Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1312, Did:0, useCase: 3

IIHF apstiprina jaunu pasaules čempionāta izspēles formātu

Jānis Celmiņš

IIHF apstiprina jaunu pasaules čempionāta izspēles formātu
Latvijas izlases kapteinis Herberts Vasiļjevs sarunā ar tiesnesi
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Starptautiskās Hokeja federācijas (IIHF) kongresā šodien apstiprināta jaunā pasaules čempionātu izspēles sistēma. Sākot ar nākamo gadu 16 komandas tiks dalītas divās grupās.

Jau iepriekš ziņots, ka sākot ar 2012. gada čempionātu A grupas čempionātā vairs nebūs četras apakšgrupas pa četrām izlasēm katrā, bet gan divas apakšgrupas pa astoņām katrā. Tāpat kā iepriekš no elites divīzijas ārā kritīs divas vājākās valstsvienības.

Izmaiņas būs arī 1. divīzijas čempionātā. Līdz šim 12 komandas tika sadalītas divās grupās un katras grupas spēcīgākā izlase garantēja iekļūšanu elites turnīrā. Jaunā kārtība paredz, ka tiks izveidota 1. divīzijas A un B grupa. A grupā spēlēs pēc ranga sešas spēcīgākās izlases, bet B grupa nākamās sešas. A grupas divas labākās izlases iekļūs elites čempionātā, savukārt B grupas viena stiprākā pakāpsies uz A grupu.

Tādējādi čempionātā tiks palielināts spēļu skaits no līdzšinējām 56 līdz 64.

Iepriekšējā turnīra norises sistēma principiāli tika izmantota kopš 1998. gada, bet ar minimālām izmaiņām nemainīga bija kopš 2000. gada.

Jaunā PČ struktūra

Izmantotie resursi:
HOME IIHF

  -1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:19, pirms 14 gadiem
bonis2 rakstīja: Kāpēc tā? Ja itāļi, piemēram, domās, ka viņiem jāuzvar franči, bet līdz spēlei ar frančiem būs vēl 5 citas spēles, tad itāļiem ir stimuls nespēlēt savu antihokeju, bet mēģināt paņemt punktus šajās 5 spēlēs. Ir stimuls iet uz visu banku ar ASV, Kanādu u.c.
Cik bieži itāļi ar pilnu klapi ir spēlējuši pret "lielajām" izlasēm? Ticamākais scenārijs - pirmās 4 spēles tādi itāļi svilpojot pakāš un ar 5-to spēli (pret Šveici vai kas nu tur sanāk) sāk cīnīties...

  +2 [+] [-]

, 2011-05-12 17:21, pirms 14 gadiem
Gena@Traktors rakstīja: Var jau daudz ko sasapņoties par iespējām pie jaunā formāta, bet galvenie toņa noteicēji joprojām būs tie paši kas vienmēr.
Un tad? Normali domajosh cilveks, jau nesaka, ka pie jauna formata uzreiz spelesim par medalam. Labums ir tas, ka nebus tas debilais formats, kur gadijums var uzreiz atmest komandu uz parspelem ka tas bija ar BLR un Latviju.

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:21, pirms 14 gadiem
Gena@Traktors rakstīja: Vai Tu vēlies teikt,ka pie patreizējā formāta nav objektivitāte??
Ja LV izlase pret dāņiem nonāca līdz bullīšu mešanai, tad tā jau bija LV izlases nolaidība, un nevis nepilnības PČ izspēles formātā.
Vienā spēlē viss kas var gadīties, vai spēlējot vēl kādas piecas spēles ar slovēņiem, mēs viņiem zaudētu? Tas pats ar dāņiem. Pie šī formāta nevarēs teikt nu jā nepaveicās vienā spēlē un līdz ar to cerības uz labu vietu paliek kaut kur.

  -1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:23, pirms 14 gadiem
Ulrihs rakstīja: Lidz play-off tikt bus tik pat gruti cik patreiz. Tagad ir jaspele 6 speles, lai ieklutu 1/4, nakosgad bus jaspele 7. Bet mazinas veiksmes faktors viena izskirosaja spele, kas var parvilkt treknu svitru pari tam, cik labi esi aizvadijis pirmas 2 cempionata speles.
Viss ir Ok, bet vai kaut kas liecina, ka nākošgad mēs uzvarēsim čehus (krievus,zviedrus,kanādiešus), atkal gūsim kādu punktu kaut vai pret tiem pašiem somiem??
Joprojām domāju un uzskatu, ka priekš LV izlases problēma ir ne jau PČ formātā, bet gan pašu hoekejistu meistarībā un galvās.

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:23, pirms 14 gadiem
Ulrihs rakstīja: Lidz play-off tikt bus tik pat gruti cik patreiz. Tagad ir jaspele 6 speles, lai ieklutu 1/4, nakosgad bus jaspele 7. Bet mazinas veiksmes faktors viena izskirosaja spele, kas var parvilkt treknu svitru pari tam, cik labi esi aizvadijis pirmas 2 cempionata speles.
nav taisnība!
Jau minēju vāciešus un norvēģus! Diez vai norvēģi būtu tikuši 1/4 finālā, ja Baltkrievija nepakāstu Francijai... līdzīgi Vācijai - dzīvi šiem krietni atviegloja pat veseli 2 fakti - tas, ka apakšgrupas pēdējai spēlei pret Slovēniju nebija nekādas nozīmes, kā arī tas, ka Latvijas vietā bija Dānija.

Teorētiski pie vecās sistēmas - nākamgad Vācijas vai Norvēģijas vietā varēja būt Latvija...

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:24, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: nav gan skaidrs. Pirmkārt, norvēģu uzvaras gadījumā situācija var mainīties. Otrkārt - ja matemātiski vienā grupā "iekritīs" Somija un Zviedrija - tad grupu kārtība tiks mainīta tā, lai SWE un FIN būtu katra savā grupā.
Nedomāju ka kāds šaubās par to ka Somija apspēlēs Norvēģiju, protams, nesaki hop pirms neesi pārlecis, bet kaut kā neticās. Tāpēc pieļāvu ka norvēģi jau paliek 5. vietā. Un par Fin un Swe neko neteicu, liekas, ka tiešām šamējaš varētu iekrist vienā grupā, tomēr man vairāk nepatīk, ka mūsu grupā nonāktu gan Kanāda, gan Krievija.

  -1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:24, pirms 14 gadiem
Eat My Shorts rakstīja: Vienā spēlē viss kas var gadīties, vai spēlējot vēl kādas piecas spēles ar slovēņiem, mēs viņiem zaudētu? Tas pats ar dāņiem. Pie šī formāta nevarēs teikt nu jā nepaveicās vienā spēlē un līdz ar to cerības uz labu vietu paliek kaut kur.
Kur ir garantija, ka nākošā PČ viss neišķirsies vienā spēlē, ja stāvēs jautājums par cīņu starp labākām 8 komandām?

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:24, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: Cik bieži itāļi ar pilnu klapi ir spēlējuši pret "lielajām" izlasēm? Ticamākais scenārijs - pirmās 4 spēles tādi itāļi svilpojot pakāš un ar 5-to spēli (pret Šveici vai kas nu tur sanāk) sāk cīnīties...
Varetu padomat, ka nav iespejasms, ka Sveice uzvar visas pirmas 4 speles. Pie 7 spelem gribot negribot komandam jaspele no pirmas speles, ja ir merkis kaut ko sasniegt, ko velas katrs sportists. Atkritis 2 eshelona izlasem minimuma pildisana - gatavosanas 1 spelei apaksgrupa.

  -1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:28, pirms 14 gadiem
Gena@Traktors rakstīja: Sapņot nav kaitīgi, bet patīk vai nepatīk tomēr PČ rangā viss ir loģiski, un tāpēc cerēt,ka LV varētu uzlēkt augstāk par pēcpusi nav nekāda pamata.
Es tak nerakstīju ka spēlēsim par medaļām, es rakstīju ka HAĻAVAS ģadījumā, var tak vienreiz arī Latvijai paveikties.

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:28, pirms 14 gadiem
Gena@Traktors rakstīja: Viss ir Ok, bet vai kaut kas liecina, ka nākošgad mēs uzvarēsim čehus (krievus,zviedrus,kanādiešus), atkal gūsim kādu punktu kaut vai pret tiem pašiem somiem??
Joprojām domāju un uzskatu, ka priekš LV izlases problēma ir ne jau PČ formātā, bet gan pašu hoekejistu meistarībā un galvās.
Ne protams. Tas liecina tikai to, ka izlase vares mierigak gatavoties spelem. Un problemas IR shi cempionata formata, to jau paradija 98 gads, kad sho sistemu ieviesa. Pirma spele ar Sveici praktiski liedza musejiem iespejas tikt uz OS, lai ari ka musejie pec tam spurojas pret Zviedriju un pat meta vartus spelejot 3 pret 4. Shis sadalijums pa 4 komandam grupa ir neinteresants un nervozs mazajam izlasem. A par parejam man ka Latvijas lidzjutejam ir vienalga.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:29, pirms 14 gadiem
Ulrihs rakstīja: Varetu padomat, ka nav iespejasms, ka Sveice uzvar visas pirmas 4 speles. Pie 7 spelem gribot negribot komandam jaspele no pirmas speles, ja ir merkis kaut ko sasniegt, ko velas katrs sportists. Atkritis 2 eshelona izlasem minimuma pildisana - gatavosanas 1 spelei apaksgrupa.
nu i, ka Šveice uzvar visas pirmās 4 spēles? Tādā gadījumā jau Šveicei neko īpašu pret itāļiem nevajadzēs un itāļiem būs tieši vieglāk paņemt punktus...

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:31, pirms 14 gadiem
Volx rakstīja: Vai kāds var paskaidrot kuras būs 1.diviziona 6 labakās(Ungārija,Austrija,Slovēnija un .....) jo B gruppā liekas būs Lietuva kurai tagad paveras reālas iespējas pacīnīties par uzvaru savā gruppā.
Austrija, Slovēnija, Ungārija, Ukraina, Lielbritānija un Japāna (šos IIHF patur šajā grupā).

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:33, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: nav taisnība!
Jau minēju vāciešus un norvēģus! Diez vai norvēģi būtu tikuši 1/4 finālā, ja Baltkrievija nepakāstu Francijai... līdzīgi Vācijai - dzīvi šiem krietni atviegloja pat veseli 2 fakti - tas, ka apakšgrupas pēdējai spēlei pret Slovēniju nebija nekādas nozīmes, kā arī tas, ka Latvijas vietā bija Dānija.

Teorētiski pie vecās sistēmas - nākamgad Vācijas vai Norvēģijas vietā varēja būt Latvija...
Un? Vai situacija, kad BLR pakash franciem un norvegiem nevar notikt ari pie jaunas kartibas? Attiecigi BLR paliek atkal aiz tiem abiem, gadijuma, ja nenem punktus nevienam lielajam nost. Jebkura gadijuma tas atstaj "vietu manevram" tiem pashiem BLR, jo jamegina punktus nemt pret lielajam komandam.

  +1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:33, pirms 14 gadiem
Boxy rakstīja: Nedomāju ka kāds šaubās par to ka Somija apspēlēs Norvēģiju, protams, nesaki hop pirms neesi pārlecis, bet kaut kā neticās. Tāpēc pieļāvu ka norvēģi jau paliek 5. vietā. Un par Fin un Swe neko neteicu, liekas, ka tiešām šamējaš varētu iekrist vienā grupā, tomēr man vairāk nepatīk, ka mūsu grupā nonāktu gan Kanāda, gan Krievija.
visādi var gadīties - atceries, kaut vai Soltleiksitijas 1/4 finālu BLR - SWE... (zviedriem toreiz bija ļoti spēcīgs sastāvs...)

  -1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:34, pirms 14 gadiem
Ulrihs rakstīja: Ne protams. Tas liecina tikai to, ka izlase vares mierigak gatavoties spelem. Un problemas IR shi cempionata formata, to jau paradija 98 gads, kad sho sistemu ieviesa. Pirma spele ar Sveici praktiski liedza musejiem iespejas tikt uz OS, lai ari ka musejie pec tam spurojas pret Zviedriju un pat meta vartus spelejot 3 pret 4. Shis sadalijums pa 4 komandam grupa ir neinteresants un nervozs mazajam izlasem. A par parejam man ka Latvijas lidzjutejam ir vienalga.
Tieši tāpat domā dāņi (un visas pārējās pasaules hokejmīļi), kuri nebūt neuzskata ka dāņi tikai uz haļavu vinēja mūsējos.

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:34, pirms 14 gadiem
Gena@Traktors rakstīja: Kur ir garantija, ka nākošā PČ viss neišķirsies vienā spēlē, ja stāvēs jautājums par cīņu starp labākām 8 komandām?
Bet šogad viena spēle mums atņēma cerības pat uz 10. vietu. Un nevajag teikt kāda šķirba, jo rangā savācot vairāk punktus ir iespēja uz augstāku vietu un varbūt vieglākiem pretiniekiem.

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:34, pirms 14 gadiem
Ulrihs rakstīja: Un? Vai situacija, kad BLR pakash franciem un norvegiem nevar notikt ari pie jaunas kartibas? Attiecigi BLR paliek atkal aiz tiem abiem, gadijuma, ja nenem punktus nevienam lielajam nost. Jebkura gadijuma tas atstaj "vietu manevram" tiem pashiem BLR, jo jamegina punktus nemt pret lielajam komandam.
protams var notikt. Taču tad tas neglābj norvēģus no spēles pret Baltkrieviju (kā tas bija šogad)... kā arī tad tas dod Šveicei papildus iespēju apsteigt norvēģus....

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:36, pirms 14 gadiem
Eat My Shorts rakstīja: Bet šogad viena spēle mums atņēma cerības pat uz 10. vietu. Un nevajag teikt kāda šķirba, jo rangā savācot vairāk punktus ir iespēja uz augstāku vietu un varbūt vieglākiem pretiniekiem.
toties šī viena spēle mūs 2008., 2009., un 2010. g. (kā arī iepriekš) automātiski "iemeta" jau vismaz pirmajā 12-niekā...

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:37, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: nu i, ka Šveice uzvar visas pirmās 4 spēles? Tādā gadījumā jau Šveicei neko īpašu pret itāļiem nevajadzēs un itāļiem būs tieši vieglāk paņemt punktus...
Nu protams, Sveice uzreiz atdos speli tad, nesmidini. Varetu padomat, ka viniem nevaretu but svarigi teiksim ienemt 1 vietu grupa un dabut attiecigi 4 vietu preti utt.

  +1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:37, pirms 14 gadiem
nav nekādas starpības kāda sistēma, ja mūsejie nekapās 100% visās spēlēs un neatņems ptus lielajiem, jo reāli lielie priekš mums ir kādi 9-10, 1/4 finālā ir tikai 8as vietas...lai tur tiktu mums arī šogad bija jāsit čehi vai somi vai krievi vai slovāki, pie kam vismaz viens vai jāpārveido par un, citiem vārdiem 2as uzvaras pār lielajiem un visus mazos jāuzvar, nākamgad būs daudz interesantāk, jo mēs varam spēlēt ar top komandām, galvenais uzvarēt tos un nepalaisties sīkajiem

  -1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:38, pirms 14 gadiem
Eat My Shorts rakstīja: Bet šogad viena spēle mums atņēma cerības pat uz 10. vietu. Un nevajag teikt kāda šķirba, jo rangā savācot vairāk punktus ir iespēja uz augstāku vietu un varbūt vieglākiem pretiniekiem.
Tās visas ir varbūtības teorijas, jo pie dažādām kombinācijām LV izlase atkal var atrasties ārpus PČ komandu 12-nieka.
Un atkal jaatkārtojas-lai arī kāds nebūtu PČ formāts, tomēr viss joprojām izšķirsies laukumā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:41, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: nu i, ka Šveice uzvar visas pirmās 4 spēles? Tādā gadījumā jau Šveicei neko īpašu pret itāļiem nevajadzēs un itāļiem būs tieši vieglāk paņemt punktus...
Un ari, ja Sveice atdod to speli ar to var nepietikt italiem, gadijuma ja vini ir kasushi parejiem. Ar to jaunais formats jau ari interesants - vairak spelju apaksgrupa, vairak iespeju izcinit punktus. Ta pat, ka 7 speles play-off samazina veiksmes faktoru salidzinot ar vienu speli teiksim Cempionligas finala.

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:41, pirms 14 gadiem
nu vai tas mums dos priekšrocības to redzēsim pēc šī čempionāta paskatoties kāda būtu grupa pēc vecās shēmas un kāda pēc jaunās, kādas izlases nāktu pretim, jāizskaitļo cik punktus mēs varētu dabūt vienā gadijumā un cik otrā.. P.S shēma mazliet haotiska, bet ja iedziļinās saprast var

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:42, pirms 14 gadiem
Ulrihs rakstīja: Nu protams, Sveice uzreiz atdos speli tad, nesmidini. Varetu padomat, ka viniem nevaretu but svarigi teiksim ienemt 1 vietu grupa un dabut attiecigi 4 vietu preti utt.
es neteicu, ka atdos. vienkārši tad Šveicei motivācija jau būtu mazāka kā pirmajās spēlēs... domās šie jau gatavotos 1/4 finālam...

  -1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:44, pirms 14 gadiem
Elitē domāju, ka tās izmaiņas ir uz labu. 1 neveiksme vairs nevarēs norakt izlasi. Bet 1 div. sistēma gan nekam neder. Padomā izdodas vinnēt 1 div. b grupā, bet tāpat netiec uz eliti, vēl viens gads priekšā 1 div. a grupā. Labāk taisīt tieši tā pat kā elitē.

  +2 [+] [-]

, 2011-05-12 17:44, pirms 14 gadiem
Gena@Traktors rakstīja: Tieši tāpat domā dāņi (un visas pārējās pasaules hokejmīļi), kuri nebūt neuzskata ka dāņi tikai uz haļavu vinēja mūsējos.
Danji vinneja uz haljavu, veiksmi, vartsarga meistaribu - sauc ka gribi, jo musejiem spele bija javinne jau tresha perioda beigas vai papildlaika - par to liecinaja viss, momentu bija DAUDZ vairak mums neka daniem, cita lieta ka musejie vinus (ne)izmantoja.

  +1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:47, pirms 14 gadiem
Fans LV rakstīja: Elitē domāju, ka tās izmaiņas ir uz labu. 1 neveiksme vairs nevarēs norakt izlasi. Bet 1 div. sistēma gan nekam neder. Padomā izdodas vinnēt 1 div. b grupā, bet tāpat netiec uz eliti, vēl viens gads priekšā 1 div. a grupā. Labāk taisīt tieši tā pat kā elitē.
nav tev taisnība par 1. divīziju - tieši šāda sistēma to 1. divīziju padara sakarīgāku - Tu spēj iedomāties, ka Koreja, Rumānija, Austrālija vai Lietuva spētu cīnīties par Eliti???

  +1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:48, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: es neteicu, ka atdos. vienkārši tad Šveicei motivācija jau būtu mazāka kā pirmajās spēlēs... domās šie jau gatavotos 1/4 finālam...
Nu bet taja lieta jau nekas nemainas - kadam vienmer vajag vairak un kadam mazak. Ta tak jebkur sporta ir. Un pie jebkura formata ir "tuksas" speles. Bet shim formatam viennozimigs + ir tas, ka nav pasa turnira sakuma spele, kas uzreiz var parvilkt visas ceribas uz jebkadu cinju par kaut vai 1/4.

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:50, pirms 14 gadiem
Ulrihs rakstīja: Danji vinneja uz haljavu, veiksmi, vartsarga meistaribu - sauc ka gribi, jo musejiem spele bija javinne jau tresha perioda beigas vai papildlaika - par to liecinaja viss, momentu bija DAUDZ vairak mums neka daniem, cita lieta ka musejie vinus (ne)izmantoja.
Vai man Tev atgādināt cik reizes LV izlase ir izbraukusi uz vārtasarga veiksmes un meistarības rēķina?Kaut vai,kad izvilka puntu pret somiem šajā PČ.
Un kāpēc mūsējie neizmantoja? Vai tam bija kāds sakars ar patreizējo PČ formātu, un kur ir garantijas,ka pie jaunā formāta visas iespējas izmantos?

  +1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:50, pirms 14 gadiem
Ulrihs rakstīja: Nu bet taja lieta jau nekas nemainas - kadam vienmer vajag vairak un kadam mazak. Ta tak jebkur sporta ir. Un pie jebkura formata ir "tuksas" speles. Bet shim formatam viennozimigs + ir tas, ka nav pasa turnira sakuma spele, kas uzreiz var parvilkt visas ceribas uz jebkadu cinju par kaut vai 1/4.
katrai sistēmai ir savi plusi, ir savi mīnusi. Taču globāli ņemot (ne tikai no LV puses skatoties), es vairāk redzu mīnusus kā plusus.

     [+] [-]

, 2011-05-12 17:52, pirms 14 gadiem
tik kaads var pateikt, kas taalaak notiek? playofi, vai kas?

  -1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:52, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: nav tev taisnība par 1. divīziju - tieši šāda sistēma to 1. divīziju padara sakarīgāku - Tu spēj iedomāties, ka Koreja, Rumānija, Austrālija vai Lietuva spētu cīnīties par Eliti???
Es domāju, bez tā iedalījuma pirmās 6 spēcīgākās vienā, pārējās otrā grupā. Iedalījumu labāk veidot sabalansētu, respektīvi abas grupas aptuveni vienādas.

  -1 [+] [-]

, 2011-05-12 17:53, pirms 14 gadiem
šobrīd izskatās ka nākošgad būsim vienā grupā ar Frančiem. ASV, Šveici un kādu no B grupas uzvarētāju (tikai kuru?)
ja vien nedalīs pēc ranga!!!!