Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:115, Did:0, useCase: 3

''Audas'' futbolists apsūdz pretinieku rasismā, aicina Virslīgu risināt problēmu

Toms Mālmeisters
Toms Mālmeisters

''Audas'' futbolists apsūdz pretinieku rasismā, aicina Virslīgu risināt problēmu
Manjumovs Ačols (Nr. 7). Foto: Kristians Putniņš

Latvijas futbola Virslīgas komandas ''Auda'' futbolists Manjumovs Ačols pēc spēles pret ''Tukums 2000''/''Telms'' komentārā portālam ''Sportacentrs.com'' apsūdzējis pretinieku vienības spēlētāju Kristiānu Kaušeli rasisma izpausmēs. Viņš arī aicinājis Virslīgai pievērst pastiprinātāku uzmanību šīs problēmas risināšanai, jo ''Auda'' piedzīvojusi rasismu otro reizi sezonā.

Vakar Latvijas futbola Virslīgas 26. kārtas spēlē Tukumā neizšķirti spēlēja ''Auda'' un ''Tukums 2000''/''Telms'' komandas (2:2). Pirmajā puslaikā tiesnesis Vasilijs Mordatenko piešķīra dzelteno kartīti ''Tukuma'' spēlētājam Kristiānam Kaušelim un ''Audas'' futbolistam Manjumovam Ačolam, taču, kā pēc spēles norādīja ''Audas'' treneris un vēlāk arī pats Ačola, abu spēlētāju saķeršanās notikusi rasisma izpausmju dēļ no ''Tukuma 2000'' futbolista.

''Audas'' galvenais treneris Simo Valakari pēc spēles nebija ļoti runīgs par izveidojušos situāciju, tikai otro reizi sezonā pasakot, ka rasisms 2023. gadā nav pieļaujams. Uzreiz pēc tam viņš pameta preses konferenci, bet vēlāk portālam ''Sportacentrs.com'' savu izklāstu par situāciju sniedza Ačols.

''Pretinieks izturējās rasistiski pret mani. Ir 2023. gads - kā kaut kas tāds var notikt futbola spēlē? Viņa attaisnojums bija, ka viņš tā rīkojies emociju ietekmē, taču tas nav nekāds attaisnojums,'' pēc spēles emocionāls bija spēlētājs, kurš kritizēja arī spēles galveno tiesnesi. ''Šī ir jau otrā reize Virslīgā, kad pret mūsu komandu tā izturas. Tam ir jāpieliek punkts! Tiesnesis piešķīra tikai dzelteno kartīti! Kā var piešķirt dzelteno kartīti, ja viņš izturējies rasistiski? Ir jādod sarkanā un vairāku spēļu diskvalifikācija. Kā tu vari būt rasists 2023. gadā?''

Ačols minēja, ka otra reize šajā sezonā bijusi spēlē pret ''Metta'', taču toreiz ar rasistiskām izpausmēm izcēlušies šīs vienības atbalstītāji. Spēlētājs vērsa uzmanību, ka problēmai jāpievērš pastiprinātāka uzmanība no iesaistīto puses, citādi nekas nemainīsies. ''Ja tiesneši šai situācija nepievērsīs uzmanību, ja Virslīga situācija nepievērsīs pienācīgu uzmanību, tad tā turpināsies.''

''Audas'' futbolists Latvijā spēlē jau otro sezonu, bet divas rasistiskas epizodes piedzīvojis šīs sezonas laikā. To gan nevar teikt par sadzīvi, kur viņam bieži jāsastopas ar apkārtējo skatieniem. ''Uz ielas cilvēki ik pa laikam uz mani jocīgi skatās un pasmejas tā, it kā es nebūtu cilvēks un viņi pirmo reizi būtu ieraudzījuši tumšādainu personu. Mēs arī esam cilvēki - tādi paši kā visi citi, tikai mūsu ādas krāsa ir citādāka.''

Jāmin, ka rasisms futbolā ir aktuāla tēma jau ilgāku laiku. Pagājušās sezonas laikā plašāku vērību guva izdarības Spānijā pret Madrides ''Real'' vienu no vadošajiem spēlētājiem Vinisiusu Žunioru. Rezultātā par viņa lelles izkāršanu uz vienu no Spānijas galvaspilsētas tiltiem vairāki cilvēki tika aizturēti.

23 gadus vecais Manjumovs Ačola ir Dienvidsudānas futbolists, kurš pēdējās divas sezonas pavadījis tieši ''Audas'' vienībā. Karjeras laikā viņš nospēlējis arī deviņas spēles savas valsts nacionālajā izlasē, kuras rindās vārtus gan vēl nav guvis. Debiju Dienvisudānas valstsvienībā viņš piedzīvoja 2020. gada 12. novembrī Āfrikas Nāciju kausa kvalifikācijas spēlē pret Ugandu.

1 2 68 komentāri

  -1 [+] [-]

, 2023-08-13 11:04, pirms gada
Kā tas rasisms izpaudās ? Sauca pat pērtiķi? Rādījā smadzeņu trūkumu ? Kā ?

  +3 [+] [-]

, 2023-08-13 11:26, pirms gada
Hmmm....nav jau vienigais melnais līga, man gan liekas, ka pats Ačols saka kaut ko pārgudru, vai par baltajiem sauc, nevar būt, ka tieši pret vienu spēlētāju tas tiek izrādīts, domāju, pats uzprasās un runā par daudz un tagad čīkst.

  +4 [+] [-]

, 2023-08-13 11:42, pirms gada
100% te būs pilns ar komentiem, sakot ka nekāda rasisma nav un pats vainīgs

  +1 [+] [-]

, 2023-08-13 11:45, pirms gada
balodis90 rakstīja: Hmmm....nav jau vienigais melnais līga, man gan liekas, ka pats Ačols saka kaut ko pārgudru, vai par baltajiem sauc, nevar būt, ka tieši pret vienu spēlētāju tas tiek izrādīts, domāju, pats uzprasās un runā par daudz un tagad čīkst.
Pirmā reize nebija pret Ačolu. Un nebija pret melnādaino, lai gan sc.com rasistiem visi, kas tumšāki par Uldriķi ir melnādainie

  +5 [+] [-]

, 2023-08-13 11:46, pirms gada
balodis90 rakstīja: Hmmm....nav jau vienigais melnais līga, man gan liekas, ka pats Ačols saka kaut ko pārgudru, vai par baltajiem sauc, nevar būt, ka tieši pret vienu spēlētāju tas tiek izrādīts, domāju, pats uzprasās un runā par daudz un tagad čīkst.
protams, ka te neko citu kā victim blaming nesagaidīsi, protams

  +3 [+] [-]

, 2023-08-13 11:51, pirms gada
Nu to ka uz ielas uz viņu skatās tas ir diez gan normāli. Jo, kā pats viņš arī norāda, daudzi latvieši tiešām dzīve nav melnādainu personu redzējusi. Kur nu vēl pašā Latvijā.

  +4 [+] [-]

, 2023-08-13 12:11, pirms gada
BenSimmonsBall rakstīja: Pirmā reize nebija pret Ačolu. Un nebija pret melnādaino, lai gan sc.com rasistiem visi, kas tumšāki par Uldriķi ir melnādainie
Nosauc to rasistus? A-burts, viens.. tālāk, man neviens

  +3 [+] [-]

, 2023-08-13 12:21, pirms gada
Grūti kaut ko spriest,jo nav zināms ,ko viņam pateica.Ja nosauca par nēģeru,tad tas nav rasims,jo Āfrikā dzīvo augšgalā arābi ,bet zemām nēģeri.

  +2 [+] [-]

, 2023-08-13 12:37, pirms gada
Tas Kaušelis labāk nevis ar mēli spēlē pret leģionāriem, bet gan vienreiz būtu spējuši uzvarēt top klubus - citādi pirms šīs spēles FK Tukums trijās spēlēs izgāja ar statistiku 0:19 gūto un zaudēto vārtu attiecībā.
LFF vajag šo jautājumu risināt - lai mēs nekļūstam par tādu apkaunojumu kā La Liga kur rasisms jau ir kļuvusi teju par ikdienu Spānijas futbolā. Ja mums izdotos izskaust rasismu futbolā un pa lielam sadzīvē, tad arī Virslīga būtu ar pozitīvu reputāciju Eiropā, kas varētu nospēlēt par labu kvalitatīvāku leģionāru izvēlei doties savās sākuma Eiropas futbola gaitās uz Latviju un nevis citu valsti.
Slēpts komentārs: bassline

  +3 [+] [-]

, 2023-08-13 12:44, pirms gada
drīzi vairs uz šo pusi paskatīties nevarēs. un cik jauka būs dzīve Eiropā, kad iebraucēju no Āfrikas un Tuvajiem Austrumiem būs jau vairāk kā pamatiedzīvotāju.

  +1 [+] [-]

, 2023-08-13 12:46, pirms gada
No teiktā nesapratu domu - uz ielas nedrīkst uz cilvēkiem skatīties? Jāiet galvu zemē nodūrušiem? Tas ir normāli, es eju uz ielas un skatos apkārt, redzu un skatos arī uz cilvēkiem. Ja redzu kaut ko smieklīgu vai interesantu, tad arī pasmejos. Un uzdrošinos atbildēt, ka tas ir pilnīgi normāli. Kāds tur rasisms? Vai tiešām kādam galvā sakāpis, ka visi skatās tikai uz viņu un arī smejas, joko vai sarunājas tikai par viņu?

     [+] [-]

, 2023-08-13 12:47, pirms gada
Ambrē rakstīja: Tas Kaušelis labāk nevis ar mēli spēlē pret leģionāriem, bet gan vienreiz būtu spējuši uzvarēt top klubus - citādi pirms šīs spēles FK Tukums trijās spēlēs izgāja ar statistiku 0:19 gūto un zaudēto vārtu attiecībā.
LFF vajag šo jautājumu risināt - lai mēs nekļūstam par tādu apkaunojumu kā La Liga kur rasisms jau ir kļuvusi teju par ikdienu Spānijas futbolā. Ja mums izdotos izskaust rasismu futbolā un pa lielam sadzīvē, tad arī Virslīga būtu ar pozitīvu reputāciju Eiropā, kas varētu nospēlēt par labu kvalitatīvāku leģionāru izvēlei doties savās sākuma Eiropas futbola gaitās uz Latviju un nevis citu valsti.
Piekrītu. Mērķa sasniegšana būtu ar likumu jāaizliedz "jocīgi skatīties" uz šīm trauslajām būtnēm, lai ja nu kas neapvainojas kā minētais personāžs

  +2 [+] [-]

, 2023-08-13 12:50, pirms gada
bassline rakstīja: Piekrītu. Mērķa sasniegšana būtu ar likumu jāaizliedz "jocīgi skatīties" uz šīm trauslajām būtnēm, lai ja nu kas neapvainojas kā minētais personāžs
Nepārspīlē - es nerunāju par to, kurš uz kuru kā skatās, bet gan par spēli - ja tiešām ir bijis verbāls uzbrukums, tad LFF būtu jārīkojas!

  +2 [+] [-]

, 2023-08-13 12:54, pirms gada
Esmu pārsteigts par viņa izbrīnu un vilšanos. 2023. gadā nevajadzētu būt arī karam, bet tas notiek. Čigāni jeb romi kaut kā pielāgojušies dzīvei Latvijā. Neaizstāvu rasismu, bet šajā valstī vardarbība ģimenēs būtu lielāka problēma.

  +3 [+] [-]

, 2023-08-13 12:57, pirms gada
fall in love rakstīja: Nosauc to rasistus? A-burts, viens.. tālāk, man neviens
Paskaties uz šo pašu sadaļu. Raksts par rasismu uz laukuma, komentāru sadaļa aiziet par to, kā Eiropu iekaros melnādainie, baltā rase tulīt izmirs.

  +6 [+] [-]

, 2023-08-13 13:22, pirms gada
BenSimmonsBall rakstīja: Paskaties uz šo pašu sadaļu. Raksts par rasismu uz laukuma, komentāru sadaļa aiziet par to, kā Eiropu iekaros melnādainie, baltā rase tulīt izmirs.
Tas pats a burts un viens profils, kas izveidots pirms trim mēnešiem (parasti troļļi/boti) pārējie parasti cilvēki, kas nebaidās uzdod vairāk jautājumus nepakļaujoties mobingam. Man nepamet sajūta, ka kāds te mēģina izveidot problēmu kuras pa lielam nav.

  +4 [+] [-]

, 2023-08-13 13:28, pirms gada
Un vēl viena lieta, kas norāda par cilvēka absolūto nozombētību - laikā, kad notiek briesmīgs un nežēlīgs karš Eiropā, katru dienu simtiem upuru, tiek postītas pilsētas, viņš ir izdomājis, ka lielākā problēma pasaulē ir kaut kāds policists tālajā ASV un ieliek profilā uzsaukumu par to.

  +2 [+] [-]

, 2023-08-13 13:42, pirms gada
pēc tādas spēles izskaņas šie jau tādi mazi apvainojumi, vienkārša frustrācija

  +3 [+] [-]

, 2023-08-13 13:43, pirms gada
LAIKS rakstīja: 100% te būs pilns ar komentiem, sakot ka nekāda rasisma nav un pats vainīgs
ja visur redzi rasismu tad viņš arī visur būs, vajag mazāk nīdēt

  -3 [+] [-]

, 2023-08-13 13:46, pirms gada
likeaboss rakstīja: ja visur redzi rasismu tad viņš arī visur būs, vajag mazāk nīdēt
o, A-Burts rekur arī var paņemt padomu. Ja visur redzi melnādainos un arābus pārņemam pasauli, tad tā arī notiks, vajag mazāk nīdēt.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2023-08-13 13:55, pirms gada
Uz sievietēm uz ielas atļauts skatīties? Drīz par to ...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2023-08-13 15:02, pirms gada
kāda tieši bija ši rasisma izpausme?
ja kaut kas nepatīk lai brauc atpakaļ uz Ārfiku
no āfrikas nāk vislielākie rasisti, peim DĀfrikā politiskajos saietos aicina galināt tajā valstī dzīvojošos baltos

  +5 [+] [-]

, 2023-08-13 15:16, pirms gada
Nezinu šajā sakarā, bet no pieredzes saku, ka lielākie rasisti ir paši melnie un viņi parasti arī meklē problēmas.

  +2 [+] [-]

, 2023-08-13 15:28, pirms gada
Piekrītu viedoklim, ka ar šo problēmu Virslīgā saskarās tikai viena komanda, nu vai vismaz viena izvēlās par to runāt.
No savas puses, laikam šoreiz labāk neizdarīt secinājumus pirms kaut kas konkrēts ir pierādīts, šobrīd vairāk pēc viena tante teica izklausās

  +2 [+] [-]

, 2023-08-13 15:36, pirms gada
vispirms pierādījumi, tad atvainošanās vai arī sods par apmelošanu

  +8 [+] [-]

, 2023-08-13 15:51, pirms gada
eu, wtf, ko tieši es tādu pateicu, ka komentārs bija jādzēš??? Te ticis pie ruļļiem tāds, kas vispār nejūt sarunu.

Saku vēlreiz - Burts te tāds lielais piketētājs un pasaules mainītājs. Bet kad Francijā melnie nekārtības rīkoja, tad franču leģiona barvedis ar saviem poļiem sēž klusu un turpina aptīrīt vietējās tantiņas. Kaut arī varēja darīt labu darbu un palīdzēt policistiem.

  -1 [+] [-]

, 2023-08-13 15:54, pirms gada
specha rakstīja: vispirms pierādījumi, tad atvainošanās vai arī sods par apmelošanu
Kādi pierādījumi? Visiem uz laukuma būs ar mikrofoniem jāskrien? Neviens puišelis arī nav tik dumjš, lai blakus tiesnešiem kaut ko rasistisku teiktu. Vienas komandas spēlētāji teiks, ka bija, otri - ka nebija.
Te gan rakstā minēts, ka tukumnieks attaisnojies, ka pateicis to "emociju ietekmē". Tad jau sanāk, ka pats kādā no saķeršanās momentiem ir atzinis, ka kaut ko pāri strīpai pateicis.

     [+] [-]

, 2023-08-13 16:00, pirms gada
Izmirstošā vecā pasaule ... kad pārņems skaitliskā pārākumā, vergosim savā Tēvuzemē - tikai ne vietējiem un ārvalstu oligarhiem, bet augošajām populācijām, kurām nepietiek dzīves telpas - tāds liktens tiem, kas nespēj nodrošināt tautas atražošanos un autonomu eksistenci savā jau tūkstošiem gadu vienīgajā dzimtenē ...

  +4 [+] [-]

, 2023-08-13 16:30, pirms gada
BenSimmonsBall rakstīja: Kādi pierādījumi? Visiem uz laukuma būs ar mikrofoniem jāskrien? Neviens puišelis arī nav tik dumjš, lai blakus tiesnešiem kaut ko rasistisku teiktu. Vienas komandas spēlētāji teiks, ka bija, otri - ka nebija.
Te gan rakstā minēts, ka tukumnieks attaisnojies, ka pateicis to "emociju ietekmē". Tad jau sanāk, ka pats kādā no saķeršanās momentiem ir atzinis, ka kaut ko pāri strīpai pateicis.
Es gan nezinu, kas tika pateikts, bet piemēram, pateikt, ka kāds ir stulbs nav gluži tas pats, kas pateikt, ka ir stulbs, konkrētas rases vai tautības, tev tā neliekas?

  +6 [+] [-]

, 2023-08-13 16:31, pirms gada
ilinens rakstīja: Uz sievietēm uz ielas atļauts skatīties? Drīz par to ...
Uz tevi ir kāds uzkrītoši blenzis un regulāri? Nav, vai ne? Bet patiktu, kā domā?

Sāc vispirms ar to pusi, ja runā par tematu, nevis uz ko tu pats drīksti vai nedrīksti blenzt.

  -4 [+] [-]

, 2023-08-13 16:34, pirms gada
Es Black Bullet rakstīja: Uz tevi ir kāds uzkrītoši blenzis un regulāri? Nav, vai ne? Bet patiktu, kā domā?

Sāc vispirms ar to pusi, ja runā par tematu, nevis uz ko tu pats drīksti vai nedrīksti blenzt.
Blenzt vai skatīties nav aizliegts, ir blenzuši un kā vēl, ja tas tevi tā interesē un tad?

  -3 [+] [-]

, 2023-08-13 16:53, pirms gada
Ambrē rakstīja: Tas Kaušelis labāk nevis ar mēli spēlē pret leģionāriem, bet gan vienreiz būtu spējuši uzvarēt top klubus - citādi pirms šīs spēles FK Tukums trijās spēlēs izgāja ar statistiku 0:19 gūto un zaudēto vārtu attiecībā.
LFF vajag šo jautājumu risināt - lai mēs nekļūstam par tādu apkaunojumu kā La Liga kur rasisms jau ir kļuvusi teju par ikdienu Spānijas futbolā. Ja mums izdotos izskaust rasismu futbolā un pa lielam sadzīvē, tad arī Virslīga būtu ar pozitīvu reputāciju Eiropā, kas varētu nospēlēt par labu kvalitatīvāku leģionāru izvēlei doties savās sākuma Eiropas futbola gaitās uz Latviju un nevis citu valsti.
Tu to tiešām nopietni? Drīzāk smalks sarkasms, vai ne?
1 2 68 komentāri