Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:131, Did:0, useCase: 3

Aukstasinīgais Lomažs nokārto "Ventspils" uzvaru finālsērijas pirmajā mačā

Emils Ozerinskis

Aukstasinīgais Lomažs nokārto "Ventspils" uzvaru finālsērijas pirmajā mačā
Rihards Lomažs
Foto: BK Ventspils

"Olybet" Latvijas Basketbola līgā startējusi sezonas finālsērija, kuras pirmajā spēlē BK "Ventspils" ar rezultātu 94:87 pieveica Rīgas VEF, sērijā izvirzoties vadībā ar 1-0. Izšķirošajos brīžos nozīmīgus metienus realizēja Rihards Lomažs, kopumā sakrājot 13 punktus, savukārt mača rezultatīvākais spēlētājs ar 20 punktiem bija Aigars Šķēle.

Starta piecinieki
Ventspils: Ubila, Lomažs, Gulbis, Freimanis, Zaķis
VEF Rīga: Peress. Ate, Mejeris, Bērziņš, Čavars

Mača pirmajās minūtēs rīdzinieki laukumā sūtīja garu sastāvu, lai iegūtu pārsvaru groza apakšā, tomēr ventspilnieki spēja ar ātru spēli un precīziem metieniem pārņemt mača vadību. Pēc Emanuela Ubilas pieciem punktiem pēc kārtas kurzemnieki sasniedza rezultātu 7:2. Savukārt jau pēc trīs ar pusi nospēlētām minūtēm amerikāņu saspēles vadītājs panāca mājiniekiem desmit punktu pārsvaru. Iesaistoties spēlē no rezervistu soliņa, Aigars Šķēle ar rezultatīvām darbībām ļāva ventspilniekiem saglabāt pārsvaru divciparu skaitļa robežās. Divas ar pusi minūtes līdz pirmā ceturkšņa noslēgumam efektīga epizode padevās vefiešiem, kad Pols Kārters ar piespēli atrada Iļju Gromovu, garajam spēlētājam ar danku satricinot groza konstrukciju. Noslēdzot pirmās desmit minūtēs, Arnolds Helmanis raidīja grozā metienu, kas samazināja rezultāta starpību līdz deviņiem punktiem. Līdz ar to pēc spēlētām desmit minūtēm rezultāts bija 28:19 par labu Roberta Štelmahera komandai.

Otro desmitminūti ar rezultatīvu caurgājienu uzsāka "Ventspils" ukrainis Deniss Ikovļevs, bet viesu rindās ar ierāvienu un diviem punktiem groza apakšā atbildēja meksikānis Alekss Peress. Groza apakšā divos uzbrukumos pēc kārtas sekmīgi uzbruka Juļs Juciks, panākot mājiniekiem +13. Pēcāk ventspilnieku uzbrukums iestrēga, ļaujot Rīgas VEF līdz perioda vidum izveidot 11 punktu izrāvienu. Kurzemnieku uzbrukumu izdevās atdzīvināt Šķēlem, kurš bija precīzs gan no tālās distances, gan apspēlējot pretiniekus soda laukumā. Mača amizantāko mirkli izveidoja Kaspars Bērziņš, kurš mēģinot izdarīt piespēli trāpīja bumbu grozā, kas atveda rīdziniekiem negaidītus trīs punktus. Neilgi pirms puslaika noslēguma Bērzs, nesavaldot elkoņus, izpelnījās nesportisko piezīmi, dodot mājiniekiem iespēju palielināt savu pārsvaru. Tomēr pēdējais vārds puslaikā piederēja Kristapam Janičenokam, kurš raidīja grozā divu punktu metienu, sasniedzot rezultātu 45:52.

Mejera trejacis trešās ceturtdaļas ievadā palīdzēja rīdziniekiem sadeldēt rezultāta starpību līdz četru punktu starpībai. Savukārt pēc četrām ar pusi aizvadītām minūtēm periodā Kens Brauns panāca izlīdzinājumu spēles rezultātā - 58:58. Lai gan skatītāju tribīnes nebūt nebija pārpildītas, tomēr savās mājās ventspilnieki vadību pretiniekiem atdot negrasījās, Jucikam metot precīzi no groza apakšas, bet Rihardam Lomažam aukstasinīgi realizējot trejaci. Ja visā pirmajā puslaikā kurzemnieki bija pieļāvuši tikai vienu kļūdu, tad trešās ceturtdaļas noslēdzošajās minūtēs mājinieki vairākkārt kļūdījās piespēlēs, tādējādi dodot iespēju viesiem pietuvoties. Šo iespēju rīdzinieki izmantoja, pirms noslēdzošajām desmit minūtēm pietuvojoties līdz divu punktu atstatumam - 68:70.

Ceturto ceturtdaļu ar precīzu trejaci ievadīja Peress, pirmo reizi mačā vadību panākot rīdziniekiem. Nākamajos uzbrukumos ar trejačiem apmainījās Ubila un Brauns. Pēcāk laukumā abu komandu starpā attiecības saspīlējās, Braunam iemetot bumbu sejā Šķēlem, bet Latvijas izlases basketbolistam iesaistoties fiziskā spēku apmaiņā. Par to abi spēlētāji saņēma tehniskās piezīmes. Sešas minūtes līdz pamatlaika noslēgumam tālmetienu grozā raidīja Bērziņš, tādējādi sasniedzot Rīgas VEF sešu punktu pārsvaru (79:73). Sākoties pēdējām četrām minūtēm virkne vefiņa garie spēlētāji bija sakrājuši jau četras personīgās piezīmes, bet Gromovam mačs jau beidzās trešajā ceturksnī. No sešu punktu deficīta kurzemniekiem izdevās atgriezties vadībā brīdī, kad tālmetienu grozā raidīja Lomažs.

Simts sekundes līdz mača beigām Māris Gulbis no sarežģītas situācijas spēja realizēt trejaci, bet viesu rindās Bērziņš atbildēja ar divu punktu metienu, bet Brauns sākoties pēdējai minūtei rezultātu izlīdzināja. Pēdējā pusminūtē Lomažs ar fantastisku māņkustību nolika sevi pozīcijā, lai realizētu netraucētu tālmetienu. VEF rindās uzbrukumu sasteidza Brauns, no tālās distances uzmetot ķieģelīti. Divus soda metienus 13 sekundes līdz beigām realizēja Barnets, tādējādi dodot ventspilniekiem +5. Pēdējā VEF cerība vēl bija ar Janičenoka tālmetienu, tomēr veterāna metiens bija neprecīzs. Līdz ar to "Ventspils" guva panākumu finālsērijas pirmajā mačā ar 94:87.

BK "Ventspils" - "VEF Rīga" 94:87 (28:19, 24:26, 18:23, 24:19)
Ventspils: Šķēle 20, Ubila 17, Lomažs 13, Juciks 12, Barnets 10, Zaķis 7, Gulbis 6, Ikovļevs 5, Freimanis 4.
VEF Rīga: Mejeris 19 (8ab), Bērziņš 16 (8ab), Brauns 14, Peress 13 (10rp), Ate 7, Janičenoks 7, Čavars 5, Kārters 2, Helmanis 2, Gromovs 2, Vecvagars, Misters.

Finālsērijas kalendārs

DatumsMājiniekiViesiVietaRezultāts
19.05.Ventspils-VEF RīgaVentspils OC94:87
21.05.Ventspils-VEF RīgaVentspils OC
31.05.VEF Rīga-VentspilsArēna Rīga
02.06.VEF Rīga-VentspilsArēna Rīga
04.06.*Ventspils-VEF RīgaVentspils OC
06.06.*VEF Rīga-VentspilsArēna Rīga
08.06.*Ventspils-VEF RīgaVentspils OC
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2018-05-19 19:29, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Kāds te sakars kalendāra plānotājiem?
Nezinu, varbūt tāds, ka varēja iedomāties, ka ir VTB utt! Jeb LBL spēļu kārtību nosaka kāds mistisks spēks!?
Kaut kā piemērs, BKV no sezonas pēdējās spēles līdz izslēgšanas spēlēm gaidīja 16!!!! dienas! VEF gaidīja 21!!!! dienu!!! Debīlā automātiskā 1/2 sistēma ir nekam nederīga! +VTB bezsakars, kas čakarē visu LBL kalendāru! Bonusā BKV tagad no 21.05 kūkos līdz 31.05... Kas nozīmē, no 22.04-31.05 BKV būs nospēlējuši 8!!! spēles!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2018-05-19 19:29, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Tevi neuztrauc, ka VEF viegli atspēlēja 15 punktu bkv pārsvaru un vēl aizgāja +6 vadībā? Tīri sērijas ziņā? Man vienkārši ir vēlme dzirdēt no normāla bkv līdzjutēja viedokli, savādāk, man te lielākā daļa rādās nobloķēti
Tas ir normali basketbolaa, izravienu speele
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2018-05-19 19:30, pirms 6 gadiem
Slyyp rakstīja: Protams, bija kļūdu, gan uzbrukumā, gan aizsardzībā, kuras novēršot, pārsvars būtu daudz lielāks, bet, ja arī šādā veidā var noturēt uzvaru, tad Let's Go!
Bet to arī uz otru pusi var attiecināt, jo pie +6, paši VEF uztaisīja diezgan kļūdas un deva daudz BKV iespēju...Kopumā, VEF diezgan daudz BKV arī iespēju uz izvēršanos, paši par to samaksāja. Domāju, ka otrajā spēlē būs jau pavisam cita aina. Mani pārsteidza tas, ka BKV nebija pārsvara zem groza, domāju fiziskā, īpaši, kad Čavars uznāca.

     [+] [-]

, 2018-05-19 19:30, pirms 6 gadiem
Asais_Nazis rakstīja: Dzeru melno tēju, ēdu Knoppers vafeli.

Ko Tu?
es vafeļtorti par godu Ventspils uzvarai!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2018-05-19 19:31, pirms 6 gadiem
HMB- VAFELEEM PEERIENS!!! rakstīja: Jaa starkovs kluci pret pasaules vajako komandu izspieda un 2 precizas piespeles pec kaartas
Ko Bagijs var izspiest?! Kad komandā nebija zvaigznes-rezultāts bija krietni manāmāks! Katrā gadījumā, neviens neko negaidīja-un rezultāti bija! Nemāka pārkāpt pāri savam EGO un aģentiem-mums maksāja stabilu medaļu EČ!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2018-05-19 19:33, pirms 6 gadiem
viedoklis rakstīja: Nezinu, varbūt tāds, ka varēja iedomāties, ka ir VTB utt! Jeb LBL spēļu kārtību nosaka kāds mistisks spēks!?
Kaut kā piemērs, BKV no sezonas pēdējās spēles līdz izslēgšanas spēlēm gaidīja 16!!!! dienas! VEF gaidīja 21!!!! dienu!!! Debīlā automātiskā 1/2 sistēma ir nekam nederīga! +VTB bezsakars, kas čakarē visu LBL kalendāru! Bonusā BKV tagad no 21.05 kūkos līdz 31.05... Kas nozīmē, no 22.04-31.05 BKV būs nospēlējuši 8!!! spēles!
par pirmo daļu piekrītu, tāpēc būtu svētīgi ar igauņiem mesties kopā un tomēr mainu savas domas un tev piekrītu par tiem kalendāra licējiem, piemēram pērn, VTB pat ielika, ka VEF ar Zenit nedēļu ātrāk savu PO kārtu izspēlē, lai mazāk LBL tiktu ietekmēts, bet šosezon kaut kā nesakrīt tas turnīra garums, iespējams, ka savas korekcijas izlašu pauze ir ienesusi
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2018-05-19 19:35, pirms 6 gadiem
HMB- VAFELEEM PEERIENS!!! rakstīja: zaudejam nakoshai NBA zvjozdai Doncicam, iemestu KP to truli butu finaals
Vai Dončičs ir kaut spēli nospēlējis NBA?! Nē! Atgādināt varu, ka arī Rubio nez ko prognozēja, pagāja vismaz 5 gadi, līdz viņš varēja kaut aptuveni pietuvoties tai spēlei NBA, ko viņš Eiropā darīja! Iztēlojies Dončiču pret kādu viņa pozīcijas melni-top melni-varētu būt ok, ņemot vērā, kā Timma viņu skoloja!
p.s. Somiem hokejā arī "zeltu" rīt pasniegs... nākotnes redzētāji!

     [+] [-]

, 2018-05-19 19:35, pirms 6 gadiem
zaipis_lohs_105786410294302 rakstīja: VTB nolasītas kaut kādas vājinieku ārzemju blices, lai krievu klubi parādītu savu varenību.
Kuri klubi? Tie kas zaudēja VEFam un Cmoki kā arī Kalev? Vai tie, kurus diezgan mocīja Astana? Vai domāji Jeņisej ar Permu, kas ar labākiem budžetiem ir zem VEF? Jā tā ir tāda varenība...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2018-05-19 19:37, pirms 6 gadiem
viedoklis rakstīja: Vai Dončičs ir kaut spēli nospēlējis NBA?! Nē! Atgādināt varu, ka arī Rubio nez ko prognozēja, pagāja vismaz 5 gadi, līdz viņš varēja kaut aptuveni pietuvoties tai spēlei NBA, ko viņš Eiropā darīja! Iztēlojies Dončiču pret kādu viņa pozīcijas melni-top melni-varētu būt ok, ņemot vērā, kā Timma viņu skoloja!
p.s. Somiem hokejā arī "zeltu" rīt pasniegs... nākotnes redzētāji!
Eiropas čempī Dončičs izskoloja Timmu, viens no lielākajiem iemesliem mūsu zāģim, bet tas tā...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2018-05-19 19:37, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Kuri klubi? Tie kas zaudēja VEFam un Cmoki kā arī Kalev? Vai tie, kurus diezgan mocīja Astana? Vai domāji Jeņisej ar Permu, kas ar labākiem budžetiem ir zem VEF? Jā tā ir tāda varenība...
Viņiem arī jāmaksā spēlētājiem krietni vairāk, lai vispār tur kāds brauktu spēlēt

     [+] [-]

, 2018-05-19 19:38, pirms 6 gadiem
Lavašs savā sulā
#HMBpļutka
Iesaku!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2018-05-19 19:39, pirms 6 gadiem
zaipis_lohs_105786410294302 rakstīja: VTB vnk ierēc un uzmīž LBL, bet tu turpini šos slavēt un čurāt karstu par -30 pret ciskām. Tava attieksme pret LBL ir tāda pat kā VEF kuri neciena šo turnīru.
jā, tā ierēc, ka pērn lika Zenit spēlēt daudz ātrāk kā citiem, jā tā ir ierēkšana, par repliku par cska neizteikšos, stabili pierādi, ka esi mazgadīgs, ar mazu saprati par basketbolu kā tādu un klubiem un nāc šeit tikai heitošanas pēc, bet nu tas ir standarts, kam dikti uzmanība ir vajadzīga

     [+] [-]

, 2018-05-19 19:39, pirms 6 gadiem
Un kāpēc vispār nevar nodibināt normālu Baltijas līgu ar pilnu sezunu (ap35 spēlēm)?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2018-05-19 19:39, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: par pirmo daļu piekrītu, tāpēc būtu svētīgi ar igauņiem mesties kopā un tomēr mainu savas domas un tev piekrītu par tiem kalendāra licējiem, piemēram pērn, VTB pat ielika, ka VEF ar Zenit nedēļu ātrāk savu PO kārtu izspēlē, lai mazāk LBL tiktu ietekmēts, bet šosezon kaut kā nesakrīt tas turnīra garums, iespējams, ka savas korekcijas izlašu pauze ir ienesusi
LBL, VTB, FIBA, ULEB utt, to kantoru ir par daudz-visiem interesē nauda-ne tas, kā kko sasniegt! Nez vai mūsu izlases kontekstā šitā dīkstāve nāk par labu kādam
Pieņemu, ka Lietuvā ar Žalgiri ir līdzīgi, jo final4 gan jau arī tiem korekcijas ieviesa.
Arī ar igauņiem nevar mesties kopā, BKV, Kalev, Vef tā pat ir cits līmenis tomēr. Būtu normāli Eiropas turnīri, piemēram, līdzīgs Eirolīgai, kur ir savas 30spēles, lai var kapāt! Savādāk vietējais čempis tiek čakarēts no visiem galiem! Jo pārējās komandas pielāgojas tiem, kas skraida apkārt!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2018-05-19 19:41, pirms 6 gadiem
A kāpēc nevar spēlēt normāli eirokausos vai čempionu liga? Ja jau kepkas prāt līmenis tik zems, lai parāda kā ar pusspēku pacels Čempionu līgas turzu!

     [+] [-]

, 2018-05-19 19:41, pirms 6 gadiem
Narkomāns Jānis rakstīja: Un kāpēc vispār nevar nodibināt normālu Baltijas līgu ar pilnu sezunu (ap35 spēlēm)?
nav tik daudz tik nopietnu komandu, jo lietuvieši nav ieinteresēti veidot atklātu LKL, kas pa lielam tas būtu...Vienīgā iespēja uz labu līgu šeit ir tikai ar eirolīgas un EK klubu palīdzību, ka nolasās labākās komandas no šī reģiona, tostarp Krievijas un izspēlē divu apļu turnīru ar final four, bet zinot FIBA, tad tā var gadīties liela problēma
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2018-05-19 19:42, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Eiropas čempī Dončičs izskoloja Timmu, viens no lielākajiem iemesliem mūsu zāģim, bet tas tā...
1:1 Timmam spēlējot ar muguru pret grozu-Dončičam nebija nekādu variantu! Nemaz nerunājot par to, ka ārī Eirolīgā tiesneši viņu pārāk bieži pažēlo!