Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1312, Did:0, useCase: 3

IIHF apstiprina jaunu pasaules čempionāta izspēles formātu

Jānis Celmiņš

IIHF apstiprina jaunu pasaules čempionāta izspēles formātu
Latvijas izlases kapteinis Herberts Vasiļjevs sarunā ar tiesnesi
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Starptautiskās Hokeja federācijas (IIHF) kongresā šodien apstiprināta jaunā pasaules čempionātu izspēles sistēma. Sākot ar nākamo gadu 16 komandas tiks dalītas divās grupās.

Jau iepriekš ziņots, ka sākot ar 2012. gada čempionātu A grupas čempionātā vairs nebūs četras apakšgrupas pa četrām izlasēm katrā, bet gan divas apakšgrupas pa astoņām katrā. Tāpat kā iepriekš no elites divīzijas ārā kritīs divas vājākās valstsvienības.

Izmaiņas būs arī 1. divīzijas čempionātā. Līdz šim 12 komandas tika sadalītas divās grupās un katras grupas spēcīgākā izlase garantēja iekļūšanu elites turnīrā. Jaunā kārtība paredz, ka tiks izveidota 1. divīzijas A un B grupa. A grupā spēlēs pēc ranga sešas spēcīgākās izlases, bet B grupa nākamās sešas. A grupas divas labākās izlases iekļūs elites čempionātā, savukārt B grupas viena stiprākā pakāpsies uz A grupu.

Tādējādi čempionātā tiks palielināts spēļu skaits no līdzšinējām 56 līdz 64.

Iepriekšējā turnīra norises sistēma principiāli tika izmantota kopš 1998. gada, bet ar minimālām izmaiņām nemainīga bija kopš 2000. gada.

Jaunā PČ struktūra

Izmantotie resursi:
HOME IIHF

  +4 [+] [-]

, 2011-05-12 16:43, pirms 14 gadiem
katrs punkts būs dārgs
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2011-05-12 16:45, pirms 14 gadiem
Kazh44 rakstīja: katrs punkts būs dārgs
tieši otrādi. Ticamāk, ka pēdējās 2 spēles varēs spēlēt bez piepūles - izkrist vairs nevarēs, taču 1/4 fināls arī nespīdēs... nebūs jau starpība teiksim, 9.v. vai 13.v.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-05-12 16:50, pirms 14 gadiem
Jau tagad ir skaidrs ka nākamgad mūsu grupā būs Itālija, Dānija, Norvēģija un Vācija un ja šodien Kanāda uzvar Krieviju, tad arī šīs abas būs mūsu grupā.

     [+] [-]

, 2011-05-12 16:50, pirms 14 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: Es domāju, ka šajā situācijā, kur esam pašlaik ir muļķīgi REĀLI cerēt uz 1/4 finālu... klusībā jau var, bet pretendentu ir ļoti daudz- belari, norvēģi, dāņi, tie paši vāci... un labākajā gadījumā ar visiem esam vienā līmenī, sliktākajā nedaudz vājāki. Protams, arī tas, ka slovāki švakāk spēlē mazliet palielina izredzes vai šveiciešu šīgada vietām ''bezdarnā'' spēle...

Tad, kad būsim gatavi vinnēt šīs komandas, tad arī tiksim kur tālāk... Nedomāju, ka šī sistēma padara iekļūšanu 1/4 finālā daudz grūtāku... Katra ziņā, ja tā to tādu arī padara, tad mūsu konkurenti (dāņi, vācieši) ir pilnīgi tajā pašā situācijā, viņiem nekas nav vieglāks un kas būs veiskmīgāks un labāks tas tur ar tiks... Bet, kā jau tika teikts, nebūs tā, ka kāda komanda varēs iznākt un nokoncentrēties uz vienu spēli...
tas, ka šogad tika nolažots vienā spēlē pret dāņiem, nenozīmē, ka nākamgad mēs nebūtu (pie vecās sistēmas), piemēram, vāciešu vai norvēģu vietā.

kāpēc iekļūt šogad 1/4 finālā tādām valstīm, kā Norvēģija, Vācija bija vieglāk šogad? Elementāri! 1 spēle (pret dāņiem) - un Latvija lido uz relegation round... otra spēle (BLR vs. FRA) - un belari lido uz relegation round... teiksi, ka tieši tas nepadarīja norvēģiem un vāciešiem dzīvi vieglāku nākamajā turnīra stadijā?

  +3 [+] [-]

, 2011-05-12 16:52, pirms 14 gadiem
Lukstins88 rakstīja: Tu runā par LV un izdzīvošanu, es runāju kopumā par čempi
[/quote]
[quote lukstins88]
Tu runā par LV un izdzīvošanu, es runāju kopumā par čempi
Kāds idiņ tev uz šo bridi ir čempis,ja viens periods,viena spēļu neveiksme ietekmē tavu visa čampionāta rādītājus. 1997g. bija kas lidzīgs(turpmākajam projektam) tiesa pa 6 kom grupā toreiz spēlēja,un LV normāli pēc pirmam zaudētām spēlēm varēja gan savākties,gan izcīnīt 7 vietu!Turpmāk būs normāls turnīrs!Bet tev to nesaprast!

     [+] [-]

, 2011-05-12 16:54, pirms 14 gadiem
Boxy rakstīja: Jau tagad ir skaidrs ka nākamgad mūsu grupā būs Itālija, Dānija, Norvēģija un Vācija un ja šodien Kanāda uzvar Krieviju, tad arī šīs abas būs mūsu grupā.
nav gan skaidrs. Pirmkārt, norvēģu uzvaras gadījumā situācija var mainīties. Otrkārt - ja matemātiski vienā grupā "iekritīs" Somija un Zviedrija - tad grupu kārtība tiks mainīta tā, lai SWE un FIN būtu katra savā grupā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2011-05-12 16:55, pirms 14 gadiem
Andris5 rakstīja: Kāds idiņ tev uz šo bridi ir čempis,ja viens periods,viena spēļu neveiksme ietekmē tavu visa čampionāta rādītājus. 1997g. bija kas lidzīgs(turpmākajam projektam) tiesa pa 6 kom grupā toreiz spēlēja,un LV normāli pēc pirmam zaudētām spēlēm varēja gan savākties,gan izcīnīt 7 vietu!Turpmāk būs normāls turnīrs!Bet tev to nesaprast!
mazais, spurslainais tīni - iemācies korekti diskutēt nevis apsaukāties!

piesaukt 1997.g. ir absolūti ačgārni - tomēr spēku samēri toreiz bija savādāki...

  +1 [+] [-]

, 2011-05-12 16:56, pirms 14 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: Es domāju, ka šajā situācijā, kur esam pašlaik ir muļķīgi REĀLI cerēt uz 1/4 finālu... klusībā jau var, bet pretendentu ir ļoti daudz- belari, norvēģi, dāņi, tie paši vāci... un labākajā gadījumā ar visiem esam vienā līmenī, sliktākajā nedaudz vājāki. Protams, arī tas, ka slovāki švakāk spēlē mazliet palielina izredzes vai šveiciešu šīgada vietām ''bezdarnā'' spēle...

Tad, kad būsim gatavi vinnēt šīs komandas, tad arī tiksim kur tālāk... Nedomāju, ka šī sistēma padara iekļūšanu 1/4 finālā daudz grūtāku... Katra ziņā, ja tā to tādu arī padara, tad mūsu konkurenti (dāņi, vācieši) ir pilnīgi tajā pašā situācijā, viņiem nekas nav vieglāks un kas būs veiskmīgāks un labāks tas tur ar tiks... Bet, kā jau tika teikts, nebūs tā, ka kāda komanda varēs iznākt un nokoncentrēties uz vienu spēli...
Jaunā sistēma no psiholoģiskā viedokļa būs labāka. Nebūs tāda spriedze vienā spēlē. Ka šogad pret Dāņiem. Zaudē un atā uz izdzīvošanu. Ja būtu jau šogad jaunā sistēma, domāju, ka Dāņus uzvarētu, jo nebūtu psiholoģisks spiediens. Kas mūsdienu hokejā nav mazsvarīgi
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-05-12 16:58, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: tieši otrādi. Ticamāk, ka pēdējās 2 spēles varēs spēlēt bez piepūles - izkrist vairs nevarēs, taču 1/4 fināls arī nespīdēs... nebūs jau starpība teiksim, 9.v. vai 13.v.
Bet pacelties rangā, lai nākamgad dabūtu relatīvi izdevīgākus pretiniekus?

Lai gan pie grupām ar 8 komandām tas varētu arī neko nenozīmēt, bet 1 komandu vismaz dabūtu uzpretējo grupu.

     [+] [-]

, 2011-05-12 16:58, pirms 14 gadiem
sandis444 rakstīja: Sistēma ir tieši tāda pati pie kādas mēs 1997 gadā debitējām A grupā.. toreiz bija tieši tā pati izspeles kārtiba.. 3:3 ar Kanādu, 1:1 ar Zviedriju.. tie bija tie svarigie punkti kas mums deva to 7to vietu.. bija protams ari tur uzvaras uz sapigi zaudejumi (pret Italiju kaut vai) un bija ari skaisti zaudejumi.. debija spele 4:5 pret ASV.. bija arii vel viena skaista uzvara pār Slovākiju.. 5:4 ja nemaldos..
Tikai pret Itāliju mums bija sāpīgs zaudējums,jo atradāmies 4:1 vadībā. Pret ASV principā jau arī sāpīgi zaudējām,jo no 1:4 mēs panācām 4:4 bet ASV tomēr uzvarēja. Savukārt pēc tam mums nebija neviena zaudējuma. To es labi atceros,kaut arī man tad bija 10 gadi

     [+] [-]

, 2011-05-12 16:59, pirms 14 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: Protams, ka padarīja. Bet tāpat tas arī padarīja nebaudāmas visas cīņas otrajā grupā ar franču līdzdalību, jo franči reāli gatavojās vienai spēlei čempī... Labi, ka dāņi vēlāk sāka spēlēt un kaut ko rādīt vismaz pret vāciem un krieviem. Nedomāju, ka Vācijai tieši Latvijas neiekļūšana atviegloja dzīvi, jo kas zin vai mēs viņus vinnētu kā dāņi... Bet otrajā grupā tas ir fakts, ka norvēģiem bija vieglāka dzīve un tur jau ir tas labums šai sistemai, ka tiek atsijāti tie, kurus pavada veiksme... Protams, ja mēs paļaujamies uz veiksmi un tad varam lepni sist krūtīs, ka esam 1/4 finālā, tad nu ok... būs grūtāk. Bet, ja mēs cīņā gribam pierādīt sevi...
bet (ja runā par frančiem) - tieši jaunā sistēma garantē šādu veselu rindu ar nebaudāmām spēlēm ar franču, itāļu dalību... pie vecās sistēmas tā gadījās tikai reizi pa reizei... tieši uz šādu spēļu rēķina pieaug PČ spēļu skaits.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:02, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: tieši otrādi. Ticamāk, ka pēdējās 2 spēles varēs spēlēt bez piepūles - izkrist vairs nevarēs, taču 1/4 fināls arī nespīdēs... nebūs jau starpība teiksim, 9.v. vai 13.v.
Mulkibas. Pie jaunas shemas var but n-tie varianti punktu sadalijumam, tapec var but gan, ka pedejas speles neko neizskir gan ari, ka pati pedeja spele izskir visu. Ta pat ka shogad pedejas speles Norgei un Shveicei.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2011-05-12 17:05, pirms 14 gadiem
a ka noskaidros 9-10 vietas ieguvējus utt.? vai spēlēs apakšgrupu 5.vietas savā starpā par 9-10 vietu, 6. vietu ieguvējas par 11-12 vietu.???
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:07, pirms 14 gadiem
Ulrihs rakstīja: Mulkibas. Pie jaunas shemas var but n-tie varianti punktu sadalijumam, tapec var but gan, ka pedejas speles neko neizskir gan ari, ka pati pedeja spele izskir visu. Ta pat ka shogad pedejas speles Norgei un Shveicei.
var būt, bet var arī nebūt... pietiekami liels risks, ka vienas apakšgrupas visas pēdējo 2. kārtu spēles ir diezgan liels booorings...

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:07, pirms 14 gadiem
Raitcha rakstīja: Lielāka nozīme būs IIHF rangam. Un tādas komandas kā Latvija, kas uz EHC turnīru aizbrauc ar vistālākajām rezervēm, no tā tikai cietīs.
Es nepiekrītu. Redzi tabulā, nav svarīgi, vai rangā esi 8 vai 13 vietā, tik un tā spēlēsi "A" grupā. Pa lielam šādā izkārtojumā rangam ir daudz mazāka nozīme, jo tiek izskausta nāves grupas parādība. Šeit abas būs nāves grupas.

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:08, pirms 14 gadiem
archy0 rakstīja: Es domāju, ka tas nav ne sliktāk, ne labāk priekš Latvijas izlases. Kā ir, tā ir. Vairs nebūs katrs mačs izšķirošais un arī izpaliks gatavošanās tikai vienai spēlei, kā, piem., Dānija pret Latviju.
NEPIEKRĪTU ka Latvija gatavojās tikai vienai spēlei ( pret dāņiem )!!! Tad jau pirmās divas turnīra spēles nebūtu tik labi nospēlētas !!!

Latvija nākamgad OBLIGĀTI tiks play off speles !!!!

  -1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:10, pirms 14 gadiem
SARKANS ViPeRs rakstīja: NEPIEKRĪTU ka Latvija gatavojās tikai vienai spēlei ( pret dāņiem )!!! Tad jau pirmās divas turnīra spēles nebūtu tik labi nospēlētas !!!

Latvija nākamgad OBLIGĀTI tiks play off speles !!!!
uz kā rēķina???
tieši otrādi - līdz play-offiem būs grūtāk tikt.

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:10, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: bet (ja runā par frančiem) - tieši jaunā sistēma garantē šādu veselu rindu ar nebaudāmām spēlēm ar franču, itāļu dalību... pie vecās sistēmas tā gadījās tikai reizi pa reizei... tieši uz šādu spēļu rēķina pieaug PČ spēļu skaits.
Un atkal diezgan divaina logika. Pie esoshas sistemas franci/itali&Co slidinajas pirmas 2 speles gatavojoties spelei ar Latviju/BLR utt. Jaunaja sistema katrs punkts bus svarigs, lai ne tikai cinitos par 1/4, bet ari lai nepaliktu pedeja vieta sava grupa. Piemeram komanda A uzvar 1 komandu un otrai zaude pagarinajuma un ir 4 punkti pret francu 0 (ja vini atslidinajusies visu cempi) un pedeja spele sava starpa - uzvara franciem neko nedod, jo ta pat ir tikai 3 punkti pret 4.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:12, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: uz kā rēķina???
tieši otrādi - līdz play-offiem būs grūtāk tikt.
Tas ka neveiksmei vienā spēlē nebūs tik liela nozīme ( zaudējums dāņiem )

Mūsējiem patīk sarežģītas situācijas, tāpēc arī tiks līdz paly off spelem

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:13, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: bet (ja runā par frančiem) - tieši jaunā sistēma garantē šādu veselu rindu ar nebaudāmām spēlēm ar franču, itāļu dalību... pie vecās sistēmas tā gadījās tikai reizi pa reizei... tieši uz šādu spēļu rēķina pieaug PČ spēļu skaits.
Kāpēc tā? Ja itāļi, piemēram, domās, ka viņiem jāuzvar franči, bet līdz spēlei ar frančiem būs vēl 5 citas spēles, tad itāļiem ir stimuls nespēlēt savu antihokeju, bet mēģināt paņemt punktus šajās 5 spēlēs. Ir stimuls iet uz visu banku ar ASV, Kanādu u.c.

  -2 [+] [-]

, 2011-05-12 17:14, pirms 14 gadiem
Agris 77 rakstīja: vispār jau jebkura turnīra mērķim vajdzētu būt kaut ko noskaidrot objektīvi, nevis kā šogad, daži vārtu stabi, bullīši un šeit jau sāk visiem galvas raut. 1/4 finālā jātiek objektīvi, nevis paļaujoties uz apstākļu sakritību.
Vai Tu vēlies teikt,ka pie patreizējā formāta nav objektivitāte??
Ja LV izlase pret dāņiem nonāca līdz bullīšu mešanai, tad tā jau bija LV izlases nolaidība, un nevis nepilnības PČ izspēles formātā.

  -1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:15, pirms 14 gadiem
Tas nozīmē, ka nākamgad Lietuvieši varēs cīnīties tik par nokļūšanu 1. divīzijas A grupā!

  -1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:16, pirms 14 gadiem
Man patīk šāds formāts, haļavas gadījumā Latvija var tikt pie medaļām!

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:16, pirms 14 gadiem
Ulrihs rakstīja: Mulkibas. Pie jaunas shemas var but n-tie varianti punktu sadalijumam, tapec var but gan, ka pedejas speles neko neizskir gan ari, ka pati pedeja spele izskir visu. Ta pat ka shogad pedejas speles Norgei un Shveicei.
Var jau daudz ko sasapņoties par iespējām pie jaunā formāta, bet galvenie toņa noteicēji joprojām būs tie paši kas vienmēr.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:18, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: uz kā rēķina???
tieši otrādi - līdz play-offiem būs grūtāk tikt.
Lidz play-off tikt bus tik pat gruti cik patreiz. Tagad ir jaspele 6 speles, lai ieklutu 1/4, nakosgad bus jaspele 7. Bet mazinas veiksmes faktors viena izskirosaja spele, kas var parvilkt treknu svitru pari tam, cik labi esi aizvadijis pirmas 2 cempionata speles.

  -1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:19, pirms 14 gadiem
DainixDT rakstīja: Man patīk šāds formāts, haļavas gadījumā Latvija var tikt pie medaļām!
Sapņot nav kaitīgi, bet patīk vai nepatīk tomēr PČ rangā viss ir loģiski, un tāpēc cerēt,ka LV varētu uzlēkt augstāk par pēcpusi nav nekāda pamata.