Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

Valters: "Kas saņem valsts naudu, lai klusē!"

Andrejs Siliņš

Valters: "Kas saņem valsts naudu, lai klusē!"
Valdis Valters
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze

Pagājušajā nedēļā Latvijas Basketbola Savienība (LBS) pieņēma lēmumu ierobežot ārzemnieku skaitu turpmākajās sezonās Latvijas basketbola klubos. Pret pieņemto kvotu lēmumu asi iestājās „Barons/LMT” prezidents Ivo Zonne. eSports.lv aicināja uz sarunu pretējās nometnes pārstāvi Rīgas VEF galveno treneri Valdi Valteru.

Jau ziņots, ka 9. jūlija sēdē Latvijas Basketbola savienība (LBS) nolēmusi Latvijas Basketbola līgā (LBL) ieviest ārzemnieku kvotas. Viesspēlētāju skaits klubos šosezon vēl nebūs strikti ierobežots, taču, ja tas pārsniegs piecus, komandām nāksies maksāt ievērojami lielāku summu par licences iegūšanu.

„Ja skatās tikai no „Barona” vai vēl kāda cita kluba puses, kam interesē tikai sava personīgā izaugsme, tad izskatās, ka tas varbūt arī nav pareizi,” pieņemto kvotu lēmumu komentēja Valters. „Ja ņemam no otras puses – kā Latvijas basketbols ir attīstījies pēdējo gadu laikā -, tad uzskatu, ka varēja būt vēl drakoniskāk. Teiksim, šogad atļaut četrus ārzemniekus un nākamgad jau trīs.”

„Ja klubi vairāk vai mazāk netiks piespiesti strādāt ar latviešu spēlētājiem, tikmēr būs desmit ārzemnieki un pat vairāk,” turpināja Rīgas VEF vadonis. „Pēdējais etalons latviešu komandai bija „Skonto” 2003. Gadā, kad finālspēlē Ostlers bija prom un spēlēja tikai latviešu spēlētāji. No tiem vēlāk gandrīz visi kļuva par izlases spēlētājiem. Uz to ir jāiet. Problēma ir tas, ka klubi pirmām kārtām negrib strādāt ar latviešu preci, jo nav atbilstoša līmeņa treneru. Lielākie oponenti šobrīd ir „Barons”, ņemam viņus par piemēru. Kāpēc viņi tik kategoriski ir pret šīm kvotām? Ja ņem visu vēsturi, sākot ar „LainERS”, 16 gadu laikā nav sagatavots neviens pats izlases spēlētājs. Viņi to negrib, nemāk un nedarīs. Otrs – tagad viņiem ir atnācis treneris [Kārlis Muižnieks – aut. piez.], kurš desmit gadu laikā Ventspilī arī nav sagatavojis nevienu normālu izlases spēlētāju. Nav runa par Buškevicu vai Ļaksu, kas ir parādījušies kādreiz kandidātos. Tātad gan vecajai vadībai, gan jaunajam trenerim ir kopīgas intereses, kas nesaskan ar izlases interesēm.”

„Domāju, ka, ja Zonnem būtu cita vadība un citi treneri, viss varētu būt izvērties citādāk,” savu nostāju pauda Valters. „”Barons” nevar piesaistīt Latvijas spēlētājus, izņemot problemātiskos, kuriem ir iekšējas problēmas un viņi aiziet tāpēc, ka ir spiesti iet, nevis grib tur iet, tāpēc, ka Muižnieks latviešu basketbolistu vidū ir ļoti nepopulārs treneris. Ļoti nepopulārs. Ja viņi nemainīs savu nostāju šajā jautājumā, domāju, ka konflikts būs arvien dziļāks un dziļāks.”

„Tas viss ir vairāku lietu sakopojums, ne jau tikai kvotu jautājums,” turpināja treneris. „No tās pašas sporta skolas sistēmas spēlētāji tagad bēg kā no slīkstoša kuģa. Esmu skatījies jaunatnes spēles un 14 - 15 gadu vecumā tur ir ļoti talantīgi puikas. Nāk 16, 17 un vairāk gadi, un viņi pazūd. Uzskatu, ka „Barons” pēc sportiskajiem rezultātiem un no finansiālās puses šobrīd ir labākie un stabilākie – numur viens. Bet jauno spēlētāju veidošanā, mārketinga jautājumos tur ir tik daudz jāstrādā... Ja komanda vēlas tikt Eirolīgā, tad veidā, kādā viņi to dara, to nevar izdarīt. Varētu jau vēl turpināt gadu, divus neierobežotu ārzemnieku skaitu klubos. Mēs ar Agri Galvanovski, Edmundu Valeiko un Vari Krūmiņu runājām par šo jautājumu no basketbola attīstības viedokļa, ka pēc četriem gadiem, ja turpināsies neierobežots ārzemnieku skaits, Latvijas izlase spēlēs B grupā. Labs klubs un B grupa Latvijas apstākļos nozīmē drausmīgu negatīvu rezonansi. Šobrīd izlase ir izlase – tā velk to kuģīti uz priekšu.”

„Ja netiks piespiests strādāt ar jaunajiem, it sevišķi tādos klubos kā „Barons”, kur ir nodrošināti labi apstākļi, Latvijai nav nākotnes,” apgalvo Valters un atskatās nedaudz pagātnē. „Tagad varu atklāt - 97. gadā, kad bija „Brocēni” un tikko ienāca „Ventspils” ar lielām ambīcijām. Mums bija diezgan ilgas diskusijas ar Lembergu, ar to pašu Berķi par to, ka jāizveido vienu Eirolīgas komandu –superklubu. Baigi ilgi gāja, jo es teicu, ka tik tuvu Eirolīgai, cik tuvu bija „Brocēni” toreiz, Latvija nekad nav bijusi. Tur bija mazāks klubu skaits, vairāk iespējas tikt. Vajadzēja tikai apvienoties, klubs sākumā pat varētu spēlēt Ventspilī, kamēr Rīgā kaut ko uzceļ un tā tālāk. Viņi aizgāja pa to ceļu, ka paši grib pamēģināt un vinnēt. Šodien ir nogrieznis – viņi ir pamēģinājuši, internāts ir sabrucis, pa desmit gadiem neviens stabils izlases spēlētājs nav sagatavots, kā klubs „Ventspils” kaut kādu reputāciju ir uzturējis, bet kopumā tukšums. Un to pašu ceļu tagad iet Zonne un „Barons”. Varētu iet, gar Eirolīgas durvīm varbūt pasistos, kā jau „Ventspils” to pat diezgan labi darīja, un, kas tālāk? Tālāk rezultātu nav.”

„Kā pierāda gadu desmitiem ilga vēsture, ja grib vienu patiešām labu klubu, uz to jāstrādā visai valstij,” savus uzskatus klāsta Valters. „Nevar atļauties divus klubus, kas tēmēs uz Eirolīgu. Ja „Barons” šodien ir līderis, tad viņiem ir jārunā ar visiem klubiem, jārada ieinteresētība mazajiem klubiem stādāt uz viņiem. Tas nenotiek. Sabiedrība jāsaliedē, bet viņi grib paši par sevi. Izskatās pēc ambīcijas jautājuma: lūk, es sasniegšu. Un, ja nesasniegšu, aiziešu projām. Tik zemi tempi kā tagad Latvijas izlasē ienāk jauni labi kandidāti, tas ir pirmais signāls.”

„Esam šodien uztaisījuši labas komandas, bet individuāli mūsu pašu jaunie spēlētāji gan tehniski, gan fiziski nav gatavi,” nožēlu pauž Valters. „Savulaik 16-17 gados puiši spēlēja Eirokausos. Kas notiek tagad? Talantīgais Bertāns, Strēlnieks sēž uz beņķa 19 (!) gados. Nākamgad jau ir 20, un tas ir kritiskais vecums. Ja no 20 līdz 22 gadiem nespēlē, tad viss – nespēlēs arī vairs. Tāda ir bijusi tā kopējā statistika. Kāpēc Bertāns nespēlēja šogad 25 minūtes? Tāpēc, ka viņa fiziskā sagatavotība neatbilst Eiropas kausiem, jo ASK treneri uz to nestrādā. Labāk nopirkt kaut kādu Mažuti uz viņa vietu, un rezultāts par kādiem desmit procentiem ir labāks. Pagājušogad Mizim bija jāspēlē „Barona” desmitniekā, Brūniņa vietā. Desmit minūtes mierīgi varēja spēlēt. Tas netika darīts, un tagad „Barons” pazaudē Mizi. Ja Strēlnieks nebūtu noslēdzis jaunu līgumu ziemā, arī „Ventspils” viņu būtu pazaudējuši. Trīs talantīgākie spēlētāji tagad – Strēlnieks, Mizis, Bertāns. Ja ar viņiem netiks strādāts arī turpmāk, tad situācija būs vēl trakāka. Arī Zaķis būtu pavisam cits spēlētājs, ja ar viņu būtu strādāts uz nākotni no 16 gadu vecuma. Viņš tur nosēdēja un bija arī citas problēmas.”

„Ja savulaik Eiropā visur nebija nekādu ārzemnieku ierobežojumu, tad tagad viss kļūst pavisam otrādāk,” pie kvotu jautājuma atgriezās Valters. „Katra valsts to ieviesīs ātrāk vai vēlāk. Visi tie smieklīgie izteicieni par tiesībsargiem...Tad, lai aiziet Zonne ar saviem cilvēkiem uz Basketbola Savienību un izlasa, ko LBS var un ko nevar. Tur ir rakstīta viena lieta – nevar neļaut slēgt līgumus, bet var ierobežot spēlētāju skaitu laukumā, un tas nav nekāds pārkāpums. Pie tam, ja jau „Barons” ir deklarējis, ka Eirolīga un Baltijas līga viņiem ir galvenā, tad ko tad te uztraukties. Spēlē Eiropā ar desmit ārzemniekiem. No kvotām iekasētā nauda tiks novirzīta darbam ar jaunajiem spēlētājiem. Ja klubi paši to negrib darīt, tad, lai maksā par to, ka tas vispār tiek darīts.”

„Es nemaz šajā jautājumā nebiju tik aktīvs, bet kaut kur viņš bija pateicis, ka es kārtojot lietas par kvotām,” pastāstīja Valters. „Kad es viņu satiku, teicu, ka, ja jau viņš mani iesaistījis procesā, man jāiet un jācīnās par to. Ja būtu atnācis un parunājies kā vajag, varbūt arī kādu citu lēmumu varētu pieņemt. Kamēr viņš nelabosies, nekas neies. Nākamais temats būs treneru licencēšana. A licence un B licence – latviešu treneriem un ārzemju treneriem. Un visa nauda tiks novirzīta jauno speciālistu sagatavošanai. Kam ir daudz naudas, tad lai maksā par basketbola attīstību. Neviens jau neļauj nestrādāt, bet ir noteikta sistēma, pēc kuras ir jādarbojas.”

„Pats galvenais – „Barons” saņem 600 000 no Rīgas Domes. Maza nauda? Liela nuada. Kādā sakarā viņi nevēlas strādāt ar latviešiem? Viņi saņem valsts naudu no Slimokases. Saņem valsts naudu un vēl negrib strādāt ar Latvijas spēlētājiem?,” neizpratnē ir VEF galvenais treneris. „Tas pats ar ASK, kas saņem 750 000. Pa 1 300 000 latiem spēlē savā starpā un izklaidē tautu, un nevienam nekāds labums. Domē vispār nav nekādu kritēriju, kam dot naudu, kā dot naudu. Kad veidoja ASK, uzsvars bija uz darbu ar latviešu spēlētājiem, tagad ir pilnīgi pretēji. Kamēr saņem valsts naudu, vismaz lai klusē.”

„ Es uzskatu, ka no basketbola attīstības puses, lēmums par kvotām ir ļoti labs. Tie, kas gribēs strādāt, tie strādās. Tie, kas negribēs, turpinās sūdzēties, cik visi pārējie slikti,” pabeidza Valters.

„Vēl viena lieta – izlasu, ka „Barons” ir 19. apmeklētākā komanda Eiropā,” blakustematam pievērsās Valters. „Bet viņu pārdoto biļešu skaits ir vienā līmenī ar VEF pārdoto biļešu skaitu. Tas taču nav normāli. Viņi grauj basketbolu. Ja tev ir pārdotās biļetes VEF līmenī, par kādu attīstību var runāt? Nākamais, kā viņi tos cilvēkus dabūs iekšā, dos brīvpusdienas? Tiem, kam ir šīs brīvbiļetes, viņi taču nekad vairs nemaksās par basketbolu, apziņa ir sačakarēta. Kaut vai 50 santīmus būtu uzlikuši, bet lai maksā par preci, ko skaties. Un neviens pat neiebilst.”

Saistītie raksti:
Leģionāru ierobežojumus LBL ieviesīs pakāpeniski
Zonne: "Ārzemnieku kvotas ir idiotisms!"
Blogs: Leģionāru "Luksusa nodoklis" - liels...
Valeiko: "Kvotas kā nepieciešamība stiprai...

1 2 3 4 5 6 7 8 9 284 komentāri

 +81 [+] [-]

, 2008-07-14 17:19, pirms 16 gadiem
skarbi
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +75 [+] [-]

, 2008-07-14 17:21, pirms 16 gadiem
100% piekriitu vinjam!
galvenais ir LV basketbols, nevis kaada kluba personiigaas intereses...
Slēpts komentārs: maarchs

 +75 [+] [-]

, 2008-07-14 17:22, pirms 16 gadiem
ASK, saņem 750 000

„Barons” saņem 600 000

Birkam patīk labāk ASK !
Slēpts komentārs: jordan22

 +82 [+] [-]

, 2008-07-14 17:23, pirms 16 gadiem
Sen neko tik sakariigu no valtera nebiju dzirdeejis!!!
Bet nu gan Zonnem gan Valteram ir sava taisniiba... Tomeer laikam jau ir pareizaak audzinaat saveejos... Nevis maukt ar 10 aarzemniekiem...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

+109 [+] [-]

, 2008-07-14 17:25, pirms 16 gadiem
Abus pie Dombura!!!!

 +72 [+] [-]

, 2008-07-14 17:25, pirms 16 gadiem
cilvēks, kurš nekad nebaidās paust atklāti savu viedokli. par to arī cienu Valdi.
Skaidrs, ka katrai iesaistītai pusei ir savi argumenti, taču VV savu pozīciju ir argumentējis pārliecinoši!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +30 [+] [-]

, 2008-07-14 17:26, pirms 16 gadiem
Alusvēders rakstīja: tiiraakais bulshits, neviens no tiem klubiem nedabuu ne tuvu tik daudz!


tad jau Valteram ir aizmālētas acis!!

 +60 [+] [-]

, 2008-07-14 17:26, pirms 16 gadiem
tomsh rakstīja: A paša komanda nevar atljauties leģionaarus, tappec jau dirsh.. Ja vareetu tad mute buutu ciet...

daunis, vinsh atjaunoja Vef tikai ar to domu vien, lai izsaudzinatu pashmaaju speletajus, nevis njemt kkadus neegjerus, kas normali var nospelet labi ja pussezonu...

 +50 [+] [-]

, 2008-07-14 17:27, pirms 16 gadiem
konkreeti un preciizi!

 +57 [+] [-]

, 2008-07-14 17:27, pirms 16 gadiem
Anti-fans rakstīja: Ak dievs, tad lai VEF arī taisa tos talantus, galvenais lai Barons tiek eirolīgā!!


Njaa Skjeele + 11 legjionari, es jau iedomajos

 +53 [+] [-]

, 2008-07-14 17:27, pirms 16 gadiem
nevar Valdim nepiekrist - Barons mierīgi jebkura ārzemju aizsarga vietā kas viņiem ir varētu ņemt kādu latvieti... Bankevics, Jurevicš - labi spēlētāji kuriem vēl progresēt iespējas ir uj uj uj, bet nē - labāk ņem vecu leiti Adomaiti... Leģionāri manuprāt Latvijā vajadzīgi tikai garā gala pozīcijās, bet ja ņem aizsargu tad viņam jābūt tiešām ļoti labam, nevis vienkārši sapirkt vairākus tā teikt lai stāv, moš noderēs...

 +54 [+] [-]

, 2008-07-14 17:27, pirms 16 gadiem
tomsh rakstīja: A paša komanda nevar atljauties leģionaarus, tappec jau dirsh.. Ja vareetu tad mute buutu ciet...




Ja tu vairāk zinātu par VEF izveidošanos, tad šeit tādas muļķības nerakstītu....

 +12 [+] [-]

, 2008-07-14 17:29, pirms 16 gadiem
Ko lai saka.. Taisnība ir gan vienai gan otrai pusei..

 +30 [+] [-]

, 2008-07-14 17:29, pirms 16 gadiem
Alusvēders rakstīja: tiiraakais bulshits, neviens no tiem klubiem nedabuu ne tuvu tik daudz!


Vispār jau saņem gan ja skaita iekšā vēl valsts un pašvaldības uzņēmumus.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +45 [+] [-]

, 2008-07-14 17:30, pirms 16 gadiem
skarbi, bet es pilnīgi piekrītu Valteram!!

 +51 [+] [-]

, 2008-07-14 17:30, pirms 16 gadiem
Taisnība ir faktiem un tos VV šoreiz izklāsta ļoti precīzi citēju :

Lielākie ooponenti šobrīd ir „Barons”, ņemam viņus par piemēru. Kāpēc viņi tik kategoriski ir pret šīm kvotām? Ja ņem visu vēsturi, sākot ar „LainERS”, 16 gadu laikā nav sagatavots neviens pats izlases spēlētājs. Viņi to negrib, nemāk un nedarīs. Otrs – tagad viņiem ir atnācis treneris [Kārlis Muižnieks – aut. piez.], kurš desmit gadu laikā Ventspilī arī nav sagatavojis nevienu normālu izlases spēlētāju. Nav runa par Buškevicu vai Ļaksu, kas ir parādījušies kādreiz kandidātos. Tātad gan vecajai vadībai, gan jaunajam trenerim ir kopīgas intereses, kas nesaskan ar izlases interesēm.”
Slēpts komentārs: niprais3
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +52 [+] [-]

, 2008-07-14 17:30, pirms 16 gadiem
nu saki ko gribi, bet brīžiem VēVē man patiešām patīk - vecim kabatā pēc vārda nav jāmeklē! dažām viņa teiktajām lietām tiešām nevar nepiekrist!

 +36 [+] [-]

, 2008-07-14 17:31, pirms 16 gadiem
Pilnīgi normāli visu pateica. Viņš varbūt ir drusku ekscentrisks, bet tieši viņš pagaidām ir devis visvairāk LV basketbolam. Kā? Pēc neatkarības atjaunošanas viņš uztaisīja LJBL, kā milzīgu sistēmu, kurai garām nepaslīdēja neviens talants. No LJBL nāk visa LV izlase tagad. Gados jauna latviešu izlase, nevis kā tas ir hokejā vai futbolā, kur jaunatnes sistēma ir pilnībā sačakarēta un nākotnes nebūs...

 +16 [+] [-]

, 2008-07-14 17:31, pirms 16 gadiem
tad dodiet Valteram pikji tik pat cik Baronam!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +52 [+] [-]

, 2008-07-14 17:33, pirms 16 gadiem
SUPER!!! Malacis Valters! Ir arī akmentiņš ASK dārziņā, bet.... pat nav ko īsti komentēt!
Pateica visu kā naglai uz galvas!!!!!!

 +18 [+] [-]

, 2008-07-14 17:33, pirms 16 gadiem
Tukums rakstīja: To ka Valdis Valters ir slims un pilniigaakais idiots tas bija skaidrs jau sen,nu bet ar shitaadu paranoju tak sen jau kaa bija jaaiet aarsteeties.Bljin trenee latvieshu puikas,kas tev kaads priekshaa staav,nez kapeec Barons -Riidzene visur vinnee,neesot Baronam jaunieshu komandas,Muizhinieks ir nepopulaars treneris,blin idiot,cik tu pats esi populaars,riktiigs jefinjsh vairaak nekas.

eem, sēdi biksēs un attīsties, ja nav ko teikt. Tev līdz viņa prāta spējām un to ko viņš izdarīja laukumā ir kā man līdz marsam

 +12 [+] [-]

, 2008-07-14 17:33, pirms 16 gadiem
Piekrītu W!

 +13 [+] [-]

, 2008-07-14 17:33, pirms 16 gadiem
Pareizi ir, kas negrib audzināt latvju puikas, tie lai maksā. Citi audzinās viņu vietā.
Slēpts komentārs: muris2008
1 2 3 4 5 6 7 8 9 284 komentāri