Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:269, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: I.Balodis: "Mēs labāk aiziesim pa durvīm..."

Ritvars Raits
Ritvars Raits

Viedoklis: I.Balodis: "Mēs labāk aiziesim pa durvīm..."
"Pārgauja" gaida labvēlīgu lēmumu...
Foto: Ritvars Raits, Sportacentrs.com

Tikko kā noslēdzās Latvijas Hipolīzings Florbola čempionāta Vīriešu virslīgas regulārais turnīrs, bet jau šīs nedēļas nogalē paredzētas pirmās izslēgšanas spēles. Tieši šajā laikā čempionātā briest skandāls, kas saistīts ar spēļu laukumu atbilstību vai neatbilstību standartiem, – trauksmi ceļ Stalbes "Pārgauja".

Pērnā gada 29. augustā (tieši pirms Latvijas 17. atklātā čempionāta florbolā sākuma) uz savu kārtējo sēdi kopā bija sanākusi Latvijas Florbola savienības (LFS) Valde. Lūk, ko Valde lēma, izskatot vienu no darba kārtības punktiem:

3. 17. LČ pielikums par laukumu atbilstību čempionāta spēlēm.

P.Poudžiunas [čempionāta galvenais tiesnesis – aut.] informē par to, ka LČ spēles notiek uz standarta laukumiem 40 x 20 un standartiem atbilst visas virslīgas vīriešiem komandu mājas spēļu zāles, izņemot Stalbes pagasta sporta zālē un Ķekavas sporta namā, kas neatbilst pēc izmēriem, Jogevas sporta centrā, kur drošības zonas neatbilst prasībām un Irlavas sporta zālē, kur klājums un tablo nav atbilstošs. Regulāro čempionātu atļaut spēlēt visos laukumos, astotdaļfinālus un ¼ finālu var spēlēt visos laukumos izņemot Stalbē, ½ finālus un finālus var spēlēt visos laukumos izņemot Stalbē, Ķekavā, Jogevā, Irlavā. Ķekavas sporta namā uz čempionāta sākumu jābūt nopolsterētiem atlikušajiem diviem balstiem.

Notiek balsojums par atļauju spēlēt ½ finālus un finālus Ķekavas sporta namā:
Lēmums: Ķekavas sporta namā atļaut spēlēt regulāro čempionātu, astotdaļfinālu, ¼ finālu, aizliegt spēlēt ½ finālus un finālus, uz čempionāta sākumu jābūt nopolsterētiem atlikušajiem diviem balstiem.

Notiek balsojums par atļauju spēlēt ½ finālus un finālus Jogevas sporta centrā „Virtus”
Lēmums: Jogevas sporta centrā „Virtus” atļaut spēlēt regulāro čempionātu, astotdaļfinālu un ¼ finālu pie nosacījuma, ka jānopolsterē zāles gala siena (drošības zona), aizliegt spēlēt ½ finālus un finālus.

Notiek balsojums par atļauju spēlēt ½ finālus un finālus Irlavas sporta zālē.
Lēmums: Irlavas sporta zālē atļaut spēlēt regulāro čempionātu, astotdaļfinālu un ¼ finālu, aizliegt spēlēt ½ finālus un finālus.

Notiek balsojums par Stalbes pagasta sporta zāles atbilstību Vīriešu virslīgas spēļu aizvadīšanai.
Lēmums: Stalbes pagasta sporta zālē pēdējo sezonu atļaut spēlēt regulāro čempionātu Vīriešu Virslīgā.

Florbola komandas "Pārgauja" trenera Ilvara Baloža viedoklis

Pagājušajā piektdienā, kad portāls Sportacentrs.com telefoniski sazinājās ar Stalbes florbola komandas "Pārgauja" treneri Ilvaru Balodi, lai uzzinātu viņa komentāru par kārtējo spēli, vēl nebija zināms, ar ko stalbēniešiem būs jācīnās astotdaļfinālā – ar "Ķekavu" vai ar "Jõgeva SK Tähe". Jau toreiz Baloža kungs minēja, ka, viņaprāt, tas nav taisnīgi – gan "Pārgaujai", gan "Ķekavai" ir nestandarta laukumi, bet izslēgšanas mačiem cita spēļu vieta jāmeklē tikai Stalbes komandai. Toreiz norunājām, ka, ja "Pārgaujai" astotdaļfinālā būs lemts tikties tieši ar "Ķekavu", pirms izslēgšanas spēlēm vēl sazināsimies.

Vakar, kad Latvijas Florbola savienība publicēja astotdaļfināla kalendāru, kurā "Pārgaujas" mājas spēļu vietā pagaidām ir tukšums, atcerējāmies šo sarunu un piezvanījām Stalbes komandas trenerim Ilvaram Balodim, kurš pastāstīja sekojošo:

Tas, ka Stalbes pagasta sporta zāle neatbilst florbola laukuma standartiem, nav nekāds noslēpums. Jau iepriekšējos gados izslēgšanas spēles aizvadījām citur, arī šogad uz 27. un 28. februāri esam rezervējuši sev laukumu Cēsu sporta kompleksā. Mani pārsteidz Latvijas Florbola savienības Valdes diferencētā attieksme – ja reiz standartiem neatbilst četri laukumi, kādēļ astotdaļfinālam un ceturtdaļfinālam cita spēļu vieta jāmeklē tikai "Pārgaujai"?

Nekādā gadījumā negribam sagādāt neērtības citām komandām, sevišķi saviem izslēgšanas spēļu pretiniekiem – "Ķekavai", tomēr tādu Valdes lēmumu uzskatām par absurdu, jo neredzam pilnīgi nekādu atšķirību starp Ķekavas un Stalbes laukumiem, bet drīzāk varam nosaukt vismaz trīs sava laukuma priekšrocības (tribīnes, stabi, skatītāju kontakts ar spēlētājiem).

Man nav īstas skaidrības arī par "Telms/Energokomplekss" sporta zāli Irlavā, kur laukums pēc izmēriem atbilst florbola standartiem. Jā, piekrītu, ka tā laukuma segums ir no stipri īpatnēja materiāla un ne velti to sauc par "dzēšgumiju" – nūja metiena laikā ķeras aiz tā. Bet pirms pāris dienām uzzināju, ka Irlavas laukuma segums ir sertificēts – tad kāpēc tas tiek uzskatīts par standartiem neatbilstošu?

Par Igaunijas klubu ir vēl savādāks stāsts. Atceros, kad vēl iepriekšējās LFS Valdes laikā "Jõgeva SK Tähe" izteica vēlēšanos startēt Latvijas čempionātā, tika nolemts, ka viņiem dalības maksa būs dubultā apmērā, ka igauņi Latvijas komandām kompensēs ceļa izdevumus no Latvijas – Igaunijas robežas līdz Jogevai un atpakaļ, kā arī – ka, iekļūstot izslēgšanas spēlēs, Igaunijas klubs tās aizvadīs tikai Latvijā.

Savā pirmajā sezonā, kad "Jõgeva SK Tähe" piedalījās izslēgšanas spēlēs, tā par savu mājas laukumu tiešām izvēlējās Kocēnu sporta namu. Kompensāciju par ceļa izdevumiem no igauņiem tā arī ne reizi nesaņēmām. Kas notika ar šiem lēmumiem?

Par to, ka izslēgšanas spēles nevarēsim aizvadīt savā sporta zālē, mani sezonas sākumā mutiski pabrīdināja, bet tikai pirms nepilnas nedēļas uzzināju, un tas man bija ļoti liels un nepatīkams pārsteigums, ka nākamajā sezonā Stalbē vairs nedrīkstēsim aizvadīt arī čempionāta regulārā turnīra spēles. Jā, piekrītu, ka tas Valdes lēmums bija ievietots LFS mājaslapā, tomēr uzskatu, ka man nav jārakņājas pa internetu, meklējot mūsu klubam tik svarīgu informāciju. Bieži vien daudz nebūtiskāki dokumenti mums tiek izsūtīti, bet šis nē...

Runājot par atļaujas nedošanu nākamajā sezonā virslīgas spēles aizvadīt Stalbes pagasta sporta zālē, uzskatu, ka šāda lēmuma pieņemšana ir pretrunā ar jebkādiem sportiskiem principiem par godīgu spēli, tā ir klaja ņirgāšanās par LFS statūtu punktiem attiecībā uz florbola popularizēšanu un tā attīstību Latvijā.

Pirms 11 gadiem Stalbē ienāca florbols, bet tagad mums jau ir viena virslīgas komanda un sešas bērnu un jauniešu komandas – visās vecuma grupās. Jāsaka, ka florbols ieņem ļoti svarīgu vietu Pārgaujas novada dzīvē, par to liecina kaut vai vienmēr pilnās skatītāju tribīnes. Ja virslīgas komanda nedrīkstēs spēlēt saviem līdzjutējiem, visam šim pasākumam zūd jēga. Latvijā ir arī citi turnīri pieaugušo komandām, tāpat tiek runāts par alternatīva bērnu un jauniešu turnīra organizēšanu, jo LFS rīkotais čempionāts ir, maigi izsakoties, zem katras kritikas. Meklēsim iespējas spēlēt citur...

Šodien [15. februārī – aut.] florbola komanda "Pārgauja" nosūtīja LFS Valdei un Latvijas 17. čempionāta galvenajam tiesnesim Pēterim Poudžiunam adresētu iesniegumu, kurā norādīts, ka vēlamies, lai LFS noteiktu vienādus nosacījumus visām komandām, tajā skaitā Ķekavas komandai, par play-off spēļu organizēšanu lielajā (atbilstošā florbola spēles noteikumu prasībām) laukumā, kā arī informējām, ka lēmumu nepārskatīšanas un izmaiņu neveikšanas gadījumā, mūsu kluba valde spriedīs par komandas atsaukšanu no čempionāta dalības un līdz ar to "Pārgauja" uz izslēgšanas spēlēm Ķekavā neieradīsies.

Protams, viss būtu citādāk, ja nebūtu sākušies šie ekonomiski tik grūtie laiki. Man atvilktnē stāv projekts par modernas sporta halles būvniecību Auciemā, kas atrodas tikai piecus kilometrus no Stalbes. Ļoti ceru, ka šī halle kādreiz arī tiks uzbūvēta, bet pagaidām tas nav iespējams. Gribētos, lai LFS Valde iedziļinātos mūsu problēmās un palīdzētu tās atrisināt. Pretējā gadījumā ir sajūta, ka mūs grib izmest pa logu... Ja tā, tad mēs labāk izvēlēsimies aiziet pa durvīm.

Kādu lēmumu būtu jāpieņem LFS Valdei, izskatot "Pārgaujas" iesniegumu?

  • 234

  • 50

  • 85




     [+] [-]

, 2010-02-16 10:23, pirms 15 gadiem
Rubenei tīri veiksmīgi izgāja ar kocēniem un turienes halli, kapēc Pārgauja tā nevar?
Ja nepatīk LFS, tad vienmēr var TFL bumboties.

     [+] [-]

, 2010-02-16 10:33, pirms 15 gadiem
Šis ir labs - irlavas sporta zālē, kur klājums un tablo nav atbilstošs.!!

Kā jau Baloža kungs teica laukuma segums ir sertificēts ! Kā var aizliegt spēlēt? Ok visi zin kad ir īpatnējs, pat paši spēlētāji nepriecājas par to, bet kā var aizliegt spēlēt , ja viss ir pēc notiekumiem?

Vēl jautajums Poudžiunas kungam - kas vainas ir tablo??? Kas tur neatbilst standartiem ? Visu uz vinja var uzlikt un redzēt!

Tad man ir jautāumsn- kā var spēlet Rīgas OC?? Kur tablo klnapi saskatāms no spēlētaja solinja un par skatītajiem nerunāsim. Lai viņi redzētu cik atlicis laiks jaiet uz otru galu tribīnēm! Kalab par to nav lemts???

     [+] [-]

, 2010-02-16 10:36, pirms 15 gadiem
raichuuu rakstīja: Vēl jautajums Poudžiunas kungam - kas vainas ir tablo??? Kas tur neatbilst standartiem ? Visu uz vinja var uzlikt un redzēt!
Vakar sazvanījos arī ar Poudžiunas kungu, viņa viedoklis tiks publicēts šodienas gaitā.

  +2 [+] [-]

, 2010-02-16 11:00, pirms 15 gadiem
Laikam Ķekava pagājušajā gadā būs samācījusi, ka pa savām tiesībām jācīnās - tieši tāpat pagājušajā gadā cīnījās par savu zāli. Neticu, ka LFS valde šogad to jautājumu žļembās tāpat kā pērn, kad līdz pēdējai dienai nebija 100% skaidrības, kur spēlēs. Beigās, cik atceros, bija kompromiss - 1 mājas spēli Ķekava drīkstēja spēlēt mājās, otra bija Kocēnos. Bet nu nevajag arī Pārgaujai pārspīlēt - objektiīvi ir skaidrs, ka zāle, kurai bortu vietā ir sienas, ir nepiemērota Virslīgai. Tas pats attiecas uz Jogevu. Ķekavā gan arī vietām ir stabi un siena, taču tur ir nopolsterēts, bet Telma grīda būtu izraujama ar visām saknēm un sadedzināma.

     [+] [-]

, 2010-02-16 11:09, pirms 15 gadiem
Ritvars Raits rakstīja: Vakar sazvanījos arī ar Poudžiunas kungu, viņa viedoklis tiks publicēts šodienas gaitā.
Vai par skandālu veterānu līgā pajautāji? Viņš tak ir no Talsiem un blēdījās Talsu komanda.

  -2 [+] [-]

, 2010-02-16 11:20, pirms 15 gadiem
aasports rakstīja: Vai par skandālu veterānu līgā pajautāji? Viņš tak ir no Talsiem un blēdījās Talsu komanda.
Nepajautāju gan, tur jau viss it kā skaidrs. Kas tieši Tevi interesēja?

  +2 [+] [-]

, 2010-02-16 12:08, pirms 15 gadiem
Kur Pēteris, tur garlaicīgi nav

  +1 [+] [-]

, 2010-02-16 12:27, pirms 15 gadiem
protams, var čīkstēt par to, ka neļaus nākamgad spēlēt, bet kur Pārgauja bija agrāk?

lēmumu par play off tika pieņemti jau vasarā tieši tāpēc, lai visiem jau pirms sezonas būtu skaidras visas kārtis, tad vajadzēja kaut ko protestēt, nevis tagad!

     [+] [-]

, 2010-02-16 13:13, pirms 15 gadiem
Edgars Turlajs rakstīja: protams, var čīkstēt par to, ka neļaus nākamgad spēlēt, bet kur Pārgauja bija agrāk?

lēmumu par play off tika pieņemti jau vasarā tieši tāpēc, lai visiem jau pirms sezonas būtu skaidras visas kārtis, tad vajadzēja kaut ko protestēt, nevis tagad!
Ērtāk protestēt pēdējā brīdī, lai tiktu vairāk pažēloti.

  -2 [+] [-]

, 2010-02-16 13:27, pirms 15 gadiem
Re, re laikam atkal sākas. Nemaz nezināju, kad Latvijā ir kāda sporta zāle kura ir sertificēta florbolam. Diez vai. Ilvar turies... taisnība ir tavā pusē... Igauņus jau sen vajadzēja aizsūtīt atpakaļ uz savu čempionātu.LFS parādā IFF 15.000 normāli, Latvijas florbols rullē...

  +3 [+] [-]

, 2010-02-16 13:42, pirms 15 gadiem
Pirmkārt, Raichuuu, esi bijis Liepājas olimpiskajā sporta centrā? Ok, skatītāji laiku redz, bet lai paši spēlētāji to spētu saskatīt ir jāceļas kājās un gandrīz jākāpj pār bortu, lai kko redzētu.
Otrkārt, vispār nav ko ņemties ar visiem tiem laukumiem un segumiem! Latvijā florbols tīri profesionālā līmenī ir tikai dažās komandās. Tādēļ mums būtu jāpriecājās, ka kaut cik lielā mērā vēl ir augsta līmeņa komandas, kuras var spēlēt augstākajā līgā. Tak visiem apstākļi ir vienādi, un nevajadzētu čīkstēt, ka vot tiem tur labāk, tiem tur sliktāk. Cik es zinu, tad pus Telma komanda nemaz netrenējas uz Irlavas seguma.
Tāpēc, džeki, labāk spēlējam florbolu un baudam to spēli, kuru mīlam un kuras dēļ mēs te vispār lasam šos visus rakstus.
Un vienmēr jau būs tā, ka citu laukumos un komandās problēmas redzēsim, bet uz savas mīļotās komandas pusi pievērsim nedaudz aci un izliksimies, ka viss ir superīgi.

  +2 [+] [-]

, 2010-02-16 14:13, pirms 15 gadiem
Ritvar,vai pie viena nepajautāji arī par tiesneša noklusēto diskalifikāciju līdz sezonas beigām LFS turnīros.

  +1 [+] [-]

, 2010-02-16 14:25, pirms 15 gadiem
gt rakstīja: Ritvar,vai pie viena nepajautāji arī par tiesneša noklusēto diskalifikāciju līdz sezonas beigām LFS turnīros.
Tas ir atsevišķs stāsts par tiesneša ētikas pārkāpumu. Ja būs pieejama oficiāla informācija un to publicēt būs lietderīgi, kāpēc ne?

  +4 [+] [-]

, 2010-02-16 14:27, pirms 15 gadiem
deco rakstīja: Laikam Ķekava pagājušajā gadā būs samācījusi, ka pa savām tiesībām jācīnās - tieši tāpat pagājušajā gadā cīnījās par savu zāli. Neticu, ka LFS valde šogad to jautājumu žļembās tāpat kā pērn, kad līdz pēdējai dienai nebija 100% skaidrības, kur spēlēs. Beigās, cik atceros, bija kompromiss - 1 mājas spēli Ķekava drīkstēja spēlēt mājās, otra bija Kocēnos. Bet nu nevajag arī Pārgaujai pārspīlēt - objektiīvi ir skaidrs, ka zāle, kurai bortu vietā ir sienas, ir nepiemērota Virslīgai. Tas pats attiecas uz Jogevu. Ķekavā gan arī vietām ir stabi un siena, taču tur ir nopolsterēts, bet Telma grīda būtu izraujama ar visām saknēm un sadedzināma.
Cepums tev par komentāru par Irlavas segumu.

  -2 [+] [-]

, 2010-02-16 14:39, pirms 15 gadiem
gt rakstīja: Ritvar,vai pie viena nepajautāji arī par tiesneša noklusēto diskalifikāciju līdz sezonas beigām LFS turnīros.
kurš ir tas kas lika likmes? Drupa?

vispār jau stalbe tika brīdināta ja nemaldos 2-3 gadus atpakaļ. Neviens no spēlēm stalbē (izņemot jaunieši) neiegūst. Tas ko tur spēlē, nav florbols un pat Balodis to labi apzinās. Cita runa ir par krīzes laiku. Es lfs vietā dotu stalbei gadu/ varbūt divus, lai mēģinātu iekustināt to projektu. ja izdodas, atļautu spēlēt arī celtniecības laikā, ja ne, nu tad neko. Ja par Stalbes lomu Latvijas florbolā, tad Balodim nevajag pārspīlēt. Domāju, ka Stalbe ir viens no pozitīvākajiem piemēriem un nedomāju, ka ir pamats uzskatīt, ka LFS grib atbrīvoties...

  +6 [+] [-]

, 2010-02-16 17:03, pirms 15 gadiem
tak stalbes zāle ir pinīgs mēsls. borti pie pašām sienām, spēlētājiem pie maiņās soliņa nav vietas kājām. tas ir kkāds murgs tur spēlēt. tad es labāk bez maz vai ārā spēlēju nekā tur. laukums arī neatbilst lielumam. tur ir kkas jāmaina.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -4 [+] [-]

, 2010-02-16 18:08, pirms 15 gadiem
Forma rakstīja: kurš ir tas kas lika likmes? Drupa?
visos sporta veidos tiesneši liek likmes (Latvijā)

  +3 [+] [-]

, 2010-02-16 22:17, pirms 15 gadiem
Nu maziņs pagastiņš! kāpēc nevar spēlēt paskaidrojiet? Reali ja nebus spēles stalbē tad komanda ar ar laiku pazudīs un kurš no tā būs ieguvējs LFS ? Šaubos ,tas ka igauņiem noteikti ir kkadas priekšrocibas noteikti ,tāpat itka visi ir vienlidzigi taču kāds vnm ir vienlīdzīgāks un ķekava un igauņu komandas točna ir krutākas LFS skatījumā ,tādēļ ir vērts padomāt kas sēž augšā un vai nevajadzētu ko mainīt jo nedomāju ka stalbe ir vienīgā komanda ,kuru kkas neapmierina ,taču es nezinu varbut man nav taisnība.
Runājot par irlavu es brinos kā var neapstiprināt LFS zāli ja tā visiem standartiem atbilst utt iesaku vinjiem raksīt protestus starptautiskajai florbola federācijai! Vispār sajūta ka Latvijā visi sporti iet uz grunti ,taču cetu ka smagi kļūdos.....

  -1 [+] [-]

, 2010-02-16 23:15, pirms 15 gadiem
kriss1111888844 rakstīja: Runājot par irlavu es brinos kā var neapstiprināt LFS zāli ja tā visiem standartiem atbilst utt iesaku vinjiem raksīt protestus starptautiskajai florbola federācijai! Vispār sajūta ka Latvijā visi sporti iet uz grunti ,taču cetu ka smagi kļūdos.....
Ka angliski ir dzeshgumija? lai var ielikt protesta tadu terminu

Irlava klus slavena!

  -1 [+] [-]

, 2010-02-17 09:26, pirms 15 gadiem
lyla rakstīja: Ka angliski ir dzeshgumija? lai var ielikt protesta tadu terminu

Irlava klus slavena!
— dzēšgumija
— eraser

  -1 [+] [-]

, 2010-02-17 12:59, pirms 15 gadiem
kaajnieks rakstīja: Nu Ķekavā jau nav tik traki kā Stalbē.
tikai tāpēc, ka tur ir garšīgas vistiņas, pārējais viss mats matā.

  -2 [+] [-]

, 2010-02-17 13:00, pirms 15 gadiem
tik tak rakstīja: tak stalbes zāle ir pinīgs mēsls. borti pie pašām sienām, spēlētājiem pie maiņās soliņa nav vietas kājām. tas ir kkāds murgs tur spēlēt. tad es labāk bez maz vai ārā spēlēju nekā tur. laukums arī neatbilst lielumam. tur ir kkas jāmaina.
nu tad nākamā spēle būs skolas pagalmā, kā vēlies!

  -4 [+] [-]

, 2010-02-17 13:55, pirms 15 gadiem
LFS suukaa!! visus gadus ljaava speleet peeksnji kko dirshaas! gomiki!!

  -2 [+] [-]

, 2010-02-17 14:41, pirms 15 gadiem
Reekjeens rakstīja: LFS suukaa!! visus gadus ljaava speleet peeksnji kko dirshaas! gomiki!!
+1

  -1 [+] [-]

, 2010-02-18 20:48, pirms 15 gadiem
Vajag atļaut spēlēt tādos laukumos līdz 1/8fināliem un ja tiek tālāk tad piemeklēt atbilstošu zāli

     [+] [-]

, 2010-02-21 01:54, pirms 15 gadiem
kau kāds murgs. ilvis atkal atradis malējo-pēteri- un tam tagad jaatbild par zālēm ,tablo ,naudām utt.
kau kā nikur es nau pamanījis, ka būtu valdes lēmums, ka rtu mājas zālē izņemot biļešu tirgotāju, vispār vairāk nikā neir(meducīnis,tablo, infrmbļāvējs,bumbiņbērnis utt)