Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1624, Did:0, useCase: 3

Latvija bez vārtiem 156 minūtes jeb "sausais" zaudējums arī pret dāņiem

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

Latvija bez vārtiem 156 minūtes jeb "sausais" zaudējums arī pret dāņiem
Dānijas hokejisti svin uzvaras vārtus
Foto: AFP/Scanpix

Šodien teorētiskas izredzes kvalificēties 2012. gada pasaules čempionāta hokejā ceturtdaļfinālam zaudēja Latvijas izlase, kas otro spēli pēc kārtas nespēja gūt vārtus un sagādāja pirmo uzvaru turnīrā Dānijas valstsvienībai – 0:2.

Spēles teksta tiešraide

Spēli aktīvāk sāka latvieši, taču tieši uzbrucējs Ronalds Ķēniņš, kurš atgriezās ierindā pēc savainojuma sadziedēšanas, nopelnīja pirmo noraidījumu. Tiesa, aizturētā soda laikā dāņu uzbrucējs Jespers Jensens uzskrēja virsū mūsu vārtsargam Edgaram Masaļskim, kurš sargāja Latvijas izlases cietoksni arī sesto spēli pēc kārtas, par uzbrukumu galvas apvidū saņemot uzreiz 2+10 soda minūtes.

Lai gan turpinājumā latviešiem bija vairākums četratā pret trim, savukārt Dānijas hokejisti aizvadīja momentiem bagātu vairākumu, kopumā spēle bija vienmuļa. Labākā iespēja pēc Kaspara Daugaviņa rupjas kļūdas savā zonā bija Dānijas izlasei, tomēr Masaļskis ar visiem 10 metieniem tika galā. Trešo spēli pēc kārtas Latvijas valstsvienība neguva vārtus pirmajā trešdaļā – pēc 20 minūtēm bija 0:0.

25. minūtē Latvijas hokejisti beidzot sagaidīja izcilu iespēju. Ķēniņš ieguva atlēkušo ripu, piespēlēja Gintam Meijam. Uzbrucējam atlika trāpīt tukšajos dāņu vārtos, tomēr Meija vienkāršo uzdevumu nespēja paveikt – ripa lidoja pāri vārtiem. Savukārt Dānijas izlase momentus garām nelaida.

Ceturtās maiņas uzbrucējs Koba Jass neitrālajā zonā centās apspēlēt pretinieku, bet tika atbruņots. Sekojošajā pretuzbrukumā Mortens Grēns iemeta Masaļska sargāto vārtu tālajā stūrī un panāca 1:0 dāņu labā. Piecas minūtes pirms trešdaļas beigām skandināvi pārsvaru dubultoja.

Pirms divām minūtēm cietušais Masaļskis, kurš saņēma ārstu palīdzību un varēja maču turpināt, nespēja piecelties un ielaida Mortena Madsena mesto ripu pēc tam, kad dāņu uzbrucējs izlauzās no aizvārtes. 36. minūtē rezultāts bija 2:0 Dānijas izlases labā. Varēja būt vairāk, taču mūsējie izturēja 16 sekundes trijatā.

Pēdējās 20 minūtes Latvijas valstsvienības vārtos aizvadīja pasaules čempionāta debitants Māris Jučers. Viņš spēja atvairīt piecus dāņu metienus un laukumu pameta nepārspēts. Ar vārtu gūšanu nesekmējās arī mūsējiem. Labākais moments 48. minūtē radās Armandam Bērziņam – viņš pēc Gunta Galviņa metiena no zilās līnijas un Meijas cīņas vārtu priekšā nokļuva labā metiena pozīcijā, taču nespēja pārcelt ripu pāri dāņu vārtsarga Frederika Andersena kājsargam.

Pusotru minūti pirms beigām latvieši izmantoja pusminūtes pārtraukumu, cīņā metās ar sešiem laukuma spēlētājiem, izprovocēja noteikumu pārkāpumu, taču atspēlēt kaut vienus vārtus nespēja. Tādējādi Latvijas izlase nav guvusi vārtus 156 minūtes un piecas sekundes pēc kārtas – 0:2 pret Dāniju. Latvieši tikai otro reizi 16 čempionātu laikā nespēja gūt vārtus divas spēles pēc kārtas.

Par labāko atzina uzbrucēju Ķēniņu, bet dāņiem – 35 metienus atvairījušo un "sauso" spēli aizvadījušo vārtsargu Andersenu.

Tā kā Latvijas izlase zaudēja cerības kvalificēties ceturtdaļfinālam (līdz ar mūsējo neveiksmi vietu izslēgšanas spēlēs garantējusi Norvēģija), čempionāts tiks pabeigts rīt pulksten 21:15 ar spēli pret mājinieci Zviedriju.

Latvijas izlases sastāvs

Edgars Masaļskis (Māris Jučers); Guntis Galviņš –Krišjānis Rēdlihs, Jānis Sprukts – Miķelis Rēdlihs – Miks Indrašis; Oskars Bārtulis – Oskars Cibuļskis, Kaspars Daugaviņš – Aleksejs Širokovs – Mārtiņš Cipulis; Kristaps Sotnieks – Georgijs Pujacs, Ronalds Ķēniņš – Armands Bērziņš – Gints Meija; Rodrigo Laviņš, Andris Džeriņš – Kaspars Saulietis – Juris Štāls, Koba Jass.

Pasaules čempionāts hokejā. S apakšgrupa

Latvija – Dānija 0:2 (0:0, 0:2, 0:0)

Vārti: 24:48 Grēns (Hards) 0:1, 35:23 Madsens (Ellers) 0:2
Soda minūtes: 10:22
Metieni: 35:28
Vārtsargi: Edgars Masaļskis (no 40:00 Māris Jučers) – Frederiks Andersens

S grupas tabula

VKomandaSUUPZPZVārtiP
1.Krievija6600023:818
2.Zviedrija6500125:1515
3.Čehija6310216:1011
4.Norvēģija6301227:1710
5.Latvija6200411:156
6.Vācija6200413:236
7.Dānija6101411:174
8.Itālija601056:272

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:20, pirms 13 gadiem
Jā, nu te vairs nav ko piebilst... Parasti nelamājos, taču šodien pēc mača vairs nevarēju noturēties, nu i...

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:21, pirms 13 gadiem
ta bļ* man nav ko teikt par Latviju zaudēt divas spēles pēc kārtas pietam sausa nu bļaviens kauns nu pohujisti kkadi

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:21, pirms 13 gadiem
Fedorov91 rakstīja: Bet kapēc tu RD pielīdzini KHL līmenim? No nākamās sastāva tikai Miķelis un varbūt Galviņš varēt atrast sev citu KHL klubu.

Pārējie KHL spēlē tikai dēļ LR pases.
Miķelis jau ir atradis.

  +3 [+] [-]

, 2012-05-14 20:21, pirms 13 gadiem
Viegli, protams, ir novelt visu uz KHL un lielajiem līgumiem, bet tas viss ir bullšits, nejau vienīgie mēs tadi, un lielie līgumi vairāk vai mazāk ir arī citās valstu komandās.. tā prosta ir Latviešu mentalitāte, patīk mums vienmēr būt cietēju lomā.. arī man vienmēr ir interesējis, kas šādās spēlēs notiek ģērbtuvēs starp periodiem, vai tiešām čaļiem nav saprotams, ka viņi kā faktārdi spēlē un VAJAG saņemties un sākt spēlēt normāli, nu nesaprotu...

LABI, miers ar izlasi un visu PČ, nejau mēs vienīgie šogad esam normāli izgāzuši PČ, varam pie bēdu brāļiem pieskaitīt Šveici un Vāciju, Baltkrievus arī.. un iespējams arī Slovākus, ja Franči spēs veikt sensāciju un tikt 1/4.

Īstā KHL jēga un vai mūsu spēlētāju sniegums ir cēlies būs redzams Sočos (ja protams tiksim) tur tomēr nevienam nav pofig un visi kapājās uz dzīvību un nāvi, labi atceramies Vankūveru spēli pret Čehiju..

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:21, pirms 13 gadiem
RUBEN rakstīja: Miķelis jau ir atradis.
Karsums, sajaucu.

  -1 [+] [-]

, 2012-05-14 20:22, pirms 13 gadiem
PuLVeris rakstīja: kur ir argumenti, tik viens bla, bla, bla
Tas viss ir viens liels arguments, RD jau ir +/- izveidojuši piramīdu, taču nav normāla fārmkluba. Labi, tas ir viens klubs, bet pirms tam nebija nekā. Bija amatieru līga- LAČ. Spēlētāji spēlēja čehijas, somijas otrajās līgās un tas jau bija labi.

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:22, pirms 13 gadiem
Sausais zaudējums un par labāko atzīst uzbrucēju. Pie tam tādu, kas ļauj iemst savos vārtos. Vainīgs jau viņš nebija, bet -1 koeficientu nopelnija. Tas ir cool.
Varēja iedot Jučeram. Kā nekā sausā spēle, varēja iedot kaut vai Galviņam. Varēja "notēlot" drosmīgo inidiāni un pateikt, ka nav mums lābāko.

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:23, pirms 13 gadiem
Fedorov91 rakstīja: Bet kapēc tu RD pielīdzini KHL līmenim? No nākamās sezonas sastāva tikai Karsums un varbūt Galviņš varēt atrast sev citu KHL klubu.

Pārējie KHL spēlē tikai dēļ LR pases.
Tāpēc Aigaram ar steigu vajag importēt daudz leģionārus, citādi nebūs aršana. KHL paliek ar katru gadu ar vien spēcīgāks. Ar šādiem kadriem nebūs aršana.

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:23, pirms 13 gadiem
eziitis rakstīja: Atceries Dinamo pirmo sezonu? Tu pēc katras otrās spēles rakstīji "Ko Dinamo darītu bez leģionāriem?". Tālāk ar katru sezonu latviešu ieguldījums rezultāta veidošanā ir tikai audzis. Un ne jau tapēc, ka pretinieku komandas palikušas vājākas. Tu to nemūžam neatzīsi, bet tieši Dinamo ir pieklājīgi pacēlis meistarību pusei izlases. Un ar šo meistarību pietiek, lai 30 minūtes krievus turētu sasprindzinājumā, lai 20 minūtes pirms spēles beigām būtu labas izredzes uz uzvaru pār čehiem. Vari te tagad fantazēt, kur mūsējie tagad spēlētu un kāds būtu viņu meistarības līmenis. Bet noliegšana, ka Dinamo ir cēlusi lielākās daļas izlases čaļu spēlētprasmi, ir liekuļošana vai spītīgs aklums.
Jā pēdējās divas spēles ir pilnīgs fiasko. Manuprāt fiziskajā sagatavošanā čempim ir pieļautas kļūdas. Visi tikai uzņem apgriezienus, bet mūsu baterijas izskatās tukšas.
cik tad to LV spēlētāju taisa rezultātu DR, max. 3-5, viena maiņa, baigais sasniegums, ja būtu visas trīs maiņas, tad varētu runāt par pienesumu

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:23, pirms 13 gadiem
OscarP rakstīja: Viegli, protams, ir novelt visu uz KHL un lielajiem līgumiem, bet tas viss ir bullšits, nejau vienīgie mēs tadi, un lielie līgumi vairāk vai mazāk ir arī citās valstu komandās.. tā prosta ir Latviešu mentalitāte, patīk mums vienmēr būt cietēju lomā.. arī man vienmēr ir interesējis, kas šādās spēlēs notiek ģērbtuvēs starp periodiem, vai tiešām čaļiem nav saprotams, ka viņi kā faktārdi spēlē un VAJAG saņemties un sākt spēlēt normāli, nu nesaprotu...

LABI, miers ar izlasi un visu PČ, nejau mēs vienīgie šogad esam normāli izgāzuši PČ, varam pie bēdu brāļiem pieskaitīt Šveici un Vāciju, Baltkrievus arī.. un iespējams arī Slovākus, ja Frančiem spēs veikt sensāciju un tikt 1/4.

Īstā KHL jēga un vai mūsu spēlētāju sniegums ir cēlies būs redzams Sočos (ja protams tiksim) tur tomēr nevienam nav pofig un visi kapājās uz dzīvību un nāvi, labi atceramies Vankūveri spēli pret Čehiju..
Tikpat labi atceramies arī pamatīgo izgāšanos Turīnā, kur zaudējām pat kazahiem (ar 2:5, ja nemaldos).
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-05-14 20:24, pirms 13 gadiem
Tikai pietruukst Kreipaana pozitiivums :Kaa vinsh teiktu speele jau bija laba tikai nebija to pareizo momentu

  +1 [+] [-]

, 2012-05-14 20:24, pirms 13 gadiem
Varētu jau pastridēties, kas būtu labāk... Kā tagad, kad visa mūsu jaunā "talantīgā" paaudze spēlē RD ceturtājā maiņā, kur primārais uzdevums nav gūt vārtus (šito vispār nekad neesmu sapratis), bet neļaut tos gūt pretiniekam. Vai arī spēlētu kau vai tajā pašām BAČ, bet tiešām spēlētu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2012-05-14 20:25, pirms 13 gadiem
Phoenix rakstīja: Tikpat labi atceramies arī pamatīgo izgāšanos Turīnā, kur zaudējām pat kazahiem (ar 2:5, ja nemaldos).
Nu vecīt, tad arī KHL nebija, un rezultāti PČ bija vairāk vai mazāk tādi paši kā tagad.

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:25, pirms 13 gadiem
huy rakstīja: Es nesaku ka viņš vainīgs zaudējumā, vai ko noraka. Bet šodien pie abiem goliem līdzvainīgs, ar savu sēšanos uz pakaļas un brīžam bezjēdzīgo vārtīšanos
otrajā golā varēja redzēt, ka iepriekš satraumētā kāja (kurai dānis ar slidu virsū uzkāpa, bet mūs aizsargiem par to bija po*uj) lika par sevi manīt, jo piecelties mēģināja, bet izskatījās, ka viennkārši nevarēja.

  +5 [+] [-]

, 2012-05-14 20:26, pirms 13 gadiem
Nu reāli šis ir arī šī sastāva maksimums! Nu nevar ar vieniem melnstrādniekiem iekļūt ceturdaļfinālā, lai to izdarītu IR JĀGŪST vārti. Nu nav dots tādam Meijam, Cipulim, Štālam utml. daudz maz normālā līmenī iemest vārtus, nu viņi to vienkārši nevar izdarīt. Šajā izlases modelī trūkst pusotrs uzbrucēju trijnieks, kas var iemest, reāli jau pirms čempja bija skaidrs, ka bus problēmas ar vārtu gūšanu. Tas, ka Meija kaut ko baksta pārbaudes spēlēs neko nenozīmē.

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:27, pirms 13 gadiem
OscarP rakstīja: Nu vecīt, tad arī KHL nebija, un rezultāti PČ bija vairāk vai mazāk tādi paši kā tagad.
Tātad tu ne tikai nepiekrīti, ka KHL izlases spēlei nāk par sliktu (es nesaku, ka es piekrītu), bet pat apgalvo, ka tas mūsējo sniegumu uzlabo? Tā pēc tava komentāra var saprast un tam nu gan es nepiekrītu. Tad jau drīzāk uz otru pusi.

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:27, pirms 13 gadiem
RUBEN rakstīja: Varētu jau pastridēties, kas būtu labāk... Kā tagad, kad visa mūsu jaunā "talantīgā" paaudze spēlē RD ceturtājā maiņā, kur primārais uzdevums nav gūt vārtus (šito vispār nekad neesmu sapratis), bet neļaut tos gūt pretiniekam.
Retorisks jautājums - vai no izlases viedokļa labāk, ka hokejists ir lielklubā par klavieru nesēju ar pieklājīgu algas čeku kabatā, vai mazākā klubā par rezultāta taisītāju? Domāju, ka mums aizvien pietrūcis to otro.

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:27, pirms 13 gadiem
zivs90 rakstīja: ar izlasi maizi nenopelniisi! tur tu viniem paarmest nekaadi nevari...varbuut pats gribi buut patriots ar pliku pakalju, bet vinji to neizveelaas..!
ne par to ir stāsts. Nevienu taču ar varu spēlēt nevelk, ja starpsezona kādam svarīgāka, bet, ja esi atbraucis, tad, lūdzu, izliec sevi par visiem 100%. Kas notika šodienas spēlē laikam īpaši nav jāpaskaidro - kad trešajā periodā vajadzēja mesties uz priekšu, tad knapi kājas vilka. Ceru, ka tikai tāpēc, ka bija noguruši (kā parasti).

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:28, pirms 13 gadiem
Silverss rakstīja: tie kas te domaa, kad KHL gremdee Latvijas hokeju, tad padomaajiet, ja nebuutu KHL te buutu taada liimenja speeleetaaji, kurus pretinieki apspeeleetu uz vienas slidas.
būtu tantei riteņu, būtu omnibuss

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:28, pirms 13 gadiem
Latvieši tak atceramie skā vinnējām Krieviju 2000. gadā, un kā paņēmām Zviedrus, ceļam tak komandu gaisā Kādreiz atceraties labāk neskaitāmās sausās un pazemojošās spēles... Nav LATVIJA patstāvīga komanda savā līmenī, tādas ir tikai RUS, CAN, SWE, FIN un USA ...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:28, pirms 13 gadiem
Te jau tomēr parādās attieksmes pret savu valsti, ja negrib spēlēt, tad ko lien uz izlasi, labāk ļaut spēlēt tiem, kas to grib un vēlas spēlēt par savu valsti. Dabūjuši lielos līgumus, atbrauc paslidot, parādīt cik mēs kruti, nauda pa dibenu lien ārā.

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:29, pirms 13 gadiem
Bļeģ pievienojos visiem ka pilnīgi totāli nosita garīgo šī spēle. Tāds manāms pohujisms no spēlētāju puses.
Pēc spēles pa TV3 "Latviešu hokejisti zin kā iepriecināt fanus!"

  +1 [+] [-]

, 2012-05-14 20:29, pirms 13 gadiem
nu bet ko tu gribi...ja pagajushaja gada Spruksts saaka chiiksteet un uzlika izlasei miiksto..par kaadu pashatdevi te var vispaar veel runaat...shogad ieradas tikai tpc lai zhurnalisti vinju ar visu formu neapeestu, kaa tas notika pagajushaja gadaa
xZ rakstīja: ne par to ir stāsts. Nevienu taču ar varu spēlēt nevelk, ja starpsezona kādam svarīgāka, bet, ja esi atbraucis, tad, lūdzu, izliec sevi par visiem 100%. Kas notika šodienas spēlē laikam īpaši nav jāpaskaidro - kad trešajā periodā vajadzēja mesties uz priekšu, tad knapi kājas vilka. Ceru, ka tikai tāpēc, ka bija noguruši (kā parasti).
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:30, pirms 13 gadiem
qwyx rakstīja: Atklāti sakot es domāju, ka tik bezcerīgi kā pret Norvēģiju nevar nospēlēt. Izrādās var! Ātri gan aizmirsās, ka pērn dāņi mūs nosūtīja uz izdzīvošanas grupu. Vienīgais labums, ka šogad vairs uz cirku nav jāiet, noskatījos divas izrādes par velti. Uzbrukums-0, aizsardzība-0.Pilnīgs pohuisms gan pret sevi, gan pret līdzjutējiem.
Labi teikts,sitos aunus neizarstet,isti to uz visiem atiecinat negribas bet uz lielako dalju komandas gan,Skrastinjam pa godu spele,kauns!

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:30, pirms 13 gadiem
R.C rakstīja: Lipmanam, treneriem jaatkapjas
Cik tad tos trenerus var mainīt? Znaroks nebija labs. Tas izceļ KHL. Nolans ari mēsls. Kotējas visā pasaulē. Vecīt, tāds ir mūsu līmenis. Nevajag no mušas uzpūst ziloni.

  +1 [+] [-]

, 2012-05-14 20:30, pirms 13 gadiem
Martijs Maksorlijs rakstīja: Nu reāli šis ir arī šī sastāva maksimums! Nu nevar ar vieniem melnstrādniekiem iekļūt ceturdaļfinālā, lai to izdarītu IR JĀGŪST vārti. Nu nav dots tādam Meijam, Cipulim, Štālam utml. daudz maz normālā līmenī iemest vārtus, nu viņi to vienkārši nevar izdarīt. Šajā izlases modelī trūkst pusotrs uzbrucēju trijnieks, kas var iemest, reāli jau pirms čempja bija skaidrs, ka bus problēmas ar vārtu gūšanu. Tas, ka Meija kaut ko baksta pārbaudes spēlēs neko nenozīmē.
Jācer, ka Girgensons un vēl kāds no ZA spēlējošiem jaunajiem par ko kļūs.

Bukarts, Džeriņš, Jekimovs, ir norakstāmi. Indrašim ir jāstrādā, savādāk ar nekas nebūs.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-05-14 20:33, pirms 13 gadiem
Esmu ļoti vīlies. Tik nevarīgu un gļēvu Latvijas izlasi neatminos. Tad jau sanāk , ka Beļavskis , Kerčs, Fanduļs Semjonovs, Znaroks, Maticins, Tambijevs, Panteļejevs un citi tā laika spēlētāji bija lielāki patrioti...Viņi vismaz cīnījās, nevis slidoja pa laukumu.

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:33, pirms 13 gadiem
I.M 79 rakstīja: Gadu no gada gaidi šo pasākumu,lai beigās saprastu ka kārtējais aplauziens!Liekas ka visas izlases gadu no gada progresē,izņemot mūsu SUPERZVAIGZNES!
Šitas labs, ierubijos tagad, katru gadu lielās runas par fināliem, rezultātā knapi noturamies elitē, laikam nākošgad vairs nedzīvošos pa mākoņiem, plānošu kaut ko citu darāmu čempja laikā, kut ko lietderigāku

     [+] [-]

, 2012-05-14 20:33, pirms 13 gadiem
hugo33 rakstīja: Bļeģ pievienojos visiem ka pilnīgi totāli nosita garīgo šī spēle. Tāds manāms pohujisms no spēlētāju puses.
Pēc spēles pa TV3 "Latviešu hokejisti zin kā iepriecināt fanus!"
Jap, ar redzēju. Man tā frāze patiesībā garīgo atgrieza normālās sliedēs. Veselīgs sarkasms.