Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:114, Did:0, useCase: 3

Latvijai grūta uzvara Maltā

Andrejs Siliņš

Latvijai grūta uzvara Maltā
Māris Verpakovskis
Foto: AFP/Scanpix

Latvijas futbola valstsvienība galvenā trenera Aleksandra Starkova vadībā otrdien vēlu vakarā otrajā Euro2012 kvalifikācijas turnīra spēlē izbraukumā ar rezultātu 2:0 pieveica Maltas izlasi, tiekot pie pirmās uzvaras turnīrā.

Salīdzinot ar pirmo atlases cikla spēli, treneris Starkovs sākuma sastāvā bija veicis vienu izmaiņu – liepājnieka Ģirta Karlsona vietā Māra Verpakovska pārinieks uzbrukumā bija šobrīd spožākais Latvijas futbola leģionārs Artjoms Rudņevs. 18 000 ietilpīgais stadions Maltā bija krietni patukšs. Latvijai šodien izbraukuma jeb baltās formas.

Desmitajā minūtē Rudņevs saņēma labu piespēli soda laukuma tuvumā, taču, acīmredzot, nepamanīja no aizmugures tuvojošos maltieti, kurš bumbu izsita aiz laukuma robežām. Vēl mirkli vēlāk no labās laukuma puses soda sitienu veica Laizāns, un mājiniekus no vārtu zaudējuma glāba tikai vārtu pārliktnis. Ja pirmajās 15 spēles minūtēs Latvija darbojās aktīvāk, tad pēcāk iniciatīvu arvien vairāk uzņēmās ar Malta futbolisti. 23. minūtē maltieši tika pie teicamas iespējas, kad mūsējie kļūdījās tuvu saviem vārtiem pilnīgi neitrālā situācijā, taču Vaņins bija vietā un briesmas pēc Mifsuda sitiena novērsa.

Pusstundu pēc spēles sākuma metrus 23 no Latvijas vārtiem Gorkšs nogāza pretinieku, un Malta tika pie brīvsitiena iespējas, tā gan palika neizmantota. Mirkli vēlāk Kļava saņēma brīdinājumu par maltieša nopļaušanu. Pirmā puslaika izskaņā atkal vairākas iespējas parādījās arī Latvijai 42.minūtē Cauņa no labās laukuma malas no brīvsitiena centrēja bumbu vārtu virzienā, kur pirmais pie tās bija kapteinis Gorkšs, kurš ar galvu raidīja bumbu vārtu tīklā, panākot vadību latviešiem – 1:0.

Jau pašā otrā puslaika sākumā atkal teicamā sitiena pozīcijā nokļuva maltiešu kapteinis Mifsuds, taču sitiens nedaudz garām vārtiem, un rezultāts nemainījās. 58. minūtē sāpīgi piezemējās Laizāns, protams, ne bez pretinieka palīdzības – Mifsuds saņēma dzelteno kartīti. 64. minūtē uz maiņu nākušais maltietis Bogdanovičs nodemonstrēja savas amatieriskās teātra mākslas zinības Latvijas soda laukumā un saņēma pelnītu brīdinājumu. Sākoties 70. minūtei tikai veiksmes palīdzība ļāva Latvijai izvairīties no vārtu zaudējuma pēc Bogdanoviča sistās bumbas, kas trāpīja pa vārtu stabu.

Spēles beigās, kā jau tam būtu jābūt, iedzinēju lomā esošie mājinieki, arvien vairāk spieda uz Latvijas izlases vārtiem, un latvieši arī nemēģināja lauzt šādu spēles pavērsienu. Aptuveni piecas minūtes pirms pamatlaika beigām beidzot veiksme uzsmaidīja arī šī mača neapšaubāmi labākajam spēlētājam Mārim Verpakovskim, kurš eleganti apspēlēja aizsargus vienā no Latvijas pretuzbrukumiem un ar spēcīgu sitienu panāca 2:0, noņemot vēl pirms mirkļa esošās šaubas par spēles uzvarētāju.

Euro2012 kvalifikācija futbolā

F grupa

Malta – Latvija 0:2 (0:1)
Vārti: Gorkšs 42', Verpakovskis 85'
Brīdinājumi: Agiuss 39', Mifsuds 58' - Kļava 34', Rafaļskis 61'
Latvija: Vaņins, Kļava, Gorkšs, Ivanovs, Mihadjuks, Rubins, Cauņa, Rafaļskis (Astafjevs 82'), Laizāns, Rudņevs (Karlsons 70'), Verpakovskis (Perepļotkins 90+3').

Turnīra tabula

VIzlaseSP
1.Izraēla24
2.Horvātija13
3.Latvija23
4.Gruzija22
5.Grieķija11
6.Malta20

 +13 [+] [-]

, 2010-09-07 22:25, pirms 14 gadiem
Latvija uzvar, krievi zaudē - diena izdevusies!

  +8 [+] [-]

, 2010-09-07 22:25, pirms 14 gadiem
Uzvara, kura deva 3 punktus, bet ne pārliecību par mūsu spēku (vismaz kaut kādu).
Starkovs dara visu, lai arī es drīz sāktu neticēt viņam. Vai tiešām viņš tik ļoti netic savai izlasei, ka vesels puslaiks pret vienu no futbola pastarīšiem jāspēlē no aizsardzības?!?!?
Pussargu līnija zem katras kritikas. 1) Nespēja normāli nogādāt bumbu no aizsargiem līdz uzbrucējiem. 2) kļūdu piespēlēs tik daudz, itkā kopā pirmo reizi spēlētu. 3) lielākā daļa no momentiem, kuri radās pie mūsu vārtiem, bija pussargu vainas dēļ - pārāk daudz laukuma deva saviem pretspēlētājiem, kā rezultātā maltieši normālus pasus uzbrucējiem varēja dot vai pat paši aiziet līdz sitienam.

Ļoti divejādas sajūtas - par to paldies tam vārtu stabam. Kas zin, vai būtu kas pozitīvs, ja tā metāla konstrukcija mūs tur neglābtu...

  -2 [+] [-]

, 2010-09-07 22:25, pirms 14 gadiem
Galvenais, ka rezultāts labs!
Prieks, par Verpakovska un Gorkša sniegumu!
Neizteiksmīgu sniegumu rādīja Rafaļskis un īpaši Mihadjuks, ja Rafaļska vietā vienkārši nav ko likt, tāpēc piedodami, bet nu Mihadjuku, gan negribu vairs redzēt!

  +3 [+] [-]

, 2010-09-07 22:25, pirms 14 gadiem
Labāk patiktu 5:3, nepatika,ka aizgājām aizsardzībā pret Maltu un tādējādi spēli padarot garlaicīgu

  +4 [+] [-]

, 2010-09-07 22:25, pirms 14 gadiem
rronijs rakstīja: Rezultaats ok!!! Bet Starkovam jaatkapjas! Gljeevulis!!! pat sanmarino neaizietu aizsardziibaa pret maltu lai visu otro periodu atsistos, kas vareja draudeet pat ar zaudeejumu!
A ko darīt, ja Rafaļskis, Mihadjuks un vēl viens otrs ir apmēram Lihtenšteinas meistarības līmenī.

  +2 [+] [-]

, 2010-09-07 22:25, pirms 14 gadiem
prieks par uzvaru, bet 2. puslaiks = vāji.

     [+] [-]

, 2010-09-07 22:25, pirms 14 gadiem
Jāsaka paldies, ka mums ir tādi meistarīgi spēlētāji kā Gorkšs un Verpakovskis, kuri spēlē normāla līmeņa čempionātos un, kā redzam - var kaut ko izdarīt. Savādāk rezultāts varētu būt ne tik patīkams, jo vairāki spēlētāji tikai aizpilda sākumsastāva pieteikumu. Situācija vidējā līnijā nav iepriecinoša.

  +3 [+] [-]

, 2010-09-07 22:25, pirms 14 gadiem
Laikam nebiju sen klausíjies Kreipānā, bet šodien viņš mani pārsteidza. Patīkami. Neaizrāvās ar vēsturi, bija asprātīgs, dažbrīd (kur vajag) sarkastisks. Spēja gan slavēt, gan pelt.

PČ laikā brīžiem bija grūti klausīties, šķita, ka šamējs galīgi noguris. Šodien bija formā.

     [+] [-]

, 2010-09-07 22:26, pirms 14 gadiem
Nu galvenais 3p tabulā, to mums neviens neatņems.
Speles kvalitāte... nū... pirmias puslaiks bija ok.
Otrais nemaz nepatika. Nu NAV Malta tā izlase pret kuru mums 45min jāaizstāvās. Ir ko padomār komandai.
Bet viss labs kas labi beidzas. Kā labākajos Māra laikos, Verpakovskis visu izdara izcili. Vispar Mārim nudien laba spēle.
Jāgaida oktobris un jacer ka vismaz 3-4 p šogad vēl izcīnisim
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-09-07 22:26, pirms 14 gadiem
Nu ko lai saka! Lieliski pierādījās, ka rangā mums jābūt tuvāk Maltai nekā Horvātijai(kas šobrīd tā nav). Otrais puslaiks pierādīja. Ko dod tāda piespiešanās pie saviem vārtiem pret tāda ranga izlasi, ka tik un tā viņi izvaroja mūsu aizsardzību gandrīz, un tikai veiksme glāba mūs.

  +4 [+] [-]

, 2010-09-07 22:26, pirms 14 gadiem
Janis2404 rakstīja: 1.Kas notiek ar mūsu aizsardzību?
2.Kas notiek ar piespēlēm?
3.Kādēļ Maltā, kurā ir 400 k iedzīvotāju ir tāds stadions, par kādu Rīga ar 800 k var tikai sapņot?
Šo jautājumu vajadzētu pāradresēt buldozeram.

     [+] [-]

, 2010-09-07 22:27, pirms 14 gadiem
verpis labi iesita

  +3 [+] [-]

, 2010-09-07 22:27, pirms 14 gadiem
phiLL rakstīja: 1) prieks par Māri
2) prieks, ka neielaidām
3) gribētos, lai Žigajevs spēlētu (pm., Rafaļska vietā)

Apsveicu ar uzvaru!
Jā, vislielākais prieks par Māri šajā spēlē, kādu darba apjomu viņš paveica!!! visu spēli bija redzams un veidoja mūsu uzbrukumu. un beigās arī pelnīti iesita skaistu golu.
Piekrītu arī par žigajevu, jo rafaļskis un Rubīns spēlēja ļoti vāji.
Rudņevs par Karlsonu arī daudz labāks izskatās!

  -2 [+] [-]

, 2010-09-07 22:28, pirms 14 gadiem
Canterano rakstīja: Latvija uzvar, krievi zaudē - diena izdevusies!
Nepricaies par citu zaudejumu.. Latvija man liekas ar tadu speli tikaj Maltu var apspelet..

  -1 [+] [-]

, 2010-09-07 22:28, pirms 14 gadiem
Canterano rakstīja: Latvija uzvar, krievi zaudē - diena izdevusies!
+

  +1 [+] [-]

, 2010-09-07 22:28, pirms 14 gadiem
Kaut kada malta izvazaaja musu aizsardzibu.

     [+] [-]

, 2010-09-07 22:28, pirms 14 gadiem
Itkā kaut kāds viesulis būs maltā..!

     [+] [-]

, 2010-09-07 22:29, pirms 14 gadiem
rronijs rakstīja: Rezultaats ok!!! Bet Starkovam jaatkapjas! Gljeevulis!!! pat sanmarino neaizietu aizsardziibaa pret maltu lai visu otro periodu atsistos, kas vareja draudeet pat ar zaudeejumu!
tu vari piedavat citu ti pat labu treneri? saubos

  -4 [+] [-]

, 2010-09-07 22:29, pirms 14 gadiem
rronijs rakstīja: Rezultaats ok!!! Bet Starkovam jaatkapjas! Gljeevulis!!! pat sanmarino neaizietu aizsardziibaa pret maltu lai visu otro periodu atsistos, kas vareja draudeet pat ar zaudeejumu!
A par ko juus vinjam miinusus salikaat, es domaaju pilniigi taapat, ar saadu speeli mees buusim tikai virs maltas, kvalifikaacijas beigaas!!!

  -1 [+] [-]

, 2010-09-07 22:29, pirms 14 gadiem
AC Milan rakstīja: Kaut kada malta izvazaaja musu aizsardzibu.
Es teiktu izvaroja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -3 [+] [-]

, 2010-09-07 22:29, pirms 14 gadiem
uzzy rakstīja: Nu ko lai saka! Lieliski pierādījās, ka rangā mums jābūt tuvāk Maltai nekā Horvātijai(kas šobrīd tā nav). Otrais puslaiks pierādīja. Ko dod tāda piespiešanās pie saviem vārtiem pret tāda ranga izlasi, ka tik un tā viņi izvaroja mūsu aizsardzību gandrīz, un tikai veiksme glāba mūs.
Nepiekrītu. Starkovs nav mazais bērns, un ar šādu stilu viņš mūs ieveda euro-2004. No vienas puses, protams, žēl, ka piekopjam aizsardzības stilu pat pret Maltu. No otras puses- vismaz ir savs stils: gūt vārtus un spēlēt piesardzīgi. Citādi tāds 'davai vperjod!' mums ir dārgi maksājis pret lielajām izlasēm. Disciplīna ir vajadzīga.

     [+] [-]

, 2010-09-07 22:30, pirms 14 gadiem
Janis2404 rakstīja: 1.Kas notiek ar mūsu aizsardzību?
2.Kas notiek ar piespēlēm?
3.Kādēļ Maltā, kurā ir 400 k iedzīvotāju ir tāds stadions, par kādu Rīga ar 800 k var tikai sapņot?
Jēga no milzīgāka stadiona ja mums šis nekad nav pilns

 +13 [+] [-]

, 2010-09-07 22:30, pirms 14 gadiem
Smieklīgākais ir tas, ka Astafjevs vēl aiz vien ir galvas tiesu pārāks par Rafaļski.

  +1 [+] [-]

, 2010-09-07 22:30, pirms 14 gadiem
peto rakstīja: Nepiekrītu. Starkovs nav mazais bērns, un ar šādu stilu viņš mūs ieveda euro-2004. No vienas puses, protams, žēl, ka piekopjam aizsardzības stilu pat pret Maltu. No otras puses- vismaz ir savs stils: gūt vārtus un spēlēt piesardzīgi. Citādi tāds 'davai vperjod!' mums ir dārgi maksājis pret lielajām izlasēm. Disciplīna ir vajadzīga.
nu ne jau ar šādu stilu

     [+] [-]

, 2010-09-07 22:30, pirms 14 gadiem
Uzvara varbūt pelnīta, bet nu neteikšu, ka bijām galvas pārāki par Maltu. Vidējā līnija mums pilnīgi norakstāma man liekas, piespēles neprecīzas... un ja centri nevar uzbrucējiem padod labas piespēles un uzsākt uzbrukumu, tad arī nebrīnāmies, ka uzbrucēji neko nevar izdarīt.... Gorkšs un Verpakovskis malači... nu Starkovam ir daudz par ko padomāt... ar šādu spēli pret Grieķiju un Izraēlu noteikti punktus nedabūs, un par Grūziju ar grūti spriest..

     [+] [-]

, 2010-09-07 22:30, pirms 14 gadiem
rudnevs visu spelebijs ka versiis katrsganities uz lauku. neko ne paradija shaja spele . slikts speletajs.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2010-09-07 22:33, pirms 14 gadiem
Kāpēc Zirnis nav Mihaijduka vietā?
Un gribētos redzēt kādu jaunu spēlētāju pussarga pozīcijā!!!

  +4 [+] [-]

, 2010-09-07 22:33, pirms 14 gadiem
deha rakstīja: rudnevs visu spelebijs ka versiis katrsganities uz lauku. neko ne paradija shaja spele . slikts speletajs.
Rudņevs ir cita stila spēlētājs. Ja paskatās kādus golus viņš sita Ungārijā un Polijā, tad tur 80% bija ar galvu no tuvas distances. Ja mums pussargi nevar nogādāt tur bumbu, tad arī Rudņevs būs nemanāms.

     [+] [-]

, 2010-09-07 22:33, pirms 14 gadiem
peto rakstīja: Nepiekrītu. Starkovs nav mazais bērns, un ar šādu stilu viņš mūs ieveda euro-2004. No vienas puses, protams, žēl, ka piekopjam aizsardzības stilu pat pret Maltu. No otras puses- vismaz ir savs stils: gūt vārtus un spēlēt piesardzīgi. Citādi tāds 'davai vperjod!' mums ir dārgi maksājis pret lielajām izlasēm. Disciplīna ir vajadzīga.
Es laukumaa discipliinu noteikti neredzeeju. Katraa treshaa piespele peec piena,koncentraacijas zudums,nav dzirksteliite aciis un veel var turpinaat un turpinaat..

     [+] [-]

, 2010-09-07 22:33, pirms 14 gadiem
Pret lielajām izlasēm ir cita lieta!!! Bet nu kas notiek pret pundurvalstīm!! Bet parādās, kas mums rangā jābūt robežās no 100 līdz 130 vietai. Un šodien nebija disciplīnas! Malta vienkārši darīja ko gribēja, tikai veiksme mūs glāba. Neticu, ka tāda nemākulība ir taktika.

peto rakstīja: Nepiekrītu. Starkovs nav mazais bērns, un ar šādu stilu viņš mūs ieveda euro-2004. No vienas puses, protams, žēl, ka piekopjam aizsardzības stilu pat pret Maltu. No otras puses- vismaz ir savs stils: gūt vārtus un spēlēt piesardzīgi. Citādi tāds 'davai vperjod!' mums ir dārgi maksājis pret lielajām izlasēm. Disciplīna ir vajadzīga.

  +1 [+] [-]

, 2010-09-07 22:33, pirms 14 gadiem
Manas pārdomas. Apsveicu visus ar uzvaru. Par faktu, protams, milzīgs prieks, jo beidzot izdevies pārtraukt ieilgušo neuzvarēto spēļu sēriju. Liels prieks par Māri un arī par Kasparu. Šiem spēlētājiem liktu visaugstākās atzīmes ne tikai tāpēc, ka guva vārtus, bet arī tāpēc, ka pārliecinoši cīnījās. Varam jau mēs teikt, ka Astafjevs ir vecs un jāiet pensijā, bet šie vārdi pašiem baigi kož. Redzam, ka bez viņa nevar. Lielākā problēma, manuprāt, šodien bija tieši centra pussargos. Ļoti vāja un slikta spēle gan Rafaļskim, gan Laizānam. Muļķīgas un rupjas kļūdas, kas tiek papildinātas ar noteikumu pārkāpumiem. Tas pēdējais gan vairāk par Laizānu, kurš tikai un vienīgi visu laiku pārkāpa noteikumus. Vaņins savu darbiņu padarīja labi, taču tas arī varēja būt mazāks, ja nebūtu šo stulbo kļūdu un atkal šausmīgi neizteiksmīgā 2. puslaika... Mihadjuks malā neder - tādas ir manas domas. Un es pat nezinu, ko tur varētu darīt. Kā jau teicu, Mārim tiešām laba spēle un milzīgs prieks par viņa golu... Rudņevs? Šodien nekā no viņa nebija.

Grūti Starkovam būs mūs kaut kur aizvest tagad, taču to es viņam novēlu. Problēma ir galvās vai taktikā, jo nu nevaram pie 1-0 pret tādu komandu kā Malta visu laiku spēlēt tikai aizsardzībā. Nav jau Spānija. Cerams, ka nākamajam mačam būsim vēl gatavāki, jo nu šis sniegums ir ļoti tālu no optimālā.

Bet apsveicu ar uzvaru. 3 punkti turnīra tabulā mums būs, neskatoties uz sniegumu.

     [+] [-]

, 2010-09-07 22:34, pirms 14 gadiem
egils34 rakstīja: nu ne jau ar šādu stilu
Kā tad ne.. Starkovs ir n+1 reizi lamāts par savu 'iesēšanos aizsardzībā', ok, toreiz bija arī labs uzbrukums, bet pamats bija disciplīna un neskriešana ar galvu sienā.