Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:128, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Naratīvi par futbolu, leģionāru jautājums un Eirokausi kā Eirovīzija

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Viedoklis: Naratīvi par futbolu, leģionāru jautājums un Eirokausi kā Eirovīzija
RFS Eirokausu pirmajā spēlē piepildīja savu jauno LNK Sporta parku pilnībā un sagādāja līdzjutējiem foršas emocijas. Foto: Sanita Ieva Sparāne (fkrfs.lv)

Šajā viedokļrakstā pārdomas, stiprinātas ar faktiem, īsā formātā par Latvijas klubiem Eirokausu kontekstā un mūsu futbolu kopumā. Tostarp reakcija uz atsevišķu “blusu meklēšanas” cilvēku negācijām.

Kopumā man Eirokausu laikā ir svētku sajūta un sabiedrības interese ir jūtama. TV4 (jā, es arī tur esmu) tiešraides, tai skaitā ar studiju Čempionu līgas spēlei, omulīgā "LNK Sporta parka" Eirokausu debija. Viss skaisti! Arī pirmie sportiskie rezultāti.

Svarīgākais gan tikai priekšā, bezkaunīgi bez maz vai pieprasu Eirokausu rudeni Latvijai! Skaidrs, ka šajā ziņā visi radari notēmēti uz RFS, kuras 3:0 pret "Larne" priecē, bet vēl vairāk mani sajūsmina snieguma kvalitāte – absolūti pelnīta pārliecinoša uzvara un neticami augstvērtīgs futbols (darbs ar bumbu - kaifs!) mūsu platuma grādos.

Tagad par kritiķiem. Jā, šī ir tikai kvalifikācijas 1. kārta. Lielie sāks krietni vēlāk, un par ČL līgas fāzi mēs pat nesapņojam. Futbola mērogs ir tāds, ka tev jātērē desmitiem miljonu gadā, turklāt priekšnosacījums ir labi sakrāts UEFA rangs, lai par to varētu sākt domāt. RFS jau 2. (no 4) kārtā, ja tur būsim, jāspēlē pret klubu, kas pārdod futbolistu par 14.5 milj EUR (RFS daudzu gadu budžets) un piesita Morinju "Roma" ar 6:1. Tālākās kārtās vēl stiprāki pretinieki.

Bez mazākā pārspīlējuma, futbolu prot spēlēt visur (savas līgas starp 55 UEFA loceklēm nav tikai Lihtenšteinai), katrā valstī ir savi stiprākie, bagātākie, veiksmīgākie klubi. Tik elementāri. Futbola līmeni valstī nosaka daudzi faktori, bet galvenais ir – tirgus dziļums. Tas saistīts ar valsts ekonomiku un sabiedrības interesi, gatavību tērēt savu naudu futbolam. Absolūtajā vairumā Eiropas valstu futbols sportā ir pārliecinoša prioritāte Nr.1, šis tirgus dziļums ir neizmērojams.

Latvijā sabiedrības interese, kaut pieaugoša (paldies!), ir nožēlojamā līmenī. Tās nav gaudas, tā ir objektīvā aina. Vēsturiski tā izveidojies, sporta mediju vidē pie grožiem nav pagadījušies futbolu mīloši cilvēki (attiecīgas konsekvences) un tagad no apburtā loka iziet sarežģīti – futbols tiek atspoguļots vāji, jo nav populārs, bet nav populārs, jo netiek pienācīgi atspoguļots. Vēsturiski droši vien vaina jāuzņemas arī LFF (nekad neesmu bijis tās fans, maigi sakot), futbola klubiem un cilvēkiem, kā arī apstāklim, ka futbols asociējies ar krievisko (šeit gan varētu iet dziļākā diskusijā – vēsturiski hokejs bijis tikpat krievisks). Starp citu, daudzi joprojām nav pamanījuši, cik latvisks (relatīvi) futbols ir kļuvis tagad, turklāt arī krievu tautības puiši, atšķirībā no "Euro 2004" varoņiem, runā latviski.

Subjektīvi uzskatu, ka, atgūstot brīvību, nostrādājis faktors – tagad varam izcīnīt medaļas zem sava karoga. Meklējām nišas, kur varam izcelties uz pasaules fona, un mediji kāri to tiražēja. Vēlreiz pašsaprotamais – milzīga cieņa pret jebkuru sportistu, kurš lej sviedrus un asinis. Galīgi nav stāsts par to! Stāsts par to, kā mēs esam aizrāvušies ar paštīksmināšanos par jebkādiem panākumiem, neredzot (negribot saredzēt?) lielo bildi. Vai jūs zināt, kurš šogad uzvarēja BMX pasaules čempionātā? Kādas aktualitātes svarcelšanas zvaigžņu pasaulē? Kas notiek pasaules soļošanas spicē un vai turpināsim svētdienu rītos aizrautīgi skatīties skeletonu? Tikai tad, ja ir mūsējo medaļas un skaļi lozungi televīzijā. Savulaik, tikai mazlietiņ pārspīlējot, visa nācija sekoja līdzi blakusvāģu sacensībām... Gribam būt pirmie pagalmā, nevis pēdējie pilsētā. Vai mājsaimniece tiek taisnīgi izglītota, ka par Latvijas uzvaru hokejā pār ASV štatos nezina gandrīz neviens? Sasniedzām nirvānu, super, taču neburam mākslīgas ainas!

Virslīgu pērn vidēji mačā apmeklēja 390 skatītāji! Tikmēr Ziemeļīrijā, kuras labāko komandu pirms piecām dienām piesitām, 1 600 fani ik spēli (viņi tur nesūkstās, ka “tas jau nav futbols, īstais futbols tepat blakus Anglijā”, "mēs pat komandu no Latvijas nevaram pieveikt" - tīra futbola mīlestība), Albānijas līgā 1 500, Gruzijā 1 000+, Somijā 2 000+ utt. Nerunāju par, piemēram, Ungāriju (4 000+), kuras divus vadošos klubus Eirokausos piecgadē esam izsituši.

Latvijā Virslīga maksā televīzijai (TV4), lai tiktu pārraidīta, nevis otrādi - kā vairumā Eiropas. Un mums vēl paveicies, ka šajā reģionā ir tāds TV4 (daļa no lielākas struktūras, kas konkurētspējīgi strādā arī ārzemēs), kas, cik saprotu, par zemu pašizmaksu un relatīvi labā kvalitātē var to paveikt. Pretējā gadījumā nu nebūtu Virslīgas visi mači tiešraidē.

Tā kā (kas arī droši vien lielā mērā ir laimīga sakritība) pieciem Virslīgas klubiem ir bagāti īpašnieki, kuri tērē prāvus privātos līdzekļus, mūsu līga UEFA rangā atrodas pārspīlēti augstā 37. vietā un ir pārspīlēti (lasi: nepelnīti) konkurētspējīga Eirokausos. Turklāt ir aizdomas, ka varam pakāpties vēl. Esam izlepuši un neapzināmies šo lielo ainu. Citur futbola kultūra, popularitāte ir līmenī, taču laukumā uzvaram mēs. Jā, uz naudas un leģionāru rēķina, taču tāda ir futbola realitāte. Par algotņiem tūliņ arī parunāsim.

Tai pašā laikā, protams, piekrītu, ka ne visi šie īpašnieki ir caurspīdīgi un tādi, uz kuriem Latvijas klubu futbols var paļauties ilgākā termiņā. Bet kāds risinājums, izņemot kritiku, tiek piedāvāts? Vai Latvijas uzņēmumi ir gatavi finansiāli palīdzēt? Un pašvaldības (kuras, starp citu, Lietuvā gan jaudīgi iesaistās)? Vai paši fani? Vai samierināmies ar pusprofesionālu līgu, kurā triumfē “Metta”? Manuprāt, pie šāda varianta vienmēr varam pagūt nonākt.

Nākamā kritika/naratīvs: Virslīgā esot pilns ar ārzemniekiem, latvieši pie esošā limita netiek pie iespējām, Eirokausos bagātie klubi vispār labprāt spēlē pat ar mazāk nekā trim latviešiem. Eiropas kontekstā šī vienkārši ir nepatiesība. Latvija ar 41% ārzemnieku spēles laiku (2023. gadā) šajā rādītājā nav pat Top30 starp UEFA 54 līgām. Tātad pēc algotņu skaita atrodamies UEFA nacionālo līgu zemajā galā. Virslīga Eiropas kontekstā ne tuvu nav pārpludināta ar leģionāriem – šis reiz būtu jāiegaumē! Vienkārši futbols ir fantastiski globāls!

Skaidrs, ka Latvijas vietu šajā statistikā pamatā ietekmē tā sauktās mazās komandas, kas pārpildītas ar pašmāju jaunajiem talantiem, un piekritīšu, ka lielie klubi (kur no treneriem pieprasa rezultātu tagad un tūlīt) nereti raustās iedot iespēju latviešiem. Taču no citas puses, tiem desmitiem jauniešu, kuri pārstāv Virslīgas mazās komandas, ir visas iespējas uzmirdzēt, pierādīt sevi un izpelnīties līgumu lielajā komandā. Kas vairākiem ir izdevies.

Ne par mazo komandu latviešiem, bet kopumā – caur spēles laiku "Riga" izlasē iejuties Dašķevičs, savas iespējas dabū Iļjins, RFS cenšas restartēt Ķigura karjeru, paņēma Balodi, dotas iespējas Zelenkovam, Valmiera vispār tikai 58% apmērā izmanto leģionāru limitu (daudz latviešu), "Auda" pirms sezonas paņēma Stūriņu un lika vārtos, spēlē Korotkovs, Meļņiks, Rubenis. Kā piemēri. Skaidrs, ka gribētos vēl vairāk, turklāt tieši agrīnajā vecumā.

Lielo komandu pieteikumos, ieskaitot rezervistus, latviešu skaits ir vēl krietni lielāks. Viņiem visas durvis vaļā, lai ne tikai “sparingos” mācītos no tādiem meistariem kā Jojičs, Babecs, Kontrerass. Niangs, Lipuščeks, Marešs, Marhijevs, Emersons, Porsāns-Klemantē, Ramiriss, bet arī konkurētu ar viņiem, pierādītu treneriem, ka var nospēlēt tikpat spēcīgi.

Protams, paliek mūžsenais jautājums, kāpēc Latvijas futbola akadēmijas nespēj sagatavot tik stiprus spēlētājus, kuri nebūtu švakāki par Virslīgas leģionāriem, kuri nav vajadzīgi Top5 līgām un Čempionu līgas pamatturnīra komandām. Par to patiešām var diskutēt, bet vēlreiz atgriezīsimies pie tā, ka Latvijas klubu līmenis (lieli privātie līdzekļi, nemaz ne tik vāji leģionāri) ir augstāks nekā tam būtu jābūt, ņemot vērā Latvijas relatīvo vienaldzību (visos šķērsgriezumos) pret futbolu.

Bez īpašnieku naudas latvieši varētu vārīties savā sulā, priecāties par vēl lielāku spēles laiku, vietējā futbola tituliem utt. Bet, izejot starptautiskā arēnā, Savaļnieks, Jurkovskis, Vapne, Saveļjevs gan Eirokausos, gan izlases kreklā visdrīzāk būtu vājāki. Treniņi būtu mazāk intensīvi, ne tik kvalitatīvi, līderu loma iegūstama ar pusspēku.

Nobeigumā daudziem “saldais ēdiens” – sporta veidu salīdzinājums un “kaitinošie un augstprātīgie futbola cilvēki” ar savu “stulbo, nevienam nevajadzīgo futbolu” un “138. vietu FIFA rangā”. Līdzīgi kā mēģināju pateikt viesojoties pie PPK, atkārtošu – ir tieši pretēji. Mēs, futbola vidē esošie, izjūtam šausmīgu netaisnību, lietu ačgārnību un pat pazemojumu. Ja Latvija sporta jomā atrastos Eiropā, mēs turētu mutes ciet.

Ja mēs klusēsim un ik pa brīdim neaiziesim salīdzinājumos, nekas nemainīsies - vidējais sporta fans joprojām svēti domās, ka Zviedrijā hokejs ir populārāks nekā futbols, ka Latvijas ekonomikai caur tūrisma plūsmu lielāko devumu sniedz hokeja PČ, basketbola OS kvalifikācija vai renes PK posms, turpinās ņirgāties par Luksemburgu vai Fēru salām futbolā un uzstās, ka Nacionālais futbola stadions ir jābūvē tikai tad, ja izlase iekļūst finālturnīrā.

Šādus un vēl simtiem radniecīgus tumsonības apgalvojumus ikdienā var sastapt ārkārtīgi bieži. Sporta sabiedrībā iesakņojušies stereotipiski naratīvi. Kad ierodos kādās viesībās vai tiekos ar paziņām un kāds zina, ka esmu futbola cilvēks, visbiežāk seko it kā pieklājības pēc uzdotie jautājumi: "Kas jums tur futbolā atkal par skandāliem?", nenojaušot, cik Latvijas futbols patiesībā ir plaša sfēra ar tūkstošiem iesaistīto, pozitīvām emocijām un arī devumu Latvijas ekonomikai. Un, kas būtiski, arī profesionālā sporta kontekstā, summējot visu (jauniešu izlases, lielo izlasi, klubu futbolu, dāmu futbolu), tā aina ir puslīdz atbilstoša mūsu valsts attiecībām ar futbolu. FIFA rangs nav vienīgais rādītājs, bet ticu, ka arī tas tiks uzlabots. Sabiedrība (runāju statistiski) šos naratīvus, viedokļus ļoti nelabprāt koriģē.

Piemēram, slavenais toto jautājums – parastajam sporta fanam tas asociējas primāri ar futbolu, kaut gan Latvijā šī sērga ir (vai ir bijusi) tikpat dziļa un pat vēl dziļāka arī citos sporta veidos. Kuros, starp citu, ir relatīvi niecīgi likmju limiti, jo lielo tirgu viedo globālā interese un ārzemēs šīs izklaides jomas pārstāvjus pamatā interesē tikai (Latvijas) futbols.

Vai naratīvs “futbolā visu laiku skandāli”, neapzinoties, ka milzīgākā jomā ar tūkstošiem iesaistīto neražas tīri statistiski loģiski notiks biežāk - zādzības arī biežāk notiek Rīgā, nevis Cēsīs. Turklāt atsevišķi mediji diemžēl liek spēcīgus akcentus uz "klikšķu ziņām", nevis runā par futbolu kā aizraujošu spēli, kurā katru dienu notiek kaut kas pozitīvi interesants. Piemēra, galvgalī tiks ielikta ziņa, ka latviešu futbolists Polijas līgā ieraidījis bumbu savos vārtos, nevis ar komandu uzvarējis lielajā Lodzas derbijā 15 tūkstošu skatītāju klātbūtnē. Vai plaši tiražētā ziņa par iedzērušiem tiesnešiem zemākajā Latvijas līgā, nevis reportāža par kādu Nākotnes līgas maču, uz kuru sanāk vairāk par 500 skatītājiem un ir īsta futbola svētku aura pat šajā līmenī.

Pat caur “Euro 2024” prizmu redzam šos naratīvus un virspusīgumu mūsu zemē. Kāds sabiedriskās TV sporta(!) pārstāvis, cauru gadu ignorējot futbolu, sociālajos tīklos (jā, personīgajos, bet tik un tā) beidzot veic ierakstus par futbolu. Tiesa, divām sev siltām tēmām – tēlošanu futbolā un VAR potenciālajām kļūdām. It kā sportiskā ziņā nekas cits nebūtu ievērības cienīgs. Teiksiet, pilnīgākais sīkums, bet šādi kripatiņu pa kripatiņai tā vide un sabiedriskā doma veidojas. Nav jābrīnās, ka Latvijas prezidents (lai kā kopumā cienītu un atbalstītu Edgaru Rinkēviču) pirmo un vienīgo reizi par “Euro 2024” kaut ko ieraksta, atrodoties ārzemju vizītē, jo tur gan visi kaislīgi seko līdzi šim turnīram. Vai Ilgas Šuplinskas, tobrīd ministres, kuras paspārnē atrodas arī sports(!), prātam neaptveramais publiskais izteikums par futbolu (saite). Vai topošās ārlietu ministres Baibas Bražes tuvredzība un laukuma netveršana vēl šogad aprīlī (saite). Politiķi nereti ir sabiedrības (vēlētāju) spogulis.

Pa diagonāli iemetu vien dažus piemērus. Varētu par šo runāt stundām un stundām ilgi, minēt desmitiem un desmitiem piemēru. Patiešām. Un tāpēc vismaz manī rodas pretreakcija un vēlme celt šo tēmu. Teiksiet, ka futbola cilvēku pretreakcija savukārt izraisa citu ļaužu tālāko nepatiku pret futbolu un vēl lielāku pretreakciju? Nu bet ko darīt?! Lai ir! Jo vairāk strīdu, jo lielāka cerība, ka nonāksim līdz patiesībai – futbols ir tik milzīgs karalis Eiropā, ka Latvija mūžīgi sava veida izolācijā (nu jau šķiet – pat salīdzinājumā ar Polijas kaimiņvalsti Lietuvu) nespēs atrasties. Un, ja arī spēs (sak, "ar varu mīļš nekļūsi", "nav futbola gēna", "vienalga, kas interesē Eiropā, mūs interesē hokejs" utt.), tad vismaz ir cerība, ka kopējā izpratne par Eiropas lietu kārtību pieaugs un augstākminēto gadījumu skaits ar šķībiem apgalvojumiem par Latvijas futbolu mazināsies. Pat tas būtu neliels ieguvums.

Atgriezīsimies pie Eirokausiem. UEFA sakārtotā sistēma, gadu desmitiem koptās tradīcijas, vēsturiskās bilances un tikšanās reizes, dažādi rangi un statistika, brangas naudas sadale, visas Eiropas iesaiste – tas viss ir fantastiski aizraujoši. Tāda kā futbola Eirovīzija, tikai nevis vienas nedēļas ietvaros, bet gan mēnešiem gara. Kopīgā futbola sadziedāšanās.

Katra valsts un klubs tiek tik tālu, cik ļauj tās potenciāls. Katram savi mērķi – spāņu, angļu, vācu klubiem iegūt Čempionu līgas trofeju, Šveices, Beļģijas klubiem izkļūt no ČL grupas (vecajā formātā), Turcijas, Dānijas klubiem iekļūt ČL grupu turnīrā, Latvijas, Somijas, Bosnijas klubiem tikt vismaz Konferences līgas grupu turnīrā. Un atvest pie sevis kādu lielvalsts klubu. 2022. gadā RFS sagādāja mums "Fiorentina" – brīnišķīgi. Latvijā ir kādi 16 tūkstoši reģistrēto futbola spēlētāju, Itālija vairāk nekā miljons, kas veido vairāk nekā pusi no mūsu valsts iedzīvotāju skaita. Diena un nakts, tomēr reizēm tās sastopas. Tas rada milzīgu baudu un atgādinājumu – futbols ir maģisks un demokrātisks sporta veids.

1 2 3 71 komentārs
Slēpts komentārs: Papis_Diane

 +13 [+] [-]

, 2024-07-15 09:44, pirms 4 mēnešiem
Šim rakstam ir jābūt galvenajā ziņu blokā 365 dienas. Bet pat tad liela daļa nesapratīs, kas tur rakstīts.

 +10 [+] [-]

, 2024-07-15 09:48, pirms 4 mēnešiem
Super raksts! Diemžēl latvijas futbola populariāte ir ļoti minimāla, ņenot cik vērā cik augsta līmeņa komandas ir Riga FC un RFS

 +10 [+] [-]

, 2024-07-15 09:59, pirms 4 mēnešiem
Precīzi. Manā draugu lokā svētdienas sporta fani vispār neseko līdzi futbolam, nebrīnītos ja kāds nevarētu nosaukt pat vienu izlases spēlētāju. Toties par jaunākajiem toto skandāliem, federācijas problēmām, stadionu fiasko, krievu valodu utt. grupas čatā ziņas birst kā no pārpilnības raga.

  +8 [+] [-]

, 2024-07-15 10:01, pirms 4 mēnešiem
mrPO rakstīja: Šim rakstam ir jābūt galvenajā ziņu blokā 365 dienas. Bet pat tad liela daļa nesapratīs, kas tur rakstīts.
pirmais komentārs jau nesaprata

  -4 [+] [-]

, 2024-07-15 10:08, pirms 4 mēnešiem
Esam ar korupētāko, zaglīkāko valdību Eiropas valstu galvgalī. Ļoti ar to lepojos.

  -2 [+] [-]

, 2024-07-15 10:08, pirms 4 mēnešiem
varenais_eksperts rakstīja: pirmais komentārs jau nesaprata
Tad paskaidro citiem, ko mēs nesapratām, lai veidojās diskusija.
Šis ir Edmunda viedoklis, kas nesakrīt ar manējo, tāpēc uzrakstīju, lai tiktu pateikts arī skats no otras puses, salīdzināšanai

  +2 [+] [-]

, 2024-07-15 10:09, pirms 4 mēnešiem
skidrinsII rakstīja: Esam ar korupētāko, zaglīkāko valdību Eiropas valstu galvgalī. Ļoti ar to lepojos.
Zvani ātri policijai, ANO, Baidenam

 +10 [+] [-]

, 2024-07-15 10:29, pirms 4 mēnešiem
Papis_Diane rakstīja: Tad paskaidro citiem, ko mēs nesapratām, lai veidojās diskusija.
Šis ir Edmunda viedoklis, kas nesakrīt ar manējo, tāpēc uzrakstīju, lai tiktu pateikts arī skats no otras puses, salīdzināšanai
1) Nu tu raksti k-kādus oxymoronus - ja leģionāri būtu vidusmēra Eiropas spēlētāji, tad viņi nespēlētu relativi zema līmeņa čempī (k-gan dažu Rigas leģu CV ir diezgan iespaidīgi). Tie, kas izauga līdz vidusmēra līmenim- Jokota, Iličs, Tosins, Lemajičs utt. tie arī pēctam tika uz normāla līmeņa čempjiem.

2) Par leģionāru daudzumu jau viss atspēkots statistika, nesaprotu kāpēc vēl tu raksti par mazajām komandām. Tādās Jelgavās, Mettās, Tukumos ir pāris leģi, kas arī lielākoties taisa rezultātu - Korea, Ede. Vietējiem jaunajiem visas iespējas spēlēt.

3) Par komandu stilu - jā ir Jelgava, Dpils kuras spēlē no aizsardzības uz rezultātu, bet ir arī Metta, RFS, Riga, Valmiera, kuras bieži spēlē kombicionālu, vai ātru uzbrukuma futbolu. Bet nevajag izdomāt pasakas, ka visas komandas spēlē no aizsardzības un tur 1-0.

4) Treneru līmenis - nu a kāds ir Virslīgas treneru līmenis? Atbrauc Almeida un Finks, kuri ir trenējuši TOP līmenī un aptiršās te. Stipičs tagad trenē Sofijas CSKA. Vai Morozs un Kalns ir švakāki treneri par šiem?

5) Starptautiski panākumu neesamība - RFS iekļūšana grupu turnīrā un niča pret Fiorentinu jau aizmirsta?

Protams, vieglāk rakstīt viss slikti, futbols kaka.

  +5 [+] [-]

, 2024-07-15 10:33, pirms 4 mēnešiem
Ļoti daudz kam piekritu, bet jābūt arī vismaz nedaudz kritiskiem - protams, futbolā konkurence ir mežonīga, bet kaut kas netiek darīts pareizi. Pietiek paskatīties uz mūsu leģionāru pārstāvētajiem klubiem.

 +10 [+] [-]

, 2024-07-15 10:35, pirms 4 mēnešiem
varenais_eksperts rakstīja: 1) Nu tu raksti k-kādus oxymoronus - ja leģionāri būtu vidusmēra Eiropas spēlētāji, tad viņi nespēlētu relativi zema līmeņa čempī (k-gan dažu Rigas leģu CV ir diezgan iespaidīgi). Tie, kas izauga līdz vidusmēra līmenim- Jokota, Iličs, Tosins, Lemajičs utt. tie arī pēctam tika uz normāla līmeņa čempjiem.

2) Par leģionāru daudzumu jau viss atspēkots statistika, nesaprotu kāpēc vēl tu raksti par mazajām komandām. Tādās Jelgavās, Mettās, Tukumos ir pāris leģi, kas arī lielākoties taisa rezultātu - Korea, Ede. Vietējiem jaunajiem visas iespējas spēlēt.

3) Par komandu stilu - jā ir Jelgava, Dpils kuras spēlē no aizsardzības uz rezultātu, bet ir arī Metta, RFS, Riga, Valmiera, kuras bieži spēlē kombicionālu, vai ātru uzbrukuma futbolu. Bet nevajag izdomāt pasakas, ka visas komandas spēlē no aizsardzības un tur 1-0.

4) Treneru līmenis - nu a kāds ir Virslīgas treneru līmenis? Atbrauc Almeida un Finks, kuri ir trenējuši TOP līmenī un aptiršās te. Stipičs tagad trenē Sofijas CSKA. Vai Morozs un Kalns ir švakāki treneri par šiem?

5) Starptautiski panākumu neesamība - RFS iekļūšana grupu turnīrā un niča pret Fiorentinu jau aizmirsta?

Protams, vieglāk rakstīt viss slikti, futbols kaka.
Riga tikko piesaistīja Kostarikas izlases spēlētāju. Daļa komentāros brīnījās, dēļ kam tāds vajadzīgs, laikam gaidīja Brazilijas izlases spēlētājus. Cilvēki laikam nesaprot, ka Kostarika nav nekādi nīkuli pasaules futbolā, un tas ir super, ka var piesaistīt šādus spēlētājus.

Dambrausks īsu laiku, bet patreneja Hajduk un Ludogorets. Ar pirmo izcīnot valsts kausu, pārtrauca vairāku gadu tukšumu titulu ziņā.

  +7 [+] [-]

, 2024-07-15 10:43, pirms 4 mēnešiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Ļoti daudz kam piekritu, bet jābūt arī vismaz nedaudz kritiskiem - protams, futbolā konkurence ir mežonīga, bet kaut kas netiek darīts pareizi. Pietiek paskatīties uz mūsu leģionāru pārstāvētajiem klubiem.
Vietējo spēlētāju sagatavošana ir zem katras kritikas

  +5 [+] [-]

, 2024-07-15 10:48, pirms 4 mēnešiem
Lielisks raksts, paldies!!!
Slēpts komentārs: Papis_Diane

  +5 [+] [-]

, 2024-07-15 10:50, pirms 4 mēnešiem
Pārsvarā tie, kuri pļūti par leģionāru daudzumu, vai to, ka leģionāri nav labi, līdz galam pat nezin reālo ainu. Esam Eiropas lejasdaļā izmantoto leģionāru ziņā. Kā arī praktiski visās komandās viņi taisa galvenokārt rezultātu, Ede, Correa, Ramires, Gueye, Ndoye, Traore Daugavpilī

  +6 [+] [-]

, 2024-07-15 10:56, pirms 4 mēnešiem
Papis_Diane rakstīja: Paldies par komentāriem.

Par nosauktajiem leģionāriem absolūti nepiekrītu, ka viņi ir pat labi. Tas pats lemajičš vai kā to dienvidslāvu sauca, jau atgriezās no Eiropas atpakaļ uz mūsu sētas turnīru.

Jā, es pilnīgi noteikti uzskatu ka mūsu treneri ir ļoti ļoti vāji kvalificēti. Kalns nevarēja nekur citur atrast darbu kā virslīgas uzvarētājs, morozam atved pilnu sastāvu, un mēģini neuzvarēt Jelgavu vai metru ar tādiem. Tevis pieminētie stopiči, tak atbrauca šeit naudas dēļ, un treneri viņi vāji.

Es saprotu ka Jelgavai pret riga gribās ar 10 aizsargiem spēlēt bet pret mettu un Grobiņu? Ļoti neinteresants un lēns futbols

Ļoti gribētos labāku futbolu Latvijā, bet mēs ejam, manuprāt, arvien nepareizajā ceļā. Un skaties es pat nesalidzinu ar euro 2024.
Kādu līmeni tu gaidi no leģiem, kas spēlē Latvijā? Ja tev Šveices, Beļģijas, Francijas līgu spēlētāji skaitās vāji? Nu jā, nedomāju ,ka no Virslīgas kāds reiz izsitīsies līdz Realam vai City... Jābūt nedaudz reālistiskākam.

Nu atkal, ja tev CSKA, Genk, Ludogorets, Hajduks, Feners, Corinthians utt. ir vāji klubi, tad kāda diskusija vēl te mums var būt? + LV treneris ārpus LV nekur "normālā" vietā netrenēs, jo nav nekādu sakaru un prestiža. Treneru tirgus ir vēl vairāk balstīts uz sakariem kā spēlētāju. Dambrauskas arī savas iespējas guva lielākoties dēļ tā, ka cits lietuviešu funkcionārs viņu ievilka Horvātijā un pēctam Bulgārijā.

Es jau teicu, ka ir tādas komandas kā Jelgava, bet tu vnk ignorē tās kuras spēlē futbolu. Tu redzi tikai slikto, un tad ļauni priecājies kādā tirsā Latvijas futbols ir. Šis raksts ir tieši tev, aizej pārlasi vēlreiz.
Slēpts komentārs: Papis_Diane

  +3 [+] [-]

, 2024-07-15 11:21, pirms 4 mēnešiem
Papis_Diane rakstīja: Ja esi pamanījis tad es nevienu šeit nemācu dzīvot kā jūs to sakat man.

Ja tie nav labi leģionāri, tad priekš kam tādi ir vajadzīgi? Lai aug Nigērijā vai citur. Kāpēc jāņem leģionāri kkādu principu pēc?

CSKA, genk Bulgārija pavisam nav līmenis.

Spēlē futbolu.. smieklīgi. Paskaties kā savā starpā spēle riga un rīgas futbola skola. Tur tu redzi atvērtu futbolu nevis abi sēž aizsardzībā?
Tāpēc ka pietrūkst vietējo resursu?! Tu redzi kādus spēlētājus var sagatavot Latvijā?! Un tādas ir pasaules futbola tendences, ja tu kaut reizi izlasītu rakstu redzētu, ka Virslīga pat tuvu nav augšgalam ar leģionāriem.

Nu tad jāmeklē naftas šeihs, tad varēs pieprasīt City un PSG līmeni... Tu saproti kādu absurdu tu te runā?

Un paskaties EURO kā spēlē Anglija? Ar La liga un premjerlīgas labākajiem spēlētājiem 100 miljonu vērtībās. Tur tu redzi atvērtu futbolu? Cik var gvelzt?!

Viss slikti, atlajst sajmu. Pilnīgi nekāda objektivitāte no tavas puses čali.

  -3 [+] [-]

, 2024-07-15 11:25, pirms 4 mēnešiem
Kur tad lai tie puikas izaug ja viņiem nedod iespēju pat virslīgā?

Kāds Tev naftas šeihs? 😅

Kāpēc nesalidzināji ar Holandi un spāniju? Bet izvelējies konservatīvos angļus?

  +6 [+] [-]

, 2024-07-15 11:29, pirms 4 mēnešiem
Papis_Diane rakstīja: Kur tad lai tie puikas izaug ja viņiem nedod iespēju pat virslīgā?

Kāds Tev naftas šeihs? 😅

Kāpēc nesalidzināji ar Holandi un spāniju? Bet izvelējies konservatīvos angļus?
Kur nedod???? Tu vari beigt pilnīgu nepamatotus argumentus stādīt priekšā kā patiesību? Jelgava, metta, dpils, tukums pilns ar U-21 spēlētājiem. Dpils aizsardzības četrinieks ir tīņi. Jā, varu piekrist, ka tādas RFS un Riga pārāk konservatīvi iespēlē jaunos, bet tie ir 2 klubi, vairāk kā puse līgā ir iespējas spēlēt.

Tāpēc, ka tu izvēlējies Jelgavu nevis Mettu. Neviens nesaka, ka virslīg;a visi spēlē atklātu uzbrukuma futbolu. Ir dažādas komandas, bet tu ieciklējies uz vienu naratīvu un stāsti kā mums visas spēles ir aizsardzības futbols un 1:0.

  -1 [+] [-]

, 2024-07-15 11:30, pirms 4 mēnešiem
Nu ko var vislaik muldēt par tiem "sliktajiem" medijiem...vien basis,hoķis,fucis,teniss tik eksistē Lv medijos..tikai ind. sporti var gausties,ka tiem nepievērš uzmanību

  +7 [+] [-]

, 2024-07-15 11:33, pirms 4 mēnešiem
Papis_Diane rakstīja: Ja esi pamanījis tad es nevienu šeit nemācu dzīvot kā jūs to sakat man.

Ja tie nav labi leģionāri, tad priekš kam tādi ir vajadzīgi? Lai aug Nigērijā vai citur. Kāpēc jāņem leģionāri kkādu principu pēc?

CSKA, genk Bulgārija pavisam nav līmenis.

Spēlē futbolu.. smieklīgi. Paskaties kā savā starpā spēle riga un rīgas futbola skola. Tur tu redzi atvērtu futbolu nevis abi sēž aizsardzībā?
Daudzas komandas meklē leģionārus pa lēto un cer, ka paveiksies, jo bez leģionāriem pat palikt augšā virslīgā ir grūti. Bet labus leģionārus atļauties piesaistīt uzreiz var pa lielam tikai Riga FC un RFS, pārējiem savā ziņā ir jānodarbojas ar loteriju. Ir arī dzirdēts par Riga algām, ka tos pašus vidusmēra leģionārus nevar citas komandas pārvilināt, jo viņiem nenormāli pārmaksā algās. Ja patiešām vienai no top komandām jāmaksā spēlētājiem pārāk daudz, lai viņi šeit vispār spēlētu, tad pārējām komandām piesaistīt zināmu labu līmeni ir gandrīz neiespējami. Un kāpēc jāņem leģionāri? Jo jau vairākkārt pierādījies, ka komanda virslīgā ar leģionāriem ir spēcīgāka, nekā komanda tikai ar vietējiem. Tas vidējais latvieša virslīgas spēlētāja līmenis nu nav tas augstākais un savā starpā bumbojot tur nekas arī neaugs. Ir ar tiem leģionāriem loterija, bet kad parādās arī labs leģionārs, tad ir ar ko latviešiem komandā uzturēt iekšējo konkurenci un censties pārsist. Ja to pašu random nigērieti nevar izkonkurēt, tad arī kāda jēga no tā latvieša komandā, tikai principa pēc, kā pats saki par leģionāriem?
Sēdēšana aizsardzībā notiek arī augstā līmenī, laikam neesi skatījies daudzus čempionlīgas vai tā paša eiropas čempionāta spēles. Vakar neredzēji pirmo puslaiku Anglijai pret Spāniju?

  +4 [+] [-]

, 2024-07-15 11:36, pirms 4 mēnešiem
Papis_Diane rakstīja: Kur tad lai tie puikas izaug ja viņiem nedod iespēju pat virslīgā?

Kāds Tev naftas šeihs? 😅

Kāpēc nesalidzināji ar Holandi un spāniju? Bet izvelējies konservatīvos angļus?
Tu toč neizlasīji rakstu, tikai uzreiz sāki komentēt savu sūdu, šis komentārs labi parāda. Nu, vai arī tavs smadzeņpods tik garu tekstu nespēj analizēt kārtīgi.

  -3 [+] [-]

, 2024-07-15 11:52, pirms 4 mēnešiem
Kā Tavā ieskatā ir pierādījies vairākkart tas leģionāru pienesums. Piemēram kā tas ir palīdzējis mettai, grobiņai, Liepājai? Šeit pilnīgi nepiekrītu.

Un ka Tu domā kas tur lemj vai tas jānitis ir labāks vai nav par leģionāru komandā? Tie paši ļoti vājie latviešu treneri, kuriem kvalifikācija kā man elektriķim.

  +4 [+] [-]

, 2024-07-15 12:04, pirms 4 mēnešiem
interesants viedoklis, es teiktu, pat dvēseles kliedziens

  -1 [+] [-]

, 2024-07-15 12:06, pirms 4 mēnešiem
Labs raksts, daudz kam var piekrist, laba info par legiem. Vienīgais kāds man varētu paskaidrot kam Latvijai vajag Nacionālo stadionu ar 20k (? nesmu drošs ka tieši tik plānots) vietām un visām izmaksām tajā skaitā uzturēšanas pie esošajiem apstākļiem un it sevišķi uz tās salas.

  +2 [+] [-]

, 2024-07-15 12:20, pirms 4 mēnešiem
Nostrostēts, jūtos nokaunējies. Atvainojos par virslīgas nemīlēsanu (rezultātiem un tabulai gan sekoju). Pa laikam paskatos TV4 tiešraides, tas arī viens no iemesliem, kāpēc uz stadionu neeju. Lai es ietu skatīties virslīgu, man būtu jāatņem iespēja skatīties citas Eiropas līgas. Iet tikai tāpēc, ka tas ir Latvijas čempionāts un cita mums nav? Uz mani tas nedarbojas. Tu taču nedzersi pašbrūvēto tikai tapēc, ka to brūvē vietējais, ja vari dabūt kvalitatīvu ārzemēs brūvēto? Piedodiet par banālo salīdzinājumu, bet tas patērētājam varētu būt labi uztverams.
Esmu valsts patriots, mīlu šo zemi, esmu daudz apmeklējis futbola izlases un virslīgas spēles, bet visi šie ļašenko, askoldi, mihelsoni, krivuņeci, pertijas, "labie" klubu krievu īpašnieki, un šo sarakstu varētu turpināt, manī atsit vēlmi doties uz stadioniem un to visu atbalstīt ar piecīti. Bet Tv4 man ir iespēja izslēgt pēc 20ās tizlās piespēles, vai brīdī, kad spēles tempa dēļ sāk snaudiens nākt.
Tā kā - es atvainojos, man ļoti kauns, bet virslīgai arī turpmāk sekošu rezultātu/tabulas/tv4 līmenī.

  +4 [+] [-]

, 2024-07-15 12:21, pirms 4 mēnešiem
Papis_Diane rakstīja: Kā Tavā ieskatā ir pierādījies vairākkart tas leģionāru pienesums. Piemēram kā tas ir palīdzējis mettai, grobiņai, Liepājai? Šeit pilnīgi nepiekrītu.

Un ka Tu domā kas tur lemj vai tas jānitis ir labāks vai nav par leģionāru komandā? Tie paši ļoti vājie latviešu treneri, kuriem kvalifikācija kā man elektriķim.
Supernova pagājušajā sezonā sāka gandrīz pilnībā ar latviešiem, pārliecinoši pēdējā vieta. Sezonas otrajā pusē nāca iekšā leģionāri un sāka cīnīties ar pilnīgi visām komandām, pat izšķīra titula likteni, atņemot punktus Riga FC. Mettai šosezon lielāks leģionāru pieplūdums nekā ierasts un rezultātu veido pārsvarā Correa. Salīdzinot ar iepriekšējām sezonām, pat izskatās, ka izbēgs no pārspēlēm. Grobiņa ņem leģionārus klāt, jo vienkārši nav pietiekami daudz kvalitatīvu vietējo, lai pat rotāciju veiktu komandā un nebūtu jādodas spēlēt ar 3 spēlētājiem rezervē uz soliņa. Auda atnāca uz Virslīgu, paņēma leģionārus un pirmajā sezonā augšā dabūja piekto vietu un Latvijas kausu, kamēr citas latviskākas komandas palika aiz muguras. Valmieras čempiontitula sezonā bez japāņiem, ukraiņiem un citiem leģionāriem (kuri tagad spēlē augstākā līmenī) nebūtu kas Krolli barotu vārtu priekšā. Daugavpils šosezon sākumā uz urā spēlēja, jo leģionāru "lozē" ļoti paveicās, kaut vai daļa no tiem bija izīrētie leģionāri. Jelgava šosezon būtu kā Supernova pagājušajā sezonā, ja ne Ede, kurš iesitis 9 no Jelgavas 14 vārtiem. Protams, viņi sēž uz pārspēļu zonas, bet bez viņa pienesuma tur tagad būtu Liepāja.
Liepāja gan parāda to, ka bezjēgā katru sezonu divreiz ievest baru leģionāru un nomainīt visu komandu ir stulbums un tur es piekrītu, ka ir par traku un jēga no tādas komandas nav nekāda. Tamazu vienkārši vajag izdzīt no Latvijas.

  +7 [+] [-]

, 2024-07-15 12:32, pirms 4 mēnešiem
Skaties ,kur gribi visu čakarē savoku mantojums.Latviešiem sports patīk ,bet gribas ģinamkas daugavu vef radiotehniķi pa lielam superklubus,bet trūkst lokālpatriotu un tā ir slimība.

     [+] [-]

, 2024-07-15 12:39, pirms 4 mēnešiem
Kas slikts notika, ka supernova spēlēja latvieši un izkrita no AUGSTĀKĀS līgas latvijā? Vai viņi tāpēc neguva pieredzi, vai Latvijas futbols daudz pazaudēja? Domāju, ka daži no šiem puikām tagad spelē virslīgā tāpēc. Kāpēc Grobiņai ir lielākajs apmekletāju skaits virslīgā un vismazāk leģionāru?
Slēpts komentārs: 55555555

  +4 [+] [-]

, 2024-07-15 12:44, pirms 4 mēnešiem
Papis_Diane rakstīja: Kas slikts notika, ka supernova spēlēja latvieši un izkrita no AUGSTĀKĀS līgas latvijā? Vai viņi tāpēc neguva pieredzi, vai Latvijas futbols daudz pazaudēja? Domāju, ka daži no šiem puikām tagad spelē virslīgā tāpēc. Kāpēc Grobiņai ir lielākajs apmekletāju skaits virslīgā un vismazāk leģionāru?
Daugavpilij, Tukumam, Jelgavai šobrīd mazāk leģionāru nekā Grobiņai, Mettai tik pat.

  +3 [+] [-]

, 2024-07-15 12:47, pirms 4 mēnešiem
coffijs rakstīja: Skaties ,kur gribi visu čakarē savoku mantojums.Latviešiem sports patīk ,bet gribas ģinamkas daugavu vef radiotehniķi pa lielam superklubus,bet trūkst lokālpatriotu un tā ir slimība.
Skan jau skaisti..bet par kadu lokālpatriotismu var runat pašreiz Liepājā?īpašnieks vatņiks,treneris gruzins,pilna komanda ar arzemju salašņām...
Kad spēlēja liepājnieki,tad arī cilvēki nāca uz futeni...
Un vienā dienā līdzjutējus tribīnēs neatgriezt-pat ja tur pekšņi visi būs liepajnieki.
Iet uz futbolu-tās ir dzīvesveids,tradīcija..un tas ir jākopj...
Tiem pašiem ziemeļīriem visi savejie spēlē.tāpēc arī viss ciems iet uz viņiem skatīties.
Cik savējo ir Liepājā,Valmierā?

  +5 [+] [-]

, 2024-07-15 12:55, pirms 4 mēnešiem
Papis_Diane rakstīja: Kur tad lai tie puikas izaug ja viņiem nedod iespēju pat virslīgā?

Kāds Tev naftas šeihs? 😅

Kāpēc nesalidzināji ar Holandi un spāniju? Bet izvelējies konservatīvos angļus?
Parunā ar futbola treneriem,funkcionāriem.tie puikas jau negrib strādāt,ir slinki,nevīžīgi gan dzīvē gan treniņos.esmu dzirdējis ka pat virsligas futbolists pirms spēles telefonā spēlītes griež (ģerbtuvē).
Kas grib stradāt un dzīvot futbolam,tam vairāk vai mazāk ta iespēja ir...

  +1 [+] [-]

, 2024-07-15 13:07, pirms 4 mēnešiem
BenSimmonsBall rakstīja: Daugavpilij, Tukumam, Jelgavai šobrīd mazāk leģionāru nekā Grobiņai, Mettai tik pat.
Viņam vnk visi argumenti bez seguma, lielākā daļa aplami nepatiesi.
1 2 3 71 komentārs