Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

Valters: "Kas saņem valsts naudu, lai klusē!"

Andrejs Siliņš

Valters: "Kas saņem valsts naudu, lai klusē!"
Valdis Valters
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze

Pagājušajā nedēļā Latvijas Basketbola Savienība (LBS) pieņēma lēmumu ierobežot ārzemnieku skaitu turpmākajās sezonās Latvijas basketbola klubos. Pret pieņemto kvotu lēmumu asi iestājās „Barons/LMT” prezidents Ivo Zonne. eSports.lv aicināja uz sarunu pretējās nometnes pārstāvi Rīgas VEF galveno treneri Valdi Valteru.

Jau ziņots, ka 9. jūlija sēdē Latvijas Basketbola savienība (LBS) nolēmusi Latvijas Basketbola līgā (LBL) ieviest ārzemnieku kvotas. Viesspēlētāju skaits klubos šosezon vēl nebūs strikti ierobežots, taču, ja tas pārsniegs piecus, komandām nāksies maksāt ievērojami lielāku summu par licences iegūšanu.

„Ja skatās tikai no „Barona” vai vēl kāda cita kluba puses, kam interesē tikai sava personīgā izaugsme, tad izskatās, ka tas varbūt arī nav pareizi,” pieņemto kvotu lēmumu komentēja Valters. „Ja ņemam no otras puses – kā Latvijas basketbols ir attīstījies pēdējo gadu laikā -, tad uzskatu, ka varēja būt vēl drakoniskāk. Teiksim, šogad atļaut četrus ārzemniekus un nākamgad jau trīs.”

„Ja klubi vairāk vai mazāk netiks piespiesti strādāt ar latviešu spēlētājiem, tikmēr būs desmit ārzemnieki un pat vairāk,” turpināja Rīgas VEF vadonis. „Pēdējais etalons latviešu komandai bija „Skonto” 2003. Gadā, kad finālspēlē Ostlers bija prom un spēlēja tikai latviešu spēlētāji. No tiem vēlāk gandrīz visi kļuva par izlases spēlētājiem. Uz to ir jāiet. Problēma ir tas, ka klubi pirmām kārtām negrib strādāt ar latviešu preci, jo nav atbilstoša līmeņa treneru. Lielākie oponenti šobrīd ir „Barons”, ņemam viņus par piemēru. Kāpēc viņi tik kategoriski ir pret šīm kvotām? Ja ņem visu vēsturi, sākot ar „LainERS”, 16 gadu laikā nav sagatavots neviens pats izlases spēlētājs. Viņi to negrib, nemāk un nedarīs. Otrs – tagad viņiem ir atnācis treneris [Kārlis Muižnieks – aut. piez.], kurš desmit gadu laikā Ventspilī arī nav sagatavojis nevienu normālu izlases spēlētāju. Nav runa par Buškevicu vai Ļaksu, kas ir parādījušies kādreiz kandidātos. Tātad gan vecajai vadībai, gan jaunajam trenerim ir kopīgas intereses, kas nesaskan ar izlases interesēm.”

„Domāju, ka, ja Zonnem būtu cita vadība un citi treneri, viss varētu būt izvērties citādāk,” savu nostāju pauda Valters. „”Barons” nevar piesaistīt Latvijas spēlētājus, izņemot problemātiskos, kuriem ir iekšējas problēmas un viņi aiziet tāpēc, ka ir spiesti iet, nevis grib tur iet, tāpēc, ka Muižnieks latviešu basketbolistu vidū ir ļoti nepopulārs treneris. Ļoti nepopulārs. Ja viņi nemainīs savu nostāju šajā jautājumā, domāju, ka konflikts būs arvien dziļāks un dziļāks.”

„Tas viss ir vairāku lietu sakopojums, ne jau tikai kvotu jautājums,” turpināja treneris. „No tās pašas sporta skolas sistēmas spēlētāji tagad bēg kā no slīkstoša kuģa. Esmu skatījies jaunatnes spēles un 14 - 15 gadu vecumā tur ir ļoti talantīgi puikas. Nāk 16, 17 un vairāk gadi, un viņi pazūd. Uzskatu, ka „Barons” pēc sportiskajiem rezultātiem un no finansiālās puses šobrīd ir labākie un stabilākie – numur viens. Bet jauno spēlētāju veidošanā, mārketinga jautājumos tur ir tik daudz jāstrādā... Ja komanda vēlas tikt Eirolīgā, tad veidā, kādā viņi to dara, to nevar izdarīt. Varētu jau vēl turpināt gadu, divus neierobežotu ārzemnieku skaitu klubos. Mēs ar Agri Galvanovski, Edmundu Valeiko un Vari Krūmiņu runājām par šo jautājumu no basketbola attīstības viedokļa, ka pēc četriem gadiem, ja turpināsies neierobežots ārzemnieku skaits, Latvijas izlase spēlēs B grupā. Labs klubs un B grupa Latvijas apstākļos nozīmē drausmīgu negatīvu rezonansi. Šobrīd izlase ir izlase – tā velk to kuģīti uz priekšu.”

„Ja netiks piespiests strādāt ar jaunajiem, it sevišķi tādos klubos kā „Barons”, kur ir nodrošināti labi apstākļi, Latvijai nav nākotnes,” apgalvo Valters un atskatās nedaudz pagātnē. „Tagad varu atklāt - 97. gadā, kad bija „Brocēni” un tikko ienāca „Ventspils” ar lielām ambīcijām. Mums bija diezgan ilgas diskusijas ar Lembergu, ar to pašu Berķi par to, ka jāizveido vienu Eirolīgas komandu –superklubu. Baigi ilgi gāja, jo es teicu, ka tik tuvu Eirolīgai, cik tuvu bija „Brocēni” toreiz, Latvija nekad nav bijusi. Tur bija mazāks klubu skaits, vairāk iespējas tikt. Vajadzēja tikai apvienoties, klubs sākumā pat varētu spēlēt Ventspilī, kamēr Rīgā kaut ko uzceļ un tā tālāk. Viņi aizgāja pa to ceļu, ka paši grib pamēģināt un vinnēt. Šodien ir nogrieznis – viņi ir pamēģinājuši, internāts ir sabrucis, pa desmit gadiem neviens stabils izlases spēlētājs nav sagatavots, kā klubs „Ventspils” kaut kādu reputāciju ir uzturējis, bet kopumā tukšums. Un to pašu ceļu tagad iet Zonne un „Barons”. Varētu iet, gar Eirolīgas durvīm varbūt pasistos, kā jau „Ventspils” to pat diezgan labi darīja, un, kas tālāk? Tālāk rezultātu nav.”

„Kā pierāda gadu desmitiem ilga vēsture, ja grib vienu patiešām labu klubu, uz to jāstrādā visai valstij,” savus uzskatus klāsta Valters. „Nevar atļauties divus klubus, kas tēmēs uz Eirolīgu. Ja „Barons” šodien ir līderis, tad viņiem ir jārunā ar visiem klubiem, jārada ieinteresētība mazajiem klubiem stādāt uz viņiem. Tas nenotiek. Sabiedrība jāsaliedē, bet viņi grib paši par sevi. Izskatās pēc ambīcijas jautājuma: lūk, es sasniegšu. Un, ja nesasniegšu, aiziešu projām. Tik zemi tempi kā tagad Latvijas izlasē ienāk jauni labi kandidāti, tas ir pirmais signāls.”

„Esam šodien uztaisījuši labas komandas, bet individuāli mūsu pašu jaunie spēlētāji gan tehniski, gan fiziski nav gatavi,” nožēlu pauž Valters. „Savulaik 16-17 gados puiši spēlēja Eirokausos. Kas notiek tagad? Talantīgais Bertāns, Strēlnieks sēž uz beņķa 19 (!) gados. Nākamgad jau ir 20, un tas ir kritiskais vecums. Ja no 20 līdz 22 gadiem nespēlē, tad viss – nespēlēs arī vairs. Tāda ir bijusi tā kopējā statistika. Kāpēc Bertāns nespēlēja šogad 25 minūtes? Tāpēc, ka viņa fiziskā sagatavotība neatbilst Eiropas kausiem, jo ASK treneri uz to nestrādā. Labāk nopirkt kaut kādu Mažuti uz viņa vietu, un rezultāts par kādiem desmit procentiem ir labāks. Pagājušogad Mizim bija jāspēlē „Barona” desmitniekā, Brūniņa vietā. Desmit minūtes mierīgi varēja spēlēt. Tas netika darīts, un tagad „Barons” pazaudē Mizi. Ja Strēlnieks nebūtu noslēdzis jaunu līgumu ziemā, arī „Ventspils” viņu būtu pazaudējuši. Trīs talantīgākie spēlētāji tagad – Strēlnieks, Mizis, Bertāns. Ja ar viņiem netiks strādāts arī turpmāk, tad situācija būs vēl trakāka. Arī Zaķis būtu pavisam cits spēlētājs, ja ar viņu būtu strādāts uz nākotni no 16 gadu vecuma. Viņš tur nosēdēja un bija arī citas problēmas.”

„Ja savulaik Eiropā visur nebija nekādu ārzemnieku ierobežojumu, tad tagad viss kļūst pavisam otrādāk,” pie kvotu jautājuma atgriezās Valters. „Katra valsts to ieviesīs ātrāk vai vēlāk. Visi tie smieklīgie izteicieni par tiesībsargiem...Tad, lai aiziet Zonne ar saviem cilvēkiem uz Basketbola Savienību un izlasa, ko LBS var un ko nevar. Tur ir rakstīta viena lieta – nevar neļaut slēgt līgumus, bet var ierobežot spēlētāju skaitu laukumā, un tas nav nekāds pārkāpums. Pie tam, ja jau „Barons” ir deklarējis, ka Eirolīga un Baltijas līga viņiem ir galvenā, tad ko tad te uztraukties. Spēlē Eiropā ar desmit ārzemniekiem. No kvotām iekasētā nauda tiks novirzīta darbam ar jaunajiem spēlētājiem. Ja klubi paši to negrib darīt, tad, lai maksā par to, ka tas vispār tiek darīts.”

„Es nemaz šajā jautājumā nebiju tik aktīvs, bet kaut kur viņš bija pateicis, ka es kārtojot lietas par kvotām,” pastāstīja Valters. „Kad es viņu satiku, teicu, ka, ja jau viņš mani iesaistījis procesā, man jāiet un jācīnās par to. Ja būtu atnācis un parunājies kā vajag, varbūt arī kādu citu lēmumu varētu pieņemt. Kamēr viņš nelabosies, nekas neies. Nākamais temats būs treneru licencēšana. A licence un B licence – latviešu treneriem un ārzemju treneriem. Un visa nauda tiks novirzīta jauno speciālistu sagatavošanai. Kam ir daudz naudas, tad lai maksā par basketbola attīstību. Neviens jau neļauj nestrādāt, bet ir noteikta sistēma, pēc kuras ir jādarbojas.”

„Pats galvenais – „Barons” saņem 600 000 no Rīgas Domes. Maza nauda? Liela nuada. Kādā sakarā viņi nevēlas strādāt ar latviešiem? Viņi saņem valsts naudu no Slimokases. Saņem valsts naudu un vēl negrib strādāt ar Latvijas spēlētājiem?,” neizpratnē ir VEF galvenais treneris. „Tas pats ar ASK, kas saņem 750 000. Pa 1 300 000 latiem spēlē savā starpā un izklaidē tautu, un nevienam nekāds labums. Domē vispār nav nekādu kritēriju, kam dot naudu, kā dot naudu. Kad veidoja ASK, uzsvars bija uz darbu ar latviešu spēlētājiem, tagad ir pilnīgi pretēji. Kamēr saņem valsts naudu, vismaz lai klusē.”

„ Es uzskatu, ka no basketbola attīstības puses, lēmums par kvotām ir ļoti labs. Tie, kas gribēs strādāt, tie strādās. Tie, kas negribēs, turpinās sūdzēties, cik visi pārējie slikti,” pabeidza Valters.

„Vēl viena lieta – izlasu, ka „Barons” ir 19. apmeklētākā komanda Eiropā,” blakustematam pievērsās Valters. „Bet viņu pārdoto biļešu skaits ir vienā līmenī ar VEF pārdoto biļešu skaitu. Tas taču nav normāli. Viņi grauj basketbolu. Ja tev ir pārdotās biļetes VEF līmenī, par kādu attīstību var runāt? Nākamais, kā viņi tos cilvēkus dabūs iekšā, dos brīvpusdienas? Tiem, kam ir šīs brīvbiļetes, viņi taču nekad vairs nemaksās par basketbolu, apziņa ir sačakarēta. Kaut vai 50 santīmus būtu uzlikuši, bet lai maksā par preci, ko skaties. Un neviens pat neiebilst.”

Saistītie raksti:
Leģionāru ierobežojumus LBL ieviesīs pakāpeniski
Zonne: "Ārzemnieku kvotas ir idiotisms!"
Blogs: Leģionāru "Luksusa nodoklis" - liels...
Valeiko: "Kvotas kā nepieciešamība stiprai...

  -2 [+] [-]

, 2008-07-15 11:04, pirms 16 gadiem
pilseta rakstīja: [quote johnnis]
pilseta

Nē mans dārgais draugs, VV tieši par latiem runā.
=========================================
Nu tieši no teksta to saprast nevar

Lielākais prikols jau tāds, ka VV pats bija ASK Rīga autors un kamēr pats bija pie teikšanas (jaunais laiks domē (aksenoks mērs, brigmane komitejas vadītāja) un valdē Jaunups), tad bija tie paši 700000 un nevienam (VV) nekas necilāja, ne valsts nauda, ne leģionāru limiti ne h..a. Tagad no poda nost - oij cik žēl

Pats neatbalstu valsts naudas ieguldīšanu profesionālajā sportā, nevienu latu nekādien cēlajiem mērķiem tipa jaunatne, tipa izbāzīsim leišus Eirolīgā utt- stingra pārliecība

Tajā brīdī bija doma, ka tiks spiests uz latviešu spēlētājiem, tādēļ tavs arguments ir stulbs.

  -1 [+] [-]

, 2008-07-15 11:05, pirms 16 gadiem
biezais rakstīja: Valteram taisniiba!
Valteram vienmeer taisniiba!
Jo Valters ir Dievs! Un paareejos vinjsh veidos no Adama ribas!
Buutu iemaaciijis speeleet saviem deelinjiem - viens nepaartraukti suukstas par pleca traumu un meiteneem, kuras pamet, jo memmiits, otrs nemaak sashnjoreet kedas taa, lai nesliideetu izshkjiroshos momentos...
Eck, pievienotos veel Valterim lielais bbola experts Vilis un tad tik vareetu kaast un kaast - 600 000 + 750 000 nav jaadod klubiem, taa nauda bi jaadod Valteram un tad mees mochiitu visus peec kaartas....

Tu nu gan esi idiots. Laikam tevi tā nauda saspiedusi mazliet, biezais.

  +1 [+] [-]

, 2008-07-15 11:06, pirms 16 gadiem
[quote pilseta]
[quote johnnis]
pilseta

Nē mans dārgais draugs, VV tieši par latiem runā.
=========================================
Nu tieši no teksta to saprast nevar
1 300 000 latiem -lūk ari parādās lati.
Bet par RD un VV saistību pats saprati. Paskat kādā bedrē iedzina ASk, ka ar Mētru , Pozņaku, Pīternieku nav norēķinājušies. Un tie nav desmiti tukstoši, bet krietni mazāk. Kopējā parāda summa gan esot mērāma simtos tūkstošu eiro.
Labi tagad ja jau piesēdos pie kompja, tad arī par Jeromānovu kaut ko. Vēl Barona sastāvā viņš diemžel nespēja saprasties ar Vētru, tapēc arī maz spēlēja. vēl vairāk piemēram Cvaņķis diezgan aktīvi mēģināja lobēt Edgara iesaistīšanu spēlē. Diemžēl rezultāts ir tāds kāds ir. Tagad būs interesanti paskatīties kā klāsies viņam ar lielo izlasi. vai noturēsies līdz kvalifikācijai, vai tomēr ne. trajkoviča uzslava ir laba, bet mums pagaidām apsolūti nav nekāda priekštata par pašu trajkoviču un viņa kā speciālista devumam. Reālā atskaite sāksies septembra sākumā.

  +1 [+] [-]

, 2008-07-15 11:11, pirms 16 gadiem
CitizenKein rakstīja: Vēl viena interesanta nianse: pagājušā sezonā ULEB kausa ieguvēju un nākamās sezonas Eirolīgas komandas DKV Juventud pamatsastāvā saspēles vadītājs bija Rikijs Rubio, kurš iepriekšējā vasarā Eiropas U-18 izlases sastāvā bija zem mūsējiem.
Jautājums tāds - kādēļ Juventud treneri nebaidās 18 gadīgu gurķi laist spēlēt pa 30 minūtēm spēlē, bet mūsējie 'startēģi' (kā e-sportam patīk Butautu saukt) to baidās darīt?


pavisam vienkaarshi - Rubio ar savu darbu treninjos un sniegumu k-vai tajaas pashaas pirmsezonas paarbaudes speelees pieraadiija, ka vinju drikst laist laukumaa ACB liigaa.
Spaanju, Serbu, Leishu un lielaakaa dalja citu valstu jauno speeleetaaju, atshkjiriibaa no LV jaunajiem saprot, ka vieta sastaavaa neesot tas, ko "dod", bet gan tas, ko ir "jaaizciina".
nedomaaju, ka Butauts, Muznieks vai kaads cits no LV komandu treneriem ieklauj/neieklauj speeleetaajus sastaavaa vadoties peec nacionalitaates. ikviens treneris sastaavaa ieklauj tos speeleetaajus, kas treninjos labaak tiek galaa ar izvirziitajiem uzdevumiem, ciitiigaak straaadaa un... nu jaa. galu galaa tos, kas ir meistariigaaki! bet kaa savaadaak ir iespeejams panaakt augstaaku meistariibu, ja ne treneejoties? padomaajiet pashi: speeles notiek 2-3x nedeelaa, katras speeles garums esot 40 min., savukaart treninji notiek katru dienu un katra treninja garus esot ~ 2h, respektiivi, ja VV meegjina iestaastiit, ka, lai speeleetaajs progreseetu galvenais ir dot shameejam speeles laiku, tad vai tik vinsh nemeegjina iestaastiit, ka treneejoties 3h ir iespeejams vairaak progreseet nekaa treneejoties 10h? pilniigas mulkiibas!!

speeleetaajs neprogresee nevis taapeec, ka vinjam nedod speeles laiku, vinjam nedod speelees laiku TAAPEEC KA vinsh neprogresee!!

Ok! pienjiem, ka ar laiku visi LV klubi paariet ar uz speeles modeli ar ne vairaak kaa 2-3 legionaariem, bet vai tas piespiediis muusu jaunos basketbolistus treneeties ciitiigaak? vai tas nenovediis pie taa, ka LV speeleetaaji, kuru meistariiba, maigi izsakoties esot "ne visai augsta" prasiis vnk nereaalo pikji par saviem pakalpojumiem, savukaart klubam nekas cits neatliks ka vinijiem to maksaat, jo buus jaapanaak nepiecieshamais LV speeleetaaju skaits komandaa...

mani vienmeer bija fascineejusi viena doma - uz LV atbrauc videeja liimenja legionaars, savukaart peec gada vai diviem shameejs jau dabuu liigumu visai normaalaa Eiropas klubaa, savukaart muusu pashu Vaikuli, Veselovi utml. gadu no gada speeleejot nespeej izsities k-vai liidz taa pasha BKV saakumsastaavam, un visi tachu treneejas vienaa komandaa vienaados apstaaklos...

manupraat galvenais, kas esot jaaizdara, lai panaaktu LV speeleetaju attiistiibu, ir jaasakaarto visa LV basketbola sisteema, saakot ar jaunatnes liigaam. jaunajiem speeleetaajiem ir jaapotee jau no mazotnes, ka lielajaa basketbolaa vinjus neviens negaida atplestaam rokaam, ka vieta sastaavaa ir jaaizciina ar sviedriem un asiniim un nav jaagaida seezhot sporta zaales taalaakjaa stuurii rokas kleepii salikusham, ka tev tev to kaads uzdaavinaas... muusdienu LV basketbolaa valdoshaa politika esot tieshi preteeja - sastaavaa tiek nevis taapeec, ka ir atbilstosha meistariiba, bet gan taapeec, ka aizgaajushaa speeleetaaja vietaa vairs neesot citu, ko njemt. tad rodas jautaajums kaadeelj man par to esot jaaciinaas, ja agri vai veelu shii vieta sastaavaa man tiks pati par sevi?

  +2 [+] [-]

, 2008-07-15 11:15, pirms 16 gadiem
ZhanisVimba rakstīja: Tajā brīdī bija doma, ka tiks spiests uz latviešu spēlētājiem, tādēļ tavs arguments ir stulbs.

Tavs arguments ir pamatots ar viedokli, faktiem

Nedomāju, ka spēļu protokoli no VV laikiem ASK parādīs kādu būtisku atšķirību spēlētāju spēles laika sadalījumā.
VV laikam domāja mazbērni - man vēl mazi, sabāžišu lietuviešu klubus ar lietuviešu basketbolistu spēkiem, tad jau būs paaugušies mazbērni un realiz''ešu sapni ko nerealziēju ar saviem bērniem - k'artīgi latvieši kārtīgā latviešu komandā par valsts naudu

  +1 [+] [-]

, 2008-07-15 11:50, pirms 16 gadiem
chill rakstīja: Kaa var saliidzinaat SA Spurs ar Baronu? vispaar Lv basketbolu ar ASV basketbolu?! tas ir PAVISAM savadakas sistemas, naudas un vertibas!


Šis salīdzinājums nav tik tieši jāuztvet.
Labi, tev par prieku:
Barons=CSKA= neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
Barons=Olympiakos= neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
Barons=Žalgiris=neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
Kādu vēl tev piemēru iedot?
Chelsia=Barons=neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
Real Madrid=Barons=neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
ASK Rīga=Barons=neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu

Aizgāja?

Tas, ka kāds talants tur var trāpīties jau ir cits jautājums, bet nu NAV šiem klubiem uzdevums ņemties ar jaunajiem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2008-07-15 12:39, pirms 16 gadiem
Valters kā vienmēr izsakot savu viedokli ir saduļķojis varžu dīķi, bet nedomāju, ka mākslīga leģionāru ierobežošana dos cerēto labumu, jo cilvēks pēc dabas ir slinks, tas nozīmē, ja klubam mākslīgi nāksies turēt lielu daudzumu lv spēlētāju diez vai viņi pārāk gribēs attīstīties un pamazām viņu meistarība kritīsies, jo lai viņus dabūtu klubam nāksies tērēt lielas naudas, kas būs tuvu tām, ko maksā ārzemēs, attīstīties viņš negribēs un sēdēs latvijā sevišķi neceļot savu līmeni vispār. Līdz ar to ilgtermiņā sāda ierobežošana neko daudz nedos, nav vienkārši lv spēlētāju daudzums neizsmeļams un tas arī jāsaprot.

     [+] [-]

, 2008-07-15 12:46, pirms 16 gadiem
tā kā baigi jau nereāli tikt eirolīgā ar lv spēlētājiem, nav jau tik melna tā govs kā mālē!
es jau vairāk priecātos ja eirokausu iegūtu 9 lv spēlētāji 3 vietā!

  -1 [+] [-]

, 2008-07-15 12:55, pirms 16 gadiem
Tu esi tas, kam veel nav aizgajis!
Krievija- Eiropas basketbola chempioni (CSKA)
Spanija- Eiropas futbola chempioni (Real Madrid)
Lietuva- neapsaubami viena no vadoshajam Eiropas basketbola valstim (Zalgiris)
nu, par kadu jauno audzinashanu mes te varam runat, ja visaas shajas valstis Tevis minetie sporta veidi ir vnkarsi massive stirpi un augsti attistiti un paskaties cik speletaji no Tevis minetajiem klubiem spele savas valsts izlasee, un tgd paskaties cik speletaji no Barona ir izlasee

vikmans rakstīja: Šis salīdzinājums nav tik tieši jāuztvet.
Labi, tev par prieku:
Barons=CSKA= neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
Barons=Olympiakos= neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
Barons=Žalgiris=neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
Kādu vēl tev piemēru iedot?
Chelsia=Barons=neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
Real Madrid=Barons=neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
ASK Rīga=Barons=neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu

Aizgāja?

Tas, ka kāds talants tur var trāpīties jau ir cits jautājums, bet nu NAV šiem klubiem uzdevums ņemties ar jaunajiem.

     [+] [-]

, 2008-07-15 12:56, pirms 16 gadiem
drosmīgi vārdi. cerams ka sasniegs cilvēku ausis un kaut kas mainīsies

  -1 [+] [-]

, 2008-07-15 13:39, pirms 16 gadiem
chill rakstīja: Tu esi tas, kam veel nav aizgajis!
Krievija- Eiropas basketbola chempioni (CSKA)
Spanija- Eiropas futbola chempioni (Real Madrid)
Lietuva- neapsaubami viena no vadoshajam Eiropas basketbola valstim (Zalgiris)
nu, par kadu jauno audzinashanu mes te varam runat, ja visaas shajas valstis Tevis minetie sporta veidi ir vnkarsi massive stirpi un augsti attistiti un paskaties cik speletaji no Tevis minetajiem klubiem spele savas valsts izlasee, un tgd paskaties cik speletaji no Barona ir izlasee

Nu, bet kāpēc Baronam nevar būt mērķis līdzināties šiem klubiem. Stulbā latviešu mentalitāte - mēs esam maziņi un tāpat neko nesasniegsim...

  -1 [+] [-]

, 2008-07-15 13:53, pirms 16 gadiem
Kaada veel mentalitate
skaidrs, ka vajag kkam tadam lidzinaties, bet tas, ko es gribeju pateikt, ka basketbols LV veel nav tik ljoti attistits kaa futbols Spanija vai basketbols Krievijaa un lidz CSKA limenim jebkuram no LV klubiem vel augt. Un to var sasniegt tikai tad, ja jaunie ir attistiti un ir talantigi kadri no kaa var izveleties, un tpc es uzskatu, ka VV pateica 100% pareizi par to, ka nepiecieshams attistit jaunos kadrus un dot vinjiem vairak speles laika!

KristsT rakstīja: Nu, bet kāpēc Baronam nevar būt mērķis līdzināties šiem klubiem. Stulbā latviešu mentalitāte - mēs esam maziņi un tāpat neko nesasniegsim...

  +1 [+] [-]

, 2008-07-15 14:23, pirms 16 gadiem
chill,
Nu Baronam piemēram lai izaugtu līdz ACSK līmenim ir vienkārši jāatrod vēl 37. miljoni usd(šosezon varbūt vēl vairak) un līmenis būs sasniegts. Bez problēmām, jo jauno krievu benķa deldētāju tur cik uziet, bet spēlētāju maz.
Tā arī Šiškausks un CO turpinās visu vilkt uz priekšu.

     [+] [-]

, 2008-07-15 14:26, pirms 16 gadiem
chill rakstīja: Tu esi tas, kam veel nav aizgajis!
Krievija- Eiropas basketbola chempioni (CSKA)
Spanija- Eiropas futbola chempioni (Real Madrid)
Lietuva- neapsaubami viena no vadoshajam Eiropas basketbola valstim (Zalgiris)
nu, par kadu jauno audzinashanu mes te varam runat, ja visaas shajas valstis Tevis minetie sporta veidi ir vnkarsi massive stirpi un augsti attistiti un paskaties cik speletaji no Tevis minetajiem klubiem spele savas valsts izlasee, un tgd paskaties cik speletaji no Barona ir izlasee



Spānija - eiropas basketbola čempioni bijušie - viņu top klubi visi masveidā audzina jaunos? NĒ, to dara pārēji - ne tie topklubi - un tad tops iepērk.

Mums VEFs audzina, un tad ASK, Barons, Ventspils iepirks. Saskati līdzību? nav tas pārāk grūti!

Vienkārši mēs vēl esam sākuma stadijā. Kāpēc tu domā, ka mums šis attīstības modelis nedar un ka Latvijai visiem klubiem jāaudzina pašmāju spēlētāji. Pietiek ar VEFu, kā redzi, pat viņiem nepietiek tāda līmeņu Latviešu, ko audzināt un ir jāņem leģionāri.

Kāpēc tu gribi, man iestāstīt, ka Baronam nav nekāda līdzības ar citu valstu čempioniem, ja tas pat jebkuram ar basketbolu nesasistītam idiotam skaidrs, ka ir. viņi ir ČEMPIONI un tādi nekrāmējas ar jaunajiem.
Un kāpēc tu man gribi iestāstīt, ka pēc pāris gadiem, arī Baronā nevarētu spēlēt izlašu spēlētāji? Ar ko mēs sliktāki? Kā jau KristsT teica - stulbā latviešu mentalitāte!

  +2 [+] [-]

, 2008-07-15 14:31, pirms 16 gadiem
chill rakstīja: Kaada veel mentalitate
skaidrs, ka vajag kkam tadam lidzinaties, bet tas, ko es gribeju pateikt, ka basketbols LV veel nav tik ljoti attistits kaa futbols Spanija vai basketbols Krievijaa un lidz CSKA limenim jebkuram no LV klubiem vel augt. Un to var sasniegt tikai tad, ja jaunie ir attistiti un ir talantigi kadri no kaa var izveleties, un tpc es uzskatu, ka VV pateica 100% pareizi par to, ka nepiecieshams attistit jaunos kadrus un dot vinjiem vairak speles laika!

Nē, nu protams klubi nav tādā līmenī, bet es neredzu iemeslus kāpēc nevar salīdzināt. Paskaties, cik tajos klubos regulāri spēlē vietējie spēlētāji un cik no tiem ir jaunieši. Analizējot var nonākt pie pilnīgi pretējiem secinājumiem - ka to var sasniegt tikai, ja puse no komandas ir labi leģionāri un otra puse izlases līmenim nobrieduši vietējie spēlētāji. Un viens vai divi jaunieši, kas sēž uz soliņa un trenējas. Un tas ir tieši tas sastāvs uz kuri pamazām virzās Barons, arī ASK. Bet jaunos spēlētājus šie klubi negatavo, to dara citi, zemāka līmeņa vietējie klubi. Un tā ir sistēma, kuru es atbalstu arī Latvijā - bez jebkādām kvotām:
1. labākie klubi (ASK, Barons, Ventspils) - 1/2 labi leģionāri, 1/2 izlases līmeņa spēlētāji, viens vai divi izcili jaunieši (puse latviešu šajās komandās būs tāpāt, jo klubi neriskēs zaudēt līdzjutējus);
2. pārējie profesionālie klubi 1/2 jaunie spēlētāji, 1/4 leģionāri, 1/4 pieredzējušie vietējie spēlētāji (kā arī ir apmēram šodien).
Un, ja jaunais būs pietiekami talantīgs viņš varēs attīstīties līdz vidējam līmenim otrās kategorijas klubos un tad sasniegt augstu profesionalitāti labākajos klubos. Bet, ja būs tikai šie otrās kategorijas klubi (līdzīgi kā arī tas vairāk vai mazāk izvērtīsies pēc trīs leģionāru kvotas ieviešanas) vietējās spēlēs tie spēlētāji augstāk par vidējo līmeni neattīstīsies... OK, tāds ir vismaz mans viedoklis.

  +1 [+] [-]

, 2008-07-15 15:00, pirms 16 gadiem
piekriitu VV par jauno dzheku fizisko sagatavotību un par pareejo arii. Valters uz to visu skataas kaa uz jauno basketistu attiistiishanu, bet Zonnem taa ir naudas aadere, taapeec arii viedoklji atshkjiras.

  -2 [+] [-]

, 2008-07-15 15:40, pirms 16 gadiem
vecīt - tev pašam pilnīgi nekas nav aizgājis
nepareizi salīdzināt profesionāli atstrādātu sporta klubu strukturas ar LV basketbola klubiem!
tevis pieminētie olympiakos, chelsia, REal..... - visiem ir farmklubu struktūra, futbola akadēmijas, kas uzņemas atbildību par JAUNAJIEM un audzina, trenē, dresē, TĀ, lai no tā jaunā spēlētāja iegūtu LABUMU - t.i vai nu viņš spēlēs LIELAJĀ komandā, vai nu viņu pārdos kādam citam bagātam klubam kur nopelnīs uz transfērām.....
Līdz ar to šīs profesionālo klubu sistēma ir atstrādātas un ne jau patriotisma vārdā, bet gan tas viss ir LIELS IGTERMIŅA BIZNESS, ali nopelnītu, bet diemžēl LV klubiem izņemot VEF, visu vajag UZREIZ, un neviens nevēlas TAGAD ieguldīt miljonus, lai tos atpelnītu pēc 5-10 gadiem

vikmans rakstīja: Šis salīdzinājums nav tik tieši jāuztvet.
Labi, tev par prieku:
Barons=CSKA= neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
Barons=Olympiakos= neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
Barons=Žalgiris=neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
Kādu vēl tev piemēru iedot?
Chelsia=Barons=neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
Real Madrid=Barons=neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
ASK Rīga=Barons=neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu

Aizgāja?

Tas, ka kāds talants tur var trāpīties jau ir cits jautājums, bet nu NAV šiem klubiem uzdevums ņemties ar jaunajiem.

  -2 [+] [-]

, 2008-07-15 15:42, pirms 16 gadiem
Kā ieviesīs kvotas, tā LV klubu līmenis kritīsies, baltijā un eirokausos būs vieni zāģi, tiks pazaudēti sponsori, valsts finansējums, fanu un mediju interese un viss aizies uz leju. Pasaules sportā ir tā ka attīstība ir tur kur ir spēčīgaas līgas un klubi, un spēcīgaku klubu var izveidot, ja ir lielākas iespējas izvēlēties spēlētājus.

  -1 [+] [-]

, 2008-07-15 15:53, pirms 16 gadiem
PIN rakstīja: vecīt - tev pašam pilnīgi nekas nav aizgājis
nepareizi salīdzināt profesionāli atstrādātu sporta klubu strukturas ar LV basketbola klubiem!
tevis pieminētie olympiakos, chelsia, REal..... - visiem ir farmklubu struktūra, futbola akadēmijas, kas uzņemas atbildību par JAUNAJIEM un audzina, trenē, dresē, TĀ, lai no tā jaunā spēlētāja iegūtu LABUMU - t.i vai nu viņš spēlēs LIELAJĀ komandā, vai nu viņu pārdos kādam citam bagātam klubam kur nopelnīs uz transfērām.....
Līdz ar to šīs profesionālo klubu sistēma ir atstrādātas un ne jau patriotisma vārdā, bet gan tas viss ir LIELS IGTERMIŅA BIZNESS, ali nopelnītu, bet diemžēl LV klubiem izņemot VEF, visu vajag UZREIZ, un neviens nevēlas TAGAD ieguldīt miljonus, lai tos atpelnītu pēc 5-10 gadiem

Bet starpība jau nav
1. Baronam arī ir sava basketbola piramīda, savas jauniešu komandas, savi fārmklubi. Un labākajiem ir tieši tādas pašas iespējas iekļūt lielajā komandā. Jo lielais klubs ir spēcīgāks, jo var vairāk arī naudas ieguldīt jauniešu komandās.
2. Basketbolā atšķirībā no futbola nekādu lielo naudiņu par jauniešu pārdošanu uztaisīt nevar, tas ir vairāk kā tāds mecenātisms - tu kļūdies.

     [+] [-]

, 2008-07-15 16:31, pirms 16 gadiem
PIN rakstīja: vecīt - tev pašam pilnīgi nekas nav aizgājis
nepareizi salīdzināt profesionāli atstrādātu sporta klubu strukturas ar LV basketbola klubiem!
tevis pieminētie olympiakos, chelsia, REal..... - visiem ir farmklubu struktūra, futbola akadēmijas, kas uzņemas atbildību par JAUNAJIEM un audzina, trenē, dresē, TĀ, lai no tā jaunā spēlētāja iegūtu LABUMU - t.i vai nu viņš spēlēs LIELAJĀ komandā, vai nu viņu pārdos kādam citam bagātam klubam kur nopelnīs uz transfērām.....
Līdz ar to šīs profesionālo klubu sistēma ir atstrādātas un ne jau patriotisma vārdā, bet gan tas viss ir LIELS IGTERMIŅA BIZNESS, ali nopelnītu, bet diemžēl LV klubiem izņemot VEF, visu vajag UZREIZ, un neviens nevēlas TAGAD ieguldīt miljonus, lai tos atpelnītu pēc 5-10 gadiem


Baronam ir TIEŠI tas pats (visas tās Rīdzenes I, II un ko tur zonne savā intervijā pieminēja), tikai cik reiz var teik, ka VĒL ATTĪSTĪBAS STADIJĀ. nav vēl viss tā noslīpēts, tik daudz nauda neapgrozās u.t.t Barons ir vēl pašos pirmsākumos. tā kā kušs, ja nezini!

     [+] [-]

, 2008-07-15 16:38, pirms 16 gadiem
a nav vienkāršāk nacionālajā čempionātā noteikt, ka komandā ir jabūt pieteiktam noteiktam skaitam jauno speletāju?
var tak komandā būt visi vietējie, kas nav vairs jaunie (un perspektīvie). un nabaga Dainis vispār pat nedeldēs soliņu...

     [+] [-]

, 2008-07-15 16:39, pirms 16 gadiem
Pareizi teikts! Nav ko piķot melņiem, lai pašu puikas spēlē, jo bez spēles par meistaru nekļūsi. Tad varbūt mums arī reiz būs normāla basīša komanda.

  +2 [+] [-]

, 2008-07-15 16:41, pirms 16 gadiem
Ko JŪS tam valteram ticat!!!!! ķip izaudzinājis šķēli, janičenoku, jahoviču!!!!! da vienīgie ko viņš ir audzinājis ir abi dēli, jo pārējie, kas VBS trenējās viņam bij dziļi poh...!!!! cik talantīgi džeki nepazuda no sanda un kristapa gadagājuma???? ha ha ha audzinājis šķēli... janičenoku!! īsto pamatu šiem džekiem ir ielicis IMANTS PĻAVIŅŠ!!!!! un yahoo vispār ir no citas sporta skolas, viņam treneris bij Ziedonis Jansons un nekāds VV!!!

     [+] [-]

, 2008-07-15 17:00, pirms 16 gadiem
nu redz kā tu visu nupat pats uzzzināji, un nonāci pretrunā ar iepriekš teikto " Barons=Olympiakos= neaudzina jaunos....., sevis Chelsia=Barons=neaudzina jaunos... " izrādās, ka audzina gan!
Bet starpība ir mērķos, ar kādu mērķi tiek audzināts šis audzeknis sporta skolas struktūrā:
LV piemērā - lidzko šie pabeiguši sporta skolu tā atbildība par spēlētāju= nekāda – un no visa piramīdai jēgas maza, jo nav treneru, kas uzņemot iniciatīvu pastrādat individuāli ar katru spēlētāju atsevišķi līdz 19-20 gadiem, lai spēlētājs būtu gatavs brīvi konkurēt tirgū, jo tas ir liels risks ieguldīt laiku/naudu.. bet ja nu nesanāk?! Un ja treneris nav profesionālis un nav pārliecināts apr sava darba rezultātiem - tad nemaz neiesāk ņemties ar JAUNO spēlētāju! Ja fārmklubam/sporta skolai ir savs, privātais finansējums - tad vadībai ir arī lielāka atbildība, par to, kā ieguldītos līdzekļus atpelnīt, bet LV gadījumos sporta skolas ir finansētas no valsts budžeta - privātu ieguldījumu maz, lidz ar to nevienam to naudu tā īsti nav motivācijas atpelnīt! Tur ir tā galvenā problema un atškirība starp atškirība starp Grand EU fārmklubiem un LV sporta skolām.


vikmans rakstīja: Baronam ir TIEŠI tas pats (visas tās Rīdzenes I, II un ko tur zonne savā intervijā pieminēja), tikai cik reiz var teik, ka VĒL ATTĪSTĪBAS STADIJĀ. nav vēl viss tā noslīpēts, tik daudz nauda neapgrozās u.t.t Barons ir vēl pašos pirmsākumos. tā kā kušs, ja nezini!

     [+] [-]

, 2008-07-15 17:17, pirms 16 gadiem
PIN rakstīja: nu redz kā tu visu nupat pats uzzzināji, un nonāci pretrunā ar iepriekš teikto " Barons=Olympiakos= neaudzina jaunos....., sevis Chelsia=Barons=neaudzina jaunos... " izrādās, ka audzina gan!
Bet starpība ir mērķos, ar kādu mērķi tiek audzināts šis audzeknis sporta skolas struktūrā:
LV piemērā - lidzko šie pabeiguši sporta skolu tā atbildība par spēlētāju= nekāda – un no visa piramīdai jēgas maza, jo nav treneru, kas uzņemot iniciatīvu pastrādat individuāli ar katru spēlētāju atsevišķi līdz 19-20 gadiem, lai spēlētājs būtu gatavs brīvi konkurēt tirgū, jo tas ir liels risks ieguldīt laiku/naudu.. bet ja nu nesanāk?! Un ja treneris nav profesionālis un nav pārliecināts apr sava darba rezultātiem - tad nemaz neiesāk ņemties ar JAUNO spēlētāju! Ja fārmklubam/sporta skolai ir savs, privātais finansējums - tad vadībai ir arī lielāka atbildība, par to, kā ieguldītos līdzekļus atpelnīt, bet LV gadījumos sporta skolas ir finansētas no valsts budžeta - privātu ieguldījumu maz, lidz ar to nevienam to naudu tā īsti nav motivācijas atpelnīt! Tur ir tā galvenā problema un atškirība starp atškirība starp Grand EU fārmklubiem un LV sporta skolām.


Tu tagad vienkārši meklē kur piekasīties Šoreiz neatradi īsto vietu jo:
Barons tieši pats neaudzina - viņš ir piramīdas augšā, tieši tāpat kā pārējie pieminētie superklubi ja tu saki, ka Barons audzina, tad tieši tikpat audzina visi pārēji - ar saviem farmklubiem vai kā tos pareizāk saukt. punkts.

Pēc tam attīstība apstāja? Iespējams. BET tā jau ir LBS un spēlētāju pašu vaina. Ja spēlētāji gribētu tad trenētos tālāk, kapātu pa LBL 2. divīziju un ar laiku izsistos līdz virsotnei (vai pa Barona piramīdu līdz Baronam). Ja spēlētājs labāk esītī ietusē, tad ne jau Barons vainīgs pie tā, ka šis netiek klubā spēlē.
Nevajag tāpēc teikt, ka Barons, ASK vai Ventspils slikti!

Un lūdzu beidz piekasīties tiem salīdzinājumiem. Tas nav jāsaprot ka Barons ir tieši tādašā situācijā kā pārējie klubi, tas bija ar domu, ka pašam Baronam (tam kas ir piramīdas virspusē) NAV jāaudzina sīkie (tāpat kā Real, žalgirim, Olimpiakos pašam virstnes klubam (nevis tiem kas piramīdas apakšā))

  -2 [+] [-]

, 2008-07-15 17:47, pirms 16 gadiem
vikmans rakstīja: Šis salīdzinājums nav tik tieši jāuztvet.
Labi, tev par prieku:
Barons=CSKA= neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
Barons=Olympiakos= neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
Barons=Žalgiris=neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
Kādu vēl tev piemēru iedot?
Chelsia=Barons=neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
Real Madrid=Barons=neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu
ASK Rīga=Barons=neaudzina jaunos, bet tēmē uz čempiona titulu

Aizgāja?

Tas, ka kāds talants tur var trāpīties jau ir cits jautājums, bet nu NAV šiem klubiem uzdevums ņemties ar jaunajiem.

Tev galīgi širmis aizgājis? Žalgiris un neaudzina jaunos? Smiekli nāk. Ko tad teikt par tādiem spēlētājiem kā Moteijūns, Dilis, Milaknis, kas ir izauguši/turpina augt. Tu gribi teikt, ka arī CSKA un Reals naudzina jaunos? Audzina - viņi izīrē citiem klubiem un tai pat laikā, komandā ir arī jaunie, kas uzspēlē arī Eirolīgā, netikai ACB. Katrs klubs audzina jaunos.. arī Čelsea audzina. Visi audzina. Varbūt izņemot Baronu, kuram tas vienkārši un dabiski nesanāk. Un ko padarīt? Vismaz viens jaunais komandā... VISMAZ viens. Šogad 12. spēlētājs komandā bija Sirsniņš ar kuru.. neviens nerēķinās.

     [+] [-]

, 2008-07-15 18:16, pirms 16 gadiem
Labi, mēs laikam saprotam dažādas lietas ar vārdiem "audzina jaunos". Protams, ka katrā klubam var atrast spēlētājus, kas tur uzauguši, attīstījušies un tagad ir augstākās klases spēlētāji. Bet Šie klubi nav uz to tendēti.

Baronā ir Bērziņš -vēl jauns, iespējams kādreiz izaugs par izlases neatņemamu sastāvdaļ...
Ir Kravčenko - arī vēl aug
Sirsniņš - tas šķiet jau galīgi sačakarrēts, bet nu ir jaunais.
Tas, ka neviens nav izaudzis par stabilu vērtību, jau nav tikai kluba dēļ. Varbūt nākamos jaunos Barons izvēlēsies labākus. Visi kļūdās.

Visu laiku saku, Barons ir principā tikko attīstījies klubs un tā sistēma viņam švaka vēl. Pēc 20gadiem paskatīsimies (ja tik ilgi izvilsk) tad ar varbūt izīrēs savus Rīdzens audzēkņus kādam.

Bet necenties man iestāstīt, ka Žalgiris ir jauno spēlētāju kaltuve, kas ar to vien nodarbojas, kā ar jaunajiem strādā (par to, kas ir zem Žalgira tagad neiet runa, un īstenībā man nav ne jausmas kas zem viņa ir)

Paskatamies citu, varbūt nedaudz veiksmīgāku klubu - ASK. Bertāns un Feimanis. Vairāk vai mazāk, bet no kluba sistēmas nāk. Bet ne jau pašā ASK viņi sevi uzreiz attīstīja. tam jau ir ASK/juniors ne tā? ASK viņi sevi var plašākai publikai parādīt (Fremanis gan to tā švaki dara)!

Visiem NAV uzdevums ņemties ar jaunajiem.

     [+] [-]

, 2008-07-15 18:54, pirms 16 gadiem
kamazists rakstīja: bljins kaa juus NESAPROTIET?? tie aarzemnieki jau BŪS , veseli 5 varees shogad buut peec tam viens mazaak, a pirkt vinjus varees!! Nu bljins tu taa raksti itkaa vinji vairs vispaar nebuus! buus savstarpeeja konkurence, un buus arii vairaak to latvieshu kas varess audzeet savu limeni kopaa ar tiem 3 pieredzejushajiem legjionaariem, tas nebuutu pietiekamI??
Un aizpagaajushajaa sezonaaa ASK Rīga vismaz bija 4 legjionaari, un cilveeki tapat naaca skatiities tuukstoshiem, manupraat pat vairaak kaa pagaajushajaa sezonaa!! to jau laikam tu neatceries, jo par basketbola "liidzjuteeju"kljuvi kad onkulis uzdavinaaj barons extra karti! nu labi bish pa skarbu bet nu juus vnk traciniet ar taadiem komentariem, no vienas galeejiiibas otraa!!



es vnk neuzskatu, ka vajadzētu baigi ierobežot! kā Zonne uzskata par vajadzīgu savu komandu komplektēt, lai tā arī ir! Un runa jau ir lielā mērā par to, lai komanda var Eiropas līmenī konkurēt ar spēcīgiem klubiem!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-07-15 19:30, pirms 16 gadiem
Ne par teemu, kaads nezin kapeec sporta aviizee izdaudzinaatais naakamais supertalants Zhanis Peiners nepiedalijaas U-18 speelees baltijas kausaa un vai vins speelees u-18 chempii?

     [+] [-]

, 2008-07-15 22:05, pirms 16 gadiem
napaleon_dynamite rakstīja: Ne par teemu, kaads nezin kapeec sporta aviizee izdaudzinaatais naakamais supertalants Zhanis Peiners nepiedalijaas U-18 speelees baltijas kausaa un vai vins speelees u-18 chempii?

iz jaunaas SA: "Diemžēl nebūs iekļauts izlasē Peiners, jo viņš pēc pirmajām trijām treniņu dienām nonāca reanimācijā. Tagad viņam jādomā par savu sirdi..." (Varis Kruuminjsh)

     [+] [-]

, 2008-07-15 23:35, pirms 16 gadiem
Neba tur Barons, ASK vai Ventspils vainīgi, ka nav mums shobrīd stabili jaunie, tā ir visa LV basketbola sistēma, un tur nav runa par vienu inviduālu klubu, un ārzemnieku kvotam vai nekvotām. Kopumā būtu jāsaka, ka mums vienkārši to jauno čaļu nav, leishiem kaut kadi padsimt spelee NCAA, tiecas uz augšu, cik mums? 1? Un te pat vietējie Strēlnieks, Bertāns (Vinji ir tikai 2 kas var pretendēt uz Eirokausu līmeni). Pārējie būsim godīgi nunekādi nevelk Eiropas līmeni. Vienvārdsakot JĀAUG!

  +1 [+] [-]

, 2008-07-16 11:42, pirms 16 gadiem
Tik daudz sakomentējuši, bet man tomēr ir dažas lietas, ko piebilst.

1. Daži komentētāji te regulāri apgalvo, ka Eirolīgas komandu ar 3 leģionāriem neuztaisīsi. Taisnība. Ne Latvijā, ne arī citās valstīs tāda pieeja nav. Tikai jautājums - kur tad ir tā Latvijas Eirolīgas komanda? Mums pagājušajā sezonā bija trīs Eiropas līmenim viduvējas komandas, kas uztaisīja mākslīgu intrigu mūsu pīļu dīķa čempionātā.

2. Ja jāizvēlas starp Eirolīgu un izlasi, tad es viennozīmīgi izvēlos izlasi. Izlasi tāpēc, ka ilgtermiņa attīstībai ir svarīgāki mūsu pašu Latvijas basketbolistu resursi.

3. Piekrītu VV tēzei, ka, ja saņem naudu no valsts, tad jāstrādā valstij. Citādi mums trīs "superklubi" visi saņem valsts vai pašvaldības finansējumu, bet atdeve no klubiem basketbola attīstībai - nekāda. Nav tik svarīgi, cik konkrēti katrs klubs ir saņēmis (kaut esmu pārliecināts, ka VV nosauktās summas ir vēl zemākas, nekā patiesībā, ja pieskaitītu arī tos izdevumus, kurus pašvaldība vai valsts nosegusi klubiem, bet kurus neieskaita tieši pašu klubu kontā), svarīgi - ko klubi ir izdarījuši basketbola attīstībai. Baronā kaut kāds sakarīgs spēles laiks no latviešiem bija tikai Šķēlem, Bērziņam un Vaikulim. ASK - Valters, Grafs, Jahovičs. Jaunie laukumā tika tikai tad, kad spēlēs viss bija izšķirts vai arī kad ūdens smēlās mutē spēlētāju traumu dēļ (tas pats Bertāns). Tas pats ar Ventspili.

4. Kvotas mobilizēs klubus vairāk izmantot vietējos resursus. Jā, tām būs arī negatīva ietekme - latviešu spēlētāji varēs prasīt lielākas algas, kā tie spētu nopelnīt ārpus Latvijas. Taču šo ietekmi līdzsvaros nākamgad sagaidāmā finanšu krīze basketbolā (ekonomiskās attīstības dēļ) - klubiem nebūs ko maksāt un spēlētāji būs spiesti piekrist mazākiem līgumiem.

5. Kategoriski nepiekrītu tēzei, ka jaunam spēlētājam pašam jāpierāda sevi un tad viņu varbūt var palaist laukumā. Tā var rīkoties tikai ASV, kur resursi basketbolam ir neizsmeļami. NBA ir 30 klubi, tātad kopā tiek nodarbināti apmēram 600 basketbolisti. Respektīvi, katru sezonu vajag apmēram 70-80 jaunus basketbolistus. NCAA katru gadu "izlaiž" apmēram 2500 basketbolistus. Plus - vēl ir neskaitāms skaits spēlēt gribētāju no Eiropas, Dienvidamerikas, Austrālijas. Tur ir tāda izlase, ka NBA klubam tiešām par jauno basketbolistu audzināšanu nav jādomā.
Latvijā klubam ir jāiegulda jaunos spēlētājos - jau 16-17 gadus veciem ir jābūt individuālam treniņu plānam un "iespēlēšanas" plānam, kā arī "audzināšanas" plānam, lai 20 gadu vecumā spēlētājs jau klauvētu pie izlases durvīm. Bet tas nenozīmē, ka 20gadnieks vairs nebūtu jāuzmana un jādzenā.
Ar jebkuru talantu līdz pat 25 gadu vecumam ir jāstrādā individuāli. Tikai pēc tam var pateikt, ka tā jau ir paša spēlētāja atbildība. Tomēr klubam arī tad ir jānodrošina iespējas individuāliem treniņiem un iespējas konsultācijām pie treneriem.
Latvijā klubos nekas tāds nenotiek.
Tāpēc sagaidīt te Eirolīgas klubu ir muļķa cerība. Latvijas basketbols ir milzis uz māla kājām.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja