Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3
Autors: Jānis Freimanis

Aģenti, politiskās spēlītes vai kļūdas sistēmā. Kāpēc jaunieši palika pēdējā vietā?

Aģenti, politiskās spēlītes vai kļūdas sistēmā. Kāpēc jaunieši palika pēdējā vietā?
Foto: FIBA Europe

Latvijas U20 un U18 puišu basketbola izlases šovasar Eiropas čempionātā palikušas pēdējā vietā. U20 izlase tādējādi zaudējusi vietu augstākajā divīzijā, bet U18 izlasei izkrist uz B divīziju nav ļāvis tas, ka nākamgad Eiropas U18 čempionāts notiks Latvijā. Medijos un sociālajos tīklos abu izlašu neveiksmes aprunātas gana plaši, vairākiem personāžiem norādot uz viņuprāt vienīgajiem iemesliem. Taču, palūkojoties uz šo izlašu rezultātiem no to cilvēku puses, kas ir basketbolā līdz kaulam jau daudzus gadus, varam saskatīt vēl vairākus cēloņus divām pēdējām vietām. Iespējams, daudz būtiskākus par skaļi izkliegtajiem.

Pēteris OZOLIŅŠ (BS „Ogre” galvenais treneris, bijušais Latvijas jauniešu izlašu treneris):

Basketbolam apkārt salasījušies cilvēki, kuriem patīk paust savu viedokli, taču cilvēkiem, kas iekšā basketbolā, ir skaidrs, kas šādā veidā tiek bīdīts. Ja paraktos dziļāk, tad ieraudzītu savtīgas intereses. Otra lieta – šobrīd daudz tiek runāts par patriotismu. Protams, nav šaubu, ka tas ir svarīgs, bet - kas to veido? Pirmkārt, tā ir ģimene, bet nākamais, kur jaunajam basketbolistam jāsastopas ar patriotismu, ir sporta skola. Diemžēl, ar aizmuguriskām sarunām pārvilinot uz citām sporta skolām, jaunietim tiek iemācīts nodot savu sporta skolu, kurā viņš apguvis spēles pamatus. Tad, kādēļ gan pēc tam esam neizpratnē un bļaujam, ka viņš izvēlas klubu Spānijā, nevis izlasi? Viss sākas no sporta skolām.

Vai mazai valstij ir tik svarīgi izcīnīt medaļas U16 vecumā un pazaudēt četrus spēlētājus, kuri turnīru nospēlējuši uz špricēm? Manuprāt, svarīgākais atskaites punkts ir lielā izlase, vai jaunietis izaugs un dos pienesumu pieaugušo valstsvienībai.

Valde pieņems lēmumus, kas izlems basketbola attīstību un spēlētāju likteņus, bet cik „basketbola cilvēku” ir šajā valdē (Valdis Voins, Guntis Blumbergs, Edgars Jaunups, Guntis Šēnhofs, Žoržs Tikmers – J.F.)? Ir labs piemērs. Mākslīgi tika savākta VEF skolas komanda, kuru uzreiz gribēja iekļaut Jaunatnes līgas 1. divīzijā. Jaunatnes komisijā šo jautājumu izskatīja un lika komandai sākt ceļu no sākuma, nevis uzreiz ielēkt 1. divīzijā. Šo jautājumu aizsūtīja atpakaļ uz valdi, kura nolēma, ka komanda tomēr būs 1. divīzijā, kur spēlēs pret pašas „aptīrītajām” komandām. No malas izskatās, ka basketbolā ienāk politiskās spēlītes.

Ja runājam par U20 un U18 izlašu pēdējām vietām Eiropas čempionātos, tad kādreiz tam bija jānotiek. 1999. gadā dzimušo vidū nebija spilgtu talantu. Ne jau tādēļ vienā gadā pēkšņi kļuvusi slikta jaunatnes sistēma. Arī starp 1997. gadā dzimušajiem nebija spilgtu talantu. Katrs gada gājums nebūs ar labiem spēlētājiem. Turklāt iejauksies arī savainojumi. Ja runājam par plānotajiem sodiem par nespēlēšanu izlasē, tad vēlos atgādināt, ka neesam totalitāra valsts. Savu valsti ir jāiemāca mīlēt, ar varu to izdarīt nevar. Jāveido sistēma, kurā spēlētāji vēlas spēlēt.”

Guntis ŠĒNHOFS (BS „Rīga” direktors un LBS valdes loceklis):

„Neapšaubāmi, ka no emocionālās puses U20 un U18 izlašu rezultāti ir sāpīgi. Pēdējā vieta ir nebijis gadījums Latvijas jauniešu izlašu vēsturē. Taču nebūtu arī pareizi dramatizēt. Pamatā spēlēja 1997. un 1999. gadā dzimušie puiši. Ko lai dara, ja katru gadu nepiedzimst talantīgi spēlētāji? Šis ir vājš gada gājums, to zinājām jau sen. Pirms četriem gadiem U16 čempionātā Kijevā šīgada U20 izlase knapi noturējās augstākajā divīzijā. Arī U18 izlases galvenais treneris Uvis Helmanis izteicās, ka komandā neatradās līdera, kurš varētu kaut ko izdarīt brīžos, kad situācija vēl bija labojama.

Brēka sacelta arī par atteikšanos spēlēt izlasē, taču varu galvot, ka 80% spēlētāju bija objektīvi iemesli, pamatā veselības problēmas. Jā, paliek 20%. Šajā ziņā negatīvi gribu izcelt aģentu Artūru Kalnīti, kura pārstāvētie spēlētāji hroniski nespēlē izlasē. Vēl viena lieta ir jaunatnes izlašu treneru komunikācija ar šiem 20% spēlētāju un viņu aģentiem. [Arnis] Vecvagars un Helmanis paši bijuši zvaigžņoti spēlētāji, tādēļ uzskata, ka tas nav viņu pienākums. Diemžēl tagad ir cita realitāte.

Pret sodu piespriešanu man ir pretrunīga attieksme. Skaidrs, ka kaut kas ir jādara, lai izslēgtu šos 20%, taču es neredzu veidu, kā pilnībā izslēgt spēlētāju atteikšanos pārstāvēt izlasi. Tā ir problēma visās valstīs. No otras puses – [Edgara] Jaunupa doma par turpmāku neaicināšanu uz izlasi atteikuma gadījumā nav zemē metama ideja. Nav jau runa par kategoriskiem lēmumiem, katrs gadījums tiktu izskatīts atsevišķi.

Piemēram, Lietuvā ar jaunajiem spēlētājiem tiek slēgti līgumi. Atsevišķiem izlašu kandidātiem, ar kuriem rēķinās nākotnē, mēnesī uz kontu pārskaita 200 eiro, bet vēl 200 eiro pārskaita sporta skolām, stingri sekojot līdzi, lai šī nauda aiziet tieši konkrētā spēlētāja attīstībai. Saprotams, ka šiem līgumiem ir jābūt abpusēji izdevīgiem, jo kas ar varu nāk, tas ar ļaunu nāk.

Arī Ukrainā šobrīd tiek domāts, kā risināt šo jautājumu. Ir citi laiki, un patriotisms paliek otrajā plānā. Virsroku ņem aģenti. Diemžēl daži no viņiem ir ar zemu kultūras līmeni un domā tikai par savu kabatu. Vissāpīgāk uztveru Anžeja Pasečņika nespēlēšanu izlasē. Labi, varbūt viņam nebūtu tāds pienesums, tomēr viņš būtu noderējis. Kas zina, kad vēl izlase savāksies labākajā sastāvā? Ja šovasar būtu Anžejs, tad mums būtu optimālais sastāvs.”

Guntis ENDZELS ("Latvijas Universitātes" galvenais treneris, LBS Treneru komisijas pārstāvis):

„Brēka vai trauksme nav jāceļ. Simptomi parādījās ne jau tagad. Negribu samelot, bet, ja nebūtu augstākās divīzijas paplašināšanas, tad, šķiet, ka 1994. gadā dzimušie jau būtu izkrituši no elites. Ir tendences, kas liecina, ka mums kaut kas jāmaina savā darbā. Diezgan stipri atšķiramies pat nevis no topa komandām, bet, piemēram, no Somijas un Vācijas, kas strauji virzās uz priekšu. Ja gada gājumā nav supertalanta, tad mums klājas smagi. Nekāds ritenis jau no jaunu nav jāizdomā, taču ir jāpārstrukturizē darbs.

Nedomāju, ka atteikumiem būtu jāpiešķir tāda rezonanse. Ja runājam par U20 izlasi, tad [Rodions] Kurucs ir vienīgā figūra, par kuru vērts diskutēt. Pārējie ziemā spēlēja U18 čempionātā un cīnījās par palikšanu. Tagad piesaukt viņus kā glābējus ir lieki. Jā, protams, atteikumu tendence kā tāda nav patīkama, taču no sportiskā viedokļa tas nebija milzīgs zaudējums.

Plānoto sodu piespriešanu komentēt nevēlos. Katram ir savs viedoklis – basketbola treneriem viens, politiķiem cits. Kaut kas ir jādara, bet man nav receptes. Uzskatu, ka jāsāk ir ar basketbolistu audzināšanu. Tad būs meistarīgāki spēlētāji un nebūs masveida atteikumu. Sodi neko neatrisinās, jārok dziļāk. Taču skaidrs, ka tā vienkārši noraudzīties uz to nedrīkst. Diemžēl vidējā meistarība Latvijas jauniešu izlasēm nav tik laba. Nedrīkst būt tā, ka bez līdera komandas sniegums tik krasi atšķiras. Par to ir jādomā. Jāceļ sagatavotības līmenis tiem spēlētājiem, kurus ražojam un audzinām.”

Raivo OTERSONS ("Rīga"/DSN treneris, LBS Treneru komisijas pārstāvis):

„Jāatgādina, ka arī tādām valstīm, kā Horvātija, Slovēnija un Izraēla jauniešu izlases spēlē B divīzijā, bet lielajām izlasēm pēdējos gados ir veicies pat labāk nekā mums. 1997. un 1999. gadā dzimušo sporta skolās vispār bijis skaitliski maz, lielu īpatsvaru visās komandās veidojuši gadu jaunākie. Tādēļ šī gada gājuma izlasēm smagas cīņas par vietas saglabāšanu A divīzijā ir realitāte.

Ir tukšāki gadi. 1997. gadā dzimušajiem pirms četriem gadiem jau bija smagas cīņas par vietas saglabāšanu. Arī tolaik 1998. gada dzimušo spēlētāju īpatsvars bija jūtams – piemēram, Kristers Zoriks un Artūrs Strautiņš. Arī Latvijā daudz 1998. gadā dzimušo spēlē pie gadu vecākiem.

Vienlaikus – kad U20 izlase izcīnīja otro vietu, Spānijai nebija trīs spēlētāji, daži no viņiem pēc tam gāja laukumā uz maiņu lielās izlases rindās. Nepiedalījās tie, kuri nākotnē varētu būt lielāki projekti. Piemēram, slovēnis Luka Dončičs vispār nav spēlējis jauniešu čempionātos, bet šogad Bosnijas un Hercegovinas junioru izlasē nespēlēja Džanans Musa, kurš jau spēlē pieaugušo izlasē. Tas skar visas valstis, bet pie vājāka gadu gājuma to jūt izteikti.

Tikmēr mums ir Arturs Kurucs, kurš 17 gadu vecumā jau ir paspējis nospēlēt trīs izlasēs. Jautājums – vai tas ir pareizi? Rodiona Kuruca gadījumi Eiropas ir gana daudz. Arī Kristaps Porziņģis un Anžejs Pasečņiks visās jauniešu izlasēs nespēlēja, bet tagad ir labi projekti. Arī mums jādomā, vai jaunietim ir jāspēlē visās sešās izlasēs – trijās pie sava vecuma un trijās pie gadu vecākiem. Varbūt jāspēlē trijās vai četrās izlasēs. Tiek runāts par sankcijām, bet, ja agrāk būtu iedevuši sodus, tad mums nebūtu Porziņģa U18 izlasē. Tagad visi priecājas. Pēc gada vai diviem valstsvienību papildinās arī Pasečņiks un Kurucs, tas būs simpātisks un ļoti cerīgs basketbols.”

Agris GALVANOVSKIS („Liepāja/Triobet” galvenais treneris, bijušais Latvijas jauniešu izlašu treneris):

„Gribam dzirdēt, ka esam basketbola lielvalsts, taču patiesībā sākam atpalikt. Slovākija, Somija, Vācija varbūt vēl nav noķērušas, bet strauji ķer rokā. Turpretī mēs esam palaiduši garām to, kā vajadzētu strādāt. Viņiem bija mērķis tikt uz A divīziju, bija motivācija strādāt, bet mēs ar nekrišanu laukā no A divīzijas ieslīgām pašapmierinātībā.

Sistēmas nav, katrs strādā kā māk, pa savam. Biju pieredzes apmaiņā Serbijā - viņiem Ivkovičs ir pateicis, kā jāstrādā, un visi pēc šīs sistēmas strādā. Arī mums vajadzīgs cilvēks, kas noteiks, pēc kādas sistēmas sporta skolās ir jāstrādā. Iespējams, ka daudzās sporta skolās treneri nemaz nezina kā mūsdienās jāstrādā. Tā nav viņu vaina, trenerus vienkārši vajag apmācīt.

Kas attiecas uz U20 un U18 izlasēm, tad man acīs dūrās tas, cik vājā līmenī bija spēlētāju fiziskā un tehniskā gatavība. Treneri Vecvagars un Helmanis centās to kompensēt ar taktiskajiem risinājumiem. Visas komandas tika pamatīgi skautotas, taču izpalika ātrs un skaists basketbols. Laukumā bija nemitīga feikošana. Centieni taktiski apmānīt, lai tikai pretinieks nevarētu iemest vairāk. Ne velti U20 izlase ar vidēji spēlē iemestiem 59,0 punktiem bija pēdējā visā turnīrā, bet U18 izlase ar 67,0 punktiem vidēji mačā bija 14. vietā no 16.

Daudzās sporta skolās, šķiet, nemaz nezina, kas ir svaru stienis. Ar to tiek strādāts tikai vasarā, bet sezonas laikā tikai spēlē basketbolu. Tādēļ jauniešu izlasēs no fiziskās sagatavotības trenera nav jēgas. Mēneša laikā nevienu uzkačāt nevar? Izlasē būtu jāstrādā pie basketbola fiziskās sagatavotības, bet sezonas laikā šim trenerim jābraukā pa sporta skolām un jāapmāca vietējie treneri.

Arī pasaules U19 čempionātā meitenēm Latvijas izlases spēlētājām nebija jaudas. Pretinieces izskatījās ātrākas un veiklākas. Caurgājienos meitenes spolēja uz vietas. Labi, kāds attīstās ātrāk, cits vēlāk, bet tehniku taču visiem var iemācīt. Bet visiem skaidrs - jo labāk būs attīstīts fiziski, jo tehniku iemācīt būs vieglāk.

Protams, nav patīkami, ka spēlētāji atsaka. Patriotisms vairs nav primārais, galvenais ir līgumi un algas. Daži izvēlas sakārtot finansiālo pusi, lai pēc tam steigtos palīgā. Bet, ja nu to neizdodas izdarīt? Principā Latvijas basketbolā masveidības netrūkst. Ja mēs sagatavotu fiziski un tehniski labus spēlētājus, tad to vajadzētu pietikt pat divām izlasēm. Tad nebūtu jāsatraucas par atteikumiem. Taču tagad viens vai divi spēlētāji nobirst un rodas lielas problēmas. Ja neizdodas savākt pat vienu izlasi, tad tā ir sistēmas vaina.

Manuprāt, līdzās jābūt arī čempionu trenerim. Ja tas netiek uzskatīts par gana atbilstošu galvenā trenera amatam, tad tam jābūt izlasē vismaz asistenta statusā. Aigars Brigmanis savulaik bija klāt daudzām izlasēm, jo viņš diendienā redzēja šos spēlētājus, pazina viņus.

Ir pienācis laiks draudzīgi apsēsties pie galda - gan treneriem, gan LBS, un izdomāt, kā paaugstināt ne tikai taktiskās, bet arī fiziskās un tehniskās sagatavotības līmeni. Ar savām zināšanām jādalās, nevis tās jāslēpj. Ja dalīsimies, tad nevarēs viens otru apspēlēt tikai ar taktiku, vajadzēs arī fizisko un tehnisko arsenālu. Ko tur šobrīd zākāt latvietim latvieti? Ir viens otram jāpalīdz.”


, 2017-08-07 15:03, pirms 7 gadiem
Diemžēl mūsdienu LV paaudze ir mīkstie gan pēc dabas, gan raksturā. Plus vispār nekādi fizuhā nav. Liela kļūda ir ievest jaunos jau pro līmenī un vēl sliktāk, maksāt naudu jau jauniešu vecumā. Cik esmu dzirdējis, ka aģenti jau lenc sīkos jau no 12-13 gadu vecuma, un protams, ka ne visi mazie spēj panest tādu uzmanību (sakāpj galvā un netrenējas kārtīgi), un tas, ko es redzu, ka nav kapiņa starp mazajiem, tas nozīmē, ka nav konkurences, pa lielam jau visi čomi un sarunātie džeki jau savas vietas ir ieņēmuši izlasēs, un tie, kas ir mazvērtīgākie, par tiem vispār neviens nedomā. Protams ir daži labi treneri, bet ļoti daudzi ir izdeguši un jaunie treneri nav labi, jo paši kā spēlētāji ir bijuši nulles, un daudzi dara savu darbu vienkārši pēc nojautas, ļoti svarīgi, lai būtu vienota sistēma visiem LV treneriem, lai viņiem būtu skaidrs, ko darīt un kādā virzienā iet LV basis, jo pa lielam mūsu lielās izlases raksturs ir ļoti mīksts pa lielam, tikai uz trīnīšiem. Paskatieties kā leiši spēlē, visās jauniešu izlasēs ir vienāda sistēma, visi ir fiziski spēcīgi ar ļoti labiem pamatiem, bet te pa lielam katrs cīnās kā var, daudz treneri ir pilnīgi nekādi, citi atkal ir vecie, kuri neko negrib mainīt savā darbā. Ļoti daudz kas tiek norakstīts tieši uz slikto LJBJ sistēmu un treneru nekompetenci, es neteiktu, ka mums trūkst kadru, mums salīdzinoši daudzi spēlē basi, vajag vienkārši ar visiem strādāt vienādi un likt jauniešiem kapāt un smagi strādāt, nevis visu pasniegt uz paplātes un skriet pakaļ talantīgākajiem. Dzīvē ir pierādījies, ka tie, kuri paši grib strādāt un smagi strādā, vienmēr tiks tālāk nekā tie, kas ir vienkārši talantīgi, un blatu būšana ir jāizkauž ārā.
Slēpts komentārs: Real Rebel
, 2017-08-07 15:10, pirms 7 gadiem
varētu cerēt, ka šo kāds parādīs arī pašekspertam Jaunupam, bet maz cerību ka viņš mo tā kaut ko sapratīs..
, 2017-08-07 15:20, pirms 7 gadiem
Un tā tas ir visā LV sporta [bez]sistēmā! Diemžēl.
, 2017-08-07 15:23, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Pa lielam visiem ir taisnība, tikai par to sporta skolu maiņu es īsti nepiekrītu, jo tomēr, ja tas jaunais ir sasniedzis griestus vienā vietā, tad viņam ir jāceļ sevi augstāk, piemēram, jaunais Rēzeknē, Madonā utt. nevarēs sasniegt to meistarības augstumu, ko, piemēram, Ventspilī, Rīgā
Lūdzu, samaksā pieklājīgu pārejas naudiņu un darbojies. Vai Ventspils jaunatnes sistēmā vispār kāds prātīgs kadrs ir izaudzis?
, 2017-08-07 15:26, pirms 7 gadiem
KoNuKo rakstīja: Lūdzu, samaksā pieklājīgu pārejas naudiņu un darbojies. Vai Ventspils jaunatnes sistēmā vispār kāds prātīgs kadrs ir izaudzis?
pēdējos gados šķiet, ka nav gan
, 2017-08-07 15:32, pirms 7 gadiem
Daniel rakstīja: varētu cerēt, ka šo kāds parādīs arī pašekspertam Jaunupam, bet maz cerību ka viņš mo tā kaut ko sapratīs..
Nu ne jau viss, ko viņš tur ieteica bija slikts...Teiksim tāda situācija Lietuvā nebūtu labi uztverta, kā šeit, ka pat dažs labs aizstāv, konkrētu aģentu utt.
, 2017-08-07 15:32, pirms 7 gadiem
Pēteris, kā vienmēr, runā baltu patiesību! Pārējie - vai nu puspatiesības, vai kā Šēnhofs - pilnīgu ūdeni! Tur jau tā lieta, ka LBS valdē NAV NEVIENA cilvēka, kurš kaut mazliet saprastu no basketbola! NEVIENS!!! Ir sporta funkcionāri, caurkrituši politiķi un izdevīgi kadri. TAgad skrien un bļauj, ka nav ieaudzināts patriotisms! Bet ko dara , piemēram, VEF klubs? Pēteris jau uzskaitīja daudzas darbības manieres, ko izpilda šis formējums Jaunupa pārraudzībā. Pieminēšu, ka arī , savulaik, uzreiz VEFam tika uzdāvināta vieta LBL augstākajā divīzijā, kaut klubs tika no nulles radīts (aptīrot citus klubus) tekošā gada vasarā!
Nākamais piemērs - Feldmanis, tā vietā, lai trenētu puišu izlasi, kur bija norīkots par palīgu, aizbrauc stažēties (smieklīgi !!!!) uz Pelicans !!!! Kas tas ir? Patriotisma izpausme??? Vai uz VEFu tas neattiecas?
Tagad LBS - vai Bagatska asistenti , Štālbergs un Štelmahers , rīkojās patriotiskāk , nekā , teiksim, Pašečņiks ? Vai stādot sava kluba intereses augstāk par izlasi (VAlsti !) ir apsveicama rīcība??? Un par Štelmaheru - jo īpaši! Kurš tad ir viņa kluba saimnieks? Varbūt lielākais LV patriots Lembergs, un reizē ar viņau, LBS valdes loceklis Blumbergs !? Atkal - divas dažādas morāles, kungi!
VAi pagarinot līgumu ar BAgatski valde rīkojās pareizi, zinot un saprotot, ka BAgatska griesti ir 8-10 vieta Eiropā. Kas nav slikti! Bet augstāk vnk nesniedzas Bagatska trenera līmenis, zināšanas un viss pārējais! Ja izlasei būtu patiešām respektabls , zinošs , pieredzējis treneris - autoritāte un personība, - visi skrietu uz izlasi, mēbeles lauzdami! Kurš atteiktos spēlēt, piemēram, pie Ivkoviča, Mesinas, Blata ??? Labi, arī bez nosauktajiem ir Eiropas līmeņa treneri, kuri varētu iedot impulsu izlasei un sapurināt spēlētājus. Un kurš riskētu ar savu nākotnes karjeru, atteikdams spēlēt šāda trenera vadībā? Ja nu šis treneris pēc laika kā galvenais vadīs Olimpiacos, Barcelona vai Milano ??? Ne velti pat hokeja federācija to ir sapratusi, un meklē izlasei treneri ar vārdu! Un nevajag muldēt par naudu! Ja reiz Porziņģa apdrošināšanai nedēļas laikā savāca 100K, tad varētu atrast arī 300 K trenerim. Vajag tikai pareizi nostādīt jautājumu un sagatavot piedāvājumu sponsoriem!
Un vēl ... ja pilsonis Lauva tik traki cepās par LV basketbola patriotismu, varbūt lai pastāsta, kādēļ tik dadzīgi vēlējās būt izlases direktors, un kādēļ spēlētāji nostājās "pozā" pret viņu???
Jauku dienu visiem!
, 2017-08-07 15:34, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Pa lielam visiem ir taisnība, tikai par to sporta skolu maiņu es īsti nepiekrītu, jo tomēr, ja tas jaunais ir sasniedzis griestus vienā vietā, tad viņam ir jāceļ sevi augstāk, piemēram, jaunais Rēzeknē, Madonā utt. nevarēs sasniegt to meistarības augstumu, ko, piemēram, Ventspilī, Rīgā
Nepiekritīšu tev.
Jaunatnes līga jau mums viena. Pareizi būtu stipras komandas visos reģionos nevis tikai Rīga vai Ventspilī. Labāk spēlētājs ir līderis Rēzeknē nevis sež uz soliņa Rīgā.
, 2017-08-07 15:35, pirms 7 gadiem
P.S. Eksperts Šēnhofs ar savu vēstuli biedram Puķinam, jau nu ir exelents piemērs patriotismam! Kura nu govs būtu māvusi !!!
Slēpts komentārs: Real Rebel
, 2017-08-07 15:38, pirms 7 gadiem
Vai LBS vispār nodarbojas ar treneru izglītošanu un sertificēšanu!?
, 2017-08-07 15:39, pirms 7 gadiem
1. LBS ir jāizstrādā programma priekš fiziskās sagatavotības, ko nosūta visām sporta skolām, pēc kuras visām jāstrādā. Vismaz reizi gadā sporta skolām ir jānosūta LBS atskaite ar spēlētāju fiziskajiem un medicīniskajiem rādītājiem. Tādā veidā jaunie spēlētāji tādā kvantumā netraumēsies un, iespējams, būs mums arī kāds, kas iekšā var nospēlēt, nevis tikai pa triņa līniju ganīties.
2. Neesmu ne VEF, ne Jaunupa fans, bet viņa iniciatīva liekas interesanta.
3. Ja jau Kalnītis ir tik liela problēma, kāpēc viņam neatņem licenzi?
, 2017-08-07 15:41, pirms 7 gadiem
chankers rakstīja: Nepiekritīšu tev.
Jaunatnes līga jau mums viena. Pareizi būtu stipras komandas visos reģionos nevis tikai Rīga vai Ventspilī. Labāk spēlētājs ir līderis Rēzeknē nevis sež uz soliņa Rīgā.
Viena jā, bet ja spēlētājs vienā vietā sasniedz maksimumu, tad tālākais ir praktiski bumbošanās uz vietas...Jā tur būs viens tas labais kadrs, bet cik labs, piemēram, pēc vienas sezonas viņš vēl būs, ja maksimumu iepriekšējā sasniedzis? Es vairāk uz to skatos, kā iespēju, nākamo talantu attīstīt, nevis teiksim to vietu aizpildīt ar kādu jauno kadru, bet tīri ņemt nākamo spēlētāju, kas bija aiz tā laba kadra un strādāt ar viņu, piemērot vairāk tādu kā konveijera tipa sistēmu
, 2017-08-07 15:49, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Pa lielam visiem ir taisnība, tikai par to sporta skolu maiņu es īsti nepiekrītu, jo tomēr, ja tas jaunais ir sasniedzis griestus vienā vietā, tad viņam ir jāceļ sevi augstāk, piemēram, jaunais Rēzeknē, Madonā utt. nevarēs sasniegt to meistarības augstumu, ko, piemēram, Ventspilī, Rīgā
Jābūt spēcīgām pārejas naudām, piemēram 1000 EUR par katru gadu, ko lokālajā sporta skolā notrenējies. Tad tādas skolas vēl 10x padomās, pirms grābt ciet spēlētāju.
, 2017-08-07 15:51, pirms 7 gadiem
Šēnhofs: "Ko lai dara, ja katru gadu nepiedzimst talantīgi spēlētāji? Šis ir vājš gada gājums, to zinājām jau sen."
Kā var tā pateikt?! Tas īblis ar šādu frāzi iespļauj sejā šo bērnu vecākiem, treneriem, sporta skolām un pašiem atlētiem. Šēnhof, vājas ir tavas smadzenes, tāpēc izmanto iespēju paklusēt. Prozit!
, 2017-08-07 15:52, pirms 7 gadiem
Visu probleemu pamataa ir basketbola sisteemas/viizijas neeksisteeshana. Taadas vienkaarshi nav! Treneriem nav iedotas nekaadas vadliinijas, viss ir briivpluusmaa palaists Es nemaz nerunaaju par jebkaadu pdf failu pieejemiibu LBS maajaslaapa, kameer Somijas, Vaacijas basketbola federeecijas maajaslapaa ir pilns ar pdf dokumentiem, kur ir skaidri paskaidrots kas treneriem ir jaadara, kas speeleetaajiem jaazin konkreeteejaa vecumaa. Nav sisteemas, nav arii rezultaatu.
, 2017-08-07 15:54, pirms 7 gadiem
Šindleru Jēkabs rakstīja: Šēnhofs: "Ko lai dara, ja katru gadu nepiedzimst talantīgi spēlētāji? Šis ir vājš gada gājums, to zinājām jau sen."
Kā var tā pateikt?! Tas īblis ar šādu frāzi iespļauj sejā šo bērnu vecākiem, treneriem, sporta skolām un pašiem atlētiem. Šēnhof, vājas ir tavas smadzenes, tāpēc izmanto iespēju paklusēt. Prozit!
Nu, rezultaati taa kaa par to liecina, d*rst ka siichi ir nereaalie talanti buutu stulbi.
, 2017-08-07 15:56, pirms 7 gadiem
Juris_Churis rakstīja: 1. LBS ir jāizstrādā programma priekš fiziskās sagatavotības, ko nosūta visām sporta skolām, pēc kuras visām jāstrādā. Vismaz reizi gadā sporta skolām ir jānosūta LBS atskaite ar spēlētāju fiziskajiem un medicīniskajiem rādītājiem. Tādā veidā jaunie spēlētāji tādā kvantumā netraumēsies un, iespējams, būs mums arī kāds, kas iekšā var nospēlēt, nevis tikai pa triņa līniju ganīties.
2. Neesmu ne VEF, ne Jaunupa fans, bet viņa iniciatīva liekas interesanta.
3. Ja jau Kalnītis ir tik liela problēma, kāpēc viņam neatņem licenzi?

1. Kurš lasīs tās atskaites? Atskaite atskaites pēc - galīgi nav mūsdienīgi.
2. Kura no iniciatīvām? Pirmkārt Jaunups mēģina sagraut vietējo čempionātu, lai tas kļūst līdzīgs kā LV hokeja čempionāts, un viņš ar savu VEF varētu bez problēmu smelt naudu, LV titulus utt. Otrkārt jāskatās, kā visi viņa priekšlikumi iet roku rokā ar šo ideju, par savu superklubu. Vai tas ir LV basketbola interesēs?
3. Kalnītis jau nav nekādā veidā licenzējies šeit lokāli, bet starptautiski, kā es saprotu. Kurš tad viņam var atņemt kaut ko?
, 2017-08-07 15:56, pirms 7 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Jābūt spēcīgām pārejas naudām, piemēram 1000 EUR par katru gadu, ko lokālajā sporta skolā notrenējies. Tad tādas skolas vēl 10x padomās, pirms grābt ciet spēlētāju.
Tur atkal citi jautājumi:
- vai spēlētājs nepazudīs, ja sasniedzot maksimumu, turpinās turpat spēlēt (to es domāju par spēlētājiem, kuri kādās sporta skolās sasniedz maksimumu, ko tur piedāvā)
- ņemot spēlētāju, kā tā nauda tiks izlietota
utt.
, 2017-08-07 15:59, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Viena jā, bet ja spēlētājs vienā vietā sasniedz maksimumu, tad tālākais ir praktiski bumbošanās uz vietas...Jā tur būs viens tas labais kadrs, bet cik labs, piemēram, pēc vienas sezonas viņš vēl būs, ja maksimumu iepriekšējā sasniedzis? Es vairāk uz to skatos, kā iespēju, nākamo talantu attīstīt, nevis teiksim to vietu aizpildīt ar kādu jauno kadru, bet tīri ņemt nākamo spēlētāju, kas bija aiz tā laba kadra un strādāt ar viņu, piemērot vairāk tādu kā konveijera tipa sistēmu
Ja spēlētājs sasniedz max līmeni jaunatnes līgā, tad nākamais līmenis ir LBL vai cits profesionālais klusb ārzemēs, nevis sporta skolas nomaiņa.
, 2017-08-07 16:00, pirms 7 gadiem
chankers rakstīja: Ja spēlētājs sasniedz max līmeni jaunatnes līgā, tad nākamais līmenis ir LBL vai cits profesionālais klusb ārzemēs, nevis sporta skolas nomaiņa.
Nav jau mums tās sporta skolas viena līmeņa, ir spēcīgākas, ir vājākas, bet princips ir pareizs
, 2017-08-07 16:00, pirms 7 gadiem
Sharps rakstīja: Visu probleemu pamataa ir basketbola sisteemas/viizijas neeksisteeshana. Taadas vienkaarshi nav! Treneriem nav iedotas nekaadas vadliinijas, viss ir briivpluusmaa palaists Es nemaz nerunaaju par jebkaadu pdf failu pieejemiibu LBS maajaslaapa, kameer Somijas, Vaacijas basketbola federeecijas maajaslapaa ir pilns ar pdf dokumentiem, kur ir skaidri paskaidrots kas treneriem ir jaadara, kas speeleetaajiem jaazin konkreeteejaa vecumaa. Nav sisteemas, nav arii rezultaatu.
Arī basket.lv ir ieslīdzis tādā kā stagnācijā, ļoti maz aktuālas, normālas informācijas. Varbūt nav pirmais, ar ko jāsāk, bet varbūt varētu nomainīt redaktoru pret kādu enerģiskāku cilvēku, kam tiešām interesē un rūp tā lieta. Keisels tomēr ir sporta žurnālists, nevis redaktors. Redaktoram laikam būtu tomēr jābūt enerģiskākam, es pat teiktu - intelektuālākam, jāmāk modernās tehnoloģijas, nemitīgi katru dienu jānāk virsū ar idejām, kā uzlabot portālu un tamlīdzīgi. Kamēr tās ir realizētas. Šajā portālā basket.lv vispār nekas nenotiek, vai ieej mēnesi iepriekš, vai mēnesi vēlāk - tie paši raksti karājas.

BET UZSVERU - tas nav pirmais, ar ko jāsāk. Ja mainīsies viss basketbols, tad arī lapu vajadzēs uzlabot. Kamēr basketbolā ir stagnācija, tikmēr lapa arī ir atbilstoša.
, 2017-08-07 16:01, pirms 7 gadiem
gribētos vairāk uzzināt par to labāko savākšanu vienā pilsētā (Rīgā).

Vai tie čaļi pēc tam visu sezonu spēlē pret pārējiem LJBL vai arī jaunatnes Eirolīgā? Cik spēles ir tajā Eirolīgā?

Vidējo līmeni var celt tikai tad, ja katrā komandā ir līderi, kas ir gatavi uzņemties iniciatīvu, nevis kad vienā komandā ir vietējais GSW un pārējos D-līga. Protams ir iespējas izsisties arī šādos apstākļos, tomēr lielāks progress varētu būt nevācot visus uz vienu vietu.
, 2017-08-07 16:02, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: treneru palīgi bija spiesti atteikt, jo līgumos punkts tāds, viņi izdarīt neko nevar, atšķirībā no tā paša Pasečņika...Par Bagija "griestu" noteikšanu es vispār pasmejos, jo tas ir diletantiski + mums izlase tīri objektīvi augstāk arī nav vērtēta...Un nosaukt stažēšanos vasaras līgā par smieklīgu ir vienkārši apbrīnas vērts, tā ir liela pieredze, ko jebkuram trenerim no Latvijas vajadzētu
trenera palīgi varēja klubam pateikt par šāda līguma (ar izlasi) esamību un uzstāt uz to, ka jābūt kopā ar izlasi šajos datumos. Bagijs tak kkā slēdz līgumus ar klubiem! Pats vienmēr stāsta, kā runā ar klubu par izlases svarīgumu. Kas liedz Štālbergam un Štelmim darīt to pašu? Kaut vai Štelmaheram. Viņš tak trenēs LV klubu !!!! K saredzi loģiku???
Stažēšanās vasaras līgā ir baigi makten lielā pieredze??? Salīdzinot ar izlases gatavošanu Eiropas čempim???? Mēs dzīvojam vienā atskaites sistēmā? Šajā gadījumā nebūt patriotam ir pieļaujams?Izstrādāsim vēl kkādus punktus un ceļa karti , pie kuriem apstākļiem drīkst uzspļaut izlasei???
Par Bagija līmeni neizteikšos, acīmredzami objektīvi neesi tuvu basketbolam, vai arī esi saistīts ar Bagatski. Lai nu paliek...
TAs , ka ir dažādas domas un viedokļi, nav nekas slikts. Respect!
, 2017-08-07 16:04, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Tur atkal citi jautājumi:
- vai spēlētājs nepazudīs, ja sasniedzot maksimumu, turpinās turpat spēlēt (to es domāju par spēlētājiem, kuri kādās sporta skolās sasniedz maksimumu, ko tur piedāvā)
- ņemot spēlētāju, kā tā nauda tiks izlietota
utt.
Kā nauda tiks izmantota? Kaut vai lai atvieglotu pārējo audzēkņu vecāku finansiālo līdzdalību par šo lokālo sporta skolu, audzēkņu formām, apaviem, bumbām, haļļu/ģērbtuvju sīkiem remontiem un tamlīdzīgi. Kur tērēt jau pozīcijas pietiek, nav nekas no jauna jāizdomā.
, 2017-08-07 16:06, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Ja nemaldos, tad LBS apstiprina aģentu darbību, lai varētu Latvijas spēlētājus pārstāvēt, respektīvi kādu arī aizliegt var...

Un kā sagraut? Nopietni? Jūs pašlaik atbalstiet to mīksto LBS attieksmi, kas pašlaik ir un kura tādās valstīs kā Serbija, Lietuva utt. nebūtu paciesta un tur būtu sekojošas izmaiņas + pašu līdzjutēju attieksme, vai arī jums patīk tā mīkstā attieksme?
VEF un Jaunupa ideāls:
- VEF krievu līgā, LV līgā no pusfināla vai pat fināla, kur graut pretinieku
- LBL līgā 4-5 komandas, pusprofesionālas un 1-2 studentu komandas

Man tas nepatīk. Man gribas stipru vietējo čempionātu.
, 2017-08-07 16:07, pirms 7 gadiem
Labs raksts. Es it īpaši piekrītu Galvanovska viedoklim par trenažier zāli , jo sezonas laikā vismaz 2-4 nedēļā jauniešiem vajadzētu kaut kādus svarus pacilāt , nu nevajag jau kā kačokiem arī kačāties , bet kaut kādus muskuļus vajadzētu laika gaitā uzaudzēt un tad vismaz čempionātā būtu laba fiziskā forma , nevis mēnesi pirms čempa cenšas to izdarīt .
, 2017-08-07 16:08, pirms 7 gadiem
Skudriniekss rakstīja: VEF un Jaunupa ideāls:
- VEF krievu līgā, LV līgā no pusfināla vai pat fināla, kur graut pretinieku
- LBL līgā 4-5 komandas, pusprofesionālas un 1-2 studentu komandas

Man tas nepatīk. Man gribas stipru vietējo čempionātu.
Kur Tu esi lasījis vai dzirdējis tādu ideālu, cik esmu dzirdējis, tad pašlaik ir iespējams, ka viņi pilnu LBL laiž, bet nu lai paliek, kamēr VEF nav ULEB eiropas kausā, lieki par to runāt...Nevienam nav noslēpums, ka esmu pret FIBA, dēļ tā, ka visu basketbola vidi sabojāja

Par LBL līgu runājot, tad tās sastāvu nosaka nauda, tur neviens neko izdarīt nevar un grūti prognozēt vai izmaiņas ziedotājiem neliks LBL vēl samazināties
, 2017-08-07 16:09, pirms 7 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Arī basket.lv ir ieslīdzis tādā kā stagnācijā, ļoti maz aktuālas, normālas informācijas. Varbūt nav pirmais, ar ko jāsāk, bet varbūt varētu nomainīt redaktoru pret kādu enerģiskāku cilvēku, kam tiešām interesē un rūp tā lieta. Keisels tomēr ir sporta žurnālists, nevis redaktors. Redaktoram laikam būtu tomēr jābūt enerģiskākam, es pat teiktu - intelektuālākam, jāmāk modernās tehnoloģijas, nemitīgi katru dienu jānāk virsū ar idejām, kā uzlabot portālu un tamlīdzīgi. Kamēr tās ir realizētas. Šajā portālā basket.lv vispār nekas nenotiek, vai ieej mēnesi iepriekš, vai mēnesi vēlāk - tie paši raksti karājas.

BET UZSVERU - tas nav pirmais, ar ko jāsāk. Ja mainīsies viss basketbols, tad arī lapu vajadzēs uzlabot. Kamēr basketbolā ir stagnācija, tikmēr lapa arī ir atbilstoša.
Tas nav atkariigs tikai no redaktora, ja jau nav izstraadas treneeshenas sisteema, tad to nevar publiceet. Lai gan jaapiekriit, ka gandriiz nekad top zinja nav par treneru seminaaru, konferenceem.
, 2017-08-07 16:12, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Nav jau mums tās sporta skolas viena līmeņa, ir spēcīgākas, ir vājākas, bet princips ir pareizs
Tur jau tā lieta! Lai būtu spēcīgas sporta skolas, ir jāsāk ar sistēmu un treneriem. Spēlētāji nāk un iet, bet sistēmai ir jāpaliek.
Un galvenā runa sakarā ar izlesēm ir tā, ka nav līderu. Tad tieši tādos reģionos ir ideāli izaudzināt līderus, kas cauru gadu uzņemas komandas vilcēja spēku. Nevis piecus līderus savākt Rīgā un tad censties viņus audzināt. Pret ko tad viņus audzināt, ja pretī nāk vājas komandas bez līderiem.
, 2017-08-07 16:14, pirms 7 gadiem
Sharps rakstīja: Tas nav atkariigs tikai no redaktora, ja jau nav izstraadas treneeshenas sisteema, tad to nevar publiceet. Lai gan jaapiekriit, ka gandriiz nekad top zinja nav par treneru seminaaru, konferenceem.
Varbūt skrienu tālu pa priekšu, bet basket.lv manuprāt jābūt normālai, modernai platformai, kurā tiek translētas VISAS LBL spēles, plus arī LBL2, LBL3 spēles tiešsaistē (ja LBL2 un LBL3 komandas vēlas un spēj nodrošināt). Patreiz es redzu diezgan lielu saspringumu uz statistikas datiem (jaunatnē, izlasē, LBL līgās utt.), kas pats par sevi nav slikts virziens. Tam arī jāpaliek basket.lv paspārnē un jāattīstās. Bet otrs virziens, kuram jau tagad bija jābūt - šim spēļu translācijas modelim, lai var ieiet noskatīties spēles tiešraidē vai ierakstā. Lai ir katras spēles 5 minūšu momentu apskats un tamlīdzīgi. Tas ir tas, kas tagad tur pietrūkst.
, 2017-08-07 16:16, pirms 7 gadiem
chankers rakstīja: Tur jau tā lieta! Lai būtu spēcīgas sporta skolas, ir jāsāk ar sistēmu un treneriem. Spēlētāji nāk un iet, bet sistēmai ir jāpaliek.
Un galvenā runa sakarā ar izlesēm ir tā, ka nav līderu. Tad tieši tādos reģionos ir ideāli izaudzināt līderus, kas cauru gadu uzņemas komandas vilcēja spēku. Nevis piecus līderus savākt Rīgā un tad censties viņus audzināt. Pret ko tad viņus audzināt, ja pretī nāk vājas komandas bez līderiem.
Piekrītu, bet tam arī ir otra puse, ja puse sastāva būs pirmās vijoles, kā viņas sasaistīt tā, ka būs viena komanda? Viņi būs lielu daļu laika spēlējuši kā pirmais puika ciemā, un izlasē pēkšņi vairs neesi tāds, pēkšņi izspēles nav uz tevi utt.

Es tos līderus redzu kā spēlētājus no ārzemēm, kurus izvirza un pārējie kā siena stāv par viņiem un palīdz, kad neiet utt.
, 2017-08-07 16:18, pirms 7 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Varbūt skrienu tālu pa priekšu, bet basket.lv manuprāt jābūt normālai, modernai platformai, kurā tiek translētas VISAS LBL spēles, plus arī LBL2, LBL3 spēles tiešsaistē (ja LBL2 un LBL3 komandas vēlas un spēj nodrošināt). Patreiz es redzu diezgan lielu saspringumu uz statistikas datiem (jaunatnē, izlasē, LBL līgās utt.), kas pats par sevi nav slikts virziens. Tam arī jāpaliek basket.lv paspārnē un jāattīstās. Bet otrs virziens, kuram jau tagad bija jābūt - šim spēļu translācijas modelim, lai var ieiet noskatīties spēles tiešraidē vai ierakstā. Lai ir katras spēles 5 minūšu momentu apskats un tamlīdzīgi. Tas ir tas, kas tagad tur pietrūkst.
Jūsu pieminētā sistēma bija tajā sezonā, kad LMT straume bija, vēl tagad atceros, ka tur bija raksts/saite uz spēli, pēc spēles vēl apskats, kā best4shit piedāvāja lielāku piķi, tā tas viss pa burbuli aizgāja
, 2017-08-07 16:22, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Piekrītu, bet tam arī ir otra puse, ja puse sastāva būs pirmās vijoles, kā viņas sasaistīt tā, ka būs viena komanda? Viņi būs lielu daļu laika spēlējuši kā pirmais puika ciemā, un izlasē pēkšņi vairs neesi tāds, pēkšņi izspēles nav uz tevi utt.

Es tos līderus redzu kā spēlētājus no ārzemēm, kurus izvirza un pārējie kā siena stāv par viņiem un palīdz, kad neiet utt.
Nepiekrītu.
Izlasē spēlē tikai labākie. Un tur jau ir trenera māka salikt katru savā vietā.
Par tām ārzemēm. Manuprāt ir aplama situācija pēdējos gados, ka mēs sūtam labākos jauniešus uz ārzēmēm. Tas ir skumji, ka mēs šeit nevaram nodrošināt vismaz tādu pašu treniņu līmeni.
, 2017-08-07 16:28, pirms 7 gadiem
chankers rakstīja: Nepiekrītu.
Izlasē spēlē tikai labākie. Un tur jau ir trenera māka salikt katru savā vietā.
Par tām ārzemēm. Manuprāt ir aplama situācija pēdējos gados, ka mēs sūtam labākos jauniešus uz ārzēmēm. Tas ir skumji, ka mēs šeit nevaram nodrošināt vismaz tādu pašu treniņu līmeni.
Es domāju, ka daļēji jau nu spēj nodrošināt, esmu jau izteicies, ka tiem jaunajiem būtu no sporta skolas jāpāriet uz zemākām LBL komandām kā LU, ja turība, tad vēl uz turieni un pēc tām strādāt un kāpt uz augšu, un pēc vienas vai divām sezonām LBL, varētu par ārzemēm sākt domāt
, 2017-08-07 16:31, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Pa lielam visiem ir taisnība, tikai par to sporta skolu maiņu es īsti nepiekrītu, jo tomēr, ja tas jaunais ir sasniedzis griestus vienā vietā, tad viņam ir jāceļ sevi augstāk, piemēram, jaunais Rēzeknē, Madonā utt. nevarēs sasniegt to meistarības augstumu, ko, piemēram, Ventspilī, Rīgā
Patīk, ka pieminēj Rēzekni! Personīgi gaidu - ar kādiem paņēmieniem vefisti sagraus 2003 gada projektu, kurš Latvijā divus gadus nevienam nezaudē. Vai noņems līderus, vai pievāks arī treneri (ja kas - Rēzeknē arī citām grupām rezultāti paaugstinās). Vēl - ir tāds jaunietis no Krāslavas, kuram vecākais brālis bez komunisma spēku palīdzības iekļuva U-16 izlasē no LJBL2 komandas un vēlāk izveidoja lielisku karjeru. Tagad itkā vefietis, bet - vai Krāslavā basketbolu vēl spēlēs!? Vispār veči - 2003.g. Latgalē tāds kampiens priekšā - U-14 bija iekļauti gan rēzeknieši, gan zēni no Līvāniem, Balviem, Jēkabpils ... Labu apetīti! Un tas viss par velti!
, 2017-08-07 16:37, pirms 7 gadiem
brunoje rakstīja: Patīk, ka pieminēj Rēzekni! Personīgi gaidu - ar kādiem paņēmieniem vefisti sagraus 2003 gada projektu, kurš Latvijā divus gadus nevienam nezaudē. Vai noņems līderus, vai pievāks arī treneri (ja kas - Rēzeknē arī citām grupām rezultāti paaugstinās). Vēl - ir tāds jaunietis no Krāslavas, kuram vecākais brālis bez komunisma spēku palīdzības iekļuva U-16 izlasē no LJBL2 komandas un vēlāk izveidoja lielisku karjeru. Tagad itkā vefietis, bet - vai Krāslavā basketbolu vēl spēlēs!? Vispār veči - 2003.g. Latgalē tāds kampiens priekšā - U-14 bija iekļauti gan rēzeknieši, gan zēni no Līvāniem, Balviem, Jēkabpils ... Labu apetīti! Un tas viss par velti!
Kāpēc sagraus? Viņu paņēmieni īsti pareizi nav, tur es piekrītu, bet tajā pašā laikā, kāpēc sagraut, ja viņi līdz pārejai izaudzina pietiekami spēlētājus, kurus turpina viņi attīstīt....Pa lielam jau izskatās no malas, ka tā ir tāda kā piramīda + visus jau tāpat paņemt nevar un var arī nepiekrist tur doties...Tikai es nezinu cik labi ir piramīda piramīda, protams, ka to var uzskatīt arī kā daļu no piramīdas, bet par to es neņemos spriest...Taču sagraut būtu ļoti neloģiski, tīri kaut vai no konkurences viedokļa
, 2017-08-07 16:45, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Kur Tu esi lasījis vai dzirdējis tādu ideālu, cik esmu dzirdējis, tad pašlaik ir iespējams, ka viņi pilnu LBL laiž, bet nu lai paliek, kamēr VEF nav ULEB eiropas kausā, lieki par to runāt...Nevienam nav noslēpums, ka esmu pret FIBA, dēļ tā, ka visu basketbola vidi sabojāja

Par LBL līgu runājot, tad tās sastāvu nosaka nauda, tur neviens neko izdarīt nevar un grūti prognozēt vai izmaiņas ziedotājiem neliks LBL vēl samazināties
Uzjautrinatas - pret FIBA. Šī ir basketbola jumta organizācija, kuras ziņā ir basketbola attīstība pasaulē, t.sk. arī Eiropā, ko viņi arī iespēju robežās dara. Pret to parasti nostājas turīgie, kam tā pārējā pasaule principā pie kājas (nu - Latvijā piem., zināmie "trīs sivēntiņi"), vai publiski ... viņu sulaiņi.Tava pret - nu, jā! Tas ir J-upa arguments, kāpēc tik svarīgi būt krievijā. Un par tiem četriem riņķiem - nu nebūs! Īpaši, ja J-pils vai Jūrmala neatteiksies. Slava Darbam! Jauna dienesta pakāpe tev gan būs tikai uz ziemassvētkiem!
, 2017-08-07 16:46, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Kāpēc sagraus? Viņu paņēmieni īsti pareizi nav, tur es piekrītu, bet tajā pašā laikā, kāpēc sagraut, ja viņi līdz pārejai izaudzina pietiekami spēlētājus, kurus turpina viņi attīstīt....Pa lielam jau izskatās no malas, ka tā ir tāda kā piramīda + visus jau tāpat paņemt nevar un var arī nepiekrist tur doties...Tikai es nezinu cik labi ir piramīda piramīda, protams, ka to var uzskatīt arī kā daļu no piramīdas, bet par to es neņemos spriest...Taču sagraut būtu ļoti neloģiski, tīri kaut vai no konkurences viedokļa
lai nu kas runātu par konkurenci....
, 2017-08-07 16:48, pirms 7 gadiem
Skudriniekss rakstīja: 1. Kurš lasīs tās atskaites? Atskaite atskaites pēc - galīgi nav mūsdienīgi.
2. Kura no iniciatīvām? Pirmkārt Jaunups mēģina sagraut vietējo čempionātu, lai tas kļūst līdzīgs kā LV hokeja čempionāts, un viņš ar savu VEF varētu bez problēmu smelt naudu, LV titulus utt. Otrkārt jāskatās, kā visi viņa priekšlikumi iet roku rokā ar šo ideju, par savu superklubu. Vai tas ir LV basketbola interesēs?
3. Kalnītis jau nav nekādā veidā licenzējies šeit lokāli, bet starptautiski, kā es saprotu. Kurš tad viņam var atņemt kaut ko?
1. Tās atskaites mazinātu pārslodzes riskus, kas noved pie traumām. Vienā no sporta studijām bija sižets, kur parādija, ka Strautiņš un Kurucs 15 gadu vecumā aizvadīja tuvu pie 100 spēlēm sezonā, kas ir krietni par daudz. Ķermenis pārslogots, tagad visi redzam kā ir (vai nav) džekiem ar veselību. Varbūt visas atskaites nav jāpārskata, bet teiksim attiecīgā gada izlases kandidātus, 25-30 spēlētājus vai spēlētājus ar visvairāk nospēlēto spēļu skaitu.
2. Jaunupa ideja par to, ka gadu jaunākie paši var izvēlēties, vai spēlēt vai nē pie gadu vecākās izlases un to, ka, ja nav attaisnots iemesls, viņu neaicina uz citu izlasi. Kāds tur sakars ar vietējā čempionāta graušanu, nezinu.
3. Aģents nevar aizliegt spēlētājam spēlēt izlasē, LBS noteikti var padarboties caur FIBA un vismaz pabiedēt Kalnīti, lai tas neatkārtojas.
, 2017-08-07 17:00, pirms 7 gadiem
Es uzskatu, ka viss šitas jandāliņš ir sacelts mākslīgi un dažs labs bīda savas intereses (ne tieši savas, bet pastarpināti savu biedru). Tie, kuri cītīgi seko basītim un kuriem nav savas adžendas, nedaudz kritiski padomājot, varētu visu nolasīt starp rindiņām.
, 2017-08-07 17:19, pirms 7 gadiem
Tikai viens jautājums par visu šo sāgu - tā ir spiesta lieta spēlēt izlasē? Ja negrib, lai nespēlē! Nevajag vainot tagad AB kurš aizsāka šo atteikšanos vai R Kurucu kurš atsaka šodien!

LBS lai meklē blusas savā kažokā un Jaunups ar savu "superlikumu" ka tiem kas atsaka U izlasēm aizliegt pēc tam spēlēt lielajā izlasē - basketbolu iznīcinās!!

Paskatieties uz meiteņu u izlasēm šogad, tur ir vieni un tie paši uzvārdi katrā izlasē! Tas ir normāli no LBS un Latvijas sporta skolām, treneriem ka nespēj sagatavot katram vecumam 20 spēlētājas??

Tas pats attiecas uz džeku treneriem, VEF gatavojot jaunos spēlētājus, kur viņi ir, un cik viņi ir? No mazās Valmieras U18 izlasē bija šķiet 2 vai pat 3 čaļi, cik čaļi bija sagatavoti u18 izlasei no "lielās un varenās" Rīgas basketbola skolas ar vareno VEF skolu priekšgalā?

Daudz ko sliktu var teikt par V Valteru, bet V Valters savā laikā viens pats ar 3-4 cilvēku lielu/mazu komandu katru gadu sagatavoja vismaz 5-6 laba līmeņa jauniešus!!
, 2017-08-07 17:24, pirms 7 gadiem
Viss ir ļoti vienkārši! Lai Latvijas basketbolam būtu nākotne, ir vajadzīgs spēcīgs nacionālais čempionāts kā pamats visam. 12-14 klubi LBL-1 faktiski ir minimums, ar ko būtu jāsāk. Sporta skolu puikām vajag komandas, kur turpināt spēlēt augstākajā līmenī. Ja čalis redz, ka viņa karjeras beigas ir 12.klase, nu nebūs tur nekā. OK, īpaši talanti, kuriem vēl ir zināma palīdzība, izsitīsies uz ārzemēm, un tas arī viss. Tikai ar tiem "īpašajiem talantiem", kā tagad prakse rāda, beigās tā arī notiek, ka pēc tām ārzemēm tā sava valsts un tā nacionālā izlase vairs neko īpaši nenozīmē. Sākam ar nacionālo čempionātu. Uzliekam reālu obligātu prasību katram klubam iekļaut sastāvā 2 U-20 + 1 U-18 spēlētāju katram klubam. Galvenais ir sākumā panākt, lai jaunie čaļi ir lielajās komandās un pieteikumā uz spēlēm nevis tikai treniņzālēs, kur nekas vairāk kā mūžīgā apskatīšanās nenotiek. Vismaz 3 jaunie spēlētāji katrā klubā X 14 klubi = lūdzu jums izlašu bāze. Elementāri.
, 2017-08-07 17:30, pirms 7 gadiem
Lielākā problēma ir tā ka šodienas sistēma vairs NESPĒJ sagatavot konkurētspējīgus basketbolistus ne meitenes ne čaļus!! Un tāpēc čīkstam par to ka kāds atsaka!

Jāmaina sistēma un jāsāk strādāt ar jaunākām metodēm!!

Tas ir normāli ka teiksim viena no māsām Strautmanēm (neatceros kura) šogad šķiet spēlēja 3!!!!!! izlasēs??

Es arī Kuruca vietā nespēlētu izlasē, cik viņš nav mocījies pēdējos gados ar traumām un tās traumas sākās tad kad viņš pameta pasaulē "slaveno" VEF skolu!

Tas pats Anžejs kad bija VEFā, nekā tur nebija no viņa un neviens pēc viņa neskuma, aizbrauca puika uz Spāniju, sāka PAREIZI strādāt un atdzima no jauna un pēkšņi viņu visiem tagad vajag!!

Neticu ka KP būtu tas pats KP ja būtu pārcēlies savā laikā no Liepājas uz Rīgu kad bija tāda iespēja (nav labi tā teikt, bet tomēr, labi ka KP toreiz salauza pirkstu, līdz ar to nokļuva Spānijā, jo dēļ lauztā pirksta Rīgā gar degunu KP aizgāja atrādīšanās Itālijā)!
, 2017-08-07 17:43, pirms 7 gadiem
Pilnībā piekrītu, nu nevar 50 gadīgs onka ( pat neskatoties ka bija labs žurnālists) uzturēt un rediģēt mājas lapu atbilstoši mūsdienu prasībām.Protams tas prasītu papildus līdzekļus, bet sociālie tīkli šodien paveikt brīnumu lietas. Vajag jaunus advancētus cilvēkus
Skudriniekss rakstīja: Arī basket.lv ir ieslīdzis tādā kā stagnācijā, ļoti maz aktuālas, normālas informācijas. Varbūt nav pirmais, ar ko jāsāk, bet varbūt varētu nomainīt redaktoru pret kādu enerģiskāku cilvēku, kam tiešām interesē un rūp tā lieta. Keisels tomēr ir sporta žurnālists, nevis redaktors. Redaktoram laikam būtu tomēr jābūt enerģiskākam, es pat teiktu - intelektuālākam, jāmāk modernās tehnoloģijas, nemitīgi katru dienu jānāk virsū ar idejām, kā uzlabot portālu un tamlīdzīgi. Kamēr tās ir realizētas. Šajā portālā basket.lv vispār nekas nenotiek, vai ieej mēnesi iepriekš, vai mēnesi vēlāk - tie paši raksti karājas.

BET UZSVERU - tas nav pirmais, ar ko jāsāk. Ja mainīsies viss basketbols, tad arī lapu vajadzēs uzlabot. Kamēr basketbolā ir stagnācija, tikmēr lapa arī ir atbilstoša.
, 2017-08-07 17:55, pirms 7 gadiem
Visprecīzāk pateicis Galvanovskis, pārējiem daudz rasola...
, 2017-08-07 18:17, pirms 7 gadiem
KoNuKo rakstīja: Un tā tas ir visā LV sporta [bez]sistēmā! Diemžēl.
Pirms pāris gadiem LJBL sistēma bija zbis, tagad sūC.
, 2017-08-07 18:25, pirms 7 gadiem
Calvin rakstīja: Ne velti pat hokeja federācija to ir sapratusi, un meklē izlasei treneri ar vārdu! Un nevajag muldēt par naudu! Ja reiz Porziņģa apdrošināšanai nedēļas laikā savāca 100K, tad varētu atrast arī 300 K trenerim.
"Pat hokeja izlase" ar saviem simtu tūkstošu vērtajiem treneriem NEKO īpašu nesasniedza. Mediju uzpūsts burbulis - Nolans un Hārtlijs.

Bagijs eirolīgas treneris, savējais kadrs - ļoti slikts treneris.
Ņemam labāk random serbu vai spāni, vai grieķi.
Komentāri rullē.
, 2017-08-07 18:33, pirms 7 gadiem
Onslovs rakstīja: "Pat hokeja izlase" ar saviem simtu tūkstošu vērtajiem treneriem NEKO īpašu nesasniedza. Mediju uzpūsts burbulis - Nolans un Hārtlijs.

Bagijs eirolīgas treneris, savējais kadrs - ļoti slikts treneris.
Ņemam labāk random serbu vai spāni, vai grieķi.
Komentāri rullē.
Nu, Nolana un Hārtlija vadībā izlases spēles bija (un vairākums man piekristu) acij visbaudāmākās. Spēlētāju pašatdeve augstā
līmenī. Cita lieta, ka spēlētāju loks neko dižens nav.

Basketbolā gan ir savādāk. Nevaru iedomāties, ka, piemēram, Lietuvas izlasi vadītu ārzemnieks. Ok, leiti vēl saprastu, bet kopuma basītī jāvada latviešu treneriem. Arī norakstīt Bagiju pāragri. Veiksmīgs turnīrs (manā skatījumā - jebkura vieta iekš Top6) atkal pacels viņa akcijas, un visa šī brēka būs aizmirsta.
, 2017-08-07 18:36, pirms 7 gadiem
Calvin rakstīja: Pēteris, kā vienmēr, runā baltu patiesību! Pārējie - vai nu puspatiesības, vai kā Šēnhofs - pilnīgu ūdeni! Tur jau tā lieta, ka LBS valdē NAV NEVIENA cilvēka, kurš kaut mazliet saprastu no basketbola! NEVIENS!!! Ir sporta funkcionāri, caurkrituši politiķi un izdevīgi kadri. TAgad skrien un bļauj, ka nav ieaudzināts patriotisms! Bet ko dara , piemēram, VEF klubs? Pēteris jau uzskaitīja daudzas darbības manieres, ko izpilda šis formējums Jaunupa pārraudzībā. Pieminēšu, ka arī , savulaik, uzreiz VEFam tika uzdāvināta vieta LBL augstākajā divīzijā, kaut klubs tika no nulles radīts (aptīrot citus klubus) tekošā gada vasarā!
Nākamais piemērs - Feldmanis, tā vietā, lai trenētu puišu izlasi, kur bija norīkots par palīgu, aizbrauc stažēties (smieklīgi !!!!) uz Pelicans !!!! Kas tas ir? Patriotisma izpausme??? Vai uz VEFu tas neattiecas?
Tagad LBS - vai Bagatska asistenti , Štālbergs un Štelmahers , rīkojās patriotiskāk , nekā , teiksim, Pašečņiks ? Vai stādot sava kluba intereses augstāk par izlasi (VAlsti !) ir apsveicama rīcība??? Un par Štelmaheru - jo īpaši! Kurš tad ir viņa kluba saimnieks? Varbūt lielākais LV patriots Lembergs, un reizē ar viņau, LBS valdes loceklis Blumbergs !? Atkal - divas dažādas morāles, kungi!
VAi pagarinot līgumu ar BAgatski valde rīkojās pareizi, zinot un saprotot, ka BAgatska griesti ir 8-10 vieta Eiropā. Kas nav slikti! Bet augstāk vnk nesniedzas Bagatska trenera līmenis, zināšanas un viss pārējais! Ja izlasei būtu patiešām respektabls , zinošs , pieredzējis treneris - autoritāte un personība, - visi skrietu uz izlasi, mēbeles lauzdami! Kurš atteiktos spēlēt, piemēram, pie Ivkoviča, Mesinas, Blata ??? Labi, arī bez nosauktajiem ir Eiropas līmeņa treneri, kuri varētu iedot impulsu izlasei un sapurināt spēlētājus. Un kurš riskētu ar savu nākotnes karjeru, atteikdams spēlēt šāda trenera vadībā? Ja nu šis treneris pēc laika kā galvenais vadīs Olimpiacos, Barcelona vai Milano ??? Ne velti pat hokeja federācija to ir sapratusi, un meklē izlasei treneri ar vārdu! Un nevajag muldēt par naudu! Ja reiz Porziņģa apdrošināšanai nedēļas laikā savāca 100K, tad varētu atrast arī 300 K trenerim. Vajag tikai pareizi nostādīt jautājumu un sagatavot piedāvājumu sponsoriem!
Un vēl ... ja pilsonis Lauva tik traki cepās par LV basketbola patriotismu, varbūt lai pastāsta, kādēļ tik dadzīgi vēlējās būt izlases direktors, un kādēļ spēlētāji nostājās "pozā" pret viņu???
Jauku dienu visiem!
Latvijas basketbola izlasi, uzskatu, jāvada latvietim. Kas attiecas uz Bagatski, Eiropas čempionāts pat nav sācies. Jebkurš spēlētājs brauks uz izlasi neatkarīgi, kas to vada, jo mērķis ir spēlēt Trīs Zvaigznēs.
, 2017-08-07 18:48, pirms 7 gadiem
wolmar rakstīja: Visprecīzāk pateicis Galvanovskis, pārējiem daudz rasola...
Nu bet tieši tā. Taču reāli runājot, nu nevajag nevienam īsti to štangu, lai tikai pa LBL2 spēlētu. Tur vienkārši 90% pretī tādi paši. Esmu bijis un n-tajām spēlēm pa šiem gadiem. Galvenā atšķirība starp LBL un LBL2 - spēks un ātrums. Brīžiem šķiet, ka jaunie basketbolisti mums kaut kādā reiveru kustībā iesaistījušies, ka tikai nebūtu liekas muskuļu masas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2017-08-07 19:39, pirms 7 gadiem
šķidriņš rakstīja: Man jāsmejas par valdi..... Tur salasījušies "basketbola speci", kuri labākajā gadījumā skolā spēlējuši basi tikai sporta stundās.Sagaidāt , ka tādi cilvēciņi spēs virzīt basketbolu Latvijā augšup ???!!! Drīzāk "politiķi" Urbanoviču var pieņemt darbā par baleta dejotāju.
Par Urbanoviču - viņam basketbolā ir pirmā sporta klase (Rēzeknes sporta skola), šo tevis piesaukto kompāniju viņš diez vai sabojātu!
, 2017-08-07 20:03, pirms 7 gadiem
Jaunatnes basketbolā svarīgi ir strādāt pie individuālās meistarības, bet, protams, viens treneris ar lielu grupu to nevar. Būtu nepieciešams, lai uz katriem 5-6 spēlētājiem būtu pa trenerim.
Svarīga PAREIZA fiziskā sagatavotība, nevis, kurš smagākus stieņus cilās un pēc tam mocīsies ar ceļu sāpēm utt. Tam visam vajag stingru zinātnisku pieeju, pēc jaunākajiem atzinumiem, par pakāpenību, bez pārslodzēm, kas vēlāk atgriežas traumu veidā.
Dzenoties pēc rezultāta jauniešu vecumā, līderiem liekot sacensībās spēlēt dažādās vecuma grupās vairākas spēles pēc kārtas, protams, rodas pārslodzes, kuras atkal jau kā bumerangs atgriežas ar traumām, lai arī ne uzreiz.
Tāpēc svarīgi ir, lai jauniešu sagatavošanas sistēmu izstrādātu progresīvi, zinoši fiziskās sagatavotības treneri, kuri specializējas tieši basketbolam nepieciešamajā. Tādi Latvijā ir.
Nelaime gan varētu būt tā, ka priekšplānā izvirzās daiļirsēji un amatu kārotāji. Zvēru karaļa kungs trakoti ņēmās ap U20, nez kāpēc par U18 nebija daudz ko teikt.
Un jā, piekrītu - neesam totalitāra valsts, lai prātotu par sodiem un sankcijām.
, 2017-08-07 21:14, pirms 7 gadiem
Skatījos vairumu junioru spēles. Es redzēju ka mūsu čaļiem tika izrautas no rokām jau vinnētas atlēcošās bumbas, čaļi tika prasti apzagti un aplaupīti no bumbām. Tā kā sālsstabi, muļļas un tūļas. Es redzēju ka trūkst reakcijas, instinktu un čuja par savlaicīgumu gan izlecot gan uz māņkustībām, gan pēc rebiem. Es redzēju ka nevar noķert piespēles, ka nevar precīzi un savlaicīgi piespēlēt. Es redzēju ka pretinieki bija veiklāki un izmanīgāki un nekaunīgāki. Es redzēju ka čaļu darbības bija nolasāmas un paredzamas.

Par profiem varētu kļūt Lācis, Atelbauers. Gan jau Kaufmani redzēsim - klana dēļ. Patika Salenieks. Bet nu Eiropas pro līgu prospektu te nebūs.
, 2017-08-07 21:39, pirms 7 gadiem
Jābūt sistēmai, kopējai metodikai. Izlases trenerim- autoritātei, kas arī caur LBS palīdz sporta skolām. Pārejas tikai izņēmumu gadījumos par lielu naudu sporta skolai un trenerim, kas sagatavojis spēlētāju. Kāds patriotisms, ja piekās savu skolu, treneri? Čempionu treneris vada izlasi, nevis blatņiks.
Atsaki izlasei, armijā, kā Grieķijā pat NBA spēlētāju savāca (jāievieš obligāto karadienestu).
Slēpts komentārs: Real Rebel
, 2017-08-08 00:28, pirms 7 gadiem
Skudriniekss rakstīja: 1. Kurš lasīs tās atskaites? Atskaite atskaites pēc - galīgi nav mūsdienīgi.
Nav mūsdienīgi?! Big Data jau vairākus gadus ir pasaulē aktuālākais domāšanas veids. Jo vairāk fizisko un tehnisko rādītāju, vingrinājumu rezultātu, statistikas par basketbolistiem ir iespējams savākt, jo lielāka iespēja, ka attiecīgi spečuki varētu tos kvalitatīvi izanalizēt un izpīpēt varbūt pat negaidītas atziņas un secinājumus.
, 2017-08-08 00:50, pirms 7 gadiem
chankers rakstīja: Nepiekritīšu tev.
Jaunatnes līga jau mums viena. Pareizi būtu stipras komandas visos reģionos nevis tikai Rīga vai Ventspilī. Labāk spēlētājs ir līderis Rēzeknē nevis sež uz soliņa Rīgā.
Piekrītu par 200%!!!
, 2017-08-08 10:37, pirms 7 gadiem
Kad bija medaļas visi teica, ka sistēma strādā, tagad pēkšņi nestrādā. Manuprāt mums vienkārši trūkst izlasē spēles veidotāju. Piemēram kā var u-20 izlasē līderi visi bez caurgājiena, visi stāv uz trojkas un neiet pēc uzbrukuma bumbām. Kohs un Hāzners māk tikai mest. Ir jāatīsta spēle 1vs1, treneri dzen iekšā kombenes un nekļūdīties, bet vajag tādus, kas iet cauri atmet ārā vai pats noslēdz, tādu, kas var apspēlēt ar driblu un mest pēc dribla, vairums spēlētāju nemaz pēc dribla uzmest nemāk, tikai pēc piespēles. Komandas spēle ir laba lieta, bet tāpēc jau NBA ir labāks, kad tur viņi spēlē labāk 1vs1, protams fizisko u-16 nevajag dzīt, bet no u-18 jau jāsāk dzīt iekšā fiziskais. Kāpēc Zaķis u-izlasēs ārdijās un bija neapturams, jo viņam bija fiziskais. Kāpēc Hāzners spēlēja labāk, kad komandā bija Lomažs, jo viņš prata apspēlēt 1vs1 un Hāzners dabūja mest brīvus 3pt.
, 2017-08-08 11:28, pirms 7 gadiem
LBS ar Šnepu priekšgalā māk tikai TV skaist runāt. No malas,pagaidām, galīgi neizskatās, ka kaut kas tiek darīts lietas labā,lai LBL nepaliktu 5-6 komandas un tiktu virzīta arī jauniešu attīstība. Kā jau te viens iepriekš minēja - iekļaut nolikumā, ka LBL spēlēs laukumā jābūt vismaz vienam u-20 vecuma spēlētājam. Ja pieņem, ka LBLā spēlēs 8 klubi, tad pie kārtīga spēles laika mūsu augstākajā līgā tiks vismaz 16 u-20 vecuma spēlētāji, jo jaunais jau visu spēli un sezonu vienītī nenodragās no zvana līdz zvanam, tādēļ katrā klubā vajadzēs vismaz 2-3 u-20 vecuma vīriņus. + šie jaunie, ja klubs iekļūst pleijofos, gūs pieredzi atbildīgākajos spēles brīžos. Šāda pieeja arī samazinās klubu izdevumus, nevajadzēs tērēt naudu tik daudz uz leģionāriem, bet liks pievērsties savas akadēmijas attīstīšanai.
, 2017-08-08 11:50, pirms 7 gadiem
puslaiks rakstīja: LBS ar Šnepu priekšgalā māk tikai TV skaist runāt. No malas,pagaidām, galīgi neizskatās, ka kaut kas tiek darīts lietas labā,lai LBL nepaliktu 5-6 komandas un tiktu virzīta arī jauniešu attīstība. Kā jau te viens iepriekš minēja - iekļaut nolikumā, ka LBL spēlēs laukumā jābūt vismaz vienam u-20 vecuma spēlētājam. Ja pieņem, ka LBLā spēlēs 8 klubi, tad pie kārtīga spēles laika mūsu augstākajā līgā tiks vismaz 16 u-20 vecuma spēlētāji, jo jaunais jau visu spēli un sezonu vienītī nenodragās no zvana līdz zvanam, tādēļ katrā klubā vajadzēs vismaz 2-3 u-20 vecuma vīriņus. + šie jaunie, ja klubs iekļūst pleijofos, gūs pieredzi atbildīgākajos spēles brīžos. Šāda pieeja arī samazinās klubu izdevumus, nevajadzēs tērēt naudu tik daudz uz leģionāriem, bet liks pievērsties savas akadēmijas attīstīšanai.
LBL nevar piespiest kādu atbalstīt komandas
, 2017-08-08 13:40, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: LBL nevar piespiest kādu atbalstīt komandas
Redz, te mēs nonākam pie tā, ka kopumā valstī situācija ir visai bēdīga. Nav daudz iespēju uzreiz no sporta skolas vai sporta skolas laikā startēt paralēli pieaugušo komandās, jo ne katrai sporta skolai ir uzreiz iespēja dot normālu spēles līmeni un minūtes pieaugušo komandā. Turklāt, mēs redzam, ka daudzi no tiem, kas it kā ir piesaistīti pieaugušo komandai, tāpat tajā netiek pie spēles laika. Laikam tāpēc ir visai pozitīvi, ka bija tāda Jūrmala, LU, vēl kādas komandas, kur kodols tieši no jaunajiem. Tai pašai Valkai un Ogrei tas būtu liels pluss. Tikai viens trūkums, nav pārliecības, ka jaunie gūst pietiekami daudz uzmanības tieši trūkumu izlabošanai, individuālo prasmju celšanai. Nu turienes arī tas "stāvi, gaidi bumbu uz brīvo metienu stils"
, 2017-08-08 13:56, pirms 7 gadiem
Kopumā, paklausoties, ko saka un domā, man liekas, ka pareizākais ceļš ir uzlabot jauniešu treniņu apstākļus, pieeju, lai celtos vidējais prasmju līmenis. Nav tā, ka jauniešus nevar iemācīt spēlēt labā, kā viņi to dara šobrīd, tās ir muļķības. Noteikti tas atmaksāsies nāktonē. Nav visus talantus jāvelk uz pāris Rīgas komandām, labāk jānodrošina iespējas viņu prasmes uzlabot turpinot spēlēt uz vietas savās komandās. Kopējās nometnes, semināri, apmācības gan treneriem, gan jauniešiem. Jo, kā jau te tika minēts, kāda jēga novājināt apkārtējās komandas līdz līmenim, kad pāris visus perspektīvākos talantus (izsūc visus spējīgākos, garākos, lai pēc tam paša spēlētāja iepriekšējai komandai nav spēles laikā garo spēlētāju, ko likt pretī bijušajam audzēknim?) savilkušās komandas visiem iet pāri ar +50? Tas viņus padara labākus? Neredzu loģiku. Turklāt, jo ilgāk visus labākos noturēsim šeit uz vietas, jo vairāk viņi spēlēs izlasēs, jo vairāk pašas sporta skolas un klubi gūs labumu no tā mirkļa, kad jauniešiem sāksies pāreja pieaugušo basketbolā. Tikai baidos, ka viss beigās atdurās pret iniciatīvas trūkumu un vispārējo nabadzību valstī.
, 2017-08-08 14:11, pirms 7 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Kopumā, paklausoties, ko saka un domā, man liekas, ka pareizākais ceļš ir uzlabot jauniešu treniņu apstākļus, pieeju, lai celtos vidējais prasmju līmenis. Nav tā, ka jauniešus nevar iemācīt spēlēt labā, kā viņi to dara šobrīd, tās ir muļķības. Noteikti tas atmaksāsies nāktonē. Nav visus talantus jāvelk uz pāris Rīgas komandām, labāk jānodrošina iespējas viņu prasmes uzlabot turpinot spēlēt uz vietas savās komandās. Kopējās nometnes, semināri, apmācības gan treneriem, gan jauniešiem. Jo, kā jau te tika minēts, kāda jēga novājināt apkārtējās komandas līdz līmenim, kad pāris visus perspektīvākos talantus (izsūc visus spējīgākos, garākos, lai pēc tam paša spēlētāja iepriekšējai komandai nav spēles laikā garo spēlētāju, ko likt pretī bijušajam audzēknim?) savilkušās komandas visiem iet pāri ar +50? Tas viņus padara labākus? Neredzu loģiku. Turklāt, jo ilgāk visus labākos noturēsim šeit uz vietas, jo vairāk viņi spēlēs izlasēs, jo vairāk pašas sporta skolas un klubi gūs labumu no tā mirkļa, kad jauniešiem sāksies pāreja pieaugušo basketbolā. Tikai baidos, ka viss beigās atdurās pret iniciatīvas trūkumu un vispārējo nabadzību valstī.
Precīzi teikts, jāsasniedz maksimums vienu viet un tad citur jāskatās
, 2017-08-08 14:36, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Precīzi teikts, jāsasniedz maksimums vienu viet un tad citur jāskatās
Protams, ja audzēknis vai vecāki jūt, ka uz vietas sporta skolā ir apstājusies izaugsme, noteikti ir jādomā, ko darīt tālāk, seviški, ja ir sajūta, ka basketbols ir aicinājums un gribas sasniegt lielākas virsotnes. Tomēr labāk, ja izdotos pacelt un mazliet izlīdzināt sporta skolu vidējo līmeni.
Es pats ar šausmām atceros no saviem sporta skolas laikiem, kā treneris sēž uz soliņa un ņirdz pats par savu perspektīvo audzēkni, ka šis redz, visus jauniešu gadus visu laiku tika cauri ar driblu tikai ar labo roku, bet redz, noteiktā vecumā sākas nopietnāka aizsardzība un viņš vairs nespēj būt tik labs uzbrukumā. Es šo vienmēr atceros un domāju, viņš vispār saprata, ka ņirdz patiesībā par sevi pašu? par to, ko pats savulaik nav pacenties iemācīt?
, 2017-08-08 16:02, pirms 7 gadiem
Šindleru Jēkabs rakstīja: Šēnhofs: "Ko lai dara, ja katru gadu nepiedzimst talantīgi spēlētāji? Šis ir vājš gada gājums, to zinājām jau sen."
Kā var tā pateikt?! Tas īblis ar šādu frāzi iespļauj sejā šo bērnu vecākiem, treneriem, sporta skolām un pašiem atlētiem. Šēnhof, vājas ir tavas smadzenes, tāpēc izmanto iespēju paklusēt. Prozit!
Par patiesību nav jāapvainojas! Tā vai tad nav patiesība, ka visās paaudzēs nav lieli talanti?! Jā, tie kas ir cenšās un strādā, bet kādam ir vairāk dots, kādam mazāk, tā teikt šūpulī ir ielikts vai nav.
Tagad ir tāda mode, ka visi ir meistari, visi ir labi, tikai ko tu vari izdarīt. Es argribētu būt prefesionālis, bet objektīvi ir jāsaprot, ko varu un ko nevaru! Treniņos varu apspēlēt gandrīz jebkuru, bet reālos mačos mazliet izpildījums pieklibo un tā ir tā mēraukla! Ir jādara tad, kad vajag, nevis treniņos.

Mana doma bija tāda, ka nav jāapvainojas pat patiesību! Visiem gribas domāt, ka ir baigie meistari, bet patiesībā tā vis nav. Par to nav jāapvainojas un to parāda izlašu rezultāti! Ja tu saki, ka spļāviens sejā sportistiem, tad jāpēc tie sportisti paši sev iespļauj sejā un nenospēlē??? Ja jau visi ir meistari, tad uz priekšu! Netiek kāds nominālais līderis, uz priekšu parādi sevi!!! Bet tādi neatradās, no kā var secināt, ka nav meistaru mums tādu, kas varētu ko izdarīt bez tiem lielajiem, kuri neatbrauca.
, 2017-08-08 16:15, pirms 7 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Arī basket.lv ir ieslīdzis tādā kā stagnācijā, ļoti maz aktuālas, normālas informācijas. Varbūt nav pirmais, ar ko jāsāk, bet varbūt varētu nomainīt redaktoru pret kādu enerģiskāku cilvēku, kam tiešām interesē un rūp tā lieta. Keisels tomēr ir sporta žurnālists, nevis redaktors. Redaktoram laikam būtu tomēr jābūt enerģiskākam, es pat teiktu - intelektuālākam, jāmāk modernās tehnoloģijas, nemitīgi katru dienu jānāk virsū ar idejām, kā uzlabot portālu un tamlīdzīgi. Kamēr tās ir realizētas. Šajā portālā basket.lv vispār nekas nenotiek, vai ieej mēnesi iepriekš, vai mēnesi vēlāk - tie paši raksti karājas.

BET UZSVERU - tas nav pirmais, ar ko jāsāk. Ja mainīsies viss basketbols, tad arī lapu vajadzēs uzlabot. Kamēr basketbolā ir stagnācija, tikmēr lapa arī ir atbilstoša.
Kur vidējais LV iedzīvotājs var redzēt LBL spēles regulārās sezonas, kaut vienu spēli nedēļā pa TV??? Nekur nerāda!!! Lattelecom ir cits stāsts, tas nav pieejams visiem. Latvijas televīzija nerāda basīti!!!! Tur arī būtu jālabo, izslēgt kaut kādus stulbus raidījumus un seriālus, kurus rāda jau kuror desmitgadi uz riņķi un ielikt kaut reizi nedēļā vietējā čempja spēli pa teļuku!!!
, 2017-08-08 16:24, pirms 7 gadiem
Calvin rakstīja: trenera palīgi varēja klubam pateikt par šāda līguma (ar izlasi) esamību un uzstāt uz to, ka jābūt kopā ar izlasi šajos datumos. Bagijs tak kkā slēdz līgumus ar klubiem! Pats vienmēr stāsta, kā runā ar klubu par izlases svarīgumu. Kas liedz Štālbergam un Štelmim darīt to pašu? Kaut vai Štelmaheram. Viņš tak trenēs LV klubu !!!! K saredzi loģiku???
Stažēšanās vasaras līgā ir baigi makten lielā pieredze??? Salīdzinot ar izlases gatavošanu Eiropas čempim???? Mēs dzīvojam vienā atskaites sistēmā? Šajā gadījumā nebūt patriotam ir pieļaujams?Izstrādāsim vēl kkādus punktus un ceļa karti , pie kuriem apstākļiem drīkst uzspļaut izlasei???
Par Bagija līmeni neizteikšos, acīmredzami objektīvi neesi tuvu basketbolam, vai arī esi saistīts ar Bagatski. Lai nu paliek...
TAs , ka ir dažādas domas un viedokļi, nav nekas slikts. Respect!
Patriotisms, patriotisms, bet vai no patriotisma paēdīsi, ģimeni pabarosi, darbu dabūsi???!!!
Jā, valsts ir svarīga, ja galvenais treneris izvēlētos braukt uz NBA vasaras līgu un iekavētu izlases darbu, tad mēs varētu pacelt šādu jautājumu. Bet šeit jaunatnes izlases trenera asistents lai pilnveidotu sevi, parādītu sevi, iespējams izsistos pats un kādas perspektīvas sev radītu aizbrauc un tagad viņam kaut ko par patriotismu pārmest Izlase ir pāris mēneši gadā, vasara prakstiski un viss, pēc tam ko viņam darīt, uz bezmaksas virtuvēm iet?! Cilvēkam jādomā arī pašam par sevi. Nolieciet paši sevi kāda spēlētāja vietā, ko jūs izvēlētos, paliet sviedrus tēvzemes krāsās vai labu līgumu, izaugsmes iespējas, iespējams NBA draftu un labus līgumus?
Izlase palīdz jaunajiem parādīt sevi plašākai sabiedrībai utt. Bet ir jādomā par sevi visupirms. Cik daudzus mēs atceramies no Bertāna, Strēlnieka, Porziņģa gadiem??? Komandā ir 12 spēlētāji, bet izsitās tikai daži, tie dabon labus līgumus. Pārējiem dzīvot no patriotisma?
, 2017-08-08 21:17, pirms 7 gadiem
atveriet acis, mēs dzīvojam divmiljonu valstiņā, labi ka mums vispār kaut kas ir. proporcionāli uz iedzīvotāju skaitu panākumos sportā mēs noteikti esam augšgalā pasaulē
, 2017-08-09 10:03, pirms 7 gadiem
wifebeater rakstīja: atveriet acis, mēs dzīvojam divmiljonu valstiņā, labi ka mums vispār kaut kas ir. proporcionāli uz iedzīvotāju skaitu panākumos sportā mēs noteikti esam augšgalā pasaulē
Valsts izmēram nav nozīmes, ja nav sistēmas, tad nebūs rezultātu! Un tupi priecāties, ka mums vispār ir sports ir vājuma un nīkuļu pazīme. Jau hokejā priecājamies par katru čempi un padsmito vietu! Ja nebūs virzības uz priekšu un necentīsimies augt, tad nebūs rezultātu! Kas valstī notiek??? Virzamies uz priekšu?
, 2017-08-09 10:46, pirms 7 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Varbūt skrienu tālu pa priekšu, bet basket.lv manuprāt jābūt normālai, modernai platformai, kurā tiek translētas VISAS LBL spēles, plus arī LBL2, LBL3 spēles tiešsaistē (ja LBL2 un LBL3 komandas vēlas un spēj nodrošināt). Patreiz es redzu diezgan lielu saspringumu uz statistikas datiem (jaunatnē, izlasē, LBL līgās utt.), kas pats par sevi nav slikts virziens. Tam arī jāpaliek basket.lv paspārnē un jāattīstās. Bet otrs virziens, kuram jau tagad bija jābūt - šim spēļu translācijas modelim, lai var ieiet noskatīties spēles tiešraidē vai ierakstā. Lai ir katras spēles 5 minūšu momentu apskats un tamlīdzīgi. Tas ir tas, kas tagad tur pietrūkst.
Piekrītu, vecīt, ka visam jāiet uz augšu, bet arī fakts ir tas, ka labāka piemēra Latvijas sportā par basket.lv nav!
, 2017-08-09 10:54, pirms 7 gadiem
wolmar rakstīja: Visprecīzāk pateicis Galvanovskis, pārējiem daudz rasola...
vienīgais, nav skaidrs, kā to paveikt! Vajag attiecīgu finansējumu, lai varētu sagatavot fiz.sag. trenerus un, lai viņus varētu piesaistīt paralēli basketbola treneriem darbam basketa grupās! kas to pavilks? Realitāte ir tāda, ka viens treneris strādā ar 7-18 gadus veciem un vēl veču komandu.... un ne jau tāpēc, ka negribētu palīgus, bet vnk tāpēc, ka nav tādu, kas gatavi par kapeikām strādāt!
, 2017-08-09 11:33, pirms 7 gadiem
KobeB24 rakstīja: Valsts izmēram nav nozīmes, ja nav sistēmas, tad nebūs rezultātu!
pēc tavas loģikas sanāk, ka Vatikāns arī varētu konkurēt visos sporta veidos, ja vien viņiem būtu sistēma
, 2017-08-09 15:46, pirms 7 gadiem
wifebeater rakstīja: pēc tavas loģikas sanāk, ka Vatikāns arī varētu konkurēt visos sporta veidos, ja vien viņiem būtu sistēma
Pēc tavas loģikas konkurēt var tikai tās valstis, kurās ir 50+ miljoni iedzīvotāju?
Nevajag jau braukt auzās ar Vatikānu
, 2017-08-09 17:04, pirms 7 gadiem
piekrītu Ozoliņam un Endzelam!
, 2017-08-09 17:49, pirms 7 gadiem
KobeB24 rakstīja: Pēc tavas loģikas konkurēt var tikai tās valstis, kurās ir 50+ miljoni iedzīvotāju?
Nevajag jau braukt auzās ar Vatikānu
Pa lielam, viņa loģika ir pareiza, jo, lielās valstīs, būs daudz lielāka iespēja, ka katrā u-izlasē būs līderi, kad to vilks, kamēr mazās valstīs tā iespējamība ir mazāka
, 2017-08-09 18:19, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Pa lielam, viņa loģika ir pareiza, jo, lielās valstīs, būs daudz lielāka iespēja, ka katrā u-izlasē būs līderi, kad to vilks, kamēr mazās valstīs tā iespējamība ir mazāka
Vairāk tautas, lielāka iespēja ka būs labi spēlētāji. Bet kas ir pietiekami daudz piemēru, kad tā kvantitāte nestrādā - Krievija, Ukraina, tāda Meksika kaut vai. Tur ir pietiekami daudz tautas, bet nevar savākt spēlētājus, tie jānaturalizē. Kas pie vainas varētu būt? Man liekas, ka slikti strādājoša sistēma.
, 2017-08-09 18:21, pirms 7 gadiem
galvenā problēma ir šnupis. viņš ir izveidojis sistēmu, kas strādā viņa personīgā interesē un nodrošina viņa personīgo labklājību, tas arī viss.
, 2017-08-09 20:02, pirms 7 gadiem
KobeB24 rakstīja: Vairāk tautas, lielāka iespēja ka būs labi spēlētāji. Bet kas ir pietiekami daudz piemēru, kad tā kvantitāte nestrādā - Krievija, Ukraina, tāda Meksika kaut vai. Tur ir pietiekami daudz tautas, bet nevar savākt spēlētājus, tie jānaturalizē. Kas pie vainas varētu būt? Man liekas, ka slikti strādājoša sistēma.
Protams, ka daļa ir tā, protams, tur ir citi aspekti, kuri jāaplūko - sporta veida popularitāte utt.
Labs piemērs būs Krievija, kur masveidība hokejā un futbolā ir liela, kamēr basketbolā ir brīži, kad pietrūkst, vai vēl trakāk pludmales futbolā, kur vienkārši nav tā līmeņa spēlētāju
, 2017-08-09 20:20, pirms 7 gadiem
hooker rakstīja: galvenā problēma ir šnupis. viņš ir izveidojis sistēmu, kas strādā viņa personīgā interesē un nodrošina viņa personīgo labklājību, tas arī viss.
šitās runas ir vienkārši jau apnikušas, ieliec jebkuru cilvēku un problēma turpināsies tā pati....jebkura sistēmas izmaiņa, piemēram, šosezon, labi ja rezultātu dos pēc trim četriem gadiem