Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2979, Did:0, useCase: 3

Lomažs iemet 33 punktus, Latvijas izlase pēdējās sekundēs zaudē serbiem

Emils Ozerinskis

Lomažs iemet 33 punktus, Latvijas izlase pēdējās sekundēs zaudē serbiem
Rihards Lomažs. Foto: FIBA

Pasaules kausa kvalifikāciju galvenā trenera Lukas Banki vadībā ar minimālu zaudējumu Belgradā sāka Latvijas vīriešu basketbola izlase ar 100:101 devīto reizi pēc kārtas piekāpjoties Serbijai.

# Šī bija Latvijas vīriešu valstsvienības devītā spēle ar Serbiju, tomēr panākumu vēl aizvien gūt nav izdevies, lai gan Latvijas basketbolisti pēdējā ceturtdaļā bija priekšā ar septiņu punktu pārsvaru.

# Latvijas valstsvienības rindās serbu līdzjutēju spiediens netraucēja Rihardam Lomažam, kurš guva 33 punktus (2p. 3/5, 3p. 6/10, 1p. 9/10). Tāpat rezultatīvi spēlēja komandas kapteinis Dairis Bertāns un groza apakšā enerģiski cīnījās Andrejs Gražulis, abiem basketbolistiem gūstot pa 17 punktiem.

# Meistarīgi spēli līdz uzvarai novadīja Eiropas basketbola superzvaigzne Milošs Teodosičs, sakrājot 21 punktu (2p 6/8, 3p 1/2, 1p. 6/6), izdarot deviņas rezultatīvas piespēles un nokomandējot komandas biedram pareizo taktiku spēles izskaņā uz soda metiena līnijnas.

# Latvijas valstsvienība realizēja 16 no 34 izpildītajiem trīs punktu metieniem. Serbi tikmēr trāpīja desmit trejačus, kas bija puse no komandas izpildītajiem. Mājinieki lielāku uzsvaru lika uz groza apakšu, kur uzvarēja cīņu par atlēkušajām bumbām ar 29 pret 20.

# Latvijas izlases rezultatīvākais spēlētājs Lomažs pēc spēles pauda, ka mūsu vīri bija pelnījuši spēlēt vismaz papildlaiku. Plašāks viņa komentārs ŠEIT!

Starta piecinieki:
Serbija: Avramovičs, Trifunovičs, Radanovs, Jagodičs-Kuridža, Smailagičs.
Latvija: Zoriks, Bertāns, Kurucs, Gražulis, Čavars.

Dueļa ievadā Belgradā Latvijas basketbolisti bumbu spēlēja caur soda laukumu, kur Klāvs Čavars un Andrejs Gražulis viens otram pasniedza rezultatīvas piespēles. Serbi tikmēr ar labām sekmēm laimi meklēja no tālās distances. Ceturtdaļas otrajā pusē arī Latvijas basketbolisti iekarsa no tālmetiena distances, Rihardam Lomažam panākot sešu punktu pārsvaru. Būtisku atrāvienu Lukas Banki padotajiem neļāva veikt Milošs Teodosičš, kurš ar filigrānu piespēli un aizsardzību cauršķeļošu caurgājienu deldēja sarkanbaltsarkano pārsvaru. Pirmās desmit minūtes Latvijas izlase uzvarēja ar 33:28.

Otro periodu latvieši iesāka ar pārāk vaļīgu aizsardzību, atdodot visu iekrāto pārsvaru un liekot trenerim Banki sasaukt komandas sapulci. No minūtes pārtraukuma mūsu izlase atgriezās laukumā ar septiņu punktu izrāvienu, bet serbiem ceturtdaļas vidū sanāca gūt astoņus punktus pēc kārtas. Puslaika noslēdzošajā minūtē Dairis Bertāns realizēja četru punktu gājienu, bet ar aukstasinīgu trejaci atbildēja Teodosičs, pārtraukumā Latvijai ejot pie četru punktu pārsvara - 56:52.

Otrā puslaika sākumā serbi piedzina, bet Gražulis atgādināja par sevi, ietriecot atpakaļ grozā komandas biedra netrāpīto metienu. Trešās ceturtdaļas vidū Latvijas uzbrukums kļuva pārāk vienveidīgs, paļaujoties uz trīs punktu metieniem. Serbijas līdzjutēju skaļais spiediens un basketbolistu agresīvā segšana radīja mulsumu sarkanbaltsarkano uzbrukumos, novedot pie vairākiem samocītiem metieniem un kļūdām. Pirms desmitminūtes beigu signāla stūra trejaci grozā raidīja Rade Zagoracs, pēdējo ceturdaļu liekot latviešiem sākt iedzinējos ar 75:77.

Izšķirošajā spēles nogrieznī Latvijas izlases basketbolisti atkal kļuva karsti no tālmetiena zonas, Lomaža precīzo trīs punktu metienu atkārtojot arī Gražulim un Kristeram Zorikam, sasniedzot +7. Spēlei tuvojoties izskaņai, laukumā valdīja nokaitēta atmosfēra, līdzjutējiem radot pamatīgu troksni Latvijas izlases uzbrukumā un pēc katras mājiniekiem nelabvēlīgas svilpes.

Pusotru minūti pirms cīņas beigām serbi izlīdzināja mača rezultātu. Sākoties pēdējai minūtei, Latvijas izlase realizēja minūtes pārtraukumā izstrādāto sagatavi, bumbu grozā no augšas triecot Čavaram. Pēc Radiona Kuruca pārkāpuma pretinieku laukuma pusē, Teodosičs no soda metiena līnijas guva Serbijas simto punktu. Roka no soda līnijas nenotrīcēja Lomažam, kurš 11 sekundes pirms pamatlaika beigām panāca 100:100. Pēdējo aizsardzību Lukas Banki padotajiem neizdevās nospēlēt bez soda, ļaujot Marko Jagodičam-Kuridžam no brīvmetiena līnijas gūt uzvaras punktu.

Serbija - Latvija 101:100 (28:33, 24:23, 25:19, 24:25)
Serbija: Teodosičs 21, Avramovičs 17, Jagodičs-Kuridža 16, Smailagičs 15, Rističs 9, Radanovs 8, Dangubičs 7, Trifunovičs 5, Zagoracs 3.
Latvija: Lomažs 33, Gražulis 17, Bertāns 17, Zoriks 14, Kurucs 6, Čavars 6, Mejeris 2, Šķēle 2, Pasečņiks 2, Bērziņš 1, Ate.

Pēc pirmās Pasaules kausa kvalifikācijas turnīra dienas A grupā vadībā izvirzījusies Beļģijas izlase, kas ar 26 punktu pārsvaru uzvarēja Levicē latviešu nākamo pretinieci Slovākiju.

PK 2023 kvalifikācijas A grupa

V.KomandaU-Z+/-
1.Beļģija1-0+26
2.Serbija1-0+1
3.Latvija0-1-1
4.Slovākija0-1-26

Serbija - Latvija spēles teksta tiešraide.

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2021-11-25 23:30, pirms 2 gadiem
Kiesturs Voziols rakstīja: Kurucam ar Anžeju vajag atvērties izlasē, ceru ka jau šajā ciklā
Atvērsies Kurucs ar Anžeju, aizvērsies Lomažs ar Gražuli, proti, truļu vietā lidos ķieģeļi, nekad nebūs tā, ka visiem viss iet no rokas.

  +1 [+] [-]

, 2021-11-25 23:31, pirms 2 gadiem
Meiers būtu noderīgāks par Andžeju...

  +1 [+] [-]

, 2021-11-25 23:31, pirms 2 gadiem
Real Rebel rakstīja: Un? Kāda loģika man būtu jāizsecina no tava rakstītā? AP būs arī acb jāsasparojas, jo tur rādās, ka komandā jau notiek kadru kustība un pašlaik pirmais, kam var nepaveikties ir Dairis.
Un kur Tevis teiktajā ir loģika, iesāc teikumu par AP neatbilstību, bet iznākuma Tu jau tajā pašā taisnē finišē ar teikumu par Daira šaubīgo situāciju? Tas man neliecina par loģiku. AP sev atvēlētajā laikā, bez labas spēļu prakses, es teiktu, ka absolūti ok sev parādīja ACB, te nevisai, bet laukumā bija totāls bardaks, nekur tikpat kā pat nekas netika izspēlēts uz labu pozīciju tieši viņam.

     [+] [-]

, 2021-11-25 23:32, pirms 2 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Jā, interesanti, ka Lomažs nekad netika saukts pie mūsu "zelta" sastāva, bet dažos gados viņš ir nupat Top5 vai Top6 džeks šobrīd. Mēs sūkstamies, ka talanti ātri noriet, bet te ir viens reāls pretējs piemērs. Un, starp citu, raudot par Žagara problēmām, neaizmirstam, ka ir arī tāds Zoriks, kurš savos 23 gados, ja baigi netraumēsies un turpinās strādāt, varētu kļūt par vienu no mūsu topa saspēlniekiem, varbūt par Eirolīgas kadrs. Kaut izdotos!
Viennozīmīgi varu piekrist par to un domāju, ka zoriks stabili iet, lai nākotnē aizsniegto līdz Eirolīgai, galvenais turpināt attīstību.

Lomaža un Zorika sakarā es teiktu, ka ir sava veida līdzība, kas parāda, ka reizēm jaunajiem tomēr vajag sevi pieteikt caur Latviju, respektīvi vef, bkv utt. te viņiem uzticās, dod laiku komandā, attīsta un tajā pašā laikā dzen kā ikvienu citu spēlētāju. Vienīgi Zoriks nav sasniedzis šeit maksimumu, kā to Lomažs izdarīja

  +1 [+] [-]

, 2021-11-25 23:32, pirms 2 gadiem
skotijs rakstīja: punktu starpībai arī ir nozīme! malači, kopumā laba spēle šodien!
piekrītu! bet tikai tad, ja pēc spēles beigu signāla tā ir par labu mūsu komandai

  +1 [+] [-]

, 2021-11-25 23:32, pirms 2 gadiem
Čavars patīkami pārsteidza, kārtīgs malacis, bija daudz pārliecinātāks un agresīvāks kā parasti. Kurucs vizmaz bija aktīvs, bet Pasēcniks galīgi nemanāms. Sapņo par Nba, bet izlasē knapi tik tiek pēc spēka reitinga.

     [+] [-]

, 2021-11-25 23:33, pirms 2 gadiem
Churbana Lielais Galds rakstīja: Tu kas butu?
He he, slikti ka neessi jau vecmēbeli atpazinis ! Es savu stilu nemainu un jau padsmit gadus te ieturu vienādu

  +1 [+] [-]

, 2021-11-25 23:33, pirms 2 gadiem
Churbana Lielais Galds rakstīja: Ja vel noderetu tas grazhula trulis no stuura un visi kuraca kiegeli
Bet tas trulis tiešam atmiņā labi palicis. Gražulis neiemeta, +8 vietā pēc dažām sekundēm kļuva +2, jo serbs truli iemeta.

     [+] [-]

, 2021-11-25 23:34, pirms 2 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Un kur Tevis teiktajā ir loģika, iesāc teikumu par AP neatbilstību, bet iznākuma Tu jau tajā pašā taisnē finišē ar teikumu par Daira šaubīgo situāciju? Tas man neliecina par loģiku. AP sev atvēlētajā laikā, bez labas spēļu prakses, es teiktu, ka absolūti ok sev parādīja ACB, te nevisai, bet laukumā bija totāls bardaks, nekur tikpat kā pat nekas netika izspēlēts uz labu pozīciju tieši viņam.
Teiksim pret real, AP bija stabili lēnākais centrs tur. Jā, viņam nav spēļu prakses, bet tas īsti neietekmē fizisko formu, tas tā...Tavaress, kurš parasti ir lēnākais laukumā, bija ātrāks kā AP

  -1 [+] [-]

, 2021-11-25 23:34, pirms 2 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Jā, interesanti, ka Lomažs nekad netika saukts pie mūsu "zelta" sastāva
Lomazs pret bulgariem.... Problema ka sodien vinam varetu but 33 punkti, bet rit 3.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2021-11-25 23:34, pirms 2 gadiem
Man jau rēka nāk, kā twiterī l0hs Kalniņš pat pēc šāda mača sāk šķetināt sastāvu. Cirvis vienkārši. Neviens manuprāt negaidīju šādu maču. Lai arī zaudējums, bet pēc šādas spēles vismaz ir cerības. Jo godīgi, man lielu ekspektāciju nebija. Bet tagad, esmu pārsteigts.

  +1 [+] [-]

, 2021-11-25 23:34, pirms 2 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Par čaļu attieksmi, var likt tikai lielu plusu. Var redzēt, ka pat pie ne pavisam ideāla sastāva mums tomēr ir izaugušas jauno spēlētāju rezerves, Lomažs zvērs, viena pati viņa attieksme un kapiņs, iešana kaulā ir daudz ko vērti. Zoriks laikam nav gluži gatavs saspēlnieks, vairāk pamanāms ar saviem metieniem un šad tad caurgājieniem. Nepadošanās un kapāšana līdz galam ir laba bāze.
Nez vai pat ar Streļķi Zorika vietā būtu labāk nospēlējuši

  +1 [+] [-]

, 2021-11-25 23:35, pirms 2 gadiem
Nu protams, vasarā spēle mājās ok. Bet jārēķinās, ka spēle būs uz 150% grūtāka, reti kad mājās protam spēlēt tik pat labi kā izbraukumā. Nākamais būs pieejami daudz jaudīgāki sastāvi, piemēram ap to laiku NBA un Eirolīgas spēlētāji varētu būt pieejami un Serbijai būs daudz jaudīgāks sastāvs. Un NBA un Eirolīgas Serbijas sastāvu mēs apturēt nu uz 90 lieku ka nevarēsim. Noteikti Banki to apzinājās un gribēja šo uzvaru. Lai vai kā šī bija smuka spēle, bet paskatījos Beļgijas spēles fragmentus, interesantu taktisko spēli spēlē Beļģi, būs ļoti smaga spēle LV un būsim mīnusos februārī, būs krietni grūtāk nekā pret Serbiem šobrīd, jo Beļģu basītis nav pazīstams. Serbu izpildītu basīti tādu arī gaidīju, nekā jauna, zem groziem karaļi.

  +1 [+] [-]

, 2021-11-25 23:35, pirms 2 gadiem
Real Rebel rakstīja: Viennozīmīgi varu piekrist par to un domāju, ka zoriks stabili iet, lai nākotnē aizsniegto līdz Eirolīgai, galvenais turpināt attīstību.

Lomaža un Zorika sakarā es teiktu, ka ir sava veida līdzība, kas parāda, ka reizēm jaunajiem tomēr vajag sevi pieteikt caur Latviju, respektīvi vef, bkv utt. te viņiem uzticās, dod laiku komandā, attīsta un tajā pašā laikā dzen kā ikvienu citu spēlētāju. Vienīgi Zoriks nav sasniedzis šeit maksimumu, kā to Lomažs izdarīja
Jā, lēzena attīstība, ko izmantoja Dairis, Timma u.tt. Bet skatoties, kā mūsu klubi stagnē un pat brūk kopā, šis trampalīns lēnām izbeidzas. Varbūt tagad talantīgākajiem jāpāriet uz Kalevu
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2021-11-25 23:36, pirms 2 gadiem
Real Rebel rakstīja: Zoriks aug, bet pa diviem gadiem ir diezgan pielicis saspēles vadīšanās un bija problēmas līdz ar viņa nomainīšanu.

Es vairāk gribētu, lai otrs Kurucs iet viņa pēdās un restartē sevi. Tas ir retais spēlētājs, kuram šķiet tās 6 minūtes spēlē nodara vairāk slikta kā laba
Kurucs nav saspēlnieks necik, izteikts 2ais numurs, Zoriks tādā ziņā ir cerīgāks. Tai pat laikā, mo tīrā saspēlnieka viedokļa raugoties Žagars ir krietni priekšā abiem. Atliek tikai iegūt fizisko, spēļu praksi un stabilu veselību.

  +3 [+] [-]

, 2021-11-25 23:36, pirms 2 gadiem
Su sorry, bet 100:100, 10,6 sekundes līdz beigām, visa spēle uzbrukuma basis, kāpēc iedomāties, ka nu mēs spēsim noturēt defu, nevis uzreiz sist sodu un atstāt sev pēdējo uzbrukumu? Mans subjektīvais viedoklis, bet abidna, do sļoz abidna, šeit vajadzēja ņemt....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2021-11-25 23:38, pirms 2 gadiem
Real Rebel rakstīja: pamatota kritika ir nepieciešama ikvienam, lai attīstītos.

Tas pats Lomažs, iepriekš es gānījos par to, ka mentāli viņš pazūd nopietnos brīžos un pie liela presinga. Ir pagājušas dažas sezonas un pavisam savādāk čalis izskatās. Un es droši varu pateikt, ka tas ir pavisam cits Lomažs. Galvenais jau ir tas, ka kritikai ir jābūt pamatotai, nevis izdomātai
Francijā no viņa uztaisīja spēlētāju izlases

     [+] [-]

, 2021-11-25 23:38, pirms 2 gadiem
One Man Show! rakstīja: Man jau rēka nāk, kā twiterī l0hs Kalniņš pat pēc šāda mača sāk šķetināt sastāvu. Cirvis vienkārši. Neviens manuprāt negaidīju šādu maču. Lai arī zaudējums, bet pēc šādas spēles vismaz ir cerības. Jo godīgi, man lielu ekspektāciju nebija. Bet tagad, esmu pārsteigts.
Cerības uz ko? Uz to, ka arī turpmak viss, kas metams, kritīs grozā? Tādas visnotaļ naivas tev cerības. Nebūtu sākumā tik daudz "musora" salidojis, nebūtu arī nekādas intrigas beigās.

  +1 [+] [-]

, 2021-11-25 23:38, pirms 2 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Jā, lēzena attīstība, ko izmantoja Dairis, Timma u.tt. Bet skatoties, kā mūsu klubi stagnē un pat brūk kopā, šis trampalīns lēnām izbeidzas. Varbūt tagad talantīgākajiem jāpāriet uz Kalevu
Latvijā pašlaik, ja skatāmies pēc uni vai ārzemju kluba, tad ir tikai VEF, kur sevi augstākā līmenī pieteikt un tad tas arī, ja spēj pavilkt un tam ir arī savi mīnusi.

     [+] [-]

, 2021-11-25 23:38, pirms 2 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Jā, interesanti, ka Lomažs nekad netika saukts pie mūsu "zelta" sastāva, bet dažos gados viņš ir nupat Top5 vai Top6 džeks šobrīd. Mēs sūkstamies, ka talanti ātri noriet, bet te ir viens reāls pretējs piemērs. Un, starp citu, raudot par Žagara problēmām, neaizmirstam, ka ir arī tāds Zoriks, kurš savos 23 gados, ja baigi netraumēsies un turpinās strādāt, varētu kļūt par vienu no mūsu topa saspēlniekiem, varbūt par Eirolīgas kadrs. Kaut izdotos!
Klau, Lomažs neuzrādās no nekurienes, viņš visu jaunatnes posmu bija savas komandas līderis. Tad Ventspilī diezgan ātri atvērās, visu laiku viņa attieksmē un darbībās uz laukuma bija krietni liela pārliecība. Ne mirkli nešaubījos, ka sasniegs izlases līmeni.

     [+] [-]

, 2021-11-25 23:39, pirms 2 gadiem
Churbana Lielais Galds rakstīja: Starpcitu, parak manticigs neesmu BET fakts, ka visas saspringtas speles ko komente dvinskijs ar gundaru, mes esam pajajushi Mosh viashrotam japamaina komentetaji?
Domā, ka jāmaina Dvinskis uz Pakalnu?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2021-11-25 23:39, pirms 2 gadiem
Onatālijs Kriepāns rakstīja: Cerības uz ko? Uz to, ka arī turpmak viss, kas metams, kritīs grozā? Tādas visnotaļ naivas tev cerības. Nebūtu sākumā tik daudz "musora" salidojis, nebūtu arī intrigas beigās.
Jā, serbiem gan nekrita.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2021-11-25 23:40, pirms 2 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Kurucs nav saspēlnieks necik, izteikts 2ais numurs, Zoriks tādā ziņā ir cerīgāks. Tai pat laikā, mo tīrā saspēlnieka viedokļa raugoties Žagars ir krietni priekšā abiem. Atliek tikai iegūt fizisko, spēļu praksi un stabilu veselību.
Kurucs ir nedaudz combo un pa brīdim var ko pavadīt, bet pamatā, jā, piekrītu, bet tas nemaina manas domas, ka viņam būtu prom jātiek. Es parasti tā nedomā, pats Šmita mazās minūtes pie Pesiča es atbalstīju un tad teicu, ka jāpaliek, bet ne Kurucam Baskonia rindās

     [+] [-]

, 2021-11-25 23:41, pirms 2 gadiem
Kiesturs Voziols rakstīja: Francijā no viņa uztaisīja spēlētāju izlases
viennozīmīgi

     [+] [-]

, 2021-11-25 23:41, pirms 2 gadiem
One Man Show! rakstīja: Jā, serbiem gan nekrita.
Truļi un sodiņi krita mazāk, pēc tā vien var daudz ko vērtēt.

  +2 [+] [-]

, 2021-11-25 23:41, pirms 2 gadiem
Atvainojos, ka savu spēles vērtējumu pievienoju tik vēlu...
Vairs neatceros mūsu izlases spēli ar šādu spēles intrigu visas spēles garumā.
Divas Eiropas valstu komandas 40 minūšu laikā sasniedz vidējo NBA līmeni,kuras to sasniedz 48 minūšu laikā.
Abas komandas bija nopelnījušas uzvaru, bet...uzvarēja stiprākais vai laimīgākais (kas bija pirmais-ola vai vista).
Paldies KOMANDAI par cīņas sparu un nekas vēl nav beidzies!!!

     [+] [-]

, 2021-11-25 23:41, pirms 2 gadiem
Churbana Lielais Galds rakstīja: Nuu kkas jadara ir, varetu Arkadiju ar 0,7 azotee pie mikrafona pielaist
Esi redzējis Sportacentra pašreklāmu, kur Eliņš boksa cimdos, Brože hokeja formā utt.?

     [+] [-]

, 2021-11-25 23:41, pirms 2 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Klau, Lomažs neuzrādās no nekurienes, viņš visu jaunatnes posmu bija savas komandas līderis. Tad Ventspilī diezgan ātri atvērās, visu laiku viņa attieksmē un darbībās uz laukuma bija krietni liela pārliecība. Ne mirkli nešaubījos, ka sasniegs izlases līmeni.
Par izlasi, jā, bet te jau kkas sāk parādīties no EL līmeņa meistara, par to gan retais ir runājis. Kā jau teicu, viņš NEKAD nav minēts starp mūsu spožā septītnieka, astotnieka kadriem. VIņš jau tagad ir pārsniedzis paredzēto. Nākamais solis - labs līgums ar ACB, vai kādu citu līgu biezo klubu.