Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:128, Did:0, useCase: 3

Eksperts: "Skonto" stadionu vieglāk būtu nojaukt un uzcelt no jauna

Ints Megnis
Ints Megnis

Eksperts: "Skonto" stadionu vieglāk būtu nojaukt un uzcelt no jauna
"Skonto" stadions. Foto: rigafc.lv

"Skonto" stadiona uzlabošanā, lai tas atbilstu mūsdienīgām prasībām, būtu jāiegulda tik lieli līdzekļi, ka stadionu izdevīgāk ir nojaukt un uzbūvēt no jauna, atzīst Latvijas Futbola federācijas Infrastruktūras un reģionālās attīstības komitejas loceklis Guntars Indriksons.

"Skonto" stadions tika atklāts 2000. gadā, ilgstoši esot modernākajam Latvijā, tomēr tas ļoti ātri novecoja un tagad jau ilgus gadus tiek runāts, ka tajā nekas neatbilst mūsdienu prasībām. Jauns galējais punkts piedzīvots tagad, jo "Skonto" stadions vairs nav pat pietiekoši kvalitatīvs, lai tajā varētu notikt UEFA Eiropas līgas kvalifikācijas turnīra trešās kārtas spēles, tāpēc nākamnedēļ gan "Ventspils", gan "Riga" savus mačus aizvadīs "Daugavas" stadionā, kas vienīgais Latvijā kvalificējas šim līmenim. Tas izraisījis bēdas futbola līdzjutējos, jo tiek "Daugavas" stadionā praktiski nav dzirdamas tribīnes, kas liedz izbaudīt īstu futbola atmosfēru.

Ar saviem secinājumiem un skaidrojumiem, ko būtu nepieciešams uzlabot "Skonto" stadionā, dalījies Indriksons, tiesa, jāpiebilst, ka viņa rakstītais ir par UEFA IV stadionu kategoriju, kas ir nepieciešama no kvalifikācijas "play-off" kārtas līdz pat pusfināliem, bet trešajā kārtā vēl vajag III kategoriju.

""Skonto stadions jau ilgstoši neatbilst UEFA prasībām un kādu laiku jau tam nav piešķirta pat III UEFA stadionu kategorija, nerunājot pat par IV UEFA kategoriju. Kas pietrūkst Skonto stadionam? Vieglāk laikam pateikt, kas nepietrūkst nekā kas pietrūkst, bet pietrūkst ļoti daudz no tā, kas būtu vajadzīgs modernam stadionam," saka Indriksons, uzskaitot, ka UEFA prasības galvenokārt koncentrējas uz četrām pamatlietām: drošību, sportistu bloku, mediju darba apstākļiem un skatītāju ērtībām.

Drošība

Lai nodrošinātu drošību Skonto stadionā šobrīd pietrūkst četras būtiskas lietas, raksta Indriksons.

1. Ieejas kontroles sistēma, jeb turniketi, kas kontrolē skatītāju plūsmu, kā arī uzskaita apmeklētāju skaitu;

2. Stadiona kontroles telpa un stadiona novērošanas sistēma, vieta kur uzturas par drošību atbildīgie un spēj sekot līdzi drošībai stadionā, nevis kā šobrīd vai nu stāvēt laukuma malā un ārkārtas situācijā visi skriet kaut kur tikties;

3. Fanu sektoru nodalīšana un ierobežošana izskriešanai laukumā. Kā atzīmēja viens no žurnālistiem, ja poļi gribētu, viņi būtu laukumā;

4. Ugunsdrošība, "Skonto" stadionā ir novecojusi, kā arī visa sistēma jāsavieno ar jau minēto kontroles istabu.

Sportistu ērtības

Pie tām "Riga" komanda pēdējā laikā ir piedomājusi, tomēr tāpat ar to nav pietiekami, saka Indriksons.

1. Sportistu medicīnas telpa, ja spēlētājs gūst traumu ir ārkārtīgi svarīga, taču šobrīd tā nav piemērota un risinājums ar to, ka uz spēles dienu to aprīko izmantojot ātrās palīdzības auto nav līdz galam piemērots;

2. Spēlētāju tunelis ir šaurs un nepiemērots mūsdienu stadionu prasībām;

3 Dopinga telpa - nav īsti piemērota, vēl jo vairāk tā nav nekāda patīkamā procedūra, bet telpām jābūt atbilstošām un atbilstoši aprīkotām, tas nav;

4. Ģērbtuves pēdējā laikā ir piedzīvojušas atdzimšanu, skatoties pēc bildēm, bet labais tonis prasa līdzvērtīgu attieksmi gan pret pretiniekiem, gan tiesnešiem, gan spēles delegātu, tas nu noteikti nav tuvu tam.

Mediju darba apstākļi

Indriksons saka, ka šis ir pat līdz galam neatrisināms jautājums.

1. TV kamerām būtu jāatrodas tajā pašā pusē kur žurnālistu darba telpām un darba vietām tribīnē kopā ar komentētājiem, jeb galvenajā tribīnē. Tas ir svarīgi arī vakara saules apsvēruma, jo pat ceturtdienas pārraidē bija redzams, kā vakara saule spīd kamerā. Pārnest kameras ir diezgan sarežģīti jo tas nozīmētu izbūvēt trīs kameras platformas, vienu no tām tieši esošā VIP zonā;

2. Mediju darba vietas būtu jāaprīko ar jauniem galdiem ar atbilstošiem elektrības un interneta pieslēgumiem;

3. Mediju darba telpām būtu jābūt aprīkotām ar galdiem un krēsliem, un, galvenokārt, telpai būtu jābūt lielākai;

4. Stadionā nav divas TV studijas ar skatu uz laukumu, kuras izmanto patiesi reti, bet tā ir būtiska vajadzība televīzijām;

5. Pēcspēles interviju nodrošināšanai uzreiz pēc spēles telpas ir spēlētāju tunelī nepietiek;

6. "Mix" zona kur tiek sniegtas pēcspēles intervijas īstenībā ir lielākā kādu jebkur esmu redzējis, tā ir Skonto halle, bet neuzskatu, ka tā ir atbilstoša;

7. Konferenču zāle - lai arī tāda pastāv, tā nav pienācīgi aprīkota galvenokārt ar atbilstošu audio sistēmu;

8. Visa mediju loģistika ir nepareiza, un to izlabot tā lai tā būtu laba nevis ķeksīša pēc bet pēc būtības, prasītu kārtīgu stadiona pārplānošanu;

9. Komentētāju vietas ir laikam neatbilstošas.

Skatītāju ērtības

1 Tualetes - nu jau ir pienācis 21. gadsimts un plastmasas tualetes būtu ārkārtas gadījumiem nevis norma;

2 Ēdināšanas punkti - tas pats stāsts kas ar tualetēm;

3. Sēdvietas. Tas nav gluži mīnus, kura dēļ nevarētu izmantot stadionu, bet no ērtību viedokļa katastrofāli neērti. Pēc ilgiem laikiem aizgāju uz pilnu tribīni, un tikt līdz savai vietai kas bija sektoram pa vidu bija apgrūtinoši;

4. Ieejas stadionā. Galvenajā tribīnē visa tribīne praktiski ieiet pa vienu eju, rodas sastrēgumi un tas ir arī ļoti slikti no drošības viedokļa, vestibilā noteikti šādās spēlēs nedrīkstētu būt dzērienu tirgotava, tas no pūļa viedokļa ir bīstami;

5. Redzamība. Atkal, bez ironijas novērtēju kluba vēlmi uzlabot spēlētāju soliņus, taču tie tagad ir lielāki par vecajiem un praktiski aprobežo skatīšanās iespējas kopumā gandrīz veselam sektoram, vismaz pusei no centrālā un vismaz ceturtdaļai no blakus esošajiem;

6. Norādes stadionā ir neatbilstošas, bieži gadās, ka skatītāji tā vietā lai dotos uz Hanzas ielu ieklīst Melngaiļa ielā, izstāv garo rindu un viņus aizsūta uz Hanzas ielu. Tāpat ar sektoru un vietu norādēm;

Indriksons uzskata, ka visam klāt nāk arī tas, ka laukumam nav apsilde, ir nepietiekams apgaismojums, nepietiekams, tablo un tā tālāk. "Puse no tiem ir ļoti būtiski, ceturtdaļa būtiski un ceturtdaļa nebūtiski trūkumi. Bet, lai vai kā, lai "Skonto" stadions kļūtu par mūsdienīgu stadionu, to vieglāk būtu nojaukt un uzbūvēt no jauna, tieši tāpat, kā tas bija jādara ar "Daugavas" stadionu," raksta eksperts.

"Novēlu klubam turpināt iesākto, un varbūt ņemot vērā to, ka savest līdz galam kārtībā šo stadionu ir vai nu nereāli vai pārlieku dārgi, domāt ilgtermiņā par jaunām mājām, jo šīs jau ir prasījušas milzu līdzekļus un spēlēt nevar un prasīs vēl un rezultāts tāpat būs tā ar dievu uz pusēm. Taču nevar neapsveikt klubu par centību, un vasarā ar lielu entuziasmu skatījos, kā tiek mainīts laukums. Tomēr ar to vien nepietiek, no infrastruktūras viedokļa tas pat varēja ar kārtīgu kopšanu būt viens no pēdējiem darbiem sarakstā," pauž Indriksons, kurš gan arī kā galveno plusu nosauc, ka "Skonto" stadions ir futbola stadions - tam ir jumts virs tribīnēm un nav vieglatlētikas skrejceliņji, kas rada neatkārtojamo atmosfēru.

"Un ja reiz par šo tēmu, tad jautājums tiem, kas izdarīja visu, lai Latvijā nebūtu atbilstoša stadiona - vai tas bija tā vērts?" vaicā Indriksons.

UEFA Eiropas līgas trešās kvalifikācijas kārtas pirmajā spēlē "Riga" jau otrdien, 6. augustā "Daugavas" stadionā uzņems Somijas spēcīgāko klubu Helsinku HJK, bet "Ventspils" ceturtdien, 8. augustā turpat tiksies ar Portugāles piekto spēcīgāko komandu "Vitoria".

  +1 [+] [-]

, 2019-08-02 19:02, pirms 5 gadiem
Njā... stulbi. Skonto stadionā ir īpaša futbola aura,atmosfēra. Uz cik spēlēm tur būts - izlase, klubi, eirokausi...
Jādomā kaut kas futbola investoriem, miljonāriem, uzņēmējiem utt. Valsts necels, jo nacionālā sporta bāze bus Daugavas stadions.
Atliek piepildīt to nākošo 4dien un tad arī būs atmosfēra.
Nez, kad uzliks jumtu Daugavas stadionam, varbūt būs cita atmosfēra, sajūta. Un vēl ir lieta, kas pietrūkst, lai sajūta būtu tiešām kā stadionā. Tribīnes otrā pusē ar jumtu. Nevajag jau tik pat lielas. kaut vēl uz kādi 4-5 tūkstoši vietu, zemākas. Bet lai ir visapkārt stadionam. Vieta pietiktu līdz sliedēm. Cilvēkus var laist zem tribīnēm un aiz nevajag ceļu. Risinājumi visādi.

  -3 [+] [-]

, 2019-08-02 20:45, pirms 5 gadiem
Tak Skonto stadiona vietā jāuzceļ kārtīgs ap 20`000-30`000 ietilpīgs supermoderns stadions... būs kur izlasei spēlēt un klubam.

     [+] [-]

, 2019-08-02 20:49, pirms 5 gadiem
guntars_indriksons_10219581807756972 rakstīja: Kā es gaidīju, kautko šādu, domāju, vai tad nebūs, kad to radniecību kāds beidzot vilks ārā?

Nāksies apbēdināt, Jūsu pieņēmumi ir pilnīgi nepareizi, jeb to ko Jūs minējāt vajadzētu apgriezt pilnīgi pretēji un tad tā būtu patiesība par motivāciju.

Vai ir piemērots brīdis runāt par šo tēmu? Pilnīgi noteikti, kamēr problēma nebija aktuāla tas būtu viens no daudzajiem ierakstiem manā FB slejā, un pat neplānoju tā nonākšanu SC lapā.

Lai valsts un LFF iegulda šajā stadionā? Pasarg dievs, bet nu ja teikumā, kas skan apmēram tā - šajā stadionā ieguldīt ir bezjēdzīgi Jūs saskatat aicinājumu to kautkādā formā darīt, tad nu es nezinu.

Par to izcilo īpašumu pilsētas centrā, shēma fantastiska, piekrītu! Ja izbīdīsiet tādu pašu, tur uzbūvēsiet stadionu un kādus 10 gadus apmaksāsiet uzturēšanas rēķinus šajā plaukstošajā biznesā, kurā pēdējos gados pastāv sīva konkurence par to kurš uzbūvēs par saviem līdzekļiem glaunāko stadionu, tad kā minimums paklanīšos un Jūsu priekšā noņemšu cepuri.

Vai es zinu kas ir īpašnieks? Galīgi ne, pat gribētos, lai viņš kādreiz parādās un pasaka sabiedrībai, kas tad beigu beigās būs ar to stadionu, lai beidzas spekulācijas, savādāk visi spriež, ko vajadzētu ar to stadionu darīt tik īpašnieks nav paudis savu nostāju.
Un kas ar Daliņa stadionu? Atbildīs kaut kādiem standartiem, lai tur varētu notikt Eirokausu mači?

  +2 [+] [-]

, 2019-08-02 20:50, pirms 5 gadiem
Banzai rakstīja: Njā... stulbi. Skonto stadionā ir īpaša futbola aura,atmosfēra. Uz cik spēlēm tur būts - izlase, klubi, eirokausi...
Jādomā kaut kas futbola investoriem, miljonāriem, uzņēmējiem utt. Valsts necels, jo nacionālā sporta bāze bus Daugavas stadions.
Atliek piepildīt to nākošo 4dien un tad arī būs atmosfēra.
Nez, kad uzliks jumtu Daugavas stadionam, varbūt būs cita atmosfēra, sajūta. Un vēl ir lieta, kas pietrūkst, lai sajūta būtu tiešām kā stadionā. Tribīnes otrā pusē ar jumtu. Nevajag jau tik pat lielas. kaut vēl uz kādi 4-5 tūkstoši vietu, zemākas. Bet lai ir visapkārt stadionam. Vieta pietiktu līdz sliedēm. Cilvēkus var laist zem tribīnēm un aiz nevajag ceļu. Risinājumi visādi.
Dzelzceļš nav nekāda taciņa. Arī tam ir aizsargjosla.

     [+] [-]

, 2019-08-02 21:16, pirms 5 gadiem
puslaiks rakstīja: Dzelzceļš nav nekāda taciņa. Arī tam ir aizsargjosla.
Jā. Bet domāju, ka tribīņu gals, siena arī var būt līdz sētai. Tribīnēs ieeja var būt no sāniem vai arī pa vidu. Gājēju kustība apkārt lai notiktu, tad princips var būt kā tagad Mežaparka estrādē, kur zem skatītāju vietām ir telpas, eja, ēstuves, labierīcības. Visu var ierīkot stadiona teritorijas ietvaros.

     [+] [-]

, 2019-08-02 23:35, pirms 5 gadiem
guntars_indriksons_10219581807756972 rakstīja: Kā es gaidīju, kautko šādu, domāju, vai tad nebūs, kad to radniecību kāds beidzot vilks ārā?

Nāksies apbēdināt, Jūsu pieņēmumi ir pilnīgi nepareizi, jeb to ko Jūs minējāt vajadzētu apgriezt pilnīgi pretēji un tad tā būtu patiesība par motivāciju.

Vai ir piemērots brīdis runāt par šo tēmu? Pilnīgi noteikti, kamēr problēma nebija aktuāla tas būtu viens no daudzajiem ierakstiem manā FB slejā, un pat neplānoju tā nonākšanu SC lapā.

Lai valsts un LFF iegulda šajā stadionā? Pasarg dievs, bet nu ja teikumā, kas skan apmēram tā - šajā stadionā ieguldīt ir bezjēdzīgi Jūs saskatat aicinājumu to kautkādā formā darīt, tad nu es nezinu.

Par to izcilo īpašumu pilsētas centrā, shēma fantastiska, piekrītu! Ja izbīdīsiet tādu pašu, tur uzbūvēsiet stadionu un kādus 10 gadus apmaksāsiet uzturēšanas rēķinus šajā plaukstošajā biznesā, kurā pēdējos gados pastāv sīva konkurence par to kurš uzbūvēs par saviem līdzekļiem glaunāko stadionu, tad kā minimums paklanīšos un Jūsu priekšā noņemšu cepuri.

Vai es zinu kas ir īpašnieks? Galīgi ne, pat gribētos, lai viņš kādreiz parādās un pasaka sabiedrībai, kas tad beigu beigās būs ar to stadionu, lai beidzas spekulācijas, savādāk visi spriež, ko vajadzētu ar to stadionu darīt tik īpašnieks nav paudis savu nostāju.
Vienkārši teksts, komentārs ir tāds, kas rada jautājumus un katrs solis liek domāt kāds būs nākamais solis. Jūs esiet LFF pārstāvis, bet pirmo reizi publiski redzu tik detalizētu vērtējumu par kādu privāto stadionu un aicinājumu ".. to vieglāk būtu nojaukt un uzbūvēt no jauna, tieši tāpat, kā tas bija jādara ar "Daugavas" stadionu.." saprotu burtiski: tātad finansējums Eiropas + Valsts nauda ..
Jūsu kompetence stadio infrastruktūras jautājumos ir neapšaubāma un personiski nekādā veidā nevēlējos aizskart, pretējā gadījumā atvainojos.

Mana komentāra negatīvais raksturs ir vērsts uz Skonto stadiona nu jau gadiem ilgo slikto pārvaldību un neskaidrajām īpašumtiesībām - ka vēl nesen LFF no tā bija atkarīga, zināmi līdzekļi tajā ieplūda, ka kaut kas tāds varētu atkal atkārtoties (jo ir jau izskanējuši arī negatīvi viedokļi par Daugavas stadiona mīnusiem attiecība uz izlases spēlēm).

     [+] [-]

, 2019-08-07 00:08, pirms 5 gadiem
Sanāk, ka Mežeckis zināja, kā Skonto stadionu "noturēt" par atbilstošu...