Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:262, Did:0, useCase: 3

Gudļevskis nosūtīts uz AHL

Krišs Upenieks

Gudļevskis nosūtīts uz AHL
Kristers Gudļevskis
Foto: AP/Scanpix

Nacionālās hokeja līgas (NHL) kluba Tampabejas ''Lightning'' viceprezidents un ģenerālmenedžeris Stīvs Aizermans nosaucis to sportistu vārdus, kuri sezonu sāks Amerikas hokeja līgā (AHL). Starp viņiem arī Latvijas vārtsargs Kristers Gudļevskis.

Sportacentrs.com šorīt jau ziņoja, ka Kristeram Gudļevskim gaidāmo sezonu NHL uzsākt, visticamāk, neizdosies, bet vakarā to oficiāli apstiprinājis Tampabejas ''Lightning'' ģenerālmenedžeris Stīvs Aizermans, iekļaujot Gudļevski starp tiem četriem hokejistiem, kuri nosūtīti uz Sirakjūzas ''Crunch''.

''Lightning'' pamatvārtsargs arī šajā sezonā būs pieredzējušais Bens Bišops, bet aktuāla bija otrā vārtsarga pozīcija. Iepriekšējās sezonās itin pārliecinoši sevi bija pierādījis Krievijas vārtsargs Andrejs Vasiļevskis, bet 21 gadus vecais sportists starpsezonā vēl nav pilnībā atguvies pēc piedzīvotām veselības problēmām un laukumā atgriezīsies tikai oktobra gaitā. Septembra sākumā Andrejam tika veikta asinsvadu operācija.

Tas nozīmēja, ka kādam šī vieta aiz Bišopa muguras būs jāieņem, taču ar domu - drīzumā atgriezīsies Vasiļevskis un tajā brīdī vārtsargam, visticamāk, tāpat nāktos doties uz AHL. Gudļevskim par konkurentu kļuva divus gadus vecākais Kevins Pulēns, kuram arī lielas pieredzes NHL līdz šim nav. Cīņā par īslaicīgu vietu aiz Bišopa par labu Pulēnam runāja fakts, ka viņš nav iekļauts neaizsargāto spēlētāju sarakstā. Tas arī piepildījies, un Pulēns paliks Tampabeja, savukārt latvietis dosies uz Sirakjūzu.

"Lightning" hokejisti jaunās sezonas pirmo maču aizvadīs naktī uz piektdienu, kad savā laukumā uzņems Filadelfijas "Flyers" komandu, bet ''Crunch'' pirmā spēle paredzēta 11. oktobrī viesos pulksten 2:35 pēc Latvijas laika pret ''Phantoms''.

Izmantotie resursi:
Lightning assign four to Syracuse Crunch -...

     [+] [-]

, 2015-10-07 00:50, pirms 9 gadiem
MachimoI rakstīja: Man šķiet, ka tu fundamentāli nesaproti, ko es tev rakstu. Iesaku palasīt pētījumus, caurskatīt statistiku, ja ir kādas neskaidrības.

Mēģināšu paskaidrot sīkāk. Pirmkārt, vidējais aktīvo vārtsargu vecums NHL nav nekādā veidā saistīts ar vidējo vecumu, kurā vārtsargi sasniedz savu spēju pīķi. Tie ir divi atsevišķi, atšķirīgi lielumi.

Otrkārt, es jau tev visai skaidri izstāstīju, kādēļ aktīvo vārtsargu vecums atšķiras no pīķa vecuma, ja tevi tas interesē.

Treškārt, ja nav skaidrs, patieso pīķa vecumu ir iespējams noskaidrot tikai retrospektīvi, nevis spēlētāja karjeras laikā, kad viņam ir, piemēram, 21 gads. Var veikt tikai teorētiskas projekcijas, ko es daru ar Gudļevski.

Iedomāsimies scenāriju. Ja 20-24 gadus vecs vārtsargs NHL nospēlē 2. vārtsarga lomā vidēji 15-20 spēles sezonā (sākumā NHL vispār parādoties epizodiski un spēlējot AHL, piemēram) un 5 sezonu laikā nospēlē aptuveni 5000 minūtes ar 5pret5 atvairīto metienu procentu 92,7%, ļoti ticams ir variants, ka vecumā no 25-34 gadiem šis pats vārtsargs ir nostiprinājies jau 1./2. vārtsarga lomā un vidēji aizvadīs lielāku spēļu/minūšu skaitu. Atvairīto metienu procents šajā otrajā karjeras posmā viņam ļoti bieži būs nedaudz zemāks, taču loma komandā - lielāka.

Neviens vārtsargs neaizvada perfekti vienādas spēles gada griezumā, dienu no dienas. Jauna, zaļa vārtsarga sliktajām dienām un labajām dienām vienmēr būs klāt trekna jautājuma zīme, jo, tici vai netici, bet gandrīz nevienam spēlētājam ģenerālmenedžeris neuzticas no pirmā acu uzmetiena. Te nav nekāds sakars ar ļaunajiem onkuļiem, tā ir racionāla un 100% pragmatiska rīcība no komandu vadības puses. Arī laukuma spēlētāji tiek diezgan ilgi vētīti, ja vien nav top drafta izvēles.

Piektkārt, tas, ka vārtsargiem pīķis ir 23-26 gadu vecumā, nekādā veidā nenozīmē, ka 27 gadu vecumā vārtsargam ir jākar slidas uz nagliņas. Loģiski, ka visaugstākajā līmenī bieži var spēlēt līdz pat 34 gadiem vai pat vēl krietni ilgāk. Attiecīgi nav jābūt matemātikas ģēnijam, lai saskaitītu, ka vārtsargu skaits līgā kopumā būs virs 24,5 gadu vecuma, jo viņu skaits vienkārši ir lielāks.
Tavā gadījumā ir pārāk daudz teorijas un pārāk maz prakses.

Pašlaik, kā jau minēju, visās NHL komandās ir ap 80% vārtsargu, kas pārsniedz nosacīto "norieta robežu", t.i., 27 gadus. Tad sanāk, ka NHL komandas savos sastāvos tur spēlētājus, kuri jau sākotnēji ir nekādi un spēlēs tikai sliktāk, jaunajiem kadriem nemaz neļaujot savos "spēka gados" tikt pie teikšanas?

Tajā pašā laikā, kā tad var izskaidrot, ka statistiski labākie ir tie vārtsargi, kuri ir pārsnieguši šo 27 gadu robežu? Intereses pēc apskaties, kādā vecumā ir pagājušās sezonas TOP vārtsargi. Varu pateik priekšā - tikai Holtbijs ir tāds izlēcējs.

Kā arī, kā tad tas fakts, ka Vezinas balvu ĻOOOOOTI reti kad dabū vārtsargs, kurš ir jaunāks par šiem 27 gadiem? Atgādināšu, ka Vezinas balvu nepasniedz tikai par uzvarām, ko var norakstīt uz spēcīgu komandu, bet reāli par spēli. Tāpēc nevar 24 gados spēlēt TOP līmenī, bet 30+ gados "slīdēt uz leju" un tikt pie balvas (lai nav pārpratumu - 24 gados VAR spēlēt TOP līmenī, taču tad, slīdot uz leju 30 gados nekāda Vezina nesanāks).

Ja jautājums ir vai 20-25 gados var spēlēt NHL? Protams, ka var! Vai šādā vecumā var rādīt TOP spēli... nu, īpaši talantīgākajiem tas sanāk. Taču tendences rāda pilnīgi ko citu.

Līdz pat 34 gadu vecumam! Ārprāts... šitik veciem vēl ļauj sargāt NHL komandu vārtus! A ārsta zīme ar jāuzrāda?

     [+] [-]

, 2015-10-07 01:04, pirms 9 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Tavā gadījumā ir pārāk daudz teorijas un pārāk maz prakses.

Pašlaik, kā jau minēju, visās NHL komandās ir ap 80% vārtsargu, kas pārsniedz nosacīto "norieta robežu", t.i., 27 gadus. Tad sanāk, ka NHL komandas savos sastāvos tur spēlētājus, kuri jau sākotnēji ir nekādi un spēlēs tikai sliktāk, jaunajiem kadriem nemaz neļaujot savos "spēka gados" tikt pie teikšanas?

Tajā pašā laikā, kā tad var izskaidrot, ka statistiski labākie ir tie vārtsargi, kuri ir pārsnieguši šo 27 gadu robežu? Intereses pēc apskaties, kādā vecumā ir pagājušās sezonas TOP vārtsargi. Varu pateik priekšā - tikai Holtbijs ir tāds izlēcējs.

Kā arī, kā tad tas fakts, ka Vezinas balvu ĻOOOOOTI reti kad dabū vārtsargs, kurš ir jaunāks par šiem 27 gadiem? Atgādināšu, ka Vezinas balvu nepasniedz tikai par uzvarām, ko var norakstīt uz spēcīgu komandu, bet reāli par spēli. Tāpēc nevar 24 gados spēlēt TOP līmenī, bet 30+ gados "slīdēt uz leju" un tikt pie balvas (lai nav pārpratumu - 24 gados VAR spēlēt TOP līmenī, taču tad, slīdot uz leju 30 gados nekāda Vezina nesanāks).

Ja jautājums ir vai 20-25 gados var spēlēt NHL? Protams, ka var! Vai šādā vecumā var rādīt TOP spēli... nu, īpaši talantīgākajiem tas sanāk. Taču tendences rāda pilnīgi ko citu.

Līdz pat 34 gadu vecumam! Ārprāts... šitik veciem vēl ļauj sargāt NHL komandu vārtus! A ārsta zīme ar jāuzrāda?


Es nezinu, kādēļ tev ir tik grūti pieņemt uz faktiem balstītu informāciju. Varbūt tev liekas, ka tās atšķirības ir milzīgas, bet patiesībā jau starpība starp sniegumu 25 gadu un, piemēram, 28 gadu vecumā ir niecīga. Te ir runa par procenta iedaļām. Arī 32 gadu vecumā tās atšķirības ir nelielas. 34-35 gadu vecumā *sākas* būtisks regress, taču arī tad nav runa par vesela procenta kritumu, piemēram.

Šeit vispār nav nekāda sakara ar teoriju, dati ir no dzīves.

Avoti:
1. Another Look At How Goalies Age: Can we correct...
1. grafiks: nhlnumbers.com
2. Theoretical Goaltending Aging Curve - Pension...
2. grafiks: assets.sbnation.com

Tu visam pieej no nepareizās puses. Paskaties pats uz vārtsargu sniegumu pēc vecuma, kāpēc jāmēģina izdomāt un izzīst kaut kādi sekundāri pretargumenti?

     [+] [-]

, 2015-10-07 01:13, pirms 9 gadiem
Un Vezinas un visas pārējās balvas ir subjektīvs pasākums. Es runāju par "jēlu" statistiku un atvairīto metienu procentu.

Kas pagājušajā sezonā bija top 10 līderi, kas aizvadījuši vismaz 10 spēles? Hemonds (26-27), Rānta (25-26), Dārlings (25-26), Praiss (27-28), Pikārds (22-23), Dubniks (28-29), Meisons (26-27), Talbots (27-28), Šnaiders (28-29), Kraufords (29-30).

Vidējais vecums ir 26,8 +/-.

Bet tā ir nenopietna analīze. Nopietnāku jau ielinkoju.

     [+] [-]

, 2015-10-07 01:15, pirms 9 gadiem
Un es nezinu, kādēļ to 20-25 tu piesauc. 20-25 ir fiziskais pīķis, vārtsargu: no 23 līdz 26.

  -1 [+] [-]

, 2015-10-07 01:32, pirms 9 gadiem
MachimoI rakstīja:

Es nezinu, kādēļ tev ir tik grūti pieņemt uz faktiem balstītu informāciju. Varbūt tev liekas, ka tās atšķirības ir milzīgas, bet patiesībā jau starpība starp sniegumu 25 gadu un, piemēram, 28 gadu vecumā ir niecīga. Te ir runa par procenta iedaļām. Arī 32 gadu vecumā tās atšķirības ir nelielas. 34-35 gadu vecumā *sākas* būtisks regress, taču arī tad nav runa par vesela procenta kritumu, piemēram.

Šeit vispār nav nekāda sakara ar teoriju, dati ir no dzīves.

Avoti:
1. Another Look At How Goalies Age: Can we correct...
1. grafiks: nhlnumbers.com
2. Theoretical Goaltending Aging Curve - Pension...
2. grafiks: assets.sbnation.com

Tu visam pieej no nepareizās puses. Paskaties pats uz vārtsargu sniegumu pēc vecuma, kāpēc jāmēģina izdomāt un izzīst kaut kādi sekundāri pretargumenti?
Viss ir forši un konkrētajos gadījumos arī pareizi, taču te arī ir tā piebilde - konkrētajos gadījumos. Turklāt, tie visi spriedumi ir balstīti uz vieniem un tiem pašiem aprēķiniem.

Viens grafiks ir ierobežojošs ar "izejas punktiem" (vecumu un pirmo sezonu), cits vispār neparāda neko, precīzāk, neko no tā, par ko šeit ir runa (tad jau 20 gadnieki vispār ir paši labākie vārtsargi, ne). Tas parāda tikai to, ko konkrētā vecuma spēlētāji ir iespējušu, taču, jo vairāk spēlētāju, jo zemāki rādītāji (vai nu viens 20 gadīgs supertalants, kurš nedaudz piespēlē kādas komandas pirmajam numuram vai 20 kādi 30 gadīgi pirmie un otrie numuri, dažādās komandās un stāvokļos).

Man gan liekas, ka te ir cits jautājums, proti, ar itkā "autoritatīviem pētījumiem" (kas patiesībā tādi nav) ir mēģinājums aiziet no realitātes.

Atgriežoties pie tā ko es rakstīju sākumā, ka vārtsarga "spēlējamais vecums" (kur gan es nerunāju ne par kādiem pīķiem) ir ap 30 gadiem. Uz NHL piemēra tas ir redzams izteikti, jo 80% ir 27+ vecumā (un te nevajag atkal - tu domā, ka tā un šitā, ko es domāju, to es pierakstu, ko piedomā citi, tās ir citu problēmas).

Un tas ir visuzskatāmākais piemērs tam, ka agro 20 gadu vārtsargi, pretēji apgalvotajam, ne tuvu vēl nav NHL līmenis, bet tikai NHL materiāls.

Savukārt par pīķiem - ja jau pīķi ir agarajos 20 gados, tad kāpēc tas neparādās NHL līmenī? Neļauj spēlēt? Pagājušsezon U-25 vecumā bija 23 vārtsargi, kuri izgāja uz NHL ledus. Un jā, tie ir 25% no visiem spēlējušajiem vārtsargiem, kas, ja mēs sadalām karjeru nosacītajos spēlētāja attīstības posmos -25, 26-30, 31-35, 35-40 ir pilnīgi ok sadalījums.

     [+] [-]

, 2015-10-07 01:39, pirms 9 gadiem
MachimoI rakstīja: Un es nezinu, kādēļ to 20-25 tu piesauc. 20-25 ir fiziskais pīķis, vārtsargu: no 23 līdz 26.
Un te mēs atgriežamies pie sākuma:

Citāts... uzmini no kā? (pateikšu priekšā - no tevis paša, turklāt tieši no tā arī sākās diskusija par vecuma tēmu):

Vārtsargu un jebkuru citu spēlētāju pīķis lielā mērā sakrīt ar fizisko spēju pīķi, kas ir vecumā no 20-25 gadiem. Pārējais ir izņēmumi, nevis norma.

Tas, ka tu domā 23-26, bet raksti 20-25, visiem pārējiem nav zināms.

Par tiem piemēriem - 10 spēles... a kāpēc ne 20? Turklāt, pat ar 10 spēlēm no tā topa 7 ir vai nu sasnieguši sezonas laikā tos 27, vai jau sen pārsnieguši... .

     [+] [-]

, 2015-10-07 01:43, pirms 9 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Viss ir forši un konkrētajos gadījumos arī pareizi, taču te arī ir tā piebilde - konkrētajos gadījumos. Turklāt, tie visi spriedumi ir balstīti uz vieniem un tiem pašiem aprēķiniem.

Viens grafiks ir ierobežojošs ar "izejas punktiem" (vecumu un pirmo sezonu), cits vispār neparāda neko, precīzāk, neko no tā, par ko šeit ir runa (tad jau 20 gadnieki vispār ir paši labākie vārtsargi, ne). Tas parāda tikai to, ko konkrētā vecuma spēlētāji ir iespējušu, taču, jo vairāk spēlētāju, jo zemāki rādītāji (vai nu viens 20 gadīgs supertalants, kurš nedaudz piespēlē kādas komandas pirmajam numuram vai 20 kādi 30 gadīgi pirmie un otrie numuri, dažādās komandās un stāvokļos).

Man gan liekas, ka te ir cits jautājums, proti, ar itkā "autoritatīviem pētījumiem" (kas patiesībā tādi nav) ir mēģinājums aiziet no realitātes.

Atgriežoties pie tā ko es rakstīju sākumā, ka vārtsarga "spēlējamais vecums" (kur gan es nerunāju ne par kādiem pīķiem) ir ap 30 gadiem. Uz NHL piemēra tas ir redzams izteikti, jo 80% ir 27+ vecumā (un te nevajag atkal - tu domā, ka tā un šitā, ko es domāju, to es pierakstu, ko piedomā citi, tās ir citu problēmas).

Un tas ir visuzskatāmākais piemērs tam, ka agro 20 gadu vārtsargi, pretēji apgalvotajam, ne tuvu vēl nav NHL līmenis, bet tikai NHL materiāls.

Savukārt par pīķiem - ja jau pīķi ir agarajos 20 gados, tad kāpēc tas neparādās NHL līmenī? Neļauj spēlēt? Pagājušsezon U-25 vecumā bija 23 vārtsargi, kuri izgāja uz NHL ledus. Un jā, tie ir 25% no visiem spēlējušajiem vārtsargiem, kas, ja mēs sadalām karjeru nosacītajos spēlētāja attīstības posmos -25, 26-30, 31-35, 35-40 ir pilnīgi ok sadalījums.
Pirmais pētījums vistiešākājā veidā atspoguļo tās teorētiskās projekcijas Gudļevska kontekstā, par kurām es runāju. Te ir runa par jaunu vārtsargu vidējo attīstības līkni, atkarībā no snieguma 20 gadu vecumā. 30 gados gandrīz universāli notiek regress, savukārt tu to sauc par "spēlējamo vecumu", kas ir apgalvojums, kuram nav nekāda sakara ar realitāti. Tie grafiki jau nav vidējā statistika, bet teorētiska vārtsarga statistikas projekcija.

Otrais savukārt globālā, līgas līmenī parāda vārtsargu vidējo statistiku pēc vecuma.

Abi apstiprina manis teikto par pīķa sasniegšanu 23-26 gadu vecumā. Un, nē, tie nav nekādi superautoratitatīvi, akadēmiski pētījumi, bet gan pirmie linki gūglē, ko atradu, lai te varētu iemest.

Ja netici šiem konkrētajiem pētījumiem, vari pats internetā sameklēt kādus citus.

Savukārt, ja datu masīvu ar visu mūsdienu NHL vārtsargu statistiku tu sauc par aiziešanu no realitātes, tad domāju, ka mums nav baigā jēga te turpināt kaut ko diskutēt.

     [+] [-]

, 2015-10-07 01:44, pirms 9 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Un te mēs atgriežamies pie sākuma:

Citāts... uzmini no kā? (pateikšu priekšā - no tevis paša, turklāt tieši no tā arī sākās diskusija par vecuma tēmu):

Vārtsargu un jebkuru citu spēlētāju pīķis lielā mērā sakrīt ar fizisko spēju pīķi, kas ir vecumā no 20-25 gadiem. Pārējais ir izņēmumi, nevis norma.

Tas, ka tu domā 23-26, bet raksti 20-25, visiem pārējiem nav zināms.

Par tiem piemēriem - 10 spēles... a kāpēc ne 20? Turklāt, pat ar 10 spēlēm no tā topa 7 ir vai nu sasnieguši sezonas laikā tos 27, vai jau sen pārsnieguši... .
20-25 ir palīgteikums, kas raksturo fizisko pīķi. 23-26 gadu vecumu esmu piesaucis vairākkārt, vajag uzmanīgāk lasīt.

     [+] [-]

, 2015-10-07 09:30, pirms 9 gadiem
Viss ir vienkārši.... (neiedziļināsimies komandas "ķīmijā" utt)
Ja tu esi trešais labākais centrs - Tu spēlē trešajā maiņā
Ja tu esi sestais labākais aizsargs - Tu spēlē trešajā maiņā
Ja tu esi trešais labākais vārtsargs - tu spēlē fārmklubā...

Vietu ir tik cik ir....

     [+] [-]

, 2015-10-07 09:44, pirms 9 gadiem
Abrags rakstīja: Tu tiešām domā, ka Gudļevskis šobrīd pēc sagatavotības un snieguma jau ir NHL līmeņa vārtsargs???
ne par to runa, bet ja 2 sezonu laikā Tampa tik pāris !!! spēles mēģinājusi Kristeru NHL spēlē (piekrītu NHL tomēr ir biznesa projekts, nav vieta kur spēlēties un mācīties)
bet pēc cik gadiem tad viņš tiks laukumā - Tampas sastāvā ?
3...5...7 ?

     [+] [-]

, 2015-10-07 12:10, pirms 9 gadiem
Dinamo'1988 rakstīja: ne par to runa, bet ja 2 sezonu laikā Tampa tik pāris !!! spēles mēģinājusi Kristeru NHL spēlē (piekrītu NHL tomēr ir biznesa projekts, nav vieta kur spēlēties un mācīties)
bet pēc cik gadiem tad viņš tiks laukumā - Tampas sastāvā ?
3...5...7 ?
bet pēc cik gadiem viņš būs viens no stabilākajiem AHL vārtsargiem? Tur arī atbilde.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja