Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:844, Did:0, useCase: 3

"Dinamo": Esam Latvijas patrioti, pret mums sākta kampaņa

Jānis Celmiņš

"Dinamo": Esam Latvijas patrioti, pret mums sākta kampaņa
Juris Savickis (pa kreisi)
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

"Rīgas "Dinamo" nekad nav uzsvēris savu patriotismu, mūsu patriotisms ir mūsu spēles. Katri mūsu vārti ir Latvijas vārti, katra mūsu spēle ir Latvijas spēle, katrs mūsu spēlētājs ir Latvijas spēlētājs," teikts Rīgas "Dinamo" kluba padomes atklātā vēstulē Latvijas masu medijiem, līdzjutējiem un tautai, pamatojoties uz žurnālā "Ir" publikācijām 11.-17.novembra numurā.

Viens no visu laiku labākajiem Latvijas hokeja vārtsargiem Artūrs Irbe intervijā "Ir" pauda, ka no Rīgas "Dinamo" kluba distancējās ideoloģisku apsvērumu dēļ.

Artūra Irbes teiktais žurnāla "Ir" 11.-17.novembra numurā:

"Es biju klāt pirmos divus, trīs mēnešus. Tad sabeidzu savu veselību, un man vajadzēja kārtējo operāciju. Kad parakstīju līgumu, es to nedarīju kā privātpersona. Es izveidoju speciālu firmu, kura sniedza pakalpojumu, lai es būtu pilnīgi neatkarīgs no Rīgas "Dinamo". Es to uztvēru tā: "Dinamo" ir vienreizēja komanda, bet es ar to saistīties nevēlējos. Man šķita, ka ideoloģiski man nebūs pa ceļam ar šiem cilvēkiem. Ar Viesturu man bijusi veiksmīga sadarbība, bet visi zinām, ar ko viņš ir saistīts un viņa plašais darbības lauks. Viņam tagad pieder "Diena". Tajā, ko viņš darīja hokejā, saskatīju daudz pozitīva. Bet viņš tur nebija vienīgais. Pārējie ir dažnedažādi. Esmu centies norobežoties un būt neatkarīgs cilvēks. Neatkarība un brīvība ir pats dārgākais, kas var būt. Viņiem ir sava valde un vadītāji. Domāju, ka viņu skatiens ir vērsts uz Austrumiem. Es arī ļoti labi saprotu, ka Rīgas Dinamo zināmā mērā ir PR projekts Krievijai. (..) Kamēr Gazprom Rīgas "Dinamo" būs vajadzīgs KHL, tikmēr arī komandu atbalstīs. Kamēr būs šī nesabalansētība un Krievija nesapratīs, kā tad īsti ir ar Latviju – vai to var pārvilināt vai piespiest kļūt par lielāku sabiedroto, nekā [Latvija pašlaik] ir ar Rietumiem -, tikmēr viņi varētu mūs te turēt klāt. Ja būs pilnīgi skaidrs, ka plāns ir izgāzies, "Dinamo" būs jāsāk kārpīties pašiem.”

Rīgas "Dinamo" padomes atklātā vēstule Latvijas masu medijiem, līdzjutējiem un tautai

Latvijai ir vajadzīgs hokejs, un Latvijas hokejs kopš 2008. gada ir ieguvis jaunu elpu. Rīgas „Dinamo” spēlē Kontinentālajā hokeja līgā (KHL), cīnās ar stiprajiem Krievijas, Kazahstānas un Baltkrievijas klubiem, tas ceļ mūsu nacionālā hokeja līmeni, Latvijas sportu, visu mūsu pašapziņu.

Esam vienā līmenī ar krieviem, baltkrieviem, kazahiem un citiem, cīnāmies ar viņiem, uzvaram viņus, bet tā ir pozitīva cīņa, pozitīva sacensība hokeja laukumā, mums nav ienaidnieka, mums ir pretinieka komanda. Uz ledus nav politikas un nav ideoloģijas, uz ledus ir spēle. Hokejs ir Rīgas „Dinamo” vienīgā ideoloģija.

Latvijas hokeja panākumi, Rīgas „Dinamo” veiksmīgā dalība KHL ir kā dadzis acīs tiem, kuriem mūsu valsts intereses ir svešas. Uzskatām, ka publikācija žurnāla „IR” ir 11.-17.novembra numurā, un tai sekojoša mediju reakcija, ir aizsākums plašākai ideoloģizētai kampaņai, kuras mērķis ir graut Latvijas hokeja un Rīgas „Dinamo” prestižu.

Katru Rīgas „Dinamo” spēli pie ekrāniem aizrautu elpu vēro 300 – 400 tūkstoši televīzijas skatītāju, un katras spēles laikā Latvijas cilvēki ir vienoti. Tā ir īsta vienotība, tas ir īsts patriotisms, īsta integrācija. Acīmredzot ir spēki, kam Latvijas tautas vienotība un patriotisms nav pa prātam.

Rīgas „Dinamo” nekad nav uzsvēris savu patriotismu, mūsu patriotisms ir mūsu spēles. Katri mūsu vārti ir Latvijas vārti, katra mūsu spēle ir Latvijas spēle, katrs mūsu spēlētājs ir Latvijas spēlētājs.

Ja Latvijas patriotismam šodien tiešām ir balsti, tad viens no tiem ir hokejs. Ja kāds grib mūsu patriotismu vājināt, tas mēģina graut kādu no mūsu stiprajiem balstiem. Rīgas „Dinamo” ir ne tikai Latvijas hokeja, bet arī mūsu patriotisma balsts. Mēs domājam, ka tie, kas grib iestāstīt, ka latviešiem hokejs nav vajadzīgs, nav latviešu tautas draugi. Esam pārliecināti, ka Rīgas „Dinamo” spēles, mūsu komandas dalība KHL ir Latvijas un visa mūsu hokeja interesēs.

  -1 [+] [-]

, 2010-11-22 20:54, pirms 14 gadiem
Vienkārši neceļas roka lasīt šo verbālo caureju. Tā kā Gebelss visu laiku kurināja vienu un to pašu pārliecību, ar laiku gan jau tas nostrādās, jo tauta tāpat ir stulba un ar to var manipulēt. Protams neielaidīšos politiskās diskusijās, jo skaidrs, ka šajā bedrē ir tikai daži cilvēki ar kuriem par šo dabas kataklizmu-politiku, var diskutēt.
Slēpts komentārs: Arijs

  -3 [+] [-]

, 2010-11-22 20:55, pirms 14 gadiem
bimbambolisms rakstīja: Es nerunaju te par Rietumu virzienu, tema ir par nostiprinasanos Krievijas sastava, miljuminj!
Un tu tur redzi kaitējumu?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2010-11-22 20:56, pirms 14 gadiem
Starp citu šīs vēstules sarakstītājam, visticamāk, ir tikpat daudz saprāta kā gliemezim, bet ne vairāk. Tik jēlu pamatojumu var uzrakstīt tikai padumjš cilvēks, tieas, vēl ir otrs variants, ka tas, kurš rakstījis šo vēstuli ir gudrs, bet vēstule ir ar baltiem diegiem šūta un līdz ar to mūs uzskata par muļķiem, kas patiesībā ir vēl sliktak, nekā, ja autors būtu padumjš.
Redzēju ganāmpulkā vienu melnu aitu, ganāmpulkā bija 10 aitas. Secinājums: Katra desmitā aita pasaulē ir melna.

  -2 [+] [-]

, 2010-11-22 20:56, pirms 14 gadiem
ES GAN PIEKRĪTU!!!
Uz hokēja laukuma nav politikas, un kad es skato RD spēles tad manī nav sajūtas "MĒS PRET KRIEVIEM"... Man ir sajūta "Mēs pret AkBars. Mēs pret KHL līderiem. Mēs pret Znaroku" utt.... Es ļoti cienu Irbu, un domāju ka viņa teiktais ir pārprasts.
Lai arī baigais salkanums šinī vēstulē, bet PĒC BŪTĪBAS šai vēstulei pilnīgi piekrītu!!!

PS Un tie kas piesien kaut kādus patriotisma trūkumus Mikušam, Telkvistam vai Troteram, lāga nesaprot ko nozīmē klubu hokejs!!

PPS un vēlreiz - hokēja laukumā un tribīnēs spēles laikā politikai nav vietas!!! Tas ir sports!

Mans viedoklis... Paldies,
Oskars Kalniņš, Jēkaba dēls (nevēloties palikt anonīms)
Slēpts komentārs: cesinieks7

  +1 [+] [-]

, 2010-11-22 20:59, pirms 14 gadiem
cesinieks7 rakstīja: izņēmi vārdus no mutes...skaidrs ,ka tas ir bizness,kas vērsts uz krieviju....un tas ir ļoti labi.....!!!! bizness paliek bizness....
lai irbe nokomplektē komandu ar saviem patriotiem un startē...teiksim spānijas vai kādā citā hokeja līgā...būs viņam bizness un te dažiem vērsts uz rietumiem....
kā tad ASV...? Kanādai aŗi varētu pārmest,ka dažas Kanādas komandas spēlē NHL,kura praktiski barojas no ASV biznesmeņu naudas....
galvenais ,ka džeki spēlē un nav jābūt gudram ,lai saprastu,ka tas palīdz Latvijas izlasei ....
Kur tu redzi, ka tas bizness strādā? Nerentabls projekts kuru drīz klapēs ciet.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: cesinieks7
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2010-11-22 21:00, pirms 14 gadiem
Kam nav skaidrs, Dinamo ir Krievijas politisks projekts Latvijā. Un punkts. Sports paliek otrajā plānā, jo te jau neviens nav gatavs tērēt tādu naudu, lai varētu startēt Krievijas atklātajā čempionātā neatkarīgi no Gazprom finansējuma. Irbe, protams, ir dižāks latvietis nekā Savickis

  +8 [+] [-]

, 2010-11-22 21:00, pirms 14 gadiem
cesinieks7 rakstīja: izņēmi vārdus no mutes...skaidrs ,ka tas ir bizness,kas vērsts uz krieviju....un tas ir ļoti labi.....!!!! bizness paliek bizness....
lai irbe nokomplektē komandu ar saviem patriotiem un startē...teiksim spānijas vai kādā citā hokeja līgā...būs viņam bizness un te dažiem vērsts uz rietumiem....
kā tad ASV...? Kanādai aŗi varētu pārmest,ka dažas Kanādas komandas spēlē NHL,kura praktiski barojas no ASV biznesmeņu naudas....
galvenais ,ka džeki spēlē un nav jābūt gudram ,lai saprastu,ka tas palīdz Latvijas izlasei ....
To, ka Tu nespēj loģiski domāt jau sen biju pamanījis, bet nebiju domājis, ka ir tik traki. Žēl Tevis.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2010-11-22 21:02, pirms 14 gadiem
šitajā rakstā komentāros labāk pat neiesaistīties

  +5 [+] [-]

, 2010-11-22 21:02, pirms 14 gadiem
Ir jābūt īpaši neattīstītam indivīdam, lai nesparastu, ka aiz Rīgas Dinamo ārēji patritiskās muguras stāv Krievijas nauda un intereses. Tāpat ir jābūt īpaši neapdāvinātam, lai nespētu nošķirt, kuram ticēt un uzticēties - A.Irbem, kas patiesībā ir kā Latvijas simbols vai kaut kādam Savickim un Co?
Es politikā neiedziļinos, un Krievijas propoganda mani nespēj ietekmēt - es baudu kvalitatīvu hokeju, un tas, ka to balsta Krievija, mani neuztrauc!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -3 [+] [-]

, 2010-11-22 21:03, pirms 14 gadiem
Krokodils rakstīja: Kur tu redzi, ka tas bizness strādā? Nerentabls projekts kuru drīz klapēs ciet.
protams kā visā pasaulē ari bizness var būt neveiksmīgs...bet pagaidām viss ir ok...kad aizklapēs tad varēsi lekt aiz laimes gaisā,kad mūsu Latvijas izlase izlidos no A grupas uz visiem laikiem ārā....

     [+] [-]

, 2010-11-22 21:05, pirms 14 gadiem
Pedejais_vacietis rakstīja: cepaties,cepaties, gan uzcepsies wārnas un bani!
2. personas paveles izt. dzsk. forma- 'cepieties'; 'cepaties'- ístenibas izteiksme tagadn. 2. pers.

  -1 [+] [-]

, 2010-11-22 21:06, pirms 14 gadiem
bimbambolisms rakstīja: Principa neredzu nekadu kaitejumu, bet Tev iesaku jau tagad lekt austrumu ekspresi un uz Celabinsku prom!
Tas, ka man ir pozitīvāka attieksme pret austrumiem nozīmē, ka man ir jākravā čemodāni un jādodas prom? Un kur paliek loģika?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2010-11-22 21:13, pirms 14 gadiem
bimbambolisms rakstīja: Tu saprati pareizi!
Es tev teikšu tā Bimbamol, Levenhaupt vai lai arī kas tu būtu. Ar tādu šauru un taisnvirziena domāšanu var iebraukt grāvī fantastiskā ātrumā. Ironija un cinisms šajā portālā ir gluži nevietā. Vari stūrēt uz tvnetu, iesaku.

  +3 [+] [-]

, 2010-11-22 21:13, pirms 14 gadiem
Un to saka čekists Savickis un valsts nolaidējs uz grunti - Kalvītis!!!??? Dinamo spēlētāji ir patrioti, bet ne šie divi! To, nu, man neviens neiestāstīs! Cik paveicies ar komandas sastāvu, tik nav paveicies ar komandas padomi - vieni Krievijas līdēji!

  -3 [+] [-]

, 2010-11-22 21:14, pirms 14 gadiem
Jānis_Bērziņš rakstīja: To, ka Tu nespēj loģiski domāt jau sen biju pamanījis, bet nebiju domājis, ka ir tik traki. Žēl Tevis.
atkal tas esi tu...beidz dzert palastmasas alu...jau kuro gadu tev nav vispār sava viedokļa par kaut ko...nenāc šeit....tās tavas nodrāztās frāzes jau ir apnikušas...smadzenes nodzertas,tāpēc neko nevari uzrakstīt...tikai kaut ko izvemt....āksts....
labi nav man laika ar tevi ,kuram pat nav sava viedokļa te ,sarunāties...ejam tev pāri ..
Slēpts komentārs: muusejie

  -1 [+] [-]

, 2010-11-22 21:16, pirms 14 gadiem
LASHARAS!!!! tik stulbi cilveki vadiba vnk trukst vardu!!! Dinamo = Latvija = NEKAD MUZA!!!!! un tas ir jasaprot ari shiem tirliniem kas sez prieksnieku kreslos NEKAD!!!! kas tam piekrit liek plusu kas nepiekrit lai iet ELLE!!! nekad nebus Dinamo tas pats kas Latvija, jo komanda viena, bet VALSTS MUSU MILA LATVIJA TIKAI VIENA!!!!!

 +12 [+] [-]

, 2010-11-22 21:21, pirms 14 gadiem
Muhahahahaha!.... Artūrs Irbe ir daļa no Latvijas nomelnošanas kampaņas... Puiši, vai tad nu par Krievijas gāzes miljoniem nevarat atļauties nolīgt sakarīgu sabiedrisko attiecību speciālistu

Bet, ja nopietni - nav labi teikt "es taču teicu", bet to, ko teica Irbe, līdzīgā formā šajā portālā komentāros esmu rakstījis ne reizi vien - tikai tad lielākā daļa atbilžu bija apmēram šādas:"nebojā garastāvokli", "izgāz savu žulti citur"un tamlīdzīgi. Gribot negribot uzreiz radās asociācijas ar Romas impēriju, kur plebeji bļāva: "maizi un izpriecas!".

Ir jābūt pilnīgam dārzenim, lai domātu, ka kāds dod apmēram 15 000 000 sezonā "tāpat vien". Iemeslus, kādēļ šī naudiņa tiek dota, Irbe ir labi definējis intervijā. Par tiem 400 000 vai kāds nu ir patiesais skaitlis līdzjutēju - tur nu var būt dažādas versijas. Vieni droši vien skatās, lai atbalstītu mūsu spēlētājus, cenšoties aizmirst ''gāzes smaržu Arēnā". Citiem varbūt ir dziļi vienalga, ka tik alus un iespēja alkohola reibumā saukt "sarauj" - vārdu sakot, pasaules čempis visu gadu. Tie, kas pie TV, droši vien skatās tāpat vien - bez dziļākām pārdomām.

Bet situācija paliek - tā vietā, lai attīstītu vietējo hoķi, mēs liekam visas kārtis uz Krievijas naudu, kura politisku iemeslu dēļ var beigties ikvienā brīdī.

  +2 [+] [-]

, 2010-11-22 21:26, pirms 14 gadiem
Karlis.B rakstīja: LASHARAS!!!! tik stulbi cilveki vadiba vnk trukst vardu!!! Dinamo = Latvija = NEKAD MUZA!!!!! un tas ir jasaprot ari shiem tirliniem kas sez prieksnieku kreslos NEKAD!!!! kas tam piekrit liek plusu kas nepiekrit lai iet ELLE!!! nekad nebus Dinamo tas pats kas Latvija, jo komanda viena, bet VALSTS MUSU MILA LATVIJA TIKAI VIENA!!!!!
Teica mazais Latvijas patriots, kuram nekad vēl nav izdevies nevienu teikumu, dzimtajā valodā, uzrakstīt bez kļūdām.

  +4 [+] [-]

, 2010-11-22 21:27, pirms 14 gadiem
aigars076 rakstīja: Teica mazais Latvijas patriots, kuram nekad vēl nav izdevies nevienu teikumu, dzimtajā valodā, uzrakstīt bez kļūdām.
Bet tā jau arī ir taisnība- starp Dinamo un Latviju nevar vilkt vienlīdzības zīmi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -4 [+] [-]

, 2010-11-22 21:28, pirms 14 gadiem
SPORTA ĢĒNIJ,ja esi tik gudrs,izstāsti kāda Latvijas hokeja attīstība bija pirms KHL?Varu atbildēt-nekāda.....

  +1 [+] [-]

, 2010-11-22 21:29, pirms 14 gadiem
Krokodils rakstīja: Bet tā jau arī ir taisnība- starp Dinamo un Latviju nevar vilkt vienlīdzības zīmi.
Tāpat kā starp KHL vai Gazprom un Krieviju!

  +1 [+] [-]

, 2010-11-22 21:30, pirms 14 gadiem
Spararats rakstīja: kaut kaadas mulkiibas no taas veestules. Dinamo ir krievu projekts latvijaa lai iesaistiitu Latviju un latviesus savaa informatiivajaa laukaa, dinamo ir uz savtiigaam vienas puses intereseem balstiits projekts, lai vairaak saistiitu muus ar austrumiem, un tikai absoluuti naivi un dumji cilveeki to neredz. Jaa protams, ka latvijas hokejs no taa ieguust, bet nedomaajiet ka tas viss tiek dariits par velti. Shii iemesla deel neskatos dinamo speeles, nelasu dinamo rakstus un principaa ignoreeju visu kas saistiits ar dinamo jo krieviijas cempionaats un krievu ideologija nav man pa celam.
un kaa tad tu nonaci lidz shim rakstam?

puse Latvijas iedzivotaji aizrautigi seko lidzi RD spelem, iegust no ta pozitivas emocijas un tagad peksni tas viss ir slikti??? ne nu ok, skatamies zelta talantus, dejo nost un muhtaru - tas viss ir baigi labais un latviskais... kadelj nevar vnk baudit hokeju, nepinot iekša politiku?