Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:14, Did:0, useCase: 3

Izstrādāts "Daugavas" stadiona tribīņu un sporta laukuma makets

Andrejs Siliņš

Izstrādāts "Daugavas" stadiona tribīņu un sporta laukuma makets
"Daugavas" stadiona makets

Stadiona “Daugava” un Grīziņkalna revitalizācijas stratēģijas ietvaros ir izstrādāts stadiona jauno tribīņu, vieglatlētikas stadiona un sporta laukuma makets. Makets ir pirmais no pilnībā atjaunojamā stadiona “Daugava” vizuālajiem risinājumiem, ko tuvākajā laikā, pēc metu konkursa, papildinās citi jaunā stadiona izbūvējamie vai atjaunojamie objekti.

Šim risinājumam sekos vieglatlētikas manēžas, vieglatlētikas treniņu laukuma, multi-funkcionālas halles, bobsleja treniņu starta estakādes ēkas, jaunās ledus halles, auto stāvvietas, stadiona teritorijas labiekārtošanas un citu elementu vizualizācijas. Kopējās teritorijas labākais telpiskais risinājums no arhitektoniskā un plānošanas viedokļa tiks izvēlēts metu konkursā.

"Jaunais makets ir pirmais no daudzo jaunā stadiona objektu risinājumiem – tā galvenie elementi ir jaunās, papildinātās tribīnes, kas ļaus uzņemt 10425 skatītājus, vieglatlētikas stadions un sporta laukums, kas pilnībā atbildīs vieglatlētikas starptautisku sacensību organizēšanas prasībām, kā arī jauns apgaismojuma risinājums, kas būs būtiski modernāks par esošo," stāsta Elmārs Martinsons, VSIA „Kultūras un sporta centrs „Daugavas stadions”” valdes loceklis.

Atjaunojamā stadiona tribīņu ģeometrija ir projektēta tā, lai nodrošinātu visa stadiona (sākot no skrejceļa perimetra) redzamību no visām tribīņu 24 rindām. Tribīnes arhitektoniskā risinājuma pamatā ir atraktīvs nesošās konstrukcijas risinājums – telpisks tērauda elementu režģis, kas reizē veic tribīnes pārsegumu nesošo funkciju, gan veido efektīgu tribīnes ārējo fasādi. Konstrukcija un to apšuvums paredzēti balti. Zem tribīnēm tiks izbūvētas arī skatītāju tualetes un ģērbtuves.

“Apskatot stadiona maketu, jāatceras, ka to papildinās atsevišķs vieglatlētikas treniņu laukums, vieglatlētikas manēža un citi objekti, kuru vizualizācijas vēl sekos. Tāpat arī visu šo gadu turpināsim sarunas ar sporta federācijām un citām ieinteresētajām pusēm, lai stadionu pilnveidotu katras sporta sabiedrības grupas un kultūras kopienas vajadzībām,” uzsver Elmārs Martinsons.

Makets jau prezentēts Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības padomei, kur saņēma atzinīgu vērtējumu. Maketu ir izstrādājis SIA NAMS.





Sarunā ar Sportacentrs.com LFF Stadionu un Infrastruktūras komitejas priekšsēdētājs Vladimirs Žuks informēja, ka saskaņā ar "Daugavas" stadiona apstiprināto projektu nav paredzēts izpildīt kritērijus, kas ļautu stadionā starptautiskas spēles aizvadīt Latvijas nacionālajai izlasei. Žuks piebilda, ka pēc stadiona labiekārtošanas tur noteikti varēs spēlēt Virslīgas komandas, varbūt arī kāda Latvijas jauniešu izlase, taču noteikti ne nacionālā izlase.

  +4 [+] [-]

, 2016-03-07 17:03, pirms 9 gadiem
KoNuKo rakstīja: Kam dejotājiem un skrējējiem apjumtas tribīnes?
Tu to rakstītu tā itkā tur tie dejotāji uzstātos 1x mēnesī! Bet patiesībā cik bieži viņi tur parādās? 1x pa četriem gadiem?
Tribīnes jau arī būvē PRIEKŠ SKATĪTĀJIEM NEVIS PRIEKŠ SPORTISTIEM!!!!!!!!!!!!!!!
Kam tad tās tribīnes vispār bļ*???
Uzberam kalnu grēdu, nosējam ar zāļīti un lai visi sasēžas pauguros un skatās savas dejas! Ja jau neatbilst FIFA/UEFA stadiona kategorijai tad naher vispār tās tribīnes?
uzbliež kalnu grēdas + super skaņas izolācija un ir vēl kur tirsas piemest!

  +4 [+] [-]

, 2016-03-07 17:15, pirms 9 gadiem
lattrance rakstīja: Citāts:

Sarunā ar Sportacentrs.com LFF Stadionu un Infrastruktūras komitejas priekšsēdētājs Vladimirs Žuks informēja, ka saskaņā ar "Daugavas" stadiona apstiprināto projektu nav paredzēts izpildīt kritērijus, kas ļautu stadionā starptautiskas spēles aizvadīt Latvijas nacionālajai izlasei. Žuks piebilda, ka pēc stadiona labiekārtošanas tur noteikti varēs spēlēt Virslīgas komandas, varbūt arī kāda Latvijas jauniešu izlase, taču noteikti ne nacionālā izlase.

Šausmas! Kā var 50 miljonus iegrūst projektā, ja tas nebūs stadions bet amfiteātris? Tā ir šausmīgi liela nauda tualetes podā nolaista, ja IZM nevar apskatīt šo rakstu: https://lv.wikipedia.org/wiki/UEFA_stadionu_kategorijas
Pilnīgi un galīgi nepiekrītu - jo ja ne Kultūras ministrijas iniciatīva tad tagad ''Daugavas'' stadiona nākotne būtu nekāda - šeit jāuzņemās atbildība LFF, kas laicīgi nenāca pie valdības runāt par iespēju UEFA 8 milj. piešķirtos līdzekļus piemest klāt un uzbūvēt visu nepieciešamo futbolam UEFA līmenī. Pat ministrijas pārstāvji teica, ka varēja uztaisīt projektu un dabūt no ES naudu priekš 20 000 tribīņu ietilpības, bet jebkādu interesi par ''Daugavas'' stadionu izdarīja tikai ministrija, kamēr LFF, LHF utt. dalīja naudu (kapeikas stadiona būves apmēros). Un visticamākais iemesls ir tāds, ka Indriksons saprata, ka būvējot kopā ar ministriju - tai nāksies atskaitīties par katru centu + jārīko atklāts konkurs par būvnieku, jo likums to pieprasa, ja iesaistās valsts kā vismaz viens no finansētājiem + viņa radinieki nebūtu stadiona projektu vadītāji utt.
Indriksons var nesapņot par trūkstošajiem miljoniem priekš LU stadiona - un to vakar Izglītības ministrs K.Šadurskis apstiprināja pa TV - pasakot skaidri, ka 2016.g. budžetā šāda summa (ap 8 milj. euro) nav iekļauta un netiks iekļauta.
Pašreiz valsts ir apsolījusi ieguldīt pāris gados 35 milj. Murjāņu sporta bāzē un 50 milj. aizies ''Daugavas'' stadionam Rīgā, kurā būs viss nepieciešamais priekš vieglatlētikas, bobsleja, tenisa un hokeja!

  +6 [+] [-]

, 2016-03-07 17:16, pirms 9 gadiem
puslaiks rakstīja: Un kas tieši tad neatbildīs kritērijiem,lai nacionālā futbola izlase tajā varētu aizvadī spēles?
Pārāk tuvu minoritāšu rajoniem, tādiem, kā Purvciems, Pļavnieki! Ultrām dziedot "Putin huylo", skaņas mierīgi varētu sasniegt minētas priekšpilsētas, kas, savukārt, ļoti sāpinātu Žuku, kurš ir kaislīgi iestājies pret šīs dziesmas izpildīšanu spēļu laikā!

  +2 [+] [-]

, 2016-03-07 17:18, pirms 9 gadiem
Baraks Osama rakstīja: Patiesībā es nebrīnītos, ja kaut kāda hohma ar tā stadiona infrastruktūru arī būtu. Reizēm vispār nav saprotams, ar kuru galu dažs labs sporta būvju projektētājs domā. Te viens pāris gadus vecs raksts par Latvijas futbola laukumiem, kam nez kāpēc lielākajai daļai daži metri par īsu un par šauru, lai atbilstu reglamentam: http://futbolazapte.1w.lv/295-laukumi-ir-bet-kur-spelet-nav/
Tas, lai Indriksonam un LFF būtu mūžīgais stāsts - kāpēc visu laiku ir jāmuļļājas ar naudas kustību - - galvenais ir to tērēt, bet, lai problēma visu laiku paliek - lai nav kur spēlēt!

  +8 [+] [-]

, 2016-03-07 17:21, pirms 9 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Projektam ir vismaz trīs būtiski trūkumi. Skatītāju tribīnēm noteikti vajadzēja būt no visām 4 pusēm. Pretējo tribīni galvenai atstāt bez skatītājiem? Nesaprotami! Tur taču redzamība ir daudz labāka nekā no galējiem sektoriem! Jā, tur nevar uzcelt milzīgu tribīni. bet kādām 10 rindām vietas pietiek! Tur jau kādreiz senākos laikos, kad Daugava spēlēja PSRS austākā līgā bija tribīnes!
Otrais, ietilpība. Ja ne 30 tūkstoši, atad 15- 20 tūkstošu vietas vajadzēja! Atkal jāatceras pagātne, uz tiem pašiem Daugavas mačiem sanāca ap 20 tūkstošiem skatītāju.
Trešais jau mūsdienīgāks jautājums par apjumtām tribīnēm.
Nemot vērā Latvijas klimatu, ļoti noderētu apjumtas tribīnes, bet pēc nozīmīguma tomēr lieku tam tikai trešo vietu.
Kultūras ministrija jau piedāvāja 20 000 skatītāju vietas, bet neviena no sporta federācijām neizrāda interesi, jo tas nozīmē, ka jāver vaļā maciņš un jāliek kopā pie Kultūras ministrijas izsistajiem 50 milj. no ES, bet tas nozīmē, ka nevarēs sev sabāzt kabatās, jo projektu pieskatītu ES+KM, bet tas nav Indriksona utt. plānos!

  +4 [+] [-]

, 2016-03-07 17:24, pirms 9 gadiem
Ronaldi rakstīja: Nav brīnums ka izlase tur nespēlēs. Tādas konfigurācijas pazorā vispār grūti kaut ko skatāmu uzrīkot.
Bet kur tad ir LFF ar savu ''Daugavas'' stadiona projekta piedāvājumu? Tāda nav, jo vieglāk būs zagt ar dāgāku mēs***u ar 5700 skatītāju ietilpību!

  +7 [+] [-]

, 2016-03-07 17:40, pirms 9 gadiem
Kā var nebūt projektā paredzēts tribīnēm jumts valstī, kurā vidēji katru trešo dienu līst lietus??? Kā var kaut ko tādu pa 50 miljoniem izperināt?! Esošais stadions ir jānolīdzina līdz ar zemi un jāceļ jauns ar tribīnēm visapkārt!

  +6 [+] [-]

, 2016-03-07 17:42, pirms 9 gadiem
Karalis Lauva rakstīja: Kā var nebūt projektā paredzēts tribīnēm jumts valstī, kurā vidēji katru trešo dienu līst lietus??? Kā var kaut ko tādu pa 50 miljoniem izperināt?! Esošais stadions ir jānolīdzina līdz ar zemi un jāceļ jauns ar tribīnēm visapkārt!
Ko tu tur runā?
Latvijā pēdējos 25 gadus nav lijis lietus! Tādēļ arī šāds projekts! Un nekādas modernās tribīnes arī šīs nav! Jo kam mums? mums Latvijā nav ne vēja ne lietus!

  +4 [+] [-]

, 2016-03-07 17:57, pirms 9 gadiem
britiw_h-side rakstīja: Polss saprotu tavu maksimalismu bet 30k tas nav pat apspriezams. Vilna buve stadionu uz 25k bet tur ari tauta labak iet uz futeni un es domaju ka ar labu infrastrukturu, skatitaju komfortu, labu planojumu, parkingu, pienemamam bilesu cenam un tt. leisi diezgan regulari savaks 20k. No citam pilsetam ari celo uz Vilnu uz izlasu spelem daudz labpratak un organizetak neka pie mums. Tapec mans verdikts ka Riga jabut stadionam uz 12-15k
Stadions ir ne tikai futbolam. Dziemsu svētkos uz dejām 20-30k būtu labi. Plus vēl koncerti k-kādi, iespējams Winter classic hoķi sarīkot. Bet 10k nav vētrs nemaz celt, tipiska naudas izmešana

     [+] [-]

, 2016-03-07 18:05, pirms 9 gadiem
Polšs rakstīja: Stadions ir ne tikai futbolam. Dziemsu svētkos uz dejām 20-30k būtu labi. Plus vēl koncerti k-kādi, iespējams Winter classic hoķi sarīkot. Bet 10k nav vētrs nemaz celt, tipiska naudas izmešana
winter classica TE NAV AMERIKA!

  +5 [+] [-]

, 2016-03-07 18:15, pirms 9 gadiem
Alexkis86 rakstīja: Kāpēc virs tribīnēm nav nojumes? Par tādu naudu vieglāk ir uzbūvēt stadionu pilnīgi no jauna..tādus stadionus-amfiteātrus būvēja 20. gadsimtā, taču pašlaik galvenais kritērijs ir skatītāju komforts. Ja līs lietus, ko tad?
Kāpēc nevar vienu reizi izdarīt darbu kārtīgi? Būs 2 stadioni - viens parāk mazs, cits vispār futbolam praktiski nav pielāgots un bez tribīņu nojumēm.
Vēl tagad atminos, kā mirku un salu augšējā tribinē, kad Paharis pret Flō spēlēja.

LFF vadības tehnologi māk savas lietas kārtot.

  +6 [+] [-]

, 2016-03-07 18:20, pirms 9 gadiem
Izskatās drausmīgi, nu kāda jēga ir iegrūst tik lielu naudu tādā miskastes projektā? Esmu pārliecinats, ka par to naudu var uzcelt stadionu ar jumtu virs tribīnēm

  +3 [+] [-]

, 2016-03-07 18:21, pirms 9 gadiem
hokejists1188 rakstīja: Izskatās drausmīgi, nu kāda jēga ir iegrūst tik lielu naudu tādā miskastes projektā? Esmu pārliecinats, ka par to naudu var uzcelt stadionu ar jumtu virs tribīnēm
VAR! Bet vai grib?

  +1 [+] [-]

, 2016-03-07 18:24, pirms 9 gadiem
Neatbilst sarkanie koki ap stadionu....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2016-03-07 18:53, pirms 9 gadiem
Šis un plastmasas miskastes stadions ir kārtējie pierādījumi tam ka valsts ir pilnīgā miskastē! Visi zog un visiem kaut ko vajag.

  +2 [+] [-]

, 2016-03-07 19:05, pirms 9 gadiem
Vispār jau skan absurdi pats fakts, ka Kultūras ministrija izsita naudu no ES sporta būvei - nebūtu Deju svētku, nebūtu stadiona un visas sporta federācijas un visi veiklie darboņi joprojām cīkstētos un neko nedarītu. Tā ka paldies kultūras cilvēkiem!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2016-03-07 19:37, pirms 9 gadiem
Šoks par šo. Kur vēl 21.gadsimtā būvē tribīnes bez jumta, kas nenosedz vismaz 3/4 tribīņu? Piekrītu, ka tas atlikušais betona klucis ir jājauc nost un jāprojektē/jābuvē kas lētāks un loģiskāks.

  +1 [+] [-]

, 2016-03-07 20:32, pirms 9 gadiem
Kā Tev iet, Bērziņ? rakstīja: Kāpēc nav iezīmēts skaistais preču vilciens?
Rīga-Valga dīzels!

  +1 [+] [-]

, 2016-03-07 20:56, pirms 9 gadiem
Da ladna, 50 ļimaki, man bl* rēka nāk cik kāposts tiks sadalīts pa amatiem - malači Latvieši, tā turpinat, BIZNESMEŅI

  +1 [+] [-]

, 2016-03-07 20:58, pirms 9 gadiem
BayernM rakstīja: Šis un plastmasas miskastes stadions ir kārtējie pierādījumi tam ka valsts ir pilnīgā miskastē! Visi zog un visiem kaut ko vajag.
Zog, zog, bet es gribētu zināt - KUR IR TĀ CILVĒKU PAŠCIEŅA UN LEPNUMS, par to, ko viņi dara...visiem pajāt...ceru, ka nostrādās karma

  +5 [+] [-]

, 2016-03-07 21:34, pirms 9 gadiem
Piedāvāju savu projektu :
Tribīņu vietā uzbērt paugurus, apzaļumot, lai smuki izskatās visus pārējos gadus kad tur neuzstājās tie dejotāji!

Pauguri pildītu tieši tādas pašas funkcijas kā šis projekts!
1.Nebūtu atbilstības UEFA/FIFA kategorijām
2.Visi kuri sēdētu tribīnēs/paugurā salītu un tas skatīšanos padarītu neciešamu!
3.Nekādas infrastruktūras, uz pauguriem/sānu tribīnēm jāiet pa lietaino ārpusi lai apsēstos uz slapja beņķa/slapjā zālē un skatītos spēli/dejas!
Ērtības pauguros?
Var sēdēt kā grib, hoķ gulēt!
Pilda pilnībā tādas pašas funkcijas kā metāla karkasa piebūves! Pat vēl labāk!
Šķiet pat būtu iespēja patverties no niknā vēja!!
';

  +2 [+] [-]

, 2016-03-07 22:36, pirms 9 gadiem
BayernM, man vienalga nepatīk tie sarkanie koki. Likvidē tos, tad tavs projekts būs pieņemams!

     [+] [-]

, 2016-03-07 23:31, pirms 9 gadiem
Principā tur nav kam neatbilst, jo UEFA prasības nacionālo izlašu spēlēm galvenokārt ir mākslīgais apgaismojums, atsevišķa loža viesu faniem un futbola laukuma izmēri. Nu protams bija arī kāda ietilpība un spēlētāju ērtības ģērbtuvēs.
Stadions tiek pārbūvēts uz vecā stadiona bāzes, kur nebija problēmu aizvadīt kaut tagad kādu spēli, bet traucē tribīņu bīstamais eksplotācijas stāvoklis.
Nu vienīgi ja aizliedz uz stadionu braukt ugunsdzēsējiem un med.palīdzībai.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-03-09 00:50, pirms 9 gadiem
Tas ka nav jumts virs tribinem ir debilisms augstakaja mera. Nerunajot par to ka mulka prjoktetaji nevar nobidit stadionu uz vaartu pusi, lai butu iespejamas.tribines no abam pusem nevis tikai no vienas puses! Muļķu bars nekas vairak.