Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:319, Did:0, useCase: 3

Vācija sagrauj Argentīnu

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

Vācija sagrauj Argentīnu
Vācijas futbolistu prieki
Foto: AFP/Scanpix

Šodien Pasaules kausa izcīņas pusfinālā iekļuvuši Vācijas futbolisti, kas pārliecinoši tika galā ar Argentīnu - 4:0! Divus vārtus guva Miroslavs Kloze, vienus - Tomass Millers un Arne Frīdrihs.

Šīs dienas pirmajā 1/4 finālā tikās Argentīnas un Vācijas futbolisti. Divas izlases, kuras pirms turnīra īsti netika novērtētas, taču tā gaitā jau bija kļuvušas par favorītēm. Vācieši spēku apliecināja jau pirmajā izslēgšanas spēļu kārtā, pārliecinoši ar 4:1 uzvarot Angliju, savukārt argentīnieši vēl nebija zaudējuši un pat ne spēlējuši neizšķirti, - uzvaras četrās spēlēs pēc kārtas.

Spēli veiksmīgāk sāka eiropieši, 3. minūtē izvirzoties vadībā. Pēc Bastiana Švainštaigera izpildītā soda sitiena ar galvu precīzi sita Tomass Millers, gūstot ceturtos vārtus finālturnīrā. Djego Maradonas padotie pirmo reizi turnīrā nokļuva iedzinēju lomā, un nākamajās minūtēs viņiem nebija reālu vārtu gūšanas iespēju, kamēr Vācija varēja dubultot pārsvaru. Miroslavs Kloze, kurš šodien aizvadīja 100. spēli valstsvienībā, no labas pozīcijas tomēr sita pāri vārtiem. 45 minūšu laikā bumbu vārtos iesita arī argentīnieši, taču viņu vārtu guvums pamatoti netika ieskaitīts, - uzreiz četri spēlētāji atradās aizmugurē. Pirmais puslaiks noslēdzās ar minimālu vāciešu pārsvaru uz tablo, - 1:0, kas solīja intriģējošu turpinājumu.

Argentīnas futbolisti otro puslaiku centās sākt aktīvāk, tikmēr vācieši pretiniekus ķēra pretuzbrukumos. Dienvidamerikāņiem bija vairākas labas iespējas, tomēr briesmas likvidēja nedaudz nepārliecinoši spēlējošais Manuels Noiers un Pērs Mertezakers, kurš Karlosa Tevesa sitienu bloķēja ar seju. Kamēr Maradonas padoto pūliņi bija velti, Vācijai izdevās bumbu vēlreiz iesist vārtu tīklā. 68. minūtē lielisku piespēli izdarīja Millers, kurš, jau gulēdams uz zāliena, atrada Lukašu Podoļski, viņš - Miroslavu Klozi, kurš bumbu ieripināja tukšos vārtos. Pagāja tikai sešas minūtes, un rezultāts kļuva 3:0! Šoreiz lielisku solo gājienu veica Švainštaigers, izpelnoties otro rezultatīvo piespēli, bet vārtus guva aizsargs Arne Frīdrihs, faktiski aprokot argentīniešu cerības izlābties. Arī turpinājumā pārsvars piederēja Vecā kontinenta pārstāvjiem, un viņi guva arī ceturtos vārtus, - Kloze izcēlās vēlreiz, pieliekot punktu argentīniešu mocībām. 4:0 Vācijas labā, viņi iekļuvuši pusfinālā, kur jāspēlē pret Spāniju vai Paragvaju. Tikmēr Argentīnas futbolisti var kravāt somas, jo viņiem šis čempionāts beidzies.

Argentīna - Vācija 0:4 (0:1)

Vārti: Millers 3', Kloze 68', 89', Frīdrihs 74'
Brīdinājumi: Otamendi, Masčerano - Millers
Argentīna: Romero, Demičelis, Burdiso, Haince, Otamendi (Pastore 70'), Masčerano, Di Maria (Aguero 75'), M.Rodrigess, Mesi, Iguains, Tevess
Vācija: Noiers, Lāms, Frīdrihs, Mertezakers, Boatengs (Jansens 72'), Hedira (Kross 77'), Švainštaigers, Ezils, Podoļskis, Millers (Trohovskis 84'), Kloze

 +12 [+] [-]

, 2010-07-03 19:26, pirms 15 gadiem
Argentīnas futbolisti un slavenajs Maradona var rakstīt iesniegumu policijā:""Mūsu izlasi visas pasaules priekšā ,izvaroja Vācija,un darīja to visas 90 minūtes""

 +21 [+] [-]

, 2010-07-03 19:26, pirms 15 gadiem
Kā jau pirms spēles prognozēju un, uzzinot abu komandu sākuma sastāvus, biju pārliecināts, Argentīnai pret Vāciju nebūs ne vismazāko cerību.
Maradona taktiski visu salaida dēlī. Komandai ir labi futbolisti, bet treneris nesaprotamu iemeslu dēļ pret Vācijas 4-3-3 (jeb precīzāk 4-2-3-1) uzlaida 4-4-2, kas nozīmēja, ka Vācijai gluži vienkārši laukuma centrā visu laiku kāds futbolists bija brīvs.

Lēvs neko neizgudroja, uzlaida tādu pašu virknējumu kā visu laiku. Maradona neizpildīja mājasdarbu un neizdomāja, kā pret šo virknējumu spēlēt.
Izvēlējās taktiku, kurai vienkārši nebija iespējams izdoties. Un pirms spēles kaut ko murmināja par grēkošanu (tjipa tas būšot grēks uz Vācijas spēli kaut ko mainīt salīdzinājumā ar virknējumu pret Meksiku). Trenerim ir vēsu prātu jāizdomā, kāda taktika ir derīga katrai spēlei, nevis jāizturas kā tādam pustrakam reliģiskajam fanātiķim.

Vācijai pelnīta uzvara. Manuprāt, viņi demonstrē labāko sniegumu čempionātā un īstenībā ceru, ka arī kļūs par čempioniem.

     [+] [-]

, 2010-07-03 19:27, pirms 15 gadiem
Jānis_Bērziņš rakstīja: Bet raksti tomēr ir latviski. Vienkārši es pret vācu un angļu valodu šeit attiecos tāpat kā pret krievu. Ievēroju konsekvenci.
Bet angļu un vācu ir ES valodas tāpat kā mūsu, cīnies labāk ar krievu valodu, bet man personīgi vienalga kādā valodā te komentē

  +1 [+] [-]

, 2010-07-03 19:27, pirms 15 gadiem
vai tad maradonam ir dels? kads var pieradit?

  +1 [+] [-]

, 2010-07-03 19:27, pirms 15 gadiem
march_2k rakstīja: Tak vācieši un ārdžiji bija gandrīz vienīgie, kas no paša sākuma turnīrā rādīja kaut cik jēdzīgu futbolu.
Atlika tikai abiem tikties un salikt visu pa plauktiņiem.
Un jau no pirmajām spēlēm nevarēja nepamanīt, ka Vācijas uzbrucēji un pussargi daudz gudrāk pārvietojas uzbrukumā bez bumbas nekā argentīniešu zvaigžņotais uzbrukums. Protams, ka trenera nopelns.
Kaa tu domaa ir vaaciessiem iespeeja pannemt ccempi? Kaut arii esmu pa vaaciessiem, pirms katras reizes liekas izjuks taa saspeeleetiiba un jaunie speleetaaji psihologgiski saluuziis , bet ssitaa speeleet pret taadaam izlaseem. Varbuut ir iespeeja.
P.S. Ko var nnaudeet par tiem internacionaaliem speeleetaajiem, ar jauniem speeleetaajiem tiek grautas zvaigzznotas izlases.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2010-07-03 19:28, pirms 15 gadiem
Argentina vnk neko nespeja likt pretim Vacijai.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2010-07-03 19:29, pirms 15 gadiem
St_Germain rakstīja: Protams, piekrītu nekas vēl Vācijai nav beidzies - neuzskatu viņus par čempioniem vēl smagi jāpastrādā. Bet ceru, ka Vācija vinnēs.
Es, arī ceru. Vācijas izlase ir vienīgā izlase, kura nav Latvijas izlase, kurai jūtu līdzi. Cerības ir, iespējas ir un jau tas mani dara priecīgu. Vācija šādi spēlē jau kopš 2006. gada PK un kopš treneris ir Lēvs sniegums ir tikai uzlabojies. Vienīgās bažas man ir par to, ka Millers nevarēs palīdzēt pusfinālā un, kā pierādījies šī čempja gaitā - neviens no Vācijas uzmainītajiem futbolistiem spēli nav pastiprinājis, it sevišķi spilgti tas bija redzams priekšējā līnijā, kur nomainot, kādu no spēlētājiem spēle pat pasliktinājās. Ko likt Millera vietā ? Gomezs ir cita tipa uzbrucējs, Kakau nav tās kvalitātes, varbūt Kislings ? Grūta izvēle Lēvam.

  -1 [+] [-]

, 2010-07-03 19:29, pirms 15 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Blüh' im Glanze dieses Glückes,
Blühe, deutsches Vaterland.

Jaaaa,sis man daudz ko izsaka,varetu varbut vel tulkojumu skibacaino valoda iemest?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2010-07-03 19:31, pirms 15 gadiem
fucis rakstīja: Hose Girtinho rakstīja: Blüh' im Glanze dieses Glückes,
Blühe, deutsches Vaterland.



Jaaaa,sis man daudz ko izsaka,varetu varbut vel tulkojumu skibacaino valoda iemest?
ja nemaldos himnas vārdi

     [+] [-]

, 2010-07-03 19:31, pirms 15 gadiem
Jānis_Bērziņš rakstīja: Rakstīsim latviski, šis tomēr ir latviešu portāls.
Es tikai citēju (šoreiz gan bez pēdiņām)

  -1 [+] [-]

, 2010-07-03 19:33, pirms 15 gadiem
St_Germain rakstīja: Bet angļu un vācu ir ES valodas tāpat kā mūsu, cīnies labāk ar krievu valodu, bet man personīgi vienalga kādā valodā te komentē
Āāa nu, ja ES valodas tad jau varam latviešu valodā vispār nerakstīt, nerunāt. Un vispār atteikties no savas tautības, pasē prasot ierakstīt - unknown. Man personīgi, arī ir vienalga! Vispār labāk runāsim slovāku (labs kompromisa variants) valodā, rakstīsim slovāku valodā un vispār kļūsim par slovākiem. Jo tautība, valoda tās ir tikai pūstošās pagātnes paliekas, kurām jāizzūd cildenā kosmopolītisma priekšā.

  +6 [+] [-]

, 2010-07-03 19:33, pirms 15 gadiem
Modritis rakstīja: Es vienmer esmu atbalstijis Braziliju un atbalstishu,bet vakar Nidarlande speleja labka par Braziliju,ko man tagad blaut ka nee,halava vai kka vel,ka citi to dara,ir jaatzist ka pretinieks bija specigask tapec ari uzvareja pelniti,Brazili pashi vien vainigi ka neiesita pirmaja puslaika vairak vartus!
Bet runajot par shodienas speli,es vienmer biju pret Maradonu un priecajos ka vini izkrita,man vienlag kas uzvareja Argentinu,galvenais ka uzvareja!
Izlasi sakuma manu komnatru tad gudri dirss!
Brazīļu fanus nedrīkst ņemt nopietni. Vienu dienu tiem patīk māte, citu meita, tad kleita....Kamēr visbeidzot tie sapinās savās supershēmās un neviens tos vairs negrib ne redzēt, ne dzirdēt.

Deuchland, Deuchland uber alles

     [+] [-]

, 2010-07-03 19:35, pirms 15 gadiem
jjaanka rakstīja: 2006 gadā 3 vieta,
2008 gadā 2 vieta,
pēc visas loģikas šogad jāuzvar Vācijai.
1/4 sākas pats aizraujošākais:
Brazīlija brauc mājās,
Suareza roka,
Argentīna tiek pazemota,
Lieliski
Piekrītu, šis turnīrs, man liekas ir labākais un neprognozējamākais kādu es esmu redzējis. Ko vērts ir tas, ka Urugvaja ar Nīderlandi sadalīs vietu finālā, tāpēc garantēti finālā būs izlase, kurai nekad tā īsti nebija veicies iepriekšējos turnīros. Vācija pleiofos visus mīca, Francija ar pasaules čempioni Itāliju netiek ārā no grupas. Bet pārsteigumi vēl būs. Man liekas, ka Urugvaja varētu aiziet līdz čempiona titulam.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-07-03 19:36, pirms 15 gadiem
Malachi liels prieks par vaacieshiem,ja spaanji ielkjuus pusfinaalaa tad buus izcils pusfinaals

  +3 [+] [-]

, 2010-07-03 19:36, pirms 15 gadiem
Jānis_Bērziņš rakstīja: Āāa nu, ja ES valodas tad jau varam latviešu valodā vispār nerakstīt, nerunāt. Un vispār atteikties no savas tautības, pasē prasot ierakstīt - unknown. Man personīgi, arī ir vienalga! Vispār labāk runāsim slovāku (labs kompromisa variants) valodā, rakstīsim slovāku valodā un vispār kļūsim par slovākiem. Jo tautība, valoda tās ir tikai pūstošās pagātnes paliekas, kurām jāizzūd cildenā kosmopolītisma priekšā.
vispār man dzīvojot Latvijā nav vienalga, bet ar to nav jācīnās rakstā par futbolu turklāt komentāru veidā, tas jau ir smieklīgi

     [+] [-]

, 2010-07-03 19:36, pirms 15 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Es tikai citēju (šoreiz gan bez pēdiņām)
Ja bez pēdiņām, tātad necitēji. Jo tad, tikpat labi, es varu pateikt, ka tramvajs patiesībā ir autobuss, kurš brauc pa sliedēm.

  +2 [+] [-]

, 2010-07-03 19:38, pirms 15 gadiem
artuurs.k. rakstīja: Kā jau pirms spēles prognozēju un, uzzinot abu komandu sākuma sastāvus, biju pārliecināts, Argentīnai pret Vāciju nebūs ne vismazāko cerību.
Maradona taktiski visu salaida dēlī. Komandai ir labi futbolisti, bet treneris nesaprotamu iemeslu dēļ pret Vācijas 4-3-3 (jeb precīzāk 4-2-3-1) uzlaida 4-4-2, kas nozīmēja, ka Vācijai gluži vienkārši laukuma centrā visu laiku kāds futbolists bija brīvs.

Lēvs neko neizgudroja, uzlaida tādu pašu virknējumu kā visu laiku. Maradona neizpildīja mājasdarbu un neizdomāja, kā pret šo virknējumu spēlēt.
Izvēlējās taktiku, kurai vienkārši nebija iespējams izdoties. Un pirms spēles kaut ko murmināja par grēkošanu (tjipa tas būšot grēks uz Vācijas spēli kaut ko mainīt salīdzinājumā ar virknējumu pret Meksiku). Trenerim ir vēsu prātu jāizdomā, kāda taktika ir derīga katrai spēlei, nevis jāizturas kā tādam pustrakam reliģiskajam fanātiķim.

Vācijai pelnīta uzvara. Manuprāt, viņi demonstrē labāko sniegumu čempionātā un īstenībā ceru, ka arī kļūs par čempioniem.
Nu beidz Artūr...Maradonam nav ne jausmas, kas tā taktika tāda ir...Viņam neapšaubāmi ir citas kvalitātes, ko nevar noliegt, taču ar pliku pašiedvesmu tanku apturēt nevar.

Es mēģināšu nepiekrist un teikt, ka šie vācu jaunekļi ir talantīgāki par Argentīnas...

     [+] [-]

, 2010-07-03 19:39, pirms 15 gadiem
nu pusfināls Spānija - Vācija manuprāt būs priekšlaicīgs fināls. šaubos, ka ka ir kāda izlase, kas varētu šīm abām izlasēm izrādīt nopietnu pretestību.
tikai optimisti varētu ticēt, ka Spānija šodien zaudēs. Kaut gan, spāņi ne īpaši pārliecinoši izskatās, vismaz līdz šim nav parādījuši eiropas čempionu cienīgu spēli.

  +3 [+] [-]

, 2010-07-03 19:40, pirms 15 gadiem
fucis rakstīja: Jaaaa,sis man daudz ko izsaka,varetu varbut vel tulkojumu skibacaino valoda iemest?
"Ziedi laimes spožumā,
Ziedi, vācu tēvu zeme!"

Kaut kā tā

  +2 [+] [-]

, 2010-07-03 19:40, pirms 15 gadiem
ansis123 rakstīja: Nu ja reiz Anglu trenerim dod jaunu iespeeju, Maradonam arii jaadod! Pirmaas speeles tak biija - super - no Argentiinas puses!

Protams respect Vaacijai, pelniita uzvara, bet Maradonam jaapaliek! Emocionals treneris kurs noteikti veel daudz ko sasniegs ar Argentiinu!

Un kapeec uz 30 gadiem? Pietiek ar cetriem! Beidz krutoties
Treneris, kurš konfliktē ar visiem, kas nav Argentīnas izlasē, treneris, kurš nespēj izdomāt nevienu sakarīgu taktiku, treneris, kura vienīgais pluss ir emocijas, treneris, kurš karjerā pirms Argentīnas bija aizvadījis tikai 26 spēles ar zemāko līgu klubiem uzvarot tikai četras, treneris, kurš vienmēr redz vainu citos - tiesnešos, spēlētājos, zālājā, bet nekad - sevī, treneris, kurš ir egocentrisks patmīlis, tiešām - kāpēc gan ar viņu nepagarināt līgumu ? Un kāpēc tikai uz četriem gadiem, ja jau viņš ir tik izcils treneris, es pat ierosinu pagarināt līgumu uz 40 gadiem, izcilības jāatalgo ar uzticību.

  +3 [+] [-]

, 2010-07-03 19:40, pirms 15 gadiem
boldes rakstīja: nu pusfināls Spānija - Vācija manuprāt būs priekšlaicīgs fināls.
Mhm, Spānija garantēti nespēlēs 4-4-2 (kā darīja Anglija un Argentīna), līdz ar to garantēti neprognozējams mačs būs. Nav ne jausmas par iznākumu.

     [+] [-]

, 2010-07-03 19:42, pirms 15 gadiem
boldes rakstīja: nu pusfināls Spānija - Vācija manuprāt būs priekšlaicīgs fināls. šaubos, ka ka ir kāda izlase, kas varētu šīm abām izlasēm izrādīt nopietnu pretestību.
tikai optimisti varētu ticēt, ka Spānija šodien zaudēs. Kaut gan, spāņi ne īpaši pārliecinoši izskatās, vismaz līdz šim nav parādījuši eiropas čempionu cienīgu spēli.
Jā. Šito vajadzēja uz finālu.

  +3 [+] [-]

, 2010-07-03 19:42, pirms 15 gadiem
Dandijs rakstīja: Nu beidz Artūr...Maradonam nav ne jausmas, kas tā taktika tāda ir...Viņam neapšaubāmi ir citas kvalitātes, ko nevar noliegt, taču ar pliku pašiedvesmu tanku apturēt nevar.

Es mēģināšu nepiekrist un teikt, ka šie vācu jaunekļi ir talantīgāki par Argentīnas...
Nav vērts strīdēties, kurš talantīgāks, abās komandās labi futbolisti. Lielākā atšķirība tikai, ka viens no treneriem, pat zinādams otras komandas sagaidāmo taktiku, izvēlas taktiku, kam nav iespējams nostrādāt.

     [+] [-]

, 2010-07-03 19:42, pirms 15 gadiem
Jānis_Bērziņš rakstīja: Ja bez pēdiņām, tātad necitēji. Jo tad, tikpat labi, es varu pateikt, ka tramvajs patiesībā ir autobuss, kurš brauc pa sliedēm.
Ok, tātad necitēju

  -1 [+] [-]

, 2010-07-03 19:42, pirms 15 gadiem
St_Germain rakstīja: vispār man dzīvojot Latvijā nav vienalga, bet ar to nav jācīnās rakstā par futbolu turklāt komentāru veidā, tas jau ir smieklīgi
Protams, ne par ko nekur nav jācīnās - visu mums iedos, atstās, mēs tikai ar vaļējām mutēm drīkstam skatīties, kā Rīga un Daugavpils vairs nav latviešu pilsētas, kā pie varas nāks prokrieviska valdība. Par neko nav jācīnās, nekur, viss, taču ir labi un smieklīgi.

  +4 [+] [-]

, 2010-07-03 19:44, pirms 15 gadiem
Jānis_Bērziņš rakstīja: Treneris, kurš konfliktē ar visiem, kas nav Argentīnas izlasē, treneris, kurš nespēj izdomāt nevienu sakarīgu taktiku, treneris, kura vienīgais pluss ir emocijas, treneris, kurš karjerā pirms Argentīnas bija aizvadījis tikai 26 spēles ar zemāko līgu klubiem uzvarot tikai četras, treneris, kurš vienmēr redz vainu citos - tiesnešos, spēlētājos, zālājā, bet nekad - sevī, treneris, kurš ir egocentrisks patmīlis, tiešām - kāpēc gan ar viņu nepagarināt līgumu ? Un kāpēc tikai uz četriem gadiem, ja jau viņš ir tik izcils treneris, es pat ierosinu pagarināt līgumu uz 40 gadiem, izcilības jāatalgo ar uzticību.
Bet protams, ka tā....

Starp citu klīst baumas, ka dons Diego varētu nomainīt Fidelu Kastro, kad tas atstieps pekas Nu tas gan tad būs uz mūžu

  +2 [+] [-]

, 2010-07-03 19:44, pirms 15 gadiem
Kas par spēli. Tādu Vācijas sniegumu es sen nebiju redzējis un nebiju arī gaidījis. Vienkārši lieliski visi nospēlēja, sākot ar Noieru un beidzot ar Klozi. Vienkārši ideāla spēle. Apsveicu. Kloze kārtējoreiz pierāda, kāpēc viņš ir Kloze, Millers, Frīdrihs - ideāla.

Taču īpaši gribētos izcelt Švainštaigeru. Švainijs šodien būvēja komandas spēli. Izdarīja to lieliski - asistēja 2 vārtos un vēl tas slaloms starp argentīniešu aizsargiem.

Jāpiekrīt jau kārtējo reizi Kreipānam - Argentīnai ir individuālas zvaigzens, bet vācija ir KOMANDA ar lielo K.

Beidzot Maradonam mute būs ciet - domāju, ka šo šodien pat atlaidīs. Napoli? Tad jau redzēsim. Nav ko salīdzināt Eiropas un D-amerikas futbolu pirms vēl neesi nospēlējis ar Eiropas grandu.

Apsveicu vāciešus ar perfektu spēli un pelnītu uzvaru. Jāiet tagad līdz galam.

     [+] [-]

, 2010-07-03 19:44, pirms 15 gadiem
Pieļauju, ka arī Spānijai pret Vāciju būs milzīgas problēmas. Spāņi spēlē samērā individuāli, bet kā jau mēs redzējām, individuāla spēle pret Vāciju neiet cauri. Del Boskem būs krietni jāpalauza galva
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2010-07-03 19:46, pirms 15 gadiem
Dandijs rakstīja: Bet protams, ka tā....

Starp citu klīst baumas, ka dons Diego varētu nomainīt Fidelu Kastro, kad tas atstieps pekas Nu tas gan tad būs uz mūžu
Īstenībā man liekas Argentīnas futbola federācija varētu ierosināt rokādi - Djēgo par Kubas galveno, bet Fidels par Argentīnas izlases galveno. Galu, galā Fidels noteikt nav sliktāks treneris kā Djēgo un Djēgo nav sliktāks valsts vadītājs, kā Fidels.

  +4 [+] [-]

, 2010-07-03 19:47, pirms 15 gadiem
Jānis_Bērziņš rakstīja: Protams, ne par ko nekur nav jācīnās - visu mums iedos, atstās, mēs tikai ar vaļējām mutēm drīkstam skatīties, kā Rīga un Daugavpils vairs nav latviešu pilsētas, kā pie varas nāks prokrieviska valdība. Par neko nav jācīnās, nekur, viss, taču ir labi un smieklīgi.
jācīnās, tikai to vajag darīt ar prātu, nevis muti