Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1600, Did:0, useCase: 3

Blogs: džeki un lēdijas – nebūs Brazīlijā viss tik vienkārši!

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Blogs: džeki un lēdijas – nebūs Brazīlijā viss tik vienkārši!
Galvenais, lai brilles nav rozā!
Foto: AP/Scanpix

Nelielas pārdomas par gaidāmo PK2014 finālturnīru, apkārt esošo ažiotāžu un foršāko tēmu sporta žurnālistikā - prognozēm.

Jau šodien startēs PK2014 finālturnīrs. Tas, ko redzu un jūtu visapkārt, pirmkārt, ir šī futbola karnevāla nepacietīga gaidīšana, bet, otrkārt,… protams, prognozes, prognozes un vēlreiz prognozes. Lai gan 29 gadu vecumā joprojām uzskatu sevi par jaunu cilvēku, gluži kā vecam vīram ironisku smaidu izraisa daudzu (ne visu!) lielā pārliecība, ka Brazīlijā valdīs un skaldīs favorīti. Cik nu redzu prognozes, tad gandrīz visur viens un tas pats. Grupu turnīra liktenis vairumam skaidrs vēl pirms starta šāviena. Nekā nebija – pārsteigumiem būs būt! Uzsveru, es nekritizēju prognozētājus kā tādus (materiāla pašās beigās pats esmu aizrāvies ar prognozēm), bet gan ironiski pasmaidu par tiem, kas izspēlē turnīru uz papīra, nepieļaujot favorītu klupienus.

Meistarība? Papildus faktori!
Runājot par favorītiem un nefavorītiem un izlašu spēku samēriem, pats gan arī nemainīgi smīkņāju par FIFA centīgo ģeogrāfisko sadalījumu, un uzskatu, ka Eiropa un Dienvidamerika ir pāri visam un to pārstāvniecībai finālturnīrā būtu jābūt lielākai. Un arī šoreiz, ja runājam par pusfināliem, paredzu pa divām izlasēm no šīm pasaules daļām. Taču tai pašā laikā grupu turnīrs, domāju, sagādās ne mazums brīnumu un "raudās arī bagātie".

Ir forši līdz niecīgākajām detaļām analizēt izlašu stiprās un vājās puses (saku to bez ironijas – futbols ir ne tikai pati spēle, bet arī vīru sarunas par futbolu), taču pašam vēsturiski redzētais liek vairāk zīmēt „lielo bildi”. Pēc garas sezonas (kāda cīņa līdz pēdējam šogad notika „La Liga” un Premjerlīgā!) tik koncentrētā turnīrā, kāds ir PK finālturnīrs un kas ir daudzu futbolistu sapņa piepildījums, papildus meistarībai milzīgu lomu spēlēs arī papildus faktori – pašaizliedzība (ui, cik ļoti šis attiecas uz superzvaigznēm/mikroklimats...), psiholoģija, attiecīgā brīža komandas noskaņojums/saliedētība, komandas atrašanās "uz viļņa", veiksme(!), tiesnešu kļūdas, treneru lēmumi, prasme iejusties Brazīlijas laukumos un klimatā, līderu traumas/diskvalifikācijas/nogurums.

Domāju, praktiski nevienu no manis nosauktajiem papildus faktoriem nav iespējams izvērtēt objektīvi un paredzēt, kurām izlasēm šai ziņā būs plusi un kurām – mīnusi. Tas atklāsies tikai pēc starta šāviena. Pašsaprotami, ka izlases augsta meistarība var garantēt izkļūšanu no grupas arī tad, ja kāds no papildus faktoriem „pieklibo”, taču piekritīsiet – visu faktoru kopējā mudžeklī, mikslī un putrā visādi var būt, turklāt ar jebkuru komandu.

Ņemot vērā papildus faktoru neprognozējamību, ir tikai loģiski, ka futbola speci steidz analizēt objektīvās šķautnes – sastāvu, spēlētāju kvalitāti, tirgus vērtību, vēsturiskos rezultātus utt. Un pats ar baudu lasu šādas analīzes! Taču uzskatu, ka minēto papildus faktoru īpatsvars kopējā rezultātā būs dikti būtisks un vairākos gadījumos noskalos futbola analītiķu prognozes klozetpodā...

Pierādījumus? Lūdzu!
Man šis būs sestais PK finālturnīrs, kuram pastiprināti sekošu līdzi un iepriekšējos „sasaukumos” sensāciju grupu turnīros nav trūcis. Taču negremdēsimies senās atmiņās, pietiek kaut vai ar PK2010 – pasaules čempioni itāļi palika grupā pēdējie aiz pieticīgajām Paragvajas, Slovākijas un pat Jaunzēlandes (vienīgā, kas tai turnīrā nepiedzīvoja nevienu zaudējumu!), kā veca sēta izgāzās arī Francija (frančiem un itāļiem, kuri 2006. gadā dalīja titulu finālā, kopā sešās spēlēs bilance 0-3-3), un galu galā arī dažas citas, kas no grupas tika, dabūja nervozēt. Nākamie pasaules čempioni spāņi turnīru sāka ar zaudējumu Šveicei (0:1) un vairs nevarēja atļauties pieļaut kaut vienu kļūdu, bālie angļi „play-off” izrāva pēdējā mačā pret mazo Slovēniju (1:0), spēles gaitas ziņā uzvarot ārkārtīgi nepārliecinoši. Tāpat tikai noslēdzošajā spēlē 1/8 finālu garantēja Vācija. Tas viss – vienā nieka turnīrā! Būtībā no 16 1/8 finālistēm tikai Argentīna, Nīderlande un Brazīlija (OK, arī Portugāle) grupu pārvarēja bez lielas nervozēšanas. Vairāk nekā 10 izlases pirms grupu turnīra pēdējās kārtas nevarēja justies drošas par savu nākotni.

Gribat teikt, ka šogad pēkšņi lielajām izlasēm viss ies kā pa sviestu? Kāds pamats domāt, ka PK2014 būs pilnīgi citādi nekā PK2010? Es šādu pamatu neredzu. Futbols ir skaistākā spēle pasaulē un tajā arī vājākam allaž ir cerības atrast pretinieka vājās vietas (vai var arī triviāli paveikties). Un trīs spēles ir ļoti maz, turklāt var netikt tālāk arī ar 2-0-1 (arī 1-1-1). Galu galā spēku samēri nav tik ļoti atšķirīgi ar pavisam retiem izņēmumiem (atgriežamies pie pārstāvniecības). Kāda favorīte noteikti dosies mājās jau pēc grupu turnīra.

Un tomēr – mazliet pazīlēsim...
Konkrētus grandus, kuri varētu „palikt grupā”, uzminēt grūti, taču, ja runājam par futbola milžiem, mani māc aizdomas par Spāniju un/vai Vāciju. Jā, bukmeikeri man totāli nepiekrīt, un es galvu ķīlā šādam minējumam neliktu, taču abu komandu gadījumā papildus jau minētajam argumentam par futbola burvību un „tikai trim spēlēm” varu nosaukt arī citus aspektus. Abām ir visnotaļ sarežģītas grupas, abām ir uguņojošu+veselu tīro uzbrucēju trūkums (tiesa, ja Djēgu Košta būs 100% gatavs un labā formā, tad spāņi būs zirgā), grupās mājos šādas tādas atriebības alkas (Nīderlande Spānijai par PK2010 finālu, Čīle Spānijai par zaudējumu PK2010 grupā; Portugāle gribēs atdarīt Vācijai par, manuprāt, nepelnīto zaudējumu „Euro2012”, kā arī revanšēšanās iespēja par zaudējumu vāciešiem PK2010 grupā būs Ganai), eiropieši spēlēs ne savā kontinentā un... vienkārši mana intuīcija. Skaidrs, ka gan Spānija, gan Vācija ir un paliek vienas no turnīra galvenajām favorītēm uz titulu, taču es tām sākšu ticēt tikai ar brīdi, kad tiks nodrošināts 1/8 fināls. Jūs varat domāt citādi, brīva pasaule.

Iepriekšējos trīs lielajos finālturnīros minēju čempioni (2008. gads, 2010. gads, 2012. gads), uzminot to divās no trim reizēm. Pilnā loze bija Spānija, jo tieši tā triumfēja visos trīs gadījumos, taču „Euro2012” es pirmo reizi kļūdījos, uzskatot, ka savu titulu būs beidzot nobriedusi paņemt Vācijas izlase (ja runājam par tā gada modeļa paaudzi). Lai nu kā, šogad savu prognozi par čempioni neizteikšu (vien puspajokam paredzēšu katras izlases likteni, ar uzsvaru uz grupu turnīru) – un neprognozēšu nevis tāpēc, ka pēdējoreiz bija šis te neveiksmīgais mēģinājums, bet gan tāpēc, ka šoreiz nav ne mazākās nojausmas, kurš varētu triumfēt. Šoreiz tieši par titula ieguvēju šaudās pārāk daudz domu, lai veiktu vienu precīzu šāvienu. Lai cik traki neizklausītos, pieļauju, ka pietiekami normāla iespēja ir arī kādai tādai izlasei, kas daudzu acīs ir viduvējība (piemēram, Čīles tipa/līmeņa). Starp citu, sirds saka priekšā – šogad finālā varētu būt pendeļu sērija. Ja arī nebūs, tad neticu, ka čempions iztiks bez 11m sērijas pārbaudījuma kādā no agrākajām izslēgšanas spēļu fāzēm. Gluži vienkārši starp turnīra dalībniecēm nespēju saskatīt vienu tik spilgtu izlasi, kura varētu būt izteikti pārliecinoša, lai visus pretiniekus grieztu kā nazis sviestu.

Paturpinot par prognozēm, noteikti esat pamanījuši mūsu portāla sagatavotos materiālus par PK2014 grupām – tai skaitā, tajos varat iepazīties ar mūsu portāla autoru prognozēm par vietu sadalījumiem tieši grupu turnīrā. Ir tādi, kas ar sašutumu un pat nicinājumu uztver tādas prognozes, kas paredz grandam neizkļūšanu no grupas. Taču, pirmkārt, visticamāk, tādi gadījumi realitātē patiešām būs, otrkārt, kāda gan jēga un interese „atgremot” bukmeikeru viedokli savās prognozēs? Pats darīju tā – ja kāda granda izkļūšana no grupas man rada šādas tādas šaubas, tad liku ārpus divnieka. Tā izdarīju ar jau pieminētajām Spāniju un Vāciju, lai gan manā vērtējumā tām tik un tā ir krietni virs 50% iespēju tikt tālāk (un ja izkļūs no grupas, mierīgi var aizsoļot līdz galam). Taču arī ne tik liels procents, kādu atvēlu, piemēram, Argentīnai, Brazīlijai vai Beļģijai.

Secinājums? Mūs gaida īsts futbola karnevāls un pavērsieni būs tikpat negaidīti kā pagriezieni latīņamerikāņu kaislīgajās dejās. Par skaistu futbolu!

P.S. Ceru, brazīliešu futbola līdzjutēji nav „krituši” uz vuvuzelām?

Prognozītes, vairāk uzsvaru liekot uz grupu turnīru
A grupa:
Brazīlija: kā mājiniekiem pieklājas, vismaz līdz pusfinālam tiks, tiesneši labvēlīgi reaģēs uz Neimāra kritieniem soda laukumā, Halks spridzinās "tālos".
Meksika: mājinieki ārpus konkurences, bet Eiropas vidusmēra rieksts (Horvātija) nebūs pa zobam.
Horvātija: Modriča briedums un iespaidīgā uzbrukuma līnija ne tikai ļaus tikt no grupas, bet arī dos iespējas tālāk.
Kamerūna: aizsargu rupjās kļūdas pievils, ar bilanci 1-0-2 būs par īsu.

B grupa:
Spānija: nebūs problēmu ar bumbas kontroli, bet būs problēmas ar vārtu gūšanu. Varianti divi – vai nu paliks grupā, vai turnīra gaitā atradīs vārtu gūšanas formulu un tiks līdz finālam.
Nīderlande: atriebsies Spānijai ar to pašu 1:0 (tikai šoreiz – pamatlaikā...) un atkal tiks tālu.
Čīle: manā versijā – turnīra melnais zirdziņš. Izslēgšanas spēlēs var uzveikt jebkuru un tikt ļoti, ļoti tālu, bet vai tiks ārā no grupas? Ņemot vērā, ka oranžajiem ļoti ticu, atliek šokējoši izslēgt Spāniju...
Austrālija: trīs zaudējumi, ķenguri ar rokām saķers galvas.

C grupa:
Kolumbija: no grupas izkļūs viegli, tālāk ar angļiem pendeles.
Grieķija: pārāk daudz domās, kā neitralizēt pretinieku un pavilkt laiku, nevis spēlēs paši. Visas spēles sīvas, bet neizšķirti dod tikai vienu punktu...
Kotdivuāra: beidzot labvēlīga izloze, kas tiks izmantota – izšķirošā spēle būs pirmā (ar Japānu) un tā tiks uzvarēta.
Japāna: ir daži ļoti spilgti spēlētāji, bet atšķirībā no PK2010 nebūs tik augsts vidējais līmenis un tas nebūs labi ieeļļota japāņu ražojuma auto.

D grupa:
Urugvaja: vārtsargs Muslera vai nu spēlē ar Angliju vai ar Itāliju pieļaus liktenīgu kļūdu, kas liegs izkļūt no grupas.
Kostarika: nulle vai viens punkts grupā. Uzdevums? Iekrāt labāku attiecību nekā PK2006 (3:9).
Anglija: mazrezultatīvas spēles, milzīga disciplīna, šoreiz stabils vārtsargs un... atkal pendeļu sērijas izslēgšanas spēlēs.
Itālija: negaidīti pārliecinoši grupā, bet 1/8 finālā sirdi plosoša izstāšanās.

E grupa:
Francija: izloze vairāk nekā izcila (ne tikai grupā, bet arī tālāk – galvenais, neuzskriet Argentīnai), un, nedarot muļķības un pat parādot tikai 65% no sava potenciāla, vajadzētu aizkļūt vismaz līdz 1/4 finālam.
Šveice: būs kaut kas līdzīgs Grieķijai. Nav tā spēcīgākā paaudze šveiciešiem un var tikai jūsmot par parocīgo izlozi kā kvalifikācijā, tā tagad finālturnīrā, taču pat ar to būs par īsu.
Ekvadora: pret Franciju parādīs atklātu, rezultatīvu futbolu, bet vajadzīgajos brīžos (pret Šveici un Hondurasu) nospēlēs kvalitatīvi, atkārtojot Čīles misiju PK2010.
Hondurasa: varbūt pamēģināt atkārtot Jaunzēlandes PK2010 triku – ne reizi nezaudēt un neizkļūt no grupas? Drīzāk gan tomēr būs tikai viens punkts.

F grupa:
Argentīna: tas pats, kas ar Franciju – izcila izloze, vismaz 1/4 finālam jāaizkļūst bez milzu piepūles. Kas tālāk, to tikai Dievs (un, kā vienmēr, Dieva rokas īpašnieks) zina.
Bosnija un Hercegovina: kvalitātes ziņā jāieņem 2. vieta (un labi, ka debitanti sāks ar iesildīšanos pret Argentīnu), taču ir aizdomas, ka šī varētu būt grupa, kur lielu lomu nospēlēs kāda nežēlīga nejaušība...
Irāna: 1-0-2 un palikšana grupā.
Nigērija: lai gan turnīram gatavojās, bezkaunīgi metot bumbu savos vārtos, Brazīlijā rādīs, ko spēs, spēlēs ar iedvesmu un varbūt pat ar veiksmes palīdzību sabojās turnīru bosniešiem.

G grupa:
Vācija: visu vai neko! tituls vai totāls fiasko!
Portugāle: ja pirms mača ar Vāciju noskatīsies video no „Euro2012” savstarpējās spēles, tad revanšs būs. No grupas tiks, Ronaldu - lielākais sitienu skaits.
Gana: PK2010 atvadījās ar gaužām asarām (Svaress...), bet varbūt būs vēl viena iespēja uzspēlēt izslēgšanas spēlēs? Tad jāizsit... Vācija. Jo portugāļiem ticu.
ASV: arī bez Donovana ir vairāki ļoti pieredzējuši līderi – Portugālei šoreiz zaudēs, bet pārējās divās spēlēs var „samežģīt” grupu tā, ka pēdējās kārtas pēdējās minūtēs būs jārēķina sarežģīti varianti. Vai 26. jūnijā Klinsmans saraudinās savus tautiešus?

H grupa:
Beļģija: grupā neielaidīs nevienus vārtus (Šveice’2006), izstāsies 1/4 finālā, kas būs labs sasniegums.
Krievija: kā vienmēr (ja runājam par PK) – daudz gaidu un čiks. Tiesa, šoreiz grupa tik vāja (korejieši, manuprāt, "nolaidušies"), ka varbūt pat ar viduvēju sniegumu pietiks, lai „izlīstu”.
Dienvidkoreja: it kā jābūt otrajiem, bet šoreiz patiešām šī izlase nepārliecina.
Alžīrija: šokēs Krieviju, rādīs negaidīti labu futbolu, bet no grupas neizkļūs.

     [+] [-]

, 2014-06-12 01:56, pirms 10 gadiem
tiešām interesants raksts, kas pat liks nedaudz pasekot līdzi, kā tad veicas pārsteigumu solītājiem

anyway, pk grupu turnīrs atkal solās būt tikpat mazrezultatīvs kā parasti (grupas favorītu duelī max. 2 gūti vārti pa abām un pārāk daudz 0:0 vai 0:1)?

  +2 [+] [-]

, 2014-06-12 02:31, pirms 10 gadiem
Nu shaubos gan, ka shis buus sestais PK turniirs, kuram sekosi liidzi, tomeer 29 gados par daudz, taa nopietni vareetu buut treshais, 7 gados par sekoshanu liidzi PK futbolaa gruuti spriest, kas tad taa par sekoshanu... Daudzos aspektos galiigi negribaas piekrist. Nevis ir forshi liidz nieciigaakajaam detaljaam analizeet izlases, bet taa ir obligaata prasiiba, lai vareetu pamatot savu viedokli attieciibaa uz uzvareetaajiem/zaudeetaajiem. Uzrakstiit, ka buus paarsteigumi ir elementaari, bet pamatot ( kvalitatiivi) ir cits. Ko tad vispaar var nosaukt par paarsteigumu ? Skaidrs, ka visas 4 bukiju favoriites izies no grupas. Vai tas, ka Niiderlande nofeilos un paliks treshie aiz Chiiles buus paarsteigums ? Prieksh manis, nee. Anglija paliks aiz Italijas un Urugvajas paarsteigums ? Prieksh manis nee, prieksh kaada cita varbuut. Protams, ir skaisti cereet uz briinumiem, prieksh manis nav nekas labaaks kaa redzeet underdogu sensacionaalas uzvaras vai atspeeleshanaas no lieliem miinusiem, iesist golu pieliktajaa laikaa utt. Bet futbols galiigi nav bingo vai lotto un vismaz man liekas, ka katram lielajam fiasko var atrast kaadu labu argumentu un paskaidrot, ka ja taa nedaudz parok, tad tas feils nemaz nav tik liels kaa no malas liekas. Negaidu nekaadus lielos parsteigumus shogad un tas, ka autors lieto vaardus cer un tic attieciibaa uz prognoeem vispaar ir absurds. Var ticeet, ka Niiderlandes aizsardiibas speeleetaji nospeelees 3x labaak par savu potenicaalu, var cereet, ka 3 neveseli Real Madrid speeleetaaji (Portugaale) aizvediis savu izlasi liidz medaljaam. Var ticeet un cereet, bet prognozes man vairaak asocieejas ar logjiku un objektivitaati. Raksts galiigi uudenjains un nepaarliecinosh likaas, bet nu ko dariisi (kabut tabut) Katraa zinjaa apsveicu visus futbola draugus ar sveetkiem. Vamos Platini

     [+] [-]

, 2014-06-12 02:36, pirms 10 gadiem
Rexis95 rakstīja: tiešām interesants raksts, kas pat liks nedaudz pasekot līdzi, kā tad veicas pārsteigumu solītājiem

anyway, pk grupu turnīrs atkal solās būt tikpat mazrezultatīvs kā parasti (grupas favorītu duelī max. 2 gūti vārti pa abām un pārāk daudz 0:0 vai 0:1)?
Nu golu izraades daudzas visticamaak nebuus, taktiskaas ciinjas buus daudz vairaak. Futbolaa arvien vairaak tiek pielietotas autobusu tehnikas un ja autobuss ir kvalitatiivs, tad uzlauzt PK laikaa ir ljooti gruuti. Golus var sagaidiit melno poniju savstarpeejaas speeles vai kad, piemeeram, Francija speelees ar Hondurasu. Lielaas izlases grupu turniiraa savaa starpaa neugunjos ( Niiderlande- Spaanija, Vaacija - Portugaale, Braziilija - Horvaatija utt.)

  +1 [+] [-]

, 2014-06-12 08:37, pirms 10 gadiem
Tieši tā! Par tiem 6 turnīriem sasmējos! Baigi jau nu seko līdzi bērni!

  +1 [+] [-]

, 2014-06-12 09:01, pirms 10 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Tieši tā! Par tiem 6 turnīriem sasmējos! Baigi jau nu seko līdzi bērni!
Nu šeit gan nedaudz pieturētu zirgus, man arī bija čoms ar ko kopā mazi būdami dzenājām bumbu pagalmā, precīzi neatceros, bet varētu būt ka bijām pirmo klašu vecumā, viņš bija pilnīgi slims ar futbolu, visi rezultāti (neatceros kādu turnīru/čempionātu, visticamāk Latvijas čempis un čempionu līga) bija sarakstīti kladēs, spēlējām spēli, ka viņam bija jāsauc spēļu rezultāti kādā čempionātā, parasti atbildē tika nosaukti abu apļu rezultāti, protams nezinu vai tajā laikā galvā varēja izdarīt kādus secinājumu, visticamāk tādus bērnišķīgus varēja, bet viedoklis aug līdzi cilvēkam, bet fakts, ka arī bērni jau uzreiz var saslimt ar sportu ir iespējams. Viņs vārds nebija Edmunds Novickis.

     [+] [-]

, 2014-06-12 09:01, pirms 10 gadiem
6. turnīrs ieskaitot Eiropas Čempionātu

     [+] [-]

, 2014-06-12 09:03, pirms 10 gadiem
šoreiz autors sakūlis nebaudāmu utopisku sviestu, raksts raksta pēc..

     [+] [-]

, 2014-06-12 09:05, pirms 10 gadiem
Protams, katram var būt savs viedoklis, bet tie, kas piedalās dažādās prognožu spēlēs vai totalizatoros noteikti pielietos varbūtības metodi, kur procentuālā iespēja uzvarēt ir liekot uz TOP izlašu panākumiem spēlēs.

     [+] [-]

, 2014-06-12 09:17, pirms 10 gadiem
Ļoti interesanti bija lasīt, raksts ar odziņām, piesaistīja. Kaut biežāk būtu kaut kas līdzīgs. Prognozes izlasīju ar vislielāko interesi. Gribētos arī no citiem lasīt prognozes.
Drīzāk jau favorīti kritīs arī grupu stadijā.

     [+] [-]

, 2014-06-12 09:28, pirms 10 gadiem
Vismaz atšķirībā no daaaudziem citiem avotiem, netiek bezcerīgi norakstīta Gana, par ko prieks.

  +1 [+] [-]

, 2014-06-12 09:47, pirms 10 gadiem
Paldies par atsauksmēm. Gribēju tikai nokomentēt šo Nu shaubos gan, ka shis buus sestais PK turniirs, kuram sekosi liidzi, tomeer 29 gados par daudz, taa nopietni vareetu buut treshais

Skaidrs, ka 9 gadu vecumā nekādu mega futbola analīzi nebija iespējams veikt, taču 1) to taču nemaz neapgalvoju (rakstīju tikai, ka pastiprināti sekoju), 2) noskatījos pilnīgi visas pieejamās spēles un blociņa man nebija, jo zināju visus rezultātus no galvas. Paldies "Fireblade", ļoti trāpīgs apraksts

     [+] [-]

, 2014-06-12 09:47, pirms 10 gadiem
Brazīlija var pārdegt savu skatītāju priekšā. Vācija vienmēr un visur ir Vācija, bet ne vienmēr pragmatiskais futbols nostrādā. Argentīnai un Francijai ir ļoti jāpacenšas , lai neuzkļūtu no grupas. Ja kāda no šīm izlasēm paliktu grupā, tad tas gan būtu milzīgs pārsteigums, bet reizē arī šāda grupa atslābina. Tikai vienas izlases atslābināšanās var novest pie astotdaļfināla Argentīna - Francija un to droši vien nevēlas neviena no abām pusēm. Ja viena no šīm izlasēm sāktu spēlēt tā ka labākā gadījumā būs 2 vietā grupā, tad otra izlase var mēģināt arī finišēt kā otrā. Tā jau visi saka mēs nerēķinām, neskatāmies uz citiem, bet patiesība bieži ir savādāka.
Arī ir tādas nelabas aizdomas , ka varētu Spānija grupā palik. Čīle gandrīz kā mājās (tāpat kā pārējās Dienvidamerikas izlases), Nīderlande, ja spēlēs kā komanda, tad spāņiem būs grūti. Iespējams ka no 3 izlasēm grupā paliks tā , kura neuzvarēs Austrāliju.
Kostarika, Hondurasa, Alžīrija. Ja šīs izlases tiks tālāk, tas būs liels pārsteigums. Zinot grupu arī Austrālijas izlases tikšana pie 4 spēles būtu pārsteigums. Neko īpašu negaidu arī no Grieķijas.
Prognozes tāpēc arī ir interesantas , katur visvieglāk kļūdīties un tiem , kuri grib te komentāros lamāties, kādu nozākāt, visvieglāk to izdarīt ir ar prognožu devējiem, jo viegli kļūdīties.
Neesmu paskatījies kādas ir gaisa temperatūras Brazīlijas pilsētās, jo tas arī var zināmu lomu nospēlēt.
Vēl ceru, ka tiesāšana nebūs tik drausmīga kā PČ hokejā. Tiesāšanas aspektā gribas cerēt uz 2 galvenām lietām: 11 m piešķiršana un aizmugure(jo mazāk kļūdas šajos aspektos, jo labāk). Protams, ka gribas cerēt, ka ar laiku futbolā asāk cīnīsies par pretuzbrukumu noraušanu (ar it kā sīkiem pārkāpumiem) , tēlošana futbolā pieņemas spēkā , bet dzeltenās kartītes par to dod ļoti reti.

  +1 [+] [-]

, 2014-06-12 09:59, pirms 10 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Tieši tā! Par tiem 6 turnīriem sasmējos! Baigi jau nu seko līdzi bērni!
Vai tiešām pats nevienam sportam līdzi nesekoji?
Man pirmais lielais futbola turnīrs, kuram ļoti apzināti sekoju līdzi bija Euro88 (tobrīd man bija 12 gadi). Un varu teikt, ka no tā brīža mana favorīte starp Eiropas komandām jau 26 gadus ir Nīderlandes izlase.

     [+] [-]

, 2014-06-12 10:03, pirms 10 gadiem
Paldies par rakstu un prognozēm. Vienmēr vieglāk ir uzskaitīt favorītus, nekā cerēt uzminēt pārsteigumus.
Man gribētos sagaidīt žilbinošu spēli no Beļģijas. Domāju, viena no Āfrikas komandām pārleks savu galvu, un protams, dienvidamerikāņi būs topā.
Pirmo vietu visticamāk, sadalīs Neimārs un Mesi, Brazīlija pret Argentīnu.
Lai aizraujošs mēnesis ar futeni!!!

     [+] [-]

, 2014-06-12 10:08, pirms 10 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Tieši tā! Par tiem 6 turnīriem sasmējos! Baigi jau nu seko līdzi bērni!
Ir bērni, kuri ļoti seko līdzi. Protams ka tādi nav daudz, bet nu noteikti arī Latvijā būs bērni 8-10 gadu vecumā, kuri zinās visus šī gada PK rezultātus , komandas utt.

     [+] [-]

, 2014-06-12 10:18, pirms 10 gadiem
Jauzliek kaut ko uz Horvātiem, man ir čujs, ka var izcelt.

P.S. Par bērnību, sāku skatīties jau 98.ajā, ko sanāca redzēt Bet 2002. jau skatījos visas spēles, tas ir 8-12 gadu vecumā, tā kā ir sīkie, kuriem interesē!

     [+] [-]

, 2014-06-12 10:23, pirms 10 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Tieši tā! Par tiem 6 turnīriem sasmējos! Baigi jau nu seko līdzi bērni!
Mans pirmais noskatītais turnīrs bija 1996 Anglija, EČ! Man tad bija 10 gadi!

     [+] [-]

, 2014-06-12 10:53, pirms 10 gadiem
Krisssss rakstīja: Mans pirmais noskatītais turnīrs bija 1996 Anglija, EČ! Man tad bija 10 gadi!
Man arī ir līdzīgi, sāku skatīties '98 gadā man tolaik bija 10 un Euro2000 jau zīmēju tabulas un sekoju pilnīgi visām spēlēm un zināju ne tikai labākos futbolistus. Tā kā man savos 26 šis ir 5. PK turnīrs, kuram sekošu līdzi. Tāpēc manuprāt, normāli, ka autora 29 gados, šis viņam ir 6. turnīrs.

     [+] [-]

, 2014-06-12 11:36, pirms 10 gadiem
Vestvood rakstīja: Nu shaubos gan, ka shis buus sestais PK turniirs, kuram sekosi liidzi, tomeer 29 gados par daudz, taa nopietni vareetu buut treshais, 7 gados par sekoshanu liidzi PK futbolaa gruuti spriest, kas tad taa par sekoshanu... Daudzos aspektos galiigi negribaas piekrist. Nevis ir forshi liidz nieciigaakajaam detaljaam analizeet izlases, bet taa ir obligaata prasiiba, lai vareetu pamatot savu viedokli attieciibaa uz uzvareetaajiem/zaudeetaajiem. Uzrakstiit, ka buus paarsteigumi ir elementaari, bet pamatot ( kvalitatiivi) ir cits. Ko tad vispaar var nosaukt par paarsteigumu ? Skaidrs, ka visas 4 bukiju favoriites izies no grupas. Vai tas, ka Niiderlande nofeilos un paliks treshie aiz Chiiles buus paarsteigums ? Prieksh manis, nee. Anglija paliks aiz Italijas un Urugvajas paarsteigums ? Prieksh manis nee, prieksh kaada cita varbuut. Protams, ir skaisti cereet uz briinumiem, prieksh manis nav nekas labaaks kaa redzeet underdogu sensacionaalas uzvaras vai atspeeleshanaas no lieliem miinusiem, iesist golu pieliktajaa laikaa utt. Bet futbols galiigi nav bingo vai lotto un vismaz man liekas, ka katram lielajam fiasko var atrast kaadu labu argumentu un paskaidrot, ka ja taa nedaudz parok, tad tas feils nemaz nav tik liels kaa no malas liekas. Negaidu nekaadus lielos parsteigumus shogad un tas, ka autors lieto vaardus cer un tic attieciibaa uz prognoeem vispaar ir absurds. Var ticeet, ka Niiderlandes aizsardiibas speeleetaji nospeelees 3x labaak par savu potenicaalu, var cereet, ka 3 neveseli Real Madrid speeleetaaji (Portugaale) aizvediis savu izlasi liidz medaljaam. Var ticeet un cereet, bet prognozes man vairaak asocieejas ar logjiku un objektivitaati. Raksts galiigi uudenjains un nepaarliecinosh likaas, bet nu ko dariisi (kabut tabut) Katraa zinjaa apsveicu visus futbola draugus ar sveetkiem. Vamos Platini
Tātad pēc tava pamatoti izanalizētā komentāra, tas kad Anglija un Nīderlande izies no grupas būs pārsteigums...

     [+] [-]

, 2014-06-12 12:30, pirms 10 gadiem
Ja bija attiecīgi vecāki/vecvecāki, kas slimo līdzi futbolam, tad bērnus tas paķer līdz... 6 pk 29.gados ir pilnīgi normāls rādītājs. Man ir 24 un man šitas būs piektais. Vēl šodien atceros škrobi par Brazīlijas zaudējumu 0:3 Francijai 98.gada finālā... Interesants raksts, bet es par Spāniju... Lai pārsteigumi gadās citai lielvalstij (Itālijai vai Francijai)
Vestvood rakstīja: Nu shaubos gan, ka shis buus sestais PK turniirs, kuram sekosi liidzi, tomeer 29 gados par daudz, taa nopietni vareetu buut treshais, 7 gados par sekoshanu liidzi PK futbolaa gruuti spriest, kas tad taa par sekoshanu... Daudzos aspektos galiigi negribaas piekrist. Nevis ir forshi liidz nieciigaakajaam detaljaam analizeet izlases, bet taa ir obligaata prasiiba, lai vareetu pamatot savu viedokli attieciibaa uz uzvareetaajiem/zaudeetaajiem. Uzrakstiit, ka buus paarsteigumi ir elementaari, bet pamatot ( kvalitatiivi) ir cits. Ko tad vispaar var nosaukt par paarsteigumu ? Skaidrs, ka visas 4 bukiju favoriites izies no grupas. Vai tas, ka Niiderlande nofeilos un paliks treshie aiz Chiiles buus paarsteigums ? Prieksh manis, nee. Anglija paliks aiz Italijas un Urugvajas paarsteigums ? Prieksh manis nee, prieksh kaada cita varbuut. Protams, ir skaisti cereet uz briinumiem, prieksh manis nav nekas labaaks kaa redzeet underdogu sensacionaalas uzvaras vai atspeeleshanaas no lieliem miinusiem, iesist golu pieliktajaa laikaa utt. Bet futbols galiigi nav bingo vai lotto un vismaz man liekas, ka katram lielajam fiasko var atrast kaadu labu argumentu un paskaidrot, ka ja taa nedaudz parok, tad tas feils nemaz nav tik liels kaa no malas liekas. Negaidu nekaadus lielos parsteigumus shogad un tas, ka autors lieto vaardus cer un tic attieciibaa uz prognoeem vispaar ir absurds. Var ticeet, ka Niiderlandes aizsardiibas speeleetaji nospeelees 3x labaak par savu potenicaalu, var cereet, ka 3 neveseli Real Madrid speeleetaaji (Portugaale) aizvediis savu izlasi liidz medaljaam. Var ticeet un cereet, bet prognozes man vairaak asocieejas ar logjiku un objektivitaati. Raksts galiigi uudenjains un nepaarliecinosh likaas, bet nu ko dariisi (kabut tabut) Katraa zinjaa apsveicu visus futbola draugus ar sveetkiem. Vamos Platini

     [+] [-]

, 2014-06-12 12:58, pirms 10 gadiem
Ziemis rakstīja: Tātad pēc tava pamatoti izanalizētā komentāra, tas kad Anglija un Nīderlande izies no grupas būs pārsteigums...
Paarsteigumi buus ja no grupaam izies Austraalija un Kostarika un paarsteigums bus ja Spaanija paliks aiz borta. Paareejaas 5 izlases iet taalaak, paliek treshie - vienalga, nebuus tas nekaads surpraizs. Tur jau taa lieta, kad grupaa ielozee 3 speeciigas izlases viena buus liekaa, visas triis taalaak neies.

  +1 [+] [-]

, 2014-06-12 13:23, pirms 10 gadiem
Man stāsts līdzīgs, šis būs 7.PK, pirmais 9 gados un vēl joprojām atceros kā finālā jutu līdz Vācijai un Klinsmanam, kurš tad bija mans futbola elks. Skatījos uz melnbaltā teļuka, kuram brīžiem rādīja tikai pusi ekrāna... Nostaļģija piemetās.

  +1 [+] [-]

, 2014-06-12 14:12, pirms 10 gadiem
Ar nepiekrītu, ka bērni neseko līdz! Kad biju sīks, skatījos visas spēles ar lielu baudu, pēc tam priecīgs skrēju laukā futbolu spēlēt ar citiem. Bērnībā es gan fanoju par Argentīnu, man ļoti patikās toreiz kā šie spēlēja ar Gabrielu Batistutu priekšgalā Vēlāk Eiropas čempjos fanoju par Portugāli, patikās kā Figu spēlē

     [+] [-]

, 2014-06-12 18:08, pirms 10 gadiem
Urugvaja: vārtsargs Muslera vai nu spēlē ar Angliju vai ar Itāliju pieļaus liktenīgu kļūdu, kas liegs izkļūt no grupas.

Jauns prognožu līmenis autoram

  -1 [+] [-]

, 2014-06-12 20:31, pirms 10 gadiem
Vestvood rakstīja: Nu shaubos gan, ka shis buus sestais PK turniirs, kuram sekosi liidzi, tomeer 29 gados par daudz, taa nopietni vareetu buut treshais, 7 gados par sekoshanu liidzi PK futbolaa gruuti spriest, kas tad taa par sekoshanu... Daudzos aspektos galiigi negribaas piekrist. Nevis ir forshi liidz nieciigaakajaam detaljaam analizeet izlases, bet taa ir obligaata prasiiba, lai vareetu pamatot savu viedokli attieciibaa uz uzvareetaajiem/zaudeetaajiem. Uzrakstiit, ka buus paarsteigumi ir elementaari, bet pamatot ( kvalitatiivi) ir cits. Ko tad vispaar var nosaukt par paarsteigumu ? Skaidrs, ka visas 4 bukiju favoriites izies no grupas. Vai tas, ka Niiderlande nofeilos un paliks treshie aiz Chiiles buus paarsteigums ? Prieksh manis, nee. Anglija paliks aiz Italijas un Urugvajas paarsteigums ? Prieksh manis nee, prieksh kaada cita varbuut. Protams, ir skaisti cereet uz briinumiem, prieksh manis nav nekas labaaks kaa redzeet underdogu sensacionaalas uzvaras vai atspeeleshanaas no lieliem miinusiem, iesist golu pieliktajaa laikaa utt. Bet futbols galiigi nav bingo vai lotto un vismaz man liekas, ka katram lielajam fiasko var atrast kaadu labu argumentu un paskaidrot, ka ja taa nedaudz parok, tad tas feils nemaz nav tik liels kaa no malas liekas. Negaidu nekaadus lielos parsteigumus shogad un tas, ka autors lieto vaardus cer un tic attieciibaa uz prognoeem vispaar ir absurds. Var ticeet, ka Niiderlandes aizsardiibas speeleetaji nospeelees 3x labaak par savu potenicaalu, var cereet, ka 3 neveseli Real Madrid speeleetaaji (Portugaale) aizvediis savu izlasi liidz medaljaam. Var ticeet un cereet, bet prognozes man vairaak asocieejas ar logjiku un objektivitaati. Raksts galiigi uudenjains un nepaarliecinosh likaas, bet nu ko dariisi (kabut tabut) Katraa zinjaa apsveicu visus futbola draugus ar sveetkiem. Vamos Platini
iespējams, ka tavs komentārs ir labs, tikai garumzīmes iemācies uzlikt, lai citi varētu izlasīt.

     [+] [-]

, 2014-06-12 20:48, pirms 10 gadiem
Autoram...

Domājam nu ļoti līdzīgi.
Gan no tā, ka, saviem vārdiem teikšu, futbolu nespēlē uz papīra
Gan no tā, ka šim turnīram ir potenciāls būt nu ļoti savādākam, kā DAUDZI iedomājušies.
Gan no tā, ka arī ticu, ka Nīderlande ir spējīga tālu tikt
Gan no tā, ka Beļģija nebūs tik liels Vells, kā daudzi paredz... tieši uz piredzes trūkuma rēķina

Nepiekrītu par Portugāles spēku
Nepiekrītu par Meksikas izredžu nenovērtēšanu

Bet nu vissimpātiskākās, protams, prognozes par Angliju - tā arī neprognozēji, cik tālu tiks ))))))

Šoreiz... nu visu cieņu!

     [+] [-]

, 2014-06-12 22:41, pirms 10 gadiem
Labs raksts, un ir pavisam normāli ap 8-9 gadu vecuma sākt pastiprināti sekot, man arī tā bija. Pašam futbola līdzjušana sākas ar Daugavas plosīšanos PSRS 1. līgā un 1986. gada Meksikas PČ

     [+] [-]

, 2014-06-13 18:17, pirms 10 gadiem
Nu kamon, Orākul! Muslera uztaisīs liktenīgu kļūdu...jā, jā, taisni tā arī būs...
Raksts jau tīri sakarīgs, bet nu varēji iztikt bez tām prognozēm/pareģojumiem beigās.