Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2723, Did:0, useCase: 3

Latvijai cīņā uz dzīvību un nāvi jānopelna vieta elitē

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

Latvijai cīņā uz dzīvību un nāvi jānopelna vieta elitē
Latvijas izlase
Foto: Vladislavs Proškins, f64

2015. gada pasaules čempionātu hokejā pulksten 17:15 noslēgs Latvijas valstsvienība, kas tiksies ar sešās spēlēs vienu uzvaru guvušo Franciju. Ja dienas pirmajā mačā Austrija nepaveiks neticamo un negūs punktus pret Kanādas izlasi, mūsējiem lai saglabātu vietu starp planētas labākajām komandām, pietiks ar vienu punktu jeb zaudējumu pagarinājumā vai pēcspēles metienos. Tiešraide kanālā TV3, bet portāls Sportacentrs.com piedāvās tiešo teksta translāciju.

Latvijas valstsvienība 2015. gada pasaules čempionātā hokejā izcīnījusi divas uzvaras pagarinājumā - 2:1 pret Šveices un Austrijas izlasēm. Pirms pēdējās spēles atrodamies apakšgrupas septītajā pozīcijā un vēl neesam garantējuši vietu nākamā gada turnīrā, jo zemāk esošā Francijas izlase atpaliek tikai par viena punkta tiesu. Taču drošībā nav arī austrieši, kas vakar ar 3:2 pēcspēles metienos uzvarēja Vāciju, - ja visām komandām būs pieci punkti jeb latvieši zaudēs papildlaikā, elites divīzija būs jāatstāj tieši viņiem. Protams, pie nosacījuma, ka Austrija nepaveic neiespējamo un neatņem punktus olimpiskajai čempionei Kanādai.

Ja vienāds punktu skaits ir divām komandām, tad svarīgākais rādītājs ir savstarpējā spēle. Ja vienāds punktu skaits ir trim komandām, tad jāskatās savstarpējos mačos sakrāto punktu skaits. Ja arī tad trīs vienības atrodas vienādās pozīcijās, nākamie rādītāji ir savstarpējās cīņās gūto un zaudēto vārtu starpība un gūto vārtu skaits.

Francijas izlase labu sniegumu rādījusi pret visām apakšgrupas favorītēm. Pret mājinieci Čehiju pēc divām trešdaļām bija tikai vienu vārtu deficīts (beigās 1:5), pret Kanādu izdevās atspēlēt divas ripas un panākt neizšķirtu, taču izšķirošie vārti zaudēti 50. minūtē (3:4), bet vakar pret Zviedriju tika iegūta vadība, tomēr noslēdzošajā trešdaļā komanda kapitulēja divas reizes un cieta neveiksmi ar 2:4.

Vienīgā uzvara sešās spēlēs gūta, ar 2:0 atstājot sausā Austriju, bet atklāšanas mačā Francijas valstsvienība 60 sekundes pirms pamatlaika noslēguma zaudēja vāciešiem. Arī Šveice panākumu garantēja tikai pēdējā minūtē, kad raidīja ripu tukšos vārtos un panāca 3:1.

Francijas valstsvienības uzbrukuma līderis ir Damjens Flerī, kurš sešās spēlēs sāncenšu vārtsargus pārspējis piecas reizes. Aizvadīto sezonu 29 gadus vecais malējais uzbrucējs noslēdza Zviedrijas komandā Stokholmas "Djurgarden", kuras rindās 16 aizvadītajās spēlēs izcēlās ar sešiem vārtiem un četrām piespēlēm. Tāpat vērts izcelt Nacionālās hokeja līgas kluba Dalasas "Stars" spēka uzbrucēju un provokatoru Antuānu Ruselu (13 vārti, 12 piespēles, 148 soda minūtes), kura atrašanās vārtu priekšā sēja bailes arī kanādiešos.

Taču savainojuma dēļ pēdējās spēlēs nav piedalījies pirmās maiņas centra uzbrucējs Stefans da Kosta, kurš ar 30 gūtajiem vārtiem kļuva par Kontinentālās hokeja līgas regulārā čempionāta uzvarētājas Maskavas CSKA labāko snaiperi, lai gan nepiedalījās 14 mačos.

Protams, Latvijas nākamās pretinieces galvenais trumpis ir disciplīna aizsardzībā un vārtsarga sniegums. Par to rūpējas 39 gadus vecais Kristobāls Iē, kurš četrās spēlēs atvairījis 93,1% sāncenšu metienu. 2010. gada Stenlija kausa čempions Čikāgas "Blackhawks" rindās sezonu pavadīja Šveicē, Lozannas klubā, ar septiņām sausajām spēlēm kļūstot par čempionāta labāko vārtsargu.

Latvijas un Francijas izlases aprīlī tikās divās pārbaudes spēlēs, un abos dueļos virsroku ņēma mūsu pretinieki - 2:1 un 1:0. Taču pasaules čempionātā esam bijuši labāki četras reizes pēc kārtas, ieskaitot 3:1 pirms diviem gadiem.

Svarīgās spēles sākums pulksten 17:15 pēc Latvijas laika. Tiešraide kanālā TV3, bet portāls Sportacentrs.com piedāvās tiešo teksta translāciju. Turēsim īkšķus, lai arī nākamajā gadā mūs pārņem pavasara hokeja trakums!

Francijas izlases sastāvs

NrSpēlētājsPozKlubsStatistika
33Ronāns KemenērsVMikeli "Jukurit"40; 1.72; 92.3%
39Kristobāls IēVLozannas HC37; 1.85; 93.1%
49Floriāns ArdīVMinhenes "Red Bull"24; 2.52; 91.0%
4Antonēns ManavjansARuānas "Dragons"26; 4+8
18Joans OvitūAHelsinku IFK55; 8+8
26Benžamēns Djedē-FovelsAAiovas "Wild"20; 0+1
47Tedijs TrabišēAGapas "Rapaces"23; 1+4
55Žonatans ŽanilsARuānas "Dragons"26; 8+12
62Floriāns ŠakjašviliABriasonas "Diables Rouges"24; 3+7
74Nikolā BešsATihu GKS40; 8+25
84Kevins EkfeijsALangnau "Tigers"31; 9+16
7Joriks TreijsUGrenobles "Bruleurs de Loups"18; 7+6
9Damjens FlerīUStokholmas "Djurgarden"16; 6+4
10Lorans MenjēUStraubingas "Tigers"50; 5+24
12Valentēns KleroULempēles "LeKi"44; 11+8
14Stefans da KostaUMaskavas CSKA46; 30+32
21Antuāns RuselsUDalasas "Stars"80; 13+12
24Žiljēns DerosjēURuānas "Dragons"26; 9+38
27Loiks LamperjēURuānas "Dragons"26; 12+20
28Damjens RoUBriasonas "Diables Rouges"26; 5+15
71Antonijs GutigsUMikeli "Jukurit"45; 13+29
77Saša TreijsUStraubingas "Tigers"49; 14+9
80Tedijs da KostaULahti "Pelicans"18; 3+4
81Antonijs RešsUDižonas "Ducs"22; 9+8
82Šarls BertrānsUVāsas "Sport"60; 16+31

Latvija pret Franciju pasaules čempionātos

GadsRezultātsGadsRezultāts
20133:1 (1:0; 1:0; 1:1)19998:5 (2:3; 2:2; 4:0)
20097:1 (1:0; 2:0; 4:1)19976:2 (1:1; 2:1; 3:0)

Latvijas izlases spēļu kalendārs

DatumsLaiksSpēleRez
1.5.2015.17:15Kanāda - Latvija6:1
2.5.2015.21:15Latvija - Čehija2:4
4.5.2015.17:15Latvija - Zviedrija1:8
6.5.2015.17:15Šveice – Latvija1:2 P
8.5.2015.21:15Vācija - Latvija2:1
9.5.2015.17:15Austrija - Latvija1:2 P
12.5.2015.17:15Latvija – Francija

A grupa

VIzlaseSU-UP-ZP-ZVārtiP
1.Kanāda66-0-0-039:1318
2.Zviedrija74-2-0-134:1916
3.Čehija64-0-1-125:1713
4.Šveice62-0-3-111:169
5.Vācija72-0-1-411:247
6.Austrija60-2-1-39:195
7.Latvija60-2-0-49:224
8.Francija61-0-0-510:183

  +3 [+] [-]

, 2015-05-12 10:05, pirms 10 gadiem
Dmitry rakstīja: KHL un vatniku čempionātu mums nevajag, savējo sakārtos tikai tad, kad mani mazbērni par hokeju fanos... Tad jautajums - KO mums vispār vajag, lai butu progress, lai katru gadu necīnītos par izdzīvošanu? KO?
Audzināt labus bērnus/jauniešus, kam nebūs problēmas nākotnē atrast darbu labās Eiropas/ZA līgās...

  +2 [+] [-]

, 2015-05-12 10:06, pirms 10 gadiem
Virsrakstu vajadzēja likt par to, vai ar vieniem vārtiem šovakar pietiks palikšanai elitē?
Ja komanda jau no paša sākuma nespēlēs cenšoties noturēt 0:0 vai 1:1, tad varbūt arī kas sanāks, bet ja spēlēs no aizsardzības, tad fortūna viennozīmīgi iespēlēs kādu cūceni mūsu vārtos spēles beigās (kā pret Vāciju)!
Piekrītu te izteiktajam, ka varbūt tiešām, lai kaut kas mainītos, jālaiž garām nākamais Krievijā esošais čempionāts, jo savādāk- nekas jau nemainīsies, treneris paliks tas pats, sastāvs arī un aizsardzības stila hokejs ar 1-2 vārtiem spēlē arī paliks nemainīgs. Un vai mums āds hokejs ir vajadzīgs? Vai tiešām tad ir jēga iekrāt naudiņu, tērēties un braukt uz PČ, ja šādi neizteiksmīgi zaudējumi viens pēc otra?

  -1 [+] [-]

, 2015-05-12 10:08, pirms 10 gadiem
Jā, daudz variantu nav. Droši vien, ka zaudēs, bet nav traġēdija, labas izredzes pēc gada atgriezties.

  +3 [+] [-]

, 2015-05-12 10:09, pirms 10 gadiem
hypocrisy rakstīja: Smieklīgi, ka daudzi te tik labi zin, ko ir vai nav devusi daļas izlases spēlētāju spēlēšana KHL. Tikpat vienkārši kā pateikt- re, tas zemais līmenis dēļ RD, var arī pateikt otrādi- nebūtu pēdējos ciktur gadus stabila spēlēšana KHL, bet kaut kādās Somijas otrajās, vai Itālijas līgās, varbūt jau gadus 3-4 kā būtu ārā no elites. Jo tās pašu hokeja saimniecības ta nav.
Tas, ka stagnāciju izdodas par dažiem gadiem paildzināt, ir kaut kas, ar ko jālepojas? Ja nav tai kazai piena, tad nav, un jo ilgāk pats sev melo, ka viss ir kārtībā, jo vēlāk tikai grūtāk. Vēl jo vairāk, ja tas notiek par svešas naudas mērķziedojumiem, kurai nav absolūti nekāda sakara ar vietējā sporta līmeni un iespējām.

  +5 [+] [-]

, 2015-05-12 10:10, pirms 10 gadiem
Es uzskatu, ka Francija ir šīs spēles favorīts. Tiktāl esam nonākuši - domājot ka krievam katru gadu noliekot naudas čupu, lai daži uzspēlētu "līmenī" mēs esam palikuši baigi kruti, pārējie mūs sāk kost nost.

  +1 [+] [-]

, 2015-05-12 10:11, pirms 10 gadiem
Nu tad paskatīsimies vai mūsu hokejisti ir īsti veči, vai tikai tā.

  +1 [+] [-]

, 2015-05-12 10:12, pirms 10 gadiem
riko30 rakstīja: Virsrakstu vajadzēja likt par to, vai ar vieniem vārtiem šovakar pietiks palikšanai elitē?
Ja komanda jau no paša sākuma nespēlēs cenšoties noturēt 0:0 vai 1:1, tad varbūt arī kas sanāks, bet ja spēlēs no aizsardzības, tad fortūna viennozīmīgi iespēlēs kādu cūceni mūsu vārtos spēles beigās (kā pret Vāciju)!
Piekrītu te izteiktajam, ka varbūt tiešām, lai kaut kas mainītos, jālaiž garām nākamais Krievijā esošais čempionāts, jo savādāk- nekas jau nemainīsies, treneris paliks tas pats, sastāvs arī un aizsardzības stila hokejs ar 1-2 vārtiem spēlē arī paliks nemainīgs. Un vai mums āds hokejs ir vajadzīgs? Vai tiešām tad ir jēga iekrāt naudiņu, tērēties un braukt uz PČ, ja šādi neizteiksmīgi zaudējumi viens pēc otra?
Un kas mainīsies, ja izlase nokritīs uz B grupu? Vienīgais tas, ka izlase spēlēs B grupā.
Ceri, ka Lipmans atkāpsies? Ka būs izmaiņās LHF? Ka pēkšņi tiks sakārtots vietējais čempionāts?

  +2 [+] [-]

, 2015-05-12 10:12, pirms 10 gadiem
Nojaušu, ja Latvija saglabās vietu augstākajā grupā, tad viņi tiks sveikti kā varoņi, jo redz, izlase būs parādījusi raksturu, ha!

     [+] [-]

, 2015-05-12 10:13, pirms 10 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Bet vai tur viens Lipmans vainīgs? Vienu labu darbu viņš tomēr izdarīja 2006.gadā atvedot uz Rīgu pasaules čempionātu, varbūt būtu otreiz atvedis, ja valdība atbalstītu. Musu valdībai par sportu nav nekādas jēgas un sports ir pabērna lomā, funktierē tikai par jaunu cietumu būvi!
Es domāju, ka valdība ar visiem liepājas metalurgiem, krājbankām un citām privātstruktūrām ir tā apsvilinājusies pēdējā laikā, ka vieglu roku valsts neko vairs nevienam nedos.

Kaut gan vai tad basketbola čempionātam naudu un garantijas nesen neiedeva? Tikmēr Lipmans jau kopš neatminamiem laikiem katrā intervijā gaudo par to, ka būtu izdarījis to un šito, tikai tā valsts atkal kaut kur nav palīdzējusi vai kaut kādu garantiju nav iedevusi. Varbūt viņš ir švakāks lobists, kā pašam liekas, ja citiem sanāk un viņam ne?

     [+] [-]

, 2015-05-12 10:17, pirms 10 gadiem
anjo rakstīja: Nojaušu, ja Latvija saglabās vietu augstākajā grupā, tad viņi tiks sveikti kā varoņi, jo redz, izlase būs parādījusi raksturu, ha!
Nekādas lielās sveikšanas pēdējos gados nav bijušas, lidosta būs žurnālisti, radinieki un iespējams kāds tīnis pēc autogrāfa.

     [+] [-]

, 2015-05-12 10:18, pirms 10 gadiem
Banss rakstīja: Es uzskatu, ka Francija ir šīs spēles favorīts. Tiktāl esam nonākuši - domājot ka krievam katru gadu noliekot naudas čupu, lai daži uzspēlētu "līmenī" mēs esam palikuši baigi kruti, pārējie mūs sāk kost nost.
Vispār jau krievs RD nolika naudas čupu, nevis mēs krievam.
Un ja nebūtu RD, domā mēs būtu tagad megastāri un sistu PČ visus pēc kārtas?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2015-05-12 10:24, pirms 10 gadiem
Banss rakstīja: Es uzskatu, ka Francija ir šīs spēles favorīts. Tiktāl esam nonākuši - domājot ka krievam katru gadu noliekot naudas čupu, lai daži uzspēlētu "līmenī" mēs esam palikuši baigi kruti, pārējie mūs sāk kost nost.
Uzskatu, ka tiem uzbrucējiem, kas neko nav iemetuši- būtu nemitīgi jāpresē franču aizsargi, tad arī pašiem radīsies iespējas. Tā ķēde starp uzbrucējiem un vārtsargu ir jāpārcērt jau saknē. Jāspēlē bez noraidījumiem, bet ar aktīvu spēli viduszonā. Divas dienas brīvas + un frančiem vakara spēle, tādas iespējas ir jāizmanto par visiem 100%.

     [+] [-]

, 2015-05-12 10:26, pirms 10 gadiem
Nav vērts analizēt pagātni! Hokejā katra spēle ir jauna un sākas no nulles! Ja savāksimies un uzvarēsim - būsim pelnījuši palikt grupā, ja ne, tad vnk neesam!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-05-12 10:33, pirms 10 gadiem
Banss rakstīja: Nekādas lielās sveikšanas pēdējos gados nav bijušas, lidosta būs žurnālisti, radinieki un iespējams kāds tīnis pēc autogrāfa.
Es domāju interneta vides sveicēji

     [+] [-]

, 2015-05-12 10:34, pirms 10 gadiem
anjo rakstīja: Es domāju interneta vides sveicēji
anjo un bimbis?

  -2 [+] [-]

, 2015-05-12 10:36, pirms 10 gadiem
Dzoniy rakstīja: Ja nebūtu TRTD, tad izlasē ņemtu labākos, nevis skatītos tik uz TRTD pierakstu.
Šito gan tu reāli rēcīgi uzrakstīji . Kuri tad ir TIE LABĀKIE, kas nav paņemti uz izlasi?

     [+] [-]

, 2015-05-12 10:37, pirms 10 gadiem
hypocrisy rakstīja: Smieklīgi, ka daudzi te tik labi zin, ko ir vai nav devusi daļas izlases spēlētāju spēlēšana KHL. Tikpat vienkārši kā pateikt- re, tas zemais līmenis dēļ RD, var arī pateikt otrādi- nebūtu pēdējos ciktur gadus stabila spēlēšana KHL, bet kaut kādās Somijas otrajās, vai Itālijas līgās, varbūt jau gadus 3-4 kā būtu ārā no elites. Jo tās pašu hokeja saimniecības ta nav.
Būtu ārā, tas gan, to Lindstrēms vēl gadus padsmit atpakaļ minēja tāpat kā to ko LHF dara hokeja labā - Latvijas hokejistu treneris pieļauj izkrišanu...

Piedalīšanās KHL uz esošajiem noteikumiem (algas) un par LV naudu gan ir stipri abšaubāma. Tās summas , kas tur tiek maksātas spēlētājiem ir absurdas. Cik saprotu minimālā tur ir noteikta un zem tās palīst nevar.

  -1 [+] [-]

, 2015-05-12 10:39, pirms 10 gadiem
anjo rakstīja: Es domāju interneta vides sveicēji
Internetā lielais vairākums ir vaimanātāji

  +1 [+] [-]

, 2015-05-12 10:40, pirms 10 gadiem
no comments rakstīja: Vai tu zināji ka pagājušajā gadā Šveice pēdējā spēlē cīnijās par palikšanu elitē gluži kā Latvija šodien. Bet viņiem taču ir ļoti spēcīga vietējā līga. Kāpēc tā?
Kurā vietā tev Šveice cīnījās par palikšanu? Šveicei grupā bija 10 punkti (arī pirms pēdējā mača 7) un, ja nepazaudētu bullīšos somiem, spēlētu ceturtdaļfinālā viņu vietā.

     [+] [-]

, 2015-05-12 10:40, pirms 10 gadiem
anjo rakstīja: Es domāju interneta vides sveicēji
Ar šīgada LV izlases sastāvu uz PČ bija muļķīgi cerēt uz ko vairāk – tā ka pailkšana Elitē arī būs apsveicams panākums.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-05-12 10:41, pirms 10 gadiem
smiltene vanagi rakstīja: Vispār jau krievs RD nolika naudas čupu, nevis mēs krievam.
Un ja nebūtu RD, domā mēs būtu tagad megastāri un sistu PČ visus pēc kārtas?
Vispār jau to es arī teicu.
Nedomāju ka mēs visus sistu, bet reālistiskāk skatītos uz savām iespējam, nevis vāvuļotu par "otro stiprāko līgu"

  -1 [+] [-]

, 2015-05-12 10:42, pirms 10 gadiem
ņe ssatj, nav jau pirmā reize, izlīdīsim
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-05-12 10:52, pirms 10 gadiem
Spruktam un Miķelim jāpieliek klāt Cipulis! Ar Indraši tā maiņa nav nekāda, jo Miks joprojām spēlē junioru hokeju un individuāli mēģina večus apspēlēt kas visbiežāk beidzas ar zaudētu ripu un uzbrukumu uz mūsu vārtiem!

Mikam šajā hokejā vel ir jāaug, protams viņš spēlē uz varbūt kādiem 70% un tas vel jo vairāk norāda ka Miķelim un Spruktam jāmeklē uz šo atbildīgo spēli cits partneris!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2015-05-12 10:54, pirms 10 gadiem
Prussian2 rakstīja: Jevpalovs , Kulda, Dzierkals , maybe Punnenovs.
Punnenovs? Ko viņš darītu tur? Masaļskis ir izcils, dod tik Edžam spēlēt, v/sargs nav Latvijas izlases problēma!

Dzierkals? U18 puika? Izbeidz runāt muļķības!

Es domāju ka mūsu lielākā problēma ir fiziskā sagatavotība, jo nu izņemot dažus spēlētājus (jau bieži pieminētos) pārējie izskatās ļoti bēdīgi tieši fiziskā ziņā!

Un te ir jautājums par V Kluča darbu!

  +1 [+] [-]

, 2015-05-12 10:55, pirms 10 gadiem
Vai, cik daudz ierosinājumu ir, lai uzlabotu hokeja attīstību Latvijā. Vispār, godīgi sakot, ir brīnums, ka mēs jau tik ilgi esam augstākajā divīzijā un tas ir pateicoties dažu čaļu individuālai meistarībai. Daļa no pamata spēlētājiem atsaka un Latvijas izlasei ir mocības, kā arī daži jau ir novecojuši, piemēram, Sprukts.

Visu pamatā ir finansiālie līdzekli. Ja nozarē tos daudz iepludina, tad nozare attīstīsies, bet tā kā Latvijai ir vieni no sliktākajiem rādītājiem Europā gandrīz it visur un varam mērīties ar Rumāniju ar šiem rādītājiem, ko tad gribat?
Mums nav ne finansiālie līdzekļi, mazs cilvēkresurss un nav piesaistīti speciālist Latvijā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-05-12 10:56, pirms 10 gadiem
Dzoniy rakstīja: Kulda, Jevpalovs. Pat kāds no LAČ vadošajiem varētu nospēlēt cienīgāk izlases pirmajās maiņās, nekā to izdarīja daži labi TRTD 3.-4. maiņas kapļi, kuri tur spēja tikai pateicoties kluba pierakstam, nevis tapēc, ka būtu daudz labāki un meistarīgāki.
– no Entuziastu līgas un NAHL varbūt arī vēl kādu vajadzēja paņemt?

Kuldam un Jevpalovam, bija iespēja sevi parādīt gan treniņos, gan pārbaudes spēlēs – kaut kā neredzēju, ka kāds no viņiem būtu pelnījis spēlēt izlases vadošajās maiņās, tāpat LČ rez. spēlētājs Zabis pat uz Kuldas fona pazuda...