Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:128, Did:0, useCase: 3

LMT Virslīga šosezon septītā vājākā Eiropā

Agris Suveizda

LMT Virslīga šosezon septītā vājākā Eiropā
"Jelgava" šosezon deva vislielāko ieguldījumu LMT Virslīgas bilancē
Foto: Ivars Veiliņš, www.jelgavasvestnesis.lv

Lai arī kārtējā Eirokausu sezona tikai pamazām sākusi uzņemt apgriezienus, Latvijas klubiem tā jau ir beigusies. Vērtējot iekrātos reitinga punktus, LMT Virslīga šosezon ieņēmusi dalītu septīto vietu Eiropā. No apakšas...

To, cik komandu Eirokausos pārstāvēs katru līgu, nosaka Eiropas līgu rangu tabula. Pirms šīs sezonas LMT Virslīga tajā ierindojās 33.vietā un, pat par spīti katastrofālajam sniegumam šovasar, šajā pozīcijā atrodas joprojām. Tiesa, tas nemaina faktu, ka šosezon Latvijas klubi uz Eiropas skatuves nostartēja gaužām vāji. Ņemot vērā tikai šosezon iespēto, Latvijas čempionāts ieņem dalītu 46.vietu 53 līgu konkurencē...Par to, vai tā bija likumsakarība vai tikai nelaimīga apstākļu sakritība, šoreiz nerunāsim.

Čempionātu rangam iegūtos punktus skaita šādi - par katru uzvaru tiek piešķirti divi punkti, par neizšķirtu pienākas viens punkts, taču par zaudējumu netiek nekas. Jāpiebilst, ka UEFA Čempionu līgas un Eiropas līgas atlases ciklā (kvalifikācijas un "play-off" kārtās) iegūtie punkti tiek dalīti ar divi - proti, par uzvaru tiek viens punkts, bet par neizšķirtu dod tikai puspunktu. Vēl tiek piešķirti arī bonuspunkti par iekļūšanu UEFA Čempionu līgas pamatturnīrā un abu izcīņu izslēgšanas mačos, taču Virslīgu šajā gadījumā tas pagaidām nekādi neietekmē. Šos visus punktus saskaita, un, lai iegūtu katra čempionāta sezonas bilanci, summa tiek dalīta ar pārstāvošo klubu skaitu. Tā kā Latviju Eirokausos pārstāvēja četri klubi un tika iegūti tikai divi punkti (viens par "Jelgavas" uzvaru un pa puspunktam par "Ventspils" un "Skonto" neizšķirtiem), šosezon Virslīgas bilance ir 0,500 punkti. Nosakot vietu kopējā rangā, vērā tiek ņemta punktu summa pēdējās piecās sezonās (šī sezona Latvijai ir vissliktākā piecu gadu ciklā).

Konkrēti šajā sezonā LMT Virslīga spējusi iegūt vairāk punktu tikai par Islandi, Igauniju, Armēniju, Fēru salām, Andoru un Sanmarīno, bet tikpat punktu, cik Virslīga, ieguvusi arī Lihtenšteina, kura gan Eiropā tiek pārstāvēta tikai ar Lihtenšteinas kausa ieguvēju, jo nacionālā čempionāta komandu trūkuma dēļ nav. Zinot to, cik ļoti mums patīk sevi salīdzināt ar Baltijas kaimiņiem, tad taisnības labad jāsaka, ka arī lietuvieši nav aizskrējuši diži tālāk, Latviju šosezon apsteidzot tikai par vienu vietu un par 0,125 punktiem (arī kopējā rangā Lietuva ir vietu augstāk). Interesanti, ka vismaz pagaidām Eiropas līdere šajā sezonā ir Baltkrievija, bet tas, protams, būs tikai īslaicīgi. Starp citu, Maltas klubi šosezon sava čempionāta krājkasē iemetuši pusotru punktu jeb trīsreiz vairāk nekā Virslīgas kontu papildināja mūsu pārstāves.

Taču arī vājā sezona vismaz pagaidām nav materalizējusies kritienā kopējā rangā. Lai arī daudzām valstīm, kas pagaidām ir zem mums, Eirokausos joprojām ir vismaz viens klubs, visticamāk, reāli LMT Virslīgu šosezon var apsteigt tikai Ungārija. Veicot vienkāršus matemātiskos aprēķinus, kļūst skaidrs, ka ungāru klubiem atlikušajos mačos jāiekrāj vismaz 0,664 punkti (līdz ar to jāizcīna viena uzvara vai divreiz jānospēlē neizšķirti, kas summā dos vienu punktu). Ungārijai Eirokausos palikuši divi klubi. "Debreceni" Čempionu līgas trešās kvalifikācijas kārtas pirmajā spēlē ar 0:2 zaudēja "Basel", bet "Györ ETO" Eiropas līgā ar 0:1 piekāpās "Montpellier". Abām atbildes spēle jāaizvada izbraukumā. Ja "Debreceni" zaudēs arī summā, tā Eirokausus turpinās Eiropas līgas "play-off" kārtā. Teorētiski to izdarīt var arī Gruzija, kurai atlikušajās spēlēs jāiekrāj vismaz 2,336 punkti. Gruzijai Eirokausos vēl palikusi "Zestaponi", kas Eiropas līgā pirmajā cīņā ar 0:1 viesos piekāpās Ļvovas "Karpaty", kā arī Tbilisi "Dinamo", kas izbraukumā ar 0:2 zaudēja Grācas "Sturm".

Tiesa, pat, ja Latvija šosezon paliks iesildītajā 33.vietā, pēc gada var nākties to zaudēt, jo vairāk kopējā rangā netiks skaitīts 2006./07.g. sezonā iespētais (2,166 punkti), bet minētajā sezonā Virslīga startēja daudz sekmīgāk par visām tuvākajām konkurentēm, turklāt vismaz pagaidām nav argumentu cerībām, ka nākamā sezona mūsu klubiem varētu būt ievērojami sekmīgāka par šovasar piedzīvoto. Interesanti, ka klubu reitingā no Latvijas pārstāvēm visvairāk punktu nopelnīja "Liepājas Metalurgs", kas kā vienīgais zaudēja abos mačos. Klubu ieskaitē punktus rēķina citādi nekā valstu čempionātu rangā, un kvalifikācijas ciklā punktus piešķir par aizkļūšanu līdz attiecīgai kārtai, nevis par uzvarām vai neizšķirtiem. "Metalurgs" savu kontu papildināja ar vienu punktu, "Ventspils" un "Jelgava" ieguva puspunktu, bet "Skonto" tika piešķirts vismazākais iespējamais punktu skaits - 0,25.

Sezonas rangs

VLīgaPts
43.Kazahstāna0.625
Luksemburga0.625
Lietuva0.625
46.Latvija0.500
Lihtenšteina0.500
48.Islande0.375
49.Igaunija0.250
Armēnija0.250
Fēru salas0.250
52.Sanmarīno0.166
53.Andora0.000

Piebilde: Kazahstānai vēl palikusi viena pārstāve Eirokausos

Pašreizējo situāciju kopējā rangā varat skatīt ŠEIT.

Izmantotie resursi:
UEFA.com - Union of European Football Associations

  +9 [+] [-]

, 2010-07-30 17:09, pirms 14 gadiem
Švaki, švaki.....

 +20 [+] [-]

, 2010-07-30 17:10, pirms 14 gadiem
Nu nebrinos! Tik slikti nospelejot Eiropas turniros uz augstaku vietu gaidit nevar!

 +30 [+] [-]

, 2010-07-30 17:12, pirms 14 gadiem
Visu cieņu. Pat Luksemburga mūs apsteidza

 +49 [+] [-]

, 2010-07-30 17:13, pirms 14 gadiem
ja godīgi, diezgan bēdīgi, bet neko darīt.

 +11 [+] [-]

, 2010-07-30 17:13, pirms 14 gadiem
Neredzu šeit neko sliktu.
Varam lepoties, ka esam starp tādām pasaules futbola lielvalstīm kā Luksemburga un Fēru salas.
Mums ir ar ko lepoties!

     [+] [-]

, 2010-07-30 17:14, pirms 14 gadiem
Stulbs rangs. uzskatu virslīgu labāku čempionātu par Luksemburgas un Lietuvas 100%

     [+] [-]

, 2010-07-30 17:17, pirms 14 gadiem
Brīnums, ka tik augstu!

  +5 [+] [-]

, 2010-07-30 17:22, pirms 14 gadiem
Perepļotkins gadījumā nav vājākais spēlētājs Eiropā?

  +1 [+] [-]

, 2010-07-30 17:23, pirms 14 gadiem
ko juus gribeejaat Lv futbols ir vienkaarsi katastrofa pat pasi kaisliigaakie Latvijas futbola fani neiet uz virsliigas speeleem jo saprot ka nav tolka maksaat ar billeti lai paskatiitos kaa vini tur aakstaas

  +1 [+] [-]

, 2010-07-30 17:24, pirms 14 gadiem
"vismaz pagaidām nav argumentu cerībām, ka nākamā sezona mūsu klubiem varētu būt ievērojami sekmīgāka par šovasar piedzīvoto."

Nepiekrītu autoram! Jelgavas kļūs spēcīgāka, bet pārējiem klubiem būs grūti nostartēt vēl sliktāk kā šogad!
Kad esi "dibenā", tad zemāk nav kur krist!

  +4 [+] [-]

, 2010-07-30 17:25, pirms 14 gadiem
normiic rakstīja: Nepiekrītu autoram! Jelgavas kļūs spēcīgāka, bet pārējiem klubiem būs grūti nostartēt vēl sliktāk kā šogad!
Tajā teikumā atslēgas vārds ir "ievērojami".

  +3 [+] [-]

, 2010-07-30 17:29, pirms 14 gadiem
Agris Suveizda rakstīja: Tajā teikumā atslēgas vārds ir "ievērojami".
Kas nu, kuram ir ievērojami. Manuprāt, Latvijas futbols objektīvu iemeslu dēļ(vāja virslīga, problēmas federācijā u.tml.) nav spējīgs konkurēt ar citu valstu virslīgas klubiem! Tāpēc pat atsevišķas uzvaras vai labi aizvadītas spēles ir liels("ievērojams") sasniegums!
Un ko tādu šogad spēja Jelgava...

     [+] [-]

, 2010-07-30 17:29, pirms 14 gadiem
Jurchiks_pe4o rakstīja: Stulbs rangs. uzskatu virslīgu labāku čempionātu par Luksemburgas un Lietuvas 100%
Tie jau ir tikai punkti par šo sezonu. Īsto rangu (pēc kā nosaka eirokausu kvotas) veido 5 sezonu punkti. Tur jau arī rodas objektīva aina. Bet vienā sezonā katram var gadīties gan virsotne, gan bedre. Tāpēc jau arī rēķina 5 sezonas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-07-30 17:37, pirms 14 gadiem
sa2802 rakstīja: Tie jau ir tikai punkti par šo sezonu. Īsto rangu (pēc kā nosaka eirokausu kvotas) veido 5 sezonu punkti. Tur jau arī rodas objektīva aina. Bet vienā sezonā katram var gadīties gan virsotne, gan bedre. Tāpēc jau arī rēķina 5 sezonas.
Viņš tak vispār nesaprata par ko ir raksts.

     [+] [-]

, 2010-07-30 18:05, pirms 14 gadiem
Kur var atrast informāciju, kādā vietā bija Virslīga piem. 1995. vai 2002.gadā?

  +9 [+] [-]

, 2010-07-30 18:09, pirms 14 gadiem
1 rakstīja: Kur var atrast informāciju, kādā vietā bija Virslīga piem. 1995. vai 2002.gadā?
UEFA European Cup Coefficients Database
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2010-07-30 18:20, pirms 14 gadiem
Agris Suveizda rakstīja: Tajā teikumā atslēgas vārds ir "ievērojami".
Ko Tu uzskatītu par "ievērojamu"?
Slēpts komentārs: Chiglinsh

  -2 [+] [-]

, 2010-07-30 18:31, pirms 14 gadiem
ka ir ta ir!!!DZIVE VISS MAINAAS

  +2 [+] [-]

, 2010-07-30 18:37, pirms 14 gadiem
Chiglinsh rakstīja: kas tu galiigs dauns esi? Tu sis sauc par futbola lielvalstim? Kas tad pec tavam domam ir Vācija, Spānija un Anglija?
Tevis minētais 3ijnieks ir perspektīvs un izceļās ar to, ka regulāri apgādā pasaules vadošos klubus ar talantīgiem spēlētājiem, taču līdz Luksemburgas un it īpaši Fēru (Farēru) salu līmenim viņam vēl ir kur augt.

Tev kā cilvēkam, kurš ir sportisks un, kuram īpaši patīk futbols un basketbols to nu vajadzēja zināt!

  -4 [+] [-]

, 2010-07-30 19:05, pirms 14 gadiem
Vai tas nav paradoksāli, ka Krievijas līga, kuras klubs beidzot pirmo reizi tika CL 1/4, par pagājušo sezonu saņēma tikai 13. lielāko punktu ražu?

  +4 [+] [-]

, 2010-07-30 19:33, pirms 14 gadiem
ansiso rakstīja: Vai tas nav paradoksāli, ka Krievijas līga, kuras klubs beidzot pirmo reizi tika CL 1/4, par pagājušo sezonu saņēma tikai 13. lielāko punktu ražu?
JaTu nevērtētu vienu klubu, tad Tev viss liktos tikpat loģiski, kā tiem, kas veidoja šo sistēmu!

Ja nē, tad veido pats savu!

     [+] [-]

, 2010-07-30 20:36, pirms 14 gadiem
Tas ir izvilkts no konteksta un jebkurai valstij var atrast vienu gadu ir nedabīgi lielu vai zemu koeficientu. atradīsim kad mēs pirms pāris gadiem apdzinām zviedriju , Somiju, Austriju, regulāri Ungāriju, pameklēšu varbūt mēs arī pēc koeficientiem kādu reizi pat Grieķiju vai Portugāli apsteidzam-objektīvs rādītājs ir tā kā parāda koeficientu tabula kopumā 5 gadu laikā.
Vienu gadu Rumānija bija pirmā vietā-vai tas ir objektīvi-protams nē-redzēsimja tā kā šogad būs vēl 1-2 gadus tad teikšu ka esam vāji.
piemāram Igaunija un Lietuva arī zaudēja visas savas komandas.

     [+] [-]

, 2010-07-30 21:04, pirms 14 gadiem
Skumji, skumji.

  +5 [+] [-]

, 2010-07-30 21:21, pirms 14 gadiem
Guņa ! Meti ,mieru!
LV Futbola preziidenta amats, nav priekš tevīm domāts!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2010-07-30 22:33, pirms 14 gadiem
Tā ir vienkārši katastrofa. Ja šādas lietas turpināsies būs lielas nepatikšanas. Pirmkārt Latvija sāks UEFA ČL kvalifikāciju no 1.kārtas ,kas būtu apkaunojoši. Otrkārt mums tāpat kā Igauņiem būtu tikai viens klubs ,kas spēlē 2.kvalifikācijas kārtā UEFA EL!
Man personīgi riebjas ,ka Igauņi un Lietuvieši ir labāki par mums. Latvijai ir jāizceļas Baltijā ,nevis mūsu kaimiņiem ,tāpēc ka Latvija ir labākā no trim Baltijas valstīm! Nākošsezon mēs to pierādīsim. Un kaut mūsu kaimiņi nākošsezon pakāstu visas Eirokausu spēles.

     [+] [-]

, 2010-07-30 23:02, pirms 14 gadiem
Luksemburgā labāka līga?

Nu tiešām tā situācija ir skumja..

     [+] [-]

, 2010-07-31 04:44, pirms 14 gadiem
vienkārši smieklīgi !

     [+] [-]

, 2010-07-31 16:30, pirms 14 gadiem
japiekrit!!!sis gads ka murgs!!!LM zaude vel bija gaidama,tomer sastavs vajs un parak stiprs pretinieks!kas notika ar Ventijiem neviens nepateiks,tas nav normali ka var ta spelet aizsardzibaa!Zel,ka skonto ta aplauzas,biju gaidijis vairak.Vnk laikam ieradums Starkovu saistit ar labiem rezultatiem!dzive turpinas,jasaglaba liga un jakoncentrejas pirmkart pasu saimniecibas labad,nav ko utraukties par eiropu!

  +3 [+] [-]

, 2010-08-01 12:56, pirms 14 gadiem
99/00 sezonā mēs bijām 26. līga Eiropā.. un "Skonto" bija pēc ranga 61. klubs Eiropā, kas ir augstu!

Šogad mūsu stiprākais klubs ir "Jelgava" =) visaugstāk rangā - 108. vieta.
Es tikai nesparotu kā var Baltkrievijas līga būt 1. vietā? Tur nav kļūda?