Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Turcija un Serbija gatavojas pieteikties rīkot OS kvalifikāciju

Agris Suveizda

Turcija un Serbija gatavojas pieteikties rīkot OS kvalifikāciju
Serbijas basketbolisti
Foto: SIPA/Scanpix

Turcijas un Serbijas basketbola federācijas vēlas pieteikties rīkot vienu no 2016. gada olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīra grupām basketbolā. Rīkotājvalstis tiks paziņotas šā gada novembrī, bet pats turnīrs notiks nākamā gada jūlijā.

Šā gada Eiropas basketbola čempionāta finālturnīrā ceļazīmi uz Riodežaneiro olimpiskajām spēlēm ieguva abas finālistes – Spānija un Lietuva -, savukārt vēl piecas izlases – Francija, Serbija, Grieķija, Itālija un Čehija - tika pie iespējas spēlēt kvalifikācijas turnīrā. Latvija ieņēma astoto vietu un palika uzreiz aiz borta.

Taču vēl trīs vietas kvalifikācijas turnīrā paredzētas grupu saimniecēm. Līdz ar to, pirmkārt, izlasēm, kuras nav tikušas uz kvalifikācijas turnīru, būs iespējas tajā piedalīties, samaksājot nepieciešamo summu un uzņemot vienu no grupām. Un, otrkārt, kas vairāk interesē Latviju – ja viena no saimniecēm būs kāda atlases turnīram jau kvalificējusies Eiropas izlase, tad pie vietas kvalifikācijas turnīrā tiks arī Ainara Bagatska vadītā vienība.

No Eiropas kvalifikācijas turnīram nav kvalificējušās tādas izlases kā Vācija, Horvātija, Turcija, Izraēla, Krievija un citas, un portāls Sportando.net vēsta, ka Turcijas Basketbola federācija jau esot izlēmusi pieteikties uzņemt vienu no grupām. Līdzīga doma esot arī serbiem, kuri, kā jau minēts, ir tikuši uz atlases turnīru.

"Ir grūti atrast līdzekļus, taču premjerministrs apsolīja, ka viņš nodrošinās naudu, lai uzņemtu kvalifikācijas turnīra grupu," sacīja Serbijas Basketbola federācijas prezidents Dragans Džilass. "Darīsim visu iespējamo, lai panāktu, ka mūsu puiši par kvalificēšanos Rio spēlētu savā zemē."

Tikmēr Serbijas premjerministrs Aleksandars Vučičs sveica izlasi ar izcīnīto ceturto vietu: "Šie puiši cīnījās ar visu sirdi, un varu viņus apsveikt ar ceturto vietu. Varam būt lepni par to, kā izlase pārstāvēja savu valsti. Esmu pārliecināts, ka izlase nākotnē mums dos vēl daudz medaļu."

Rio spēļu dalībnieki

1) ASV – Pasaules kausa ieguvēja
2) Brazīlija – rīkotāji (FIBA apstiprinājums 2015. gada 9. augustā Tokijā)
3) Austrālija – Okeānijas čempione
4) Venecuēla – Amerikas čempione
5) Argentīna – Amerikas vicečempione
6) Nigērija – Āfrikas čempione
7) Spānija – Eiropas čempione
8) Lietuva – Eiropas vicečempione
9) Āzijas čempione
10-12) Kvalifikācijas turnīru uzvarētājas 2016. gada 5.-10. jūlijā.

Rio kvalifikācijas turnīru dalībnieces

TurnīrsNorises laiksVietaKvalifikācijas dalībnieces
FIBA Oceania15.-18.08.2015Austrālija/JaunzēlandeJaunzēlande
AfroBasket19.-30.08.2015TunisijaAngola/Tunisija/Senegāla
FIBA Americas31.08.-12.09.2015MeksikaKanāda/Meksika/Puertoriko
EuroBasket05.-20.09.2015FrancijaFrancija/Serbija/Grieķija/Itālija/Čehija
AsiaBasket23.09.-03.10.2015Ķīna2.-4.vieta
Wild-cardNovembris 2015ŽenēvaTrīs rīkotājas

Izmantotie resursi:
b92.net
Turkey will apply to host one of the olympic...

  -1 [+] [-]

, 2015-09-22 11:30, pirms 9 gadiem
uzskatu, ka šobrīd nav jēgas tiekties uz olimpiskajām spēlēm. ne dēļ iespējas tikt ekskursijā. ja komanda nespēj demonstrēt kaut cik stabilu sniegumu, tikai pie labvēlīgas sakritības un veiksmes tiek eiropas 8niekā, turklāt pēdējās 2 spēles bezcerīgi nolej brīžos, kad ir iespēja vinnēt, tad tas tikai nozīmē, ka komanda nav gatava vēl augstākam līmenim, tāda ir šībrīža realitāte. nostiprinamies, kļūstam par kaut cik stabilu eiropas 8nieka komandu un tad ejam uz olimpiskajām spēlēm.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2015-09-22 11:33, pirms 9 gadiem
Redneck rakstīja: Vēl jau brāļi Kuruci, Šmits....
Kuruci spēlēs izlasē tikai 2021.gada ciklā!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-09-22 11:37, pirms 9 gadiem
[quote hellrevenger]
Jā, jā, futbolā arī mūs apbižo (tas nekas, ka daļai bumba atlec 2m no kājas)....
Varbūt tautība spēlē kādu faktoru, bet, ja tu būsi ievērojami labāks par vienaudžiem, tad tevi paņems jebkurā gadījumā (par piemēru var ņemt Porziņģi)
[/quote
es domāju, ka te ir "gan gan" faktors. no vienas puses,nav iemesla būt ticībai mūsu basketbola skolai, jo nedz klubi, nedz izlases neuzrāda nekādus rezultātus. līdz ar to skaidrs, ka starp latvieti un serbu, lietuvieti, tiks izvēlēti pēdējie divi. kāpēc būtu jābrīnās? es piekrītu, ka porzinģa faktors nostrādāja. bet, ja paskatās, tad mūsu spēlētāji jau sen kursē spānijas virzienā, gan galīgi jaunie, gan jau gatavie. lielākā daļa nespēj sevi pierādīt. tev ir jābūt pārliecinoši labam, lai tu tur paliktu un nostiprinātos.

     [+] [-]

, 2015-09-22 11:40, pirms 9 gadiem
Redneck rakstīja: Vecvagars ar Jakoviču labāki! Izlasi nav tev LBL līmenis
Sirniņa stati13.4 2.9 4.9
Jakoviča stati 6.5 1.8 2.3
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-09-22 11:43, pirms 9 gadiem
chubaki rakstīja: Sirniņa stati13.4 2.9 4.9
Jakoviča stati 6.5 1.8 2.3
te gan uzreiz varētu iebilst, ka Jakovičs atrodas labākā komandā,viņam nav jātaisa rezultāts, bet piespēļu skaits runā par labu sirsniņam.
sirsniņa izskats gan visu laiku vedina uz domām par lieko svaru.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2015-09-22 11:47, pirms 9 gadiem
Piekrītu visam augstāk resnā puntna rakstītajam. Tikai mainīt treneri bez labākām opcijām nebūtu pareizi.
Bēdīgākais ir ne tas, ka viņi neko nemainīs, bet tas ka nebūs pat diskusijas par pieņemtajiem lēmumiem un sasniegto rezultātu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2015-09-22 11:49, pirms 9 gadiem
Redneck rakstīja: Kurās līgās Sirsniņš spēlēja un kur Jakovičs? Un ar ko viņi konkurēja?
Vefs pret Jēkabpili 86:89
Sirsniņam 24 p. 5 ast. Jakovičam 6p. 4TO 4 piezīmes
Nu kurš tad ir labāks. Sirsniņš viens pret vienu viņam ieliek ar lielu izrāvienu!

     [+] [-]

, 2015-09-22 11:50, pirms 9 gadiem
Redneck rakstīja: Kāpēc nespēj pieņemt faktu, ka tie spēlētāji ir daudz meistarīgāki un spēkja saņemties spēles laikā nevis salūzt! Kad viņi sāk nopietnāk spēlēt, tad mūsu spēle abos laukuma galos paliek sliktāka, jo tā ir līmeni zemāka! Ideāls piemērs ir Grieķijas spēle, kur grieķi ir līmeni spēcīgāki un loģiska viņu uzvara, pilnīgi identiska spēle bija pret igauņiem, kur bijām līmeni labāki un loģiski uzvarējām!

BEIDZ IGNORĒT PRETINIEKU LĪMENI!!!
neviens neignorē spēlētāju līmeni. runājam par šo konkrēto spēli pret grieķiju, kur grieķi bija galīgi mīksti, ņemami. bijām vadībā ar +17, 3-4 minūtēs komanda pajuka un grieķi atgriezās spēlē, lai arī neko labu nerādīja. visi to atzina, pat paši spēlētāji, paklausies interviju ar bertānu. ja uznāk motivēti kaujinieciski noskaņoti grieķi un pretī tikpat noskaņoti latvieši, tad grieķu uzvara ir loģiska. visticamāk no sākuma līdz beigām grieķi būtu pārliecinōšā vadībā. un neviens neko nepārmestu ne komandai, ne trenerim.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-09-22 11:58, pirms 9 gadiem
resnais putns rakstīja: b.ljaa tu vispār nesaproti domu, ko vēlos pateikt. Tie spēlētāji nemaz nav sliktāki par dažiem labiem eirolīgas , vai eirokausu spēlētājiem. Vienkārši ir ļoti no svara tava tautība, kā jau teicu - Ja būsi līdzvērtīgs serbam, lietuvietim, tad tevi nepaņems, un ja jāizvēlās starp diviem vienādiem, tad labāk paņems serbu, vai leiti, tas ir sen izrunāts un tā ir. Ko tad tu gribi teikt, ka Blūms pēkšņi vienas sezonas laikā un pietam pie neizteiksmīgas sezonas kazahstānā Astanā, pēkšņi tās sezonas laikā kļuva par baigi labāku un krutāku spēlētāju, ka viņu pēkšņi paņēma eiropas grands Panathinaikos? Tad pēc tavas loģikas sanāk, ka pirms tam viņš spēlēja kaut kādaa sū.da kazahijā un nebija nekas, bet tad kad viņa pieraksts pēc pāris mēnešiem ir eirolīgas grandā, tad pēkšņi viņš ir labs, jo viņam ir tāds pieraksts CV tagad. Nu tas nespēlē tādu lomu. Mūsējie ir spējīgi, liela daļa, bet nav novērtēti tirgū. Tagad taas lietas iet uz augšu, jo tie kas aizbrauc uz lieliem klubiem, pierāda, ka latvieši nav nemaz sliktāki, un ne velti arvien vairāk mēs redzam pārejas uz dažādām ACB sistēmām utml.
pagpag, tie kas spēja sevi pierādīt un noturēties augstā līmenī, tie tur arī spēlēja. Blūms, Kristaps Valters, Kambala Spānijā, Štelmahers Turcijā, Bagatskis Žalgirī, tagad Strēlnieks,Bertāni, Siliņš labos klubos. Blūms grieķijā tika ne dēļ kazahstānas ieraksta,bet dēļ spānijas.ar visu to, ka viņi ir latvieši, viņi tur tika un spēlēja. nevajag iet pretrunās un šķērsām ar sevi.

  +4 [+] [-]

, 2015-09-22 12:01, pirms 9 gadiem
Redneck rakstīja: Metienu precizitāte ir atkarīga no meistarības nevis trenera darba...
jā, taisnība, un treneris sēž laukumā malā, skatās, kā līderi met trīņus spēli no spēles 0/4, 0/5/, 0/6 neko nesaka,neko nemaina, nepieprasa likt uzsvaru uz pustālajiem un caurgājieniem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2015-09-22 12:03, pirms 9 gadiem
Redneck rakstīja: Janičenoks nav stabils EK spēlētājs! Viņš izlasē labi nospēlēja un sameta visu tikai tāpēc, ka viņu turēja daudz uz soliņa! Būtu lielas minūtes spēlējis, tad viņa precizitāte būtu daudz sliktāka! Pie tam aizsardzībā viņš nav diez ko spožs, it īpaši ja ieliek kā SG, tad tur kājās zaudē.....
Domaju, ka Janicenoks pietiekami labi pazist savu kermeni, un bija viens no retajiem kurs bija pienacigi sagatavojies cempim.To cik nopietni sim pasakumam bija piegajusi lielaka dala parejas izlases bija skaidri redzams.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2015-09-22 12:05, pirms 9 gadiem
Redneck rakstīja: Pat šajā komentārā Tu ignorē grieķu spēlētāju līmeni, ņem cik vēlies tos pārtraukumus, bet ja viņi ir noskaņojušies uz atspēlēšanos, tad Tu viņus neapturēsi!!! Mēs abos galos bijām vājāki, tos +17 dabūjām tikai tāpēc, ka sākumā iznāca nesagatavojušies jau pirmās ceturtdaļas otrajā pusē viņi daudz uzlaboju spēli....

Kas saistās par spēli ar čehiem, tad viņi bija vienkārši svaigāki gan emociju ziņā, gan fiziskajā, Strēlnieks šķiet jau pēc 6 knapi spēja nospēlēt tās minūtes.....
cik var teikt, ka nevis grieķi saņēmās un atspēlējās, bet mēs atdevām. paskaties tak reiz to spēli no sākuma līdz beigām. tas bija tik acīmredzami. paklausies, ko bertāns nupat intervijā teica. paklausies, ko lmt straumes studijā sēdošie basketbola eksperti teica par šo spēli.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2015-09-22 12:08, pirms 9 gadiem
rediss77 rakstīja: Domaju, ka Janicenoks pietiekami labi pazist savu kermeni, un bija viens no retajiem kurs bija pienacigi sagatavojies cempim.To cik nopietni sim pasakumam bija piegajusi lielaka dala parejas izlases bija skaidri redzams.
es domāju, janičenoks vienkārši spieda maksimumu, plus, uz pieredzes rēķina. maz lieku darbību, bet ar maksimālu efektivitāti. 8 stīli, visvairāk komandā, komandas lēnākajam spēlētājam, caurgājieni, kurus no viņa sen neviens negaida. tas tomēr norāda uz raksturu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-09-22 12:10, pirms 9 gadiem
[quote redneck]
Īsti tā nav, daļu no tiem riskiem bija grieķijas aizsardzības radīti....tāpēc jau tā ir laba aizsardzība, ka spēj spēli novirzīt uz tām vietām, kur pretinieks nevarēs viņus apspēlēt...Protams spēlētāji riskēja arī, bet nevajag pēkšņi domāt, ka paņemot pārtraukumu ātrāk rezultāts savādāks būtu....
[/quote
ja spēlētāji galvā jau spēli atdevuši, tad nebūtu cits rezultāts. un tas arī tiek pārmest komandai un trenerim.

     [+] [-]

, 2015-09-22 12:11, pirms 9 gadiem
resnais putns rakstīja: Par kādiem dižiem darba augļiem Tu runā? Mēs bijām mirkli no kauna vispār šajā čempionātā (-16 pret igauniju spēles laikā). Zaudējums Ukrainai, kurai nebija 9 līderi !!!Uzvara pret čehiju Rīgas posmā pateicoties skatītāju spiedienam, kam viņi nebija gatavi un meta 0:8 sodiņos utml.. Pret Lietuvu -20. Vienīgās labās spēles pret Beļģiju un pret Slovēniju, kur Bērzam bija lielā diena, atslēgas metieni pie līdzīga rezultāta no distances pāri rokām utml. Ne velti komentētāji bieži pieminēja, ka Slovēnija šogad ir ļoti uzvarama, ne velti viņi mocījās ar Nīderlandi utml savā grupā. Spēle prot Slovēniju bija tiešām laba, bez kritumiem, bet tā bija vienīgā tāda spēle čempionātā, pārējās sniegums bija ļoti viļņveidīgs un neprognozējams. Pirms šī čempja biju sajūsmā par Bagatski, šķita, ka viņš nav aizvietojams, bet šajā čempionātā atklājās daudzas nepilnības viņa spēles vadīšanā, runa par dīvainā laikā ņemtiem taimautiem drīz jau būs leģendāra, nespēja pielāgoties. Absolūti nepareizā pieeja, ka mums jākoncentrējas tikai uz savu spēli, nevis pretinieku. Tā bija aplama, ko atzīmēja arī Krauliņš un Galvanovskis, tam nepiekrītot. Un tas spilgti parādījās tad, kad mūsu spēle negāja cauri, tad mums nebija nekādu opciju ko mainīt, jo mēs jau nekoncentrējamies uz pretinieku....Noliet divus čempjus pēc kārtas izšķirošo spēli, kura ir jāuzvar un pretinieks ir vairāk kā ņemams, Bagatskim ir izdevies. Nekā laba tur nesaredzu. neredzu pamata optimismam. Var daudz runāt par Tagad vai Nekad izlasi, bet tai pašā 2007., uzvara pār Horvātiju, punkts punktā ar Spānijas zvaigznēm viņu mājās, kur mēs tikai 3. cet beigās salūzām. Un zāģis portugālei. Tālāk, ja Horvātijas spēlētājs nebūtu ielicis trīni no 8 metriem atliecienā pāri rokām pēdējā sekundē spēlē pret Spāniju, tad mēs būtu tālāk un, kas zin,kā mums ietu 1/4 finālā ! Nebūtu iemetis to slimo trīni, varbūt vispār nebūtu nekādas runas par zudušo paaudzi utml. Arī tas pats kas šeit, viena neveiksmīga spēle, bet ar šo izlasi tāda jau ir otro čempi pēc kārtas pret nosacīti vājakajiem. Tikai to izlasi nolēja ar sūdiem, šeit nez kāpēc treneri slavē. Es neko sliktu par spēlētājiem, viņi pierādīja, ka var spēlēt un ir malači, bet ja komanda no +17 svarīgākajā čempionāta spēlē 4 minūtēs var šo pārsvaru izsēt un treneris neko nespēj izmainīt spēlē, vai paņemt laicīgi taimautus, tad tā ir absolūti viņa vaina un atbildība.
Lielumam piekrītu. Ja gribam sapņot par Rio, tad
1) Latvijai japiesakās un jārīko atlases turnīrs;
2) jāsavāc VISI stiprākie basketbolisti (ja kāds sak runāt, ka NBA kontrakts svarīgāk par Dzimteni, tad nav ko runāt);
3) vajag cits, konkurētspējīgs treneris.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-09-22 12:15, pirms 9 gadiem
Kvalfikacijas turnira 6 komandas, bus sadalitas div grupas...pec tam 1/2 un finals!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja