Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:5, Did:0, useCase: 3

Stabilitāte pārtrumpo pirmās vietas: "Sporta Avīzes" balsojumā uzvar Skujiņš

Agris Suveizda

Stabilitāte pārtrumpo pirmās vietas: "Sporta Avīzes" balsojumā uzvar Skujiņš
Toms Skujiņš. Foto: Māris Vancevičs/LOK

Vienā no grūtākajiem sporta veidiem izcīnot ceturto vietu pasaules čempionātā un piekto vietu Parīzes olimpiskajās spēlēs, laikraksta "Sporta Avīzes" tradicionālajā 50 ekspertu balsojumā par Latvijas 2024. gada labāko sportistu atzīts riteņbraucējs Toms Skujiņš. Nosakot gada labākos Latvijas sportā, aptauja risinājās jau 29. reizi. Cīņā par uzvaru carnikavietis Skujiņš pavisam nedaudz apsteidza basketbola lielzvaigzni Kristapu Porziņģi, kurš 2024. gadā kļuva par pirmo latvieti Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) čempionu. Savukārt par aizvadītā gada Latvijas labāko jauno sportistu eksperti ļoti pārliecinoši atzina pludmales volejbolistu, Eiropas čempionu pieaugušajiem Kristianu Fokerotu.

"Sporta Avīzes" tradicionālajā aptaujā jau gandrīz trīs desmitgades tiek aptaujāts plašs ekspertu loks – amatpersonas, federāciju vadītāji, bijušie sportisti, žurnālisti, arī žurnāla lasītāji. Viņiem jāizvēlas savs labāko sešnieks, vienā balsojumā esot iekļautiem gan sportistiem un sportistēm, gan komandām un nacionālajām izlasēm, gan arī atlētiem ar veselības traucējumiem. Viedokli par labākajiem Latvijas sportā izteica arī ministru prezidente Evika Siliņa (JV), kura pirmo vietu atdeva Kristapam Porziņģim. Zīmīgi, ka Porziņģis pirmajā vietā tika ielikts 24 reizes, kamēr Skujiņš vien 15,5 reizes. Tomēr sešiniekā Skujiņš tika iekļauts 45,5 reizes, savukārt Porziņģis – 38 reizes. Ar to izrādījās pietiekami, lai noslēgumā carnikavietis finišētu augstāk, liepājnieku apsteidzot par 8,5 punktiem (viena pirmā vieta dod septiņus punktus).

Sīva cīņa balsojumā izvērtās arī duelī par trešo vietu. Šeit lielāko daļu aptaujas priekšā atradās pasaules čempionātā sudraba medaļu izcīnījušais biatlonists Andrejs Rastorgujevs, bet noslēgumā viņu tomēr par 2,5 punktiem apsteidza lielisku gadu aizvadījušais futbola klubs RFS. Piekto vietu ļoti stabili ieņēma tenisiste Aļona Ostapenko. Viņa un 2016. gada "Sporta Avīzes" aptaujas čempions Porziņģis pēdējos gados ir pirmā sešinieka regulārākie viesi. Pērn Ostapenko bija sestā, bet Porziņģis piektais, šoreiz abiem kāpjot uz augšu. Vēl viena sīva cīņa notika par noslēdzošo pozīciju godalgoto sešiniekā, un galu galā savstarpējā sāncensībā starp divām komandām, kas mums sagādāja daudz prieka mirkļu Parīzes olimpiskajās spēlēs, pludmales volejbolistes Tīna Graudiņa un Anastasija Samoilova par punktu apsteidza 3x3 basketbola izlasi. Ilgāku laiku pie sešinieka robežas un pat tajā turējās Parīzes paraolimpisko spēļu čempions Rihards Snikus, bet beigās viņš palika astotais.

Pilnus aptaujas rezultātus un visu ekspertu balsojumu meklējiet "Sporta Avīzes" janvāra numurā, kur arī varat lasīt plašu interviju ar aptaujas uzvarētāju Tomu Skujiņu.

29. "Sporta Avīzes" 50 ekspertu aptauja
1. Toms Skujiņš, šosejas riteņbraukšana 239,5 punkti (15,5 pirmās vietas)
2. Kristaps Porziņģis, basketbols 231 (24)
3. RFS, futbols 89 (1)
4. Andrejs Rastorgujevs, biatlons 86,5 (2,5)
5. Aļona Ostapenko, teniss 70
6. Tīna Graudiņa/Anastasija Samoilova, pludmales volejbols 61,5

Trešo gadu pēc kārtas tika noteikts arī labākais Latvijas jaunais sportists U20 vecuma grupā (2004. gadā dzimuši un jaunāki). Iespēju izmantoja vairāk nekā 30 ekspertu, un 16 no viņiem pirmo vietu atvēlēja un par 2024. gada Latvijas labāko jauno sportistu pasludināja talantīgo pludmales volejbolistu Kristianu Fokerotu. Kuldīdznieks šajā aptaujā triumfēja jau 2022. gadā, kad tā notika pirmoreiz. Tolaik pludmales volejbolists 17 gadu vecumā pārī ar Gustavu Auziņu bija uzvarējis pasaules U19 un Eiropas U18 čempionātos, ar Artūru Rinkeviču guvis otro vietu Eiropas U22 čempionātā, bet ar Edgaru Toču izmēģinājis spēkus Pasaules tūres sacensībās. Tagad viņš spēra jau nākamo soli, par kulmināciju 2024. gadā kļūstot duetā ar savu treneri Mārtiņu Pļaviņu izcīnītajam triumfam Eiropas čempionātā pieaugušajiem. Otro vietu jaunā sportista aptaujā pārliecinoši ieņēma pasaules vicečempioni blakusvāģu motokrosā Daniels un Bruno Lielbārži, bet trešo vietu guva pasaules un Eiropas U23 čempione BMX riteņbraukšanā Veronika Monika Stūriška, kura pavisam nedaudz apsteidza 2023. gada labāko jauno sportisti, vieglatlēti Agati Cauni.

“Pateicoties Latvijas sportistu spilgtajiem rezultātiem, šoreiz ekspertiem bija vieglāk izlemt, kurš noteikti jāiekļauj labāko sešiniekā, bet tas nebūt nenozīmē, ka izvēlēties gala vērtējumu bija viegli. Iespējams, pat daudz grūtāk. To ļoti izteikti parāda Toma Skujiņa un Kristapa Porziņģa sīvā sāncensība savā starpā – tik dažādus panākumus guvuši un abi tik ļoti pelnījuši gūt pirmo vietu. Piekritīšu eksprezidentei Vairai Vīķei-Freibergai, kura, iesniedzot balsojumu, pauda, ka Porziņģim ir visas iespējas kļūt par labāko sportistu Latvijā 2025. gadā, ar nacionālo izlasi izcīnot medaļu Eiropas čempionātā Rīgā. Mūs gaida vēl viens spilgts gads sportā, ko lieliski ievadījusi Latvijas U20 hokeja izlase,” saka izdevniecības "Dienas Bizness" galvenais redaktors un līdzīpašnieks Gatis Madžiņš.

Izmantotie resursi:
https://www.db.lv/zinas/sporta-aviz...

1 2 51 komentārs

  -3 [+] [-]

, 2025-01-07 14:34, vakar
Labākais ir tas sportists, kurš sasniedz to mērķi kāpēc viņš vispār profesionāli, arī amatieru līmenī, sporto u.t.i. izcīna medaļas un titulus.
Pārējais viss ir tikai un vienīgi lirika!

  +6 [+] [-]

, 2025-01-07 15:20, vakar
12 "eksperti" neielika Porziņģi labāko sešiniekā!!!
Gribās redzēt, ko tad viņi tajā sarakstā ielika.

 +11 [+] [-]

, 2025-01-07 15:36, vakar
2024 gada Latvijas labākais sportists ir Skujiņš. Un pelnīti, jo kamēr Porziņģis spēles viņš katru gadu būs starp kandidātiem uz labākā sportista balvu. Savukārt Skujiņam tāda super sezona kāda bija 2024 gadā, iespējams vairs nekad karjerā nebūs( cerams kad kļūdos)

  +8 [+] [-]

, 2025-01-07 15:42, vakar
Skujiņš izcīnīja augstas vietas, pārstāvot Latviju. Porziņģis kļuva par čempionu Amerikas līgā ar amerikāņu komandu. Es arī par Skujiņu.

  +4 [+] [-]

, 2025-01-07 15:53, vakar
Visi sasniegumi startautiskajā arēnā ir lieliski, bet vērtēt kurš tomēr ir labāks par otru starp dažādiem sporta veidiem ir subjektīvi.

Bet labāko no sporta veida vidus gan var noteikt, atiecīgi pret iepriekšējā gadā iespēto, tas būs objektīvi.

Lai miers virs zemes un cilvēkiem labs prāts!

  +2 [+] [-]

, 2025-01-07 16:00, vakar
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Labākais ir tas sportists, kurš sasniedz to mērķi kāpēc viņš vispār profesionāli, arī amatieru līmenī, sporto u.t.i. izcīna medaļas un titulus.
Pārējais viss ir tikai un vienīgi lirika!
nu Tu gan humorists...
pieņemu, ka LV biatlonisti, slēpotāji (atskaitot Rastorgujevu, Bendiku, Eiduku) ar uzviju izpilda savus sportiskos mērķus - apceļot pasauli un par to saņemt naudu...

  -1 [+] [-]

, 2025-01-07 16:04, vakar
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Labākais ir tas sportists, kurš sasniedz to mērķi kāpēc viņš vispār profesionāli, arī amatieru līmenī, sporto u.t.i. izcīna medaļas un titulus.
Pārējais viss ir tikai un vienīgi lirika!
Bostonas Celtics pretinieki visi bija ar savainojumiem, bet Mavericks jau Celtics klienti!
Tā kā nav vēl zināms, kurš tad būtu labākais!

Euro 2004 Latvija ir tas pats KP!(kuru Ivars noliedz, ka tas esot [loti liels panākums)

  +1 [+] [-]

, 2025-01-07 16:08, vakar
Džerijs5 rakstīja: 2024 gada Latvijas labākais sportists ir Skujiņš. Un pelnīti, jo kamēr Porziņģis spēles viņš katru gadu būs starp kandidātiem uz labākā sportista balvu. Savukārt Skujiņam tāda super sezona kāda bija 2024 gadā, iespējams vairs nekad karjerā nebūs( cerams kad kļūdos)
Interesanti cik šogad ir turējuši rokā basketbola bumbu un metuši pa grozu un cik ar velo izbraukuši!
Domāju, ka otrais būs vairāk!

  +7 [+] [-]

, 2025-01-07 16:16, vakar
Tādus klaunus, kas ieliek Zēboldu kā labāko vienkārši vairs nekad nevajag aicināt. Tie nav eksperti, bet āksti. Vai arī jāsauc par slavenību Simpātiju balvu.

     [+] [-]

, 2025-01-07 16:19, vakar
balsojumi:
https://www.diena.lv/raksts/sporta-...

  +3 [+] [-]

, 2025-01-07 16:50, vakar
Izglītības un zinātnes ministre ir ar ļoti vājām zināšanām, Evika vismaz tīri ok sabalsoja, labāk pat kā Liepājas mērs-neprātis

  +8 [+] [-]

, 2025-01-07 16:50, vakar
Ar minimālu gregari atbalstu tikt OS top 5 ir gandrīz tas pats, kā KP kļūtu par NBA finālsērijas MVP bez Teituma vai Brauna atbalsta. Noturēties reitnga top 10 gada griezumā no Skujiņa pozīcijām vispār ir fantastika.
Riteņbraukšana ir komandu sporta veids un Skujiņu arī vaktē, kā potenciālu draudu komandas līdera uzvarai (uzvar no komandas tas, kuru deleģē izvirzīšanai uz uzvaru treneris). Rezultātā visi draudi tiek nospiesti ar gregari palīdzību no ikdienas favorītu komandām. Skujiņš pie šī presinga izlauzās līdz top 5 OS, kas ir pilnīgs kosmoss. Lai būtu skaidrāka aina, tad vienā no PČ Alesandro Petaki bija 14 gregari, kuri palīdzēja uzvarēt (visa distance aizvējā līdz izbraukšanai peletona priekšgalā finiša spurtā).

Lai piedod KP, bet pat spēlēšana visās fināla spēlēs nepārspētu Skujiņa iespēto.

  +2 [+] [-]

, 2025-01-07 16:53, vakar
Paralimpiskā mafija kā vienmēr savā stilā

  -2 [+] [-]

, 2025-01-07 16:57, vakar
datmons rakstīja: Bostonas Celtics pretinieki visi bija ar savainojumiem, bet Mavericks jau Celtics klienti!
Tā kā nav vēl zināms, kurš tad būtu labākais!

Euro 2004 Latvija ir tas pats KP!(kuru Ivars noliedz, ka tas esot [loti liels panākums)
Nevajag man pierakstīt vārdus, kurus neesmu rakstījis.
EURO 2004 mēs bijām, kas? Kas mēs tur bijām? Nekas!

  -2 [+] [-]

, 2025-01-07 17:00, vakar
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Nevajag man pierakstīt vārdus, kurus neesmu rakstījis.
EURO 2004 mēs bijām, kas? Kas mēs tur bijām? Nekas!
Bronzas medaļu izsitēji!
Viss pārējais ir tikai lirika.

     [+] [-]

, 2025-01-07 17:03, vakar
datmons rakstīja: Interesanti cik šogad ir turējuši rokā basketbola bumbu un metuši pa grozu un cik ar velo izbraukuši!
Domāju, ka otrais būs vairāk!
Interesanti, cik no pretimnācējiem uz ielas uz jautājumu, kas Toms Skujiņš, spētu uz to atbildēt. Un cik no viņiem spētu atbildēt, kas ir Kristaps Porziņģis?

  +3 [+] [-]

, 2025-01-07 17:04, vakar
datmons rakstīja: Bronzas medaļu izsitēji!
Viss pārējais ir tikai lirika.
Par kādu bronzas medaļu izsitēju/izsišanu ir tavs stāsts?

  -4 [+] [-]

, 2025-01-07 17:09, vakar
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Interesanti, cik no pretimnācējiem uz ielas uz jautājumu, kas Toms Skujiņš, spētu uz to atbildēt. Un cik no viņiem spētu atbildēt, kas ir Kristaps Porziņģis?
Riteņbraukšana arī pasaulē nav diži populāra(neskaitot klātieni)(populāri ir tikai paši līderi) un Skujiņu baigi vikipēdijā neskatās, jo neuzvar Tour De France, Giro, Os, bet Pč, Os rezultāti ir ļoti iespaidīgi- vienāds rezultāts ar bronzas īpašniekiem- OS, Pč!

  +1 [+] [-]

, 2025-01-07 17:09, vakar
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Interesanti, cik no pretimnācējiem uz ielas uz jautājumu, kas Toms Skujiņš, spētu uz to atbildēt. Un cik no viņiem spētu atbildēt, kas ir Kristaps Porziņģis?
šī aptauja jau nebija par populārāko, bet gan par labāko...
cik no šiem pretīmnācējiem varētu atbildēt vai Rīgā bijuši FC Barcelona, FC Inter...

  -1 [+] [-]

, 2025-01-07 17:15, vakar
Gatis rakstīja: šī aptauja jau nebija par populārāko, bet gan par labāko...
cik no šiem pretīmnācējiem varētu atbildēt vai Rīgā bijuši FC Barcelona, FC Inter...
Baigi štruntīgi, ka TV reitingi ir daudz zemāki kā futbola top līgu, NBA reitingi!
Dopinga skandāli baigi iecirtuši!

     [+] [-]

, 2025-01-07 17:18, vakar
Principā, ja nebrauc amerikāņi, vācieši, itāļi pa priekšu, tad arī reitingi baigi krīt!

Pat Pogačaram ārpus Tour de France tūres ir zemāki skatījumi kā pusei no NBA basketbolistiem!

     [+] [-]

, 2025-01-07 17:20, vakar
Pogačaram starp sacensībām tikai 2-3t vikipēdijas skatījumi dienā, kas nav daudz- pārliecinoši nr1 pasaulē!

  +6 [+] [-]

, 2025-01-07 17:25, vakar
datmons rakstīja: Baigi štruntīgi, ka TV reitingi ir daudz zemāki kā futbola top līgu, NBA reitingi!
Dopinga skandāli baigi iecirtuši!
Tas nav pasaules TV reitingu balsojums. Kad mēs pārvarēsim šos kompleksus, kad par visu vāri jāsatraucas, ko par mūsu sportistiem zina Āfrikā un vēl kkur? Mēs balsojam par saviem sportistiem! Šobrīd izvēlamies Skujiņu. Laba izvēle!

  +3 [+] [-]

, 2025-01-07 17:29, vakar
Gatis rakstīja: šī aptauja jau nebija par populārāko, bet gan par labāko...
cik no šiem pretīmnācējiem varētu atbildēt vai Rīgā bijuši FC Barcelona, FC Inter...
Atklāšu tev mazu dzīves patiesību un likumsakarību-populārākais un labākais 95% gadījumu ir nesaraujami jēdzieni.
Piemēram, Kristaps Porziņģis populārs tāpēc, ka spēlē NBA, spēlē NBA, šobrīd vienīgais no latviešiem, tāpēc ka ir labākais.
Viss ir ļoti likumsakarīgi.
Attiecībā uz tevis piesaukto futbola klubu spēlēšanu Rīgā, tad atkārtošu, ko vairākkārt esmu jau rakstījis u.t.i. mums futbolā un hokejā interesē, kas notiek izlašu līmenī, bet salīdzinoši maz interesē, kas notiek nacionālajos čempionātos un klubu līmenī. Tā ir sava veida dīvainība, bet tā nu tas ir.

  -1 [+] [-]

, 2025-01-07 17:29, vakar
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Tas nav pasaules TV reitingu balsojums. Kad mēs pārvarēsim šos kompleksus, kad par visu vāri jāsatraucas, ko par mūsu sportistiem zina Āfrikā un vēl kkur? Mēs balsojam par saviem sportistiem! Šobrīd izvēlamies Skujiņu. Laba izvēle!
Kritums ir ASV sabiedrībā, Vācijā, Itālijā, pat Francijā!(tas ir ļoti slikti)

Vienīgi Nīderlandē nav kritums!

  -1 [+] [-]

, 2025-01-07 17:44, vakar
Izrādās, ka dati parāda, ka visu laiku bijis kritums, bet 2023, 2024 jau sāk stabilizēties!(nav vairs krituma)
Kāds pateiks, kas notika 2019(?)- jo ir bijis liels kāpums, bet tad atkal sākās kritumi!

pēc 2019- atkal smags kritums!

Tā kā nav jau varbūt tik traki, bet problēma, ka pārāk maz laika velta tiem, kas nav tikai uzvarētāji!

Savukārt ārpus posmiem- uzvarētāji vairs nav interesanti arī riteņbraukšanas sabiedrībai, kas arī ir slikti!

Tā kā riteņbraukšanai ir pamatīgi jādomā, kā savu sporta veidu dabūt atpakaļ pirms dopinga ēras!

  +1 [+] [-]

, 2025-01-07 17:57, vakar
datmons rakstīja: Izrādās, ka dati parāda, ka visu laiku bijis kritums, bet 2023, 2024 jau sāk stabilizēties!(nav vairs krituma)
Kāds pateiks, kas notika 2019(?)- jo ir bijis liels kāpums, bet tad atkal sākās kritumi!

pēc 2019- atkal smags kritums!


Tā kā nav jau varbūt tik traki, bet problēma, ka pārāk maz laika velta tiem, kas nav tikai uzvarētāji!

Savukārt ārpus posmiem- uzvarētāji vairs nav interesanti arī riteņbraukšanas sabiedrībai, kas arī ir slikti!


Tā kā riteņbraukšanai ir pamatīgi jādomā, kā savu sporta veidu dabūt atpakaļ pirms dopinga ēras!
Nu nebūs riteņbraukšana ļoti populārs sporta veids skatītājam. To, kas notiek distancē nav viegli saprast un vidējam skatītājam paliek garlaicīgi skatīties kā ilgi brauc cilvēki ar velosipēdiem lielā grupā. Ja ienāk kādi dopinga skandāli, tad interese vēl vairāk zūd.
Pretēji bumbu spēles ir īsākas un ietver vairāk aktīvu un efektīgu darbību, tādēļ arī daudz populārākas. Bet te jau tika minēts, ka šeit bija aptauja par sasniegumiem un Skujiņš pamatoti ir priekšā KP.

  +1 [+] [-]

, 2025-01-07 18:04, vakar
erty rakstīja: Nu nebūs riteņbraukšana ļoti populārs sporta veids skatītājam. To, kas notiek distancē nav viegli saprast un vidējam skatītājam paliek garlaicīgi skatīties kā ilgi brauc cilvēki ar velosipēdiem lielā grupā. Ja ienāk kādi dopinga skandāli, tad interese vēl vairāk zūd.
Pretēji bumbu spēles ir īsākas un ietver vairāk aktīvu un efektīgu darbību, tādēļ arī daudz populārākas. Bet te jau tika minēts, ka šeit bija aptauja par sasniegumiem un Skujiņš pamatoti ir priekšā KP.
Tāpat jau skatās miljoni, bet kā jau teicu, tad svarīgi ir 3 faktori!

1. Tieši pašu lielāko valstu dominance, kas parauj līdzi arī pārējos!

2. Sacensību laikā un arī pectam- ne tikai līdera vai dažu līderu atzīmēšanu, bet arī pārējo novertēšana.

3. Novērtēt un stāstīt par riteņbraukšanu un visu industriju(arī ārpus sacensībām)!

Pagaidām visos 3 punktos- ļoti vāji iet!

  +2 [+] [-]

, 2025-01-07 18:09, vakar
Droši vien, ka visādas sensācijas, pārsteigumi arī būtu labi, jo pirms 20 gadiem par riteņbraukšanu runāja visur, tad tagad pat Tour de France, Giro- daudzus eiropiešus vairs neinteresē!

  -1 [+] [-]

, 2025-01-07 18:11, vakar
raivisss rakstīja: 12 "eksperti" neielika Porziņģi labāko sešiniekā!!!
Gribās redzēt, ko tad viņi tajā sarakstā ielika.
Gan jau broky un renes šłūcējus

  +1 [+] [-]

, 2025-01-07 18:14, vakar
Šogad skatījumu skaits:

KP 14,359> 13,824 Tadej Pogačar!

Riteņbraukšanai tiešām ļoti daudz darba priekšā...

     [+] [-]

, 2025-01-07 18:16, vakar
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Attiecībā uz tevis piesaukto futbola klubu spēlēšanu Rīgā, tad atkārtošu, ko vairākkārt esmu jau rakstījis u.t.i. mums futbolā un hokejā interesē, kas notiek izlašu līmenī, bet salīdzinoši maz interesē, kas notiek nacionālajos čempionātos un klubu līmenī. Tā ir sava veida dīvainība, bet tā nu tas ir.
Nepiekrītu
Dałēji taisnība par vietējo čempi, bet te nespēlē labākie
Par hokejistiem legionāriem interese liela
Tāpat arī par RFS klubu, tiklīdz iepeldēja dziłākos údenos

  -2 [+] [-]

, 2025-01-07 18:17, vakar
Atgādinu- Pogačars uzvarēja Tour De France, Giro, Pasaules čempionātu!

KP bija tikai viens no tiem, kas uzvarēja NBA titulu!

  +2 [+] [-]

, 2025-01-07 18:23, vakar
beiziiters rakstīja: Nepiekrītu
Dałēji taisnība par vietējo čempi, bet te nespēlē labākie
Par hokejistiem legionāriem interese liela
Tāpat arī par RFS klubu, tiklīdz iepeldēja dziłākos údenos
Ziemeļvalsts labākais piemērs īsti neskaitamies!
Zviedrija ir labākais piemērs- futbola stadioni pilni, hokeja arēnas pilnas.

Protams arī Norvēģija, Somija tālu atpaliek no zviedriem!
Slēpts komentārs: Gobseks
1 2 51 komentārs