Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:11, Did:0, useCase: 3

Vilhelma triumfē sprintā

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Vilhelma triumfē sprintā
Kati Vilhelma ar zelta medaļu
Foto: AP

Šodien Dienvidkorejas pilsētā Pjenčanā tika aizvadīta pirmā disciplīna pasaules biatlona čempionāta ietvaros. Triumfēja Vācijas sportiste Kati Vilhelma, bet mūsējām nesekmējās - labākā bija Gerda Krūmiņa, kurai 67. vieta.

Līdumai 50% precizitāte, labākā no mūsējām Krūmiņa

Diemžēl izlases līdere Līduma jau sev parocīgākajā guļus šaušanā kļūdījas divreiz, nekavējoties zaudējot cerības uz ļoti augstām vietām. Vēl trakāk Madarai gāja stāvus šaušanā - trīs kļūdas. Pieci soda apļi Līdumai ne tikai neļāva kvalificēties rītdienas iedzīšanai (72. vieta), bet arī būt par labāko Latvijas izlasē - par to šodien kļuva Gerda Krūmiņa, kurai viduvēja šaušana, trīs kļūdas un 67. vieta. Arī Krūmiņai, tāpat kā visām latvietēm, iedzīšana ies secen. Līgai Glāzerei 78., bet Žannai Juškānei 94. vieta.

Vācietēm dubultuzvara

Labs sākums padevās dopinga skandālu skartajai Krievijai - tās pārstāves Olga Zaiceva un Svetlana Sļepcova pirmo šaušanu paveica nevainojami, kamēr citas sportistes no pirmās grupas neko ievērības cienīgu neparādīja. Nākamā favorīte, kas šāva precīzi, bija vāciete Simone Hausvalde, pēc tam vēl viena krieviete Anna Buligina, bet no vēlajiem numuriem pretenzijas uz pašām augstākajām vietām izvirzīja vāciete Kati Vilhelma un zviedriete Anna Karina Olofsone Zideka.

Zaiceva arī otro šaušanu veica tīri, kamēr Sļepcova netika galā ar pēdējiem diviem mērķiem. Šķita, ka finišā Zaiceva varētu uz ilgu laiku iekārtoties pirmajā vietā, taču visai drīz viņu apsteidza precīzā Hausvalde, kura gandrīz visas trases garumā zaudēja, bet beigās tomēr bija tik ātra, ka krievieti apsteidza uzreiz par 17 sekundēm. Un Hausvalde gan pirmajā vietā palika uz labu laiku, un vienīgi biatlonistes ar ļoti vēliem numuriem varēja viņu no vadošās pozīcijas nostumt. Gaidīt līderes nomaiņu nācās ilgi, taču tāds brīdis pienāca - Vilhelma aizklāja visus piecus mērķus arī otrajā šaušanā un pārliecinoši apsteidza savu tautieti Hausvaldi, nostumjot Zaicevu uz trešo pozīciju. Vēl aiz Vilhelmas slēpojušās spēcīgās Olofsone, Magdalēna Noinere un Tūra Bergere šautuvē bija neprecīzas un cīņā par medaļām neiesaistījās. Līdz ar to labāko trijnieks sekojošs - Vilhelma, Hausvalde, Zaiceva.

Vācija atkal savāc sprinta titulu

Interesanti, ka Vācijas sieviešu izlasei sprinta tituls tiek jau ceturto pasaules čempionātu pēc kārtas, pie tam katru reizi to paveikusi cita sportiste - 2005. gadā Uši Dīzla, 2007. - Magdalēna Noinere, 2008. - Andrea Henkele, bet šogad Kati Vilhelma, kura, starp citu, pasaules čempionāta sprintā triumfēja arī jau tālajā 2001. gadā. Kopumā Vilhelmai šis ir ceturtais pasaules čempionāta zelts - divas uzvaras stafetē un divi triumfi sprintā (minētajā 2001. gadā un šodien). Vilhelma, protams, būs galvenā favorīte arī rītdienas 10 kilometru iedzīšanā.

Hausvaldei (bijušajai Denkingerei), kuras māte, starp citu, ir dienvidkorejiete, izcīnītā sudraba medaļa ir pirmā pasaules čempionātu godalga kādā no individuālajām distancēm - 2003. un 2004. gadā viņai bija bronza stafetē. Savukārt Zaiceva 2005. gadā iegūtajam sudrabam un bronzai (attiecīgi sprintā un iedzīšanā) šodien pievienojusi trešo medaļu pasaules čempionātu karjerā individuālajā ieskaitē. Tāpat Zaicevai ir zelts un sudrabs stafetē. No šīs dienas rezultātiem vēl jāatzīmē lietuvietes Diānas Rasimovičutes augstā 11. vieta (viens soda aplis).

Pasaules čempionāts biatlonā (Pjenčana, Dienvidkoreja)

7.5 kilometru sprints sievietēm

VietaSportiste (valsts)Laiks (s.a.)
1.K.Vilhelma (Vācija)21:11.1 (0)
2.S.Hausvalde (Vācija)+9.9 (0)
3.O.Zaiceva (Krievija)+27.1 (0)
4.A.Buligina (Krievija)+53.3 (0)
5.H.Junsone (Zviedrija)+54.7 (1)
6.A.Henkele (Vācija)+55.0 (2)
7.A.Kuzmina (Slovākija)+1:07.3 (1)
8.M.Noinere (Vācija)+1:08.5 (3)
9.O.Nazarova (Baltkrievija)+1:26.3 (1)
10.S.Beilī (Francija)+1:27.0 (1)
67.G.Krūmiņa (Latvija)+3:48.9 (3)
72.M.Līduma (Latvija)+4:02.8 (5)
78.L.Glāzere (Latvija)+4:23.2 (3)
94.Ž.Juškāne (Latvija)+5:42.4 (4)

Pavisam finišēja 105 sportistes.

Pasaules čempiones sprintā pēdējos 10 gados

GadsSportiste (valsts)
2000.Līva Grēte Puarē (Norvēģija)
2001.Kati Vilhelma (Vācija)
2003.Silvija Bekāra (Francija)
2004.Līva Grēte Puarē (Norvēģija)
2005.Uši Dīzla (Vācija)
2007.Magdalēna Noinere (Vācija)
2008.Andrea Henkele (Vācija)
2009.Kati Vilhelma (Vācija)
1 2 54 komentāri
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-02-14 11:08, pirms 16 gadiem
nakuj tas čempis vajadzīgs korejā?skatītāju papilnam...

     [+] [-]

, 2009-02-14 11:08, pirms 16 gadiem
Bez komentāriem!

  +1 [+] [-]

, 2009-02-14 11:09, pirms 16 gadiem
Ļoti neveiksmīgi! Jācer šodien uz mūsu vīriem!

     [+] [-]

, 2009-02-14 11:10, pirms 16 gadiem
Nu žēl, ka Madaru atkal iegāza šaušana!

     [+] [-]

, 2009-02-14 11:10, pirms 16 gadiem
Jā, šī diena mūsu meitenēm nevaiksmīga. biku jau cerēju uz ko labāku Arī es piefiksēju, ka labākajiem sportistiem (arī Ilmāram) šodien tikuši vēlākie starta numuri? vai tas ir ar nodomu? vai tad trase, vēlāk startējot, nav pārāk izdangāta?

  +1 [+] [-]

, 2009-02-14 11:11, pirms 16 gadiem
co-ol-er rakstīja: .... būsim pozitīvi.. gan jau Bricis mūs iepriecinās
Sapņo vien. Viņa laiks ir pagājis, diemžēl.

  +1 [+] [-]

, 2009-02-14 11:12, pirms 16 gadiem
Es tiešām nesaprotu,ko viņas dara treniņos!Šie rezultāti jau līdzinās amatieru līmenim!Laikam jau tā arī notiek treniņi-amatieru līmenī!

 +10 [+] [-]

, 2009-02-14 11:15, pirms 16 gadiem
EB rakstīja: Paraak daudz kluudu museejam, Lidumai arii ar atrumu diezko labi nebija, varbuut vainigs ir veelais starta numurs.
ko tu vel izdomasi ? varbut PČ vajadzetu rikot gulbene ? liduma butu 1.vietā ?
ŠAUSMAS !!! cik patikami jutas LTV un EST fani.
dazus gadus atpakal mes pat nepieminejam(reti) kaiminus biatlona. jutamies biatlona lielvalsts.
tagad kaimini ar vienu slepi iet garam ,jo viniem viss ir ta ka ir.,bet mums- neizdevigs starts, vitamini ne tie, laika apstakli, ,traumas un t. t.
mes busim formā uz PČ. ha-ha ! uz kuru ? 2483.gadu ?

  +2 [+] [-]

, 2009-02-14 11:18, pirms 16 gadiem
Nevajag uztraukties, aizbrauks uz Eiropas čempi, un tiks labākas vietās un visi priecāsies! Tas jau nekas, ka tur pirmais top 50 nestartēs..

  -2 [+] [-]

, 2009-02-14 11:18, pirms 16 gadiem
NAXUJ VISPAR BABU BIEATLONU RADA PA LTV7 LABAK BOBSLEJU RADITU. VISPAR DARIT NEXUJ MUSU BABAM.PIEDODIET PAR LAMASANOS BET CITREIZ IZRAUJAS!!!!!

  +5 [+] [-]

, 2009-02-14 11:18, pirms 16 gadiem
Ivars77 rakstīja: Nu žēl, ka Madaru atkal iegāza šaušana!
atkal ...? varbut vinai nevajag šaut..? lai tikai slepo,tad vina bus 50 nieka tocno. tu pateici ! iegaza sausana....!
citas met arr akmeni,bet museja sauj.

     [+] [-]

, 2009-02-14 11:19, pirms 16 gadiem
Kāpēc tā?

     [+] [-]

, 2009-02-14 11:19, pirms 16 gadiem
Aelita rakstīja: Jā, šī diena mūsu meitenēm nevaiksmīga. biku jau cerēju uz ko labāku Arī es piefiksēju, ka labākajiem sportistiem (arī Ilmāram) šodien tikuši vēlākie starta numuri? vai tas ir ar nodomu? vai tad trase, vēlāk startējot, nav pārāk izdangāta?
ka to zhljuru vel vairak izdangat ? Bricim jabut O.K. , ja forma ir

     [+] [-]

, 2009-02-14 11:20, pirms 16 gadiem
naakoshgad iedodiet Kongo riikot WC. Pilniigi nekaada pasaules chempionaata noskanja. Ta jau labaak skatiities kausa posmus Vaacijaa, Norveegjijaa.

No letinjiem neko negaidu. Ja buus briinums, priecaashos kaa mazs beerns
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2009-02-14 11:21, pirms 16 gadiem
džiba rakstīja: Nevajag uztraukties, aizbrauks uz Eiropas čempi, un tiks labākas vietās un visi priecāsies! Tas jau nekas, ka tur pirmais top 50 nestartēs..
forsi pateikts !
bet vel lielaki panakumi butu latvijas čempionata..!
nezinu par parejam,bet lidumai butu zelts !

  +1 [+] [-]

, 2009-02-14 11:22, pirms 16 gadiem
vienkārši pipec, cik sliktā stāvoklī bija trase, ātrajām biatlonistēm nekādu cerību, domāju, ka tādēļ arī Madarai tik slikts rezultāts, šodien un domājams, ka arī atlikušajā čempionātā veiksme vairāk būs fiziski spēcīgo pusē, jo šāda trase, mīņājoties pa to sniega putru, paņem ļoti daudz spēka un loģiski, ka ātrajām bialonistēm pie šaušanas spēka vairs nav, elpošana nekāda un nekāds arī rezultāts

  +8 [+] [-]

, 2009-02-14 11:22, pirms 16 gadiem
gadas rakstīja: ka to zhljuru vel vairak izdangat ? Bricim jabut O.K. , ja forma ir
forma bus noteikti,jo neesmu pamanijis kailus biatlonistus.
ari vieta bus......? kāda...?

     [+] [-]

, 2009-02-14 11:22, pirms 16 gadiem
gadas rakstīja: ka to zhljuru vel vairak izdangat ? Bricim jabut O.K. , ja forma ir
Jā, varbūt Tev taisnība - sniega putra no pirmā līdz pēdējam starta Nr... kāda starpība...
Nu ar to "formu" mūsējie šosezon tādi...piesardzīgi (maigi sakot)

  +4 [+] [-]

, 2009-02-14 11:23, pirms 16 gadiem
jacer uz musu viru superkomandu
toliks ari baigais slaists, galigi neorentejas laika vispirms sis kladzina ka tulit jastarte kruminai, labi krumina starte a sis vel kadas 5 minutes pec kruminas starta turpina savu dizesmu'' tulit startes krumina'', labi pectam sis saka ka driz sautuve jabut lidumai, liduma ieslepo, panem savus soda aplus un slepo talak, a sis tik saka ka liduma vel nav bijusi sautuve, bet tulit tulit jabut. pec kadam piecam minutem sis atcohnijas ka liduma jau sen ir gabala toliks nav vakar svinejis valentindienu? sodien 5 min. nobide

  +1 [+] [-]

, 2009-02-14 11:24, pirms 16 gadiem
eziitis rakstīja: No letinjiem neko negaidu. Ja buus briinums, priecaashos kaa mazs beerns
Lūk, lūk, gluži tādas pašas ir manas sajūtas. var jau sapņot, bet realitātei ar ir savs svars...

  +1 [+] [-]

, 2009-02-14 11:25, pirms 16 gadiem
kasagrande rakstīja: vienkārši pipec, cik sliktā stāvoklī bija trase, ātrajām biatlonistēm nekādu cerību, domāju, ka tādēļ arī Madarai tik slikts rezultāts, šodien un domājams, ka arī atlikušajā čempionātā veiksme vairāk būs fiziski spēcīgo pusē, jo šāda trase, mīņājoties pa to sniega putru, paņem ļoti daudz spēka un loģiski, ka ātrajām bialonistēm pie šaušanas spēka vairs nav, elpošana nekāda un nekāds arī rezultāts
varetu padomat,ka liduma bernins netiek gala ar trako sniegu,bet laureates traktors velk pa trasi.
pamostaties !
kas vinai liedz but fiziski specigai .? augums -mulkibas. nezinaju ka liduma skaitas ātra slepotaja ha-ha
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-02-14 11:30, pirms 16 gadiem
cesinieks7 rakstīja: varetu padomat,ka liduma bernins netiek gala ar trako sniegu,bet laureates traktors velk pa trasi.
pamostaties !
kas vinai liedz but fiziski specigai .? augums -mulkibas. nezinaju ka liduma skaitas ātra slepotaja ha-ha
Ei, ei, ei, nepārspīlē, biatlonā sportisti dalās ātrajos slēpotājos un ne tik labajos šāvējos(tā pati Noinere, Andresens, Bergers) un otrādi - labajos šāvējos un ne tik ātrajos slēpotājos, ļoti RETI ir sportisti, kuri apvieno abas jomas. Un tā apvienošana ar reizēm izdodas uz kādu sacensību posmu... Madarai "kritusi loze" uz ātrumu slēpošanā, ne tik labu šaušanu...tāpēc piekrītu kasagrandes komentāram...

     [+] [-]

, 2009-02-14 11:31, pirms 16 gadiem
cesinieks7 rakstīja: varetu padomat,ka liduma bernins netiek gala ar trako sniegu,bet laureates traktors velk pa trasi.
pamostaties !
kas vinai liedz but fiziski specigai .? augums -mulkibas. nezinaju ka liduma skaitas ātra slepotaja ha-ha
Es tiešām nezinu, cik spēcīga ir Līduma, bet skaidri varu pateikt, ka tā sniega putra nāk par labu spēcīgajām un par sliktu vieglajām un ātrajām, kaut vai tīri no fizikas likumiem par spiedienu, to šķiet jau pamatskolā māca, ka sniegā stāvot uz slēpēm smagākajiem sportistiem slēpes sniegā iegrimst mazāk nekā vieglajiem sportistiem, tātad šādā putrā slēpot vieglāk ir smagajiem.
Bet, ja Bjorndālens šodien uzvarēs, tad tas būs ļoti nopietns arguments tam, ka man nav taisnība

     [+] [-]

, 2009-02-14 11:31, pirms 16 gadiem
cesinieks7 rakstīja: atkal ...? varbut vinai nevajag šaut..? lai tikai slepo,tad vina bus 50 nieka tocno. tu pateici ! iegaza sausana....!
citas met arr akmeni,bet museja sauj.
Nav tik traki,jo pērn PČ Madara normāli nokapāja!
Šogad gan laikam šī neveiksme sabojāja Madarai visu PČ,jo visticamāk,ka viņu neredzēsim arī masu startā!Par cik Madarai pēc ieņemamās vietas PK nespīdēja piedalīties masu startā,tad bija neliela cerība to izcīnīt PČ,bet diemžēl arī šī cerība pirms neilga laika izgaisa!

  +1 [+] [-]

, 2009-02-14 11:38, pirms 16 gadiem
Bēdīgi,ka latviešiem jau sāk izgriezt pogas igaunietes un vienīgā lietuviete.Madaras sliktajai šaušanai nācis klat slikts slēpojums.Žēl!!!

  -1 [+] [-]

, 2009-02-14 11:41, pirms 16 gadiem
Aelita rakstīja: Ei, ei, ei, nepārspīlē, biatlonā sportisti dalās ātrajos slēpotājos un ne tik labajos šāvējos(tā pati Noinere, Andresens, Bergers) un otrādi - labajos šāvējos un ne tik ātrajos slēpotājos, ļoti RETI ir sportisti, kuri apvieno abas jomas. Un tā apvienošana ar reizēm izdodas uz kādu sacensību posmu... Madarai "kritusi loze" uz ātrumu slēpošanā, ne tik labu šaušanu...tāpēc piekrītu kasagrandes komentāram...
aelita tu pati tici tam.,? tad paskaidro man par noineri. sauj slikti,bet ir 10nieka !!! liduma sauj slikti,bet ir kur....?
sadalit var ''atrajos''.''lenajos'' un vel kaut kados,bet mums nav ne atruma,ne sausanas ! nonemat tas roza brilles un paskataties uz izaugsmi. tas ir emocijas jums,kaut ko mistiski ceret. gaidu par noineri.

  -2 [+] [-]

, 2009-02-14 11:44, pirms 16 gadiem
kasagrande rakstīja: Es tiešām nezinu, cik spēcīga ir Līduma, bet skaidri varu pateikt, ka tā sniega putra nāk par labu spēcīgajām un par sliktu vieglajām un ātrajām, kaut vai tīri no fizikas likumiem par spiedienu, to šķiet jau pamatskolā māca, ka sniegā stāvot uz slēpēm smagākajiem sportistiem slēpes sniegā iegrimst mazāk nekā vieglajiem sportistiem, tātad šādā putrā slēpot vieglāk ir smagajiem.
Bet, ja Bjorndālens šodien uzvarēs, tad tas būs ļoti nopietns arguments tam, ka man nav taisnība
atkal jauns iemesls musu izcili sudigajam startam
zini ko vajag biatlona..? ieviest SVARA KATEGORIJAS !!! ha-ha ! ka tu doma..?

  -1 [+] [-]

, 2009-02-14 11:47, pirms 16 gadiem
Ivars77 rakstīja: Nav tik traki,jo pērn PČ Madara normāli nokapāja!
Šogad gan laikam šī neveiksme sabojāja Madarai visu PČ,jo visticamāk,ka viņu neredzēsim arī masu startā!Par cik Madarai pēc ieņemamās vietas PK nespīdēja piedalīties masu startā,tad bija neliela cerība to izcīnīt PČ,bet diemžēl arī šī cerība pirms neilga laika izgaisa!
tas bija PĒRN !!! pern lietuviete un igauni brauca pa 50 tajam vietam, turpat kur videji mes,bet ŠOGAD...?
tad vajag beigt sportot ja nav izaugsmes un ar tadu attieksmi prte treniniem,
ari nebus !!!

  +3 [+] [-]

, 2009-02-14 11:48, pirms 16 gadiem
Tad jau rīt neviens no musejiem nestartēs.. ..varēs vismaz pilnvērtigi atpūsties , paelpot kalnu gaisu...
Bricis ....72.?vai 61.?

  +1 [+] [-]

, 2009-02-14 11:49, pirms 16 gadiem
nu, cereesim, ka taa ir tikai shii briizja neveiksme (Madarai) un nevis kaut kaada karjeras lejupsliide .. jo preteejaa gadiijumaa buus taa, kaa viens te esportaa nokomenteeja par to, ka Vankuuveraa buus ko dariit tikai tiem, kam saistiiba ar ledu (hokejs, bobslejs, kamaninjas, skeletons, shorttreks), bet no tiem, kam discipliinas saistiitas ar sniegu, var arii neko iipashu negaidiit ...

  -1 [+] [-]

, 2009-02-14 11:56, pirms 16 gadiem
erred rakstīja: Tad jau rīt neviens no musejiem nestartēs.. ..varēs vismaz pilnvērtigi atpūsties , paelpot kalnu gaisu...
Bricis ....72.?vai 61.?
kolosali teikts!!! ja nu cita sporta veida, kads panakums.
forsu tev svetdienu.
kada
1 2 54 komentāri