Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2943, Did:0, useCase: 3

Latvija pasaules čempionāta ievadā izcīna vēsturisku uzvaru pār Kanādu

Toms Jēkabs Bērziņš
Toms Jēkabs Bērziņš

Pasaules hokeja čempionātu Rīgā ar lielisku uzvaru sākusi Latvijas hokeja izlase, kas šovakar pirmo reizi vēsturē pieveica hokeja dzimteni Kanādu - 2:0. Vārtus Latvijas rindās guva Miks Indrašis un Oskars Batņa, kamēr lieliski izlasē oficiālos mačos debitēja Matīss Kivlenieks, tverot visus 38 kanādiešu metienus.

Latvija pasaules čempionātos pirmo reizi pieveica Kanādu - līdz šim 11 mēģinājumos bija izdevies tikt pie viena neizšķirta. Pirmās trešdaļas pēdējā sekundē Miks Indrašis izvirzīja Latviju vadībā, otrā puslaika vidū Oskars Batņa pielaboja Ronalda Ķēniņa metienu, bet atlikušajā laikā mūsējie spēja noturēt vārtus neskartus un noturēt lielisku uzvaru - 2:0.

Mača pirmajās minūtēs daudz vairāk uzbruka Kanāda - pēc piecām minūtēm metienu attiecība rādīja graujošo 6:0. Tomēr vārtos ļoti droši darbojās Matīss Kivlenieks, tverot ripas un nedodot kanādiešiem atkārtotas iespējas. Latvija divas reizes pirmajā trešdaļā spēlēja vairākumā - ja pirmajā reizē mūsējos pievīla piespēļu precizitāte, tad otro izdevās realizēt. Tas izdevās vien pusotro sekundi pirms trešdaļas beigām - zonā ieslidoja Ronalds Ķēniņš, laukuma vidū atrada šovakar centra pozīcijā spēlējošo Miku Indraši, kurš aukstasinīgi izmeta ripu starp Dārsija Kempera kājsargiem - 1:0.

Otro trešdaļu aktīvi iesāka Latvija - jau pirmajās divās minutēs ilgstoši mūsējie uzturējās pretinieku zonā, tiekot pie diviem bīstamiem metieniem. Brīdi vēlāk noraidījās Krastenbergs, bet mazākumā tieši Latvija izveidoja labāko momentu - Rihards Marenis aizskrēja viens pret vārtsargu, bet diemžēl netrāpīja.

Supermoments 27. minūtē bija Ralfam Freibergam, kurš nespēja pārcelt ripu pāri kanādiešu vārtsargam. Kanāda meta vairāk, taču momentus vairāk izveidoja mūsējie un tika atalgoti. Tikko uz maiņu nākušais Oskars Batņa devās uzreiz cīnīties vārtu priekšā, un jau brīdi vēlāk tika pie sava pirmā vārtu guvuma savā karjerā Pasaules čempionātos - uzbrucējs pielaboja Ronalda Ķēniņa uzmetienu no zilās līnijas - 2:0.

Trešdaļas turpinājumā kanādieši turpināja daudz mest, bet vārtos izcili turpināja darboties Matīss Kivlenieks. Latvijas vārtsargs šovakar tika galā ar visiem 38 metieniem un tika atzīts par mača labāko spēlētāju. Mača pēdējā nogrieznī Kanāda uzbruka daudz, bet latvieši spēlēja pašaizliedzīgi, bloķējot metienus, bet tos, kas tika līdz vārtiem, tvēra Kivlenieks.

Piecas minūtes līdz beigām glāba arī kanādiešu vārtsargs Kempers, tverot Ābola metienu. Jo tuvāk nāca mača beigu sirēna, jo biežāk latvieši atsitās, raidot ripu pāri visām zonām. Piecas minūtes līdz beigām Roberts Bukarts nopelnīja noraidījumu, Latvija izturēja, bet pēc mazākuma izturēšanas mūsējie divas reizes trāpīja pa tukšu vārtu stabu. Pēdējās divās minūtēs Latvija izcili aizsargājās un noturēja smagu, bet ļoti skaistu uzvaru - 2:0 pret Kanādu.

Nākamo spēli Latvija aizvadīs rīt, 20:15 tiekoties ar Kazahstānu.

Latvija - Kanāda

Vārti: 19:59 Miks Indrašis (Ronalds Ķēniņš, Ralfs Freibergs) 1:0, 08:39 Oskars Batņa (Ronalds Ķēniņš) 2:0.
Soda minūtes: 8:8
Metieni: 17:38
Vārtsargi: Matīss Kivlenieks - Dārsijs Kempers

Latvijas izlases sastāvs

Kivlenieks (Punnenovs); Kristiāns Rubīns - Uvis Balinskis, Oskars Cibuļskis - Jānis Jaks, Kristaps Sotnieks - Ralfs Freibergs, Kristaps Zīle; Lauris Dārziņš - Rodrigo Ābols - Kaspars Daugaviņš, Roberts Bukarts - Andris Džeriņš - Mārtiņš Karsums, Ronalds Ķēniņš - Miks Indrašis - Mārtiņš Dzierkals, Rihards Marenis - Oskars Batņa - Renārs Krastenbergs, Rihards Bukarts.

Latvijas izlases spēļu kalendārs

DatumsLaiksPretinieksRezultāts
21. maijs20:15Kanāda2:0
22. maijs20:15Kazahstāna
24. maijs16:15Itālija
27. maijs16:15ASV
28. maijs20:15Norvēģija
30. maijs20:15Somija
1. jūnijs20:15Vācija

Latvijas izlase

Vārtsargi

SpēlētājsVecKlubsS%RipasS%Ripas
Jānis Kalniņš29Jokerit (KHL)3291.3%2.513180.0%8.51
Ivars Punnenovs26Tigers (Šveice)3890.8%3.382187.1%4.53
Matīss Kivlenieks24Blue Jackets (NHL)290.1%3.4010

Aizsargi

SpēlētājsVecKlubsSV+PPti+/-SV+PPti+/-
Kristaps Sotnieks34Dinamo Rīga (KHL)260+44-1211762+1517-14
Oskars Cibuļskis33Litvinov (Čehija)454+48+67492+1012-10
Artūrs Kulda32Ice Tigers (Vācija)331+1718-76335+49-2
Ralfs Freibergs30*Kometa/Ocelari (Čehija)442+1214+105340+55-5
Gunārs Skvorcovs31Dinamo Rīga (KHL)360+44-113201+01-6
Uvis Balinskis24Litvinov (Čehija)485+121703191+45-2
Jānis Jaks25Condors (AHL)202+46+33102+02+1
Kristaps Zīle23Dinamo Rīga (KHL)442+57-92150+00-2
Kristiāns Rubīns23Marlies (AHL)201+23-2181+12+1

Uzbrucēji

SpēlētājsVecKlubsSV+PPti+/-SV+PPti+/-
Miķelis Rēdlihs36Olimp/Venta 200294+1115127111+1930-4
Gints Meija33Black Wings (Austrija)113+14+19607+815-5
Andris Džeriņš33Dinamo Rīga (KHL)162+46-29589+1726-8
Kaspars Daugaviņš33*Vityaz (KHL)5817+3249+395616+1733+3
Lauris Dārziņš36Dinamo Rīga (KHL)417+1623-1395522+1436-6
Miks Indrašis30Dinamo Rīga (KHL)4916+2339-1385511+1728-11
Ronalds Ķēniņš30Lausanne (Šveice)519+2635+128536+1016-15
Roberts Bukarts30Dinamo Rīga (KHL)389+918-1374510+10200
Rodrigo Ābols25Orebro (Zviedrija)4720+1535+64242+57-6
Mārtiņš Karsums35Pinguine (Vācija)253+710-214175+813+12
Rihards Bukarts25Dinamo Rīga (KHL)3311+617-103221+89-4
Māris Bičevskis29Mlada Boleslav (Čehija)526+1117+83181+12-2
Rihards Marenis28Kiruna (Zviedrija-3)3110+1626+7172+02+3
Oskars Batņa26Anglet (Francija)229+918-1170+00+1
Mārtiņš Dzierkals24Dinamo Rīga (KHL)5210+1424-18170+000
Renārs Krastenbergs22Villach (Austrija)124+59

  -2 [+] [-]

, 2021-05-21 23:04, pirms 4 gadiem
KevinDurant#35 rakstīja: Kāda atšķirība? Tu saproti par kādu meistarības līmeni te iet runā. Jaunie prospekti tāpat var rādīt kvalitatīvu un teicamu spēli. Viņiem tāpat 95% no sastāva ir NHL. Tas tev nav spēlēt pret Bulgārijas līgas komandu.
Jā, vidējo NHL čekera līmeni, apmēram tur, kur Ķēniņš ir, nedaudz labāk varbūt + individuālā meistarība neatsver to haosu un nesaspēlētību. Tā kā...

  -3 [+] [-]

, 2021-05-21 23:04, pirms 4 gadiem
Izcili!!!
Sveicu ar uzvaru!!!

Lūk, kas notiek, kad spēlēt netraucē tas nejaukais troksnis tribīnēs!

  +2 [+] [-]

, 2021-05-21 23:04, pirms 4 gadiem
Galvenais lai uzvar kazahus rīt!!

  +1 [+] [-]

, 2021-05-21 23:05, pirms 4 gadiem
Real Rebel rakstīja: Jā, vidējo NHL čekera līmeni, apmēram tur, kur Ķēniņš ir, nedaudz labāk varbūt + individuālā meistarība neatsver to haosu un nesaspēlētību. Tā kā...
Tev VEF maksā par šiem komentāriem?
Slēpts komentārs: Real Rebel

  +3 [+] [-]

, 2021-05-21 23:05, pirms 4 gadiem
Noteikti Hārtlijs ģērbtuvē pateiks: "Malači, bet nekas liels nav noticis, ņemam labās lietas no šīs spēles un turpinām tādā pašā garā."

  -1 [+] [-]

, 2021-05-21 23:05, pirms 4 gadiem
coffijs rakstīja: Jā slovāki pārsteidza manu naudas maku tāpat kā čehi.
interesanti ar ko slovāki pārsteidza belarus? tupa likt uz belariem.

     [+] [-]

, 2021-05-21 23:05, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Es saprotu tavu domu, bet.......
Pasaules čempionāts ir Pasaules čempionāts, lai tajā spēlētu visi labākie, kuriem to ļauj veselībā. Savādāk šis turnīrs zaudē šī turnīra jēgu, kad uz Pasaules čempionātu sabrauc visi labākie.
IIHF PČ ir sava veida unikums, jo nezinu nevienu Pasaules čempionātu komandu sporta veidos, ka PČ paralēli kāda līga aizvada savas izslēgšanas spēles.
Naudas maisi mēģināja arī futbolu nogalināt,paldies dievam neizdevās. Es tev piekrītu,ka PČ būtu jāspēlē labākajiem. Bet ir tā kā ir,kamēr NHL ir monopols.

  +1 [+] [-]

, 2021-05-21 23:06, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Es saprotu tavu domu, bet.......
Pasaules čempionāts ir Pasaules čempionāts, lai tajā spēlētu visi labākie, kuriem to ļauj veselībā. Savādāk šis turnīrs zaudē šī turnīra jēgu, kad uz Pasaules čempionātu sabrauc visi labākie.
IIHF PČ ir sava veida unikums, jo nezinu nevienu Pasaules čempionātu komandu sporta veidos, ka PČ paralēli kāda līga aizvada savas izslēgšanas spēles.
Atkarīgs no kādas puses skaties to čempi. Ja tikai kā Lavijas izlases fans, tad noteikti forši, jo lielākas izredzes uzvarēt Ja grib skatīties skaistu hokeju zvaigžņu izpildījumā, tad jā...

  +1 [+] [-]

, 2021-05-21 23:06, pirms 4 gadiem
vozā rakstīja: Noteikti Hārtlijs ģērbtuvē pateiks: "Malači, bet nekas liels nav noticis, ņemam labās lietas no šīs spēles un turpinām tādā pašā garā."
Viennozīmīgi čehi, krievi, somi, zviedri un vēl kāda izlase ir spēcīgākas, tāpēc jāturpina doties kauja un jākrāj uzvaras!

  -3 [+] [-]

, 2021-05-21 23:06, pirms 4 gadiem
flipsider rakstīja: Tev VEF maksā par šiem komentāriem?
kāds vef te sakars? Ir čempis un pirms spēlēm es skatos pretiniekus, to sastāvus. Mani tie interesē. Kas tur slikts? Pirms spēles es gaidīju uzvaru un pamatoti. Tāpat mani pašlaik uztrauc jau nākamās spēles, jo es saprotu, kādi spēlētāji pretī bija.

Vienīgais, uz ko es pastarpināti ceru, ir tas, ka Can uzlabos savu sniegumu. Nevēlos skatīties uz Eiropas kanādiešu izlasēm
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2021-05-21 23:07, pirms 4 gadiem
svomalraH rakstīja: Naudas maisi mēģināja arī futbolu nogalināt,paldies dievam neizdevās. Es tev piekrītu,ka PČ būtu jāspēlē labākajiem. Bet ir tā kā ir,kamēr NHL ir monopols.
beidz tak sūdu dzīt vienreiz. PČ hokejā nekad nav bijis labāko saiets.
hokejam ir cita vēsture atšķirībā no futbola.
hokejs pirmkārt nav Eiropas produkts.

     [+] [-]

, 2021-05-21 23:07, pirms 4 gadiem
Nu miņina kungs un visi pārējie, kas noliedza, ka šodien vārtos būs Matīss. Ejiet ieskrieties gudrie pārgudrie lohi!!!!

  +1 [+] [-]

, 2021-05-21 23:08, pirms 4 gadiem
Rīt, kurš vārtos būs pret kazahiem? Punnenovs vai Kalniņš?

  +2 [+] [-]

, 2021-05-21 23:08, pirms 4 gadiem
Real Rebel rakstīja: Jā, vidējo NHL čekera līmeni, apmēram tur, kur Ķēniņš ir, nedaudz labāk varbūt + individuālā meistarība neatsver to haosu un nesaspēlētību. Tā kā...
Vispār jau tas nav retums, kad Kanādas un ASV izlases uz PČ ierodas, kā baltas lapas, un tikai PČ laikā iespēlējas. Bieži vien pat pirms PČ neaizvada nevienu pārbaudes spēli, un ierodas Eiropā dienu pirms PČ.
Es neieteiktu norakstīt arī šo Kanādas izlasi, jo šī viņiem bija tikai pirmā spēle, kamēr LV izlase +/- šādā sastāvā spēlē jau n-tos PČ.

  +1 [+] [-]

, 2021-05-21 23:08, pirms 4 gadiem
Real Rebel rakstīja: Kanādai nav kādi top 35 nhl čaļi, tā ir pusotra izlase. Un der atcerēties, ka čekeri un lomu spēlētāji, kā arī jaunie, iemesti vienā barā, ar ierobežotu meistarību, nesāks brīnumus uzreiz rādīt. Pa lielam, uz to arī Indrašis norādīja. Nebrīnīšos, ka Hārtlijs par to arī runās.
Beidz tirst, Kanāda problēma ir saspēlētība un pārbaudes spēļu neesamība. Būtu bijušas pārbaudes spēles, tad mums būtu smagāk gājis.

  +3 [+] [-]

, 2021-05-21 23:08, pirms 4 gadiem
Real Rebel rakstīja: Jā, vidējo NHL čekera līmeni, apmēram tur, kur Ķēniņš ir, nedaudz labāk varbūt + individuālā meistarība neatsver to haosu un nesaspēlētību. Tā kā...
Vidējais Kanādas izlases līmenis grozās apmēram tur, kur Zemgus, Balcers un Bļugers - NHL čekeri/3.maiņas spēlētāji. Mums visi 3 uzbrucēji būtu līderi - kopumā vai katrs savā ampluā. Tur tāda kalibra džeki ir komandas pamatmasa. Tur nav Austrijas, Zviedrijas 3. līgas, Francijas līgas, Latvijas čempionāta džeku. Tā kā - jā uzvara nav jāliek vēstures lapās par visu laiku lielāko panākumu, bet to noniecināt tik ļoti, kā tu to dari arī nevajag.

  -1 [+] [-]

, 2021-05-21 23:09, pirms 4 gadiem
Swordsman rakstīja: 21 gada laikā nekas domāšanā un skatījumā uz pasaules čempi nav mainījies?
Kāpēc nebrūc par sito turnīreli LV medijiem?

5. šķiras turnīra spēli šobrīd analizē 10 studijas....

a lielo "Ļaunumu"reni visu mūžu analizē 0 studijas lielos mačus

nu joptv.

     [+] [-]

, 2021-05-21 23:09, pirms 4 gadiem
Bet noteikti "Ronijs" būtu pelnījis būt kapteiņa asistents ļoti labs sniegums gan laukumā, gan pēc spēles uzpurinot televīzijas skatītājus. Īsts malacis!

     [+] [-]

, 2021-05-21 23:09, pirms 4 gadiem
Coach Hartley impressive 👏 after wining the KHL beating Canada 2-0 how come he is not yet hired by an NHL team ?
https://twitter.com/jtheo007/status...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2021-05-21 23:09, pirms 4 gadiem
KevinDurant#35 rakstīja: Rīt, kurš vārtos būs pret kazahiem? Punnenovs vai Kalniņš?
Kivlenieks

  +2 [+] [-]

, 2021-05-21 23:09, pirms 4 gadiem
zata rakstīja: A kā ar Tevi? Ko tur teici par Kivelnieku vartos un kas būs Bobs, ja uzticēsies viņam? 😀
Šī spēle nav mainījusi to, ka Kalniņš ir mūsu labākais vārtsargs.

  +1 [+] [-]

, 2021-05-21 23:09, pirms 4 gadiem
Bet es uztrauktos vairāk par mūsu vairākumu, nekas spožs nebija, bet pret kazahiem, norvēģiem un vāciešiem tas izšķirs uzvaru.

  +1 [+] [-]

, 2021-05-21 23:09, pirms 4 gadiem
Narkomāns Jānis rakstīja: Jāsāk skatīties pret ko izdevīgāk ceturtdalfinālā spēlēt
Attaisno savu kļičku! Vispirms(rīt no rīta) jānolaižas uz zemes un nopietni jāpieiet vakara spēlei!

  +1 [+] [-]

, 2021-05-21 23:10, pirms 4 gadiem
Real Rebel rakstīja: kāds vef te sakars? Ir čempis un pirms spēlēm es skatos pretiniekus, to sastāvus. Mani tie interesē. Kas tur slikts? Pirms spēles es gaidīju uzvaru un pamatoti. Tāpat mani pašlaik uztrauc jau nākamās spēles, jo es saprotu, kādi spēlētāji pretī bija.

Vienīgais, uz ko es pastarpināti ceru, ir tas, ka Can uzlabos savu sniegumu. Nevēlos skatīties uz Eiropas kanādiešu izlasēm
Es arī apskatījos tos sastāvus un redzu, ka tīri labi golu metēji!
Diezgan jauni, bet daudz golus met!
Es teiktu, ka drīzāk nav īstais kapteinis ielikts!
Kapteinis nenoskaņoja, tad arī spēlēja kā sanāk!

  -1 [+] [-]

, 2021-05-21 23:10, pirms 4 gadiem
piters_kvils_5491377 rakstīja: Vidējais Kanādas izlases līmenis grozās apmēram tur, kur Zemgus, Balcers un Bļugers - NHL čekeri/3.maiņas spēlētāji. Mums visi 3 uzbrucēji būtu līderi - kopumā vai katrs savā ampluā. Tur tāda kalibra džeki ir komandas pamatmasa. Tur nav Austrijas, Zviedrijas 3. līgas, Francijas līgas, Latvijas čempionāta džeku. Tā kā - jā uzvara nav jāliek vēstures lapās par visu laiku lielāko panākumu, bet to noniecināt tik ļoti, kā tu to dari arī nevajag.
Es nenoniecinu, vienkārši pasaku par Kanādu un jau uztraucos par nākamo spēli. es vienkārši augstāk uztvertu šo uzvaru, ja viņi būtu kaut saspēlējušies. Mūsu čaļi, daudz maz, ir kopā spēlējuši.

     [+] [-]

, 2021-05-21 23:11, pirms 4 gadiem
nevajag atslābt, kazahi ne par ko nebus vieglaks pretinieks

     [+] [-]

, 2021-05-21 23:12, pirms 4 gadiem
batista rakstīja: Nu miņina kungs un visi pārējie, kas noliedza, ka šodien vārtos būs Matīss. Ejiet ieskrieties gudrie pārgudrie lohi!!!!
domā viņš noliedza? kaut kāda nepārvarama vēlme mētāt baigos ekspertus.
manuprāt neviens nenoliedza. neizdomā.
vienkārši pieņēma Boba izvēli, kaut gan domāja savādāk.

     [+] [-]

, 2021-05-21 23:13, pirms 4 gadiem
flipsider rakstīja: Es arī apskatījos tos sastāvus un redzu, ka tīri labi golu metēji!
Diezgan jauni, bet daudz golus met!
Es teiktu, ka drīzāk nav īstais kapteinis ielikts!
Kapteinis nenoskaņoja, tad arī spēlēja kā sanāk!
tie goli jau tika mesti ar saspēlētiem komandas biedriem.

kanādai jau problēma, ka īsti saspēlētības nav, bez spēlēm jau īsti tās nebūs. Varēja jau redzēt, ka viņi mocās pret mūsu organizētību, jo individuāli nekā nespēja

  +2 [+] [-]

, 2021-05-21 23:13, pirms 4 gadiem
svomalraH rakstīja: Naudas maisi mēģināja arī futbolu nogalināt,paldies dievam neizdevās. Es tev piekrītu,ka PČ būtu jāspēlē labākajiem. Bet ir tā kā ir,kamēr NHL ir monopols.
No otras puses - ja nebūtu NHL, kāds tad vispār būtu hokejs pasaulē? Domāju, ka tieši NHL ir galvenais hokeja haipa motors pasaulē, tāpat, kā basis un NBA. Citādi būtu kaut kāds handbola vai pat ūdenspolo līmenis, un tos sporta veidus nevarētu atrast starp pasaules skatītākajiem sportiem.

  +1 [+] [-]

, 2021-05-21 23:13, pirms 4 gadiem
piters_kvils_5491377 rakstīja: Kivlenieks
Kivlenieks jālaiž pret NHL prospektiem. Domāju rīt jāiedod Eiropas vārtsargiem paspēlēt pret Eiropas grandiem.

  +2 [+] [-]

, 2021-05-21 23:14, pirms 4 gadiem
Sensācija😀 Kivis pacēla savu vērtību NHL.skautu vidu
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja