Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:3042, Did:0, useCase: 3

Vai Latvijas izlases lēmums nomainīt vārtsargu pret sesto laukuma spēlētāju bija nepareizs?

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

Vai Latvijas izlases lēmums nomainīt vārtsargu pret sesto laukuma spēlētāju bija nepareizs?
Artūrs Šilovs. Foto: IIHF

Vilšanās par spēles sākumu un neizpratne par spēles beigām. Neizpratne par spēles sākumu un vilšanās par spēles beigām. Grozi, kā gribi, bet Latvijas izlase Milānas olimpiskajās spēlēs laida gar degunu vienreizēju iespēju – Itālijas vai Francijas vietā pretī Zviedrija. Kāpēc lēmums nomainīt Artūru Šilovu pret sesto laukuma spēlētāju divas ar pusi minūtes līdz beigām nebija pareizs?

Atrodoties vadībā ar 3:2, dāņiem vajadzēja vēl vienus vārtus. Obligāti! Uzvara ar vienu vārtu starpību viņiem būtu līdzvērtīga zaudējumam – pēdējā vieta apakšgrupā. Uzvara ar divu vārtu starpību Dānijai dotu trešo vietu grupā, uz ceturto nostumjot Latviju.

Nav pilnīgi nekādu šaubu, ka Dānija ietu uz pilnu banku un mainītu vārtsargu pret sesto spēlētāju. Ja viņus piespiestu tā rīkoties.

Taču Latvijas izlases galvenais treneris Harijs Vītoliņš apsteidza pretiniekus, 2:38 minūtes līdz beigām nomainot Artūru Šilovu pret sesto laukuma spēlētāju. Brīdī, kad Latvijai nebija kontroles pār ripu – iemetiens uzbrukuma zonā. 16 sekundes vēlāk ripa bija Latvijas tukšajos vārtos.

"Tāpēc, ka mēs gribējām uzvarēt. Puiši tā spēlēja, atdevās spēlei. Mēs spēlējam, lai uzvarētu," lēmumu pēc spēles skaidroja Vītoliņš. "Es nevaru pateikt puišiem, ka mēs nemēģināsim izvilkt uzvaru."

Galapunkts – pareizais. Jā, vajadzēja cīnīties par uzvaru. Ceļš līdz galapunktam… Ne vienmēr taisnākais ceļš ir ātrākais ceļš. Uzvaru iespējams izvilkt arī ar viltību.

Lieta tāda, ka nepieciešamo punktu varēja censties iegūt citā veidā. Iespēja iemest, kad pretiniekam ir tukši vārti, ir krietni lielāka nekā iespēja iemest, spēlējot sešatā pret pieciem uzbrukumā. Aprēķini atšķiras, bet iespējamība iemest tukšos ir divas trīs reizes lielāka nekā spēlējot ar papildus laukuma spēlētāju.

Par atskaites punktu varam paņemt 2025. gada pasaules čempionātu. Latvijas izlases spēlēs četras reizes ripa tika iemesta tukšos vārtos (trīs vārti pašiem, vieni pretiniekiem), bet nevienu reizi netika izmantota seši pret pieci situācija. Četri pret nulli.

Daudz lielāka iespēja tikt pie punkta būtu tad, ja ar tukšiem vārtiem spēlētu pretinieki. Dāņi to pierādīja.

Tā domāja arī Dānijas treneris Mikaels Gāts, sarunā ar "Sporta Avīzi" apliecinot – viņš labprātāk vēlējies, lai ar tukšiem vārtiem spēlē Latvija, un gribējis iemetienu aizsardzības zonā, lai izprovocētu šādu manevru. Pretējā gadījumā rīkoties nāktos pašam.

Vītoliņš pēc spēles pauda neticību, ka Gāts tā rīkotos, tādējādi riskējot ar (tobrīd bezjēdzīgās) uzvaras apdraudēšanu. Tādēļ Vītoliņš nolēma spert pirmo soli. Tas bija liktenīgs 16 sekundes vēlāk.

Ja Latvijas treneru štābs tik tiešām neticēja – kāpēc nenogaidīt un nepaskatīties? Kāpēc vārtsargu nomainīt divas ar pusi minūtes līdz beigām? Mūsdienu hokejā vārtsargi malā tiek saukti arvien agrāk un agrāk, tomēr šī bija nestandarta situācija. Bija jāvelk līdz pēdējam un jāskatās, vai dāņi tiešām nerīkosies. Viņi būtu spiesti rīkoties.

Vienīgais pozitīvais tik ātrai vārtsarga nomaiņai – Dānija iemeta 2:22 minūtes līdz beigām, kas Latvijai deva vēl 2:22 minūtes, lai censtos nodzēst tagad jau divu vārtu deficītu.

Taču – Šilovs atgriezās vārtos, un tas arī bija viss. Viņš vairs netika nomainīts.

Pavisam nesaprotams lēmums, ņemot vērā, ka zaudējums ar -2 vai zaudējums ar -22 Latvijas izlasei nemainītu vairs pilnīgi neko. Tobrīd bija jāspēlē ar sešiem laukuma spēlētājiem – līdz beigām. Jāatspēlē viena ripa un Dānija atkal jānostāda izvēles priekšā. Situācijā, kurā viņiem izvēles patiesībā nebūtu.

Taktika ir ne tikai 1-3-1 shēma neitrālajā zonā. Taktika ir arī Zemgus Girgensona piekomandēšana blakus Leonam Draizaitlam, lai sarežģītu Vācijas kapteiņa dzīvi. Taktika ir arī šādi lēmumi. Instinktīvi vai jau iepriekš izskaitļoti. Sporta aprēķinos sīkumu nav. Pajautājiet "Tagad vai Nekad" izlasei…

Noderīgas saites:

Olimpisko spēļu jaunumi
Latvijas sportistu starti un rezultāti
Piedalies DECATHLON prognožu spēlē!
Olimpiskajām spēlēm seko Go3 platformā!

1 2 3 93 komentāri

 +20 [+] [-]

, 2026-02-16 04:56, pirms 2 mēnešiem
Pilnīgi piekrītu autoram. Man liekas Vītoliņa laiks ir beidzies, gaidām Ābolu pie izlases stūres

 +19 [+] [-]

, 2026-02-16 05:04, pirms 2 mēnešiem
Labs raksts. Piekrītu

  +8 [+] [-]

, 2026-02-16 05:06, pirms 2 mēnešiem
Vītoliņs pilnīgi kukū sagājis,visu spēli vadīja Dārziņš ,Vītoliņš tik skraidīja ar ūdens pudeli

 +21 [+] [-]

, 2026-02-16 05:08, pirms 2 mēnešiem
Brože pareizi pateica. Haris konkreti apdirsās, bet viņš jau nekad neatzisies. Jāziepē Haris. Tā lai nevar apsēsties vēl ilgi. Konkrēti sajāja tik cerīgu turnīru.

 +12 [+] [-]

, 2026-02-16 06:02, pirms 2 mēnešiem
Haris aptais**ās pēc pilnas programmas. Nu, jā, mūsējie sākumu totāli izgāza ar paviršām piespēlēm, kas šķita nevērīgi un pat augstprātīgi pret pretinieku, bet Haris beigās ar nepalīdzēja. Taktikas “guru”. 🙈 Harim pokeru labāk nekad nespēlēt, tālu netiktu… Šādu iespēju palaist garām… Olimpiāde diemžēl beigusies.

 +16 [+] [-]

, 2026-02-16 06:31, pirms 2 mēnešiem
Pat mana sieva zin, ka Latvija vienmēr ielaiž golu spēlējot bez vārtsarga. Trešā perioda taktika nevar nest rezultātu. Dāņiem to arī vajadzēja, lai mēs metam zonā ripu un kapājamies pie apmalēm nevis ejam zonā ar ripu. Vītoliņš neatkāpsies, jo nav goda vīrs. Federācija viņu neatlaidīs, jo no trenera neprasa rezultātu. Visai izlasei tāds tūrisma turnīrs. Piekrītu vienam komentāram, ka izlase laikam spēlē Špenglera kausu nevis olimpiādi.

  +6 [+] [-]

, 2026-02-16 06:34, pirms 2 mēnešiem
Var tikai piekrist!

  +6 [+] [-]

, 2026-02-16 06:39, pirms 2 mēnešiem
Viens no labākajiem, ja ne labākais, izlases sastāvs, bet spēle ļoti nekāda.

 +14 [+] [-]

, 2026-02-16 06:42, pirms 2 mēnešiem
Interesanti- vai Harim pietiks drosmes atzīt, ka ir kļūdījies? Nu vismaz par Šilova nenomainīšanu pret laukuma spēlētāju pie -2, kas manuprāt ir pilnīgi neapstrīdams fakts, ka tā bija jau pilnīga komandas spēles vadības pazaudēšana, apjukums.... Nevaru iedomāties, ka tā bija apzināta rīcība..

 +10 [+] [-]

, 2026-02-16 06:43, pirms 2 mēnešiem
Gribetu Ābolu redzēt kā galveno treneri izlasē turpmāk. Viņš šitik stulbi neiekristu. Haris toč āmurs.

  -2 [+] [-]

, 2026-02-16 06:54, pirms 2 mēnešiem
Vītoliņš gribēja būt ģēnijs, bet realitāte parādīja tikai ka ir tikai i...

     [+] [-]

, 2026-02-16 06:58, pirms 2 mēnešiem
Visu cieņu autoram, bet, ja gribam būt pilnīgi precīzi (ok- iespējami objektīvi) par statistiku, kaut vai pēdējās Latvijas izlases spēlēs ar noņemtu vārtsargu- tad vajadzēja pieminēt arī iepriekšējās dienas spēli pret Vāciju, ne tikai 2025.gada čempionātu... Jo, ja jau bija vēlme tikai uz kaut kāda gada čempi atsaukties, tad varēja atsaukties uz jebkura gada... Tas, protams, nemaina procentuālo sadalījumu par faktu kuros gadījumos vairāk vārti tiek gūti.. bet...

 +13 [+] [-]

, 2026-02-16 07:02, pirms 2 mēnešiem
Lēmums nebija nepareizs. Lēmums bija stulbs. Pirmo reizi dzīvē redzēju, ka pretinieki ar nepacietību gaidīja šo lēmumu

  -3 [+] [-]

, 2026-02-16 07:22, pirms 2 mēnešiem
Neesmu drošs, vai raksta autoram ir taisnība. Dānija dabūja pretim čehus un tālāk kanādiešus, mēs tagad zviedrus un teorētiski tālāk ASV. Būtu palicis 2-3, būtu otrādi. Lai tiktu uz frančiem, bija kā reiz nepieciešams neizšķirts.

     [+] [-]

, 2026-02-16 07:26, pirms 2 mēnešiem
Kaitina arī komentētāju viedoklis, ka bijā labāki par dāņiem. Pilnīgas muļķības. Ar ripu spēlējām vairāk kā dāņi, momentus veidojām vairāk, izdevības bija vairāk, bet beigu rezultāts rāda, ka dāņi bija labāki. Kā var sevi saukt par labāku komandu, ja pusi spēles nevari iemest vienu ripu? Dāņi uzbarēja 2 periodus no 3, bet mēs esot bijuši labāki. Kaitina.

  +2 [+] [-]

, 2026-02-16 07:48, pirms 2 mēnešiem
Diemžēl pēdējos dažos gados zaudētas svarīgas spēles līdzvērtīgiem pretiniekiem kļūst par Vītoliņa rokrakstu...

     [+] [-]

, 2026-02-16 07:52, pirms 2 mēnešiem
Spēles ritējums 3 periodā nemaz nedeva iespēju Dāņiem pašiem izņemt vārtsargu, viņi normāli nespēja ieet un nostiprināties zonā gandrīz visa perioda garumā. Pārmest Harim vēlmi uzvarēt pašam nevis gaidīt kaut ko no pretinieka ir muļķīgi. Labāk pajautajiet, ko dāņi ieguva ar šo uzvaru - principā neko. Vai patiešām viņi būtu ļoti ļoti centušies uzvarēt ar tiem +2. Pēc spēles pretinieku treneris var teikt arī ka būtu pats lecis uz ledus, lai iemestu vēlvienus. Realitātē absolūti neviens nezin, ko Dānija būtu darijusi atlikušajā laikā. Tāpat mums priekš tiem 6 punktiem un tikšanu pret "vājo" pretinieku vajadzēja uzvaru pamatlaikā nevis tikai neizšķirtu. Varbūt mēs iemestu, dāņi gribētu uzvaru un ņemtu āra, tad jau varētu tikt pie uzvaras pamatlakā. Tiem kuri tagad Ābolu liek dieva statusā, atcerieties, analizēt spēli no malas ir ļoti vienkārši. Jānorāda tikai uz 3-4 kļūdām perioda laikā un izskaties ļoti grudrs. Nesaku, ka Ābols nav guds, tikai diezvai Vītoliņš neredz visas šīs pašas kļūdas un vēl daudzas citas. Treneri nav laukumā un ļoti bieži ir teikuši tieši to ko analītiķi saka, tikai spēlētajiem samisējas kādā mirklī un nesanāk. Ja neviens laukumā nekļūdītos, rezultāts vienmēr paliktu 0:0

  -1 [+] [-]

, 2026-02-16 07:53, pirms 2 mēnešiem
Etobicoke rakstīja: Gribetu Ābolu redzēt kā galveno treneri izlasē turpmāk. Viņš šitik stulbi neiekristu. Haris toč āmurs.
Ko jūs te gudri spriežat.Pēc kara visi ir gudri,bet ja pa tēmu.Tad Ābols studijā pateica skaidri un gaiši.Viņš nerēķinot punktus un situāciju tabulā.NEKAD.Tad kā jūs varat spriest,ka Ābols būtu darījis savādāk.Mums bez Vītoliņa vēl bija treneri komandā.Ābols var gudri spriest un analizēt TV studijā,kas to zin,kā būtu,ja viņš komandētu aiz borta.Pie tam gan Ābols,gan Masaļskis studijā pateica arī šādu frāzi:"Kāda starpība ar ko mēs spēlētu.Čehi vai zviedri.Šim viedoklim gan es negribētu piekrist,salīdzinot komandu sastāvus.Play off visu parādīs,jo dāņi spēlē līdzīgu hokeju,kā mēs,un arī komandas ir daudz maz līdzīgas.Vienam gan jāpiekrīt,ka neizmantojām lielisko iespēju iet pa ceļu Francija;Slovākija.Tur tagad dosies vācieši.
Slēpts komentārs: Ivars Zvirgzdiņš

  -3 [+] [-]

, 2026-02-16 08:14, pirms 2 mēnešiem
zzk rakstīja: Diemžēl pēdējos dažos gados zaudētas svarīgas spēles līdzvērtīgiem pretiniekiem kļūst par Vītoliņa rokrakstu...
Nespēja motivēt komandu pret it kā vājākiem!!!

     [+] [-]

, 2026-02-16 08:14, pirms 2 mēnešiem
Veiksmi vajag sajust un turēt viņu ciet "aiz astes" cik ilgi vien var.Ilgi jau nenoturēs neviens to madāmu Fortūnu,kas aizsietām acīm sēž uz bumbas un pieripo un atripo pie kaut kā vai no kā gluži uz dullo ,bet kādu laiciņu var.Viss pārējais laiks -tas ir vienmuļība un neveiksmju periodi cilvēka dzīvē,kad neveicās un tiek sastrādātas daudz kļūdas.

  +6 [+] [-]

, 2026-02-16 08:40, pirms 2 mēnešiem
Paldies par rakstu. Par stulbumu ir jārunā skaļi.

  +7 [+] [-]

, 2026-02-16 08:47, pirms 2 mēnešiem
Jāatzīst, ka dāņi Hari apspēlēja taktiski.
Viņi zināja, ka nebūs spēka visām 60 min un tāpēc jau uztaisīja rezultātu 1.periodā.
2.periodā bija 4 teicamas izdevības panākt izlīdzinājumu, bet veiksme bija jau izlietota iepriekšējās spēlē.
3. periodā tik dāņiem bija jānotur vajadzīgais rezultāts un jācer, ka Latvija ņems nost vārtsargu.
Tur matemātika nebija sarežģita, lai uz soliņa galvā izrēķinātu +/- šīm 3 komandām.

     [+] [-]

, 2026-02-16 08:52, pirms 2 mēnešiem
Kad LHF funkcionāri meklēs LV izlasei jaunus trenerus, lai meklē starp SC komentārus rakstošiem. Lūk, šeit, starp dīvānā pirdošiem hokeja ekspertiem, slēpjas hokeja izlases galveno treneru īstenais potenciāls!

  +4 [+] [-]

, 2026-02-16 08:54, pirms 2 mēnešiem
guntis86 rakstīja: Pat mana sieva zin, ka Latvija vienmēr ielaiž golu spēlējot bez vārtsarga. Trešā perioda taktika nevar nest rezultātu. Dāņiem to arī vajadzēja, lai mēs metam zonā ripu un kapājamies pie apmalēm nevis ejam zonā ar ripu. Vītoliņš neatkāpsies, jo nav goda vīrs. Federācija viņu neatlaidīs, jo no trenera neprasa rezultātu. Visai izlasei tāds tūrisma turnīrs. Piekrītu vienam komentāram, ka izlase laikam spēlē Špenglera kausu nevis olimpiādi.
Nu nezinu gan, vai tūrisma turnīrs. Tas pats Zirgs, Tralmaks, Vilmanis kaplē kā negudri. Vakar vienkārši notirsām sākumu un ripa vispār negāja vārtos. Tādas dienas gadās...

  -2 [+] [-]

, 2026-02-16 08:54, pirms 2 mēnešiem
Es nesaprotu kapec nepareizi ?? Es skaitīju un sanāk pie rezultāta 2-3
Latvija 3 punkti vārtu starpība 7-11( būtu)
Dānija 3 punkti vārtu starpība 7-11( būtu)
Mēs zaudejam savstarpējo spēli viss mēs pēdējie vai es kaut ko palaižu garām ??

  +3 [+] [-]

, 2026-02-16 09:10, pirms 2 mēnešiem
jaxroze rakstīja: Es nesaprotu kapec nepareizi ?? Es skaitīju un sanāk pie rezultāta 2-3
Latvija 3 punkti vārtu starpība 7-11( būtu)
Dānija 3 punkti vārtu starpība 7-11( būtu)
Mēs zaudejam savstarpējo spēli viss mēs pēdējie vai es kaut ko palaižu garām ??
Es redzu, ka tu nesaproti. (Ja komandām in vienāds punktu skaits, tad skaita savstarpējo spēļu vārtu attiecību, nevis kopējo, šāda sistēma ir jau kādus 20 gadus)

  +3 [+] [-]

, 2026-02-16 09:19, pirms 2 mēnešiem
jaxroze rakstīja: Es nesaprotu kapec nepareizi ?? Es skaitīju un sanāk pie rezultāta 2-3
Latvija 3 punkti vārtu starpība 7-11( būtu)
Dānija 3 punkti vārtu starpība 7-11( būtu)
Mēs zaudejam savstarpējo spēli viss mēs pēdējie vai es kaut ko palaižu garām ??
Neaizmirsti, ka arī Vācijai 3 punkti un jāskaita visas 3 komandu vārtu attiecības. Un savos dueļos, katrai ir pa uzvarai un zaudējumam.

     [+] [-]

, 2026-02-16 09:21, pirms 2 mēnešiem
jau pēc dānu spēles pret asv teicu ka musejiem būs itsā un bija ar. Tradicijas turpinās zaudēt nomināli vājakiem

     [+] [-]

, 2026-02-16 09:29, pirms 2 mēnešiem
Nu jā, 2:4 vai 2:6 neko nemainītu, tāpēc droši vien bija jāiet pēc plāna līdz galam un jāturpina spēlēt ar tukšiem vārtiem.

  +1 [+] [-]

, 2026-02-16 09:36, pirms 2 mēnešiem
Un arī ja runājam pa to ceļu kur iet uz virsotni....
Pa grūtāko vai vieglāko....
Pa vieglāko daudzi tūristi sasniedz virsotni serpu nastu nesēju pavadībā,a pa grūtāko ,pa ledaino,stāvo nogāzi tikai retais.

  +1 [+] [-]

, 2026-02-16 09:46, pirms 2 mēnešiem
Vītoliņa demisiju gaidu!

  +1 [+] [-]

, 2026-02-16 09:48, pirms 2 mēnešiem
saki Jā saki Nē rakstīja: Un arī ja runājam pa to ceļu kur iet uz virsotni....
Pa grūtāko vai vieglāko....
Pa vieglāko daudzi tūristi sasniedz virsotni serpu nastu nesēju pavadībā,a pa grūtāko ,pa ledaino,stāvo nogāzi tikai retais.
Pareizi.Tikai tie nebūsim mēs,jo pretinieku meistarības līmenis ir mums nepārvarams šķērslis.

  +3 [+] [-]

, 2026-02-16 09:50, pirms 2 mēnešiem
Šeit ir daudz aspektu. Jāsāk jau ar to, kā tik ūber svarīgā spēlē ātri ielaisti tik vienkārši vārti. 0:3 bija pēc 6 dāņu metieniem, bez nekāda spiediena uz mūsu vārtiem. Vai to norakstām tikai un vienīgi uz sportisko neveiksmi? Turpmākā spēle bija laba, tikai ripa lidoja pa stabiem, visur kur, tikai ne vārtos. Domāju, ka beigās noteikti bija jāņem vārtsargs. Tikai jautājums, vai mūsu komandā nopietni spsvēra un izkalkulēja variantu, ka arī dāņi plānos mainīt vārtsargu pie -1. Dāņi saka, ka pie 3:2 būtu mainījuši, jo tas tāpat viņiem bija līdzvērtīgs zaudējumam. Varbūt bija vērts vēl mazliet pagaidīt, mainīt tuvāk trešdaļas beigām.

     [+] [-]

, 2026-02-16 09:53, pirms 2 mēnešiem
alguns rakstīja: Pareizi.Tikai tie nebūsim mēs,jo pretinieku meistarības līmenis ir mums nepārvarams šķērslis.
Paskatīsimies.Būs interesanti.Kas tur nāk prieksā pa ceļu?...laikam Zviedrija-ASV-Somija un visbeidzot Kanāda...
1 2 3 93 komentāri