Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:132, Did:0, useCase: 3

Džeimsam līdz Džordanam - četri gadi augstskolā

Andrejs Siliņš

Džeimsam līdz Džordanam - četri gadi augstskolā
Dveins Veids un Lebrons Džeimss - varbūt pat nākotnes vārdā labāk šiem puišiem šogad neizcīnīt titulu...
Foto: AFP/Scanpix

Pēdējā laika izteikumi un izdarības no potenciāli labākā Nacionālās Basketbola Asociācijas (NBA) finālsērijas spēlētāja Lebrona Džeimsa puses liek domāt, ka Maiami "Heat" uzbrucējs nav nobriedis čempiontitulam un, ja arī to izdotos izcīnīt, tas, iespējams, atstātu sliktas sekas...

Amerikāņu sporta terminam "trash-talk" latviski īsti smeķīga tulkojuma latviešu valodā nav, taču vienā vārdā to varētu nosaukt par pretinieka "apcelšanu". Runa vairāk ir tieši par darbību spēles laikā, kad ar vārdiem pretspēlētājs tiek apvainots vai apcelts, taču tas obligāti nenozīmē arī lamu vārdu lietošanu, lai gan arī bez tiem neiztiek. Par visu laiku labāko, ja tā to var nosaukt, apcēlāju tiek uzskatīts arī visu laiku labākais spēlētājs - Maikls Džordans. Ja to kāds mēģināja izmantot pret viņu, Maikls no tā barojās un beigās smējās pēdējais. Līdzīgi ir arī ar Kobe Braientu, kurš varbūt arī tāpēc tiek tik bieži salīdzināts ar Džordanu.

Cits spēlētājs, kura vārdam nereti tiek likti blakus "MJ" iniciāļi, ir Lebrons Džeimss. Skaidrs, ka Lebronam līdz nopietnai salīdzināšanai ar Džordanu vēl jāizcīna kādi pieci seši gredzeni, un ir vēl viens aspekts, kas jau šobrīd lieliski pierāda un parāda - Lebronam līdz Maiklam kā līdz mēnesim. Tas ir tieši "trash-talk" jeb mutvārdu provocēšana/apcelšana. Džeimss netur spriedzi, ko tā rada. Vismaz ne šajā finālsērijā, kad likmes ir tik augstas - pēc paša Džeimsa tvītotā: tagad vai nekad...

Izrādās savu darbiņu lieliski finālsērijā veic arī Dešons Stīvensons. Nē, ne jau oficiālajā statistikā ir redzams šī aizsarga lielākais devums - vien 18 minūtes, 4,3 punktiņi un 1,8 atlēkušās bumbas. Stīvensons jau iepriekš, spēlējot Vašingtonas "Wizards", kad arī statistika bija pieklājīgāka, paspēja izcelties ar Džeimsa provocēšanu spēļu laikā un arī ārpus tām. Par aktivitātēm ārpus laukuma šogad nekas nav dzirdēts, bet Stīvensons atzinis, ka laukumā joprojām pielieto pret Džeimsu "trash-talk" lielās devās, un tā rezultāts ir redzams. Paskatieties Džeimsa iespēto finālsērijas pēdējās ceturtdaļās...

"Katrs džeks ir citādāks. Kobe Braients no tādām lietām barojas, viņš meklē katru iespēju. Lebrons ir citādāks," Stīvensons "Yahoo!Sports" norāda, ka Lebronu var ietekmēt ar apvainošanām. Izskatās gan, ka arī teksasietis ir mācījies no savām pagātnes kļūdām, un piemetina arī nelielu komplimentu Džeimsam: "Protams, viņš ir dabas frīks, spējīgs izdarīt ārkārtīgi daudz."

Ja Stīvensons ir atmetis ārpus laukuma izdarības, tad pats Džeimss gan ne. Pie tam ietekmējis arī savu komandas biedru, gados vecāko un it kā arī prātā nobriedušāko Dveinu Veidu. Abi varoņi pirms piektā mača, padzirdējuši par "Mavs" līdera Dirka Novicka drudzi un augsto temperatūru, paspēja Dalasas televīzijas kameru priekšā paāzēties par sasirgušo vācieti. Nav skaidrs, ar kādu nolūku, jo, ja abi uzskata, ka Novickis tēlojis slimību, tad iemesli, kāpēc viņam tā rīkoties, acīmredzot ir zināmi tikai Džeimsam un Veidam. Loģiska izskaidrojuma tam it kā nebūtu. Pie tam, cik dumam jābūt, lai smietos par džeku, kuru tu nevari nosegt, kurš tavu komandu šajā sērijā jau divas reizes ir iznīcinājis un kurš vienkārši ir labākais pretinieku komandas spēlētājs (starp citu, pēdējās trijās "play-off" kārtās 213 centimetrus garais Novickis iemetis 117 no 121 izdarītā sodiņa!). ESPN basketa specs Skips Beiless, noskatoties šo video, atklāti pateica: "Džeimsam ir 26 gadi, viņš izskatās uz 36, bet uzvedas kā 16-gadīgs."

Ar ko beidzās piektā spēle, visiem zināms. Ja nu kāds tomēr nezina - Dalasa nonāca vienas uzvaras attālumā no titula. Džeimss pirms šī mača iečivināja twiterī "Tagad vai Nekad" ar divām izsaukuma zīmēm galā. Vai tas nozīmē, ka Lebrons sevi nostāda turpat, kur Latvijas izlase pirms Baigās vasaras? Respektīvi, Džeimsaprāt - ja neizdodas uzvarēt piektajā mačā, tad arī sērijā nē? Ja neizdodas izcīnīt titulu šogad, tad arī nekad?

Kopš Džeimsa pārcelšanās no Klīvlendas, neesmu vairs tik dedzīgs šī zvērīga talanta apbrīnotājs, taču, arī ja būtu, iespējams, pat novēlētu Lebronam šogad aplauzties. Jo, neizcīnot titulu, Džeimss drīzāk tieksies strādāt pie trūkumiem (gan attieksmē pret pretinieku, gan morālā brieduma), un, iespējams, mums būs lemts kādu dienu piedzīvot mirkli, kad Džeimss pārspēs arī Džordanu.

Lai gan lielākā atšķirība starp Džeimsu un Džordanu ir tā, ka Džeimss it kā pabeidza vidusskolu, kamēr Džordans nomācījās augstskolā trīs gadus, bet vēlāk, jau kā NBA zvaigzne, atgriezās, uzrakstīja diplomdarbu un ieguva augstāko izglītību.

     [+] [-]

, 2011-06-11 19:45, pirms 13 gadiem
Raitcha rakstīja: Ko nav redzējis, tos nezin
ja jau nosauca Magic, tātad ir redzējis Karem un Bird! ja nosauca MJ, tad ir redzējis Ewing! Wilt, Big O no mums te neviens nav redzējis, tik highlights! nu Lenny Wilkens ir redzēts trenējam, bet nu kā spēlē....to nu neesam redzējuši...tik seni neesam!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-06-11 19:52, pirms 13 gadiem
SKRUNDA rakstīja: NU DOMAAJU ka Dzordans arii katraa spele nemteta 20-30 punktus, un bija tadas speles arii kur guva tikai dazus punktus!
jā protams arī MJ tādas spēles bija kur daži pts,bet......regulārajā sezonā!!! Finālos viņš vienmēr bija lielisks un nemeta 8 pts! protams triplīts finālos viņam ar nav bijis kā LBJ!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-06-11 20:10, pirms 13 gadiem
Jus jocigi esat vai ka! Es nesparotu no kurienes cilveki iedomajas ka vini var salidzinat Lebronu ar Jebkuru hall of fame speletaju. 2008. gada par kobi runaja tiesi to pasu, vai vins labaks par MJ. Lebrons uz doto bridi tikai pieradijis, ka vinam ir augsti fiziskie dotumi, bet basketbols ir komanads spele. es pagaidam neredzu, ka vins ir labaks par D-wade, kurs ir izcinijis titulu un kurs finalos rada augstakas klases basketbolu, nemaz nerunajot par tadiem speletajiem, ka SHaks, kobe, Mj, magiskais, larijs tapat ari vecekaie speletaji ka karims, wills. Pajautajiet, ar ko lebrons labaks kaut vai par skotiju pipenu, pagaidam ne ar ko tikai statiem. Kamer lebrons neizcinis titulu un neparadis no sevis speli ko cilveki atceresies vel gadus pec tam vinu navar salidzinat ar basketbola legendam.

  +1 [+] [-]

, 2011-06-11 20:22, pirms 13 gadiem
SKRUNDA rakstīja: NU DOMAAJU ka Dzordans arii katraa spele nemteta 20-30 punktus, un bija tadas speles arii kur guva tikai dazus punktus!
Statistika nekad nemelo. MJ finālos zemākais 22 pts spēlē, LBJ 8 pts spēlē. Es jau teiktu, ka , iespējams, labākais rādītājs kas spēj parādīt to cik labs ir spēlētājs ir viņa spēle 4/4 un cluch time. Un LBJ šis rādītājs nav no tiem labākajiem. Ir kur augt, bet nu viņš jau NBA tusējas diezgan daudz gadus un izskatās, ka tas vilciens mūk prom. Fiziskā ziņā protams viņš ir fenomenāls, bet ar to laikam jau nepietiek, ja spēlēs beigās tev "dreb rokas" un neesi gatavs "nogalināt"

     [+] [-]

, 2011-06-11 21:41, pirms 13 gadiem
lebrons18 rakstīja: nav nemaz ko runāt, kad lebrons ir tuvu MJ līmenim, 8 punkti spēlē, tas nav nopietni, taisnība ir tā, kad Kobe ir daudz tuvāk MJ, kā neviens cits spēlētājs
le psec. kur tavejs but pirmsskolas izglitibu iegut ? uz sitas uzparikc kur visads jocigs podzins randoma ,/';;kllj[ klabinat kad gudrs .;'::]? vai tik, nebut t,a kad, ar pasu, kingu viena izlaiduma ka

  -3 [+] [-]

, 2011-06-11 21:50, pirms 13 gadiem
Atbildot uz virsrakstu- Džeimsam ir tuvāk nekā Kobem!

  +3 [+] [-]

, 2011-06-11 22:27, pirms 13 gadiem
Tu saki? rakstīja: Džordans - labākais skorers NBA vēsturē.
Džeims - labākais spēlētājs NBA vēsturē. Elementāri.
Džordans nav labākais skorers NBA vēsturē,
Džeims nav labākais spēlētājs...

ja godīgi, stulbākais koments, ko esmu lasījis... labākais skorers ir Džabars, bet labākais spēlētājs kā daudzi uzskatat ir Džordans. Kā jau rakstā teikts, LBJ līdz MJ kā līdz mēnesim...

P.S. labs raksts.

     [+] [-]

, 2011-06-11 22:28, pirms 13 gadiem
Kāda jēga vispār salīdzināt Džeimsu ar Maiklu, jo pagaidām Lebrons līdz Maiklam ir saules attālumā, kā arī visi pārējie....un nevajag te neko dir st lūdzu!

  -3 [+] [-]

, 2011-06-11 22:36, pirms 13 gadiem
pickenroll rakstīja: Džordans nav labākais skorers NBA vēsturē,
Džeims nav labākais spēlētājs...

ja godīgi, stulbākais koments, ko esmu lasījis... labākais skorers ir Džabars, bet labākais spēlētājs kā daudzi uzskatat ir Džordans. Kā jau rakstā teikts, LBJ līdz MJ kā līdz mēnesim...

P.S. labs raksts.
Kas tur labs tai rakstā?
Vienas epizodes atspoguļojums, tiek izvērsts karjeras griezumā... Un tas pats tikai vienpusīgi..
Vai raksta autors aprakstīja cik sezonas MJ ir spēlējis un cik nav izcīnījis gredzenus? Cik reizes ir zaudējis play-off izcīņās? Cik reizes autora pieminētais, slavenais "trash talkers" MJ ir zaudējis un bijis apspēlēts no viņa aprunāto, ķircināto personāžu puses?
Besī man kad salīdzina dažādu paaudžu spēlētājus, dažādās komandās, dažādās pozīcijās. Cik gadi MJ pagāja līgā līdz viņš tika līdz saviem čempionu ieroču nesējiem un līdz gredzenam? vēl vairāk besī, ja to dara ar klapēm uz acīm, vai ar naidu pret kādu no rakstā pieminētiem spēlētājiem.

  -4 [+] [-]

, 2011-06-11 22:46, pirms 13 gadiem
P.S.
Nevienā brīdī neesmu uzdrošinājies apgalvot, ka kāds no šiem abiem ir labāks vai sliktāks par otru, BET...
Jautājums...
Kurš no LBJ līdz šim (izņemot Miami (tie ir esošie)) bijušiem komandas biedriem ir iekļauts vai tiks iekļauts slavas zālē? (Šaks tur nospēlēja, vai precīzāk sakot nenospēlēja nekādu lomu, bet labi, viens ir )
Un cik no MJ atbalsta grupas tur gozējas?

     [+] [-]

, 2011-06-11 23:22, pirms 13 gadiem
Raitcha rakstīja: P.S.
Nevienā brīdī neesmu uzdrošinājies apgalvot, ka kāds no šiem abiem ir labāks vai sliktāks par otru, BET...
Jautājums...
Kurš no LBJ līdz šim (izņemot Miami (tie ir esošie)) bijušiem komandas biedriem ir iekļauts vai tiks iekļauts slavas zālē? (Šaks tur nospēlēja, vai precīzāk sakot nenospēlēja nekādu lomu, bet labi, viens ir )
Un cik no MJ atbalsta grupas tur gozējas?
visam tevis teiktajam šodien piekrītu,tikai ir divas lietas-1)MJ Vašingtonā vairāk spēlēja kā treneris un kā lieta,kas piesaista visai pagrimušajai kommandai,labus un spēcīgus spēlētājus,kurš gan negribēs mazbērniem stāstīt,ka reiz spēlējis ar pašu MJ un es viņam tādu piespēli atdevu,sūds ka MJ jau 38.gadi,pēc MJ laika kommanda progresēja un pat play-off tika.tagad tikai nedaudz palaidusies un 2)par to slavas zāli,tajā pārsvarā uzņem cilvēkus kas jau labu laiku kā ir beiguši,nevis karjēras laikā,tā kā nevar zināt,mazums Weids,Bosh vai vēl kāds nākamo 5-10 gadu laikā izstrādā ko tādu,ka iekļūst ar

  -3 [+] [-]

, 2011-06-11 23:29, pirms 13 gadiem
Visi Maiklu ceļ augstumos tapēc, ka viņš bija tas, kas izmainīja basketbolu. Protams arī statistika pati par sevi runā. Kāds te runāja par labākajiem scoreriem - es piemēram uzskatu, ka Kobe ir labāks scorers par Maiklu. Tās visas kustības, ko no viņa var redzēt ir ņemtas faktiski no citiem spēlētajiem, tikai viņš tās izpilda labak un efektīvāk. Kautvai tas pats fadeaway jumper.

  +2 [+] [-]

, 2011-06-11 23:38, pirms 13 gadiem
lielais eksperts rakstīja: Visi Maiklu ceļ augstumos tapēc, ka viņš bija tas, kas izmainīja basketbolu. Protams arī statistika pati par sevi runā. Kāds te runāja par labākajiem scoreriem - es piemēram uzskatu, ka Kobe ir labāks scorers par Maiklu. Tās visas kustības, ko no viņa var redzēt ir ņemtas faktiski no citiem spēlētajiem, tikai viņš tās izpilda labak un efektīvāk. Kautvai tas pats fadeaway jumper.
viens pret vienu varbūt,bet ar to vien nepietiek lai iegūtu gredzenu,tas pats James,kurš manuprāt viens pret vienu ar Mj uzvarētu Cavs rindās neko nesasniedza un ja par Kobi,tad viņš salīdzinot ar MJ ir pārāk tendēts uz sevi un MJ savus titulus sasniedza bez dominējoša centra zem groziem,kā Šaks un Gazols Lakers rindās

     [+] [-]

, 2011-06-11 23:41, pirms 13 gadiem
ievadiet guglee sport ru un palasiet analiitisku sporta zhurnaalistiku. te puikas vienkaarshi raksta tad kad savaakushi un paartulkojushi tekstus nevis tad kad pashiem ir ko teikt. nu ja

  +5 [+] [-]

, 2011-06-12 00:14, pirms 13 gadiem
Raitcha rakstīja: P.S.
Nevienā brīdī neesmu uzdrošinājies apgalvot, ka kāds no šiem abiem ir labāks vai sliktāks par otru, BET...
Jautājums...
Kurš no LBJ līdz šim (izņemot Miami (tie ir esošie)) bijušiem komandas biedriem ir iekļauts vai tiks iekļauts slavas zālē? (Šaks tur nospēlēja, vai precīzāk sakot nenospēlēja nekādu lomu, bet labi, viens ir )
Un cik no MJ atbalsta grupas tur gozējas?
Nu un cik? 2? jā, Pipens un Rodmens!
Un? Viņi ar Pipenu kopā izauga līdz tādam līmenim, lai tiktu tajā hall of fame, nevis pie kāda pārbēga, lai varētu izcīnīt gredzenus!
Un Veids ir augstāka kalibra spēlētājs kāds bija Pipens vai kāds cits no Bulls dinastijas!
Es piekrītu, ka raksts ir k/kāds bezsakarīgs, bet nevar nepiekrist, ka fakti un statistika nemelo.....Maikls ir priekšā visiem!
6 fināli - 6 gredzeni - 6 fināla mvp! Viņš ne reizi nav zaudējis finālā!
Jā, protams, viņš zaudēja play off izcīņās arī.....bet statistika nemelo...viņš ir labākais play off un regulārās sezonas spēlētājs NBA vēsturē! Nevienam nav bijis tik augsts efektivitātes rādītājs un vidēji spēlē gūto punktu kā Maiklam!
Te pat nav jēga diskutēt....iemest 38 gados 51 punktu un 40 gados 43 punktus, tas visu izsaka!...Maikls beidz spēlēt 2003. gadā un Lebrons sāka spēlēt nākamajā sezonā un nevajag te k/ko pļūtīt par to, ka viņu spēlēšana nav vienā maisā bāžama...un kā vēl ir!
Maikls 40 gados vēl bija viens no līgas labākajiem spēlētājiem....un tas ir pēc trīs gadiem, kad bija otreiz beidzis karjeru!

  -2 [+] [-]

, 2011-06-12 11:38, pirms 13 gadiem
Manuprāt, pašlaik izskatās, ka drīzāk K.Durants būs tuvāk MJ nevis Džeimss.

  +1 [+] [-]

, 2011-06-12 14:16, pirms 13 gadiem
Raitcha rakstīja: Smieklīgi ir tas, ka tāds spēlētājs, kuram aiz muguras ir tāda karjera, kurš ir spējis atgriezties basketā pēc gada pārtraukuma un būt pat vēl labāks ne kā bijis iepriekš, beigu beigās nespēj pienācīgi aiziet no basketa. Kaut ko raustās un skraida kopā ar puikām, kurus pats pieaicinājis tai komandā... Aiziet ir jāmāk turklāt laicīgi... Wizards bija lieks ieraksts viņa spēlētāju karjerā. Tas protams manā skatījumā.
Tu vispaar zini kapeec MJ atgriezaas NBA un Wizards sastavaa? Viņš atgriezaas, lai ziedotu 11 septembra terorakta cietushajiem! Un Jordans nav liekams maisaa ne ar vienu!

  +1 [+] [-]

, 2011-06-12 14:54, pirms 13 gadiem
Labs raksts un tas tiešām ir fakts ka Lebonam līdz Maiklam ir kā līdz mēnesim.

  -2 [+] [-]

, 2011-06-12 22:11, pirms 13 gadiem
pickenroll rakstīja: Džordans nav labākais skorers NBA vēsturē,
Džeims nav labākais spēlētājs...

ja godīgi, stulbākais koments, ko esmu lasījis... labākais skorers ir Džabars, bet labākais spēlētājs kā daudzi uzskatat ir Džordans. Kā jau rakstā teikts, LBJ līdz MJ kā līdz mēnesim...

P.S. labs raksts.
Nē, nu man patīk šitie tirliņi, kas uz komentāriem atbild ar tukšu dir anu. Statistiku parādi, kad Džabars ir labākais.

1. Kareem Abdul Jabbar - 38,387pts. - 20 yrs.
2. Karl Malone - 36,928pts. - 19yrs.
3. Michael Jordan - 32,292pts. - 15yrs.

Melouns gadu nospēlējot NBA pārspētu Džbaru.

Nākamreiz, kad centies izcelties, liec kaut ko pretī, nevis ūdeni lej.

Džeims, būdams 18 gadus vecs puika, NBA ieradās, it kā tur būtu nospēlējis jau gadus 4. 7 gadus viņš vilka nožēlojamu komandu, ar kuru tika līdz PO finālam. Taču prezidentam bija pilnīgi pofig, cerēja, ka Lebrons iegūs titulu viņa komandai. Necentās pat iegūt vēl kādu izcilu spēlētāju. Džordans savus sešus titulus ieguva ar Pipenu. Tā pat arī Šakils kopā ar Braentu un vēlāk ar Veidu. Tas pats arī ar Big 3 iekš Bostonas. Neviens viens pats nevar iegūt titulu, tāpēc, ja centīsies kaut ko pieminēt par grezeniem, būs par ko padomāt. Karjeras beigās, Džeimsam būs vairāk apbalvojumu nekā Džordanam (izņemot gredzeni un "scoring leader").

  -1 [+] [-]

, 2011-06-13 09:27, pirms 13 gadiem
Raitcha rakstīja: P.S.
Nevienā brīdī neesmu uzdrošinājies apgalvot, ka kāds no šiem abiem ir labāks vai sliktāks par otru, BET...
Jautājums...
Kurš no LBJ līdz šim (izņemot Miami (tie ir esošie)) bijušiem komandas biedriem ir iekļauts vai tiks iekļauts slavas zālē? (Šaks tur nospēlēja, vai precīzāk sakot nenospēlēja nekādu lomu, bet labi, viens ir )
Un cik no MJ atbalsta grupas tur gozējas?
Koments vietā, bet no šī HEAT sastāva kadi 2 toč varētu un droši vien arī gozēsies! Laiks rādīs!
Bet nenoliedzami, ka patīkami bija skatīties, kā MJ vienmēr ar smaidu, vai smīnu spēlē. Vismaz man.
Domāju, ka tādas komandas kā CHI MJ laikos vēl ilgi nebūs. Komplektācija bija super, kādu laiku visi spēja nolikt savas ambīcijas malā un bija arī rezultāts.
Visssfascinējošākais bija Rodmens. Sne nau redzētas bildes, kaurā kāds spēlētājs lido ar bumbu rokā paralēli grīdai.

Nu un salīdzināt divu dažādu paaudžu spēlētājus nav vietā!!! tas ir 100%

Tomēr jāatzīst, ka LBJ pietrūkst harzimas.

     [+] [-]

, 2011-06-13 18:38, pirms 13 gadiem
Nav te nekāda sakara ar izglītību. Tas par trashu arī sviests. James vienkārši nav stipra personība, bet apveltīts ar lieliskiem fiziskajiem dotumiem un talantu. Viņš nav pēc dabas līderis. Nav arī viņā iekšā pietiekami daudz agresijas, patiesas ambīcijas uzvarēt. Viņš ir mazliet par mīkstu.