Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:115, Did:0, useCase: 3

Virslīga 2025: Krivuņecs par jauniešiem un naudu, "Mettu" un 12 klubu ideju

Rolands Eliņš

Virslīga 2025: Krivuņecs par jauniešiem un naudu, "Mettu" un 12 klubu ideju
Maksims Krivuņecs. Foto: Oļegs Baibakovs/Virslīga

Pēc "Tonybet" futbola Virslīgas sezonas noslēguma portāls Sportacentrs.com uz lielo interviju aicināja Virslīgas nu jau ilggadējo vadītāju Maksimu Krivuņecu, lai savilktu galus kopā par 2025. gada sezonu un tuvāko nākotni. Krivuņecs sīkāk ieskicēja gan to, kādu iespaidu uz Virslīgu atstās sniegums Eirokausos, gan leģionāru fonda formāta izmaiņām, gan "Mettas" izkrišanu un pavasara konfliktu ar medijiem, gan ideju par Virslīgas paplašināšanos.

"Ar aizvadīto Virslīgas sezonu esam ļoti apmierināti - gan ar laukumā redzēto, gan organizatorisko pusi," sacīja Virslīgas valdes priekšsēdētājs Maksims Krivuņecs. "Esam priecīgi novērot, ka Virslīgas auditorija turpina pieaugt, šosezon bija izaugsme praktiski visos rādītājos, izņemot skatītāju skaitu stadionos. Tur arī bija savi objektīvi iemesli, kādēļ bija šāds kritums, un šos iemeslus principā Sportacentrs.com jau precīzi aprakstīja. Taču visādi citādi - TV tiešraidēs, interneta tiešraidēs, līdzjutēju iesaistē sociālajos tīklos, spēļu labāko momentu video utt. - bija pieaugums."

"Skatoties ilgtermiņā, domāju, ka līgai ir uzņemts pareizs virziens. Protams, bija arī šosezon mums kļūdas un kļūdiņas, bet nu galvenais ir ņemt tās tagad vērā un neatkārtot," turpināja Krivuņecs, aicināts sasummēt aizvadīto sezonu. "Prieks, ka ir jauns čempions. Mums četru sezonu laikā tagad ir trīs dažādi čempioni, un tā ir laba zīme par līgas konkurētspēju. Nemaz ne tik seni bija laiki, kad Latvijā uzvarēja tikai viens klubs."

"Protams, ļoti svarīgs apstāklis šosezon bija tas, ka neviens klubs nespēlēja Eirokausu pamatkārtā, žēl, ka tas neizdevās. UEFA rangā iepriekš bijām pavisam tuvu 33. vietai, kas būtu devusi vienu vietu Eiropas līgas kvalifikācijā un attiecīgi daudz labākas izredzes kvalificēties Konferences līgas pamatturnīram, bet tagad, nespēlējot šoruden, Latvija atkāpusies uz 38. vietu. Un te nav runa tikai par vienkārši spēlēšanu, bet gan par UEFA prēmijām un Eirokausu naudām - jo vairāk klubiem izdodas tās iegūt un iepludināt Latvijas futbolā, jo spēcīgāka kļūst Virslīga."

Runājot par līgas vidējo līmeni, Krivuņecs atgādināja, ka 2024. gada nogalē LFF valde lēma par izmaiņām līgas leģionāru fondā - tika nolemts atcelt izņēmumu, ka par pirmajiem astoņiem leģionāriem reģistrācijas maksa ir par 5000 eiro mazāka nekā standarta (8000 eiro). Tāpat LFF valde toreiz lēma par izmaiņām šī leģionāru fonda sadalīšanā - ja iepriekš bija skaidri atrunāts reglamentā, ka leģionāru fonda līdzekļi pilnībā jāizlieto jaunatnes futbola atbalstam (proporcionāli kluba Latvijas U21 vecuma spēlētāju aizvadīto minūšu skaitam Virslīgā), tad 2025. gadā situācija jau bija cita.

"Mums līgā ir skaidra situācija, ka nostabilizējušies divi vadošie superklubi," skaidroja Krivuņecs. "Mūsu uzdevums ir palīdzēt vidējam slānim un mazajiem klubiem. Leģionāru fonds ir viens no labākajiem veidiem, kā to varam darīt. Diemžēl jāatzīst, ka pirms sezonas sākuma pieņemtais lēmums par izmaiņām leģionāru fondā krietni ietekmēja līgas gaitu. Tagad vairs tikai daļēji līdzekļi no leģionāru fonda tika izmantoti jaunatnes futbola atbalstam, kamēr liela daļa nonāca citur. Kur tieši? Citos projektos, es nemaz droši nezinu, tas jāprasa LFF vadībai. Bet tas noveda pie tā, ka Virslīgas klubi adaptējās, saprata, ka iespēlēt U21 vecuma latviešus vairs nav tik izdevīgi."

Kā piemēru, kas saglabāja savu nostāju par jauno spēlētāju attīstību un iespēlēšanu, Krivuņecs nosauca "Mettu", kas līgā palika pēdējā vietā un izkrita uz Nākotnes līgu: "Vai viņi tika nosacīti sodīti par to, ka nepārkārtojās jaunajiem apstākļiem? Savā ziņā jā. "Metta" filozofija šeit ir labi zināma - Latvijas jaunās futbola paaudzes izaudzināšana. Viņi to uzskatīja par svarīgāku nekā centienus piesaistīt vairāk leģionārus un pieredzējušos spēlētājus, lai gan principā šosezon klubiem vairs nebija tādas motivācijas iespēlēt Latvijas U21 spēlētājus."

Virslīgas vadītājs piesauca neseno statistiku, ka Virslīga bija starp Eiropas jaunākajām līgām pēc spēlētāju vidējā vecuma: "Bijām unikālā pozīcijā. Bet, ja šādi turpināsies, tas viss mainīsies. Redzējām, ka iepriekšējos gados pieauga Latvijas U21 izlases sasniegumi UEFA turnīros. Tas neradās no tukšas vietas, bet gan arī tādēļ, ka Virslīgas klubi bija ieinteresēti iespēlēt U21 spēlētājus, un Virslīgas maču pieredze viņiem ļoti noderēja Latvijas izlasē."

Krivuņecs gan atzina, ka izmaiņas leģionāru fondā novedušas arī pie citām izmaiņām: "U21 spēlētāju skaita samazināšanās, ja turpināsies, nākotnē būs problēma. Bet drīzāk problēma Latvijas futbolam kopumā, nevis tieši Virslīgai. Jo Virslīgas ieguvums bija labi novērojams - šosezon par 36% samazinājies to spēļu skaits, kas beidzās ar vairāku vārtu starpību, proti, bija krietni mazāk sagrāvju. Par to, protams, esam priecīgi. Šo vidējo līmeni sanāca veicināt, taču nedaudz mākslīgi, un ar stratēģiju, ka vidēja līmeņa klubam izdevīgāk ir iespēlēt leģionāru, nevis latviešu jauno spēlētāju. Un, ja aug vidējais līmenis, tad arī lielākas iespējas labāk nospēlēt Eirokausos. Vēlreiz uzsvēršu - mums UEFA prēmijas un solidaritātes fonda maksājumi ir nenormāli svarīgi. Šosezon, kad mums nebija kluba Eirokausu pamatturnīrā, no UEFA solidaritātes fonda maksājumiem zaudējām apmēram pusmiljonu eiro. Latvijas jauniešu sportam tas ir nozīmīgs apjoms."

"Ideālais formāts, lai spēlētājs attīstītos, tiek piesaukts 25-50-25," sacīja Krivuņecs. "25% spēļu jāaizvada pret spēcīgākiem pretiniekiem, 50% pret sava līmeņa pretiniekiem un 25% pret jau zemāku līmeni, lai būtu iespēja iegūt pārliecību par saviem spēkiem. Mums Virslīgā pietrūkst tieši šī vidējā līmeņa. RFS un "Riga" kā divas izteikti vadošās komandas jau piesaucu, un domāju, ka nākamsezon "Liepāja" jau veidos lielo trijnieku, mums bija ļoti interesanta un spraiga cīņa par palikšanu Virslīgā. Es būtu ļoti priecīgs, ja būtu vēl aktīvāka un spraigāka cīņa par ceturto Eirokausu ceļazīmi."

"Bet nu te atkal ir jāsabalansē vēlmes par līgas līmeņa celšanos ar vēlmēm par Latvijas jauno futbolistu izaugsmi," teica Krivuņecs. "Tāpēc es esmu ļoti pret to, ka solidaritātes fonda maksājumus var izmantot arī citiem mērķiem. Tie būtu jāizmanto tikai jauniešu futbolam, varbūt vēl infrastruktūrai. LFF ir izveidojusi darba grupu, kurā tiek runāts un plānots par šīm lietām, arī es esmu tajā un paužu savu balsi."

Vai šoruden šajā Virslīgas darba grupā ir apspriests arī jautājums par Virslīgas iespējamo paplašināšanos līdz 12 komandām, ko LFF prezidents vēl pavisam nesen nevēlējās pilnībā izslēgt no iespējamo scenāriju saraksta? "Nē, nav," sacīja Krivuņecs. "Par 12 klubiem Virslīgā šobrīd runā tikai tie, kuri īsti nesaprot pašreizējos apstākļus."

Pozitīvi par 12 klubiem Virslīgā gan nesen portālam Sportacentrs.com izteicās arī "Mettas" ģenerālsekretārs Ģirts Mihelsons.

"Jā, protams. Ja es šobrīd būtu "Mettas" vadītājs, es darītu to pašu," sacīja Krivuņecs. "Tas ir tikai normāli, ka katrs klubs cīnās par savu vietu zem saules un meklē sev izdevīgus risinājumus. Man ir žēl, ka "Metta" izkrita no VIrslīgas. Bet tāpēc arī pastāv tāds formāts, ka ir klubi un ir līgas, kas savukārt jau ir neitrālas un skatās uz visas līgas kopējo labumu. Un par 12 komandām Virslīgā saku šādi - tas būtu nevis viens, bet uzreiz desmit soļi atpakaļ. Virslīga to var pierādīt un argumentēt, turklāt būtu pilnīgi nepareizi to darīt šajā starpsezonā. Tad gan mums būtu jārunā par interešu konfliktu, jo skaidri redzams, kuriem klubiem tas nāktu par labu un kuriem nē. Pareizi būtu, ka šāds lēmums tiek pieņemts - ja tiešām kāds var parādīt argumentus, kā īsti tas nāks par labu līgai - par aiznākamo sezonu."

Salīdzinot ar dažām vēl nepavisam ne tik senām Virslīgas sezonām, kad netrūka šādu un tādu lielāku skandālu, publisku strīdu un konfliktu, šī sezona būtībā bija mierīga, sacīja Krivuņecs. Taču viens skaļāks notikums pa vidu bija gan, kas turklāt bija tiešā veidā saistīts ar portālu Sportacentrs.com - kad "Metta" atteicās savā mājas spēlē ielaist Virslīgas akreditētos žurnālistus Edmundu Novicki un Arkādiju Birjuku, ko vēlāk publiski skaidroja ar savu kritiku par portāla publikācijām. Virslīgas vadība pavasarī palīdzēja ar vidutāja lomu, taču savu nostāju publiski nepauda. Tagad sezona beigusies, un Krivuņecs tika aicināts dalīties viedoklī.

"Pirmkārt, manuprāt, klubam šajā situācijā nebija taisnības," sacīja Krivuņecs. "Virslīga vienmēr ir respektējusi medijus, it īpaši Edmundu un Arkādiju. Teicu "Mettai", ka man tas nelikās pareizi. Tāpat man nelikās pareizi, kā tas viss ir pasniegts publiski. Kad situācija attīstījās, ne viena, ne otra puse man neko nevaicāja, neviens nepiezvanīja un nevaicāja, ko mēs šeit kopā varam izrisināt. Tā vietā viss uzreiz aizgāja publiski. Tāpēc arī neko no savas puses publiski tobrīd nekomentēju, jo būtībā biju trešā puse, kas par notikušo uzzina vēlāk. Kad emocijas norima, aicinājām visus pie viena galda, izrunājām un ejam uz priekšu. Sasummēšu šādi - tas bija izņēmuma gadījums, nevis milzīga un tendencioza problēma, bet tagad cilvēkiem no malas varēja palikt iespaids, ka Virslīga cīnās ar medijiem. Tā nav, mēs, galu galā, piedāvājam publisku produktu."

Runājot par nākamās sezonas mērķiem, Virslīgas valdes priekšsēdētājs piesauca ilgtermiņa darba turpināšanu, nevis pēkšņus mākslīgus izrāvienus: "Zinām, kas jāpaveic, lai uzlabotu situāciju, mums ir idejas, kā labāk un plašāk piedāvāt Virslīgas spēļu atspoguļojumu. Jāturpina darbs ar klubiem, attiecīgi jāpapildina komercreglaments. Ļoti ceru, ka nākamsezon būs trīs komandas, kas cīnīsies par titulu, ļoti ceru, ka "Riga" tiks Eirokausu pamatturnīrā, ceru, ka kādai komandai arī no līgas zara izdosies tikt ļoti tuvu Konferences līgai. Mums vairāk jāattīsta arī sieviešu futbols, jo tā arī ir svarīga lieta UEFA."

"Jāmeklē arī vairāk veidu, kā atbalstīt Nākotnes līgas klubus un to ambīcijas, šeit esmu izteicis piedāvājumu, ka konkrētu procentu no Virslīgas klubu UEFA solidaritātes maksājumiem vienojamies novirzīt Nākotnes līgas čempionam. Klubi tad saprot, par ko viņi cīnās, un saņem palīdzību, lai sekmīgāk iekļautos Virslīgā. Jo sportā un pārējā biznesā ir šāda atšķirība - biznesā tev būs vislabāk, ja tev pašam būs vislabāk, bet sportā tev būs labāk arī tad, ja visiem pārējiem būs augstāks līmenis, lielāki ienākumi, lielāka atpazīstamība utml. Tas rada apstākļus, lai arī tavam klubam būtu labāka situācija."

1 2 48 komentāri

  +3 [+] [-]

, 2025-11-17 16:00, pirms nedēļas
Šis rada prātīga cilvēka iespaidu, ko nevarētu teikt par šā brīža LFF prezidentu.

  +3 [+] [-]

, 2025-11-17 16:42, pirms nedēļas
Krivuņecs ļoti labis visu paskaidroja

  +1 [+] [-]

, 2025-11-17 20:21, pirms nedēļas
Es piekrītu Maksima idejai daļu naudas novirzīt Nākontes līgai, bet tikai ne dublieru komandām (FK Tukums-2, RFS-2, Riga FC-2). Par 12 komandām Virslīgā es joprojām esmu 50 pret 50, jo būs savi pozitīvie un savi negatīvie stāsti ap to!

  +2 [+] [-]

, 2025-11-17 20:51, pirms nedēļas
Ambrē rakstīja: Es piekrītu Maksima idejai daļu naudas novirzīt Nākontes līgai, bet tikai ne dublieru komandām (FK Tukums-2, RFS-2, Riga FC-2). Par 12 komandām Virslīgā es joprojām esmu 50 pret 50, jo būs savi pozitīvie un savi negatīvie stāsti ap to!
Ja raksts nav pielabots pēc tav komentāra, tur rakstīts 'Nākotnes līgas čempionam' (ar domu lai vieglāk ienākt līgā, gan jau). Par 12 klubiem, tā arī neesmu sapratis vai Uefa maksājums ir fiksēts (pēc panākumiem kausos) un tad šo summu izdala uz visiem (no turienes varētu būt ideja piemest Nākotnes čempioniem), respektīvi ja nauda no Uefa nepalielinās ja paliek vairāk klubu, tad 12 zaudē krietnu daļu sava šarma.

Arī, joprojām domāju bez manis arī citiem būtu intresanti uzzināt leģionāra fonda izlietojumu procentos tagad. Vai Lff var slēpt informāciju ja žurnālisti prasa?

  +1 [+] [-]

, 2025-11-17 20:52, pirms nedēļas
fall in love rakstīja: Ja raksts nav pielabots pēc tav komentāra, tur rakstīts 'Nākotnes līgas čempionam' (ar domu lai vieglāk ienākt līgā, gan jau).

Arī, joprojām domāu bez manis arī citiem būtu intresanti uzzināt leģionāra fonda izlietojumu procentos tagad. Vai Lff var slēpt informāciju ja žurnālisti prasa?
Jā - pārlasot vēlreiz tur viņš pasaka, ka jāmeklē veidi kā palīdzēt un atbalstīt Nākontes līgas klubus, un pēc tam atsevišķi izceļ Nākontes līgas čempionus! Būtu gribējies, lai Rolands Eliņš lūdz Maksimu precīzāk izteikties par šo ideju - Nākontes līgas čempions, vai Nākontes līgas klubus? Jo sarunā ir iepīti abi - gan Nākotnes līgas klubi, gan NLčempioni.

  +2 [+] [-]

, 2025-11-17 21:02, pirms nedēļas
Ambrē rakstīja: Jā - pārlasot vēlreiz tur viņš pasaka, ka jāmeklē veidi kā palīdzēt un atbalstīt Nākontes līgas klubus, un pēc tam atsevišķi izceļ Nākontes līgas čempionus! Būtu gribējies, lai Rolands Eliņš lūdz Maksimu precīzāk izteikties par šo ideju - Nākontes līgas čempions, vai Nākontes līgas klubus? Jo sarunā ir iepīti abi - gan Nākotnes līgas klubi, gan NLčempioni.
Domāju, ka doma ir gan gan.
Palīdzēt čempioniem, lai viņiem ir vieglāk iekļauties Virslīgā.

Kā arī kaut cik palīdzēt kopējai līgai, lai arī līgas līmenis turpinātu kāpt

  +2 [+] [-]

, 2025-11-17 21:10, pirms nedēļas
Attiecībā par 12 klubiem, pašreiz redzu vairāk negatīvā nekā pozitīvā. Vienīgais pozitīvais ko es saredzu ir mazāks spēļu skaits (no 36 uz 32 (vai 33)), kas dotu iespēju mazliet brīvāk plānot kalendāra pavasara daļu. Un arī šis tomēr ir aiz matiem pievilkts pozitīvais arguments.

Uzskatu, ka tomēr jāļauj pāris sezonas nostiprināties šai sistēmai (līgu piramīdai), jo vēl nesenā pagātnē tomēr ir bijušas situācijas, kad klubi aiziet pa burbuli vai arī vnk neiziet licencēšanos

Problēmklubu pēdējās sezonas Virslīgā
Valmiera-2024
Spartaks-2022
Noah-2021
Ventspils-2021
Jelgava-2020

  +1 [+] [-]

, 2025-11-17 22:00, pirms nedēļas
Lukstins88 rakstīja: Attiecībā par 12 klubiem, pašreiz redzu vairāk negatīvā nekā pozitīvā. Vienīgais pozitīvais ko es saredzu ir mazāks spēļu skaits (no 36 uz 32 (vai 33)), kas dotu iespēju mazliet brīvāk plānot kalendāra pavasara daļu. Un arī šis tomēr ir aiz matiem pievilkts pozitīvais arguments.

Uzskatu, ka tomēr jāļauj pāris sezonas nostiprināties šai sistēmai (līgu piramīdai), jo vēl nesenā pagātnē tomēr ir bijušas situācijas, kad klubi aiziet pa burbuli vai arī vnk neiziet licencēšanos

Problēmklubu pēdējās sezonas Virslīgā
Valmiera-2024
Spartaks-2022
Noah-2021
Ventspils-2021
Jelgava-2020
FK Ventspils sakarā liels fuij ir tiem, kuri vispār atļāva pārdot šo klubu personai, jau ar apšaubāmu pagātni.
Par Noah labāk vispār nerunāsim - tas bija jau skandālos, kad knapi Daugavpils Lokomotīve uzvarēja 1.līgā!
FK Jūrmalas Spartaks - jau redzēja, ka ir šķidrs ar to vien, ka nebija pašiem savas akadēmijas apakšā. Tas nozīmē, ka kluba vadība nedomā ilgtermiņā (starp citu - FK Jūrmalas Spartaks joprojām ir LFF biedru statusā). Ļoti iespējams, ka šodien pie tās situācijas, ka Virslīgas klubi caur solidaritātes fondu no UEFA dabon sezonā ap 350k eur varētu pat izdzīvot, bet kā jau teicu - nav akadēmijas apakšā, kas neļautu iziet licensēšanas prasības.

  +1 [+] [-]

, 2025-11-17 22:03, pirms nedēļas
Lukstins88 rakstīja: Domāju, ka doma ir gan gan.
Palīdzēt čempioniem, lai viņiem ir vieglāk iekļauties Virslīgā.

Kā arī kaut cik palīdzēt kopējai līgai, lai arī līgas līmenis turpinātu kāpt
NL čempions dabon 100-150k eur, bet pārējie NL klubi 20-50k (izņemot dublieri, jo viņiem naudu jau dod mātes komandām no UEFA, un krietni lielāku). Jā - es šādai sistēmai uzskatu, ka būtu pozitīvs atspaids uz NL klubiem.

  +1 [+] [-]

, 2025-11-17 22:16, pirms nedēļas
Ambrē rakstīja: FK Ventspils sakarā liels fuij ir tiem, kuri vispār atļāva pārdot šo klubu personai, jau ar apšaubāmu pagātni.
Par Noah labāk vispār nerunāsim - tas bija jau skandālos, kad knapi Daugavpils Lokomotīve uzvarēja 1.līgā!
FK Jūrmalas Spartaks - jau redzēja, ka ir šķidrs ar to vien, ka nebija pašiem savas akadēmijas apakšā. Tas nozīmē, ka kluba vadība nedomā ilgtermiņā (starp citu - FK Jūrmalas Spartaks joprojām ir LFF biedru statusā). Ļoti iespējams, ka šodien pie tās situācijas, ka Virslīgas klubi caur solidaritātes fondu no UEFA dabon sezonā ap 350k eur varētu pat izdzīvot, bet kā jau teicu - nav akadēmijas apakšā, kas neļautu iziet licensēšanas prasības.
Protams, protams, būtu jau forši ja visi šie klubi izdzīvotu, bet diemžēl tāda ir bijusi Latvijas futbola specifika, ka daudzi klubi aiziet pa pieskari un šis ir viens no lielākajiem negatīvajiem argumentiem par sliktu 12 klubu līgai. Uzskatu, ka ir jāļauj pašreizējai sistēmai iespēlēties un pēc pāris gadiem (ap 2030. gadu) varētu arī domāt par līgas paplašināšanos

     [+] [-]

, 2025-11-17 23:53, pirms nedēļas
Lukstins88 rakstīja: Protams, protams, būtu jau forši ja visi šie klubi izdzīvotu, bet diemžēl tāda ir bijusi Latvijas futbola specifika, ka daudzi klubi aiziet pa pieskari un šis ir viens no lielākajiem negatīvajiem argumentiem par sliktu 12 klubu līgai. Uzskatu, ka ir jāļauj pašreizējai sistēmai iespēlēties un pēc pāris gadiem (ap 2030. gadu) varētu arī domāt par līgas paplašināšanos
Lai tā būtu, bet tad es ceru, ka Maksims Krivuņecs līdz ar to arī izmetīs laukā domu par Baltijas futbola līgu. Ejam uz Virslīgas 12x komandām - kaut kad + Nākotnes līgai domājam kā piesaistīt finanses.

  +1 [+] [-]

, 2025-11-17 23:58, pirms nedēļas
Ambrē rakstīja: Es piekrītu Maksima idejai daļu naudas novirzīt Nākontes līgai, bet tikai ne dublieru komandām (FK Tukums-2, RFS-2, Riga FC-2). Par 12 komandām Virslīgā es joprojām esmu 50 pret 50, jo būs savi pozitīvie un savi negatīvie stāsti ap to!
No kurienes tad 50./50? Sezonas laikā biji krietni vairāk par kā pret.

     [+] [-]

, 2025-11-18 00:39, pirms nedēļas
Geralt of Rivia rakstīja: No kurienes tad 50./50? Sezonas laikā biji krietni vairāk par kā pret.
Jo sezonas beigās, un pēc sezonas esmu dzirdējis vairāk argumentus, un ja Maksims Krivuņecs Virslīgas paplašināšanas vietā piedāvā sakārtot Nākotnes līgu, tad redzu, ka cilvēkam ir argumenti un idejas. Arī pāris dienas atpakaļ par šo jautājumu klausījos Jurģa Kalna viedokli - viņš atkal teica, ka nevajag baidīties no tā, ka Virslīgai pievienosies vairāk Nākotnes līgas komandas - viņa arguments par to, vai tas neradīs pārāk lielu plaisu starp, piemēram - Riga FC vs JDFS Alberts? Viņa atbilde bija, ka ienākot Virslīgā komandas adaptēsies pie lielākiem ātrumiem, tehnikas, pamainot treniņa procesus utt.
Es ieklausos pieredzējušu cilvēku viedokļos - par un pret! Katram ir argumenti. Ja sezonas beigās tā pati Ogre United izkritīs no Virslīgas, bet tas viss izšķirsies tikai sezonas nogalē, tad es teiktu, ka Virslīga ir gatava 12x komandām! Ja Ogre United jau vasaras vidū būs teju vienīgā reālā pretendente uz izkrišanu, tad teikšu, ka mēs neesam gatavi 12x komandu Virslīgai.

     [+] [-]

, 2025-11-18 01:04, pirms nedēļas
Viņš runā gudri un pareizi, bet realitātē ir sajūta, ka viņš neko daudz, diemžēl, nekontrolē. Kā LFF lems, tā arī būs. Var pasmilkstēt pretī un ar to viss beigsies. Kā tas bija sezonas sākumā ar leģionāru naudas paaugstināšanu. Tik pat labi tas var atkārtoties ar 12 komandām nākam sezon. Ir pret (kas ir labi), bet pilnīgi neko ietekmēt nespej.

  -1 [+] [-]

, 2025-11-18 07:44, pirms nedēļas
Kāds tad gala rezultātā ir mērķis? Padarīt virslīgu spēcīgāku, lai mūsu izlases zvaigznes (Ikaunieks, savaļnieks, Jurkovskis, zelenkovs, černamordijs, daškevics utt ) paliek vēl kvalitatīvāki un mēs pamazām izkāpjam no 140.vietas⚫️😀! vai arī ļaujam attīstīties jaunajiem, kuri iegust pirmo pieredzi pieaugušo futbolā un mēģina spert nākamo soli ārzemēs un tad ienāk izlasē jau ar starptautisku pieredzi?

  +1 [+] [-]

, 2025-11-18 09:02, pirms nedēļas
Ambrē rakstīja: Lai tā būtu, bet tad es ceru, ka Maksims Krivuņecs līdz ar to arī izmetīs laukā domu par Baltijas futbola līgu. Ejam uz Virslīgas 12x komandām - kaut kad + Nākotnes līgai domājam kā piesaistīt finanses.
Baltijas līga mums tiešām nav vajadzīga. Priekš Latvijas jau tā ir daudz spēles. Turklāt šaubos vai lielie klubi būs ieinteresēti spēlēt ar pamatsastāvu, ja nav nekāda baigi krutā balva

  +1 [+] [-]

, 2025-11-18 09:07, pirms nedēļas
bebrs12345678 rakstīja: Kāds tad gala rezultātā ir mērķis? Padarīt virslīgu spēcīgāku, lai mūsu izlases zvaigznes (Ikaunieks, savaļnieks, Jurkovskis, zelenkovs, černamordijs, daškevics utt ) paliek vēl kvalitatīvāki un mēs pamazām izkāpjam no 140.vietas⚫️😀! vai arī ļaujam attīstīties jaunajiem, kuri iegust pirmo pieredzi pieaugušo futbolā un mēģina spert nākamo soli ārzemēs un tad ienāk izlasē jau ar starptautisku pieredzi?
Mērķis ir celt Virslīgas līmeni. Savukārt, ja runa ir par izlasi, tad mūsu izlases zvaigznēm ir jādodas spēlēt uz ārzemēm, lai tomēr regulārāk spēlētu pie lielākiem ātrumiem un būtu vairāk cīņas. Pašreiz mūsu zvaigznēm ir tikai pāris mači sezonā kur ir spraigi dueļi (Rīgas derbiji, Eirokausi un Latvijas kauss)

  -1 [+] [-]

, 2025-11-18 09:54, pirms nedēļas
Tad beigās kam ir paredzēta virslīga?

     [+] [-]

, 2025-11-18 10:18, pirms nedēļas
Lukstins88 rakstīja: Baltijas līga mums tiešām nav vajadzīga. Priekš Latvijas jau tā ir daudz spēles. Turklāt šaubos vai lielie klubi būs ieinteresēti spēlēt ar pamatsastāvu, ja nav nekāda baigi krutā balva
Izņemot naudas balvu, ko tāda Baltijas līga varētu piedāvāt komandām? Jo būsim godīgi - EK ceļazīmi tur nevienam nedos.
Par naudas balvu runājot, tad kāds balvu fonds būtu interesants piemēram tādai RFS vai FC Riga?

     [+] [-]

, 2025-11-18 11:13, pirms nedēļas
TinderDtae rakstīja: Izņemot naudas balvu, ko tāda Baltijas līga varētu piedāvāt komandām? Jo būsim godīgi - EK ceļazīmi tur nevienam nedos.
Par naudas balvu runājot, tad kāds balvu fonds būtu interesants piemēram tādai RFS vai FC Riga?
Tāpēc jau arī saku, ka lielajiem klubiem, kuriem jau tā Eirokausu dēļ ir visai smags grafiks vismaz līdz augusta beigām vēl mači Baltijas līgā neliksies interesanti. Tur viņi varētu spēlēt ar dublieru komandām. Un domāju, ka ne jau tikai Latvijā tā domā

  +2 [+] [-]

, 2025-11-18 11:15, pirms nedēļas
bebrs12345678 rakstīja: Kāds tad gala rezultātā ir mērķis? Padarīt virslīgu spēcīgāku, lai mūsu izlases zvaigznes (Ikaunieks, savaļnieks, Jurkovskis, zelenkovs, černamordijs, daškevics utt ) paliek vēl kvalitatīvāki un mēs pamazām izkāpjam no 140.vietas⚫️😀! vai arī ļaujam attīstīties jaunajiem, kuri iegust pirmo pieredzi pieaugušo futbolā un mēģina spert nākamo soli ārzemēs un tad ienāk izlasē jau ar starptautisku pieredzi?
Tu laikam esi viens no tiem cilvēkiem, kuri Virslīgai un Latvijas futbola izlasei velk vienlīdzības zīmi. Ieklausies un iegaumē - Virslīgas klubu uzdevums nav glābt Latvijas futbola izlasi, vai arī panākt, ka LV izlase iekļūst 100 labāko pasaules izlašu topā, vai pat labāko 10 izlašu. Jā - ir klubi, kuri lepojas ar to, ka viņu audzēkņi ir iekļuvuši lielās izlases sastāvā, bet tas nav pašmērķis. Pašmērķis ir radīt futbola klubu sistēmu valstī, kas ir stabila, un kura spēj dzīvot - tātad mērķis ir izaudzināt labus pašmāju spēlētājus, lai varētu pārdot transfēru tirgū. Daļai klubu arī tas nav pašmērķis, bet piemēram tikt eirokausos, jo caur to var ģenerēt ienākumus un uzsist lielāku cenu saviem spēlētājiem pirms pārdošanas. Ja valsts, vai LFF uzstādīs mērķi, ka Virslīgas galvenā jēga ir izlase, tad arī lai Virslīgas klubiem sagādā naudu no kā izdzīvot! LNK Sporta Parks izmaksāja ap 15 milj. eur, FS Jelgava ir sava bāze, FK Metta beidzot tulīt tiks atklāta sava bāze, Riga FC Piņķos tulīt pabeigs darbus ap savu jauno bāzi. Pasaki lūdzu - no kurienes šie klubi ir dabūjuši šīs investīcijas? No valsts budžeta? Tie ir privātie ieguldījumi + cilvēku entuziasms. Valsts jau 35 gadus nav spējīga pieņemt lēmumu par nacionālā stadiona būvieniecību - tad kāda frukta pēc Virslīgas un privāto klubu prioritātei ir jābūt izlasei?
Jā - Igaunijā ir noteikumi, ka katrā augstākās līgas klubā ir obligāti jābūt laukumā vienam vismaz 18 gadīgam igauņu spēlētājam, kuram algu maksā Igaunijas futbola federācija, bet ne klubs. Tādi tur ir noteikumi - ja Igaunijas futbola federācija vēlas, ka privātie klubi iesaista tik jaunu spēlētāju, un ka viņam ir jāspēlē noteikts minūšu skaits, tad, lai tie kad to vēlas arī paši maksā algu. Šobrīd gan tas nekādu īpašo pozitīvo atdevi uz Igauniajs izlasi nav atstājis.

  +1 [+] [-]

, 2025-11-18 11:15, pirms nedēļas
bebrs12345678 rakstīja: Tad beigās kam ir paredzēta virslīga?
Godīgi sakot pašreiz Virslīga ir domāta kā platforma kur tiešām talantīgie spēlētāji kuri vēlas sevi pierādīt var mēģināt izsisties uz Eiropu.

Kamēr neaugs kopējā līgas konkurētspēja tikmēr arī izlase kopumā stagnēs, jo daudzi spēlētāji nāk no Virslīgas (pamatā no Riga un RFS)

     [+] [-]

, 2025-11-18 11:15, pirms nedēļas
Japaliek pie 10 komandam es domaju valmiera mierigi atgriezisies nevajadzes nekadu maksligo paplasinasanu uz 12

  +1 [+] [-]

, 2025-11-18 11:40, pirms nedēļas
bebrs12345678 rakstīja: Tad beigās kam ir paredzēta virslīga?
Vai NHL un NBA uzdevums ir radīt Kanādas un ASV izlasei spēlētājus? Sisitēma kur uzdevums bija ražot spēlētājus izlasei bija praktiski tikai PSRS. Kaut ko mēģināja samiksēt LFF, Virslīgu un Latvijas izlasi Gunta Indriksona laikā, kad Skonto FC uztaisīja par izlases bāzes komandu + JFC Olimps bija U-21, vau U-23 (tagad precīzi neatceros) izlases bāzes komanda. Izlase un viens Virslīgas klubs saauga tik daudz kopā, ka izlase spēlēja izlases bāzes klubā Skonto FC. Un bija pat tāds nerakstīts likums - ja gribi spēlēt izlasē, tad pirmais, kas Tev ir jāizdara - jātiek spēlēt Skonto FC. Šī sistēma sabruka tad, kad sāka parādīties naudīgi konkurenti - FK Liepājas Metalurgs, FK Ventspils - un ne visi labākie spēlētāji vairs izvēlējās doties uz Skonto FC, jo spēlētājs sāka lūkoties kur var saņemt labāku atalgojumu utt. Un kad Skonto FC bija jāsāk cīnīties par naudu, transfēriem, UEFA dotācijām utt. reālos konkurences apstākļos, tad viņu radītā sistēma izrādijās Skonto FC klubam par nāves spriedumu, jo tā bija uzbūvēta ap to, ka Skonto FC bija monopola stāvoklis.
Diemžēl Skonto FC vairs nav, bet būtu bijis ļoti noderīgs Virslīgai šodien pat, ja viņi spētu cīnīties nevis par titulu, bet vismaz top 4-5 vietām.

  +1 [+] [-]

, 2025-11-18 11:44, pirms nedēļas
valmiera-fc rakstīja: Japaliek pie 10 komandam es domaju valmiera mierigi atgriezisies nevajadzes nekadu maksligo paplasinasanu uz 12
Izstāsti labāk - ja Valmiera FC nedabūs licensi spēlēšanai Nākontes līgā - kurš būs Valmieras vadošais klubs? SK Spēks, vai Valmeira FC 2.līgā, ņemot vērā, ka Uldis Pūcītis ir abu šo komandu valdē? Un ko darīs, ja LFF saskatīs interešu konfliktu ņemot vērā, ka abas komandas iespējams spēleš vienā līgā?

  +1 [+] [-]

, 2025-11-18 11:47, pirms nedēļas
Lukstins88 rakstīja: Godīgi sakot pašreiz Virslīga ir domāta kā platforma kur tiešām talantīgie spēlētāji kuri vēlas sevi pierādīt var mēģināt izsisties uz Eiropu.

Kamēr neaugs kopējā līgas konkurētspēja tikmēr arī izlase kopumā stagnēs, jo daudzi spēlētāji nāk no Virslīgas (pamatā no Riga un RFS)
Piekrītu - vienīgi mazliet nepiekrītu par RFS un Riga FC, jo viņu akadēmijas kadri vēl nav izauguši, bet RFS un Riga FC LV izlases pārstāvji nāk no Daugavpils, Skonto, Liepājas, Ventspils, Metta akadēmiju sisitēmām. Cik zinu, tad RFS un Riga FC pirmie gurķi varētu parādīties pēc 2-3 gadi, kuri ir gājuši cauri RFS un Riga FC akadēmijām.

  +1 [+] [-]

, 2025-11-18 11:53, pirms nedēļas
Pārsvarā varu piekrist Krivuņeca viedoklim.

  +1 [+] [-]

, 2025-11-18 12:21, pirms nedēļas
valmiera-fc rakstīja: Japaliek pie 10 komandam es domaju valmiera mierigi atgriezisies nevajadzes nekadu maksligo paplasinasanu uz 12
Man patīk Jūsu optimisms un tā kā nodarbojos ar statistiku,arī zemāko līgu,tad dikti labi redzu,kas Valmieras komandai izcīnīja vietu 1.līgā.Tie ir jaunie spēlētāji,kuri 2024.gadā spēlēja Nākotnes līgā Valmieras dublieru sastāvā,plus daži veterāni,kuri diez vai spēlēs pat pirmajā līgā.Atgādināšu,ka 2024.gadā Valmieras dublieri 1.līga finišēja 6.vietā.Tāpēc saprotams ir mans jautājums,no kurienes tas optimisms un vai tas ir pamatots?Man ļoti simpatizēja Valmiera FC spēle virslīgā un loti žēl,ka viņi aizgāja pa burbuli.Pateikšu tikai vienu parastu lietu.Lai Valmiera spēlētu veiksmīgi virslīgā,iesākumā ir jāuzvar 1.līga,ko ar šo sastāvu jūs neizdarīsiet.Protams,ka komanda pastiprināsies un daudz kas būs atkarīgs no leģionāru kvalitātes.Un pat ,ja viss izdodās un komanda iekļūst virslīgā,tad šeit nu bez lielā "čungura"neiztikt,protams,ja nevēlāties cīnīties par izdzīvošanu.Pavisam vienkārši,vai ne?Pat Ventspils komanda,neskatoties uz ievērojamo sniegumu,Latvijas mērogā protams, virslīgā un pēc bankrotēšanas ,neskatoties uz Ljašenko kunga solījumiem,palīdzēt klubam,tālāk par pirmo līgu netiek un netiks,ja nu vien nenoklūst tur kārtējo reformu rezultātā.Un pamatā visam tam ir NAUDA.Elementāri,vai ne?Komandā spēlē skolnieki ar amatieru līgumiem un nedaudz leģionāru,lai noturētos 1.līgā.Domāju,ka arī Valmiera būs drīzāk tuvāk šim variantam,nevis virslīgai.Gadījumā,ja jums izdosies atjaunot Valmiera FC varenību Latvijas mērogā,tikai priecāšos.Lai izdodās!

  -3 [+] [-]

, 2025-11-18 12:47, pirms nedēļas
Ambrē rakstīja: Izstāsti labāk - ja Valmiera FC nedabūs licensi spēlēšanai Nākontes līgā - kurš būs Valmieras vadošais klubs? SK Spēks, vai Valmeira FC 2.līgā, ņemot vērā, ka Uldis Pūcītis ir abu šo komandu valdē? Un ko darīs, ja LFF saskatīs interešu konfliktu ņemot vērā, ka abas komandas iespējams spēleš vienā līgā?
Valmiera dabus licenci un tapec man personigi ir pie tirsas kaut kads tur sk speks

  -1 [+] [-]

, 2025-11-18 12:48, pirms nedēļas
alguns rakstīja: Man patīk Jūsu optimisms un tā kā nodarbojos ar statistiku,arī zemāko līgu,tad dikti labi redzu,kas Valmieras komandai izcīnīja vietu 1.līgā.Tie ir jaunie spēlētāji,kuri 2024.gadā spēlēja Nākotnes līgā Valmieras dublieru sastāvā,plus daži veterāni,kuri diez vai spēlēs pat pirmajā līgā.Atgādināšu,ka 2024.gadā Valmieras dublieri 1.līga finišēja 6.vietā.Tāpēc saprotams ir mans jautājums,no kurienes tas optimisms un vai tas ir pamatots?Man ļoti simpatizēja Valmiera FC spēle virslīgā un loti žēl,ka viņi aizgāja pa burbuli.Pateikšu tikai vienu parastu lietu.Lai Valmiera spēlētu veiksmīgi virslīgā,iesākumā ir jāuzvar 1.līga,ko ar šo sastāvu jūs neizdarīsiet.Protams,ka komanda pastiprināsies un daudz kas būs atkarīgs no leģionāru kvalitātes.Un pat ,ja viss izdodās un komanda iekļūst virslīgā,tad šeit nu bez lielā "čungura"neiztikt,protams,ja nevēlāties cīnīties par izdzīvošanu.Pavisam vienkārši,vai ne?Pat Ventspils komanda,neskatoties uz ievērojamo sniegumu,Latvijas mērogā protams, virslīgā un pēc bankrotēšanas ,neskatoties uz Ljašenko kunga solījumiem,palīdzēt klubam,tālāk par pirmo līgu netiek un netiks,ja nu vien nenoklūst tur kārtējo reformu rezultātā.Un pamatā visam tam ir NAUDA.Elementāri,vai ne?Komandā spēlē skolnieki ar amatieru līgumiem un nedaudz leģionāru,lai noturētos 1.līgā.Domāju,ka arī Valmiera būs drīzāk tuvāk šim variantam,nevis virslīgai.Gadījumā,ja jums izdosies atjaunot Valmiera FC varenību Latvijas mērogā,tikai priecāšos.Lai izdodās!
Man nav nekadu saubu par to ka valmiera atri atgriezisies virsliga, man viens no parstavjiem teica ka konkuretspeja bus.

  +1 [+] [-]

, 2025-11-18 13:02, pirms nedēļas
valmiera-fc rakstīja: Man nav nekadu saubu par to ka valmiera atri atgriezisies virsliga, man viens no parstavjiem teica ka konkuretspeja bus.
Šveices naudas atmazgātājs apsolīja iedot naudu?

  +1 [+] [-]

, 2025-11-18 13:32, pirms nedēļas
valmiera-fc rakstīja: Valmiera dabus licenci un tapec man personigi ir pie tirsas kaut kads tur sk speks
Tev varbūt ir pie tirsas SK Spēks, bet Uldis Pūcītis ir spēcīgi saistīts ar SK Spēks un Valmiera FC. Es pat atļaušos teikt, ka Pūcītim iekš SK Spēks ir daudz lielāka teikšana nekā Valmiera FC. Un LFF gan var nebūt pie tirsas, ka viens un tas pats cilvēks vada divus klubus - un šobrīd viss velk uz to, ka diemžēl Valmeira FC netiek uz NL, jo parādi ar VID nav dzēsti! SK Spēks un Valmiera FC ir vairāk sapinušies kopā nekā Riga FC un FK Auda.

     [+] [-]

, 2025-11-18 14:39, pirms nedēļas
Trakais. Tāpat kā vairums to, kas vada mūsu futbolu.

  +1 [+] [-]

, 2025-11-18 15:20, pirms nedēļas
Ambrē rakstīja: Piekrītu - vienīgi mazliet nepiekrītu par RFS un Riga FC, jo viņu akadēmijas kadri vēl nav izauguši, bet RFS un Riga FC LV izlases pārstāvji nāk no Daugavpils, Skonto, Liepājas, Ventspils, Metta akadēmiju sisitēmām. Cik zinu, tad RFS un Riga FC pirmie gurķi varētu parādīties pēc 2-3 gadi, kuri ir gājuši cauri RFS un Riga FC akadēmijām.
Es nerunāju par akadēmijām, bet par klubiem. Uz izlasi tomēr pamatā nāk tieši no Riga un RFS klubiem. Protams, ir arī Liepāja, Auda, Tukums, bet tur tomēr mazāk.

  +1 [+] [-]

, 2025-11-18 15:22, pirms nedēļas
valmiera-fc rakstīja: Japaliek pie 10 komandam es domaju valmiera mierigi atgriezisies nevajadzes nekadu maksligo paplasinasanu uz 12
Pie pašreizējā sastāva Valmierai Virslīgu 2026. gadā neredzēt. Vajag krietni pastiprināt sastāvu, lai varētu pacīnīties ar Mariners, Albertu, Ventspili
1 2 48 komentāri