Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1312, Did:0, useCase: 3

IIHF apstiprina jaunu pasaules čempionāta izspēles formātu

Jānis Celmiņš

IIHF apstiprina jaunu pasaules čempionāta izspēles formātu
Latvijas izlases kapteinis Herberts Vasiļjevs sarunā ar tiesnesi
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Starptautiskās Hokeja federācijas (IIHF) kongresā šodien apstiprināta jaunā pasaules čempionātu izspēles sistēma. Sākot ar nākamo gadu 16 komandas tiks dalītas divās grupās.

Jau iepriekš ziņots, ka sākot ar 2012. gada čempionātu A grupas čempionātā vairs nebūs četras apakšgrupas pa četrām izlasēm katrā, bet gan divas apakšgrupas pa astoņām katrā. Tāpat kā iepriekš no elites divīzijas ārā kritīs divas vājākās valstsvienības.

Izmaiņas būs arī 1. divīzijas čempionātā. Līdz šim 12 komandas tika sadalītas divās grupās un katras grupas spēcīgākā izlase garantēja iekļūšanu elites turnīrā. Jaunā kārtība paredz, ka tiks izveidota 1. divīzijas A un B grupa. A grupā spēlēs pēc ranga sešas spēcīgākās izlases, bet B grupa nākamās sešas. A grupas divas labākās izlases iekļūs elites čempionātā, savukārt B grupas viena stiprākā pakāpsies uz A grupu.

Tādējādi čempionātā tiks palielināts spēļu skaits no līdzšinējām 56 līdz 64.

Iepriekšējā turnīra norises sistēma principiāli tika izmantota kopš 1998. gada, bet ar minimālām izmaiņām nemainīga bija kopš 2000. gada.

Jaunā PČ struktūra

Izmantotie resursi:
HOME IIHF

     [+] [-]

, 2011-05-12 16:19, pirms 14 gadiem
1. dīvīzijā baigo bardaku sataisīja. Faktiski tā 1. divīzijas B grupa būs kā 2. divīzija un īstā 2. divīzija būs jau kā 3. divīzija Viens labums tāds, ka nebūs tajā A grupā bezjēdzīgu spēļu ar 15:0, lai gan īpaši daudz jau tādu nebij. Nu bet IIHF jau laikam labāk zināms.

  -4 [+] [-]

, 2011-05-12 16:19, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: tieši otrādi - garlaicīgo spēļu būs krietni vairāk. Ieskaitot, pēdējās kārtas - kad tādas spēles kā Baltkrievija vs. Norvēģija vai Latvija vs. Dānija pilnīgi neko neizšķirs - kāda starpība - apakšgrupā 5., 6. vai 7.v.
Atkal atļaušos nepiekrist.
Katra spēle (arī šogad) bija ļoti izšķiroša, jo vietas čempionātā dod vērtīgus punktus rangā. Protams tagad nebūs vairs 4 grupas, kur rangs ļoti noderēja grupu sastādīšanā, bet nu tomēr.

     [+] [-]

, 2011-05-12 16:20, pirms 14 gadiem
Domāju, ka tādai izlasei kā LAT tas nāks par labu - gan dēļ tā, ka sākumā nevaram ieskrieties, gan tāpēc, ka nezudīs jau iepriekšējā raundā izcīnītais(-ie) punktiņš. Turklāt izspēles shēma sāk atgādināt normālu turnīru ar pārskatāmu tabulu - tipa divas divīzijas.
Runājot par garlaicīgajām spēlēm, ko Abrags minēja - viss atkarīgs no kalendāra - ja būs sastādīts normāli, tad arī spēles starp NOR vs ITA būs skatāmas, un visi plosīsies - ja spēle ir pirmā vai otrā kad nekas nav noskaidrojies, par piemēru...
Domāju pie pareizas nianšu pieslīpēšanas, būs interesantāk!

     [+] [-]

, 2011-05-12 16:21, pirms 14 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: Atvaino, bet tā nu gan ir demagoģija... Arī šogad bija spēles, kas neko neizšķīra (SWI-USA, DEN-SVK)... vai nu viņas bija tik garlaicīgas, ka nākamgad būs vēl garlaicīgāk... Katrs grib tikt uz augšu kaut par vietu un NAV TĀ, ka mazās izlases zaudē interesi par spēlēšanu tikko kā nav tikušas 1/4 finālā...
nav demagoģija - tas ir fakts - jau pēc līdzīgas sistēmas norisinājās PČ līdz kādam 1995. vai 1996.g., kad 8-nieks tika noskaidrots apakšgrupu spēlēs. Klasika bija zviedru spēles - apakšgrupā uzspēlēja ar pusspēku, lai tikai tiktu līdz 4.v. un pēc tam tikai 1/4 finālā sāka spēlēt.

     [+] [-]

, 2011-05-12 16:21, pirms 14 gadiem
Edison rakstīja: Super, beigsies haļava visām Dānijām, Francijām un Norvēģijām!!! Te katrs punkts būs svarīgs!!!
diez vai, drīzāk mūs vēl pa ceļam izkapās Vācija un Šveice, bet Dānija un Norvēģija būs vēl stiprākas, par Fra grūti spriest
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2011-05-12 16:21, pirms 14 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: Es gan domāju, ka tur tieši ir visveiksmīgākās izmaiņas, jo 1Div. A grupā tagad būs SLO, AUT, HUN, GBR, UKR, JPN... un tur reāli būs kapāšanās par tām divām vietām uz dzīvību un nāvi... Tas ir ļoti labs sastāvs
Arī fakts.
Bet kāpēc saukt 1A, 1B, 2A utt, ja varēja nosaukt 1. divīzija, 2. divīzija, 3. divīzija utt

     [+] [-]

, 2011-05-12 16:22, pirms 14 gadiem
Lukstins88 rakstīja: Atkal atļaušos nepiekrist.
Katra spēle (arī šogad) bija ļoti izšķiroša, jo vietas čempionātā dod vērtīgus punktus rangā. Protams tagad nebūs vairs 4 grupas, kur rangs ļoti noderēja grupu sastādīšanā, bet nu tomēr.
šogad bija cits stāsts - Latvijai tiešām katrai spēlei bija reāls "svars". Nākamgad tā nebūs...

     [+] [-]

, 2011-05-12 16:22, pirms 14 gadiem
Lukstins88 rakstīja: Arī fakts.
Bet kāpēc saukt 1A, 1B, 2A utt, ja varēja nosaukt 1. divīzija, 2. divīzija, 3. divīzija utt
lai izskatās nopietnāk.

  +6 [+] [-]

, 2011-05-12 16:22, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: es teiktu, tieši otrādi - dod mazāk iespēju cīnīties par 1/4 finālu. Iepriekš, kad 1 spēlei bija lielāka nozīme, tādas komandas kā Latvija, Dānija vai Norvēģija varēja gan negaidīti tikt 1/4 finālā, gan arī negaidīti (kā šogad) atkrist uz relegation round.

Nedomāju, ka PČ kopumā ieguva no šīs sistēmas - it kā par vienu spēli vairāk, taču uz kā rēķina - vairāk tādu spēļu kā Kanāda - Francija, Krievija - Itālija u.t.t. Kopumā turnīra pirmā fāze būs daudz garlaicīgāka.
nedomaju ka latvijas liidzjutejam kaut viena spele buus garlaiciiga...man piemeram noteikti nebuss...jo vairaa jo labaak...

  +3 [+] [-]

, 2011-05-12 16:23, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: nu redzēs kā būs. Taču, visticamāk, (ja lielā 7-nieka vai 8-nieka komandas nenolohosies) priekšsacīkstes būs daudz garlaicīgākas un čempī intriga krietni zudīs.
Domāju, arī Latvijai šis formāts nav izdevīgs (ja grib cīnīties par 1/4 finālu)
Vispaar tagad jau ir palicis tikai lielais 6-nieks, Šveice, Slovaakija zuud no taa projaam.

  +4 [+] [-]

, 2011-05-12 16:23, pirms 14 gadiem
Manuprāt, ļoti laba izspēles sistēma. Der gan Latvijai, gan līdzjutējiem - zini jau 7 spēles ar ko būs jāspēlē, tāpat arī varēs ērtāk kārtot lietas ar naktsmītnēm. Par izspēles kārtību zemākajās grupās, manuprāt, arī ir ok, jo IIHF pamato šādas izmaiņas ar to, ka ap 50% spēļu beidzas ar vairāk kā 5 vārtu pārsvaru(ņemot vērā visas spēles, visos līmeņos), respektīvi, nav cienīgu pretinieku un līdzīgu spēļu. Būs vairāk pakāpienu, kas ļaus spēlēm būt līdzīgākām un līdz ar to arī komandām no 1. divīzijas un vēl zemākajām, nobriest augstakam līmenim pakāpeniski, soli pa solim.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -4 [+] [-]

, 2011-05-12 16:24, pirms 14 gadiem
Ā un vēl viena maza neskaidrība. Kāpēc no 1B uz 2A krīt tikai 1 komanda, ja no Elites uz A pāriet 2 komandas un no 2B uz 3 pāriet 2 komandas?

  -2 [+] [-]

, 2011-05-12 16:24, pirms 14 gadiem
flipsider rakstīja: Vispaar tagad jau ir palicis tikai lielais 6-nieks, Šveice, Slovaakija zuud no taa projaam.
Un Vācija nāk Slovākijas vietā

  +2 [+] [-]

, 2011-05-12 16:24, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: tieši otrādi - garlaicīgo spēļu būs krietni vairāk. Ieskaitot, pēdējās kārtas - kad tādas spēles kā Baltkrievija vs. Norvēģija vai Latvija vs. Dānija pilnīgi neko neizšķirs - kāda starpība - apakšgrupā 5., 6. vai 7.v.
Garlaicigo spelju bus tik pat cik jebkura cita sporta veida un chempionata. Bez tam 5,6 un 7 vieta laikam tomer dos kaut ko kopvertejuma. 97 gada atceros, ka LHF priecajas par to, ka tika izcinita 7 vieta, jo sanemtas naudas zina no IIHF bija liela starpiba par 7 un 8 vietu. Tapat tagad tachu skaita reitingus, kam shis vietas ari noteikti ir +/- nozimigas.
Jauna izspele viennozimigi ir interesantaka Latvijas lidzjutejiem pie nosacijuma, ja tiek savakta tik kaujasspejiga izlase kada bija 97 gada. No ta chempja zelta fonda ir speles pret ASV, Kanadu, Zviedriju, Vaciju, slovakiem, kamer no pedejiem paris gadiem var tikai paris savakt - shigada spele ar Somiju un speles ar Zviedriju un Sveici pirms 2 gadiem.
Ja izlasi nevar kaujasspejigu savakt, tad principa ir pilnigi pofig kads ir izspeles formats...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-05-12 16:25, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: tieši otrādi - garlaicīgo spēļu būs krietni vairāk. Ieskaitot, pēdējās kārtas - kad tādas spēles kā Baltkrievija vs. Norvēģija vai Latvija vs. Dānija pilnīgi neko neizšķirs - kāda starpība - apakšgrupā 5., 6. vai 7.v.
viena lieta reitings, bet ja uzskatīt ka vienalga 5. vai 7., tad varbūt nevajag daļai valstu vispār tur piedalīties. Ja tādā situācijā nonāks grandi, tad varbūt būs vienalga, bet tādiem kā mēs, tas nevar būt vienaldzīgi.

  +4 [+] [-]

, 2011-05-12 16:26, pirms 14 gadiem
Lukstins88 rakstīja: Nepiekrītu.
Es uzskatu ka jaunā sistēma ir izcili tizla, visvairāk tas attiecas uz tām 1A, 1B utt. grupām
Ko tu āmur sajēdzi par šīm sistēmām?LV turpmāk problēmu ar izdzīvošanu nebūs!

     [+] [-]

, 2011-05-12 16:26, pirms 14 gadiem
To vai jaunā sistēma nāks par labu vai arī tieši otrādi domāju varēs nākošgad tikai redzēt jo varianti ir dažādi...
Bet kā plusu noteikti jāsauc to ko Kira intervijā teica, ka vismaz fani var reķināties ar 7 konkrētām spēlēm, nebūs jāzīlē vai spēlēs par palikšanu vai par 1/4 finālu ( kur spēlēs, cikos utt.). Ka protams organizatoriem arī varētu nākt par labu notirgoto biļešu ziņā

  +1 [+] [-]

, 2011-05-12 16:26, pirms 14 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: Nevajag salīdzināt divus dažādus lielumus- 1995. gadu ar 2012. Cik daudz tajos laikos mazās komandas varēja ''iekost'' pretiniekam un cik šobrīd...
Kopš tiem laikiem klāt ir reāli nākušas (jaunā līmenī) Latvija, Baltkrievija, Norvēģija un Dānija un, vāci un šveicieši noteikti i kļuvuši spēcīgāki un ''na podhoģe'' vēl pāris komandas ir...
klāt ir nākušas. var "iekost" vienā atsevišķā spēlē - nevis 7 spēļu turnīrā kopumā. Nu vinnētu Latvija Somiju - taču somiem pēc tam būtu vairākas labas iespējas punktus paņemt pret citām TOP izlasēm.

  +4 [+] [-]

, 2011-05-12 16:29, pirms 14 gadiem
Atšķirības nekādas! Latvijai lai tiktu 1/4 finālā tāpat vajadzēs 3-4 uzvaras!

  +1 [+] [-]

, 2011-05-12 16:30, pirms 14 gadiem
jgermanis rakstīja: To vai jaunā sistēma nāks par labu vai arī tieši otrādi domāju varēs nākošgad tikai redzēt jo varianti ir dažādi...
Bet kā plusu noteikti jāsauc to ko Kira intervijā teica, ka vismaz fani var reķināties ar 7 konkrētām spēlēm, nebūs jāzīlē vai spēlēs par palikšanu vai par 1/4 finālu ( kur spēlēs, cikos utt.). Ka protams organizatoriem arī varētu nākt par labu notirgoto biļešu ziņā
Organizatoriem jau Latvijas izlases biļetes nav vienīgās, ko notirgot... tieši otrādi - būs daudz lielākas problēmas notirgot biļetes uz tādām spēlēm kā Kanāda - Kazahstāna, ASV - Itālija, u.c.
Arī lielvalstīs kritīsies interese par priekšsacīkšu spēlēm. Nedomāju, ka tiks pārdots vairāk biļešu kā iepriekš - var gadīties tieši otrādi.

Pieļauju, ka pēc gadiem 3-4 tiks domāts par atgriešanos pie šīs - vecās sistēmas.

  +1 [+] [-]

, 2011-05-12 16:30, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: es teiktu, tieši otrādi - dod mazāk iespēju cīnīties par 1/4 finālu. Iepriekš, kad 1 spēlei bija lielāka nozīme, tādas komandas kā Latvija, Dānija vai Norvēģija varēja gan negaidīti tikt 1/4 finālā, gan arī negaidīti (kā šogad) atkrist uz relegation round.
tā jau arī ir. paši IIHF savā lapā rakstīja, ka jaunā sistēma palīdzēs spēcīgajām komandām tikt tālāk un tām nebūs "sarūgtinājumi"
http://www.iihf.com/channels-11/iihf-world-championship-wc11/news/news-singleview-2011/browse/3/article/big-qualification-round-upsets.html?tx_ttnews[backPid]=3650&cHash=0a30d278f5

     [+] [-]

, 2011-05-12 16:31, pirms 14 gadiem
srajo rakstīja: Atšķirības nekādas! Latvijai lai tiktu 1/4 finālā tāpat vajadzēs 3-4 uzvaras!
nedomāju, ka pietiek ar 3 uzvarām, lai tiktu 1/4 finālā. Visticamāk vajadzēs 4

     [+] [-]

, 2011-05-12 16:32, pirms 14 gadiem
Skaidrs

  -1 [+] [-]

, 2011-05-12 16:33, pirms 14 gadiem
Andris5 rakstīja: Ko tu āmur sajēdzi par šīm sistēmām?LV turpmāk problēmu ar izdzīvošanu nebūs!
Tu runā par LV un izdzīvošanu, es runāju kopumā par čempi
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-05-12 16:35, pirms 14 gadiem
pikolo rakstīja: tā jau arī ir. paši IIHF savā lapā rakstīja, ka jaunā sistēma palīdzēs spēcīgajām komandām tikt tālāk un tām nebūs "sarūgtinājumi"
http://www.iihf.com/channels-11/iihf-world-championship-wc11/news/news-singleview-2011/browse/3/article/big-qualification-round-upsets.html?tx_ttnews[backPid]=3650&cHash=0a30d278f5
par to jau tas stāsts!

Labi saprotu, uz ko cer IIHF:
- vairāk brauks uz spēlēm skatītāju no citām valstīm - tādām kā Dānija, Latvija, Norvēģija, varbūt Francija...
- nesamazināsies "lielo" valstu (Krievija, Čehija, Zviedrija u.c.) valstu fanu apmeklējums uz priekšsacīkšu spēlēm...

Ja tas tā notiks - IIHF paliks pie šī formāta. Ja ne - atgriezīsies pie vecā.

     [+] [-]

, 2011-05-12 16:36, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: Domāju, arī Latvijai šis formāts nav izdevīgs (ja grib cīnīties par 1/4 finālu)
vispār jau jebkura turnīra mērķim vajdzētu būt kaut ko noskaidrot objektīvi, nevis kā šogad, daži vārtu stabi, bullīši un šeit jau sāk visiem galvas raut. 1/4 finālā jātiek objektīvi, nevis paļaujoties uz apstākļu sakritību.

  +1 [+] [-]

, 2011-05-12 16:37, pirms 14 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: Bet šogad taču nebija nekas atšķirīgs no 8 komandu grupas... Tāpat spēcīgākie gāja tālāk un cinījās viens pret otru... un nu savāca somi tos punktus tā, ka šogad pat mums tas 1 punkts pret somiem neko nedotu, ja mēs neapspēlētu vācus un slovākus...

Nedomāju, ka šis sadalījums palīdzēs mums cīnīties par 1/4 finālu, bet nedomāju arī, ka daudz kas mainīsies. Tāpat galvenais mērķis, lai tiktu 1/4 finālā būs vinnēt pāris izlases, kas potenciāli arī uz to pretendē... un savakt punktus pret sava līmeņa komandām.

Drīzāk ar ko šis formāts ir labs, ka varēs precīzāk novērtēt mūsu spējas teiksim, ja salīdzina ar šīgada situāciju... Kā mēs būtu spēlējuši, jau jau šogad būtu 8 komandas un mums pēc trim spēlēm būtu 2 punkti un dāņiem arī un tālāk būtu jāspēlē nevis ''relegation round'', bet jāturpina vākt punkti pret RUS, SLO (0 punkti), SVK, GER... Vai mēs tiešām zaudetu 2-5 slovēņiem šādā gadījumā... ? Un ko, ja mēs arī zaudētu un nokļutu bezdibeņa malā, mēs rādītu pret pārējām komandām. Ja salīdzina ar šo gadu, tad pie šīs sistēmas pat sanāktu (ja mes automātiski pārnesam spēļu rezultātus uz jauno formātu), ka mums ir pat vieglāk izkrist, lai gan tur ir daudz nezināmo un mēs vismaz iegūtu spēles pret top izlasēm, kur sevi pilnībā varētu parādīt bezizejas situācijā...
ja mēs liekam uzsvaru uz to, ka jānosargā vieta Elitē - Tev ir taisnība. Ja mēs gribam cerēt uz 1/4 finālu - šī sistēma ir neparocīgāka.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-05-12 16:39, pirms 14 gadiem
Agris 77 rakstīja: vispār jau jebkura turnīra mērķim vajdzētu būt kaut ko noskaidrot objektīvi, nevis kā šogad, daži vārtu stabi, bullīši un šeit jau sāk visiem galvas raut. 1/4 finālā jātiek objektīvi, nevis paļaujoties uz apstākļu sakritību.
PČ pirmkārt ir šovs. Šovam ir jābūt interesantākam priekš skatītājiem - ja interesi tas neveicina, tad tai "objektivitātei" nav jēgas...

     [+] [-]

, 2011-05-12 16:41, pirms 14 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: Protams, ka pirmkārt viss ir balstīts naudā... un peļņas iespējās IIHF cer, ka Latvijas fani, kas ir atbraukuši un kaut kur apmetušies paliks ne uz 3, bet varbūt pat 4 vai 5 spēlēm, jo viņiem nebūs jāpārceļas uz Košici un jāspēlē nevienam citam neinteresējošas spēles relegation round pie tukšām tribīnēm...
tieši tā. Taču viņi riskē ar to, ka tādi, piemēram, čehi (krievi, u.c.) tad var vispār nebraukt uz pirmajām 7 spēlēm - tikai braukt 1/4 finālu.