ir netikai nostasanas pret Badmintona principiem, bet ari pret olimpiskajiem principiem par pretinieka un sava sporta veida cienisanu, cinisanos lidz galam u.t.t.
Tapec manuprat pilnigi pamatots lemums

  -2 [+] [-]

, 2012-08-01 17:01, pirms 12 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Pareizi darīja, padošanās - tas vairs nav sports! Lai tagad pasēž un padomā!
Ne jau padošanās, bet taktisks gājiens, lai uzvarētu!

  -3 [+] [-]

, 2012-08-01 17:01, pirms 12 gadiem
nu os, galiigi izgaazies.
worst olympic games in ever history!
tad jau iznāk ka piemeeram khl pedejaas spelees,piemeeram ska lai dabuutu vajaakus pretinikeus,pedeejaas speles speciali zaudē,tad viņiem kr4 DSQ ,par to?

  +2 [+] [-]

, 2012-08-01 17:02, pirms 12 gadiem
echus rakstīja: Ne jau padošanās, bet taktisks gājiens, lai uzvarētu!
Viņas tak tīšām sita autā un tīklā! Kāds taktic?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-08-01 17:03, pirms 12 gadiem
Pagale ar 2viem galiem. Itkā jācīnās par uzvaru visās spēlēs, no otras puses, kādēļ tā censties, lai nākamajā kārtā uzrautos uz līderiem un dabūtu iekšās. Stiprs dara kā grib, vājš kā var. Piekrītu komentāram par Boltu, kāda velna pēc zīmēties, pirms esi finišējis, tā ir klaja necieņas izrādīšana konkurentiem... Žēl, ķīniešu.

  +1 [+] [-]

, 2012-08-01 17:04, pirms 12 gadiem
Tvaika ielas doktorants rakstīja: Kārtējā nožēlojamā britu un to pavadā esošo federāciju rīcība, tad jau jādiskvalificē arī Bolts un citi līdzīgi, kas apzināti skrien lēnāk, tipa taupās nākamajiem skrējieniem un pat palaiž uzvarēt priekšskrējienā kādam citam.Un tā visos sportos.
Skaidrs ir tas, ka briti un amerikāņi ir devuši pavēli diskvalificēt galvenās favorītes ķīnietes, jo Ķīna pašlaik ir līdere izcīnīto zeltu ziņā.
Nu kada gan britiem un jenkiem teiksana badmintona?
Ne lielaka ka latviesiem beisbola...

  -1 [+] [-]

, 2012-08-01 17:04, pirms 12 gadiem
KristsT rakstīja: Mana atbilde - vairāk pelnījusi uzvaru ir komanda, kas uzvar pēdējā izslēgšanas spēlē, neatkarīgi no priekšsacīkšu rezultātiem. Nevis tā komanda, kas rāda labu sniegumu priekšsacīkstēs, bet zaudē pirmajā izslēgšanas kārtā.
Un tā nav nekāda augstākā matemātika, bet domāšana ar galvu.
Kā tu sauktu ģenerāli, kas pa katru cenu censtos uzvarēt kauju, kaut gan apzinoties, kā tā dēļ visticamāk zaudēs karu? Es sauktu par idiotu. Līdzīgi ir arī ar sportu.
Nezin, kāpēc tu sāc runāt par karu, ģenerāļiem utt, bet par zvērestu nerunā? Tad jau netīšām trāpīt ar bultu pretiniekam mugurā pirms finālsacensībām arī ir attaisnojams???
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-08-01 17:05, pirms 12 gadiem
ja diskvalificeto vieta butu letinu sportisti tad dodu 100% ka visi liekuli kas piekrit diskvalifikacijai, tagad raudatu lielas asaras un vajprata blautu pavisam pretejo. 100%

  +1 [+] [-]

, 2012-08-01 17:05, pirms 12 gadiem
mvp222 rakstīja: fufelis tas kodekss, neviens vinu nepilda, visi sportisti maksimalas pules pieliek tikai tad kad to patiesam vajag, galvenokart finalos, tad kad nevajag tad neraujas.
Pēc tā kā evolucionāri ir attīstījies cilvēks, tas ir arī cilvēku dabā. Šādu pašu iemeslu dēļ arī nestrādā politiskās ideoloģijas un likumi nestrādā dzīvē.

  -2 [+] [-]

, 2012-08-01 17:06, pirms 12 gadiem
bustedsandis13 rakstīja: nu os, galiigi izgaazies.
worst olympic games in ever history!
tad jau iznāk ka piemeeram khl pedejaas spelees,piemeeram ska lai dabuutu vajaakus pretinikeus,pedeejaas speles speciali zaudē,tad viņiem kr4 DSQ ,par to?
khl salīdzināja ar OS....pašam smiekli nenāk????
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2012-08-01 17:06, pirms 12 gadiem
mvp222 rakstīja: viens sapratigs cilveks, parejie blaveji un pokemoni.
pareizi! lai jau liek mīnusus un aiztāv Londonas organizāciju. Organizācija baigi švaka!

  +1 [+] [-]

, 2012-08-01 17:07, pirms 12 gadiem
Boooommmm! rakstīja: Pagale ar 2viem galiem. Itkā jācīnās par uzvaru visās spēlēs, no otras puses, kādēļ tā censties, lai nākamajā kārtā uzrautos uz līderiem un dabūtu iekšās. Stiprs dara kā grib, vājš kā var. Piekrītu komentāram par Boltu, kāda velna pēc zīmēties, pirms esi finišējis, tā ir klaja necieņas izrādīšana konkurentiem... Žēl, ķīniešu.
apzinata musinas (skiet, ka ta tauta to sauc) sisana tikla ir lielaka cienas izradisana pretiniekam ka ta uzveiksana? Nedomaju gan. Uzveicot pretinieku tu vismaz pielieto savu speku un spejas, paradot, ka ari vins ir cienigs lai tu pret vinu spelejot raditu labako ko maki. Bet apzinata musinas sisana tikla vai arpus laukuma ir daudz lielaka necienas izradisana pretiniekam - tu tapat mus neuzvaretu, tapec mes sitisiem auta lai so speli zaudetu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2012-08-01 17:08, pirms 12 gadiem
aizstāvjiem derētu iegaumēt, ka nespēlēt uz pilnu atdevi un speciāli zaudēt nav viens un tas pats

  +2 [+] [-]

, 2012-08-01 17:08, pirms 12 gadiem
mvp222 rakstīja: ja diskvalificeto vieta butu letinu sportisti tad dodu 100% ka visi liekuli kas piekrit diskvalifikacijai, tagad raudatu lielas asaras un vajprata blautu pavisam pretejo. 100%
bet, ja pēc diskvalifikācijas LAT iegūtu zeltu, tad visi atbalstītu diskvalifikācijas. Šis arguments neiztur kritiku.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-08-01 17:09, pirms 12 gadiem
kemrausis rakstīja: Nezin, kāpēc tu sāc runāt par karu, ģenerāļiem utt, bet par zvērestu nerunā? Tad jau netīšām trāpīt ar bultu pretiniekam mugurā pirms finālsacensībām arī ir attaisnojams???
Nerunā absurdu.
Bultas šaušana mugurā ir noziegums. Kas attiecīgi jāsoda. Tavs sniegums uz laukuma ir tava brīva izvēle. Sports ir cīņa par uzvaru un ne jau par uzvaru katrā spēlē un bet par uzvaru turnīrā, medaļām. Neuzskatu, ka viņas pat olimpisko zvērestu diži pārkāptu. Noteikumi pārkāpti nav. Sporta gars? Plaši traktējams jēdziens...

Visu sportistu vārdā apsolu, ka mēs piedalīsimies šajās spēlēs, cienīdami un ievērodami noteikumus, saskaņā ar kuriem tās tiek rīkotas, īsteni sportiskā garā, sporta slavas un savu komandu goda vārdā.