Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:115, Did:0, useCase: 3

Malnačs: "100.vieta futbolā vērtējama kā 10.vieta basketbolā vai hokejā"

Malnačs: "100.vieta futbolā vērtējama kā 10.vieta basketbolā vai hokejā"
Normunds Malnačs
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Pēc veiktās Latvijas Futbola federācijas (LFF) restrukturizācijas kā atsevišķa struktūrvienība izveidota LFF mārketinga un komunikāciju nodaļa, bet par tās vadītāju apstiprināts Normunds Malnačs, kurš iepriekšējās divas sezonas strādāja par biedrības "Latvijas Futbola virslīga” izpilddirektoru. LFF.lv piedāvā interviju, kurā Normunds Malnačs atskatās uz paveikto biedrībā "Latvijas Futbola virslīga” un iezīmē prioritātes jaunajā darbā Latvijas Futbola federācijā.

LFF.lv: "Apsveicam ar jauno darbu! Pastāstiet, kāpēc no biedrības "Latvijas Futbola virslīga” pārgājāt strādāt uz Latvijas Futbola federāciju!"

Normunds Malnačs: "Paldies. Virslīgā nostrādāju divas sezonas. No pilnīgi tukšas vietas izdevās radīt darbojošos organizāciju ar finansiālu pamatu. Ņemot vērā visus apstākļus, uzskatu, ka izdevās izdarīt daudz. Protams, ne viss gāja gludi, bet noteikts un paliekošs progress Virslīgas attīstībā tika veikts.

Viens no iemesliem laikam bija tas, ka biju drusku noguris no darbības faktiski vienatnē, un fiziski gribējās piederēt lielākai organizācijai ar lielākām iespējām un perspektīvām. Otrs iemesls – patīkamā un konstruktīvā sadarbība ar LFF darbiniekiem.

Būšu godīgs, uzsākot darbu Virslīgā, nācu ar pārliecību, ka federācija nestrādā pietiekoši labi. Tomēr laika gaitā pārliecinājos, ka, skatoties sistēmiski uz Latvijas futbola saimniecību - futbolisti, treneri, tiesneši, infrastruktūra, klubi, masu mediji, futbola funkcionāri, pēdējie nav vājākais posms futbola sistēmā. Vismaz šobrīd. Nezinu, kā tas bija agrāk. Šodienas Latvijas futbola līmenis ir iepriekšminēto faktoru mijiedarbības rezultāts.”

LFF.lv: "Vai nebija žēl pamest darbu Virslīgā?"

Normunds Malnačs: "Protams, nedaudz jau bija žēl pamest iesāktos darbus. Ar lielāko daļu klubu man bija un ir labas attiecības. Virslīga ir pati par sevi ļoti interesants turnīrs, un, manā skatījumā, Virslīgai ir jābūt vienai no galvenajām Latvijas futbola prioritātēm. Tomēr nekur tālu no Virslīgas nebūšu. Nešaubos, ka mums izveidosies laba sadarbība ar Virslīgu un būs daudz kopīgu projektu.

Manuprāt, Emīls Latkovskis ir laba kandidatūra izpilddirektora amatam un, ja viņš saņems klubu atbalstu, viņam izdosies veiksmīgi turpināt manis iesāktos projektus un veiksmīgi attīstīt Virslīgu tālāk."

LFF.lv: "Kādi būs Jūsu tuvākie darbi LFF?"

Normunds Malnačs: "Kā tuvākās prioritātes redzu Baltijas kausa un 1.līgas turnīru publicitātes līmeņu palielināšanu. Kā jaunus produktus vēlos attīstīt elektronisku mēneša futbola žurnālu, LFF gadagrāmatu, un dokumentālo filmu par „EURO 2004”. Protams, jāmeklē sponsori un atbalstītāji, jāuzraksta LFF Komunikāciju un Marketinga stratēģija. Darba ir pietiekoši – LFF tēls ir nepelnīti nepietiekoši labs un ir jāiemācās pārādīt savi labie darbi un veiktās reformas.”

LFF.lv: "Kādu Jūs redzat Latvijas futbola nākotni?"

Normunds Malnačs: "Tuvākie gadi nebūs viegli. Valsts tikai atgūstas no milzīgas ekonomiskas krīzes - nepieciešamas apjomīgas investīcijas sporta infrastruktūrā, ap 200 000 iedzīvotāju pametuši valsti – tie ir mūsu potenciālie līdzjūtēji, sponsori, futbolisti... Godīgi sakot, izlašu kontekstā, būtu labi, ja mēs paliktu, kur esam un nekristu zemāk. Marianam Paharam priekšā ir ļoti grūts uzdevums...

Angļiem ir laba, bet grūti iztulkojama koncepcija “Nomenedžēt rezultātu cerības” (Manage expectations – angļu valodā). Mums Latvijā ir jāsaprot, ka, ņemot vērā fundamentālos valsts futbola līmeņa ietekmējošos faktorus – iedzīvotāju skaitu, klimatu, valsts pārticību, futbola infrastruktūru, valsts prioritātes, šodien esam tieši tur, kur mums jābūt. Un, lai mēs nekristu vēl zemāk, mums ir vajadzīga vienotība un atbalsts gan no masu mediju, gan valsts puses.

Neizprotot sporta veidu hierarhiju pasaulē, Latvijā mūsu futbolistu panākumus nepamatoti nenovērtē, salīdzinot ar citu sporta veidu sportistu panākumiem. Futbols ir neapšaubāms līderis absolūti lielākajā daļā pasaules valstu – panākumu sasniegšanā visur tiek investēti astronomiski cilvēku un finanšu resursi. Piemēram 100. vieta pasaulē futbolā no sportiskā viedokļa būtu vērtējama tā pat kā 10. vieta, teiksim, basketbolā vai hokejā. Neapšaubāmi, Latvijas nacionālās futbola izlases kvalificēšanās UEFA Eiropas čempionāta finālturnīram Portugālē 2004.gadā ir lielākais Latvijas otrās neatkarības sporta sasniegums, kuru būs ļoti grūti atkārtot.”

Izmantotie resursi:
LFF: JAUNUMI | LATVIJAS FUTBOLA FEDERĀCIJA

  +8 [+] [-]

, 2014-01-06 15:01, pirms 10 gadiem
LAIKS rakstīja: tā arī ir
Nu tā noteikti nav! Mēs jau ar kādu komandu no TOP 20 cienīgi varam nospēlēt. Lietuvas hokejisti to noteikti nevarēs , pat ja pretī stāsies mūsu pašu izlase. Un nevajag tagad teikt , ka mēs esam kaut kādi grandi hokejā.

     [+] [-]

, 2014-01-06 15:01, pirms 10 gadiem
LAIKS rakstīja: tā arī ir
Nav gan tā, jo hokejā skaita ziņā mums ir tik pat kvalitatīvu futbolistu cik hokejistu. Cik mums ir kvalitatīvu hokejistu? Girgensons, Dārziņš, Karsums, Daugaviņš? Futbolā Cauņa, Rudņevs, Gorkšs, Vaņins. Pie tam futbolā izsisties ir daudz grūtāk, jo konkurence ir 500 reizes lielāka. Futbolā mums ir Euro 2004, kas ir lielāks panākums nekā, ja hokejā iegūtu zeltu OS. Un to varētu izdarīt Korejas izalse hokejā? Absurds

  -1 [+] [-]

, 2014-01-06 15:02, pirms 10 gadiem
anjo rakstīja: Tu gribi teikt, ka Latvijas futbola izlases līmenis uz pasaules fona ir tāds pats kā Nīderlandes, Korejas, Lietuvas hokejā?
+/- tāds tas, diemžēl, arī ir...
nu nevajag lolot ilūzijas, ka mēs visas Tanzānijas un Gvatemalas futenē apspēlētu!
un vēl svarīga nianse - demonstrētais sniegums laukumā. ja tajā pašā hokejā vai basketbolā mūsējie ar ranga spēcīgākajām izlasēm vēl var pacīnīties, tad futbolā tā tas nav. nevēlos nolikt futbolu un izcelt citus sporta veidus, taču jāskatās realitātei acīs.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2014-01-06 15:04, pirms 10 gadiem
MachimoI rakstīja: Skeletons ir individuāls amatieru sporta veids. Nederīgs salīdzinājums.

Gan hokejs, gan basketbols ir top sporta veidi, kur apgrozās miljardi.

Ņemot mērā mūsu klimatu, būtu jākoncentrējas uz iekštelpu komandu sporta veidiem. Lai futbols paliek nēģerēniem un citiem dienvidniekiem.
Zviedriem un dāņiem jau tas klimats nav diži labāks...Arī somi Litmanena laikā rādīja nesliktus zobus.

     [+] [-]

, 2014-01-06 15:04, pirms 10 gadiem
anjo rakstīja: Ko tagad teiksi? Īri ir vienā līmenī ar uzbekiem?
65 Jordan
67 Republic of Ireland
68 Uzbekistan
69 Zambia
Izņēmumus var atrast vienmēr, bet FIFA rangā daudzas valstis pēc pirmā 100 es nemaz pasaules kartē nevarētu atrast.

  -1 [+] [-]

, 2014-01-06 15:05, pirms 10 gadiem
Emilio rakstīja: +/- tāds tas, diemžēl, arī ir...
nu nevajag lolot ilūzijas, ka mēs visas Tanzānijas un Gvatemalas futenē apspēlētu!
un vēl svarīga nianse - demonstrētais sniegums laukumā. ja tajā pašā hokejā vai basketbolā mūsējie ar ranga spēcīgākajām izlasēm vēl var pacīnīties, tad futbolā tā tas nav. nevēlos nolikt futbolu un izcelt citus sporta veidus, taču jāskatās realitātei acīs.
Vai tu vari nosaukt vismaz 10 potenciāli vājākas futbola izlases , kurām esam zaudējuši šajā gadsimtā?Hokejā un basketbolā es varēšu nosaukt mierīgi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2014-01-06 15:05, pirms 10 gadiem
MachimoI rakstīja: Skeletons ir individuāls amatieru sporta veids. Nederīgs salīdzinājums.

Gan hokejs, gan basketbols ir top sporta veidi, kur apgrozās miljardi.

Ņemot mērā mūsu klimatu, būtu jākoncentrējas uz iekštelpu komandu sporta veidiem. Lai futbols paliek nēģerēniem un citiem dienvidniekiem.
nepiekrītu, futbols ir gandrīz vai kā valsts vizītkarte. Tu pasaki ārzemniekam, ka esi no Bosnijas, šis: ''aaa, es zinu tikai to, ka MC spēlē bosnietis E.Džeko''

  +1 [+] [-]

, 2014-01-06 15:06, pirms 10 gadiem
Raicha rakstīja: Izņēmumus var atrast vienmēr, bet FIFA rangā daudzas valstis pēc pirmā 100 es nemaz pasaules kartē nevarētu atrast.
Tur jau ir vainīgas ir tavas ģeogrāfijas zināšanas.

  +6 [+] [-]

, 2014-01-06 15:06, pirms 10 gadiem
Emilio rakstīja: +/- tāds tas, diemžēl, arī ir...
nu nevajag lolot ilūzijas, ka mēs visas Tanzānijas un Gvatemalas futenē apspēlētu!
un vēl svarīga nianse - demonstrētais sniegums laukumā. ja tajā pašā hokejā vai basketbolā mūsējie ar ranga spēcīgākajām izlasēm vēl var pacīnīties, tad futbolā tā tas nav. nevēlos nolikt futbolu un izcelt citus sporta veidus, taču jāskatās realitātei acīs.
Hokejā ranga spēcīgo izlašu spēku mēs redzam Olimpiskajās spēlēs, kad tās spēlē labākajos sastāvos. Futenē vienmēr spēlē labākajos.

  +1 [+] [-]

, 2014-01-06 15:06, pirms 10 gadiem
sandis44444 rakstīja: Var jau būt.. bet tikai ne Latvijā..

Latvijā futbola popularitāti var vērot tribīnēs.. salidzinam kaut ar to pašu hokeju.. uz 5ām Dinamo majas spelem atnak tik daudz skatitaju cik uz visas sezonas Virsligas spēlēm.. a ko tur redzēt.. līmenis katastrofāls, futbolisti lamājas necenzētiem vārdiem.. pārdzērušies ambāļi ālējās kā prātu nodzēruši (un tā jau arī ir), tribīnes katastrofālā stāvoklī..

Latvijā futbols ir savā vietā - tur kur tam jābūt - pagrabā.. un izlase ar savu katastrofālo sniegumu kopš 2005 gada tikai paildzina to uzturēšanos pagrabā..
Precīzi. Ja kādam ir ilūzijas par futbolu Latvijā, lai atrod SC arhīvos bildes no vienas Jūrmalas spēles. Tur tā auditorija ir labi redzama (trenūzenes un 2litrenes). Un kamēr laukumā ies vaļā matj perematj un bērnu futbola treniņi notiks krieviski, tikmēr nekas arī nebūs.

 +11 [+] [-]

, 2014-01-06 15:07, pirms 10 gadiem
Raicha rakstīja: FIFA rangā daudzas valstis pēc pirmā 100 es nemaz pasaules kartē nevarētu atrast.
Ar to nav jālielās.

  -2 [+] [-]

, 2014-01-06 15:07, pirms 10 gadiem
xZ rakstīja: Zviedriem un dāņiem jau tas klimats nav diži labāks...Arī somi Litmanena laikā rādīja nesliktus zobus.
Dāņiem ir okeānisks klimats, tas pats Zviedrijā, kur vairums ļaužu dzīvo uz dienvidiem no mums.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2014-01-06 15:07, pirms 10 gadiem
Zelta sietiņš rakstīja: Vai tu vari nosaukt vismaz 10 potenciāli vājākas futbola izlases , kurām esam zaudējuši šajā gadsimtā?Hokejā un basketbolā es varēšu nosaukt mierīgi.
Zaudējums pundurvalstij un neizšķirts pret citu ievērojami vājāku pundurvalsti.

 +10 [+] [-]

, 2014-01-06 15:08, pirms 10 gadiem
sandis44444 rakstīja: Latvijā futbola popularitāti var vērot tribīnēs.. salidzinam kaut ar to pašu hokeju.. uz 5ām Dinamo majas spelem atnak tik daudz skatitaju cik uz visas sezonas Virsligas spēlēm..
Kapēc tu Virslīgu salīdzini ar Dinamo? Salīdzini labāk ar LV hokeja virslīgu. Cik tur skatītāju nāk uz spēlēm?

     [+] [-]

, 2014-01-06 15:09, pirms 10 gadiem
xZ rakstīja: Precīzi. Ja kādam ir ilūzijas par futbolu Latvijā, lai atrod SC arhīvos bildes no vienas Jūrmalas spēles. Tur tā auditorija ir labi redzama (trenūzenes un 2litrenes). Un kamēr laukumā ies vaļā matj perematj un bērnu futbola treniņi notiks krieviski, tikmēr nekas arī nebūs.
Lamāsies vienmēr un visur! Nevajag vienmēr vainot krievus!

  +5 [+] [-]

, 2014-01-06 15:09, pirms 10 gadiem
bembists rakstīja: Par hokeja vietu pilnīgi piekrītu. Un visi, kuri raksta, ka futbolā mums nav panākumu, blakus lai pieraksta kādi ir mūsu hokeja panākumi konkurencē starp valstīm, kur nopietni hokeju spēlē 14 valstis
Hoķi spēle krietni vien vairāk Valstīs nopietni!Mēs paši pēdējos gados tik ar mokām divreiz izlīdām no pirmā 16nieka izkrišanas!Kazahi,Austrieši regulāri krīt ārā,Ukraiņi pat var nesapņot par iekļūšanu pirmā 16niekā,hoķis pēdējos gados ir strauji cēlis līmeni it sevišķi tādas valstīs kā Dānija,Norvēģija,Francija,Slovēnija.....Šīs izlases vēl nesen mums nebija pretinieki,bet tagad?Kādas 20+ valstis būtu uz šo brīdi nopietni vērā ņemamas...Tiem pašiem Itāļiem mēs kāšam!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2014-01-06 15:12, pirms 10 gadiem
kresnais rakstīja: nepiekrītu, futbols ir gandrīz vai kā valsts vizītkarte. Tu pasaki ārzemniekam, ka esi no Bosnijas, šis: ''aaa, es zinu tikai to, ka MC spēlē bosnietis E.Džeko''
Vizītkarte var būt arī tas, ka futbols šeit nav populārs. Tas pats, kas Somijā un Kanādā.

Nav akli jāskrien pakaļ pārējiem un mākslīgi kaut kas jāstutē, ja cilvēkiem nav intereses.

Cita lieta ir hokejs, kur tūkstošiem bērnu vēlētos, bet nespēj piedalīties hokeja treniņos līdzekļu trūkuma un ledus nepieejamības dēļ. Ar valsts palīdzību valsts hokeja programmas kvalitāte ievērojami uzlabotos un tam būtu garantēta atdeve.

Šobrīd florbolam Latvijā ir lielāka auditorija nekā futbolam. Futbols kaut cik vēl turās uz krievvalodīgo bāzes, kas arī ir tā valsts vizītkarte šobrīd. Paskatāmies uz valstsvienības sastāvu.

  -2 [+] [-]

, 2014-01-06 15:13, pirms 10 gadiem
ThePower rakstīja: Zaudējums pundurvalstij un neizšķirts pret citu ievērojami vājāku pundurvalsti.
Zaudējums austriešiem , dāņiem , kazahiem , francūžiem.

  +1 [+] [-]

, 2014-01-06 15:13, pirms 10 gadiem
sandis44444 rakstīja: Latvijā futbola popularitāti var vērot tribīnēs.. salidzinam kaut ar to pašu hokeju.. uz 5ām Dinamo majas spelem atnak tik daudz skatitaju cik uz visas sezonas Virsligas spēlēm.. a ko tur redzēt.. līmenis katastrofāls, futbolisti lamājas necenzētiem vārdiem.. pārdzērušies ambāļi ālējās kā prātu nodzēruši (un tā jau arī ir), tribīnes katastrofālā stāvoklī..

Latvijā futbols ir savā vietā - tur kur tam jābūt - pagrabā.. un izlase ar savu katastrofālo sniegumu kopš 2005 gada tikai paildzina to uzturēšanos pagrabā..
neobjektīvs salīdzinājums!
jāņem salīdzināmi lielumi:
- cik uz futbola izlasi un cik uz hokeja izlasi;
- cik uz klubu spēlēm eirokausu kvalī futbol'un cik hokejā;

Dinamo spēlē Eiropas spēcīgākajā hokeja līgā. salīdzināt varētu, ja futbolā būtu klubs no LV izlases spēlētājiem ar spēcīgiem leģionāriem un spēlētu Čempionu līgā pret top komandām - nedomāju ka nāktu mazāk, vismaz veca pieredze pret Barcelona, Chelsea, Inter par to liecina.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2014-01-06 15:15, pirms 10 gadiem
MachimoI rakstīja: Dāņiem ir okeānisks klimats, tas pats Zviedrijā, kur vairums ļaužu dzīvo uz dienvidiem no mums.
Tici man, Swe gadalaiki ne ar ko neatšķiras no mūsējiem. Cita lieta, ka tur stadioni ir piemērotāki.

  +3 [+] [-]

, 2014-01-06 15:15, pirms 10 gadiem
sandis44444 rakstīja: + vel paskatamies kādos apstākļos futbola mačos strādā Sportacentra zēni.. operatoram uz jumta jāstāv lai varētu parādīt cilvēkiem spēli pa Tv.. kur vel kko tādu var pieredzēt ja ne Latvijas Virslīgā!!

D-pils zēni to vien dara kaa spēlē totto un LFF ar Indriksonu priekšgalā lidz pat šai dienai nav darījuši pilnīgi NEKO lai izskautsu šo sērgu!!


Speles notiek aiz kkādām sētām.. da ko tur daudz teikt - futbols Latvijā ir katastrofa!

Vecākiem savus bērnus sūtīt uz futbolu trennēties lai tie jau 5cu gadu vecumā iemācās likt likmes totto kantoros? Tā ir vienīgā lieta ko tur var iemācīties! Nu jā un vel lamāties krieviski, iedot kādam pa muti un sabojāt kādam dienu.. tas ir viss ko iegūst katrs Latvijas Virslīgas apmeklētājs!

ps: man personīgi vārdu salikums - Latvijas Futbols ir - lamuvārds!
Tu nerunā pa tēmu.

     [+] [-]

, 2014-01-06 15:16, pirms 10 gadiem
Zelta sietiņš rakstīja: Lamāsies vienmēr un visur! Nevajag vienmēr vainot krievus!
Jā, bet es dodu priekšroku vārdiem d..a, vai p..is, nevis mātuškai. Pieņemu, ka neesmu vienīgais.

  +4 [+] [-]

, 2014-01-06 15:17, pirms 10 gadiem
sandis44444 rakstīja: Vairāk kā futbolā!
Nerunā muļķības! Uz Daugavpils spēlēm hokeja virslīgā spēlētāju ir vairāk nekā skatītāju.

  +1 [+] [-]

, 2014-01-06 15:18, pirms 10 gadiem
Gaskoins rakstīja: Ka federācija noluņoja, tā ir cita lieta. Kā minimums Latvijas vārdu pasaulē nesa/
Iznesa un visi citi, izņemot mūs, aizmirsa. Sportā un visās citās lietās tu esi tik labs, cik šodien, nevis biji pirms 10 gadiem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2014-01-06 15:18, pirms 10 gadiem
MachimoI rakstīja: Tieši tādēļ nav vērts valstiskā līmenī prioritizēt sporta veidu, kurā mums nekad nebūs jebkāda veida panākumu reģionālā vai globālā līmenī.

Jākoncentrē visi cilvēkresursi hokejā un basketbolā.
hokejā un arī basī uz zeltu pasaulē nav lielākas cerības kā hokejā.

vai LV hokejā izredzes uzvarēt Kanādu, vai basī ASV izlasi ir lielākas nekā futbolā uzvarēt Spāniju?
domāju ka ne, futbolā negaidītiem rezultātiem ir lielāka iespējamība.
jautājums cik liela konkurence