Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:844, Did:0, useCase: 3

Mani sauc Ērls, būšu trešais

Juris Miņins
Juris Miņins

Mani sauc Ērls, būšu trešais
Robijs Ērls
Foto: AP/Scanpix

Pirms neilga laika Kontinentālās hokeja līgas (KHL) klubs Rīgas "Dinamo" paziņoja, ka ir panākuši vienošanos ar uzbrucēju Robiju Ērlu. Šis spēlētājs noteikti izcelsies uz pārējo hokejistu fona, jo ir afro-amerikānis. Zīmīgi, ka viņš būs tikai trešais melnādainais hokejists Krievijas hokeja čempionātu vēsturē.

Ir ierasts, ka konkrētos sporta veidos ir noteiktas rasu proporcijas, proti, basketbolā vai amerikāņu futbolā melnādainie spēlētāji ir nospiedošā vairākumā, arī sprinta skriešanas sacensībās, tāpat ir sporta veidi, kur attiecība visām rasēm ir daudz maz vienāda (futbols), bet ir arī tādi sporta veidi, kuros ieraudzīt melnādainu atlētu ir eksotika. Hokejs ilgus gadus bija viens no tādiem sporta veidiem.

Lai gan pirmais melnādainais hokejists Nacionālajā hokeja līgā (NHL) spēlēja jau 50-to gadu beigās, līdz pat mūsdienām afro -amerikāņi/-kanādieši/-u.c. nav izplatīta parādība. Neskatoties uz to, ka NHL vēsturē ir iegājuši vairāk hokejisti, kuriem saknes ir meklējamas Āfrikā (Grants Fūrs, Džeroms Iginla), lielākoties šie hokejisti nespēlēja pirmās lomas savās komandās un tika ņemti kā konkrētu lomu izpildītāji – rezerves vārtsargi, "policisti" utt. Vienīgi pēdējos gados NHL ir sākuši aktīvāk draftos izvēlēties melnādainos hokejistus, ļauj tiem spēlēt "pirmās vijoles" un var teikt, ka "ledus ir izkustējies". Aizvadītajā sezonā NHL spēlēja 29 melnādainie spēlētāji, bet NHL vēsturē kopumā tādi ir bijuši 70.

Taču tas viss ir par NHL, kas dotajā gadījumā ir tikai ievads, jo šobrīd ir jārunā par Robiju Ērlu un KHL, jo šajā zemeslodes pusē, tomēr, melnādainie hokejisti nav bijuši pārāk bieži viesi. Protams, tepat, pāri Baltijas jūrai, ir Zviedrijas hokeja skola, kura ir izaudzinājusi Džoniju Oduju, brāļus Ovujas, taču jāsaka, ka tā ir cita hokeja pasaules daļa.

Krievijas hokeja čempionātā (Superlīgā, KHL) tautu un rasu "kokteilis" ir arī bijis visai interesants, jo līgā ir spēlējuši gan korejiešu izcelsmes hokejisti, gan indiāņi, nemaz nerunājot par vietējo tautu pārstāvjiem utt., taču afro-kanādieši līgā ir bijuši tikai divi un abi – vārtsargi. Freds Bretveits un Rejs Emerijs. Ja otrajam KHL "ceļojums" bija tikai vienas sezonas (visai notikumiem bagātas sezonas Mitišču "Atlant" rindās) "sagatavošanās" priekš atgriešanās NHL, tad pirmais Krievijā, vēl Superlīgas laikos, pavadīja divarpus sezonas (Kazaņas "AK Bars", Omskas "Avangard"), turklāt atgriezās RSL arī pēc pusotras sezonas AHL.

Ar ko viņi palika atmiņā hokeja līdzjutējiem? Rejs Emerijs, kurš aizvadīja labu sezonu "Atlant" rindās, atmiņā vairāk paliks ar savu skandālista slavu, jo viņš ne tikai pameta komandu, kad nebija apmierināts ar līguma izpildi, bet arī mača laikā izvicināja dūres ar komandas apkalpojošo personālu. Savukārt Freds Bretveits sevi vairāk parādīja ar spēli, jo 2005./2006. gada sezonā izcīnīja Krievijas Superlīgas čempionu titulu, kā arī kļuva par līgas labāko vārtsargu. Līdz ar to var teikt, ka "pamatus" nākošajiem melnādainajiem hokejistiem viņi ir ielikuši nesliktus.

Atgriežoties pie nu jau mūsu pašu Robija Ērla un prognozēm par viņa sniegumu (t.i., vai tiks turpināts labi iesāktais), tad jāsaka, ka situācija šajā gadījumā ir mazliet savādāka, jo, pirmkārt, viņš ir uzbrucējs, otrkārt – viņa pieredze NHL ir krietni mazāka, nekā iepriekšminētie vārtsargi iespēja savās labākajās sezonās. Pievēršoties viņa spēles stilam, tad Rīgas komandas vadība turpina to pašu, ko iepriekšējās sezonās – izvēlas kanādiešus, kuri nav tipiskie Kanādas hokeja spēlētāji. Ērls var spēlēt abās malās, ir ātrs, viņam nesagādā problēmas spēlēt kombinacionālo hokeju, kā arī viņš nevairās no spēles aizsardzībā, bet... kā jau ierasts "Dinamo" gadījumā, spēka spēle nav viņa stiprā puse. Līdz ar to, īsumā raksturojot spēlētāju – ātrs "enerģijas maiņas" spēlētājs ar tendenci spēlēt un veidot kombinācijas uzbrukumā.

Vai Ērls kļūs par publikas mīluli un "skatītāju magnētu"? To rādīs sezona, taču pašam hokejistam būs jāpacenšas, lai viņš paliktu līdzjutēju atmiņā ne tikai ar savu izskatu.

 +30 [+] [-]

, 2011-08-06 11:20, pirms 13 gadiem
Rasists!
Kāda šķirba kāda viņam ādas krāsa, tagad, jebkurā gadījumā viņš ir mūsējais! :p

  +5 [+] [-]

, 2011-08-06 11:21, pirms 13 gadiem
Galvenais, lai ir gatavs sezonai! Savaadaak tie ZA hokejisti ilgi ieshuupojas eiropas laukumos....

  +8 [+] [-]

, 2011-08-06 11:24, pirms 13 gadiem
da kaada raznjica- melns - balts - sarkans dzeltens vai roozaa- galvenais la ivinsh attaisno uz sevi liktaas ceriibaas , lai atstraadaa savus rubuljus godam un lai priecee fanus

  -2 [+] [-]

, 2011-08-06 11:26, pirms 13 gadiem
Tūlit te apakšā būs daudz komentāri par iespējamajām maiņam.. kā pie katra raksta par dinamo, un būs viens koments kad labak vaidzēja paņemt kādu pieredzējušu no DEL. Esmu gaišreģis vai nē??

 +17 [+] [-]

, 2011-08-06 11:26, pirms 13 gadiem
nu tai bildē diezko melns man viņš neizskatās.
tak kādā starpība, ka tik normāli kapā
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2011-08-06 11:27, pirms 13 gadiem
Arēnas Rīga tuvākā apkārtnē aizliegt tirgot banānus, jo kā zināms, tad tauta mums ir tāda kāda tā ir. Un ja vel sadzerās stiprākus dzērienus, tad vispār ........

  -3 [+] [-]

, 2011-08-06 11:28, pirms 13 gadiem
Shitais ari ir melnadainasis Eliteprospects.com - Nigel Dawes

  +1 [+] [-]

, 2011-08-06 11:30, pirms 13 gadiem
redzot kada krievija ir attieksme pret melnadainajiem futbolistiem... jadoma, ka celosana pa Krievijas arem vinam varetu but nepatikama ne tikai del garajiem parlidojumiem vien.

  +9 [+] [-]

, 2011-08-06 11:32, pirms 13 gadiem
Es patiesībā gribētu iekš Dinamo redzēt, kādu publikas čalīti, kurš spēlē spēka spēli kaujas, ne gluži kā Vero, bet Artjuhinu.. jā viņs ir visu acīs baigais maita, bet kapēc??!! Jo viņš ir labs un no viņa baidās..
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2011-08-06 11:33, pirms 13 gadiem
Pedejais_vacietis rakstīja: gluži tāpat par ko vakar rakstīju, arī Talbots nebaidās spēlēt defā un pat ļoti labi ir šitie kapātāji, nežēlo spēku, tā kā varam teikt, ka RD ir ļoti paveicies, ka ir paņemts šāda tipa spēlētājs,vēl tik vajadzētu kārtīgu C.
Kā tur ir ar tiem Centriem, Delā?

  +4 [+] [-]

, 2011-08-06 11:34, pirms 13 gadiem
Vēl jau būs viens afroamerikānis Baris sastāvā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-08-06 11:37, pirms 13 gadiem
Skatijos youtube, nu dzekam ar to speka speeli ir ka ir, pats dabuja ieksas.

     [+] [-]

, 2011-08-06 11:38, pirms 13 gadiem
Ērls nav afroamerikānis, viņš ir mulats. Gluži tāpat kā vairums no pārējiem melnādainajiem hokejistiem.

  +6 [+] [-]

, 2011-08-06 11:38, pirms 13 gadiem
ralfino rakstīja: nu bljin rakstā teica, ka NHL ir 29 tumšādainie, tagat tu te kā cirvis visus pa vienam liksi?
Tu dumjais viņs spēles KHL Astanas Baris un Juris aizmirsa viņu pieskaitit
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-08-06 11:40, pirms 13 gadiem
NickeLBack rakstīja: Tu dumjais viņs spēles KHL Astanas Baris un Juris aizmirsa viņu pieskaitit
Spēlēs. Pagaidām nespēlē. Un tā kā viņš ir Astanā, tad šoreiz ne par viņu ir stāsts.
Tb līdz šim tāpat ir bijuši tikai divi afro- spēlētāji. Šogad būs vēl [vismaz] tikpat.

  +2 [+] [-]

, 2011-08-06 11:40, pirms 13 gadiem
playthegame rakstīja: redzot kada krievija ir attieksme pret melnadainajiem futbolistiem... jadoma, ka celosana pa Krievijas arem vinam varetu but nepatikama ne tikai del garajiem parlidojumiem vien.
Sējējs nopircis sev galvas sāpes,jo katreiz izbraukuma spēlēs varēs uztraukties vai visi spēlētāji atgriezušies no pastaigas pa pilsētu, vai arī kāds kritis RU skūtgalvju ķepās.

     [+] [-]

, 2011-08-06 11:43, pirms 13 gadiem
Pedejais_vacietis rakstīja: Ar Artjuhinu Gagarins būtu rokās! vismaz tad vietējie dabūtu kārtīgi bietē- sākot ar Spruktu beidzot ar Ankipānu- būtu jāmazgā visas komandas drēbes, jāberž skapji, trepes , pat jāslauka ledus . tas būtu vareni , un laba mācība mīkstajiem, kas negrib spēlēt un aizstāvēt izlases godu!
Sējējs jau teica kad noliktava pilna ar krāsainiem krekliem, jo Pekka ņem tikai melnbaltos.. Bet tu jau nezini kādā mežoņa lomā ir Sprukstiņš.Tad vaidzētu nolīgt kādu Laraqu,Saimonu kurš ar nūjām slāna..

  +1 [+] [-]

, 2011-08-06 11:46, pirms 13 gadiem
MachimoI rakstīja: Ērls nav afroamerikānis, viņš ir mulats. Gluži tāpat kā vairums no pārējiem melnādainajiem hokejistiem.

Savā laikā Zadornovs apsmēja šo amerikāņu debīlo politkorektumu.
Tagad Robis būs eiroāfrikānis.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -3 [+] [-]

, 2011-08-06 11:50, pirms 13 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja:
Savā laikā Zadornovs apsmēja šo amerikāņu debīlo politkorektumu.
Tagad Robis būs eiroāfrikānis.
Pirmkārt, kas ir Zadornovs? Otrkārt, par kādu politkorektumu ir runa?

  -1 [+] [-]

, 2011-08-06 11:54, pirms 13 gadiem
Skudrinieks rakstīja: LV izlases treneris jau arī ir krāsainais.
Vitoliņa brālis no Indijas..Takā nekas īpašs..

     [+] [-]

, 2011-08-06 11:57, pirms 13 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Spēlēs. Pagaidām nespēlē. Un tā kā viņš ir Astanā, tad šoreiz ne par viņu ir stāsts.
Tb līdz šim tāpat ir bijuši tikai divi afro- spēlētāji. Šogad būs vēl [vismaz] tikpat.
Tas puisis tika parakstīts un izziņots ātrāk, tāpēc mūsējais jebkurā gadījumā ir ceturtais.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2011-08-06 12:01, pirms 13 gadiem
MachimoI rakstīja: Pirmkārt, kas ir Zadornovs? Otrkārt, par kādu politkorektumu ir runa?
Kas nezin Zadornovu? Mūsu slaveno jūrmalnieku.
Runa ir politkorektumu ko piekopj debīlie amerikāņi.
Viņi jau vairs neuzdrošinās nēģerus saukt par melnajiem,jo tas nēesot korekti.
Krievi aizveda uz izstādi ASV gleznu izstādi, kurā viena glezna saucās ,,Melnais kliedziens'' (ja pareizi atceros tās nosaukumu), tad amerikāņu puse sāka protestēt un gribēja lai gleznu pārsauc, jo šīs gleznas nosaukumu varot pārprast melnie amerikāņi.

  +7 [+] [-]

, 2011-08-06 12:11, pirms 13 gadiem
Golden-Boy rakstīja: Vitoliņa brālis no Indijas..Takā nekas īpašs..
Indietis un Indiānis ir bik atšķirība ne ?
Indietis-Indijā, Indiānis-Amērikā.

  +5 [+] [-]

, 2011-08-06 12:14, pirms 13 gadiem
purva_velns rakstīja: Tas puisis tika parakstīts un izziņots ātrāk, tāpēc mūsējais jebkurā gadījumā ir ceturtais.
Nu nezinu gan, jo parasti šādos gadījumos ne jau līguma parakstīšana "iet ieskaitē", bet gan pats spēlēšanas fakts (pie tam, oficiālā mačā).
Tā kā Rīgas "Dinamo" sezonu sāk 9.09.2011, bet "Baris" dienu vēlāk, tad Ērlam ir IESPĒJA debitēt mazliet ātrāk un būt trešajam. Izejot no tā, arī PIEŅĒMUMS, ka tieši Robijs būs trešais.

Uzskatāms piemērs: par NHL spēlētājiem kļūst nevis pēc līguma parakstīšanas vai pārbaudes maču aizvadīšanas, bet pēc iziešanas uz ledus oficiālā NHL mačā (to vistiešākajā mērā var attiecināt uz Latvijas hokejistiem).

  +1 [+] [-]

, 2011-08-06 12:16, pirms 13 gadiem
Labāk būtu kādu somu paņēmuši no Tamperes Bet nekas skatīsimies uz dzīvi krāsaināk.

  -4 [+] [-]

, 2011-08-06 12:19, pirms 13 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Kas nezin Zadornovu? Mūsu slaveno jūrmalnieku.
Runa ir politkorektumu ko piekopj debīlie amerikāņi.
Viņi jau vairs neuzdrošinās nēģerus saukt par melnajiem,jo tas nēesot korekti.
Krievi aizveda uz izstādi ASV gleznu izstādi, kurā viena glezna saucās ,,Melnais kliedziens'' (ja pareizi atceros tās nosaukumu), tad amerikāņu puse sāka protestēt un gribēja lai gleznu pārsauc, jo šīs gleznas nosaukumu varot pārprast melnie amerikāņi.
Pirmo reizi dzirdu, tātad nav sevišķi slavens.

Man nešķiet, ka tu īsti saproti, ko nozīmē vārds "nēģeris". Tam ir identiska nozīme vārdam "melnādainais". Kas vārdā "nēģeris" ir tik svēts, ka tas jālieto katru reizi, kad runa ir par āfrikāņu izcelsmes cilvēkiem?

Man nav skaidrs, kur šeit ir problēma.

 +11 [+] [-]

, 2011-08-06 12:32, pirms 13 gadiem
kāda starpība,ka viņš ir melnais! Galvenais kā viņš hokeju spēlē!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2011-08-06 12:59, pirms 13 gadiem
MachimoI rakstīja: Pirmo reizi dzirdu, tātad nav sevišķi slavens.

Man nešķiet, ka tu īsti saproti, ko nozīmē vārds "nēģeris". Tam ir identiska nozīme vārdam "melnādainais". Kas vārdā "nēģeris" ir tik svēts, ka tas jālieto katru reizi, kad runa ir par āfrikāņu izcelsmes cilvēkiem?

Man nav skaidrs, kur šeit ir problēma.
Ja nezini Zadornovu, tad daudz esi zaudējis,jo tas ir cilvēks kurā ir vērts ieklausīties. Viņa viens no pēdējiem hītiem-ja Putins izdomās iznīcināt Abramoviču, tad Londonas Chealsy var iznākt pārcelties uz Anadiru (Čukotka), un spēlet RU Premjērlīgā.
Problēma ir tajā ka mums kārtējo reiz kāds kaut ko grib uzspiest.
Ja letiņi visu mūžu jau no neatminamiem laikiem melnādainos ir saukuši par nēģeriem, tad tur nav nekas nosodāms.
Tas ir tāpat kā gadijumā ar vārdu žīds, kas latviešu gadijumā ir vienmēr bijis kā personvārda apzīmējums norādot tā tautību. Nedomāju,ka mums tagad kādu žīdu tautības pārstāvju vēlmju dēļ tagad būtu jasāk pārrakstīt mūs slavenos klasiķus ar Jaunsudrabiņu priekšgalā.

  +4 [+] [-]

, 2011-08-06 12:59, pirms 13 gadiem
Tu šobrīd šeit esi vienīgais, kurš kaut ko cenšas uzspiest ar savu pārņemtību ar vārdu "nēģeris".

Brīnumaina māka no zila gaisa uzpūst problēmas, kur to nav.

     [+] [-]

, 2011-08-06 13:13, pirms 13 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Ja nezini Zadornovu, tad daudz esi zaudējis,jo tas ir cilvēks kurā ir vērts ieklausīties. Viņa viens no pēdējiem hītiem-ja Putins izdomās iznīcināt Abramoviču, tad Londonas Chealsy var iznākt pārcelties uz Anadiru (Čukotka), un spēlet RU Premjērlīgā.
Problēma ir tajā ka mums kārtējo reiz kāds kaut ko grib uzspiest.
Ja letiņi visu mūžu jau no neatminamiem laikiem melnādainos ir saukuši par nēģeriem, tad tur nav nekas nosodāms.
Tas ir tāpat kā gadijumā ar vārdu žīds, kas latviešu gadijumā ir vienmēr bijis kā personvārda apzīmējums norādot tā tautību. Nedomāju,ka mums tagad kādu žīdu tautības pārstāvju vēlmju dēļ tagad būtu jasāk pārrakstīt mūs slavenos klasiķus ar Jaunsudrabiņu priekšgalā.
Zadornovs... viduvējs, nesmieklīgs (kā teiktu amerikāņi - unfunny) komiķis, kas vienmēr kaļ no tribīnes, cik stulbi ir amerikāņi, bet toties krievi, protams, ir forši, jautri, superdvēselīgi, u.t.t.

  +1 [+] [-]

, 2011-08-06 13:21, pirms 13 gadiem
MachimoI rakstīja: Pirmo reizi dzirdu, tātad nav sevišķi slavens.

Man nešķiet, ka tu īsti saproti, ko nozīmē vārds "nēģeris". Tam ir identiska nozīme vārdam "melnādainais". Kas vārdā "nēģeris" ir tik svēts, ka tas jālieto katru reizi, kad runa ir par āfrikāņu izcelsmes cilvēkiem?

Man nav skaidrs, kur šeit ir problēma.
Cik Tev gadu un ko tad Tu skaties ja nezini Zadornovu-izveido aptauju ielās starp pieaugušajiem un redzēsi cik % viņu nezinās.
Man bija gadījums kad skolniece kura mācījusies ASV -pirmo gadu Eiropā , Latvijā mācās 8.klasē stundas laikā ieraudzīja vēstures mācību grāmatā vārdu ,,nēģeris,, - viņa skaļi iebļāvās, bija pilnīgi apmulsusi, pat šokā, visu dienu ne savā ādā.
tad viņa teica ka ASV par šādu vārdu būtu milzīgas nepatikšanas-viņas tēvs vienreiz bijis smagi piekauts par to ka vienu melno tā nosaucis un policija apkārtējā sabiedrība uztvērusi to -pats jau bija vainīgs ja nezin ko var teikt. Vārdu ,,nēģeris,, ASV dzīvojošie melnie uztver kā sinonīmu vārdam vergs, kas atgādina par verdzības laikiem ASV.
Te pie mums katrs runā saka ko grib, ASV tomēr skatās lai cilvēkus nesauktu vārdos kādos viņi negrib-malači amerikāņi. Mēs te lamājam cik rupji gribam krievus, latviešus, komunistus, fašistus utt- it kā tā būtu norma. Ja kāds negrib ka viņu tā sauc es to respektēšu un nelietošu tos vārdus. Nedrīkst cilvēku lamāt tikai par reliģiju, tautību, krāsu utt.
Cerams ka DR fani būs kulturāli un nekas Rīgā šausmīgs saistībā ar ādas krāsu nebūs, bet Krievija ir Krievija ko no tiem gaidīt-tur jau nu noteikti kāds gudrītis centīsies izcelties.

  +1 [+] [-]

, 2011-08-06 13:22, pirms 13 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Zadornovs... viduvējs, nesmieklīgs (kā teiktu amerikāņi - unfunny) komiķis, kas vienmēr kaļ no tribīnes, cik stulbi ir amerikāņi, bet toties krievi, protams, ir forši, jautri, superdvēselīgi, u.t.t.
Nu gan Tu lej zadornovs arī kārtīgi izsmej krievus.

  -2 [+] [-]

, 2011-08-06 13:22, pirms 13 gadiem
Sweets Nr.2...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-08-06 13:26, pirms 13 gadiem
Liels FŪŪŪŪŪŪŪ autoram.

Kas tas bļin par rasistiku rakstu? Kāda starpība kāda viņam ādaskrāsa? Biju cerējis, ka te būs rakstīts par viņu kaut kas, bet nē - virsraksts nepareizs, tam vajadzētu būt "Melnādainie Hokejā"..

  -1 [+] [-]

, 2011-08-06 13:26, pirms 13 gadiem
===>Vai Ērls kļūs par publikas mīluli un "skatītāju magnētu"? To rādīs sezona, taču pašam hokejistam būs jāpacenšas, lai viņš paliktu līdzjutēju atmiņā ne tikai ar savu izskatu.<===
...izskats jau nav galvenais
...to nosedz potenciāls
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2011-08-06 13:43, pirms 13 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Arēnas Rīga tuvākā apkārtnē aizliegt tirgot banānus, jo kā zināms, tad tauta mums ir tāda kāda tā ir. Un ja vel sadzerās stiprākus dzērienus, tad vispār ........
Nu kaut kā nav pieredzēts, ka Rīgas fani savējos kaut izsvilptu, kur nu vēl izrādītu savas ksenofobiskās tieksmes.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +7 [+] [-]

, 2011-08-06 13:53, pirms 13 gadiem
Man pilnīgi vienalga, vai viņs ir melnādains, vai ķīnietis, japānis, vai indiānis!

šobrīd viņš ir Mūsējais!

Novēlu viņam veiksmi, ceru labi kritīs, ripas vārtos
Slēpts komentārs: NAMEJS 9999

     [+] [-]

, 2011-08-06 14:26, pirms 13 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Tas ir tāpat kā gadijumā ar vārdu žīds, kas latviešu gadijumā ir vienmēr bijis kā personvārda apzīmējums norādot tā tautību. Nedomāju,ka mums tagad kādu žīdu tautības pārstāvju vēlmju dēļ tagad būtu jasāk pārrakstīt mūs slavenos klasiķus ar Jaunsudrabiņu priekšgalā.
Ivar! Man atkal ir nelaba aizdoma, ka tu runā par lietām, par kurām līdz galam nezini! Vārds žīds kā personvārda apzīmējums nav īsti korekts, jo ar vārdu žīds var apzīmēt tikai Izraēlas teritorijā dzīvojošos! Savukārt par ebreju gan ir saucams jebkuras tautības pārstāvis kurš ir pieņēmis jūdaismu!
Tas nu tā atkāpei! Nez kā būs, taču būtu tiešām nožēlojami, ja kādā no Krievijas plašajām ārēm, Roba Ērla gadījumā izceltos kādi nekorekti ekscesi! Viņi to var, banānus uz ledus sasviest vai vēl ko...

  +2 [+] [-]

, 2011-08-06 14:28, pirms 13 gadiem
NHL baigi daudz sāk nākt melnādainie iekšā.
Galvenais, lai nepārvēršas par NBA

Manējie arī pagājušogad bija pirmā komanda NHL vēsturē, kura draftēja divus ''melnos'' pēc kārtas - ar kopējo 29. numuru Emersonu Ītemu (jocīgi sanāk rakstīt viņa uzvārdu ) un ar nākamo izvēli, 2. kārtā Smitu - Peliju.

Mani māc maz šaubu, ka viņi nākotnē NEVARĒTU būt NHL spēlētāji. Par Smitu - Peliju vispār tiek runāts, ka varbūt jau šosezon tiks pie spēlēšanas, kaut vai pirmajās 9 spēlēs.

Tāpat citās komandās parādās aizvien vairāk melnādaino.

Un lieta kas man tajā nepatīk, ka viņi veido tādas kā ''kopienas''. Trenējās un uzturas kopā ''pa krāsām'' vairāk vai mazāk. Protams, kontaktējas visi, bet nu tomēr. Un tas veido tādu nelabvēlīgu noslāņošanos, manuprāt.

  -3 [+] [-]

, 2011-08-06 14:28, pirms 13 gadiem
Raksta autors laikam ir rasists. Nav pieklājīgi izcelt viņa ādas krāsu. Tas ir tāpat kā rādīt uz cilvēkiem ar pirkstu.

     [+] [-]

, 2011-08-06 14:37, pirms 13 gadiem
Spaceman rakstīja: Ivar! Man atkal ir nelaba aizdoma, ka tu runā par lietām, par kurām līdz galam nezini! Vārds žīds kā personvārda apzīmējums nav īsti korekts, jo ar vārdu žīds var apzīmēt tikai Izraēlas teritorijā dzīvojošos! Savukārt par ebreju gan ir saucams jebkuras tautības pārstāvis kurš ir pieņēmis jūdaismu!
Tas nu tā atkāpei! Nez kā būs, taču būtu tiešām nožēlojami, ja kādā no Krievijas plašajām ārēm, Roba Ērla gadījumā izceltos kādi nekorekti ekscesi! Viņi to var, banānus uz ledus sasviest vai vēl ko...
Ok,varbūt es nezinu nianses, bet tas ir nenoliedzams fakts, ka jau mūsu klasiskajā literatūrā vārds žīds ticis pielietots jau no neatminamiem laikiem.
Jā,nebūtu smuki,ja Robi Krievijas plašajās ārēs piemeklētu Roberto Karlosa liktenis, kam banāns tika piedāvāts vairākas reizes.

  +4 [+] [-]

, 2011-08-06 14:41, pirms 13 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Ja nezini Zadornovu, tad daudz esi zaudējis,jo tas ir cilvēks kurā ir vērts ieklausīties. Viņa viens no pēdējiem hītiem-ja Putins izdomās iznīcināt Abramoviču, tad Londonas Chealsy var iznākt pārcelties uz Anadiru (Čukotka), un spēlet RU Premjērlīgā.
Problēma ir tajā ka mums kārtējo reiz kāds kaut ko grib uzspiest.
Ja letiņi visu mūžu jau no neatminamiem laikiem melnādainos ir saukuši par nēģeriem, tad tur nav nekas nosodāms.
Tas ir tāpat kā gadijumā ar vārdu žīds, kas latviešu gadijumā ir vienmēr bijis kā personvārda apzīmējums norādot tā tautību. Nedomāju,ka mums tagad kādu žīdu tautības pārstāvju vēlmju dēļ tagad būtu jasāk pārrakstīt mūs slavenos klasiķus ar Jaunsudrabiņu priekšgalā.
Neatminamos laikos mūsu teritorijā ir ar plikām pakaļam skraidijuši, cilvēkus ēduši, baronu laikā naktspodus pa logu gāzuši ārā, krievu laikā visu apkārt mētājuši. Vācu baroni mūs arī ir vis-visādi apsaukājuši, daži krievi mūs vēl joprojām par jopaniji latiši sauc.
Dzīve mainās, nu ja Tevi melnādainais palūdz nesaukt viņu par nēģeri, ebrejs par žīdu, kas Tev izglītotam 21. gadsimta cilvēkam grūti to nedarīt? Nu nepatīk tas šiem etnosiem, vai to ir tik grūti saprast???

     [+] [-]

, 2011-08-06 14:44, pirms 13 gadiem
playthegame rakstīja: redzot kada krievija ir attieksme pret melnadainajiem futbolistiem... jadoma, ka celosana pa Krievijas arem vinam varetu but nepatikama ne tikai del garajiem parlidojumiem vien.
Un tur tiešām kāds varētu arī tos Ivara piesauktos banānus palidināt uz laukuma.... precedenti nav tālu jāmeklē atliek atcerēties R. Karlosu....

     [+] [-]

, 2011-08-06 14:48, pirms 13 gadiem
Agris 77 rakstīja: Neatminamos laikos mūsu teritorijā ir ar plikām pakaļam skraidijuši, cilvēkus ēduši, baronu laikā naktspodus pa logu gāzuši ārā, krievu laikā visu apkārt mētājuši. Vācu baroni mūs arī ir vis-visādi apsaukājuši, daži krievi mūs vēl joprojām par jopaniji latiši sauc.
Dzīve mainās, nu ja Tevi melnādainais palūdz nesaukt viņu par nēģeri, ebrejs par žīdu, kas Tev izglītotam 21. gadsimta cilvēkam grūti to nedarīt? Nu nepatīk tas šiem etnosiem, vai to ir tik grūti saprast???
Protams,ka pasaule mainās, un tāpēc kāpēc gan lai mēs nevarētu pierasīt lai mūs visa pasaule dēvē par ,,Pasaules karaļiem''? Feini skan angliski-Wordl King.
Igauņi pat bija izdomājuši ka viņi grib,lai Igaunijas angliskā versija nebeigtos ar ,,ian'' (Estonian), jo redziet ar šādu galotni beidzs visa tā valstu grupa, kas skaitās itkā otrā kategorijā.

  +5 [+] [-]

, 2011-08-06 14:50, pirms 13 gadiem
Pedejais_vacietis rakstīja: no DEL paņemt spēlētāju būtu tas pats, kas RD noslēdz līgumu ar Washington Capitals pirmās maiņas spēlētājiem, pārāk daudz jāmaksā, labāk paņemt Ērlu un iedot rokā 300štukas un miers.
Ja nav noslēpums, tad par cik miljoniem (vai desmitiem miljonu $ vai Eiro) to Tavu jauno "superstāru" Talbotu tas DEL tīms parakstija?

  +1 [+] [-]

, 2011-08-06 14:51, pirms 13 gadiem
Spaceman rakstīja: Ivar! Man atkal ir nelaba aizdoma, ka tu runā par lietām, par kurām līdz galam nezini! Vārds žīds kā personvārda apzīmējums nav īsti korekts, jo ar vārdu žīds var apzīmēt tikai Izraēlas teritorijā dzīvojošos! Savukārt par ebreju gan ir saucams jebkuras tautības pārstāvis kurš ir pieņēmis jūdaismu!
Tas nu tā atkāpei! Nez kā būs, taču būtu tiešām nožēlojami, ja kādā no Krievijas plašajām ārēm, Roba Ērla gadījumā izceltos kādi nekorekti ekscesi! Viņi to var, banānus uz ledus sasviest vai vēl ko...
Protams gadīties var visādi brīnumi, īpaši kad šobrīd tā cūcība tiek plaši apspriesta Krievijā. Vajag tik kādam muļķim sastrādāt kādas ziepes, tad mērkaķēni pakaļ darās.
Man kolēģis-paziņa dzīvo Pēterburgā, baigais hokeja fans. Vienreiz apspriedām līdzjutēju jautājumu. Viņš stāstija ka vismaz pie viņiem futbola un hokeja fanu uzvedība krasi atšķiras, pats viņš klātienē vispār nekad neskatās Zenit spēles.

     [+] [-]

, 2011-08-06 14:59, pirms 13 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Protams,ka pasaule mainās, un tāpēc kāpēc gan lai mēs nevarētu pierasīt lai mūs visa pasaule dēvē par ,,Pasaules karaļiem''? Feini skan angliski-Wordl King.
Igauņi pat bija izdomājuši ka viņi grib,lai Igaunijas angliskā versija nebeigtos ar ,,ian'' (Estonian), jo redziet ar šādu galotni beidzs visa tā valstu grupa, kas skaitās itkā otrā kategorijā.
Ir nelabskanīgas lietas, kas evolūcijas procesā tiek mainītas. Nezinu kā ar igauņiem, bet domāju ka lietuviešu sievietes panāks lai viņām apprecoties nemainītos kaut kas tur uzvārda galotnē, pēc kā var pateikt precēta vai ne. Valodā, leksikā ir lietas kas savu laiku ir nodzīvojušas.

     [+] [-]

, 2011-08-06 15:10, pirms 13 gadiem
cerēsim , ka nebūs kā basī(citu neko- bet koksis un meitenes - baltas...Sējējs eksotikas cienītājs- kadreiz atvilka indieti, tad pogu...cerēsim varbūt viens no trim spēlejoss!-ha-ha

     [+] [-]

, 2011-08-06 15:11, pirms 13 gadiem
Agris 77 rakstīja: Ir nelabskanīgas lietas, kas evolūcijas procesā tiek mainītas. Nezinu kā ar igauņiem, bet domāju ka lietuviešu sievietes panāks lai viņām apprecoties nemainītos kaut kas tur uzvārda galotnē, pēc kā var pateikt precēta vai ne. Valodā, leksikā ir lietas kas savu laiku ir nodzīvojušas.
Leksika dalās divās grupās-tā kura ir oficiālā valsts leksika, un tā ko reāli lieto tauta ikdienā. Un šī tautas leksika nebūt nav kas slikts,jo tā ir veidojusies daudzu gadsimtu garumā, un tā nevar mainīties uz kāda iegribu.
Kā jau teicu, tad politkorekti cilvēki nedrīkst vērt vaļā latviešu klasiķu (Blaumaņa,Jaunsudrabiņa u.t.t.) darbus, jo tur viss ir uzrakstīts tā kā letiņi vel simts gadus atpakaļ runāja. Tāpat viņi nedrīkst iet ne uz teātriem kur tiek rādītas latviešu klasiķu lugas, ne arī skatīties filmas,kas uzņemtas pēc latviešu klasiķu darbu motīviem.
Būtu interesanti,ja mani kāds nosauktu par rasistu.
Mani lielākie elki sportā ir Maikls Džordans,Skotijs Pipens un n-tie Eiropas melnie futbolisti. Un man tas netraucē viņus saukt par nēģeriem, jo es tajā nesaskatu ko nosodāmu.

  +4 [+] [-]

, 2011-08-06 15:21, pirms 13 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Leksika dalās divās grupās-tā kura ir oficiālā valsts leksika, un tā ko reāli lieto tauta ikdienā. Un šī tautas leksika nebūt nav kas slikts,jo tā ir veidojusies daudzu gadsimtu garumā, un tā nevar mainīties uz kāda iegribu.
Kā jau teicu, tad politkorekti cilvēki nedrīkst vērt vaļā latviešu klasiķu (Blaumaņa,Jaunsudrabiņa u.t.t.) darbus, jo tur viss ir uzrakstīts tā kā letiņi vel simts gadus atpakaļ runāja. Tāpat viņi nedrīkst iet ne uz teātriem kur tiek rādītas latviešu klasiķu lugas, ne arī skatīties filmas,kas uzņemtas pēc latviešu klasiķu darbu motīviem.
Būtu interesanti,ja mani kāds nosauktu par rasistu.
Mani lielākie elki sportā ir Maikls Džordans,Skotijs Pipens un n-tie Eiropas melnie futbolisti. Un man tas netraucē viņus saukt par nēģeriem, jo es tajā nesaskatu ko nosodāmu.
Man kaut kā baigi nepatīk tas vārds nēģeris! Var jau protams politkorektumā aiziet līdz absolūtao bezjēdzībai, bet tu taču arī, nejauši saskrienoties, piemēram, ar Tjerī Anrī nebļausi: ''Hello, What's up my nigga!'' Personīgi es šo vārdu vairos lietot, kad runa ir par cilvēkiem ar tumšāku ādas krāsu!

     [+] [-]

, 2011-08-06 15:23, pirms 13 gadiem
Spaceman rakstīja: Man kaut kā baigi nepatīk tas vārds nēģeris! Var jau protams politkorektumā aiziet līdz absolūtao bezjēdzībai, bet tu taču arī, nejauši saskrienoties, piemēram, ar Tjerī Anrī nebļausi: ''Hello, What's up my nigga!'' Personīgi es šo vārdu vairos lietot, kad runa ir par cilvēkiem ar tumšāku ādas krāsu!

     [+] [-]

, 2011-08-06 15:24, pirms 13 gadiem
Baltie nav vienīgie, kas māk spēlēt hokeju !

     [+] [-]

, 2011-08-06 15:32, pirms 13 gadiem
autor palabo nav taadas tautas/rases kaa indiaanji

  +4 [+] [-]

, 2011-08-06 15:34, pirms 13 gadiem
Daudziem te vajadzētu pievilkt skrūvītes un mazāk skatītīs holivudas filmas ar melnadainajiem tad nebus tadu muļķibu galvā. Autors tikai konstatē faktu ka viņš ir 3 melnādainais spēlētājs KHL un neredzu te nekādu rasismu. Tad jau ir jāaizliedz tēmas arī par parējiem kas ir fiziski savādāki par citiem piemēram divmetrīgie vai punduri KHL cik viņu te ir bijis un kā viņiem veicies.

     [+] [-]

, 2011-08-06 15:36, pirms 13 gadiem
Spaceman rakstīja: Man kaut kā baigi nepatīk tas vārds nēģeris! Var jau protams politkorektumā aiziet līdz absolūtao bezjēdzībai, bet tu taču arī, nejauši saskrienoties, piemēram, ar Tjerī Anrī nebļausi: ''Hello, What's up my nigga!'' Personīgi es šo vārdu vairos lietot, kad runa ir par cilvēkiem ar tumšāku ādas krāsu!
Es jau cilvēku cenšos vairāk uzrunāt pēc vārda,uzvārda vai atsevišķos gadijumos pēc iesaukas, bet vārdus nēģeris vai melnais pielietot, tad kad iet runa par etnisko izcelsmi.

  +1 [+] [-]

, 2011-08-06 15:38, pirms 13 gadiem
arviic22 rakstīja: autor palabo nav taadas tautas/rases kaa indiaanji
Tauta ir.

  +5 [+] [-]

, 2011-08-06 15:38, pirms 13 gadiem
gragox rakstīja: Nu kaut kā nav pieredzēts, ka Rīgas fani savējos kaut izsvilptu, kur nu vēl izrādītu savas ksenofobiskās tieksmes.
Ivars samērā regulāri piekopj Gēbelsa taktiku - jo lielāki meli, jo lielāka cerība, ka noticēs.

  +3 [+] [-]

, 2011-08-06 15:39, pirms 13 gadiem
Kāda starpība krāsai.? Viņš ir tāds pats cilvēks kā visi pārējie un cerams ka labi māk spēlēt hokeju.Turies Ērl....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-08-06 16:18, pirms 13 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Leksika dalās divās grupās-tā kura ir oficiālā valsts leksika, un tā ko reāli lieto tauta ikdienā. Un šī tautas leksika nebūt nav kas slikts,jo tā ir veidojusies daudzu gadsimtu garumā, un tā nevar mainīties uz kāda iegribu.
Kā jau teicu, tad politkorekti cilvēki nedrīkst vērt vaļā latviešu klasiķu (Blaumaņa,Jaunsudrabiņa u.t.t.) darbus, jo tur viss ir uzrakstīts tā kā letiņi vel simts gadus atpakaļ runāja. Tāpat viņi nedrīkst iet ne uz teātriem kur tiek rādītas latviešu klasiķu lugas, ne arī skatīties filmas,kas uzņemtas pēc latviešu klasiķu darbu motīviem.
Būtu interesanti,ja mani kāds nosauktu par rasistu.
Mani lielākie elki sportā ir Maikls Džordans,Skotijs Pipens un n-tie Eiropas melnie futbolisti. Un man tas netraucē viņus saukt par nēģeriem, jo es tajā nesaskatu ko nosodāmu.
Varbūt šoreiz daļēji man piekritēsi. Ja man kāds cilvēks izraisa lielu cieņu un viņš nevēlas ka viņu sauc tādā un tādā vārdā, tad inteliģents, pieklājīgs cilvēks aiz cieņas viņu tā nesauks. Labi es saprotu Tu šeit tā sauc tos kuri Tev nepatīk, bet kādēļ jālieto aizvainojoši vārdi attiecībā pret tiem kuri Tev patīk. Tieši tas arī ir jāmāca sakot ar bērnību-ja gribi lai Tevi ciena tad cieni arī citus cilvēkus un pirmais noteikums neapvaino citu tikai tādēļ vien ka Tev nepatīk viņa izskats, rase, tautība, dzimums utt. Vērtē pēc konkrētiem darbiem.
Lai cik Tevi pazīstu no rakstiem man patiešām šoreiz nav skaidrs kādēļ Tu sauc aizvainojošos vārdos cilvēkus kuri Tev ir elki kā pats saki-lūk tas man nav saprotams.
Bet pārējam šajā komentārā attiecībā uz valodu ,klasiku Tev piekrītu ar piebildi ka inteliģenta tauta kopumā ņem vērā kaut kādas poliktkorektuma prasības-jo nesaukt melno tā kā viņš to nevēlas jau nav grūti.

  -1 [+] [-]

, 2011-08-06 16:19, pirms 13 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Leksika dalās divās grupās-tā kura ir oficiālā valsts leksika, un tā ko reāli lieto tauta ikdienā. Un šī tautas leksika nebūt nav kas slikts,jo tā ir veidojusies daudzu gadsimtu garumā, un tā nevar mainīties uz kāda iegribu.
Kā jau teicu, tad politkorekti cilvēki nedrīkst vērt vaļā latviešu klasiķu (Blaumaņa,Jaunsudrabiņa u.t.t.) darbus, jo tur viss ir uzrakstīts tā kā letiņi vel simts gadus atpakaļ runāja. Tāpat viņi nedrīkst iet ne uz teātriem kur tiek rādītas latviešu klasiķu lugas, ne arī skatīties filmas,kas uzņemtas pēc latviešu klasiķu darbu motīviem.
Būtu interesanti,ja mani kāds nosauktu par rasistu.
Mani lielākie elki sportā ir Maikls Džordans,Skotijs Pipens un n-tie Eiropas melnie futbolisti. Un man tas netraucē viņus saukt par nēģeriem, jo es tajā nesaskatu ko nosodāmu.
Nepārzinu pārāk labi krievu literatūru, bet apmēram pirms gada Eho Moskvi bija diskusija par krievu lamāšanos. Tad arī daudzi piesauca visādus klasiķus, tai skaitā arī Puškinu kas savos darbos bija lietojuši lamuvārdus. Nu bija tā, tagad ir savādāk.
Galvenais šajā jautājumā nespēlēties ar tā saucamajiem rasistiskajiem izteicieniem. Nepatīk man salīdzinājumi, bet to varētu nosaukt par staigāšanu pa ļoti plānu ledu. Cilvēki ir dažādi, vairāk-mazāk nobrieduši, gudrāki-stulbāki. Cik tad ir pagājis kopš otrā pasaules kara, cilvēka mūžs, kad tika galvaskausi mērīti. Nu aparteīdu DĀR jau mēs gandrīz visi atceramies. Es cenšos cilvēkus nedalīt tautībās, šā vai tā tas viss ir nosacīti, neesam jau nekādi sugas dzīvnieki ar ciltsrakstiem.

     [+] [-]

, 2011-08-06 16:29, pirms 13 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Es jau cilvēku cenšos vairāk uzrunāt pēc vārda,uzvārda vai atsevišķos gadijumos pēc iesaukas, bet vārdus nēģeris vai melnais pielietot, tad kad iet runa par etnisko izcelsmi.
Es tikai vēlējos uzsvert vārdu žīds un nēģeris atšķirīgās nozīmes! Proti! Vārds žīds nepavisam nav politnekorekts atšķirībā no apzīmējuma nēģeris! Tas tā ir tāpēc, ka nosaucot Ziemeļamerikā dzīvojošu melnādaino par nēģeri, viņam, tas pirmām kārtām asociējas ar viņa paverdzinātajiem senčiem, kurus vergturi Nigērijā, Ziloņkaula krastā un daudz kur citur sakala ķēdēs un aizveda verdzībā! Žīdus neviens paverdzinājis nav! Tāpēc, vārdu nēģeris nav korekti lietot!

     [+] [-]

, 2011-08-06 16:38, pirms 13 gadiem
Mazliet no vēstures.ASV it kā skaitās pasaules demokrātijas bastions, bet smieklīgākais ir tas, ka nav pagājuši pat 150 gadi kopš tur ir atcelta verdzība.Līdz ar to daudzām bagātajām amišu ģimenēm (dinastijām) ir iespējams izsekot vai to turību ir vairojuši vergi.Tātad ir par ko sarkt un kaunēties.Jāteic ar to politkorektumu, amerikāņi šauj pār strīpu.Pat vācieši daudz mierīgāk ir tikuši galā ebreju sakarā.Vai Latvijā ir jākopē ASV ? Nezinu. To lai katrs izlemj pats.

  +2 [+] [-]

, 2011-08-06 16:44, pirms 13 gadiem
FUNS rakstīja: Varbūt šoreiz daļēji man piekritēsi. Ja man kāds cilvēks izraisa lielu cieņu un viņš nevēlas ka viņu sauc tādā un tādā vārdā, tad inteliģents, pieklājīgs cilvēks aiz cieņas viņu tā nesauks. Labi es saprotu Tu šeit tā sauc tos kuri Tev nepatīk, bet kādēļ jālieto aizvainojoši vārdi attiecībā pret tiem kuri Tev patīk. Tieši tas arī ir jāmāca sakot ar bērnību-ja gribi lai Tevi ciena tad cieni arī citus cilvēkus un pirmais noteikums neapvaino citu tikai tādēļ vien ka Tev nepatīk viņa izskats, rase, tautība, dzimums utt. Vērtē pēc konkrētiem darbiem.
Lai cik Tevi pazīstu no rakstiem man patiešām šoreiz nav skaidrs kādēļ Tu sauc aizvainojošos vārdos cilvēkus kuri Tev ir elki kā pats saki-lūk tas man nav saprotams.
Bet pārējam šajā komentārā attiecībā uz valodu ,klasiku Tev piekrītu ar piebildi ka inteliģenta tauta kopumā ņem vērā kaut kādas poliktkorektuma prasības-jo nesaukt melno tā kā viņš to nevēlas jau nav grūti.
Zināma taisnība Tev ir, bet vienmēr ir japatur prātā, ka cik cilvēku tik raksturu.
Attiecībā uz tiem etniskiem apzīmējumiem jau gana daudz uzrakstiju iepriekš, un tāpēc neredzu ko šeit vel piebilst.
Ja nu vienīgi to, ka attiecībā uz šiem etniskiem apzīmējumiem arī ir vērojama zināma divkosība, ka tas ir vērojams daudz kur. teiksi, ja mūs nosoda,ka mēs melnos cilvēkus saucam par melniem, tad man nav gadijies dzirdēt,ka kāds būtu nosodijis melnos, ka mūs baltās rases cilvēkus viņi sauc dažādos ne tik tīkamos vārdos.

  +1 [+] [-]

, 2011-08-06 16:54, pirms 13 gadiem
Agris 77 rakstīja: Nepārzinu pārāk labi krievu literatūru, bet apmēram pirms gada Eho Moskvi bija diskusija par krievu lamāšanos. Tad arī daudzi piesauca visādus klasiķus, tai skaitā arī Puškinu kas savos darbos bija lietojuši lamuvārdus. Nu bija tā, tagad ir savādāk.
Galvenais šajā jautājumā nespēlēties ar tā saucamajiem rasistiskajiem izteicieniem. Nepatīk man salīdzinājumi, bet to varētu nosaukt par staigāšanu pa ļoti plānu ledu. Cilvēki ir dažādi, vairāk-mazāk nobrieduši, gudrāki-stulbāki. Cik tad ir pagājis kopš otrā pasaules kara, cilvēka mūžs, kad tika galvaskausi mērīti. Nu aparteīdu DĀR jau mēs gandrīz visi atceramies. Es cenšos cilvēkus nedalīt tautībās, šā vai tā tas viss ir nosacīti, neesam jau nekādi sugas dzīvnieki ar ciltsrakstiem.
Atceros,ka nesen pa radio dzirdēju vienu interesantu lietu u.t.i. ka ASV jau gana sen notiek kursi,kuros māca lamāties krieviski, jo sen ir pierādīts,ka krievu lamas ļoti labi atslogo dvēseli no negatīvās enerģijas,kas nereti tur ir ieslogota.
Un cik gan politiķi nav uzķērušies uz slēptām kamerām brīdī kad lamājas. Atceries kaut vai mūsu pašu Ušakovu.
Un atkal mēs nonākam pie tā paša ko vairākas reizes jau uzsvēru.
Nevar vienā dienā izmainīties tas, kas veidots gadu simteņiem.
Kā jau rakstiju, tad visā šajā ir vērojama zināma divkosība, jo tie kas piepras būt politkorekti nereti paši ir gauži nepolitkorekti.
Kaut vai tie paši ebreji,kas sevi ir padarijuši par pasaules cietējiem. Tikai viņi paši vienmēr pieklājīgi apiet jautājumus,kas skar viņu pašu nodarijumus pret atsevišķām tautām. Un šo nodarijumu nav maz.Arī pret latviešiem. Atliek vien atcerēties Alfonu Noviku, un viņa padarītos ,,darbus'' pret latviešu tautu.

     [+] [-]

, 2011-08-06 16:55, pirms 13 gadiem
Spaceman rakstīja: Es tikai vēlējos uzsvert vārdu žīds un nēģeris atšķirīgās nozīmes! Proti! Vārds žīds nepavisam nav politnekorekts atšķirībā no apzīmējuma nēģeris! Tas tā ir tāpēc, ka nosaucot Ziemeļamerikā dzīvojošu melnādaino par nēģeri, viņam, tas pirmām kārtām asociējas ar viņa paverdzinātajiem senčiem, kurus vergturi Nigērijā, Ziloņkaula krastā un daudz kur citur sakala ķēdēs un aizveda verdzībā! Žīdus neviens paverdzinājis nav! Tāpēc, vārdu nēģeris nav korekti lietot!
Vai tad vārds nēģeris ir radies verdzības sakarā?

  +1 [+] [-]

, 2011-08-06 16:55, pirms 13 gadiem
Spaceman rakstīja: Es tikai vēlējos uzsvert vārdu žīds un nēģeris atšķirīgās nozīmes! Proti! Vārds žīds nepavisam nav politnekorekts atšķirībā no apzīmējuma nēģeris! Tas tā ir tāpēc, ka nosaucot Ziemeļamerikā dzīvojošu melnādaino par nēģeri, viņam, tas pirmām kārtām asociējas ar viņa paverdzinātajiem senčiem, kurus vergturi Nigērijā, Ziloņkaula krastā un daudz kur citur sakala ķēdēs un aizveda verdzībā! Žīdus neviens paverdzinājis nav! Tāpēc, vārdu nēģeris nav korekti lietot!
Da štrunts ar to Nigēriju! Tas vēl skan ok! Āfrikā ir tāda valsts kā Nigera (angliski: Niger)! Diez kā Tu viņas iedzīvotājus varētu nosaukt savādāk kā tikai par nigeriem? Jo tādi nigērieši jau dzīvo Nigērijā!

  -1 [+] [-]

, 2011-08-06 17:27, pirms 13 gadiem
Hahā. Malacis, Miņina k-gs! Brīvam vārdam SC vietas nav!
Šitais puika Dinamo būs Karsums #2. Vai Karsumu būtu jāsauc Earls #2. Neveiksminieks, ar niecīgu NHL pieredzi. Tieši tādu Dinamo vajag.

     [+] [-]

, 2011-08-06 17:31, pirms 13 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Atceros,ka nesen pa radio dzirdēju vienu interesantu lietu u.t.i. ka ASV jau gana sen notiek kursi,kuros māca lamāties krieviski, jo sen ir pierādīts,ka krievu lamas ļoti labi atslogo dvēseli no negatīvās enerģijas,kas nereti tur ir ieslogota.
LOL! Nevajag idiotu aprindās grozīties, tad lamāties nevajadzēs. Visi šie, kuri ar 3stāvīgiem vārdiem ņemas, ir tirliņi 4tajā pakāpē. Un visi bļ bļi, su, na, muda nepalīdz nomierināties. Tas tevi tikai padara tikai par niecīgu muļķi, kurš nervozē par vēl lielāku urīngalvu problēmām.

     [+] [-]

, 2011-08-06 17:54, pirms 13 gadiem
als rakstīja: Da štrunts ar to Nigēriju! Tas vēl skan ok! Āfrikā ir tāda valsts kā Nigera (angliski: Niger)! Diez kā Tu viņas iedzīvotājus varētu nosaukt savādāk kā tikai par nigeriem? Jo tādi nigērieši jau dzīvo Nigērijā!
Tieši tā arī sauktu! Savukārt, ZA mītošos melnādainos tikai un ne savādāk kā par afroamerikāņiem!

     [+] [-]

, 2011-08-06 18:03, pirms 13 gadiem
Diez vai tā pati uzruna Tjeri Anri (''Hello, What's up my nigga!'') skanēs labāk, ja tiks teikts ''Hello, What's up my afroeuropean!''
Un vārdu afroamerikānis arī var izrunāt dažādi. To var darīt ar ironiju,izsmieklu vai nicinājumu.
Tad būtu jāpieņem likums ar kādu balss intonāciju un sejas izteiksmi šo vārdu drīkst izteikt,lai nabaga .......... nejustos aizskārti.

  +6 [+] [-]

, 2011-08-06 18:07, pirms 13 gadiem
Franko rakstīja: Raksta autors laikam ir rasists. Nav pieklājīgi izcelt viņa ādas krāsu. Tas ir tāpat kā rādīt uz cilvēkiem ar pirkstu.
Ja īsti nezini rasisma nozīmi tad nemētājies ar to jo ja es būtu melnādainais es tevi pašu ļoti vienkārši varētu apsūdzēt rasismā. Jo savā komentāra tu raksti ka nav pieklājīgi izcelt ādas krāsu. Kāpēc? Es lepojos ka esmu melnādainais un man patīk kad to izceļ. Kāpēc tu to aizliedz, vai esi rasists? Rasisms ir tad kad otru nosoda ādas krāsas dēļ nevis tad kad par to runā jo tā ir normāla parādība nevis defekts. Ja tu ādas krāsu uztver kā defektu par kuru nedrīkst runāt tad tev pašam ir rasistiskas problēmas. Un autors savā rakstā nevienu nenosoda.

  +1 [+] [-]

, 2011-08-06 18:21, pirms 13 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Diez vai tā pati uzruna Tjeri Anri (''Hello, What's up my nigga!'') skanēs labāk, ja tiks teikts ''Hello, What's up my afroeuropean!''
Un vārdu afroamerikānis arī var izrunāt dažādi. To var darīt ar ironiju,izsmieklu vai nicinājumu.
Tad būtu jāpieņem likums ar kādu balss intonāciju un sejas izteiksmi šo vārdu drīkst izteikt,lai nabaga .......... nejustos aizskārti.
Pirmo reizi dzirdu terminu afroeiropietis! Tur jau tā lieta, ka tu kontaktējot ar cilvēku, kuram ir tumša ādas krāsa, tu jau nezini, kas notiek viņa galvā! Kā viņš varētu uztvert, tavuprāt, nevainīgo vārdu nigers! Uztvers to mierīgi vai gluži otrādi, apvainosies līdz sirds dziļumiem! Tāpēc, pēc manām domām, lai nejauši neaizvainotu cilvēku, labāk šādu vārdu nelietot vispār!

     [+] [-]

, 2011-08-06 18:54, pirms 13 gadiem
Spaceman rakstīja: Ivar! Man atkal ir nelaba aizdoma, ka tu runā par lietām, par kurām līdz galam nezini! Vārds žīds kā personvārda apzīmējums nav īsti korekts, jo ar vārdu žīds var apzīmēt tikai Izraēlas teritorijā dzīvojošos! Savukārt par ebreju gan ir saucams jebkuras tautības pārstāvis kurš ir pieņēmis jūdaismu!
Tas nu tā atkāpei! Nez kā būs, taču būtu tiešām nožēlojami, ja kādā no Krievijas plašajām ārēm, Roba Ērla gadījumā izceltos kādi nekorekti ekscesi! Viņi to var, banānus uz ledus sasviest vai vēl ko...
Pag, kur Tu so dabuji?
Man skiet, ka par nekorektu to saka uzskatit citu iemeslu del. Un ne jau aiz latviesu iniciativas, latviesi jau vesturiski ta vinus sauca. Un vel Un tagad Tu gribi teikt, ka "ebrejs" apzime religisko piederibu, nevis tautibu?

     [+] [-]

, 2011-08-06 18:57, pirms 13 gadiem
Nevaig iespringt - Latvieši var lietot vārdu Moris un viss ir OK.

     [+] [-]

, 2011-08-06 19:08, pirms 13 gadiem
Par cik "nigger" ir aizliegts ASV, melnādainie izmanto "boy".

     [+] [-]

, 2011-08-06 19:33, pirms 13 gadiem
M9 rakstīja: Pag, kur Tu so dabuji?
Man skiet, ka par nekorektu to saka uzskatit citu iemeslu del. Un ne jau aiz latviesu iniciativas, latviesi jau vesturiski ta vinus sauca. Un vel Un tagad Tu gribi teikt, ka "ebrejs" apzime religisko piederibu, nevis tautibu?
Tieši tā! Vārds žīds ir cēlies no Izraēlas teritoriju apdzīvojušas tautas ''jidish'' nosaukuma (varu kļūdīties ar šī vārda pareizrakstību), savukārt ebrejs tik tiešām apzīmē reliģisko piederību, šajā gadījumā jūdaismu!

     [+] [-]

, 2011-08-06 19:44, pirms 13 gadiem
Ja brauc uz kādu zemi dzīvot vai strādāt, tad arī pieņem te esošo dzīves uztveri un paražas. Neviens viņa dēļ tās nemainīs. Latvijā apvainojoša krāsa, attiecināta uz cilvēku, ir zilā (zilais,zilītis),bet ne melnā. Erls taču Latvijā nav bijis Zīgerista partijas biedrs, lai apvainotos, ka kāds pajoliņš, viņam redzot. mētājās ar banāniem. Kāds vispār sakars banāniem ir ar nēģeriem vai vergiem? Tad jau drīzāk tie varētu būt kafija, tabaka vai cukurs. Eiropā futbolistus miljonārus gan melnos, gan baltos mierīgi pērk un pārdod viens klubs otram. Amerikā nē, maina. Var būt tur tas asociējās ar vergu tirdzniecību, bet iespējams tā var izvairīties no nodokļu maksāšanas par darījumu.
Vai nav vienalga kādā krāsā kaķis, ka tik ķer peles.

     [+] [-]

, 2011-08-06 19:55, pirms 13 gadiem
janovics56 rakstīja: Ja brauc uz kādu zemi dzīvot vai strādāt, tad arī pieņem te esošo dzīves uztveri un paražas. Neviens viņa dēļ tās nemainīs. Latvijā apvainojoša krāsa, attiecināta uz cilvēku, ir zilā (zilais,zilītis),bet ne melnā. Erls taču Latvijā nav bijis Zīgerista partijas biedrs, lai apvainotos, ka kāds pajoliņš, viņam redzot. mētājās ar banāniem. Kāds vispār sakars banāniem ir ar nēģeriem vai vergiem? Tad jau drīzāk tie varētu būt kafija, tabaka vai cukurs. Eiropā futbolistus miljonārus gan melnos, gan baltos mierīgi pērk un pārdod viens klubs otram. Amerikā nē, maina. Var būt tur tas asociējās ar vergu tirdzniecību, bet iespējams tā var izvairīties no nodokļu maksāšanas par darījumu.
Vai nav vienalga kādā krāsā kaķis, ka tik ķer peles.
Perfekts piemērs amerikas sportistu sakarā! Ja Eiropā nevienam prātā neienāks asociēt to ar vergu tirdzniecību, tad ASV tas ir savādāk!

Bet nu Dievs un miers ar tiem melnādainajiem! Galvenais tik tiešām ir tas, ko rakstīji pēdējā teikumā! Redzēsim ko labu Sējējs ir sameklējis, katrā ziņā būs interesanti!

  +1 [+] [-]

, 2011-08-06 20:31, pirms 13 gadiem
Tu saki? rakstīja: Par cik "nigger" ir aizliegts ASV, melnādainie izmanto "boy".
melnādainiem ļauts citam citu uzrunāt par nigeriem. Un viņi to dara. Bet nedo' dies, ja baltais tā atļausies...

bet šis puika vispār ir mulats. Nu, tas nav pilnīgi tas pats, kas Kongo iedzimtais...

Un vispār - nudien ZB. Izlasīju par jauno izlases treneri. Pirmajā ziņā pašā apakšā pieminēta viņa indiāņu izcelsme. Otrajā jau tā ir izcelta. Trešais raksts vispār katrā rindkopā piesauc kādu sarkanādaino atsauksmi, šamanismu un tml., bezmaz taisās citēt Fenimoru Kūperu un Gojko Mitiču.
Tagad arī - principā ir pofig, ko šis džeks ir panācis, kā viņam iepriekš gājis - galvenais ir paļerināt par afro-(kaut ko). Viss pārējais ir otršķirīgi.

Tas tā - provinciāli.

     [+] [-]

, 2011-08-06 20:37, pirms 13 gadiem
janovics56 rakstīja: Erls taču Latvijā nav bijis Zīgerista partijas biedrs, lai apvainotos, ka kāds pajoliņš, viņam redzot. mētājās ar banāniem. Kāds vispār sakars banāniem ir ar nēģeriem vai vergiem?

Vai nav vienalga kādā krāsā kaķis, ka tik ķer peles.
Pēdējam teikumam, protams, atliek tikai piekrist. Bet par banāniem - tas jau acīmredzot ir starptautiski zināms žests. Mēs taču arī kādreiz nezinājām, kas ir pacelts vidējais pirksts - pirms 20 gadiem par to neviens neapvainotos.
Protams, ja Ērls būtu no Vācijas, un te viņu sagaidītu ar latviešu nacionālo zīmi - ugunskrustu - diez vai viņam varētu iestāstīt, ka tas ir tik nevainīgi, lai kā mēs viņam klāstītu par šī simbola senumu šaipusē (un daudz kur citur)

     [+] [-]

, 2011-08-06 20:45, pirms 13 gadiem
FUNS rakstīja: Cik Tev gadu un ko tad Tu skaties ja nezini Zadornovu-izveido aptauju ielās starp pieaugušajiem un redzēsi cik % viņu nezinās.
Pieļauju, ka starp padomju laikā uzaugušiem senioriem tik tiešām vairums cilvēku šo Zadornovu varētu pazīt.

Jebkurā gadījumā, krievu medijus neskatos, savukārt nekur citur šāds vārds nav manīts. Nedaudz uzjautrinoši, ka par to ir šāds sašutums.

     [+] [-]

, 2011-08-06 21:08, pirms 13 gadiem
MachimoI rakstīja: Pieļauju, ka starp padomju laikā uzaugušiem senioriem tik tiešām vairums cilvēku šo Zadornovu varētu pazīt.

Jebkurā gadījumā, krievu medijus neskatos, savukārt nekur citur šāds vārds nav manīts. Nedaudz uzjautrinoši, ka par to ir šāds sašutums.
No kura laika aprobežotība un "augšana mucā" ir kļuvusi par tādu tikumu, ar kuru bravurīgi būtu jālielās?

     [+] [-]

, 2011-08-06 21:55, pirms 13 gadiem
Latviskti ir žīds. nēģeris,krievs, igaunis utt.ja kādam nepatīk ...Lai brauc uz...

  +1 [+] [-]

, 2011-08-06 23:04, pirms 13 gadiem
varat nokrāsot Ērlu kaut vai zaļu, bet tādēļ jau viņš labāk nespēlēs.

     [+] [-]

, 2011-08-06 23:21, pirms 13 gadiem
Spaceman rakstīja: Tieši tā! Vārds žīds ir cēlies no Izraēlas teritoriju apdzīvojušas tautas ''jidish'' nosaukuma (varu kļūdīties ar šī vārda pareizrakstību), savukārt ebrejs tik tiešām apzīmē reliģisko piederību, šajā gadījumā jūdaismu!
Kaut ko nejauc? Ar vardu "ebrejs" apzime tautibu, nevis religiju, judaisms ir vinu religija, bet Tu to pagriezi no otras puses. Ja kads latvietis izdomatu klut par judaistu, tad vins taec neklutu par ebreju.

     [+] [-]

, 2011-08-06 23:23, pirms 13 gadiem
Povečerovskis rakstīja: No kura laika aprobežotība un "augšana mucā" ir kļuvusi par tādu tikumu, ar kuru bravurīgi būtu jālielās?
Kas tiesi no siem ir "augsana muca": krievu mediju neskatisanas vai vienas konkretas personas nezinasana?

     [+] [-]

, 2011-08-06 23:52, pirms 13 gadiem
M9 rakstīja: Kas tiesi no siem ir "augsana muca": krievu mediju neskatisanas vai vienas konkretas personas nezinasana?
Komiķa Zadornova nezināšana.
Par krievu mediju neskatīšanos tiek muldēts, jo pašu Rīgas Dinamo spēļu translācijas jau ir vistīrākais krievu medijs- pietiek pavērot, kādas reklāmas izvietotas uz bortiem un ledus: Sogaz, Megafon, utt.

     [+] [-]

, 2011-08-07 00:25, pirms 13 gadiem
Povečerovskis rakstīja: Komiķa Zadornova nezināšana.
Par krievu mediju neskatīšanos tiek muldēts, jo pašu Rīgas Dinamo spēļu translācijas jau ir vistīrākais krievu medijs- pietiek pavērot, kādas reklāmas izvietotas uz bortiem un ledus: Sogaz, Megafon, utt.
Translacija nav medijs, vai nu tas ir viss kanals, vai nu ari nav. Ari, ja uz Galvina nujas butu rakstits "Gazprom".

     [+] [-]

, 2011-08-07 01:09, pirms 13 gadiem
M9 rakstīja: Translacija nav medijs, vai nu tas ir viss kanals, vai nu ari nav. Ari, ja uz Galvina nujas butu rakstits "Gazprom".
Uz jebkura dinamieša biksiņām bija virsū Megafon simbols kā reklāma! Daudz mums te ir to Megafon abonentu? Vai varbūt dēļ tās reklāmas pēkšņi viņu te vairāk palika? Ok, saprotu - līgas pabalstītājs - sponsors, bet vai nepietiek, ka jau viņu bļemba ir uz Arēnas ledus un bortiem? Kāda mārrutka pēc vēl spēlētāju bikses ar to ir "jāapštampogo"! Es saprotu, ka tā būtu Krievijā (krievu klubiem), kur tas mobilais kantoris varētu reklamēties un zvejot pie sevis tautu, bet kāda jēga viņiem te būtu diži reklāmēties? Šie taisās nākt iekšā te kā vēlviens operators? Ja nē tad neredzu tam visam (šādai reklāmai te) jēgu....

     [+] [-]

, 2011-08-07 01:46, pirms 13 gadiem
Povečerovskis rakstīja: No kura laika aprobežotība un "augšana mucā" ir kļuvusi par tādu tikumu, ar kuru bravurīgi būtu jālielās?
To tu paprasi pats sev, dārgais draugs, jo tikai gaužām sekls un stulbs cilvēks var nodēvēt 97%+ planētas iedzīvotāju par "augušiem mucā", jo tie nav dzirdējuši par kādu vecu Austrumeiropas komiķi.

     [+] [-]

, 2011-08-07 01:49, pirms 13 gadiem
Povečerovskis rakstīja: Komiķa Zadornova nezināšana.
Par krievu mediju neskatīšanos tiek muldēts, jo pašu Rīgas Dinamo spēļu translācijas jau ir vistīrākais krievu medijs- pietiek pavērot, kādas reklāmas izvietotas uz bortiem un ledus: Sogaz, Megafon, utt.
Palūgšu konsultēt kādu latviešu valodas vārdnīcu - ir acīmredzami, ka tev nav skaidra vārdu savienojuma "krievu mediji" nozīme.

Turklāt, ja interesē, Dinamo spēles vēroju ļoti reti.

     [+] [-]

, 2011-08-07 11:24, pirms 13 gadiem
MachimoI rakstīja: Palūgšu konsultēt kādu latviešu valodas vārdnīcu - ir acīmredzami, ka tev nav skaidra vārdu savienojuma "krievu mediji" nozīme.

Turklāt, ja interesē, Dinamo spēles vēroju ļoti reti.
Nē, tas mani neinteresē.

Es runāju par spēļu vērošanu Krievijas kanālā KHL.TV, ja tas nav krievu medijs, kas tad tas ir?

Šā kanāla publikai principā arī ir paredzēas Megafon, utt. reklāmas. Tas tikai vēlreiz apliecina, ka viss RD projekts ir ar visām piecām iekšā Krievijas tirgū, vietējā šūmēšanās un vietējais tirgus šeit pat reklāmdevējus neinteresē.

     [+] [-]

, 2011-08-07 14:08, pirms 13 gadiem
als rakstīja: Uz jebkura dinamieša biksiņām bija virsū Megafon simbols kā reklāma! Daudz mums te ir to Megafon abonentu? Vai varbūt dēļ tās reklāmas pēkšņi viņu te vairāk palika? Ok, saprotu - līgas pabalstītājs - sponsors, bet vai nepietiek, ka jau viņu bļemba ir uz Arēnas ledus un bortiem? Kāda mārrutka pēc vēl spēlētāju bikses ar to ir "jāapštampogo"! Es saprotu, ka tā būtu Krievijā (krievu klubiem), kur tas mobilais kantoris varētu reklamēties un zvejot pie sevis tautu, bet kāda jēga viņiem te būtu diži reklāmēties? Šie taisās nākt iekšā te kā vēlviens operators? Ja nē tad neredzu tam visam (šādai reklāmai te) jēgu....
Domaa to zalo reklamu? Interesanti, ka, lai cik taa reklama butu kosa un izceltos, ja man nepateiktu prieksa, es taa ari uz sitienu nezinatu pateikt, ka taa ir par reklamu.
Ja Tu jautaa par jegu - "Dinamo" tacu nespele vieni pasi, vienmer pretiniekos ir komanda, speli vienmer skatas ari citi, ne tikai latviesi, turjklat "Dinamo" spele ari izbraukumaa.

     [+] [-]

, 2011-08-07 17:31, pirms 13 gadiem
lai veicas

  -1 [+] [-]

, 2011-08-08 00:25, pirms 13 gadiem
Nesapratu šim rakstam jēgu...